میزبانی وب

آموزش رفع خطای ۵۰۰ Internal Server Error در هاست

ارور 500 چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

خطای Internal Server Error 500 می تواند به دلایل بسیار متنوعی ایجاد شود اما از رایج ترین دلایل بروز این خطا می تواند از اعمال سطح دسترسی یا Permission نادرست بر روی فایل ها و دایرکتوری ها، Ownership نادرست در هاست، کد های نادرست در فایل php.ini یا فایل .htaccess ، درخواست های نامعتبر از سمت اسکریپت سایت و … باشد. این خطا با توجه به نام آن بسیاری از کاربران را به این اشتباه می اندازد که مشکلی در سرور وجود دارد ولی در واقع سرور مشکلی نداشته و با اعمال تغییرات در تنظیمات پیکربندی سایت معمولاً قابل رفع می باشد. جزئیات کاملی از خطاهای سایت در فایل Error Logs همیشه ذخیره می شود که در زمان مشاهده ی خطای 500 می توانید با مراجعه به این فایل اطلاعاتی در مورد عامل ایجاد این خطا دریافت کنید. این فایل در قسمت File Manager در هاست شما وجود دارد که لیستی از خطاهای سایت را همراه با تاریخ و جزئیات ارائه می دهد، جهت انجام این کار می توانید از آموزش نحوه مشاهده آخرین خطاهای سایت از طریق فایل error log استفاده کنید.

نمونه ای از خطای 500 را می توانید در ذیل مشاهده نمایید:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request

در ادامه ی آموزش انواع عوامل بروز خطای Internal Server Error 500 را همراه با نحوه ی رفع آن ها توضیح خواهیم داد:

  • Bad Permission, Writable by Group

خطایی که به واسطه ی سطح دسترسی پوشه ها بیش از حد مجاز رخ می دهد. در فایل Error Logs می توانید این خطا را بدین صورت مشاهده کنید:

[Sun Jun 05 12:03:22 2012] [error] [client 66.249.72.82] SoftException in Application.cpp:601: Directory "/home/exampleuser/public_html" is writeable by group

در این مثال، سطح دسترسی پوشه غیر مجاز تعریف شده که برای رفع این مشکل باید سطح دسترسی پوشه را از 777 به 755 تغییر دهید. سطح دسترسی دایرکتوری ها و پوشه ها 755 می باشد ، اسکریپت های اجرایی شامل پوشه ی cgi-bin نیز دارای سطح دسترسی 755 می باشند. تصاویر، فایل های چندرسانه ای و فایل های متنی مثل HTML نیز دارای سطح دسترسی 644 می باشند.

  • Files – 644
  • CGI Scripts – 755
  • Directories – 755

شما می توانید سطح دسترسی ها را از طریق File manager واقع در دسته بندی Files در Cpanel یا سرویس گیرنده ی FTP و یا از طریق دستورات chmod در SSH/Bash ویرایش کنید.

Bad .htaccess, Invalid code, command, or syntax

ممکن است کاربران در فایل .htaccess خطوطی را اضافه کنند که در اثر عدم دانش کافی و بی دقتی حاوی کلمات نادرست یا متضاد با تنظیمات سرور باشند. در این حالت خطای 500 رخ خواهد داد. بهترین روش برای رفع این مشکل ، تبدیل خطوط مشکل دارد در فایل .htaccess به توضیحات یا Comment می باشد که کافی است در ابتدای خطوط کاراکتر # را درج کنید و فایل را ذخیره نمایید. برای مثال اگر محتوای فایل .htaccess شما به صورت زیر باشد:

DirectoryIndex default.html
 AddType application/x-httpd-php5 php

برای اینکه خط دوم را کامنت کنید می بایست به این صورت عمل کنید:

DirectoryIndex default.html
 <strong>#</strong>AddType application/x-httpd-php5 php

خطوطی که با php_flag شروع می شوند معمولا دچار خطا می شوند و می بایست آن ها را کامنت کنید.

Other common .htaccess errors

نحوه رفع ارور 500 در سایت

علاوه بر موارد ذکر شده فوق، ارور 500 می تواند به دلیل وجود مشکلات زیر نیز باشد:

مشکل FollowSymlinks :

در این حالت خطایی مشابه ذیل خواهید داشت:

[Sun Jun 05 12:07:10 2011] [alert] [client 66.249.72.82] /home1/examplec/public_html/.htaccess: Option FollowSymlinks not allowed here

این خطا به سادگی قابل رفع می باشد. کافی است در فایل مورد نظر ، دستور مجاز «SymlinksIfOwnerMatches» را به جای «FollowSymlinks» استفاده کنید یا خط مربوطه را حذف نمایید.

مشکل Syntax Not Closed

در این حالت خطایی مشابه ذیل خواهید داشت:

[Sun Jun 05 12:11:38 2011] [alert] [client 66.249.72.82] /home1/examplec/public_html/.htaccess: /home1/examplec/public_html/.htaccess:3: <IfModule>ExampleRule/Module> was not closed.

باز هم به سادگی می توانید این خطا را رفع کنید و یا آن را حذف نمایید. در این مورد دستور </IfModule> را به درستی پایان دهید :

<IfModule>ExampleRule</IfModule>

این موارد تعداد کمی از خطاهایی می باشد که در اثر دستورات اشتباه در فایل .htaccess بروز می دهند ولی به صورت کلی پیغام های خطا به اندازه ی کافی در تشخیص خطا شما را راهنمایی می کنند و می توانید با دقت در خطاها به راحتی آن ها را رفع نمایید.

Improperly configured php.ini

خطاهایی که در فایل php.ini می تواند رخ دهد به صورت زیر می باشند:

مشکل ForceType :

زمانیکه از فایل ها با پسوند یا بدون پسوندی متفاوت از پسوند های معمول استفاده می کنید می توانید از ForceType در فایل .htaccess استفاده کنید و نحوه ی استفاده از آن در سرور را تعیین کنید. (برای تمامی فایل های موجود در پوشه ی مربوطه و سرور های بدون phpsuexec)

برای مثال ، زمانیکه شما فایلی با نام item دارید ( مانند Nucleus برای استفاده از FancyURL) و می خواهید در سرور بعنوان فایل php تعریف شود ، می توانید از کد زیر در فایل .htaccess استفاده کنید:

ForceType application/x-httpd-php

البته در سرور هایی که دارای phpsuexec می باشند با کد فوق خطای Internal Server Error دریافت خواهید ، که این مشکل به راحتی با استفاده از SetHandler بجای ForceType در فایل .htaccess رفع خواهد شد:

SetHandler application/x-httpd-php

مشکل php_value :

در سرور های بدون phpsuexec می توان از php_value در فایل .htaccess برای تغییر تنظیمات php (در واقع بازنویسی تنظیمات از php.ini) استفاده نمود. در سرور های دارای phpsuexec استفاده از این دستور خطای Internal Server Error را ایجاد می کند. برای رفع این خطا شما می توانید از فایل php.ini که در همان پوشه ی ای که فایل .htaccess قرار دارد موجود است. در فایل php.ini می توانید تمامی تنظیمات مربوط به php را تغییر دهید. برای مثال اگر شما می خواهید short_open_tag را برابر با off قرار دهید، شما باید از short_open_tag? = off در فایل .htaccess استفاده کنید. با استفاده از فایل php.ini نتیجه به این صورت می شود:

[PHP]
 short_open_tag = Off

یکی از اصلی ترین دلایل رخداد خطای 500 Internal Server Error به دلیل اعمال کد های اشتباه در فایل .htaccess هاست می باشد، بنابراین جهت رفع این مشکل حتما به شما توصیه می کنیم ویدئو آموزشی نحوه مشاهده فایل مخفی .htaccess رو داخل هاست مشاهده کنید تا بتونید به راحتی این فایل رو از داخل هاستتون پیدا کنین و کد های داخلش رو به حالت اولیه برگردونید. در صورتی که این خطا در سایت وردپرسی شما به وجود اومده میتونید با استفاده از مقاله آموزش رفع خطای 500 در وردپرس اقدام به برطرف کردن خطای داخلی سرور در وردپرس بکنید.

اگه دوست دارین سایت داشته باشین ما در میزبان فا به شما کمک می کنیم که به راحتی سایت مورد نظرتون رو بسازین! چطوری؟! روی لینک پایین کلیک و آموزش کامل و قدم به قدم راه اندازی سایت رو مشاهده کنید.
راه اندازی سایت به کمک میزبان فا
3.8/5 - (88 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    خیلی خیلی خیلی تشکر می کنم که مشکلم را حل کردید. خطای 500 داشتم که به کمک مطالب خوب شما حل شد. همه فایل های .php باید به دسترسی 644 تغییر می کردند. بازم تشکر………………

    1. سلام
      خواهش می کنم، البته تمام فایل ها نباید دسترسی 644 داشته باشن چون ممکن است از نظر امنیتی برای شما دردسر ساز بشه، لطفا ویدئو آموزشی زیر رو مشاهده کنید تا بتونین بهترین سطح دسترسی ها رو بر روی فایل هاتون ست کنید:
      https://mizbanfa.net/blog/hosting/cpanel/change-permission-in-cpanel/

  2. سلام
    در پوشه public_html/wp-admin هاست یک فایل ارور لاگ با حجم بیش از یک گیگ وجود داره.اگر این فایل پاک کنم هیچ مشکلی پیش نمیاد؟

  3. سلام
    وقتی فایل ارور لاگ باز میکنه ارور زیرنمایش میده:
    Internal Server Error
    500
    No response from subprocess ( (cpanel)): The subprocess reported error number 1 when it ended.

    cpsrvd/11.60.0.** Server at 185.94.97.100

    1. سلام
      به احتمال زیاد حجم محتوای داخل فایل ارورلاگ به قدری زیاد شده است که امکان لود آن فایل در هاست وجود ندارد.
      لطفا این فایل ارورلاگ را حذف کنید و منتظر بمانید تا ارورلاگ جدید ایجاد شود، سپس فایل ارورلاگ جدید را قبل از حجیم شدن بررسی نمایید تا قابل مشاهده و رفع مشکل باشد.

  4. سلام
    من اصلا فایل error_log رو تو cpanel پیدا نمیکنم.
    لطفا راهنماییم کنید
    ممنون

      1. ممنون
        خطاها رو دیدم هیچکدوم مربوط به این مشکل ارور 500 مدیریت نبود
        فایل htaccess رو هم حذف کردم ولی بازم حل نشد
        به نظرتون مشکل از کجاست؟

  5. سلام مهندس
    دو تا فایل در قسمت وبمستر گوگل خطای 500 دریافت کرده اند در هاست که نگا کردم در ارور لاگ همون جایی که اون فایل موجود بود خطای زیر برای این دو فایل php ثبت شده بود.
    [27-May-2017 22:51:00 UTC] PHP Fatal error: Call to undefined function __() in /home/*****/public_html/wp-content/themes/enfold/framework/php/class-tgm-plugin-activation.php on line 161
    محتوای حد 161 ‘page_title’ => __( ‘Install Required Plugins’, ‘tgmpa’ ), است.

    [27-May-2017 08:43:20 UTC] PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required ‘ABSPATHwp-admin/includes/import.php’ (include_path=’.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php’) in /home/*****/public_html/wp-content/themes/enfold/framework/php/inc-avia-importer.php on line 8
    در خط هشت این ارور کد $avia_importerError = false; موجود است.
    این دو ارور اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. سلام و صبح بخیر
      جناب سیروان البته که طبق بررسی این یک مشکل مرتبط با هاست یا سرور نیست و خطای php است، ظاهرا از یک پلاگین در وردپرس خود استفاده می کنید تحت عنوان tgmpa که این پلاگین موقع لود با خطا مواجه می شود، لطفا این پلاگین را غیرفعال کنید یا مشکل برنامه نویسی آن را بدهید یک برنامه نویس برطرف کند تا مورد برطرف گردد.
      موفق باشید

    1. سلام جناب سیروان،
      خیر بنده اطلاعات کافی در این زمینه ندارم، کامنت شما را داخل اینباکس ایمیلم و داخل این پست آرشیو کرده ام، و این سوال را به یکی از اعضای تیم فنی میزبان فا ارجاع داده ام و همگی در حال بررسی هستیم تا بتوانیم یک پاسخ صحیح به سوال شما ارائه دهیم.
      از بابت تاخیر در بررسی از شما عذرخواهی می کنم ❤️

  6. سلام
    ممنون انجام دادم درست شد

    بهترین آموزش ها رو در وب سایت شما پیدا میکنم همیشه
    خسته نباشین

  7. با سلام
    من وقتی که می خوام قالبمو آپلود کنم چون زمان می بره پیغام time out server میده باید چیکار کنم.ممنمون از آموزشهای مفیدتون

  8. سلام، برای من به طور کامل صفحه log in سایتم بالا نمیاد و حالا هیچ دسترسی به سایت ندارم، باید چکار کنم؟ error 500 هم میده

    1. سلام
      وب سایت شما وردپرسی هستش یا جوملایی؟ نام سیستم مدیریت محتوای وب سایت شما چیست؟
      لطفا کد های htaccess وب سایتتون رو به حالت اولیه برگردونین و اگر از وردپرس استفاده می کنید آموزش زیر رو به صورت کامل مشاهده کنید:
      https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/white-page-error-in-wordpress/
      موفق باشید

      1. سلام مهندس من یه فایل دانلود کردم حدودا دوگیگ ۲۰ مگ انتهاش این خطا رو میده باید چیکارش کنم؟

  9. سلام
    من فایل htaccess را تغییر نام دادم به htaccess 444 و بعد دوباره به حالت اول یعنی htaccess تغییر دادم. کلیه مشکلات حل شد. به نظر شما امکان دارد مشکل ادامه داشته باشد؟

  10. سلام
    این ارور رو چجوری باید بر طرف کرد؟

    500 – Internal Server Error
    Internal Server Error
    Internal error information:
    (0): Error: Expected valid JSON token, got ‘<!DOCTYPE ht'.

  11. سلام
    چگونه سایت جوملا را ریستور کنم؟
    جوملا را آپدیت کردم سایتم بهم ریخت

  12. سلام، من به هنگام وارد کردن یه سری تصاویر (فقط تو یه برگه) مثلا بیش از 30 عدد این ارور رو دریافت میکنم …
    برای این مشکل کدوم راه حل رو پیشنهاد میکنید؟!

    1. سلام و روز بخیر،
      کوکی و کش مرورگر را که مربوط به سایت خودتون هست پاک کنید و مجددا بررسی کنید ببینید باز همچین مشکلی در اون برگه دارید یا خیر
      اگر همچنان این مشکل بود با قالب پیشفرض وردپرس هم بررسی کنید، ممکنه خطای کدنویسی در فایل مربوط به برگه سایت شما باشه که باعث ایجاد این خطا میشه
      موفق باشید

  13. سلام.من میخوام وردپرس روی هاست نصب کنم.طبق آموزش شما پیش رفتم و تمام مراحل رو انجام میدم اما وقتی ادرس سایتم رو میزنم ارور HTTP 500 رو میده یعنی به قول ویدیوی شما “بزن بریم ” رو نمیاره.مشکل از کجاست؟
    لطفا یکم ساده توضیح بدین من زیاد بلد نیستم

    1. بله، با استفاده از اکانت FTP میتونید مشکلتون را برطرف کنید. اگر اکانت اف‌تی‌پی ندارید اطلاعات ftp که موقع خرید هاست براتون ارسال شده میتونه مشکلتون را حل کنه

  14. سلام جیمیلم هک شده رفتم به میگه خطا است.۵۰۰
    بعد میگه خطای وجود داشت لطفا بعداً دوباره امتحان کنید.
    بعد میگه این همه. آن چیزی است که ما می دانیم

    لطفا خواهشن کمکم کنید چیکار کنم این چیه اومد ?

    1. این آموزش مختص وردپرس هست و برای این کار کاربردی نیست، ترجیحا از فیلترشکن استفاده کنید شاید مشکلتون برطرف بشه، موفق باشید 🙂

  15. سلام یک قالب جدد نصب کردم و بعد از نصب ارور 500 میده پیشتیبانی قالب جواب نمیده و هاست هم جواب نمیده تورو خدا شما جواب بدید باد چیکار کنم
    بعد از نصب سایت باز نمیه و باید قالب رو از هاست حذف کنم و مجددا آپلود کنم افزونه ها رو یکی یکی غیر فعال کردم فقط افزونه سئو نشد غیر فعال کنم و مشکل درست نشد لطفا کمک کنید مرسی

  16. سلام
    ببخشید شاید سوالم ربطی به موضوع شما نداشته باشه
    من تلگرامم یه دفعه قطع شده هم روی گوشی هم ویندوز. حذف کردم و مجدد نصب کردم ولی شماره تلفن که میدم نمیره مرحله بعد. توی اینستا هم که روی لیک کانالم میزنم نمیره تلگرام و میزنه 500 internal server eror
    اگه ممکنه راهنمایی کنید واقعا گیج شدم تشکر

  17. سلام خسته نباشید برای ورود به کنترل پنل تمام دسترسی هارو گذاشتم روی ۶۴۴ (همه ی فایل های پوشه wp-admin )
    ولی این ارور ارسال میکنه

    Warning: require_once(/home2/spirikac/public_html/as1/wp-admin/includes/admin.php): failed to open stream: Permission denied in /home2/spirikac/public_html/as1/wp-admin/admin.php on line 82

    Fatal error: require_once(): Failed opening required ‘/home2/spirikac/public_html/as1/wp-admin/includes/admin.php’ (include_path=’.:/opt/cpanel/ea-php54/root/usr/share/pear’) in /home2/spirikac/public_html/as1/wp-admin/admin.php on line 82
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر، وردپرس را دانلود کنید و از داخل فایل zip دانلود شده پوشه wp-content و فایل wp-config.php را حذف کنید. بعد کلیه فایل‌ها و پوشه‌ها را جایگزین کنید تا مشکل برطرف بشه

  18. سلام منم این مشکل داشتم مربوط به تغییرات در قالب بود قالب دوباره اپل.د کردم رفع شد. خیلی ممنون

  19. باسلام
    با خطای اینترنال سرور مواجه شدم و وقتی به ارور لاگ سی پنل میرم ، ارور زیر رو نشون میده
    ممنون میشم اگه کمکم کنین
    [Mon May 21 02:27:59.641537 2018] [:error] [pid 22588] [client 80.66.181.226:57179] File does not exist: /home/morezone/public_html/index.php, /

    1. سلام و وقت بخیر، فایل index.php ظاهرا از هاستتون پاک شده، وردپرس را دانلود کنید و فایل index.php را بزارید داخل ریشه هاست.

  20. سلام من یه فایل دانلود کردم نزدیک به دو گیگ ۲۰ مگ آخرش این ارور میده چیکارش باید بکنم ممنون میشم بهم پاسخ بدید.

    1. سلام و وقت بخیر،
      از یک سایت لیچ استفاده کنید که فایل به صورت انلاین به هاست دیگه منتقل بشه و بعد از اونجا دانلود کنید. یا از ربات تلگرام @uploadbot استفاده کرده و نتیجه را اعلام کنید.

  21. باسلام وقت بخیر. در هنگام ورود به پنل وردپرس پیغام زیر رو دریافت میکنم. فایل error log رو به پیوست فرستادم لطفا راهنمایی کنید مشکل چیه. کاری که قبلش انجام دادم این بود که داشتم افزونه wp mail smtp رو فعال میکردم که ایمیلهای وردپرس از طریق smtp گوگل فرستاده بشه. بدلیل فیلتر بودن گوگل جهت ساخت api از فیلترشکن استفاده کردم. در حین فعالیت فیلتر شکن رو خاموش کردم و دقیقا وقتی خواستم وارد پنل وردپرس بشم پیغام خطای 500 داده شد.
    آخرین خطایی که در error log داده شد این بود که :
    [05-Jul-2018 13:45:47 UTC] PHP Deprecated: Automatically populating $HTTP_RAW_POST_DATA is deprecated and will be removed in a future version. To avoid this warning set ‘always_populate_raw_post_data’ to ‘-1’ in php.ini and use the php://input stream instead. in Unknown on line 0
    در حال تایپ این پیام بودم که مجدد تست کردم و خطای 500 به 503 تبدیل شد. و کنترل پنل وردپرس بالا اومد لطفا راهنمایی کنید که مشکل چیه؟
    خطای 500
    Internal Server Error
    The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

    Please contact the server administrator at to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

    More information about this error may be available in the server error log.

    Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

  22. سلام.وقتتون بخیر.سایت من سفید بالا می اید.
    هاست رو تازه عوض کردم و با اف تی پی فایل هایی که از هاست قبلی داشتم رو روی دایرکتوری که گفته بود قرار دادم اما صفحه سفید میاد و در کنسول لاگ مرورگر کروم میبینم خطای 500 داده .ممنون میشم کمکک کنید.

  23. سلام، حالا چطور ممکنه که طی روز های گذشته دوبار تلگرام دچار مشکل شده و هر دوباره خطای ۵۰۰ از سرور تلگرام دریافت میشه!؟

  24. با سلام
    سایت من جوملا هستش وقتی میخوام آپدیت کنم ارور invalid login بهم میده مشکل از چیه؟
    میشه راهنمایی کنید

  25. با سلام و عرض ادب سایتم همچین خطای دارد میشه راهنماییم کنید برطرفش کنم
    Internal Server Error
    The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

    Please contact the server administrator at [email protected] to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

    More information about this error may be available in the server error log.

    Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

  26. سلام خسته نباشید من محتوای سایتم همراه با دیتابیسم رو از لوکال به هاست منتقل کردم ولی متاسفانه نه عکسا ها نمایش داده میشه و هم اینکه وقتی روی یکی از منوهای سایت میرم به جای باز کردن صفحه مورد نظر این ارور رو میده لطفا راهنمایی کنید اگه میشه متشکرم.
    دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نیست

    localhost از اتصال خودداری کرد.
    این موارد را امتحان کنید:
    بررسی اتصال
    ERR_CONNECTION_REFUSED

    1. سلام روزبخیر؛
      نمایش این خطا دلایل متعددی داره اگه از سمت سرور باشه باید به هاستینگتون اطلاع بدید اما اگه از سمت کاربر باشه با بررسی مرورگر، غیرفعال کردن پراکسی، حذف کش مرورگر، بررسی وضعیت در دسترس بودن سایت با ابزار https://gtmetrix.com/ این مشکل رو رفع کنید.

  27. با سلام و عرض ادب
    مشکل من عدم ورود به ناحیه کاربری در میزبانی سرور میباشد.
    تقریبا دو هفته پیش دیتا سنتر رو تعویض کردن و از آن روز با تماسهای مکرر تا به حال نتونستند این مشکل رو حل کنند.
    یکبار هم آی پی any desk رو خواستند که بازم مشکل برطرف نگردید.
    عین خطا موقع ورود به ناحیه کاربری بعد از وارد کردن آدرس ایمیل و پسورد .
    (این صفحه کار نمی‌کند client.000000.com درحال حاضر نمی‌تواند این درخواست را انجام دهد.
    HTTP ERROR 500)
    لطفا اگه ممکنه راهنمایی نمایید.
    با تشکر

  28. سلام خسته نباشید،من یه فایل اینستالر میخوام نصب کنم،قسمت PHP Version Mismatch ارور warm میده.
    ارورش اینه:
    You are migrating site from the PHP 7.2.14 to the PHP 5.6.39.
    If this servers PHP version is different to the PHP version of your package was created it might cause problems with proper functioning of your website and/or plugins and themes. It is highly recommended to try and use the same version of PHP if you are able to do so.
    (یه بار به همین صورت نصب کردم ولی سایت ارور http error 500 داد و بعد از مرحله 4 اینستالر صفحه سایت و مدیریت ارور میداد و باز نمیشد.)
    مشکل چیه و از کجا باید اقدام کنم؟متشکرم

    1. سلام روزبخیر؛

      با تغییر ورژن php هاست مشکلتون رفع میشه.
      بررسی کنید هاستتون پیش نیازهای لازم برای نصب اون قالب رو هم داشته باشه.

  29. با سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    مشکلی که در سایتم چندیست پیش اومده اینه که وقتی میخوام برخی تغییرات بدم مثلا از ابزارک ها اضافه و کم کنم اعمال نمیشه و خیلی طول می کشه و آخر سر هم پیغام خطای 500 میده
    ممنون میشم راهنماییم کنید مشکل از کجا میتونه باشه ؟
    سپاس

  30. سلام من وقتی سایتمو با سیستم باز میکنم عکسهای محصولات رو نشون نمیده البته عکسهای دیگه نشون داده میشن ولی با گوشی مشکلی نداره عکسها نشون داده میشه میدونید مشکل کجاست؟

  31. با سلام و احترام

    من در ورود به مدیریت سایتم دچار این مشکل شدم و با این ارور روبرو هستم
    در واقعا سایت بدون مشکل کار میکنه و فقط موقعی که میخوام وارد پنل وردپرس بشم این ارور رو میزنه
    Request Timeout

    This request takes too long to process, it is timed out by the server. If it should not be timed out, please contact administrator of this web site to increase ‘Connection Timeout’.

    فایل ارورها رو بررسی کردم و در چند مورد با این ارور مواجه شدم
    PHP Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in /home/shoptkphold/public_html/wp-includes/taxonomy.php on line 1470

    لطفا کمک کنید که بتونم مشکل رو حل کنم
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر؛
      به صورت پیش فرض در سیستم مدیریت محتوای وردپرس مدت زمان اجرای اسکریپت ها تعریف شده و اگر اجرای پروسه شما بیشتر از حد تعیین شده باشه با ارور Maximum execution time * seconds exceeded مواجه می شید.
      که در این صورت یا باید به صورت دستی این سقف رو افزایش بدید یا از مجموعه پشتیبانی هاستتون بخواهید که این میزان رو براتون تغییر بدن.

  32. سلام.وقتتون بخیر.من از ومپ استفا ه میکنم ب عنوان سرور مجازی.اما وقتی قراره ی اینترنت دسترسی داشته باشه،خطای 500 میده.کاملا هم ومپ فعلاه.کل برنامه رو روی ی سیستم دیگع امتحان میکنم با ومپ همون سیستم کاملا درست اجرا میشه درخواستی ک وجود داره..میشه لطفا راهنمایم کنین

  33. سلام
    من ارور 500 که دارم هیچ کدوم از اینها نیست

    PHP Warning: Unknown: failed to open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

  34. سلام و وقت بخیر
    من هنگام اجرای فایل های php خطای trying to get property of non-object به همراه خطای 403 رو دریافت می کنم. مشکل از سطح دسترسی میتونه باشه؟

  35. سلام این ارور رو دارم
    [24-May-2020 15:45:06 UTC] PHP Warning: posix_getpwuid() has been disabled for security reasons in /home/asrarda1/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-direct.php on line 225

    1. سلام روزبخیر؛
      این مورد یک تابع امنیتی هستش که در اغلب هاستینگ ها غیر فعاله و بعید هستش که روی سرور فعال بشه براتون.
      از چه افزونه هایی استفاده می کنید؟ در ارتباط با کدوم افزونه این خطا رو دریافت کردید؟
      ایا از wpml استفاده میکنید؟

  36. بسمه تعالی
    سلام علیکم
    دوست عزیز صمن تشکر تز مطالبی که در سایت گذاشته اید سوالی دارم

  37. سلام و خدا قوت

    میزبانفا بهترینی

    توسط همین مطلبتون تونستم سایتم رو که اصلا بالا نمیومد نجات بدم.
    در بسیاری از مواقع آموزش‌هاتون به دردم خورده.
    از زحماتتون متشکرم./

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. بسیار خرسندیم که توانسته ایم نقش کوچکی را در مسیر پیشرفت و موفقیت شما ایفا کنیم.
      موفق و پیروز باشید

  38. وب سایت من داون شده و ارور http 500 میده
    وقتی که پوشه ارور رو چک میکنم بهم این رو نشون میده access_compat error
    بیشتر که چک کردم میبینم این ارور خیلی وقته نشون میده!!! ولی سایت داون نشده بود.
    میتونید کمکم کنید؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      اگر رول خاصی تعریف نشده فایل htaccess. رو حذف و مجددا اون رو ایجاد کنید. روش ایجاد این فایل اینه یا به صورت دستی کدهای پیش فرض رو در فایلی تحت عنوان htaccess. قرار بدید یا در پیشخوان وردپرس در مسیر تنظیمات>پیوندهای یکتا روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

  39. لازم به ذکره سرورهای خودتون بیشتر مواقع این ارور رو روی وب سایت ها میندازه.من خودم دو سال مشتری شما هستم با این مشکل که از سمت سرور شماست بارها دست و پنجه نرم کردم و هیچ فکری متاسفانه براش نکردید

    1. سلام و احترام؛
      در ابتدای مقاله هم صراحتا اشاره شده که از رایج ترین دلایل بروز این خطا می تواند از اعمال سطح دسترسی یا Permission نادرست بر روی فایل ها و دایرکتوری ها، Ownership نادرست در هاست، کد های نادرست در فایل php.ini یا فایل .htaccess ، درخواست های نامعتبر از سمت اسکریپت سایت و … باشد. این خطا با توجه به نام آن بسیاری از کاربران را به این اشتباه می اندازد که مشکلی در سرور وجود دارد ولی در واقع سرور مشکلی نداشته و با اعمال تغییرات در تنظیمات پیکربندی سایت معمولاً قابل رفع می باشد.

  40. باسلام
    افزونه ای نصب کردم پس از آن ناگهان سایت ارور 500 میداد
    دسترسی من به پنل مدیریت و لینک ورود وردپرس بسته شده
    مثل اینکه از طریق cpanel میتوان افزونه را غیر فعال کرد و یا پوسته را به حالت قبل بازگرداند
    یوزر پسورد cpanel چی هستش ؟ با همان یوزر پنل میزبان فا باز نشد !!!!

    1. سلام و احترام؛
      اگر سرویس هاستتون رو از میزبان فا تهیه کردید در بخش تاریخچه ایمیل ناحیه کاربریتون یوزر و پسورد ورود به سی پنل در ایمیل اطلاعات اکانت درج شده همچنین در ایمیل هاتون هم نسخه ای از اطلاعات ورود موجود همچنین می تونید آدرس ایمیل درج شده در ناحیه کاربریتون رو در بخش چت آنلاین جهت ارسال مجدد اطلاعات ورود به سی پنل ارسال بفرمایید.

  41. سلام.
    بخشید من هر چه قدر که می خواهم با تلگرام دستکتاپ وارد حساب تلگرامم شود، می گوید که شماره تایید به دستگاه دیگرتان فرستاده شده است. من البته در دستگاه دیگری به حساب تلگرامم وصل نشده ام و اگر هم وصل شده ام دیگر به آن دسترسی ندارم. هنگامی که بر روی گزینه ارسال از طریق پیامک کلیک می کنم، پیامکی برایم فرستاده نمی شود و خطای internal server error می دهد. در صورت امکان، لطفا در مورد این موضوع من را راهنمایی کنید

  42. سلام، متاسفانه سایت من گاها دچار ارور 500 می شود.
    یعنی وقتی چند پنجره با هم باز شود یا محصولی در حال ذخیره شود این پیغام نمایش پیدا می کند اما با یک رفرش درست می شود.
    بارها از مسئولان هاست میزبان کمک خواستم که در نهایت گفتند از هاست نیست.
    من حتی بعد از آن کلودفلر و دیگر موارد سرعت بخشی را انجام دادم اما نتیجه ای در بر نداشت.

    واقعا خواهش می کنم کمک کنید.

    1. سلام و احترام؛
      چند دلیل کلی وجود داره که نهایتا منجر به نمایش خطای 500 میشه:
      فایل htaccess رو بررسی کنید و اگر تابع یا رول خاصی داخلش تعریف نشده اون رو پاک کنید سپس در پیشخوان وردپرس به بخش تنظیمات>پیوندهای یکتا مراجعه کنید و یکبار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا این فایل مجددا ایجاد بشه.
      هسته وردپرس رو فرش کنید (می تونید به بخش بروزرسانی ها مراجعه و روی دکمه نصب مجددا فایل های هسته وردپرس کلیک کنید.)
      حتما بررسی کنید محدودیت حافظه php نداشته باشید با توجه به اینکه فرمودید هنگام ذخیره محصوو خطا دریافت میکنید احتمال این مورد افزایش پیدا میکنه.

  43. سلام و وقت بخیر
    میخوام وردپرس رو تو هاست آپلود کنم تا 100 درصد هم رفته اما این خطا رو نشون میده
    The upload failed. The server indicated HTTP error 500 (Internal Error).
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      موارد زیر را حتما بررسی نمایید:
      1- وضعیت سرور
      2- هاست خود را بررسی نمایید گاها ممکن است فایل نصبی وردپرس کاملا آپلود شده باشد اما چنین خطایی دریافت کرد باشید.
      3- ورژن php هاست خود را بررسی کنید.
      4- آپلود مجدا فایل نصب وردپرس

  44. مطالب خوبی دارید ولی سایتتون رو مخه، منوی بسیار بد که همش میاد رو نوشته از اینور و اونور هم پاپ آب کلی میاد بیرون. من از لب تاب استفاده میکنم، از مطالب لذت بردم. خدا قوت

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      ممنون از انتقاد سازندتون در برنامه کاری لیست کرده ایم که تغییرات روی ظاهر میزبان فا مگ و پایگاه دانش میزبان فا صورت دهیم. سپاس از لطف و محبت شما 🌼

  45. با عرض سلام.
    من موقع ویرایش قالب در المنتور با این پیغام مواجه شدم.لطف میکنید اگر راهنماییم کنید.
    Error: Unexpected token ‘<', "<!doctype "… is not valid JSON

  46. سلام من میخوام توی هاور باکسم،برای دکمه ها،لینک قرار بدمفوقتی لینک رو میزارم و به روز میکنم،این خطای 500 رو میاره .اشکال از چیه سیروان جان؟

    1. سلام و احترام؛
      اگر مالک سایت هستید، مطابق با آموزش فعلی می توانید در خصوص رفع خطا اقدام کنید.

  47. با سلام وقت بخیر
    مهندس من یه پروژه شروع کردم با اسپرینگ بوت وقتی لاگین میشم میخوام با استفاده ار توکن user information رو بیارم در controller من incepect میگیرم ارور 500 میده و angular.min.js رو خطا میده
    امکان داره راهنماییم کنید
    ممنون از لطفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *