میزبانی وب

سرور اختصاصی چیست

سرور اختصاصی به انگلیسی Dedicated Server یک کامپیوتر قدرتمند است که برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده سرور اختصاصی در هاستینگ می باشد. اگر می خواهید بدانید سرور اختصاصی چیست و چه کاربردی داشته و همچنین چه تفاوتی با سرور مجازی دارد از شما دعوت می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید. همچنین درصورت تمایل از پلن های سرور اختصاصی ایران میزبان فا بازدید فرمایید.

سرور اختصاصی چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفته شد سرورها معمولا یک کامپیوتر قدرتمند هستند اما باید توجه داشت با توجه به قدرت و پایداری مورد نیاز، تکنولوژی ساخت سرورها متفاوت با کامپیوترهای معمولی است. همچنین سرورها با وجود قدرت بالاتر، فضای کمتری را نسبت به کامپیوترهای معمولی اشغال می کنند. از سرور در زمینه های مختلفی بهره گرفته می شود که برخی از آن ها بشرح زیر است:

  • میزبانی وب سایت ها
  • کنترل، مدیریت و ارزیابی شبکه های کامپیوتری
  • استفاده به منظور ایمیل سرور، دیتابیس سرور، پراسس سرور و …
  • استفاده در انواع رشته های فنی مهندسی، پزشکی، نظامی و …
  • استفاده به منظور نگهداری اطلاعات
  • و صدها مورد دیگر …

سرورهای اختصاصی بسته به سخت افزار موجود بر روی آنها ممکن است معمولی با بسیار قدرتمند باشند. با توجه به اینکه معمولا سرورها به مدت بسیار طولانی می بایست در دسترس باشند و پایداری سخت افزاری در آنها اهمیت بالایی دارد از تکنولوژی خاصی برای بالا بردن میزان عمر قطعات سرورها استفاده می شود.

کاربرد سرورها در میزبانی وب سایت ها

برای میزبانی وب سایت ها از سرورها استفاده می شود. به این شکل که سرور مورد نظر در بستر مرکز داده ( دیتاسنتر ) قرار گرفته و با سرعت بسیار بالا و آی پی اختصاصی به شبکه اینترنت متصل می شود. این سرور برای پیکربندی و آماده سازی در اختیار شرکت های هاستینگ قرار می گیرد تا بتواند زیرساخت لازم برای میزبانی وب سایت ها را فراهم کنند.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید:

 سرور اختصاصی ایران

3.3/5 - (3 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *