اخبار شرکتمعرفی محصولات

ویدیو ساختار هاست ابری میزبان فا و تفاوت آن با هاست معمولی

با سلام خدمت شما کاربر محترم شرکت میزبان فا امیدواریم که حالتان خوب بوده و اوقات به کام باشد؛ در این ویدیو می خواهیم به شما بگوییم هاست ابری میزبان فا چیست و چگونه کار می کند؟ برای معرفی هاست ابری و نحوه کار این سرویس در ابتدا نحوه عملکرد هاست های معمولی یا سنتی که 99 درصد شرکت های هاستینگ نیز همان را ارائه می دهند را به صورت خلاصه برای شما شرح می دهیم و سپس ساختار سرویس های ابری و تفاوت آن با هاست معمولی را بررسی می کنیم. در آخر قادر به مقایسه سرویس های هاست معمولی و هاست لینوکس حرفه ای خواهید بود.

خرید هاست ابری

هاست ابری میزبان فا با هاست های معمولی چه تفاوتی دارد؟

در سرویس های هاست معمولی، شرکت های هاستینگ یکی از سرور های داخل رک های یک دیتاسنتر را اجاره می کنند و روی این تک سرور سیستم عامل و کنترل پنل سی پنل مورد نظر را نصب می کنند. سپس این سرور را به 500 قسمت مساوی تقسیم می کنند و هر یک از آنها را تحت عنوان یک هاست به مشتریان می فروشند تا وب سایت خود را راه اندازی نمایند.

ساختار هاست ابری

مشکلات هاست معمولی در شیوه میزبانی سنتی

این فرآیند اغلب یکسری مشکلات دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  1. خاموشی سرورها با خرابی تجهیزات سخت افزاری
  2. هنگی و کندی سایر سایت های روی سرور هنگام حملات DDOS
  3. وابستگی به تک سرور و منابع آن
  4. میزبانی از سایت روی یک سرور و یک شبکه

1- خاموش شدن سرورها با خرابی تجهیزلات

اگر به هر نحوی یکی از قطعات این سرور با سوختگی یا هنگی مواجه شود مثل سوختگی رم، سی پی یو، هارد و … این سرور کاملاً خاموش می شود و وب سایت تمام مشتریان که روی آن قرار گرفته است به صورت کامل قطع می شود که خسارت جدی به وب سایت های مشتریان وارد می کند. حال اگر هارد سرور با مشکل مواجه شود که اطلاعات وب سایت مشتریان به صورت کلی نابود می شود!

امنیت اطلاعات در هاست ابری

2- هنگی و کندی سایر سایت های روی سرور هنگام حملات DDOS

اگر به هر نحوی یکی از وب سایت های روی این سرور تحت حملات سایبری مثل DDos یا بدافزار قرار بگیرد، به دلیل اینکه سرور به صورت کامل مشغول می شود، سایر وب سایت های روی این سرور نیز با هنگی و کندی مواجه می شوند. این اتفاق به سئو و اعتبار وب سایت های اینترنتی آسیب جدی می رساند.

امنیت هاست ابری

3- وابستگی به تک سرور و منابع آن

گر تعداد بازدید های همزمان وب سایت شما به دلیل رشد یا ارائه طرح های تخفیفی برای مشتریان افزایش پیدا می کند، دچار مشکل می شوید. چرا که شما به یک تک سرور با رم و پردازنده مشخصی وابسته هستید. در این لحظات وب سایت شما با هنگی، کندی و محدودیت منابع مواجه می شود. پس کسب و کارتان به مشکل خورده و روال پیشرفت وب سایتتان متوقف می شود.

وابستگی به تک سرور و منابع آن

4- میزبانی از سایت روی یک سرور و یک شبکه

اگر تمام مشکلاتی که پیش تر گفته شد نیز اتفاق نیافتد موضوع مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که سرویس های هاست معمولی روی یک سرور، یک شبکه اینترنت و در یک دیتاسنتر میزبانی می شوند. پس اگر به هر نحوی یکی از سوئیچ ها و روترهایی که اینترنت سرورها را تامین می کنند، قطع شده یا شبکه دیتاسنتر دچار اختلال شود، وب سایت شما قطع و تجارت آنلاینتان متوقف می شود.

امنیت اطلاعات هاست ابری

شرکت میزبان فا بعد از 10 سال سابقه کار درخشان تنها شرکتی در سطح کشور است که به صورت کامل مالک سخت افزاها سرور و زیرساخت های میزبانی وب است و به هیچ عنوان مثل بقیه شرکت ها از سرور های اجاره ای برای سرویس دهی استفاده نمی کند. حال ما تصمیم گرفتیم که با توجه به تجربیات و دانشی که در عرصه میزبانی وب داریم، بزرگترین پروژه هاست ابری با زیرساخت های کاملاً واقعی و مستحکم را آغاز کنیم. ما می خواهیم پرسرعت ترین هاست کشور که بدون هیچ قطعی خواهد بود یعنی همان هاست ابری را برای اولین بار با تکنولوژی انتخابی خود میزبان فا ارائه دهیم.

مزیت های هاست ابری

معرفی نحوه عملکرد هاست ابری میزبان فا

میزبان فا بعد از یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ قادر شده است تا عالی ترین تکنولوژی میزبانی وب در کشور را ارائه دهد. چرا که سرویس های هاست ابری مثل سرویس های معمولی متکی به عملکرد یک تک سرور نیستند.

در واقع ما در میزبان فا برای ایجاد هاست ابری بیش از 10 رک مختلف در دیتاسنترها و نقاط جغرافیایی متفاوت را به هم متصل کرده ایم. ما دارای یک رک مدیریت بزرگ هستیم که شبکه، فایروال ها، روتر ها، سوئیچ و لودبالانسرهای قدرتمند میزبان فا روی آن قرار دارد که درخواست های بازدیدکنندگان وب سایت های قرار گرفته در این شبکه ابری را تحلیل و با شناسایی نزدیک ترین موقعیت سرور، وب سایت ها را به بازدیدکنندگان نشان می دهد.

زیرساخت تکنولوژی کلاسترینگ

وظیفه این ابر رک قدرتمند تنها تامین شبکه، اتصال رک های سرور های اصلی به یکدیگر و تقسیم میزان بار است. در این رک ها بیش از 10 رک و 420 ابرسرور بسیار قدرتمند وجود دارد و تمامی سرور های داخل هر رک به یکدیگر  متصل می باشند. پس هر سرور پشتوانه ای برای سرور های دیگر است. در نتیجه قدرت تمام این سرورها و توان تمامی سی پی یو ها، رم ها و هاردهای قرار گرفته روی آنها و بعد از آن کل این رک ها جمع می شوند و به یکدیگر کمک می کنند و در قالب یک ابر ارائه می شوند.

  • 6720 هسته سی پی یو
  • 107 ترابایت رم
  • 840 ترابایت هارد یا همان فضای میزبانی

زیرساخت هاست ابری میزبان فا

با این منابع قدرت را به معنای واقعی کلمه تجربه می کنید. چرا که ما این ابر عظیم را به ابرهای کوچک تر تقسیم می کنیم و با میزبانی تعداد بسیار کمی سایت روی هر یک از این سرورهای ابری عالی ترین زیرساخت را ارائه می دهیم. به عنوان مثال روی سرور های هاست ابری وردپرس فقط 20 سایت و روی سرورهای هاست اشتراکی نیز تنها 100 سایت میزبانی می شوند.

برتری های هاست ابری میزبان فا چیست؟

اگه برایتان سوال شده است که تفاوت هاست ابری میزبان فا با سرویس های هاست های معمولی چیست، باید بگوییم:

  • وب سایت شما پایداری 100 در 100 دارد. یعنی امکان قطعی به دلیل سوختگی یا هنگی در هاست ابری وجود ندارد چون شما به تک سرور متکی نیستید. یعنی اگر تعداد زیادی از سرورها حتی به صورت کامل بسوزند باز هم سایت شما قطع نمی شود. چرا که بقیه سرورها در مدار هستند و بار پردازشی را تحمل می کنند.
  • دیگر وب سایت شما به دلیل حملات سایبری یا DDOS هنگ نکرده یا دچار قطعی نمی شود. چرا که ابر رک هاست ابری میزبان فا دارای لود بالانسر و فایروالینگ بالایی است که در لایه اول این 10 رک میزبانی قرار دارد و با قوی ترین دیواره های امنیتی و آنتی دیداس های سخت افزاری و لود بالانسرها، تمامی حملات و تهدیدها را در همان ابتدای کار در زیرساخت خود دفع می کند. این موضوع خود یک ویژگی فوق عالی است که کمتر هاست هایی در سطح دنیا دارند.
  • در هاست ابری، ما به عملکرد صدها سرور متصل به یکدیگر و قدرت مجموع آنها وابسته هستیم. پس می توانیم با داشتن منابع رم، سی پی یو، و فضای هارد عالی وب سایت شما را تا حدی که تمایل دارید ارتقاء دهیم. پس شما می توانید با خیال راحت تجارت آنلاین خود را توسعه دهید.
  • ما در ابر رک پردازشی و لود بالانسر میزبان فا که وظیفه تحلیل شبکه هاست ابری را دارد، بیش از 4 فیبر مجزای شبکه از مسیرهای ماهواره ای متفاوت داریم. پس قطعی های اینترنت جهانی و اختلالات سراسری اینترنت هم با تدابیر جدی که ما داریم نمی تواند باعث قطعی وب سایت شما شود.

هاست ابری میزبان فا قدرتمند ترین و واقعی ترین شبکه ابری در کشور است که پس از یک سرمایه گذاری مالی و علمی بسیار بزرگ در حال ارائه به شما کاربران عزیز میزبان فایی است. این سرویس میزبانی ویژگی های بسیار شگفت انگیز و خارق العاده ای دارد که نشان دهنده تمایز بسیار بارز آن با دیگر سرویس های موجود در بازار است. شما این فرصت را دارید که در دوره پیش خرید هر تعداد هاست که تمایل دارید را با 30 درصد تخفیف و 1.5 بارابر اعتبار بیشتر را بدون نام دامنه سفارش دهند.

هاست ابری ایرانی

5/5 - (1 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام روزبخیر؛
      سپاس از نظرات سازنده ای که در راستای بهبود کیفیت ارائه می کنید. در حال بازسازی این ویدیو با صدای جدید هستیم و به زودی روی بلاگ قرار داده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *