میزبانی وبوب و اینترنت

حل مشکل اتصال ساب دامین به ابر آروان

استفاده از شبکه توزیع محتوا یا همان cdn یکی از اصلی ترین انتخاب های افراد برای بهبود عملکرد وب سایت از نظر سرعت و امنیت است. ابر آروان یکی از عرضه کننده های شبکه ابری فعال در ایران است که به شما این امکان را می دهد تا با اتصال دامنه و ساب دامین های خود به ابر آروان عملکرد وب سایت خود را به طرز شگفت انگیزی بهبود ببخشید. اما موضوعی که وجود دارد این است که گاهی اوقات افراد از روال کار با این عرضه کننده آشنایی نداشته و با مشکل اتصال ساب دامین به ابر آروان رو به رو می شوند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه اتصال ساب دامین به ابر آروان را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب می توانید به راحتی و در زمانی کوتاه cdn ابر آروان را برای وب سایت و ساب دامین های خود فعال نمایید. اکثر افراد تصور می کنند این cdn تنها می بایست بر روی دامنه فعال گردد!

arvan-cloud-iconموضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

بهتر است قبل از مطالعه این مقاله کمی در خصوص اینکه CDN چیست و کدام CDN بهتر است گفتگویی داشته باشیم. پس مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

cdn چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

اتصال ساب دامین به ابر آروان

ابر آروان یک CDN یا همان شبکه توزیع محتوا است که به کاربران خود کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را بهینه سازی نمایند. این بهینه سازی در خصوص سرعت بارگذاری اطلاعات وب سایت و همچنین میزان امنیت آن صورت می گیرد. کاربران به طور معمول تمایل دارند که CDN ابر آروان را نه تنها برای دامنه اصلی خود که برای تمامی ساب دامین هایی که روی یک هاست دارند فعال کنند. اما در این حین دچار مشکل می شوند.

فرآیند اتصال ساب دامین به ابر آروان به طور کلی فرآیندی ساده و بدون مشکل است. اما شما نیاز دارید که به یکسری نکات اصلی و کلیدی دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی ساب دامین های خود را به ابر آروان متصل کنید. پس اگر بعد از اتصال ابر آروان به دامنه اصلی خود و اسکن اطلاعات DNS های ساب دامین ها به هر دلیلی نمایش داده نشد و در زمینه اتصال ساب دامین به ابرآروان به مشکل برخوردید، اصلا نگران نشوید. چرا که در ادامه به شما خواهیم گفت که به چه شکلی در این مسیر پیش بروید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن شبکه توزیع محتوا ابر آروان را برای ساب دامنه های خود فعال نمایید.

اتصال ساب دامین به ابر آروان

نحوه ایجاد ساب دامین در ابر آروان

به منظور اتصال ساب دامین به ابر آروان باید در گام اول اقدام به راه اندازی cdn ابر آروان برای دامنه اصلی خود نمایید. بعد از انجام این کار و با اسکن اطلاعات وب سایت تمامی رکوردهای dns وب سایت در یک لیست به شما نشان داده می شود که رکوردهای dns ساب دامنه ها را نیز شامل می شود. اما اگر رکوردهای dns ساب دامینی در این لیست نشان داده نشد و یا بعد از پشت سر گذاشتن مرحله اتصال دامنه به ابر آروان قصد داشتید ساب دامین جدیدی را ایجاد و متصل کنید، باید رکوردهای dns ساب دامین جدید را از طریق پنل مدیریتی خود در ابر آروان تعریف کنید. به منظور اتصال ساب دامین جدید به ابر آروان شما باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در اولین مرحله شما باید وارد وب سایت arvancloud.com شده و بعد از طی کردن مراحل ثبت نام، حساب خود را در این شبکه توزیع محتوا ایجاد نمایید.
    آموزش نحوه راه اندازی cdn ابر آروان
  2. در هاست سی پنل یا دایرکت ادمین ساب دامین خود را ایجاد نمایید.
  3. در پنل مدیریتی ابر آروان و از طریق پیشخوان خود، همانند تصویر زیر منو «CDN» را انتخاب نمایید.
    اتصال ساب دامین به ابر آروان
  4. با کلیک روی منو «CDN» وارد صفحه مربوط به انتخاب نام دامنه می شوید. در این صفحه باید روی نام دامنه خود کلیک کنید تا وارد بخش پیشخوان دامنه مورد نظر شده و بتوانید تنظیمات مربوط به پیکربندی آن را انجام دهید.
    نحوه اتصال ساب دامین به ابر آروان
  5. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، تمامی اطلاعات مربوط به دامنه مورد نظر و تنظیمات cdn آن قابل مشاهده خواهد بود. در این مرحله باید روی گزینه «رکوردهای DNS» کلیک کنید تا وارد بخش مورد نظر شوید.
    آموزش اتصال ساب دامین به ابر آروان
  6. در صفحه مربوط به رکوردهای DNS لیست تمامی رکوردهایی که اسکن شده اند به شما نمایش داده می شود. در این مرحله می توانید از طریق باکسی که در تصویر مشخص شده است رکودهای مربوط به ساب دامین مورد نظر خود را وارد نمایید.
    ایجاد ساب دامین در ابر آرواناطلاعاتی که برای تعریف این رکوردها باید وارد کنید، عبارتند از:
    • نوع: در این بخش باید مشخص کنید که می خواهید چه نوع رکوردی را تعریف کنید. نوع رکورد انتخابی شما باید A باشد.
    • عنوان: این بخش مربوط به نام ساب دامین شما می شود. شما باید نام ساب دامین را به صورت sub.yourdomain.com وارد نمایید. به عنوان مثال blog.mizbanfa.net یک ساب دامین برای دامنه Mizbanfa.net به شمار می رود.
    • مقدار: منظور از مقدار همان آی پی هاست شما است. برای مشاهده این آی پی می توانید به بخش «Shared IP Address» پنل مدیریتی هاست خود مراجعه کنید. اگر شما یکی از کاربران میزبان فا هستید نیز می توانید در ناحیه کاربری خود و از طریق بخش «تاریخچه ایمیل» اطلاعات مربوط به سرویس خود و به ویژه آی پی سرور میزبان خود را در یک ایمیل تحت عنوان «اطلاعات سرویس» مشاهده نمایید.
    • مدت اعتبار: مدت زمان اعتبار یا همان TTL در واقع مشخص می کند که زمانی که recursive resolver می‌تواند یک رکورد DNS را در Cache خود نگهداری کند چه میزان است. این زمان روی بهبود سرعت پاسخدهی رکوردهای DNS تاثیر مستقیم دارد. چراکه اگر recursive resolver رکورد DNS را در Cache خود نگه می دارد و دیگر نیازی به یک DNS lookup کامل نخواهد بود.
  7. بعد از وارد کردن طلاعات فوق با کلیک روی علامت به علاوه قرار گرفته در گوشه سمت چپ باکس می توانید اطلاعات فوق را ذخیره و رکورد مورد نظر را تعریف نمایید. بعد از تعریف رکورد می توانید اطلاعات مربوط به آن را در لیست نمایش داده شده در پایین صفحه مشاهده نمایید.

🟢🔵 نکته: موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به کمک لیست فوق می توانید تعیین کنید که ابر آروان برای کدام یک از ساب دامین ها و رکوردهای موجود فعال شده و برای کدام یک از آنها غیرفعال شود.

  • ابرهای نارنجی موجود در قسمت Proxy status نشان دهنده این است که ابر آروان برای دامنه یا ساب دامین مورد نظر فعال می باشد.
  • اما اگر رکوردهای مربوط به دامنه یا ساب دامینی غیرفعال باشد، ابر خاکستری خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که با کلیک روی هر یک از این ابرها می توانید وضعیت آنها را به حالت فعال یا غیرفعال تغییر دهید.

ایجاد ساب دامین در arvancloud یکی از اقدامات مهمی است که می توان برای بهبود عملکرد وب سایت خود از نظر سرعت و امنیت داشت. اما گاهی ممکن است به دلیل نا آشنا بودن با روند کار، در هنگام استفاده از این cdn با مشکل رو به رو شد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا با ارائه راهنمایی مناسب در زمینه ایجاد ساب دامین در ابر آروان و اتصال این ساب دامین به ابر آروان در کنار شما همراهان عزیز میزبان فا باشیم.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر، چگونگی راه اندازی CDN و همچنین رفع مشکلات احتمالی در خصوص شبکه توزیع محتوا پشنهاد می کنیم آموزش های رایگان زیر را مطالعه نمایید.

همه چیز درباره CDN

5/5 - (2 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    ممنون از سایت خوبتون
    من یه مشکل دارم که چند روزیه اسیرم کرده /… بعد از استفاده از dns های ابر آروان … دیگه نمیتونم از هاست با افزونه smtp ایمیل بفرستم ..
    سایتم وردپرسی هست . با پشتیبانی هاست و آروان هم ارتباط گرفتم ولی نتیجه حاصل نشد …
    تنظیماتی که برای ارسال ایمیل توی هاست لازمه رو قبلا توی چند تا هاست دیگه ست کردم بدون مشکل کار میکرد ولی تو این هاست بخصوص مجبورم از آروان استفاده کنم.
    لطفا اگر کسی میدونه چه رکورد های اضافی باید به ابر اضافه کنم کمک کنه
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *