هاست دایرکت ادمین

سطل زباله دایرکت ادمین کجاست؟

پاک شدن فایل های دایرکت ادمین

اگر دقت کرده باشید در محیط سی پنل بخشی تحت عنوان Trash وجود دارد که به عنوان سطل بازیافت شناخته می شود. در واقع هر نوع فایلی که حذف می شود ابتدا به این بخش منتقل می گردد البته منوط بر اینکه فایل را به صورت کامل و مستقیم حذف نکرده باشید! اگر شما فایل یا دایرکتوری خاصی را از این سطل نیز حذف کنید دیگر قابل بازگردانی نخواهد بود. حالا سوال اینجاست برگرداندن فایل پاک شده در دایرکت ادمین به چه صورت انجام می شود؟ دایرکت ادمین دارای چنین قابلیتی نیست و هر فایلی حذف شود از روی هاست نیز پاک خواهد شد. در واقع هیچ سطلی برای نگهداری اطلاعات نیست تا در صورت پشیمانی فایل یا دایرکتوری خود را بازگردانی کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به بررسی این چالش بپردازیم.

دایرکت ادمین بر خلاف سی پنل دارای بخشی برای نگهداری فایل های حذف شده نیست. اما راه حل چیست؟ سطل زباله دایرکت ادمین کچاست؟

برگرداندن فایل پاک شده در دایرکت ادمین

چالش اینجاست که برگرداندن فایل پاک شده در دایرکت ادمین به چه شکل صورت می گیرد؟ در واقع باید بگوییم اگر موردی را از دایرکت ادمین حذف کردید دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت. اما راه کارهایی برای بازیابی فایل های حذف شده دایرکت ادمین وجود دارد که در ادامه به شرح مفصل ان ها خواهیم پرداخت.

1- ریستور بکاپ دایرکت ادمین

در صورتی که قبلا فایل بکاپی از هاست خود تهیه کرده اید می توانید نسبت به بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین اقدام کنید. توصیه می کنیم آموزش نحوه بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین را مطالعه نمایید تا در شرایط بحرانی قادر به بازیابی اطلاعات خود باشید.

2- کمک گرفتن از پشتیبانی هاست

در صورتی که هیچگونه نسخه بکاپی از هاست دایرکت ادمین خود در اختیار ندارید می توانید از پشتیبانی هاستینگ خود درخواست کنید تا آخرین بکاپ های موجود از وب سایت شما را در اختیارتان قرار دهد یا آن را ریستور نمایید.

زمانی که اطلاعاتتان حذف می شود، تمایل به بازگردانی بکاپ خود دارید از جمله مشکلاتی که هنگام ریستور بکاپ ممکن است با آن مواجه شوید کمبود فضا است. در چنین شرایطی می بایست فضای هاست خود را آزاد کنید.

پر شدن فضای دایرکت ادمین

بسیاری از مواقع کاربران هنگار کار روی سایت یا آپلود برخی فایل ها یا حتی بکاپ گیری از هاست خود با اروری مبنی بر تکمیل ظرفیت هاست و پر شدن فضای دایرکت ادمین مواجه می شوند. در چنین شرایطی می بایست در اولین گام نسبت به پاک کردن فایل های اضافه دایرکت ادمین خود اقدام کنند. در صورت پر شدن فضای دایرکت ادمین می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • وجود بکاپ های قدیمی از هاست
  • وجود فایل های زائد و غیر ضروری
  • افزونه یا قالب های بلااستفاده یا غیر فعال
  • وجود فایل های ارور لاگ حجیم
  • و…

در صورتی که فایل زائد و بلااستفاده ای روی هاست خود دارید می توانید نسبت به حذف آن اقدام کنید. اما دقت داشته باشید، همانطور که پیش تر نیز ذکر گردید دایرکت ادمین دارای سطل بازیافت برای بازگردانی فایل های حذف شده نیست. پس در انتخاب فایل های زائد و حذف و پاکسازی هاست دایرکت ادمین بسیار دقت داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

یکی دیگر از چالش هایی که کاربران با آن مواجه هستند، حذف فایل های زائد و اقدام به پاکسازی و آزاد کردن فضای هاست است. در این خصوص می توان از دو راهکار زیر کمک گرفت :

  • پاکسازی هاست دایرکت ادمین
  • برگرداندن هاست مثل روز اول و ریست آن
 

پاکسازی هاست دایرکت ادمین

برخی مواقع ممکن است یکسری فایل یا دایرکتوری های اساسی موجود در هاست خود را حذف کرده باشید، در چنین شرایطی هاست شما از حالت عادی خود خارج می شود! باز در چنین شرایطی نیز می بایست آخرین بکاپ خود را بازگردانی نمایید. در صورتی که هیچ گونه اطلاعات خاصی روی هاست وجود نداشت می توانید نسبت به پاکسازی هاست دایرکت ادمین خود نیز اقدام کنید. برای این مورد در هر هاستینگ تمهیدات متفاوتی در نظر گرفته شده است. در میزبان فا برای سهولت کار کاربران منویی تحت عنوان امکانات هوشمند در ناحیه کاربری تعبیه شده که کاربران به واسطه آن قادر به ریست هاست خود خواهند بود. در آموزش های بعدی، به شرح مفصل این موضوع می پردازیم.

برگرداندن هاست میزبان فا مانند روز اول

در برخی مواقع پس از پاک شدن فایل ها یا دایرکتوری ها دیگر قادر به بازیابی یا تغییر محیط دایرکت ادمین به حالت اولیه خود نیستید. به عنوان مثال برخی کاربران به اشتباه دایرکتوری های اصلی همچون public_html را حذف می کنند. در چنین مواقعی می بایست هاست را ریست کرد. در میزبان فا قابلیتی برای کاربران ارائه شده که می توانند هاست خود را ریست و آن را به حالتی که تحویل گرفتند تبدیل کنند.

  1. برای برگرداندن هاست مانند روز اول می بایست به ناحیه کاربری خود وارد شوید.
  2. از منوی امکانات هوشمند روی زیرمنوی ریست هاست کلیک کنید.
  3. از کشوی مقابل سرویس، سرویس هاست مد نظر خود را جهت ریست شدن انتخاب کنید.
  4. در نهایت روی دکمه قرمز رنگ ریست هاست کلیک کنید.

ریست هاست میزبان فا

دقت داشته باشید کلیک روی دکمه ریست هاست منجر به پاک شدن فایل های دایرکت ادمین خواهد شد. در واقع با اینکار کلیه اطلاعات و تنظیمات این هاست حذف شده و هاست دقیقا مشابه زمان تحویل آن خواهد بود.

راهنمای ریست هاست

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا به مبحث پاک شدن فایل های دایرکت ادمین پرداختیم. بررسی کردیم که اگر فایل یا دایرکتوری حذف گردد به چه مسیری منتقل می شود؟ اصلا سطل زباله دایرکت ادمین کجاست؟ چطور فایل های پاک شده را برگردانیم؟ باید بدانید فایل ها و دایرکتوری ها به صورت مستقیم حذف می شوند و سطل بازیافتی برای بازگردانی آن ها وجود ندارد. پس تنها راه بازگردانی فایل های پاک شده ریستور بکاپ دایرکت ادمین است. در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل، از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

خالی کردن سطل زباله در سی پنل  آموزش جامع دایرکت ادمین

4.6/5 - (5 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و وقت بخیر
    بنده یک مشاوره از تیم میزبان فا میخواستم
    سایت ما در زمینه ارائه خدمات گرافیکی و دیجیتال مارکتینگ است. قصد تهیه و فروش ویدئوهای آموزشی رو هم داشتیم. سوال ما اینجاست که برای ویدئوهای آموزشی خوبه که از ساب دامین استفاده کنیم یا کلا روی یک دامنه دیگر فعالیت کنیم ؟ آیا در ساب دامین بازخورد کافی رو خواهد داشت یا خیر ؟ و اینکه برای هر دو قسمتمون وبلاگ رو داشته باشیم برای سئو یا نه ؟
    ممنون میشم پاسخ بنده را به ایمیلم ارسال بفرمائید.
    تشکر

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص راه اندازی وردپرس مجزا روی همین دامنه دو راه کار دارید:
      1- نصب وردپرس روی ساب فولدر
      2- نصب وردپرس روی ساب دامین
      از نظر گوگل برتری نسبت به هم ندارن اما ساب فولدر می تونه قدرت دامنه رو به سمت صفحات خودش منتقل کنه البته به این معنی نیست که اگه از ساب دامین استفاده کردید نتونید از قدرت دامنه اصلی کمک بگیرید با لینک سازی این مورد انجام میشه.
      نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
      نصب وردپری ساب فولدر دایرکت ادمین
      نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل
      نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *