هاست دایرکت ادمین

آموزش تصویری نصب دروپال روی هاست دایرکت ادمین

بعد از خرید هاست این شانس را دارید که میان هزاران سیستم مدیریت محتوایی که ایجاد شده و در دسترس قرار دارد، یکی از آنها را انتخاب کنید. حتی می توانید خودتان اقدام کرده و وب سایت خود را با کدنویسی و بدون استفاده از سیستم های مدیریت محتوا بالا بیاورید. اما سیستم مدیریت محتوا دروپال ویژگی های منحصر به فردی دارد که می توانید از آنها به عنوان دلایلی محکم برای استفاده از این CMS استفاده کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم درباره drupal و نحوه نصب دروپال روی دایرکت ادمین صحبت کنیم. پس در صورتی که تمایل دارید با این سیستم مدیریت محتوا بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

سیستم مدیریت محتوای دروپال

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

امکان نصب دروپال روی دایرکت ادمین

دروپال یک سیستم مدیریت محتوا بسیار انعطاف پذیر است که با ارائه امکاناتی منحصر به فرد به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به شکلی مناسب مدیریت کنید. شما با استفاده از drupal می توانید ماژول های مختلفی را فعال یا غیرفعال کنید و ظاهر کلی وب سایت خود را با استفاده از تم های مختلف موجود به طور کلی تغییر دهید. این سیستم مدیریت محتوا برخلاف بسیاری از نمونه های دیگر کاملا عمومی است. یعنی شما می توانید از آن برای راه اندازی انواع مختلف وب سایت استفاده کنید و به یک نوع وب سایت خاص ختم نمی شود.

نحوه نصب دروپال روی دایرکت ادمین

اگر می خواهید دروپال را روی هاست دایرکت ادمین خود بالا بیاورید، همانطور که پیش تر نیز اشاره شد باید 3 مرحله اصلی را دنبال کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این مراحل و اقداماتی که باید داشته باشید، خواهیم پرداخت. به منظور نصب دروپال روی هاست دایرکت ادمین خود باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. دانلود و آپلود فایل دروپال روی هاست دایرکت ادمین
  2. ایجاد دیتابیس جدید روی دایرکت ادمین
  3. نصب و راه اندازی دروپال روی دایرکت ادمین

1. آپلود فایل دروپال روی هاست دایرکت ادمین

در اولین مرحله از فرآیند نصب drupal روی هاست دایرکت ادمین باید فایل نصبی سیستم مدیریت محتوا دروپال را دانلود و آن را روی هاست خود آپلود نمایید. برای این کار باید گام های زیر را یک به یک دنبال کنید:

  1. در گام اول شما باید وارد وب سایت رسمی این سیستم مدیریت محتوا به آدرس Drupal.org شده و آخرین نسخه نصبی قرار گرفته در آن را دانلود نمایید.
    نصب دروپال روی هاست دایرکت ادمین
  2. سپس برای اینکه بتوانید آن را روی هاست خود آپلود نمایید، نیاز است که با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی هاست دایرکت ادمین خود شوید.
    آموزش ورود به دایرکت ادمین
  3. سپس در گام بعدی باید از طریق منو «Files» زیر منو «File Manager» را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
    نحوه نصب دروپال روی هاست دایرکت ادمین
  4. در آخرین گام کاری که باید انجام دهید این است که وارد دایرکتوری «public_html» شده و مطابق آموزش آپلود فایل در دایرکت ادمین اقدام به آپلود فایل نصبی دروپال روی هاست دایرکت ادمین خود نمایید.
نکته بسیار مهمی که باید در خصوص نصب دروپال رو هاست خود بدانید: پس از آنکه فایل نصبی دروپال را آپلود و در ادامه اکسترکت کردید، باید فایل ها و پوشه های اکسترک شده را کپی و در دایرکتوری «public_html» قرار دهید. در غیر این صورت در هنگام تلاش برای نصب دروپال با خطای 404 مواجه می شوید.

آموزش خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین

2. ایجاد دیتابیس جدید روی دایرکت ادمین

در مرحله دوم از فرآیند نصب دروپال روی دایرکت ادمین شما باید یک پایگاه داده جدید برای اتصال به دروپال خود ایجاد نمایید. تا زمانی که دیتابیس مورد نیاز را ایجاد نکنید، نمی توانید اقدام به نصب و راه اندازی فایل نصبی دروپال نمایید. به منظور ایجاد یک پایگاه داده جدید باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در صفحه اصلی هاست سی پنل و از طریق منو «DATABASES» زیر منوی «MySQL® Database Wizard» را انتخاب نمایید.
    نصب drupal روی هاست دایرکت ادمین
  2. در گام بعدی وارد صفحه مربوط به پایگاه داده می شوید.

🟢🔵 در این مرحله باید همانند آموزش زیر اقدام به ساخت دیتابیس مورد نیاز خود نمایید.

آموزش ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین

3. نصب و راه اندازی دروپال روی دایرکت ادمین

در آخرین مرحله از نصب دروپال روی هاست دایرکت ادمین و بعد از پشت سر گذاشتن دو مرحله قبلی که در واقع پیش نیاز به شمار می روند، باید اقدام به نصب و راه اندازی دروپال نمایید. برای این کار باید گام ای زیر را یک به یک پشت سر بگذارید:

  1. در گام اول باید آدرس وب سایت خود را به صورت کامل در یک مرورگر وارد نمایید. با این کار وارد صفحه تنظیمات مربوط به نصب drupal خواهید شد.
  2. در گام دوم نیاز است که زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. خوشبختانه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می شود. در نتیجه می توانید زبان فارسی را انتخاب و روی دکمه «Save and continue» کلیک کنید.
    نصب دروپال روی هاست directadmin
  3. در گام سوم باید یکی از نمایه های موجود را انتخاب نمایید. گزینه پیش فرض که باید انتخاب شما نیز باشد، حالت «استاندارد» است. بعد از انتخاب آن روی دکمه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.
    نصب drupal روی دایرکت ادمین
  4. در گام چهارم نیاز است نیازمندی های نصب دروپال را بررسی کرده و در صورتی که مشکلی وجود نداشت روی گزینه «Continue Anyway» این مرحله را نیز پشت سر بگذارید.
    نحوه نصب drupal روی هاست دایرکت ادمین
  5. در گام پنجم شما اطلاعات دیتابیسی که در مرحله دوم ایجاد کرده اید را وارد نمایید تا بتوانید دروپال را به آن متصل کنید. بعد وارد کردن اطلاعات باید روی دکمه «ذخیره و ادامه» اگر اطلاعات را به درستی وارد کنید، این مرحله نیز با موفقیت پشت سر گذاشته می شود.
    آموزض نصب drupal روی هاست دایرکت ادمین
  6. در گام ششم فرآیند نصب دروپال روی هاست دایرکت ادمین شما با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد. در این صفه از شما خواسته می شود که اطلاعات مربوط به وب سایت خود را وارد نمایید.
    نحوه نصب drupal روی هاست drectadmin
    🟢🔵 نکته: در نظر داشته باشید، نام کاربری و رمز عبوری که در ادامه باید برای ورود به drupal وارد کنید مواردی هستند که در این صفحه وارد می شوند. پس در خصوص انتخاب و ذخیره آنها در جایی مناسب دقت لازم را داشته باشید.
  7. بعد از پشت سر گذاشتن تمامی گام های بالا دروپال به درستی نصب شده و شما وارد پیشخوان آن خواهید شد.
    آموزش نصب drupal روی هاست دایرکت ادمین

در حال حاضر سیستم های مدیریت محتوا مختلفی ایجاد شده و در دسترس افراد قرار گرفته است که صاحبان کسب و کارها می توانند مطابق نیاز خود یکی از آنها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهند. سیستم مدیریت محتوا دروپال نیز یکی از آنهاست که به دلیل قابلیت های مناسبی که دارد مورد توجه افراد قرار گرفت است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا نحوه نصب دروپال روی هاست دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

5/5 - (1 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *