وب و اینترنت

آموزش قدم به قدم نحوه راه اندازی سایت

آیا میدونین که در حال حاضر اینترنت یکی از بهترین بسترها جهت کسب درآمد هستش؟ میدونین که وب سایت های مختلف چه درآمد بالایی از طریق معرفی خدماتشون، فروش محصولاتشون و تبلیغات اینترنتی دارن؟ تا به حال به این فکر کردین که شما هم میتونین صاحب یه وب سایت اینترنتی بسیار پر رونق باشین؟ اما چطور میتونیم یه سایت برای خودمون درست کنیم؟ راه اندازی سایت رایگان ممکن هستش یا این که باید یه وب سایت پولی برای خودمون طراحی کنیم؟ کدومشون بهتره؟ قبل از این که به تمام موارد و سوالات مرتبط با راه اندازی سایت پاسخ بدیم تصمیم داریم مزایای راه اندازی وب سایت رو به شما معرفی کنیم.

توجه : این آموزش در تاریخ 11 دی 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

مزایای راه اندازی سایت در اینترنت

  • هزینه کم: راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین بسیار کم هزینه تر از راه اندازی کسب و کار فیزیکی است.
  • راه اندازی سریع: کسب و کار آنلاین شما برخلاف کسب و کار فیزیکی تنها با چند کلیک راه اندازی می شود.
  • درآمد همیشگی: در فضای آنلاین می توانید از صبح تا شب و از شب تا صبح فروش داشته باشید.
  • فروش اتوماتیک: نیاز به اپراتور فروش ندارید، وب سایت شما به صورت اتوماتیک محصولات شما را ارائه می کند.
  • جذب مشتریان بیشتر: برخلاف کسب و کار فیزیکی می توانید به تمام مردم جهان خدمات دهید.
  • کشف بازار های جدید: می توانید خدمات متنوع تری را ارائه دهید و درآمد خود را پیوسته افزایش دهید.
  • تبلیغات کم هزینه: وب سایت شما در موتور های جستجو به صورت 24 ساعته در حال تبلیغ شدن است.

انواع روش های راه اندازی سایت در اینترنت

  • راه اندازی وبلاگ: سیستم های ساده ای هستند که فقط امکان اطلاع رسانی و تولید مقاله یا خبر را دارند.
  • راه اندازی وب سایت: سیستم های پیشرفته ای هستند که علاوه بر اطلاع رسانی، امکان ارائه خدمات، معرفی محصولات، عضو گیری، اتصال مستقیم به درگاه های بانکی و فروش آنلاین را نیز دارند.

انواع موضوعات راه اندازی سایت بر اساس نوع کاربری

در حال حاضر امکان راه اندازی سایت با انواع موضوعات مختلف داخل اینترنت وجود دارد، اما ترجیحا قبل شروع آموزش اصلی ساخت سایت، بهتر است با دسته بندی موضوعی انواع وب سایت های اینترنتی آشنا شوید:

  • سایت های محتوا محور: سایت هایی هستند که بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید محتوا منعطف کرده اند و کاربران به جهت مطالعه محتوا های مختلف به این نوع وب سایت ها مراجعه می کنند، به عنوان مثال سایت های خبری، علمی، اطلاع رسانی، کتابخانه های آنلاین، نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های سرگرمی و تفریحی عمدتا محتوا محور هستند.
  • سایت های کاربر محور: سایت هایی هستند که معمولا کاربران و اعضای آن نقش چشمگیری در ادامه فعالیت و رشد آن ها دارند، وب سایت های کاربر محور همواره توسط کاربران اینترنت در حال توسعه هستند، به عنوان مثال سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تویتر، آپارات و انجمن های اینترنتی عمدتا از نوع کاربر محور هستند.
  • سایت های خدمات محور: سایت هایی هستند که محصولات فیزیکی یا خدمات آنلاین به کاربران خود ارائه می دهند، سایت های خدمات محور معمولا با اهداف تجارتی راه اندازی می شوند و به عنوان مثال سایت های فروشگاهی، بانکی، اداره های دولتی، تجارت الکترونیک، خدمات آموزشی و دانشگاهی عمدتا از نوع سایت های خدمات محور هستند.
  • سایت های ترکیبی: سایت هایی هستند که ترکیبی از محتوا و خدمات را درون خود به کاربران ارائه می کنند، مثلا فروشگاه دیجی کالا علاوه بر فروش محصولات، در قسمت دیجی کالا مگ، به کابران خود محتوا نیز ارائه می کند، همچنین وب سایت میزبان فا علاوه بر فروش سرویس های میزبانی وب، در قسمت پایگاه دانش محتوا نیز به کابران خود ارائه می کند.

اهداف خود را از راه اندازی سایت قبل از شروع کار مشخص کنید

اهداف و ایده های دقیق و منظم که برنامه ریزی شده هستند دقیقا همان ایده هایی هستند که اجرا می شوند! راه اندازی وب سایت در اینترنت دقیقا مانند تاسیس کسب و کار در دنیای واقعی است، همانطور که کسب و کار های بدون هدف و برنامه ریزی در دنیای واقعی به جایگاه خاصی نمی رسند، سایت هایی نیز که بدون هدف راه اندازی شده اند همواره به جایی نمیرسند و همواره بدون ثمر باقی می مانند، به راستی که هدف شما از راه اندازی سایت چیست؟ چه رویایی برای راه اندازی سایت در سر میپرورانید؟ سایت شما قرار است تا چه اندازه رشد کند و درآمد سایت شما به چه حد برسد؟ تصمیم دارید بعد از راه اندازی وب سایت چه نیازی از جامعه را برطرف سازید؟ آیا هدف شما از راه اندازی سایت این است که با ارائه خدمات هرچه بهتر، نیاز اساسی را از جامعه برطرف کنید؟ پس از راه اندازی سایت، ایده شما جهت افزایش ترافیک و فروش سایت چیست؟ برنامه ریزی منظمی جهت تولید محتوا و ارائه خدمات به کاربران خود پس از راه اندازی سایت دارید؟ اگر پاسخ شما به سوالات گفته شده مثبت است و تصمیم دارید با یک استراتژی محکم و اصولی سایت خود را راه اندازی کنید و آن را رشد دهید ادامه این مقاله را مطالعه کنید، در غیر اینصورت علاوه بر این که راه اندازی سایت برای شما منفعتی ندارد، زمان و هزینه زیادی را ممکن است جهت راه اندازی یک سایت بدون استراتژی هدر دهید.

سیستم مدیریت محتوای مورد نظر خود را قبل از راه اندازی سایت مشخص کنید

سیستم مدیریت محتوا یا content management system نرم افزار های اینترنتی هستند که توسط کنترل پنل گرافیکی که در اختیار دارند به شما اجازه می دهند که وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنید، انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی وب سایت می باشد، پس از راه اندازی وب سایت، دیگر فقط توسط سیستم مدیریت محتوا میبایست وب سایت خود را مدیریت کنید، توسط این نرم افزار های اینترنتی می توانید به وب سایت خود مطلب، محصول، منو، عکس و ویدیو اضافه کنید، یا این که قالب و رنگبندی وب سایت خود را تغییر دهید، بنابراین سیستم مدیریت محتوا اصلی ترین قسمت یک وب سایت است، سیستم مدیریت محتوا ها انواع زیادی دارند که در زیر برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • وردپرس (مناسب برای انواع وب سایت های اینترنتی)
  • جوملا (مناسب برای راه اندازی انواع وب سایت ها)
  • پرستاشاپ (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
  • اپن کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
  • توماتو کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
  • دروپال
  • دیتالایف
  • و …

ما پس از سال ها تجربه در استفاده از سیستم مدیریت محتوا های مختلف، وردپرس را برگزیده ایم، در حال حاضر نیز بیش از 70 درصد وب سایت های جهان از این سیستم مدیریت محتوای محبوب و پیشرفته استفاده می کنند، جهت کسب اطلاع بیشتر درمورد وردپرس، مقاله وردپرس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم را مطالعه کنید.

مراحل راه اندازی وب سایت:

هم اکنون تمام مراحل راه اندازی وب سایت را به صورت قدم به قدم به شما آموزش می دهیم. با توجه به اینکه مراحل راه اندازی سایت طولانی هستند و از حوصله شما عزیزان خارج است که تمام مراحل ساخت سایت را مطالعه کنید بنابراین در این این مقاله از ویدیو های مجموعه داستان های آقای رایان کمک می گیریم تا برخی از قسمت های مهم را به کمک ویدیو برای شما شرح دهیم.

  • مرحله اول ساخت سایت: انتخاب نام دامنه

اولین قدم جهت راه اندازی سایت، انتخاب نام دامنه و ثبت آن است. اما دقیقا دامنه چیست؟ در ویدیو زیر با مفهوم دامنه آشنا می شوید! حتما تمام ویدیوهای این مقاله را به ترتیب و با دقت مشاهده کنید سپس نسبت به راه اندازی سایت اقدام کنید.

 

انتخاب یک دامنه مناسب به همین آسونی ها هم نیست، اصول انتخاب نام دامنه مناسب را در ویدیو زیر مشاهده کنید!

 

اما صبر کنید و همین الان دامنه مورد نظر خود را خریداری نکنید، در ادامه مقاله به شما راهکار هایی را آموزش می دهیم که هاست و دامنه را به صورت همزمان خریداری کنید، طوری که دامنه برای شما رایگان محاسبه شود.

  • مرحله دوم ساخت سایت: خرید هاست مناسب

قدم دوم جهت راه اندازی سایت، خرید هاست است. اما هاست دقیقا چیست؟ در ویدیو زیر با مفهوم هاست آشنا شوید، حتما تمام ویدیو های مرتبط با هاست را به ترتیب مشاهده فرمایید.

 

اما صبر کنید، خرید یک هاست مناسب که قادر باشد تمام نیاز های وب سایت شما را نیز تامین کند به همین آسانی ها هم نیست، داخل ویدیو زیر نحوه انتخاب هاست مناسب را به شما آموزش می دهیم.

 

اما صبر کنید و در این لحظه هاست خریداری نکنید، در پایان مقاله یک پیشنهاد ویژه جهت خرید هاست و دامنه برای شما داریم!

  • مرحله سوم ساخت سایت: انتخاب قالب وب سایت

پس از خرید هاست و دامنه مناسب می توان گفت اصلی ترین زیرساخت های راه اندازی وب سایت را مهیا کرده اید، اما مهم ترین قسمت یک وب سایت، ظاهر یا پوسته آن وب سایت است که به آن قالب وب سایت هم می گویند، اصلی ترین عامل متمایز کننده انواع وب سایت ها، تفاوت قالب وب سایت ها است، قطعا شما هم تمایل دارید که یک وب سایت با ظاهری بسیار زیبا و منعطف داشته باشید، هزینه خرید قالب های حرفه ای و بسیار زیبا که توسط آن قادر باشید بهترین وب سایت ها را طراحی کنید معمولا بیش از 60 دلار است. اما نگران نباشید، ما در میزبان فا به مشتریان خود هاست و دامنه را به همراه قالب رایگان و کلی امکانات شگفت انگیز هدیه می دهیم، ویدیو زیر را در این زمینه مشاهده کنید!

 

نمونه ای از قالب های رایگان که میزبان فا بر روی هاست به مشتریان خود هدیه می دهد را می توانید در این لینک به صورت کامل مشاهده کنید، ارزش هرکدام از این قالب ها بیش از 500 هزارتومان است که در میزبان فا به صورت رایگان به مشتریان هدیه داده می شود. در سرویس های میزبان فا قالب مورد نظر شما توسط کارشناسان طراحی سایت بر روی هاست و دامنه شما نصب می شود و سپس کنترل پنل فارسی مدیریت سایت و قالب به شما هدیه داده می شود و پس از آن سایت شما حاضر است. اما چگونه هاست و دامنه و قالب رایگان را سفارش دهیم؟ ویدیو زیر را مشاهده کنید.

.

  • مرحله چهارم ساخت سایت: سئو و افزایش فروش سایت

پس از خرید هاست و دامنه و نصب قالب وب سایت، هم اکنون زمان آن رسیده است که منو ها، مطالب و محصولات خود را داخل وب سایتتان قرار دهید و سایت خود را به مطلوب ترین حالت ظاهری ممکن برسانید، اما باید بدانید که وب سایت شما بدون بازدیدکننده مانند یک سینما بدون بیننده است، بنابراین پس از اتمام پروسه طراحی و راه اندازی سایت، زمان آن فرا میرسد که وب سایت خود را سئو کنید و سایتتان را در کلمات کلیدی رقابتی به صدر نتایج موتور های جستجو برسانید، شما برای سئو کردن وب سایتتان دو راه در پیش رو دارید:

  1. خودتان بر روی سئو وب سایتتان کار کنید.
  2. پروژه سئو وب سایتتان را به یک متخصص بسپارید.

این که کدام راهکار برای شما بهتر است کاملا بستگی به استاندارد ها و منابع مالی شما دارد، اما اگر تصمیم گرفته اید در ابتدای راه خودتان وب سایتتان را سئو کنید، ما یک مقاله بسیار جامع در این زمینه برای شما نوشته ایم که با رعایت تمام اصول این مقاله می توانید وب سایت خود را به نتایج اول موتور های جستجو هدایت برسانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر وارد مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی وب سایت شوید.

جهت خرید هاست به همراه قالب و دامنه رایگان و شروع مراحل راه اندازی وب سایت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

شروع راه اندازی سایت و خرید هاست + دامنه رایگان + قالب رایگان

هاست ایران سی پنل

4.1/5 - (76 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۶۸ دیدگاه ها

  1. سلام و ممنون از مطالب مفیدتون.
    من میخام یه سایت یا بهتره بگم یک مجله اینترنتی راه بندازم و پرسیدم گفتن حدود سه میلیون تومن هزینه طراحی قالبش است .به نظر شما آیا از قالب آماده استفاده کنم بهتره یا یک قالب بهینه سازی شده چون میخام رتبه سایتم در الکسا به سرعت ۳ رقمی بشه و میخام مطالبم کاملا اختصاصی باشه.
    و با اینمقدار هزینه و مطالب اختصاصی در ۶ماه بعد از راه اندازی سایت حداقل چقدر درامد ماهانه دارم.

    خیلی ممونو سپاس

    1. سلام
      روز شما بخیر
      خیر نیازی نیست در اول کار هزینه سنگینی را صرف این کار کنید، شما بهتر است که توسط وردپرس و قالب رایگان صحیفه که بهترین قالب مجله خبری در سطح دنیا محسوب میشه و روی هاست های میزبان فا هدیه داده میشه سایتتون رو راه اندازی کنید و محتوای اختصاصی در سطح وب منتشر کنید تا کم کم بازدیدکنندگان سایتتون زیاد تر بشن و بعدش زمانی که یه کمی سایتتون جهش مالی داشت اون موقع هزینه کنید تا دوستان براتون یه قالب اختصاصی تهیه کنند.
      متاسفانه چون هیچوقت یک سایت خبری یا مجله تفریحی نداشته ام واقعا نمی دانم که این سایت ها ماهانه چقدر درآمد دارند.
      موفق باشید.

      1. سلام میخواستم پولی رو که به حسابم میاد رو از طریق وبسایتم بکنم اما نمیدونم چجوری اون صفحه رو بیارم

  2. سلام روزتون بخیر
    من قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پوشاک رو دارم و اطلاعاتم در خصوص مراحل و نحوه آن بسیار کم است. ممنون میشم در این خصوص من را راهنمایی کنید.

    1. سلام
      روز شما بخیر
      جهت ساخت سایت با شماره ۷۷۳۳-۲۵۹۱-۰۲۱ تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.
      یا این که وارد سایت اصلی ما به آدرس زیر شوید و از طریق چت آنلاین با کارشناسان وارد ارتباط شوید.
      https://mizbanfa.net/
      موفق باشید.

      1. سلام،من دامنم رو داخل ایرنیک ثبت کردم و هزینه رو پرداخت کردم.بعد از اینکه ایمیل برام ردن ،چه کارهای دیگه ای باید انجام بدم ؟

        1. سلام و احترام؛
          بعد از اینکه دامنه شما از سمت ایرنیک تایید و فعال شد باید نیم سرورهای هاستتون رو روی دامنه ست و نشر کنید. تا ارتباط هاست و دامنه برقرار بشه.
          آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا
          آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک
          بعد از اون می تونید سیستم مدیریت محتاوی مورد نظرتون رو روی هاست نصب کنید تا سایتتون در دسترس قرار بگیره.

    2. شما باید بیشتر بر روی تبلیغ ان کار کنید حالا پنل راخودت در شرکت سبت نام کردی بهت میدن.

  3. با سلام ساخت ی سایت برای دانلود فیلم وسریال باید از کجا شروع کرد و سرمایه اولیه چقدر نیازاست

    1. سلام
      منم میخام همچین سایتی درست کنم جهت ارتباط ایدی تلگرامم …
      (مدیر لطفا اگه امکانش هست میل این دوستمون تو بفرس برام لطفا:)

  4. لطفا سایت هایی که قالب های مناسبی برای سایت های مقاله مانند برای دانلود دارند رو معرفی کنید.

  5. سلام من میخوام یه سایت دانلود فیلم و سریال درست کنم… میشه راهنماییم کنید که حداقل نیاز به چقدر سرمایه داره؟

    1. سلام و روز بخیر، برای راه‌اندازی یک سایت اینچنینی ابتدا نیاز به یک هاست دارید که خیلی سریع و خوب جوابگوی کاربرانی که از سایت بازدید می‌کنند باشه که پیشنهاد ما در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هاست مخصوص وردپرس هست، بعد از اینکه سایت را راه‌اندازی کردید نیاز به هاست دانلود دارید تا فیلم‌های خودتون را در اون قرار بدین، به طور متوسط برای هاست میشه گفت برای شروع ماهیانه شما نیاز به پرداخت مبلغی در حدود 70 تا 100.000 تومان دارید که با گذر زمان این هزینه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

  6. سلام ببخشید من میخوام یه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم و صفر تا صد رو کامل بدونم وپشتیبانی بشم برای شروع چکار باید کرد ممنون

    1. سلام و وقت بخیر،
      مقالاتی که در زمینه فروشگاهی وجود داره را مدتی مطالعه کنید و از هر مقاله خروجی بگیرید و بعدش با یک چک لیست آماده از همین خروجی و نتیجه گیری‌ها شروع کنید به راه‌اندازی و پیاده سازی امکانات و در نهایت محصولاتتون را اضافه کنید و روی افزایش فروش تمرکز کنید. در همین حین هم میتونید از دوره‌های آموزش برای یادگیری کامل استفاده کنید.

  7. سلام و عرض خسته نباشید
    مطلب بسیار مفیدی بود.
    مخصوصا دو کلیپ اموزشی آخر.
    متشکرم از شما.

  8. سلام
    وقتتون بخیر میخواستم یه سایت راه اندازی کنم ولی متأسفانه چیزی درموردش نمیدونم واینکه چقدر میشه توی این کار درآمد داشت ،اینه که میخواستم یه لطفی بکنید و منو دراین زمینه راهنمایی کنید.

    ممنون

  9. سلام من طراح گرافیک هستم و میخوام یک سایت راه اندازی کنم که بتونم سفارش کار بگیرم و نمونه کار هام رو اونجا بذارم . البته خودم بلدم محیط سایت رو طراحی کنم اما بلد نیستم چطور ثبتش کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و اینکه هزینش چقدر میشه

  10. سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدی که قرار دادید. ویدیوهای آموزشی خیلی مفید هستند. سوالم این هست که من میخوام یک سایت موسیقی داشته باشم برای آموزشگاه، به نظر شما هاست یکساله خوب هست و با چه قالبی ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  11. سلام ببخشید من همه فیلم هارو دیدم ولی موقع خرید نوشته بود بسته ۱ گیگ یا ۱۰ گیگ و… بخاطر اینکه نمی دونم چیه نخریدم میشه راهنمایی کنید

  12. با سلام،ببخشید سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    من تا حالا وب سایت نداشتم چیزی هم از راه اندازی وبسایت نمیدونم
    اما کلی وبلاگ داشتم از پست گذاشتن و تعغییر پوسته وبلاگ و غیره تو وبلاگ
    سر در میارم. حال سوال من اینه بنظر شما با این آموزشهایی که تو سایت گذاشتید
    آدمی مثل من میتونه برای شروع یه وبسایت ساده راه اندازی کنه؟ یا باید آموزشهای
    خاص دیگه هم ببینم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و وقت بخیر،
      بله، کافیه تا آموزش‌های گام به گامی که در پایگاه دانش میزبان‌فا برای ساخت سایت با استفاده از وردپرس تهیه شده را از ابتدا دنبال کنید و به راحتی در هر موضوع که قصد ساخت سایت دارید راه‌اندازی کنید. در هر مرحله هر سوالی هم پیش اومد میتونید با ما در میان بزارید تا راهنماییتون کنیم.

      1. با سلام و عرض ادب اول از همه خواستم تشکر کنم بخاطر راهنماییتون و مطالب آموزشیتون که شما و همکاراتون در سایت قرار دادید.. امام علی (ع) فرمودند هر کس یک کلمه به من بیاموزد ، مرا یک عمر
        بنده خود ساخته است..حال شما و همکاراتون منو یک عمر بنده خودتون کردید.واقعا مطالب سایت بقدری
        ساده و روان بود که هنگام دیدن فیلمهای آموزشی دوست داشتم آموزشها سریعا تموم بشه تا برای راه
        اندازی سایت هرچه سریعتر دست بکار شم.
        راستش یه سوال داشتم، من تمام ویدیوها و ویدیوهای 21 مرحله ای نصب وردپرس روی هاست و همینطور ویدیو 21 مرحله ای جوملا رو کامل تماشا کردم. حال سوال من اینه همونطور که قبلا هم گفتم من تا به حال سایتی نداشتم الان هم هدفم برای راه اندازی سایت بیشتر بخاطر اینه که رشته کار بیاد دستم موضوع خاصی به جز راه اندازی سایت دانلود فیلم یا موسیقی یا بازی ندارم،برای آپلود مطالب سایت هم میخوام از آپلود سنترهای رایگان فعلا استفاده کنم مثل آپلود بوی
        میخواستم بدونم پیشنهاد شما چیه، من هاست لینوکس اروپا گزینه ارزان را انتخاب کنم یا گزینه های دیگه؟
        بعد اینکه اگه خودمون قالب سایت داشته باشیم میتونیم ازش برای سایتمون استفاده کنیم یا قالب سایت اختصاصی باید برای میزبان فا باشه؟
        وبعد در آخر هم خواستم بپرسم فرق بین هاست لینوکس اروپا با هاست وردپرس چیه؟ که تو قسمت میزبانی وب موجود هست.
        ببخشید سرتونو درد آوردم.یه دنیا ممنون از زحماتتون

        1. سلام و وقت بخیر، خواهش می‌کنم دوست عزیز، وظیفه است:)
          چون در مرحله شروع کار هستید و تازه هم دارید وارد این حوزه میشید، میتونید از هاست با فضا و پهنای باند کمتر شروع کنید و ادامه بدین هر زمان که دیدید هاست فعلی جوابگوی بازدید و فضا نیست میتونید به راحتی از بخش کاربری میزبان‌فا تیکت ارسال کنید و درخواست ارتقا سفارش را بدین. پس انتخاب هاست بخاطر اینکه در شروع کار هستید به بودجه‌ای که برای کار در نظر گرفتید بستگی داره و نیاز نیست هزینه خیلی بالایی را از همین اول برای هاست در نظر بگیرید.
          شما می‌تونید از هر قالب وردپرس یا جوملا که سایتتون را باهاش ساختید استفاده کنید و دستتون برای انتخاب این موارد کاملا باز هست. تنها مواردی که از میزبان‌فا تهیه می‌کنید هاست و دامنه هست که در صورت سفارش سالانه میتونید در برخی سرویس‌ها دامنه رایگان و قالب رایگان هم دریافت کنید.
          فرق هاست وردپرس با هاست‌های دیگه هم در این هست که تعداد سایت‌های روی سرور وردپرس برای هاست وردپرس کلا 10 سایت هست. بنابراین برخورداری از منابع هاست مثل cpu و رم و… از سرور در سطح بالاتری قرارد اره که باعث میشه سایت دارای سرعت بیشتر و بهتری باشه. اما در هاست اروپا که معمولی هست تعداد سایت‌های میزبانی شده بیشتر هستند و نمیتونه برای سایت پربازدید گزینه خوبی باشه.
          موفق باشید…

  13. سلام من یه آموزش کامل راندازی سایت میخوام با جوملا آیا دارید؟

    1. سلام و وقت بخیر، فعلا برنامه‌ای برای تولید محتوای آموزشی جوملا نداریم. در آینده حتما آموزش جوملا را هم مثل وردپرس شروع خواهیم کرد.

  14. سلام من میخواستم ببینم چجوری یک سایت که در آن بازی به صورت آنلاین باشه راه اندازی کنم

    1. سلام، برای ساخت سایت بازی آنلاین باید هاست و دامنه تهیه کنید. سپس اسکریپت یا برنامه نویسی بازی خودتون را انجام داده و بعد از نصب شروع به کار کنید.

    2. با سلام ممنون از این مطالبی که گذاشتین بنده یه سوال داشتم بچه من خیلی باهوش و استعداده و علاقه زیادی به کارهای کامپیوتری اینترنت و موبایل داره و همین طور برعکس خیلی تبل و بازیگوشه و اصلا درس نمیخونه نگران ایندش هستم اگر یه سایت تبلیغاتی بسازیم میتونه فعالیت کنه و با ساختن یک سایت. شروع به کار و فعالیت تبلیغاتی به درامد برسه یا ن ممنون میشم راهنماییم کنید به نظرم اگر بتونه با تبلیغات درامدی داشته باشه به این نتیجه برسه که درسش رو بخونه تا تو این کار موفق بشه

      1. سلام روز بخیر؛
        راه اندازی وبسایت و رساندن آن به درامد موردی است که به صورت اهسته صورت میگیرد. در حقیقت راه اندازی سایت گام اول و گام مهم بعدی رسیدگی و صرف زمان برای آن است. کل این پروسه از صفر تا رسیدن به درامد زمانبر است. چنانچه زمان لازم برای این مورد را دارید کسب درامد از دنیای اینترنت و دیجتال نسبت به روش های سنتی همیشه پیشنهاد می شود.

  15. با سلام خیلی ممنون از راهنمایی های ارزندە تون. بندە می خواستم یک سایت موقت که در آن بتوانم پرسشنامه های تحقیقی به صورت زماندار داشته باشم برای انجام یک کار تحقیقی. مثلا برای ترجمه معنی لغت پاسخ دهنده تنها دە ثانیه فرصت داشته باشد معنا را در فیلد پاسخ بنویسد و یا برای جمله ٣٠ ثانیه و به این ترتیب. منظورم اینه که امکان تقلب برای پاسخگو فراهم نباشد. آیا آنچه توضیح فرمودین خواسته بنده را پوشش می دهد؟ سپاسگزارم

    1. سلام و وقت بخیر،
      بله شما هر سایتی که بخواهید با هر امکان میتونید راه‌اندازی کنید. در وردپرس هم افزونه‌های مختلفی برای این کار وجود داره که میتونید بسته به نیازتون یکی را انتخاب کرده و امکان ایجاد آزمون آنلاین را در اون فراهم کنید.

  16. سلام و خسته نباشید.بابت مطالب مفید و آموزنده سایتتون ممنون.من قبلا این مراحل رو طی کردم برا طراحی یک سایت مبتدی ولی در یک مرحله خواستم اطلاعات آپلود شده رو پاک کنم و دوباره اقدام کنم که متاسفانه دسترسیم به سایت نیز قطع شده .اگر مقدور هست راهنمائیم کنیدپیغامی که برام میاد بعد از جستجوی سایت
    / index of
    / ts .
    ممنون میشم

    1. سلام و وقت بخیر،
      وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید. سپس به مسیر public_html مراجعه کنید و کارها را از ابتدا دنبال کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید میتونید با جستجوی آموزش‌های نصب وردپرس مراحل را به صورت تصویری دنبال کنید.

  17. با سلام وخسته نباشید ممنون از مطالب مفید شما
    ی راهنمایی می خواستم من میخوام یک وبسایت برای مدرسه درست کنم که بتوان در ان کلاس انلاین گذاشت وعلاوه بران فقط دانش اموزان همون مدرسه دسترسی به منابع ونونه ازمون داشته باشند ایا به همین روشی که شما در فیلم ها گفتید می تونم این وبسایت را طراحی کنم یا نه ؟
    تقریبا هزینه راه اندازی این وبسایت چقدر خواهد بود ؟ ووبسایت قراره برای در حد زیر 100 نفر افراد ان باشند ؟/ممنون

    1. سلام و وقت بخیر،
      بله، برای راه‌اندازی وبسایت برای مدرسه با امکاناتی که مد نظر دارید میتونید این کار را انجام بدین. برای اینکه آموزش صرفا مربوط به مدرسه خود شما باشه، میتونید ثبت نام دانش آموزان رو بر اساس شماره ملی و به صورت دستی انجام بدین که ثبت نام از طرف مدیر مدرسه انجام بگیره و با ارسال رمز و نام کاربری دانش آموزان را مطلع کنید تا وارد سایت بشن.
      هزینه راه‌اندازی چنین سایتی بستگی به این داره که چه امکاناتی مد نظر داشته باشید. برای برآورد هزینه پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌ها و افرادی که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند مکاتبه کنید.

  18. سلام. من در سایت “ساماندهی” مشغول ایجاد یک وب ثایت هستم ولی کد تایید به ایمیلم ارسال نمیشه چیکار کنم؟

  19. سلام خسته نباشین ممنون بابت ویدیوهای خوب و کاملتون..من برای افزایش ویو ویدیوهام با محتوای گیم های ps4 وب سایت میخوام به نظرتون چه نوع وب سایتی مناسب هستش؟؟و اینکه لینک کردن وب سایت با کانال چقدر تاثیر داره در افزایش ویو و سابسکرایب

  20. سلام خسته نباشید و تشکر بابت سایت خوبتون.
    برای راه اندازی یک وبسایت درحد معمولی با محوریت تبلیغات و خدماتی تقریبا چقدر هزینه میشه؟

    1. سلام امیرعلی جان،
      برای راه‌اندازی یک سایت ابتدا نیاز به خرید دامنه و هاست دارید. در صورت استفاده از دامنه‌های بین المللی هزینه‌ای تقریبا برابر با 80.000 تومان باید پرداخت کنید و برای دامنه ملی هم نهایتا 6.000 تومان.
      سپس نیاز به خرید هاست دارید. انتخاب هاست مناسب بسته به موضوع و فعالیت سایت شما دارد که باید پیش بینی کنید چه تعداد بازدیدی خواهید داشت؟ اگر محتوایی منتشر می‌کنید در هر ماه به چه میزان است؟ در صورتی که با تیلیغات بازدیدکننده جذب میکنید، چه تعداد بازدید را حدس میزنید که دریافت کنید؟
      بعد از یافتن پاسخ تقریبی همه این سوالات هاست خود را خریداری کرده و نوبت به راه‌اندازی سایت خواهد رسید. استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس میتواند انتخاب خوبی برای این کار باشد. برای طراحی ظاهر مناسب نیز میتوانید از قالب‌های آماده ساخت داخلی استفاده کنید که نهایتا هزینه‌ای برابر با 200.000 تومان شاید داشته باشند. یا اینکه از قالب‌های خارجی استفاده کنید که با خرید از تم فارست چیزی حدود 60 دلار باید پرداخت کنید.

      در صورتی که با این شرایط قصد ساخت سایت داشته باشید، چیزی در حدود 200 الی 700 هزار تومان نیاز خواهید داشت.

  21. سلام من می خواستم یک سایت با محوریت جذب مدرس برای راه اندازی کنم چقدر هزینه داره وچیکار کنم با تشکر لطفا جواب بدید

    1. سلام، برای راه‌اندازی چنین سایتی بر اساس امکاناتی که مد نظر دارید، ابتدا نیاز به خرید هاست و دامنه دارید که در صورت استفاده از دامنه بین المللی هزینه‌ای در حدود 85.000 و برای دامنه ملی حدود 6.000 باید متقبل بشید. برای خرید هاست هم برای مدت یک سال کمترین میزانی که نیاز شما رو برطرف میکنه 89.000 تومان خواهد بود.
      بعد از این مرحله نیاز به خرید یک قالب مناسب که امکانات مدنظرتون رو تا جای ممکن داشته باشه دارد. در صورت خرید اورجینال و اصلی قالب خارجی از تم فارست هزینه‌ای در حدود 600.000 تومان خواهد داشت.
      بنابراین برای راه اندازی چنین سایتی بسته به شرایط خرید قالب، هزینه‌ای بین 240.000 تومان تا 800.000 تومان نیاز دارید.

      1. سلام و خسته نباشید خدمتت شما مهندس های عزیز.
        من مبل فروش هستم و قصد درست کردن یک سایت رو دارم که داخل این سایت مثلا مشتری این امکان رو داشته باشه که اون مبلی ک انتخاب میکنه رو هر رنگی رو روش امتحان کنه و به نتیجه دلخواه برسه .خواستم ببینم همچین سایتی کلاا چقد هزینه داره؟و همچین کاری میشه کرد ؟؟ .ممنون از لطفتون

        1. سلام و احترام؛
          این مورد رو باید با یک طراح و برنامه نویس مطرح کنید تا کدهای کربوطه رو براتون پیاده سازی کنن.

  22. با سلام.ممنون میشم راهنمایی کنید.
    می خام یه سایت راه بندازم برای اینکه نقش واسطه باشم بین مصرف کننده و فروشگاههای سطح شهر مواد غذایی، پوشاک، و….یعنی بازاریابی کنم براشون و در نهایت یه درصد از فروشی که از طریق سایت من داشتن برای من باشه.حالا به نظر شما این کار شدنیه؟ و اینکه برای شروع کارم میتونم از قالب های رایگان شما استفاده کنم؟تو ساییتوت خوندم دامنه رایگان هم دارید .ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام، بله این کار شدنی هست. کافیه طبق توضیحاتی که در مقاله داده شده و با استفاده از سیستم‌های آماده راه اندازی سایت مثل وردپرس سایتی مثل این رو پیاده سازی کنید.

  23. سلام متشکرم از سایت فوق العاده تون
    من سایتم https داره و می خوام به گوگل سایتم رو معرفی کنم
    ایا اولش باید https بزنم یا http و خود گوگل با https اندیگس می کنه

      1. سلام متشکرم از پاسختون
        هیچ صفحه ی اندیکس نشده تو گوگل ایا فقط باید با https معرفی کنم یا کار هایی که تو اون مقاله گفته شده رو هم انجام بدم
        با احترام

        1. با همین https ثبت کنید کافی است. اگه یه زمانی ssl نتونستید استفاده کنید یا به هر دلیل حذف کردید، اونوقت میتونید یک بار هم با http ثبت کنید و https رو به http ریدایرکت کنید.

  24. سلام خسته نباسید من میخوام یه وب سایت برای شرکت که شامل معرفی محصولات و معرفی شرکت هست راه اندازی کنم با دامنه .com چیکار باید بکنم

    1. سلام و وقت بخیر،
      شما باید ابتدا هاست و دامنه خریداری کنید. بعدش اقدام به نصب وردپرس در هاست سی پنل یا نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین بکنید.
      در مرحله بعد لازم هست که نصب ووکامرس رو انجام بدین و درگاه‌های پرداخت ووکامرس رو هم برای فراهم کردن امکان پرداخت آنلاین در وردپرس انجام بدین.
      حالا میتونید اقدام به افزودن محصول در ووکامرس کرده و برای معرفی شرکت هم میتونید از طریق افزودن نوشته در وردپرس این کار رو انجام بدین.

  25. با سلام
    میخواستم بدونم یه سایت مثل اپارات یا سایت های مثلش برای شروع چه هاستی مناسبشونه البته قابلیت پخش زنده هم داشته باشه ممنون میشم جواب بدین

  26. سلام وقتتون بخیر. ممنون از مطالب خوبتون .میخواستم ببینم ایا فردی که هیچ تجربه قبلی در زمینه راه اندازی سایت نداره میتونه به تنهایی این کاررو انجام بده ؟
    و اینکه من ویدیو گام به گام تولید سایت با استفاده از وردپرس توی سایتتون پیدا نکردم .ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    1. سلام و روز بخیر،
      بله، حتما نیازی نیست که شما تجربه داشته باشید یا اینکه با کدنویسی آشنا باشید. اما دونستن این موارد و ارتقا دانشتون در این زمینه میتونه کاراتون رو به مرور راحت‌تر بکنه که تو همین حین کار با سایت هم میتونید به مرور یاد بگیرید. خوشبختانه وردپرس برای این کار آموزش‌های فراوانی داره که میتونید ازش استفاده کنید و سایتتون رو باهاش راه‌اندازی کنید.
      در حال حاضر برای وردپرس ویدئوهای آموزشی تولید نکردیم، اما میتونید با مراجعه به دسته بندی وردپرس به کلیه مطالبی که از پایه و به صورت صفر تا صد برای وردپرس تهیه شده دسترسی پیدا کنید. برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید و از آخرین صفحه که مربوط به شروع کار با وردپرس هست استفاده کنید. هر جا هم سوالی براتون پیش اومد میتونید از بخش دیدگاه‌های همون مقاله بفرمایید تا راهنماییتون کنم.
      https://www.melipayamak.com/lab/wordpress/

  27. با سلام و خسته نباشید
    من میخام یه سایت تبلیغاتی با محوریت کلیکی راه اندازی کنم یعنی به ازای هر بازدید از شرکت وجهی بگیرم و درصدی هم به بازدید کننده بدم و از طرفی میخام هر بازدید کننده بتونه با معرفی بازدیدکننده جدید به سایت پورسانت دیگه ای هم بگیره و به علاوه محصولات همین شرکت ها هم توی سایت بفروش برسونم یعنی مارکت هم داشته باشه میخاستم بدونم اولا شدنیه؟دوما هزینه اش از صفر تا صد که سایت آماده استفاده بشه چقدره؟ممنونم از زحمات شما.

    1. سلام، بله این کار شدنی هست. در خصوص پروژه بستگی به بزرگی کار و نحوه ساختش و… داره که باید از طراحان وب برای برآورد هزینه کمک بگیرید.

  28. سلام من یه سایت طراحی کردم با زبان PHP در زمینه محصولات کشاورزی که توی صفحات مختلف فیلم و عکس های مخصوص هر محصول نمایش داده میشه حدودا 50 گیگ حجم کل فایل هاست. سوال من اینه که چه هاستی مناسب این نوع وب سایت هست؟ آیا باید هاست دانلودی تهیه کنم یا یک سرور مجازی با حجم بیشتر از 50 گیگ کفایت میکنه؟ درصورت تهیه هاست دانلودی آدرس دهی به هر فیلم یا عکس چطوری انجام میشه؟ باتشکر

  29. سلام وقتتون بخیر ببخشید من میخواستم یه سایت موسسه اموزشی درست کنم میشه راهنماییم کنید برای تهیه پوسته مناسب از کدوم سایت استفاده کنم؟

    1. سلام، در صورتی که قصد دارید از وردپرس استفاده کنید، این روزها این سیستم مدیریت محتوا بخاطر چند افزونه صفحه ساز مثل المنتور و ویژوال کامپوزر که در اختیار قرار میده میشه به راحتی با هر قالب ساده‌ای صفحات رو با محتوا و شکل دلخواه ساخت. باید اول مشخص کنید که به چه امکانات و قابلیت‌هایی نیاز دارید و میخواین توی یک صفحه چه المان‌هایی قرار بگیره و بعدش با توجه به همین امکانات قالب مناسب و صفحه رو طراحی کنید.

  30. سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوبتون واقعا خدا خیرتون بده که تقریبا از سر در گمی در اوردید ماوردیدمیخام یک سایت فروشگاه کالا راه اندازی کنم که همه چیز داشته باشه توش بنظرتون چقدر هزینه تقریبا داره بنظر شما اصلا جواب میده درامدش خوب هست یا نهه ؟ ممنون میشم که جواب بدین موفق بشید

    1. سلام، اینکه درآمدش خوب باشه یا نه رو خود شما باید با تلاشتون و انتخاب یک استراتژی درست توی فروش محصول مشخص کنید. اما برای راه اندازی هزینه‌ای که نیاز پیدا خواهید کرد بین 300.000 تا چند میلیون خواهد بود که وابسته به نوع طراحی فروشگاه اینترنتی و… هست.
      برای امروز مقاله‌ای در خصوص صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی آماده می‌کنم که میتونید ازش کمک بگیرید.

  31. با سلام
    من یه سایت خدمات محور( فروش محصولات اموزشی)میخوام راه اندازی کنم چقدر باید هزینه کنم در ضمن سی پنل هاستم میخوام انحصاری مربوط به خودم داشته باشم منظورم تمام و کمال دراختیار خودم باشه
    باتشکر فراوان از اموزشهای کاملی که برای خرید هاست در سایتتون قرار دادید.

    1. سلام،
      اول باید نیازهایی که دارید رو مشخص کنید و بعد بر اساس همین امکانات مد نظرتون هزینه‌ای که لازمه رو محاسبه کنید. اگر سایت مد نظر شما صرفا برای فروش فایل هست اعداد و ارقام زیر میتونه به چیزی که مدنظرتونه نزدیک باشه.
      1. خرید دامنه، محلی 6000 تومان و بین المللی 140000 تومان
      2. خرید هاست، برای شروع یک هاست یک ساله میتونه نهایتا تا 100000 تومان براتون هزینه داشته باشه.(ام چون هاست اختصاصی مد نظرتون هست باید هزینه لایسنس سی پنل، کانفیگ و سرور رو پرداخت کنید که برای بررسی این قیمت باید سرویسی که نیاز دارید رو بررسی کنید)
      3. خرید قالب(در صورت استفاده از وردپرس)، اگر خرید اورجینال بکنید حدود 800000 تومان و اگر از فروشگاه‌های ایرانی خرید کنید نهایتا تا 130000 تومان

  32. سلام
    ابتدا تشکر بابت فیلمهای آموزشی و بعد اینکه باید بگویم من می خواهم یک سایت کم بازدید و در مورد مسئله مذهبی درست کنم و زمان ماندگاری اندازه 1 الی2 ماه نیاز دارم ایا امکان پذیر است که هزینه سایت اینطور باشد تا هزینه کمتری پراخت شود زیرا بیش از این مقدار نیازی ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید . تشکر

  33. سلام خسته نباشید برای راه اندازی یک وبسایت برای ارائه خدمات و فروش کالا و توضیح و سوال و جواب به مشتری و بازدید کنندگان ،بایست چکار کنم و آیا شما تمام صفر تا صد را انجام میدهید؟ ممنون

  34. سلام،من تصمیم دارم یه سایت پیشبینی مسابقات ورزشی اتوماتیک راه اندازی کنم میخواستم بدونم چقدر هزینه داره؟

  35. سلام روزتون بخیر.
    من قصد دارم یک سایت احداث کنم که کارش مثل یک شبکه اطلاع رسانی باشه. آموزش برای خانواده . مشاوره و راهنمایی برای بهتر شدن زندگی خانوادگی. مشاوره بهداشت خانواده . همسریابی و کمک به جوانان برای انتخاب بهترین گزینه و….. .
    هیچ اطلاعی هم از نحوه ایجاد سایت ندارم. آیا مجوزی میخواهد؟. از کجا شروع کنم. میشود صفر تا صد ایجاد سایت و اخذ مجوز و موارد مربوطه را به کسی یا گروهی سپرد؟ هزینه آن چقدر است؟ ممنونم از شما

    1. سلام،
      خیر نیازی به مجوز ندارید.
      البته بستگی به کارتون خواهد داشت. در صورتی که قرار باشه از درگاه پرداخت برای خدمات استفاده کنید نیاز به داشتن نماد اعتماد و لوگو ساماندهی دارید.

  36. سلام مجدد
    اگر برای احداث سایت که تو سوال قبلیم براتون توضیح دادم باید به شرکتهای طراحی سایت مراجعه کنم یه شرکت خوب تو اصفهان بهم معرفی میکنید؟ چگونه به نحوه پشتیبانی از سایتم مطمئن بشم . یعنی بعد از مدتی از کار بیفته یا اطلاعاتمو سرقت نبرند؟ ممنون

  37. عرض ادب ب مدیر های محترم سایت
    بسیار ممنونم از محتوای سایتتون من میخاستم ک ی سایت واسه دفترمون طراحی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      متاسفانه واحد طراحی و توسعه میزبان فا فقط روی وب سایت مربوط به مجموعه میزفان فا کار میکنن و امکان دریافت سفارش طراحی سایت رو نداریم.

  38. سلام و خدا قوت به خاطر مطالب ارزشمندتون.
    سوال من اینه که من اگه یه سایت بزنم و اون رو تبدیل به مجله فرهنگی هنری و ورزشی و…. کنم؛درآمد من از اون سایت چطور بدست میاد؟هر چه بیشتر بازدید داشته باشی چیزی مثل پورسانت میاد؟یا چجوریاست؟اگه میشه راهنماییم کنید ممنونم

    1. سلام روزبخیر؛
      روش های متعددی برای کسب درامد از طریق سایت وجود داره.
      برخی با دریافت تبلیغات و برخی با فروش محصول…

  39. سلام و روزتون بخیر
    ممنونم از توضیحات و آموزش های عالی که در سایتتون قرار دادید . سوالاتی داشتم که در صورت امکان ممنون میشم راهنماییم کنید و پاسخ بدید
    من میخوام سایتی داشته باشم به همراه اپلیکیشن موبایل
    سایتی که من میخوام در قسمتی از اون به صورت رایگان مطالب و فیلم و عکس هایی که مد نظرم هست قرار داده بشه و در قسمتی دیگر بتونه با فروش اکانت به مشتریم برای استفاده از فیلم ها و مطالبی که مد نظرم هست از اونها استفاده بکنه (امکان استفاده فرد با کد عضویت از اپ موبایل )
    درون سایتم درگاه پرداخت میخوام
    عدم اجازه به بازدید کننده برای دانلود فیلم ها (فیلم ها فقط قابلیت تماشا داشته باشند و دانلود نشن )
    عدم استفاده دونفر از یک کد برای اکانت (یک اکانت رو چند نفر استفاده نکنند)
    آیا قالب های نیاز من رو پاسخو هستند یا باید قالب مخصوص تهیه کنم؟؟
    برای آپلود فیلم و عکس و مطالبم باید هزینه جدا ماهیانه یا سالیانه پرداخت کنم ؟؟
    شرمنده مقداری طولانی شد سوالاتم
    روز بخیر و اوقات به کام

  40. بسیار متشکرم از معلومات مفید شما
    لطفا خواهش می کنم می خواهم یه هاست تهیه کنم همراهی می کنید مرا؟

  41. وقت بخیر

    من مبتدی هستم در زمینه ساخت وب سایت، میخواستم بدونم آیا میشه در وب سایت بخشی درست کرد برای محاسبات؟
    به عنوان مثال من با اکسل یک سری محاسبات درست کردم بوسیله شرطهای مختلف که با 2 ورودی به صورت اتومات محاسبات مورد نظرو انجام میده، میخوام بودنم آیا در وب سایت این عمل صورت پذیر هستش یا خیر، اگر امکان داره به چه صورت!

    ممنون میشم اگر کمک کنید..

    1. سلام روزبخیر؛
      در این خصوص می تونید از افزونه های محاسباتی مثل Calculated Fields Form کمک بگیرید.

  42. سلام وقت بخیر سپاس از لطف و زحمات شما. من میخاستم یه سایت کامل ارائه نمونه سوال و کاربرگ زبان انگلیسی برای هر 4 مهارت زبانی طراحی کنم برای همه رده های سنی بعدا هم میخام ارتقا بدم. حداقل 4 سایت میشه. چیکار کنم که با یک سایت شروع بشه و بعدا 4 سایت بشه؟ هاست اروپا پوشش دهنده داخل و خارج هست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      می تونید ز دامنه های مجزا استفاده کنید هم اینکه یک دامنه تهیه و از طریق ساب دامین یا ساب فولدر به مرور سایت رو گسترش بدید. بله پوشش میده.

    2. سلام وقتتون بخیر.رشته ی من طراحی گرافیک هست قالب سایت و ثبتش انجام سده توسط گروه it منتها رنگبندی و آیکن هاش یا بنر سایت طراحیش با من هست میخواستم بدونم چطور میتونم طرحم رو ارائه بدم؟هیچ تجربه ای در این باره ندارم.لطفا راهنمایی کنید

  43. با سلام
    من یه موسسه روانشناسی ثبت کردم و می خواستم یه سایت ر راه اندازی کنم که مطالب و دیدگاهام رو و نیز فیلمها و عکسهام رو در اونجا بگونجونم. ممنون میشم راهنمایی کنید که برای راه اندازی سایت چه کاری باید انجام بدم

    1. سلام روزبخیر؛
      قبل از هر چیزی باید با انواع سیستم های مدیریت محتوا آشنا بشید تصمیم بگیرید سایتتون بر پایه چ زبانی راه اندازی بشه بعد از اون نوبت انتخاب هاست و دامنه هست.
      در نهایت میتونید از یک طراح کمک بگیرید یا یک قالب اماده تهیه کنید.
      سای قابلیت های مد نظرتون رو هم به واسطه افزونه ها به سایت اضافه می کنید.
      در ادامه به منظور افزایش امنیت سایتتون می تونید گواهی ssl روی هاستتون نصب کنید

  44. سلام اگه امکان داره سایتی معرفی کنید که یاد بده چگونه از سایت خود پشتیبانی کنیم

  45. سلام من دانشجوی نرم افزار هستم برای پروژه پایانیم یه وب سایت میخام طراحی کنم . میشه راهنمایی کنید که از چ زبانی برنامه نویسی استفاده کنم راحت تر و کار امد تره ؟

  46. سلام من میخوام یه سایت محتوایی داشته باشم اطلاعات خاصی ندارم میشه خصوصی به من مشاوره بدین و یا حضوری شمارو ببینم,
    بابت این کارتون هم حاضرم پول بدم.

    1. سلام وقت بخیر؛
      بله امکانش هست می تونید از دو طریق زیر به صورت رایگان برای انتخاب هاست و دامنه مشاوره دریافت کنید:
      1- با شماره های درج شده روی سایت در تایم اداری تماس بگیرید و با مشاورین مجموعه صحبت کنید.
      2- از طریق چت انلاین سایت اقدام و سوالاتتون رو مطرح کنید تا مشاوره ارائه بشه.

  47. با سلام و خسته نباشید …
    من میخواستم یه سایت برای موزیک راه اندازی کنم
    مقاله های توی سایتتون هم خوندم
    الان من از شما یک هاست ودامنه خرید کنم شما قالب موردنظر و به من هدیه میدید.
    بعد از خرید من باید خودم سایت رو درست کنم(یعنی با برنامه نویسی و ..ـ..سایت و اماده کنم) یا اینکه سایت و همه چیش امادست و فقط باید شروع به کار کنم و پنل مدیریت رو در اختیارم میذارین؟؟؟؟؟

    1. سلام و احترام؛
      روی برخی پلن ا مثل هاست های ایران سالانه پلن ویژه ببعد، پلن های سه ماهه ببعد وردپرس و پلن ای سالانه ووکامرس قالب رایگان هدیه داده میشه و از بین قالب های هدیه یکی رو میتونید انتخاب کنید.
      قالب مشابه دمو روی هاست شما نصب و راه اندازی میشه و اطلاعات ورود به پیشخوان وردپرس خدمتتون ارسال میشه بقیه موارد مثل سفارشی سازی و ویرایش قالب بر عهده خودتون هستش.

  48. سلام
    من از شما دامنه و هاست خریدم و dns هامو هم توی هاست و هم در ایرنیک تنظیم کردم سایت رو روی هاست آپلود کردم ولی سایتم به نمایش در نمیاد و در ضمن توی گوگل هم سایتم معرفی شده آیا کار دیگه ای مونده انجام بدم؟

    1. سلام روزبخیرغ
      باید منتظر ست و نشر نیم سرورها بمونید.
      پس از ست و نشر سایت در دسترس قرار میگیره.

  49. سلام من می خواستم سایت فیلم های آموزشی بسازم . می خواستم بدونم چقدر هزینه می بره ؟ لطفا جواب بدین

  50. وقت تون بخیر
    من برای کارم با کمک از مقاله های آموزشی اینترنتی ، می تونم یه سایت راه اندازی کنم ؟
    امکان داره راهنمایی کنید ؟
    غیر از خرید دامنه و هاست و انتخاب قالب چه کارهای دیگه ای لازمه ؟
    برای اجاره سوییت برای مسافران

    1. سلام وقت بخیر؛
      می توانید مطالب رو در شبکه ها اشتراک گذاری کنید اما انتشار محتوای تکراری تاثیر منفی روی سئوی سایتتون داره.
      برای راه اندازی سایتتون این مراحل رو باید طی کنید:
      1- هاست برای میزبانی سایتتون
      2- دامنه
      3- ست کردن نیم سرورهای هاست روی دامنه
      3- نصب سیستم مدیریت محتوا (در صورت اختصاصی نبودن سایتتون)
      4- انتخاب قالب و سفارشی سازی

  51. با سلام من قصد دارم یه سایت دانلودی آموزشی بسازم شما محصولی در اینباره درید که بتونه به من کمک کنه ؟
    لطفا پاسخ رو به ایمیلم بفرستید.

    1. سلام روزبخیر؛
      در این خصوص به دو نوع هاست نیاز دارید:
      1- هاس دانلود مخصوص نگهداری فایل های دانلودی
      2- هاست برای میزبانی وب سایت
      برای دریافت مشاوره میتونید با شماره های درج شده روی سایت یا چت انلاین در تماس باشید.

  52. سلام وقتتون بخیر
    لطفا یه شماره تماس اگر امکان داده بگذارید تا سوالات و مشکلاتمون را بپرسیم
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      در صورت وجود مشکل می تونید با شماره های درج شده روی سایت تماس بگیرید.
      02191001379
      یا داخل چت آنلاین موضوع مد نظرتون رو مطرح کنید . همچنین می تونید با شماره های سازمانی که خدمتتون ارسال شد تماس بگیرید.
      🙂

  53. سلام ممنون از پاسخگویی های شما دوستان عزیز من قصد راه اندازی سایتی رو دارم که مشاوره ورزشی و مشاوره روانشناسی داره لطفاً بگیدکه باید حتما با کامپیوتر باید سایت رو راه اندازی کنم یااینکه باگوشی همراه یا تبلت واینکه پس راه اندازی سایت چه مدارکی لازمه برای استارت کار اگر شماره تلفن خاصی هست برای مشاوره ممنون میشم لحاظ کنید باسپاس

    1. سلام و احترام؛
      قبل از شروع کار باید چند مورد رو در نظر بگیرید:
      1- چه زبانی برای برنامه نویسی سایت در نظر دارید ؟ (بر اساس زبان نوع هاستتون رو انتخاب میکنید.)
      2- سایت به صورت اختصاصی طراحی میشه یا از سیستم های مدیریت محتوا و قالب ها ی مربوطه استفاده می کنید؟
      امکان لاگین از طریق سیستم، موبایل و تبلت وجود داره. اما طراحی با کامپیوتر خیلی راحت تر هستش. در خصوص مشاوره باید از خطوط مخابرات خاصی استفاده بشه که از مباحث طراحی سایت مجزا هستش.

    1. سلام وقت بخیر؛
      هزینه کل راه اندازی سایت به نیاز شما بستگی داره.
      اگر قصددارید یک سایت دانلودی تهیه کنید به یک هاست میزبان، یک هاست دانلود و یک دامنه نیاز دارید که باز بر اساس پلن هایی که انتخاب میکنید و نوع دامنه هزینه ها متغیر هست.
      باید سایتتون نیازسنجی بشه بعد هزینه ها رو میشه تخمین زد.

  54. سلام
    خسته نباشید. و دست تان درد نکند.
    اطلاعاتی که از شما دریافت کردم جهت باز کردن یک سایت بسیار با ارزش بود.
    من تصمیم دارم تا سایتی باز کنم و در آن محتوای آموزشی قرار داده و بفروشم. و هنوز اطلاعات بابت این جمع میکنم. که آموزشهای سایت شما درصد تردید مرا پایین آورد. و خیلی روحیه داد.

    1. سلام وقت بخیر؛
      بسیار خوشحالیم که همت و پشتکار شما در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین رو میبینیم.
      امیدوارم موفق و پایدار باشید.

  55. سلام خسته نیاشید من پرستاشاپ رو نصب کردم تا نصفه هاش بعد میخواستم دوباره وارد بشم خطای :500 Server Error
    Oops, something went wrong.
    Try to refresh this page or feel free to contact us if the problem persists.
    رو به من میده باید چکار کنم؟

  56. باسلام ودرود خدمت دست اندرکاران زحمت کش میزبان فا

    ببخشید خواستم سایت واسه فروشگاه محصولات آرایش و بهداشتی راه اندازی کنم
    میشه راهنماییم کنید و بصورت خلاصه مراحل ساختش برام توضیح بدید و هاست لازم چقد براش لازمه؟
    محصولات در حد 500 محصول هستند
    باتشکر از شما

    1. سلام روزبخیر؛
      سپاس از لطف شما. در خصوص راه اندازی سایت و انتخاب پلن موارد مختلفی رو باید ارزیابی کرد.
      بعد از اون نه تنها فضا بلکه میزان رم و پردازنده مورد نیاز سایتتون رو هم باید تشخیص بدید.
      تشخیص منابع به چند فاکتور بستگی داره:
      سیستم مدیریت محتواتون چیه
      از چه افزونه هایی استفاده میشه قالبتون چی هست و..
      میتونید با شماره زیر جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید:
      02191001379

  57. سلام و عرض ادب
    ابتدا از توضیحات خلاصه اما جامع، قابل فهم و گام به گام شما در مقاله «آموزش قدم به قدم نحوه راه اندازی سایت» بسیار ممنونم که مطالعه و فهم را برای عموم مردم آسان کرده اید.
    من نمایندگی بیمه دارم و مایل هستم یه سایت اینترنتی ساده ایجاد کنم برای اطلاع رسانی از چند خدمات موجودی که هست. امروز کمی در خصوص ورد پرس خوندم و به این صفحه رسیدم.
    خواهشمندم در صورت امکان مرا راهنمایی فرمایید که آیا برای کار من هم توصیه های این مقاله مناسب است یا خیر؟
    ممنونم از شما

    1. سلام روزبخیر؛
      بله در گام اول باید سیستم مدیریت محتوای دلخواهتون برای راه اندازی سایت رو مشخص کنید و بر اساس اون سیستم مدیریت محتوا هاست لینوکس یا ویندوز برای میزبانی سایت تهیه بشه.
      در نهایت بر اساس اون cms یک قالب هم تهیه و راه اندازی بشه. در گام های بعدی می تونید نسبت به سفارشی سازی قالب و محتواگذاری اقدام کنید.
      همین اموزش میتونه راهنمای جامعی برای شما باشه. 🙂

  58. سلام و روز بخیر
    من یه مغازه پوشاک دارم و میخوام یه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم که پوشاک توش بفروشم
    بنظرتون چه مراحلی رو باید طی کنم و چقدر زمان میبره؟
    آیا از قالب اماده فروشگاهی شما میتونم استفاده کنم؟
    هزینه اش چقدر میشه و این که میخوام درگاه بانکی هم داشته باشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اول از همه خرید هاست و دامنه
      انتاب یک سیستم مدیریت محتوا (در این خصوص می تونید راهنمای جامع بهترین cms برای راه اندازی سایت را مطالعه کنید.)
      انتخاب قالب مناسب باز می تونید راهنمای انواع قالب وردپرس رو هم مطالعه کنید.
      تهیه گواهی ssl (می تونید گواهی تجاری تهیه کنید یا از گواهی رایگان سرور استفاده کنید.)
      تهیه درگاه بانکی
      ممکنه به افزونه هایی هم برای گسترش قابلیت های سایتتون نیاز داشته باشد.
      برای تخمین هزینه باید اول نیازسنجی کنید قالب و امکانات مد نظرتون مشخص شده باشه.

  59. سلام من یک نوجوان 15 ساله هستم و می خوام ی سایت مجله ای بسازم می خواستم بدونم با وجود سن کم چه مشکلاتی در پیش خواهم داشت

    1. سلام روزبخیر؛
      برخی موارد مثل خرید دامنه با محدودیت سنی مواجه هست.
      برخی از شرکت های هاستینگ هم در قوانینشون ذکر کردن که به افراد زیر 18 سال خدمات ارائه نمیشه.

  60. سلام
    ممنون از مطالتون!
    چون شما به من چندتا چیز یاد دادین منم یک چندتا مورد را بهتون میگم!
    از اخرین ویدویو شروع کنم که گفتین درباره ورود به هاست خریداری شده را میگین که ویدیو نداره!
    ویدیوهاتون کامله ولی بهتره که مثلا قالب وردپرس نمایش داده بشه
    یا با یک چک لیست از سوالات درباره ویژگی های هاست خوب نمایش بدین
    درباره مشکلات ومزایای هر پسوند دامنه هم بگین
    این قسمت پایین صفحه هم خط مشترک شوید افتاده روی افزونه ربات هستین.
    خیلی خوبه موفق باشین

  61. سلام درود به شما,
    من میخواهم یک سایت فروش لباس انلاین دست کنم. و به همین دلیل اگر امکانش هست شدیدا به کمک شما نیاز دارم.
    وخیلی ممنون میشم که در این زمینه من را راهنمایی کنین..

    1. سلام و احترام؛
      سوالاتتون رو مطرح کنید تا بتونیم دقیق تر راهنماییتون کنیم.

  62. سلام ممنون از سایت خیلی خوبتون من می خواستم سایتی جهت دانلود فیلم راه اندازی کنم می خواستم اطلاعاتی راجب چگونگی اپلود محتوا درون سایت و ایجاد لینک دانلود داشته باشم و اینکه برای راه اندازی چنین سایتی نیاز به هیچ مجوزی از مراجع قانونی هست یا خیر کمال تشکر

  63. باسلام وعرض ادب. بنده میخواستم یه سایت راه اندازی کنم که واسطه خرید وفروش بین تولیدکننده و فروشنده ومصرف کننده باشه.
    مثلا برادر خود بنده تو کار پارچه فروشی است و یه دوستم لوازم ماهیگیری میفروشه. و چندین آشنا دارم که لوازم البسه میفروشن. وکلا میخوام از این طریق کسب درآمد کنم. باید چیکار کنم؟ آیا اصلا میشه یانه؟، باتشکر.

    1. سلام و احترام؛
      می تونید به عنوان یک میزبان حالت چند فروشندگی در سایتتون ایجاد کنید که هر فروشنده بتونه محصولات خودش رو به فروش برسونه. می تونید از مواردی مشابه دکان استفاده کنید.

  64. سلام و وقت بخیر خدمت شما⚘
    من میخواستم یک سایت پخش فیلم درست کنم و توش درآمد داشته باشم.
    حالا باید چقدر هزینه کنم؟
    و میشه آموزشم بدین؟

    خیلی ممنونم❤

    1. سلام و احترام؛
      یکسری مراحل تو راه اندازی هر نوع سایتی یکسان هست. مثل خرید هاست، تهیه دامنه، اتصال هاست و دامنه، نصب سیستم مدیریت محتوا، نصب قالب و…
      هزینه های ناشی از راه اندازی سایت به این موضوع بستگی داره که شما چه نوع کسب و کاری دارید و قرار هست چه مواردی پیاده سازی بشه.
      اصولا هزینه های ناشی از راه اندازی سایت به موارد زیربستگی داره:

        چه نوع دامنه ای تهیه می کنید. (ir, com و…)
        از هاست، سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده می کنید.
        قالب اماده ای خریداری می کنید یا شخصی سایت رو براتون طراحی میکنه.
        از ssl استفاده میکنید.
        هزینه های راه اندازی درگاه بانکی و خرید افزونه هایی که مورد نیازتون هست
        و…

      با تخمین موارد بالا می تونید به یک رقم تقریبی برسید و هزینه هاتون رو براورد کنید.

  65. سلام.
    ممنون از پاسخگویی و ساپورت و سایت خوبتون
    چند تا سوال دارم قبل از خرید سفارشم
    اول اینکه تو انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی مشکل دارم میخوام خاص و در حد برند شدن باشه باید چکار کنم؟
    دوم اینکه میتونم همه دامنه ها رو با اون اسم رزرو کنم ولی فقط با com کار کنم تا کسی نتونه اون دامنه رو ثبت کنه؟
    سوم اینکه بعد از خرید هاست و دامنه .. میتونم از شرکت دیگری برای طراحی اختصاصی استفاده کنم؟
    چهارم اینکه هاستینگ شما چه تضمینی برای حملات و امنیت میده و اینکه چطور میشه برای ارسال محصولاتمون با اداره پست یا الو پیک کار کرد که تو سایتمون که مشتری خرید کرد,در ادامه فرایند و تکمیل خرید اتومات قیمت ارسال پست بر اساس منطقه مشتری محاسبه بشه..
    ببخش طولانی شد…ممنون

    1. سلام و احترام؛
      1- در خصوص انتخاب نام دامنه، قبل از هر کاری اول در نظر بگیرید که چه نوع دامنه ای برای کسب و کار شما مناسب تر هست دومین مورد نام دامنه هستش نام دامنه رو سعی کنید کوتاه و ساده و شکیل انتخاب کنید جوری که هم به کسب و کارتون نزدیک باشه هم خیلی راحت در ذهن مخاطبتون سپرده بشه که در دفعات بعدی بتونن مستقیما وارد سایتتون بشن. این مورد یعنی بخاطر سپردن در ذهن اهمیت خیلی زیادی داره. سعی کنید از استفاده حروفی که در نام دامنه ممکنه به چند شکل نوشته بشه پرهیز کنید. در این خصوص می تونید مقالات زیر را مطالعه کنید .
      انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت + فیلم آموزشی
      چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟
      ۶ نکته مهم در هنگام انتخاب دامنه
      2- بله امکان خرید دامنه های مشابه با پسوند های متفاوت وجود داره مصلا دامنه test.ir و test.com رو تهیه می کنید . فرض کنیم از test.com به عنوان دامنه اصلی استفاده می کنید در این صورت می تونید test.ir رو هم روی دامنه اصلی پارک کنید هرکسی وارد این دامنه بشه به دامنه اصلی هدایت خواهد شد.
      3- اصولا هاستینگ ها در زمینه ارائه خدمات میزبانی فعالیت دارند و موارد مربوط به طراحی سایت بر عهده کاربر هست. در میزبان فا فقط خدمات هاست و دامنه ارائه میشه.
      4- سروها شامل موارد امنیتی مثل فایروال سخت افزاری، آنتی دیداس، آنتی شل و آنتی ویروس هستند.
      در خصوص طراحی سایت، سفارشات و فروشگاهتون باید با یک طراح مشورت کنید تا این موارد رو براتون پیاده سازی کنند همچنین می تونید از کمپین آموزشی رایگان راه اندازی فروشگاه اینترنتی میزبان فا هم کمک بگیرید و بعد از مطالعه مقالات فروشگاهتون رو شخصی سازی کنید.
      آموزش قدم به قدم راه اندازی فروشگاه اینترنتیپیروز و پایدار باشید. 🌻

  66. سلام
    میخوام یک سایت درست کنم که توش فیلم و سریال اپلود کنم.
    وقتی که تو گوگل سرچ کنن ادر کانال ضاهر بشه مثل سایت بالا چطور می تونم این کار رو انجام بدم با گوشی اندروید.
    ممنون از سایت خوبتون.🎖

    1. سلام روزبخیر؛
      به منظور راه اندازی سایت اول باید سیستم مدیریت محتوای دلخواهتون رو انتخاب کنید. برای این منظور مقاله زیر رو مطالعه کنید.
      بهترین و امن ترین سیستم مدیریت محتوا کدام است؟
      بعد انتخاب CMS باید هاست و دامنه تهیه کنید. می تونید صفحات خرید هاست و خرید دامنه رو بررسی کنید.
      برای اینکه در جستجوی گوگل در جایگاه بالایی قرار بگیرید هم می تونید آموزش کسب رتبه 1 گوگل رو مطالعه کنید.

  67. سلام من هاستم را از یکجای دیگه خریدم حالا میخوام به اینجا انتقال بدم باید چه کنم

    1. سلام و احترام؛
      برای دریافت مشاوره رایگان می تونید از بخش گفتگوی چت انلاین سایت اقدام کنید و از کارشناسان فروش مجموعه مشاوره رایگان در خصوص انتخاب هاست دریافت کنید.
      همچنین می تونید با شماره 02191001379 تماس بگیرید.
      از آموزش قدم به قدم خرید هاست از میزبان فا هم می تونید برای تهیه سرویس کمک بگیرید و در نهایت اطلاعات دسترسی به هاست قبلیتون رو برای بخش فنی مجموعه تیکت کنید تا انتقال اطلاعات رو براتون انجام بدن.

  68. با سلام و وقت بخیر. بعضی دامنه ها که مراجعه میکنیم یه تقویم زمانی حالت روزشمار دارند. که مثلا فلان روز و ساعت تا شروع فعالیت سایت باقیمانده….
    این حالت چه نام دارد. و اینکه چطوری میتونم این حالت رو برای دامنه خریداری شده فعال کنم.
    ممنون از پاسخ گویی شما

    1. سلام و احترام؛
      این مورد مربوط به طراحی سایتتون هستش. چنین سایت هایی به کمک صفحه ساز، یک صفحه ایجاد میکنن و یک شمارنده داخلش درج میکنن و اون رو به عنوان صفحه ایندکس در هاستشون قرار میدن تا زمان تکمیل شدن سایت باقی بمونه.
      افزونه هایی هم در این زمینه وجود دارن که اعلانی برای نمایش حالت تعمیر یا برزروسانی یا به زودی برمیگردیم رو نمایش میدن.

      1. سلام خانم اسماعیلی عزیز. ممنون از پاسخگویی شما. من تازه کار هستم و دارم از نت آموزش میبینم. هاست من پلسک هستش. من یک قالب html روز شمار پیدا کردم و داخل فایل منیجر هاست آپلود و اکسترکت کردم. یک دیتا بیس ویوزر هم ایجاد کردم. اما متاسفانه هنوز روزشمار داخل سایتم نمایش داده نمیشه. لطفا کمک کنید. نمیدونم دیگه باید چیکار کنم

        1. سلام روز بخیر مینا جان؛
          این روز شمار به صورت تک صفحه هست یا قالب کلی نصب کردید؟
          سیستم مدیریت محتواتون چیه؟

  69. سلام.
    وقت بخیر.
    من میخوام یه سایت راه اندازی کنم که صحبتهای خودم و اساتید رو در قالب آموزش به شکل وبینار و یا فایلهای ویدیویی و یا فایلهای صوتی در سایتم به فروش برسونم .
    یه مقدار از مطالب رو برای آشنایی و معرفی محصولات به صورت رایگان و سایر محصولات رو به شکل فروش میخوام قرار بدم .
    چه پیشنهادی برای من دارید ؟

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص فروش فایل می بایست ماهیت سایتتون رو به صورت فروشگاهی با یه قالب حرفه ای پیاده سازی کنید.
      در کنارش می تونید از پلن هایی که برای راه اندازی وبینار ارائه میشه کمک بگیرید یا از افزونه استفاده کنید راه حل حرفه ای تر هم این هستش که طراحی سایتتون به صورت اختصاصی باشه. در آینده آموزش هایی در خصوص چگونگی راه اندازی وبینار در کنار سایت ارائه میشه.

      1. اگر سایتم فعال بشه و درگاه پرداخت بانکی هم فعال بشه // آیا مبلغی بعنوان کارمزد و یا هر عنوان دیگه از فروشم کسر میشه ؟
        یه شرکت هست که به من گفت :
        سایت رایگان بهم میده و با هر نام بخوام میتونم هاست بخرم و ثبتش کنم ـ
        درگاه بانکی رایگان هم بهم میده ـ
        ثبت مدارک و سند سایت هم رایگان هست برام ـ
        منتها از فروش من ۱۳٪ کسر میکنه و برای خودش برمیداره //
        ۱۰ ٪ برای خودش و ۳ ٪ برای زیر مجموعه احتمالی من که اگه زیر مجموعه نباشه اون ۳ ٪ رو هم خود شرکت برمیداره ـ
        در هر حال ۱۳ ٪ از فروش من رو هر چقدر باشه بر میداره .
        ـ
        آیا این روال برای همه جا هست ؟
        یا اینکه این شرکت بابت اینکه پول سایت نمیگیره این شرط رو گذاشته ؟
        *
        میخوام بدونم من اگه پول خرید سایت بپردازم ـ آیا هر سال باید بازم پول سایت بدم ؟ یا فقط ۱ بار هست //
        هاست رو که هر نوع خرید کنم سر موعدپول میپردازم ،‌ تمدید میکنم //
        دامنه هم آیا پس از خرید نیاز به تمدید داره ؟ مثلا اگه من یه سایت ثبت کنم آیا باید مدام در موعد مقرر مثلا سالیانه پول تمدید برای داشتن این نام و آدرس بپردازم ؟
        *
        *
        و نظر کارشناسی شما رو میخوام در مورد اینکه :
        آیا صرف داره من بابت فروشم به اون شرکت که سایت رایگان به من میده و درگاه بانکی رایگان میده ۱۳ ٪ از فروشم رو بدم ؟
        *
        نکته ای که من در نظر گرفتم اینه که :
        من اگه پس از شروع فعالیتم فروشم و مشتریهام به مقدار و تعداد خیلی زیاد برسن ـ پشیمون میشم از اینکه دارم بابت یه مقدار پول سایت اینهمه از درآمدم رو بیخود بابت سایت میپردازم //
        در حالیکه :
        اگر الآن پول سایت رو بدم و پول درگاه بانکی رو هم بدم و { در صورتیکه دیگه هزینه ای بابت فروش از من کسر نشه } همه درآمدم مال خودمه و این خیلی خیلی به نفع و سود منه .
        *
        *
        ضمن اینکه از شما کارشناسان عزیزم سپاسگزارم که پاسخ میدید تا من و امثال من بتونیم بهترین و مناسبترین تصمیم رو بگیریم .
        *

    1. سلام و احترام؛
      مراحل اولیه راه اندازی وب سایت تبلیغاتی هم مثل سایر سایت ها هستش. با این تفاوت که نوع کسب و کار و ماهیت سایتتون متفاوته. می تونید از قالب های مختلفی که در این زمینه طراحی و توسعه داده شده هم استفاده کنید.

  70. سلام خسته نباشید میخواستم یک وب سایت فیلم درست کنم با وردپرس ولی فیلم سریال هارو از کجا برای وب سایت تهیه کنم
    میشه کمکم کنید ممنون

    1. سلام و احترام؛
      در این خصوص با یک نفر متخصص در حوزه فیلم و سریال مشورت داشته باشید متاسفانه اطلاعی ندارم.

    1. سلام و احترام بهار جان؛
      کامنت سوالی از سمت شما دریافت نکردیم.
      مشکلتون رو مجددا مطرح کنید.

    2. درود بر شما
      ممنون از محتواهای خیلی آموزندتون
      من قصد دارم 6 ماه آینده سایت راه اندازی کنم،از الان دامنه بخرم اشکال داره؟

      1. سلام روزبخیرغ
        نه مشکل خاصی وجود نداره هر زمان تمایل داشته باشید می تونید ازش استفاده کنید.

  71. سلام مجدد وسپاس سوال من این بوده که من یک هدف دارم واون این که فقط می خوام سوالات اموزشی که طراحی می کنم بفروشم آیا باید تمام این راهها روبرم ممنونم

    1. سلام روزبخیر؛
      برای این مورد باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید میتونید از افزونه edd استفاده کنید.
      به هاست و دامنه و این افزونه نیاز دارید.

  72. من هدفم اینه که سوالاتآموزشی رو که طراحی می کنم به فروش بروسونم ایا بایدسایت راه اندازی کنم وهمه این راهها روبرم

    1. سلام روزبخیر؛
      روش های مختلفی برای فروش محصولات دانلودی وجود داره مثل:
      فروش در سایت
      فروش در پیج اینستاگرام
      فروش از طریق تلگرام
      و…
      این مورد به خودتون بستگی داره که چه متدی رو انتخاب کنید.

  73. با سلام
    برای راه اندازی یک سایت خبری برای یکی از شهرستان ها ( یکی از شهرستان های استان تهران ) آیا نیاز به اخذ مجوز از ارگان یا سایت خاصی داریم ؟

    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر تصمیم داشته باشید اسم شهرستان رو برای دامنتون انتخاب کنید ایرنیک یکسری مدارک و مجوزها ازتون دریافت میکنه همچنین باید مکاتباتی با شهرداری شهرستان داشته باشید.

  74. با عرض سلام و خدا قوت
    چند تا سوال از خدمتتون داشتم
    1. می خواستم بدونم قالبی رو که من با نرم افزار های تولید وب سایت توی کامپیوتر خودم آماده و پابلیش کردم می تونم به یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس و امثال اون وصل کنم؟ اگه امکان این امر وجود داشته باشه چطور باید این کار رو انجام بدم؟
    2. میخوام کل قالب سایتم ثابت باشه فقط تغییرات در بانک اطلاعاتی روی قالبی که طراحی کرده ام اعمال بشه. در مطلبی خوندم که باید از “سیستم های مدیریت محتوای قابلیت محور” استفاده کرد. لطفا راهنمایی کنید و در صورت امکانپذیر بودنش چند تا از “سیستم های مدیریت محتوای قابلیت محور” رو معرفی بفرمائید.
    پیشاپیش ممنون از کمکتون

  75. سلام . ممنون از محتوای خوبی که به اشتراک گذاشتید . من می خوام برای مدرسه سایت درست کنم لطف می کنید راهنماییم کنید ایا نیاز به استفاده از طراح تخصصی هست یا قالب های از پیش طراحی شده ای هست تا پاسخگوی نیاز من باشه اکر هست از کجا می تونم تهییه کنم ؟ و کدوم روش مقرون به صرفه تر هست ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      با توجه به نیازهایی که دارید و اون مواردی که قراره روی سایت پیاده سازی بشه و همچنین امکاناتی که در سایتتون ارائه میکنید باید بررسی داشته باشید به عنوان مثال شاید بخواهید امکاناتی رو در سایتتون ارائه کنید که یک قالب اماده اون موارد رو ارائه نکرده در چنین حالتی بهتره قالبتون اختصاصی باشه
      گاها هم ممکنه یک قالب اماده تمام موارد مد نظر شما رو داشته باشه.
      قالب اختصاصی صرفا با توجه به نیازهای شما طراحی میشه .
      طبیعتا هزینه طراحی قالب اختصاصی از هزینه خرید قالب اماده بیشتر هستش. میتونید قالب های آماده آموزشی رو بررسی کنید.

  76. سلام می خواستم بدونم آیا میشه ازاین سایت برای تبلیغات گوگل ادسنس استفاده کرد

  77. سلام. من قصد دارم یه سایت دانلود فیلم راه اندازی کنم. بنظرتون هزینه ابتدایی راه اندازی حدودا چقدر میشه؟آیا سایت من از نوع محتوا محوره؟

    1. سلام و احترام؛
      برای شروع به موارد زیر نیاز دارید:
      دامنه
      هاست
      هاست دانلود یا فضایی برای نگهداری فیلم ها
      قالب وردپرسی
      و افزونه هایی که برای گسترش امکانات مورد نظرتونه
      نمیشه به صورت کلی هزینه ای رو تخمین زد چون سایتتون باید نیاز سنجی بشه و بر اساس اون نیازها و امکانات مد نظرتون هزینه متغیر هستش.

  78. سلام خسته نباشید
    قصد دارم پروژه های کوچک دانشجویی انجام بدم مثلا پاورپوینت و وورد و تایپ … باید وب سایت راه اندازی کنم به این صورتی که شما توضیح دادین؟ راه ساده ای وجود نداره

    1. سلام و احترام؛
      فعالیت بر بستر اینترنت از روش های متعددی میسر میشه مثلا از طریق کانال تلگرام، پیج اینستاگرام، شبکه های اجتماعی و…
      راه اندازی سایت هم یکی از این روش ها هستش. که بر بستر اون می تونید پروژه هاتون رو در مرض نمایش و فروش قرار بدید.

  79. سلام من میخواهم یک سایت برای کسب درآمد داشته باشم وشغلم بازاریابی موادغذایی هست وچندسال قبل از آن هم درکارفروشندگی دکوراسیون داخلی بوده ام. اما نمیدانم چه کاری درسایت راه اندازی کنم؟ وساخت سایت برای شروع چقدرهزینه دارد؟؟ مشاورین شما من را رهنمایی میکنند؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      برای دریافت مشاوره می تونید با شماره 02191001379 داخلی 1 تماس بگیرید.

  80. سلام من میخواستم یک سایت خبری مربوط به شهر خودمون درست کنم برای قالب سایت از اچ تی ام ل استفاده کردم برای قرار دادن فایل ها روی هاست باید چطور این کار را انجام بدم و از چه هاستی باید برای این کار استفاده کنم لطفا جواب بدید باتشکر

  81. سلام
    ممنون از وبسایت خوبتون.
    من سوالی که دارم این هست که الان یک سایت Local برای خودم درست کردم با Vue js و django .
    چطوری باید deploy اش کنم رو host؟
    اگر آموزشی رو معرفی کنید ممنون میشم

    1. سلام و احترام؛
      متاسفانه در این خصوص آموزشی روی بلاگ میزبان فا منتشر نکردیم که خدمتتون ارسال کنم.

  82. سلام وقت بخیر
    من میخوام یک دوره بخرم که در اون آموزش ساخت سایت آموزش داده شده باشد
    شما میتونید یک دوره به من معرفی بکنید ولی دوره کامل باشه همراه با قیمتش
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      متاسفانه اطلاعات جامعی از مجموعه های فارسی زبان که آموزش هی طراحی ارائه میکنند ندارم اما اینترنت، گوگل و وب سایت هایی مثل یوتیوب بهترین منابع هستند.

  83. سلام. بنده با جاوااسکریپت آشنایی دارم، و الآن میخوام nodejs رو برای بک اند شروع کنم… سوالم از شما اینه که برای راه اندازی یک سایت دانلود فایل (البته منظورم راه اندازی یک سایت با گرافیک آنچنانی نیست، منظورم فقط یک سایت ساده دانلود فایل که به صورت vip یا اشتراکی است.) مهارت در زمینه های : html و css و javascript و nodejs
    کافی است، یا مهارتهای دیگه ای هم لازم است؟

  84. سلام ، من css و html رو بلدم اگر و دارم php یادمیگیرم ، برای راه اندازی سایت دیگ ب چی نیاز دارم و هزینش چقدر هس حدودا؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      مواردی که فرمودید زبان های برنامه نویسی هستند که برای گسترش قابلیت های سایتتون بهشون نیاز دارید ولی تمام هزینه های راه اندازی سایت منوط به این مورد نیست هزینه های دیگری مثل خرید هاست، خرید دامنه، گواهی ssl و… هم وجود داره. این موارد بر اساس نیازسنجی های شما تخمین زده میشه به عنوان مثال هزینه دامنه ملی با هزینه دامنه بین المللی تفاوت زیادی داره و بقیه موارد هم به همین شکل به انتخاب های شما و نیازهای سایتتون بستگی داره. اول باید نیازسنجی کنید تا بشه هزینه رو تخمین زد.

    1. سلام و احترام؛
      قبل از هر اقدامی باید نیازسنجی صورت بگیره.
      ابتدا می بایست یک طرح کلی در نظر بگیرید و برنامه ریزی کنید که قراره داخل این سایت چه امکاناتی پیاه سازی بشه؟
      بعد تصمیم بگیرید که برای راه اندازی سایت از چه cms قراره استفاده کنید؟
      بعد بر اساس سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب کردید می تونید به صورت اختصاصی طراحی رو به شخص طراح بسپرید یا از قالب و افزونه های تجاری استفاده کنید (با نیازسنجی می تونید تعیین کنید به چه هاسی هم نیاز دارید) و در آخر بر اساس آموزش فعلی اقدام کنید.

  85. باسلام وقتتون بخی من میخوام یک سایتی طراحی کنم که هم بشه بسته اموزشی زبانهای کره ایی و چینی و اسپانیایی و المانی و ترکیه ایی و فرانسوی خرید هم بشه پستهای اموزشی در داخل سایت گذاشت میشه راهنماییم کنید که از کجا و چجوری میتونم همچین سایتی طراحی کنم
    راستش این سایت رو میخوام به عنوان پروژه دانشگاهی تحویل بدم در تابستان سال1400 ماه شهریور

  86. با عرض سلام.
    من میخوام ی سایت فروشگاهی راه اندازی کنم و چندین شرکت هم مراجعه کردم و برای راه اندازی این سایت معمولی قیمتهای زیادی را اعلام کردند.خرید دامنه،هاست؛قالب،نصب،مشاوره و …
    میشه لطف کنید قیمت اشتراک هاست 8گیگ یکساله را اعلام کنید و البته اعلام کردید دامنه و قالب بصورت رایگان هست و میخواستم نوع قالبهای شما را هم ببینم به چه صورت هستند.اگر مشکلی برای قالب پیش بیاد آیا پشتیبانی میکنید و آیا این قالبها ایرانی هستند یا خارجی و اینکه موقع بروزرسانی مشکلی برای آنها پیش نمیاد؟باگ ندارند؟و آیا آموزش از صفر تا صد جهت راه اندازی برای هر قالب و همچنین وارد کردن محصولات را در اختیارمان قرار میدهید؟
    تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      میزبان فا در حاضر حاضر تنها در خصوص ارائه خدمات میزبانی و فروش دامنه فعالیت داره. سرویس های هاست میزبان فا از 10 گیگ شروع میشه ولی معیار قیمت گذاری ما فضا نیست.
      روی برخی پلن ها دامنه یکساله رایگان و قالب هدیه داده میشه. که روی پلن ها نوشته شده. در لینک زیر می تونید قالب های هدیه به همراه توضیحات تکمیلی رو مشاهده کنید:
      قالب رایگان میزبان فا
      قالب به صورت رایگان مشابه دمو برای شما نصب میشه اما وظیفه ویرایش، طراحی و سفارشی سازی بر عهده خودتونه. خدمات پشتیبانی وردپرس ارائه نمیکنیم اما می تونید با مراجعه به بلاگ میزبان فا آموزش های مد نظرتون رو جستجو کنید در خصوص کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر با شماره 02191001379 داخلی 1 تماس بگیرید یا شمره تماستون رو برای دریافت مشاوره ارسال کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      مراحل راه اندازی سایت به طور کامل در مقاله ذکر شده ویدیوها رو مشاهده کنید اگر سوالی بود مطرح کنید راهنماییتون میکنیم.

    1. سلام روزبخیر؛
      بله می تونید از طریق لوکال هاست سایتتون رو طراحی کنید و سپس بعد از اتمام مراحل طراحی سایت رو به هاست منتقل بدید تا بر بستر اینترنت در دسترس باشن.برای این منظور می تونید راهنمای زیر رو مطالعه کنید:
      آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp

  87. سلام ببخشید برای اینکه بخوام سایتم بالا بیاد دیگه نمیخواد برگه های جدید خیلی زیاد بنویسم

    فقط باید سایتمو برای موتور های جستجو بهینه کنم
    هزینش چقدر است حدودا؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      وردپرس هم روی مرورگر سیستم هم مرورگر گوشی باز میشه منهتی ممکنه کمی اذیت بشید همچنین دقت داشته باشید خروجی کار در گوشی و دسکتاپ باید چک بشه.

  88. ببخشید برای اینکه هر روز وردپرسم رو مثلا از صبح تا غروب به صفحه اول گوگل ببرم
    باید هر برای این کار مثلا. 500 تومان به سایت بریزم
    ؟؟؟؟؟ می خواستم ببینم اینجوری سایتمو بالا ببرم

    1. سلام وقت بخیر؛
      سئو سایت یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو که اگر کاربر موضوعی رو جستجو کرد سایت شما درنتایج ابتدایی ظاهر بشه و بتونید ورودی بگیرید. این کار مستلزم صرف زمان و انرژی هستش. همچنین تضمینی برای قرار گرفتن هیچ لینکی در ابتدی نتایج نیست… شما در ابتدا باید بر اساس مقاله آموزشی که خدمتتون فرستادم عمل کنید و سایتتون رو تا حد ممکن بهینه کنید یا اینکه این مورد رو به متخصص سئو واگذار کنید تا روی سئو سایتتون کار کنن. لینکی که در کامنت قبلی خدمتتون فرستادم مشاوره سئو هستش یعنی یکسری راهکار بهتون پیشنهاد میدن. توصیه میکنم مقاله زیر رو هم مطالعه کنید:
      فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت + آموزش سئو

  89. ببخشید فقط میخوام بدونم برای اینکه سایتم در صفحه گوگل مثلا اول یا دوم باشه
    باید برگه های جدید بنویسم بالا بیاد

  90. سلام خسته نباشید

    من یک سایتی راه اندازی کردم اما به مشکلاتی بر می خوریم مثلا اینکه هدر سایت نمایش داده نمیشه و بعد هم اسلایدر ها و همچنین بنرهای تبلیغاتیم در گوشی به هم میریزه اگر میشه بهم کمک کنید

  91. سلام
    من میخوام سایت فروشگاه اینترنتی در زمینه‌ی آرایشی بهداشتی راه اندازی کنم. میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام و احترام؛
      راهنمای فعلی پیش نیازهای لازم برای راه اندازی سایت رو توضیح داده .شما ابتدا باید مشخص کنید که سایتتون قراره با چه زبان برنامه نویسی راه اندازی بشه. بعد به هاست و دامنه برای شروع کار نیاز دارید .
      در نهایت بر اساس زبان برنامه نویسی و cms انتخابی می تونید در راستای انتخاب قالب و طراحی سایت اقدام کنید.

    2. با سلام دوست عزیز
      بعد از خرید هاست و دامنه مناسب شما باید یک قالب فروشگاهی را تهیه و با استفاده از آن وب سایت خود را راه اندازی نمایید. برای آشنایی بیشتر با انواع قالب ها و انتخاب مورد مناسب می توانید مقالات معرفی قالب های وردپرسی را مطالعه و با توجه به آن قالب مورد نیاز خود را تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که انتخاب هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی نیز موضوعی است که باید به آن توجه داشته باشید. شما می توانید از طریق چت آنلاین میزبان فا با کارشناسان ما در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

    1. با سلام دوست عزیز
      شما باید یک سیستم مدیریت محتوا را روی هاست خود نصب نموده و سپس یک قالب مناسب برای وب سایت دانلودی که توسط وب سایت های فروشگاهی معتبر ارائه می شود را تهیه کرده و در نهایت محتوای مناسب را روی سایت قرار داده و وب سایت خود را مدیریت نمایید. مطالعه مقالات آموزش کار با سی پنل و همچنین آموزش کار با وردپرس در این مسیر می تواند به شما کمک بسیاری نماید. نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که برای مدیریت فضای هاست خود و سرعت دانلود بهتر می توانید در کنار هاست میزبان وب سایت خود از یک هاست دانلود نیز استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  92. سلام خسته نباشید.
    برای حذف دموی سایت باید چیکار کرد؟
    من یک دمو از کتابخانه سایت نصب کردم اما بلد نیستم چطور حذفش کنم

    1. با سلام دوست عزیز
      شما امکان حذف یک دمو مشخص را ندارید. در چنین شرایطی دو راهکار پیش روی شما است. در حالت اول می توانید دمو فعلی را با یکی دیگر از دموهای پیشنهادی قالب خود را از مسیر قالب در پیشخوان وردپرس جایگزین نمایید و در حالت دوم نیز می توانید قالب را از طریق پنل مدیریتی هاست خود به صورت کامل حذف نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  93. سلام.من یک دمو از قسمت دمو های پیشنهادی قالب نصب کردم و میخوام اون رو حذف کنم و دموی خوده سایت رو نصب کنم.باید چیکار کنم؟ لطفاً کمک کنید 🙏

    1. با سلام دوست عزیز
      برای تغییر دمو شما باید از طریق تنظیمات قالب خود اقدام نمایید و تنظیمات هر قالب بسته به نوع طراحی آن متفاوت است. در حال حاضر از چه قالبی استفاده می کنید؟
      اگر نام قالب را عنوان نمایید به شکل بهتری می توان شما را راهنمایی کرد.
      موفق و پیروز باشید

  94. من از طریق starter sites یک دمو پیشنهادی نصب کردم و
    اسم قالب من estore هست
    چطور اونو حذف کنم و دموی اصلی این قالب رو نصب کنم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید از طریق مسیر public-html>wp-content>themes پوشه مربوط به قالبی که فعال کرده اید را حذف نمایید. سپس قالب estore را مستقیما از wordpress.org دانلود و مطابق با آموزش نحوه نصب قالب در وردپرس اقدام به نصب این قالب نمایید و دمو پیش فرض آن را مورد استفاده قرار دهید.
      موفق و پیروز باشید

  95. سلام من موقع نصب دموی سایت با خطای
    (این به نظر نمی‌رسد که یک پرونده WXR باشد، نگارش WXR نامعتبر/فراموش شده است) مواجه میشم از طریق افزونه One Click Demo Import هم اقدام کردم اما نصب نشد.
    فک کنم چون یک دمو روی سایت من نصبه این دوباره نصب نمیشه
    چطور میشه اون دمو رو حذف کردم و دموی جدید را نصب کرد.

    1. با سلام دوست عزیز
      مشخصا این خطا نشان دهنده این موضوع است که دموی سایت شما باید فرمت WXR داشته باشد و در حال حاضر فرمت عنوان شده را دارا نمی باشد. در همین راستا شما باید در راستای تغییر فرمت فایل مربوطه اقدام نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  96. سلام.من وقتی که میخوام با المنتور صفحه سایتمو ویرایش کنم
    میگه بلوک مورد نظر را به اینجا بکشید اما هر کاری میکنم بلوک ها حرکت نمیکنند که به قسمت مورد نظر بکشم و رها کنم باید چیکار کنم
    هر کاری میکنم بلوک ها حرکت نمیکنند

    1. با سلام دوست عزیز
      شما در ابتدا باید روی علامت به علاوه کلیک کرده و سپس ساختار بلوک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بعد از ایجاد بلوک هر یک از مواردی که تمایل دارید را به صورت drag & drop به بلوک مورد نظر را موس نگه داشته و به بلوک آورده و رها کنید تا تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.
      موفق و پیروز باشید

  97. سلام.من در سایت زرین پال ثبت‌نام کردم و درگاه پرداخت خودمو تو سایت راه اندازی کردم اما موقع استفاده از درگاه پرداخت و خرید میگه کد واحد پولی معتبر نمیباشد،باید چیکار کنم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما از چه افزونه ای برای راه اندازی درگاه پرداخت خود استفاده کرده اید؟ به طور معمول امکان تنظیم واحد پولی در تنظیمات افزونه شما فراهم می باشد. در همین راستا شما می توانید مقاله آموزش ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس نیز استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  98. سلام من میخوام با استفاده دانستنی هایی که از سایت های دیگه میبینم جمع کنم و کنار هم بزارم یه سایت درست کنم اگه درست کنم درآمد داره؟ اگر داره چقدر دراه؟ایده مسخره ای نیست بنظرتون؟چون خودم این دانستنی هار کشف نکردم فقط از سایت های دیگه خوشم اومده جمع اوری کردم.

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی هر ایده ای ارزشمند است و اگر با علاقه و فکر روی آن کار شود می تواند موفقیت آمیز نیز باشد. اما موضوعی که باید به آن دقت لازم را داشته باشید این است که گوگل به شدت روی محتوای تکراری حساس است و در صورتی که بخواهید محتواهای وب سایت های دیگر را عینا کپی و منتشر نمایید دار مشکل خواهید شد. به همین دلیل لازم است که محتواهای مورد نظر را بازنویسی کرده یا به صورت کامل خودتان آن را تولید نمایید. در همین راستا نیز می توانید مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت + آموزش سئو را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      از طریق فروش، تبلیغات بنری و رپورتاژ و… می تونید کسب درامد داشته باشید.

  99. با سلام

    من میخوام از وبسایت خارجی بازیهای زنده رو بصورت لایو روی وبسایت خودم استریم کنم اما نمیدونم باید چیکار کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  100. سلام خسته نباشید.
    من افزونه المنتور رو نصب کردم اما نمیدونم چرا المان ها اصلا حرکت نمیکند.من اول ستون رو انتخاب میکنم و وقتی روی علامت+ کلیک میکنم المان ها نمایان میشوند.ولی هیچکدومشون اصلا حرکت نمیکنند و ثابت میمونند.لطفا کمکم کنید 🙏

    1. سلام وقت بخیر؛
      کش مرورگر رو حذف کنید. در منوی المنتور>ابزارها به سربرگ کلی مراجعه و ری گزینه تولید مجدد CSS کلیک کنید. حالت ایمن رو هم موقتا فعال کنید.

  101. من تموم این کار ها رو انجام دادم.
    اول کش مرورگر کروم رو حذف کردم بعد کار های دیگه رو هم انجام دادم

  102. سلام
    ببخشید یک سوال داشتم .
    برای ایجاد یک سایت کد نویسی بهتر است یا وردپرس چون من دارم کد نویسی یاد میگیرم ولی با وجود وردپرس انگار ارزشی نداره

    1. سلام و احترام؛
      سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس به دلیل سهولت و عدم نیاز به دانش کدنویسی محبوبیت پیدا کردن ولی اگر شما یک قدم جلوتر باشید و بر کدنویسی مسلط بشید امکان شخصی سازی همین سیستم های مدیریت محتوا رو هم خواهید داشت چرا که متن باز هستند. قطعا اینکه دانش تخصصی داشته باشید بهتر هست.

  103. با سلام و خسته نباشید
    ممنون از مطالب خوبتون
    ی سوال داشتم برای ثبت محصول در وردپرس فقط در قسمت محصولات و افزودن محصول اطلاعات را وارد کنم کافیه
    نیاز به وارد کردن این اطلاعات در قسمت پایگاه داده mysql به صورت جداگانه هست یا نه
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      نیازی نیست به صورت مجزا داده ای در دیتابیس ثبت کنید.
      از قسمت افزودن محصول اقدام بفرمایید کافیه.
      موفق باشید.

  104. سلام ببخشید آیا می شود سایتی که با وردپرس طراحی شده رو با جانگو پایتون توسعه داد ؟

  105. سلام چجوری میتونک داخل وبسایتم قابلیت نظر دادن و سوال پرسیدن اضافه کنم؟ وبسایتم خصوصی وآموزشیه
    و اینکه چجوری میتونم با گوشیم وارد تنظیمات وبسایتم شم و ویرایشش کنم ؟

    1. سلام و احترام؛
      می تونید قابلیت درج کامنت رو به وبسایت اضافه کنید که به صورت پیش فرض تعریف شده. یا اینکه فرم های اختصاصی برای پرسش و پاسخ طراحی کنید.
      در خصوص سوال دوم، نحوه ورود به پیشخوان وردپرس از طریق گوشی هم دقیق مشابه نحوه ورود از طریق مرورگر هستش.
      مطابق فرمت زیر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس رو در موبایل وارد و سپس نام کاربری و رمز عبورتون رو در فیلدهای مربوطه درج کنید.
      yoursite.com/wp-admin

  106. سلام من هاست و دامنه خریدم قالب هم خریدم و با موفقیت نصب کردم … میشه گفت همه چی اوکیه …
    فقط میخواستم بدونم چرا اسم سایتمو تو گوگل سرچ میکنم نمیاره کاری باید انجام بدم ؟ گزینه نمایس سایت داره ؟

    1. سلام و احترام؛
      در مرحله اول مطابق با راهنمای زیر بررسی کنید که سایتتون توسط ربات های موتورهای جستجو ایندکس میشه
      جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو
      سپس مطابق راهنمای زیر اقدام کنید و سئو سایت رو بهبود بدید این مورد مستلزم گذر زمان هست تا سایتتون در نتایج جستجو ظاهر بشه:
      کسب رتبه اول در گوگل

  107. سلام
    خسته نباشید
    سایت بسیار پر محتوا و عالی دارید . هیچوقت از مطالعه در این سایت خسته نمیشی . وقط کم میاری وقتی میخوای خارج بشی دوست داری برگردی حس خوبیه .به من یکی مطالبتان خیلی کمک کرد . سرویس پشتیبانی 24 ساعت پاسخگو هستند . بسیار فنی . تمیز . بی نقص کار شده ممنونم از اینگه اینقدر وقت میذارین و محتوا ایجاد میکنید خیلی چیزا آموختم و برای این آموخته ها همیشه مدیون تلاش شما هستم

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از محبتتون به مجموعه میزبان فا… لطف دارید و خوشحالیم که مقالات مورد رضایتتون قرار گرفته.
      میزبان فا هم برای شما آرزوی موفقیت دارد. 🌼

  108. سلام من قصد ساخت یک ستیت دارم جهت ارائه محتوای ..در زمینه ارز دیجیتال شامل ارائه آموزش ارزدیجیتال و سیگنال دهی و تحلیل و بررسی ارزهای دیجیتال …نیاز به راهنمایی دارم و اگر گروهی یا شرکتی هستن که این کار رو انجام بدن ممنون میشم ..

  109. سلام و عرض ادب
    سوالی داشتم استاد
    من نمی دونم در چه زمینه ای و حوزه ای ورود کنم ک میزان ورودی زیادی از طرف گوگل داشته باشه و از همه مهم تر میزان سرچ بالایی داشته باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      باید بر اساس فیلد کاری و علایق خود موضوع اصلی سایت را انتخاب نمایید قطعا در تمامی حوزه ها مخاطبین هدف وجود دارد و می توان کسب درامد کرد اما تمامی این موارد یعنی دریافت ورودی و… به تلاش شما، جایگاه سایت در نتایج جستجو و کیفیت سایت بستگی دارد.

  110. با سلام: من یکساله دامنه ثبت کردم. در مورد ارز دیجیتالی.میخام یک هاست بخرم با قالب رایگان ممکنه راهنمایی کنید. مقالات آموزشی شما رو دیدم و مطالعه کردم.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در این خصوص می توانید با شماره 02191001379 تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

  111. سلام میخواستم بپرسم چجوری باید در قالب شما کالا و اینجور چیزارو بزارم؟ آیا ویدییو ای هست؟

  112. سلام من می خوام یک سایت خبری در مورد اخبار فیلم و انیمیشن و نقد فیلم بسازم باید چه هاستی بخرم ؟؟

    1. سلام و احترام؛
      انتخاب نوع هاست به موارد مختلفی بستگی دارد از جمله:
      زبان وبسایت شما (این مورد مشخص می کند هسات لینوس تهیه نمایید یا هاست ویندوز)
      قالب مورد استفاده
      تمایل به ارائه ویدیو و تیزر روی هاست یا ارائه تیزرها به صورت مجزا (این مورد مشخص می کند که نیاز به هاست دانلود مجزا دارید یا خیر و همچنین میزان فضای ذخیره سازی هاست مشخص گردد.)
      و….
      چدر این خصوص پیشنهاد می گردد راهنمای زیر را مطالعه نمایید همچنین می توانید با شماره 02191001379 تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت کنید.
      راهنمای انتخاب هاست مناسب

  113. سلام ببخشید من می خوام یه وب سایت واسه گرفتن تایپ از همه جا طراحی کنم به نظرتون چقد هزینه میخواد؟

  114. سلام خسته نباشید ببخشید من کلیپ ها رونگاه کردم ولی به دنبال یه موضوع می گشتم که متسفانه پیدانکردم می خواستم اگه امکان داره بدونم وقتی که ما هاست ودامنه را خریداری کردیم وروی ورد پرس هم به خوبی نصبش کردیم چه کونه باید سایتمون رو در این هاست دامنه ایجاد کنیم وبعید بت.نیم از طریق لینک سایتمون رو برای همه بفرستیم وهمین طور در اینترنت منتشر کنیم

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا هاست و دامنه تهیه نمایید.
      پس از فعال شدن دامنه، نیم سرورهای هاست را روی دامنه خود ست کنید و منتظر ست و نشر آن بمانید. (این مورد را می توانید از ناحیه کاربری سایتی که دامنه خود را از آن تهیه نموده اید انجام دهید.)
      در این مرحله زمانی که ادرس دامنه خود را در مرورگر وارد می کنید با صفحه خوشامدگویی یا خطای 404 مواجه خواهید شد.
      اکنون می توانید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید بدین منظور می توانید از آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل استفاده کنید.
      در نهایت ادرس دامنه را در اختیار دیگران قرار دهید.

  115. سلام
    من هنرجو کامپیوتر سال دوم هستم
    سوال دارم که وقتی سایت رو تکمیل کردم چیکار باید بکنم که توی سرچ نشون داده بشه؟!
    میشه راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بعد از طراحی سایت نوبت این میرسه که سایتتون رو از ابعاد مختلف برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
      در این خصوص آموزشی خدمتتون ارسال میشه شما با سئو کردن سایتتون میتونید در نتایج جستجوی گوگل ظاهر بشید:
      آموزش سئو

  116. با سلام و وقت بخیر دیدید بعضی سایت ها فیلم اپلود میکنی و به ازای هر بازدید مبلغی قرار میده و به شماره حساب واریز میشه چطور میشه همچین سایتی ساخت ؟ یعنی میخوام سایتی بسازم که کاربر کسب درامد کنه چطور میتونم همچین چیزی بسازم

  117. سلام من یک سایت فیلم سریال زدم بعد یک هفته ایندکس نشده بود رفتم از سرچ کنسول گوگل حذفش کردم این پیام داد Temporarily removed بعد کل محتوا و سی پنل پاک کردم سوالم اینه الان میتونم سایت رو همون دامنه همون موضوع فیلم و سریال بالا بیارم?گوگل ایندکس میکنه?

  118. سلام ، جهت ثبت آگهی فروش در ترب نیاز به ایجاد سایت و دریافت نماد ایمنا دارم ، از مقالات و فیلم های آموزشی هم چیز زیادی دستگیرم نشد ، جایی هست ک تمام فرایند تشکیل سایت و دریافت ایمنا رو انجام بده

    1. سلام و احترام؛
      شما می توانید با شماره 02191001379 تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمایید.

  119. سلام خسته نباشید، ممنون میشم منو راهنمایی کنید
    من دامنه و هاست لینوکس رو خریدم و dns رو هم متصل کردم.
    سایت من قراره صرفا جهت نمایش اطلاعات ارتباطی و رزومه باشه و قالب اون رو هم کدنویسی کردم با زبان html و php
    الان مرحله بعدی چیه؟ کجا باید فایل های کدنویسی شده رو قرار بدم؟ بجز این کار دیگه ای هم هست؟ چطور دسترسی به myql داشته باشم؟
    ببخشید زیاد شد

  120. سلام وقت بخیر
    یه سایت دارم با پسوند .com
    خیلی ولی حرفه ای نیستم و مبتدی هستم
    میخاستم یه سایت مثل ایسام یا دیوار داشته باشم که خود مشتری بتونه محصول خودش رو برای مزایده یا فروش بارگذاری کنه. چه اقداماتی لازمه برای ساختن این سایت
    میتونم همون سایتی که دارمو ازش استفاده کنم؟

  121. واقعا ممنون از این ویدئوهای شفاف و قشنگ که حتی برای یه فرد ابتدایی هم فوق العاده است.
    مرسی

    1. سلام روزبخیر دوست عزیز؛
      خوشحالیم که از این اموزش رضایت داشتید و امیدوارم تجربه خودتون از راه اندازی سایت رو با ما و کاربران میزبان فا به اشتراک بگذارید.

  122. سلام خسته نباشید . ببخشید من میخواستم سایت موزیک راه اندازی کنم در لپ تاپ و هزینه ی اولیه مهم نیست چقدر باشه فقط میخوام اون سایت موزیک به صورت درست و عالی کار کنه اگه میشه بگید از کجا شروع کنم ممنون میشم .

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا باید تصمیم بگیرید که وبساییت شما با چه زبان برنامه نویسی طراحی شود. پس از آن می توانید همه موارد را به طراح بسپارید.
      ایشان بر اساس موارد و فاکتورهای مورد نظر ابتدا یک دمو برای شما ارسال میکنند پس از اصلاحات کار طراحی اغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *