میزبانی وب

تشریح روند آماده سازی هاست در میزبان فا

از مقدماتی ترین مراحل تا زمانی که اقدام به خرید هاست می کنید و سرویس به شما تحویل داده می شود این فرآیند تحت یکسری چهارچوب و قواعد خاص انجام می شود. ممکن است این سوال برای شما نیز بوجود آمده باشد که سرویس های هاست مورد ارائه چه مسیری را طی می کند تا آماده ارائه سرویس باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با روند آماده سازی هاست در مجموعه میزبان فا آشنا کنیم. از شما دعوت می کنیم همراه ما باشید.

مراحل آماده سازی هاست در میزبان فا

برای آماده سازی هاست مراحل زیر طی می شود:

  • خرید سرور (بصورت کامل یا اجاره ای از دیتاسنتر)
    • تحویل سرور توسط دیتاسنتر در صورت خرید اجاره ای
    • میزبانی سرور (کولوکیشن) در دیتاسنتر
  • نصب سیستم عامل موردنظر (غالبا لینوکس یا ویندوز)
  • نصب کنترل پنل (برای مثال سی پنل، دایرکت ادمین، پلسک و …)
  • پیکربندی اولیه کنترل پنل و سیستم عامل
  • نصب و پیکربندی وب سرویس ها، ماژول ها و ابزارهای مورد نیاز
  • پیکربندی فنی و امنیتی کنترل پنل و سیستم عامل بصورت حرفه ای
  • اتصال سرور به اتوماسیون فروش و پشتیبانی به منظور تحویل خودکار پس از سفارش

تشریح روند آماده سازی هاست در میزبان فا

همانگونه که اشاره شد غالبا 7 مرحله اصلی برای آماده سازی هاست صورت میگیرد. در زیر هر یک از آنها را تشریح خواهیم کرد.

خرید سرور یا میزبانی سرور

قبل از هر چیز باید مشخص کنیم که سرور باید خریداری شود و یا از پلن های موجود در دیتاسنتر اجاره گردد. در صورتی که مالکیت سرور در اختیار خودمان باشد نیاز است که آنرا در بستر دیتاسنتر قرار دهیم که به اینکار Colo گفته می شود که فضای مورد نیاز برای میزبانی سرور را در رک های دیتاسنتر میسر می سازد. این میزبانی معمولا تامین برق و شبکه ارتباطی است. در حالت دیگر دیتاسنتر مالکیت سرور را در اختیار دارد و همه چیز برای تحویل آماده است. در چنین حالتی معمولا بصورت ماهانه یا بیشتر، سرور یا سرورهای موردنظر خریداری (اجاره) می شوند. لازم به ذکر است سرورهای هاست اروپای میزبان فا بصورت اجاره ای و سرورهای هاست ایران بصورت کولو می باشد و در دیتاسنتر برج میلاد تهران در ایده آل ترین شرایط میزبانی می شود.

نصب سیستم عامل سرور

بر اساس سرویس مورد ارائه معمولا سیستم عامل های لینوکس (توزیع های CentOS و …) و ویندوز سرور بر روی سرور نصب می گردد. با توجه به اینکه تمامی سرویس های مورد ارائه میزبان فا، هاست لینوکس است ما از سیستم عامل CentOS استفاده می کنیم. البته لازم به ذکر است در ادامه سیستم عامل تکمیلی، قدرتمند و امن CloudLinux اضافه می گردد. این سیستم عامل امنیت و کارایی بسیاری داشته و موجب می شود امکان ارائه منابع کاملا اختصاصی به هر هاست میسر شود.

نصب کنترل پنل هاست

ما در میزبان فا از دو کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین استفاده می کنیم. اینکار پس از نصب سیستم عامل انجام می شود.

پیکربندی اولیه کنترل پنل و سیستم عامل

پس از نصب سیستم عامل و کنترل پنل می بایست یکسری پیکربندی های اولیه انجام شود. از جمله این اقدامات می توان به غیرفعال کردن بخشهایی از سیستم عامل که هیچ نیازی به آنها نیست اشاره کرد. همچنین تنظیمات و پیکربندی اولیه کنترل پنل مانند مشخص کردن Hostname ، DNS و …

نصب و پیکربندی وب سرویس ها و ابزارها

در ادامه نوبت به یکی از اصلی تری و اساسی ترین مراحل می رسد. در این مرحله تمامی وب سرویسهای مورد نیاز نصب و فعالسازی شده و پیکربندی می شوند. همچنین ابزارهای موردنیاز و وب سرور نیز بصورت کامل و تخصصی تعیین و پیکربندی می شوند. یکی از مهمترین اقدامات در این مرحله نصب، جایگزینی و پیکربندی وب سرور پرسرعت و قدرتمند LiteSpeed بجای وب سرور پیشفرض Apache می باشد که در انتها با کامپایل شدن می تواند بهترین کارایی مورد انتظار را داشته باشد.

پیکربندی فنی و امنیتی بصورت کامل

در این مرحله اقدامات بسیار مهم و اساسی صورت می گیرد تا سرور به لحاظ امنیتی و فنی در ایده آل ترین شرایط قرار گرفته و آماده ارائه خدمات میزبانی شود. غیرفعال کردن بخش های غیرضروری، پیکربندی آنتی ویروس، فایروال و آنتی شل و … از مهمترین اقداماتی است که در این مرحله انجام می شود.

اتصال سرور به اتوماسیون فروش و پشتیبانی

پس از آماده سازی سرور نوبت به اتصال آن به سیستم اتوماسیون فروش و پشتیبانی می رسد. در میزبان فا اینکار بواسطه WHMCS انجام می شود. پس از اینکار سرور وارد مرحله ارائه خدمات و فروش شده و کاربر پس از ثبت سفارش سرویس مورد نظر، بلافاصله و بصورت خودکار هاست خود را تحویل می گیرد.

4.4/5 - (13 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *