چیست ؟سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیک چیست ؟

گوگل آنالیتیک چیست ؟

با توجه به دنیای رقابتی این روز ها برای هر کسب و کار اینترنتی شناخت تعاملات کاربران با سایت هایشان جهت برنامه ریزی مفید و افزایش کاربران ورودی به سایت بسیار مهم می باشد. در دنیای مجازی جذب مخاطبان هدف به نحوی که وفاداری مادام در مشتریان ایجاد شود بسیار مهم و حیاتی می باشد؛ اما چطور برای کاربرانی که شناختی از آن ها نداریم برنامه ریزی کنیم؟ اصلی ترین مشکل سایت های اینترنتی عدم شناخت رفتار کاربران و عدم اطلاع از علاقمندی کاربران به چه نوع محتوایی می باشد تا بتوان نقاط ضعف و قوت را شناخت و بر روی آن ها تمرکز نمود. برای رفع این مشکل در ابتدا لازم است مجموعه ای از داده های مناسب جهت آنالیز و تحلیل به منظور بهبود کسب و کارمان جمع آوری نماییم.

گوگل آنالیتیکس یا google analytics چه کاربردی دارد ؟

ما توسط گوگل آنالیتیکس داده ها را به دلایل زیر آنالیز می کنیم:

  • بازدید کنندگان سایت ما چه کسانی هستند؟

اطلاعاتی مانند رده ی سنی ، جنسیت و علایق کاربران در تشخیص مخاطبین مورد هدف ما و تشخیص نیاز های آن ها با توجه به این اطلاعات بسیار مهم می باشد.

  • بازدیدکنندگان از چه طریق به سایت ما هدایت شده اند؟

تشخیص این موضوع که ایمیل های تبلیغاتی ارسال شده یا مقالات منتشر شده و یا کمپین های تبلیغاتی ما موثر بوده اند و منجر به ورود کاربران شده اند یا عوامل دیگری.

  • کاربران بعد از ورود به سایت ما چه واکنشی داشته اند؟

ما باید بدانیم کاربرانی که وارد سایت ما می شوند در سایت می مانند یا با نگاه اول از سایت خارج می شوند؟ یا فایل های آموزشی ما را دانلود می کنند؟

  • آیا کاربران ما، فعالیت های برنامه ریزی شده ی سایت را انجام داده اند؟

عضویت داخل سایت ، عضویت در خبرنامه و مهم تر از همه خرید محصولات می باشد

  • و در آخر اینکه قدرت عملکرد وب سایت ما به چه میزان می باشد؟

یعنی پتانسیل کسب و کار ما به چه میزان می باشد

برای جمع آور ی و آنالیز این داده ها به یک ابزار قدرتمند نیاز داریم که گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار ممکن می باشد که ما در اختیار داریم . ما در این سری از آموزش ها قرار است یاد بگیریم چطور این بزار را بر روی سایتمان فعال کنیم، اطلاعات را در آن ثبت نماییم و از آنالیز های آن استفاده کنیم تا با دانستن همه ی این اطلاعات کسب و کار خود را بهبود ببخشیم.

برای شروع این سری از آموزش ها و فعال کردن گوگل آنالیتسکس بر روی سایتتان لطفا ابتدا آموزش تصویری نحوه فعال سازی گوگل آنالیتیکس را مشاهده فرمایید.

4/5 - (28 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴ دیدگاه ها

  1. عالی بود
    علی جان میگم از افزونه امار وردپرس استفاده کنیم. ایا مشکلی داره؟
    یه نفر برام درست کرد سایتو گفت اینم خوبه و مشکلی نداره

    ممنونم. منتظرجوابتونم☺️???☺️✂️✂️

  2. دلیل اینکه Google Analytics آمار رو درست نشون نمیده چی می‌تونه باشه؟

    مثلاً من خودم از جای دیگه با Incognito وارد سایت میشم، ولی توی آمار کسی رو آنلاین نشون نمی ده ! ?

    بهترین راه برای اینکه چک کنیم این آمار و تحلیل ها درست کار میکند و اتصال سایت برقراره چیه؟

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *