میزبانی وب

آموزش رفع ارور Upload File Size Limit در هاست

مقدار php در هر سرور به صورت پیشفرض به یک میزانی محدود می باشد که برای آپلود از طریق اسکریپت های php مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتیکه نیاز داشته باشید این محدودیت را به میزان بیشتری در هاست افزایش دهید، به صورت معمول می توانید از طریق ویرایش فایل php.ini این کار را انجام دهید. در این مقاله با نحوه ی افزایش میزان محدودیت آپلود در فایل php.ini آشنا خواهید شد. برای اینکه بتوانید در فایل php.ini تغییرات ایجاد کنید لازم است بر روی سی پنل شما Single php.ini تنظیم شده باشد زیرا در FastCGI این امکان وجود ندارد. همچنین این تغییرات در Phpmyadmin قابل اعمال نمی باشد زیرا از php.ini دیگری استفاده می کند که فقط توسط مدیر سرور قابل دسترس می باشد.

  • ویرایش upload_max_filesize , post_max_size در فایل ini:
  1. وارد کنترل پنل هاست خود شوید.
  2. وارد بخش مدیریت فایل ها و مسیر سایت public_html شوید.
  3. بر روی فایل ini کلیک راست کنید و گزینه ی Code Edit را انتخاب کنید.
  4. بااستفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+F نوار جستجوی مرورگر را باز کنید.
  5. عبارت upload_max_filesize را در نوار جستجو تایپ کنید .
  6. سپس نتایج جستجو به صورت هایلایت مشخص می شوند که عبارت upload_max_filesize = 128M را می توانید ویرایش نموده و مقدار مورد نیازتان را وارد کنید. عبارت 128M به عنوان مثال می باشد و ممکن است مقادیر دیگری را مشاهده کنید.
  7. پس از اعمال تغییرات فایل را ذخیره کنید.
  • رفع مشکل memory_limit :

php برای Post های دریافتی نیاز دارد که مقداری از داده های ورودی را در حافظه نگهداری کند. این دستور در صورتی عمل می کند که شما enable-memory-limit را در زمان پیکربندی استفاده نموده باشید. تنظیم این گزینه به مقدار بسیار بالا می تواند خطرناک باشد زیرا اگر چندین آپلود به صورت همزمان درحال انجام باشد تمامی حافظه را مورد استفاده قرار می دهد و سایر اسکریپت های غیرمرتبط که مقدار زیادی از حافظه استفاده می کنند می تواند کل سرور را تحت تاثیر قرار دهند.

  • ویرایش max_execution_time و max_input_time:

این تنظیمات maximum lifetime یا حداکثر طول عمر یک اسکریپت و مدت زمانیکه باید برای دریافت ورودی صرف نماید را مشخص می کند. اگر چندین مگابایت داده درحال انتقال باشند، باید max_input_time را به صورتی منطقی افزایش دهید. شما می توانید این تنظیمات را در فایل ini برای max_input_time با فراخوانی تابع set_time_limit() اعمال نمایید.

نکات ویژه :

  • تنظیمات وب سرور آپاچی:

وب سرور آپاچی دارای تنظیمات LimitRequestBody می باشد که سایز تمامی داده های POST را بدون در نظر گرفتن زبان برنامه نویسی اسکریپت محدود می کند. برخی از RPM (RedHat Package Manager)های نصب شده limit request body را به مقدار 512Kb به صورت پیشفرض محدود می کنند. شما باید این مقدار را نیز به عددی بزرگ تر تغییر دهید.

  • تنظیمات دیگر:

اگر شما می خواهید حجم زیادی از داده ها را به صورت همزمان بر روی وب سایتتان منتقل نمایید بهتر است از Perl استفاده کنید. php بعنوان یک زبان برنامه نویسی محبوب در سطح وب شناخته شده است ولی در معقوله ی هندلینگ فایل ها Perl برتری دارد. اکثر Perl های نصب شده بعنوان ماژول های وب سرور آپاچی، می توانند بالای 32 مگابایت را بپذیرند. با مقایسه ی این مقدار در مقابل 2 مگابایت php به این نتیجه خواهیم رسید که Perl با برنامه نویسی پیچیده تر نسبت به php مزایایی نیز دارد.

4.4/5 - (21 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام سیستم سی پنلتون کلا عوض شده آموط هایی که گگذاشتید اصلا شبیه سی پنلتون نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *