هاست دایرکت ادمین

نحوه رمزگذاری روی پوشه در دایرکت ادمین

حفظ امنیت محتواهای قرار گرفته در کنترل پنل هاست از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل راهکارهای مختلفی برای افزایش امنیت در نظر گرفته شده است که یکی از آنها رمزگذاری روی پوشه های قرار گرفته در کنترل پنل است. دایرکت ادمین به عنوان یکی از کنترل پنل های محبوب این امکان را فراهم کرده است که روی دایرکتوری های موجود نیز پسورد قرار دهید. با این کار شما می توانید به راحتی امنیت محتواهای قرار گرفته روی سرور را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. در این مقاله آموزشی از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم چگونگی رمزگذاری روی پوشه های دایرکت ادمین را با هم بررسی کنیم.

رمزگذاری روی پوشه در دایرکت ادمین

شما به کمک کنترل پنل خود می توانید اطلاعات و فایل های قرار گرفته روی سرور را مدیریت نمایید. این اطلاعات در واقع همان مواردی هستند که سبب شده اند وب سایت شما کار کرده و در دسترس باشد. بروز هرگونه مشکلی روی این اطلاعات نظیر پاک شدن، لو رفتن و غیره می تواند تاثیرات و خسارات جبران ناپذیری را برای شما و وب سایتتان به همراه داشته باشد.

خوشبختانه در کنترل پنل های مختلف به ویژه کنترل پنل دایرکت ادمین این امکان را خواهید داشت که در کنار رمز ورود به دایرکت ادمین، بتوانید از قابلیت رمزگذاری روی پوشه دایرکت ادمین نیز استفاده کنید. بدین ترتیب حتی لو رفتن پسورد ورود نیز نمی تواند آسیبی به محتواهای قرار گرفته در پوشه های دایرکت ادمین وارد کند. به همین دلیل است که به وبمستران و صاحبان وب سایت توصیه می شود که روی پوشه هایی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، رمزگذاری شود. تا از دسترسی های غیرمجاز جلوگیری به عمل آید. اما سوال اینجاست که چطور این پروسه را اجرا کنیم؟

چطور روی پوشه های دایرکت ادمین رمز گذاری کنیم؟

  1. در ابتدا باید وارد کنترل پنل دایرکت ادمین خود شوید.
    آموزش ورود به دایرکت ادمین
  2. سپس در میان منوهای موجود، از طریق منو «Your Account» گزینه «Password Protected Directories» را انتخاب نمایید.
    رمزگذاری فایل ها در دایرکت ادمین
  3. در صفحه ای که برایتان باز می شود، روی گزینه «Find a Directory to Password Protect» کلیک کنید. در این صورت پنجره فایل منیجر باز می شود.
    رمزگذاری پوشه ها در دایرکت ادمین
  4. تمامی فایل های قرار گرفته در فولدر public_html دامنه شما نمایش داده می شود. دایرکتوری مورد نظر خود را که می خواهید با تعیین پسورد برای آن محدودیت تعیین کنید را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
    قرار دادن پسورد بر روی پوشه های دایرکت ادمین
  5. در ادامه باید توضیحات مورد نظر خود، یعنی نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
    رمزگذاری روی پوشه در هاست دایرکت ادمین
  6. سپس تیک گزینه «Protection Enabled» را فعال کرده و روی دکمه «Save» کلیک کنید. اگر تمامی مراحل را به درستی پشت سر گذاشته باشید یک پیغام تایید با عنوان «Directory Protection Settings have been saved» را مشاهده خواهید کرد.

بسیار خب به همین سادگی موفق شدید روی پوشه دلخواه خود در دایرکت ادمین رمز بگذارید.

سوالات متداول در خصوص رمز گذاشتن روی پوشه های دایرکت ادمین

  • چرا باید از رمزگذاری روی پوشه های قرار گرفته در کنترل پنل استفاده کرد؟ 
    این کار باعث بالا رفتن امنیت اطلاعات شما می شود. گاهی ممکن است رمز ورود به دایرکت ادمین شما را افراد مختلفی داشته باشند یا به هر دلیلی این رمز در اختیار افراد نامرتبط قرار بگیرد. اگر روی پوشه هایی که دارای محتواهای ارزشمند هستند پسورد بگذارید، می توانید در خصوص امنیت آنها اطمینان لازم را پیدا کنید.
  • آیا باید رمز قرار گرفته روی پوشه های دایرکت ادمین با رمز ورود به آن متفاوت باشد؟
    بله توصیه می شود از رمزی کاملا متفاوت استفاده کنید. در غیر این صورت افرادی که رمز ورود را داشته یا به آن دسترسی پیدا کرده اند به راحتی وارد پوشه های شما می شوند و دیگر رمزگذاری روی پوشه در دایرکت ادمین معنایی ندارد.
  • پسورد انتخاب شده باید به چه شکل باشد؟
    به منظور بالا رفتن امنیت سعی کنید از رمزی با پیچیدگی و سختی بالا استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که پسورد باید از حروف بزرگ و کوچک لاتین و اعداد تشکیل شده باشد. همچنین می توانید از علائمی همچون !، @ و … نیز استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که رمز انتخاب شده به هیچ عنوان اطلاعات شخصی مثل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی و … نباشد.

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل عنوان شده، پسورد تعیین شده برای پوشه مورد نظر ثبت می شود و از این به بعد برای داشتن دسترسی به محتوای درون آن باید رمز ورود مربوط به آن را وارد کنید. در نظر داشته باشید که این کار به امنیت وب سایت شما کمک بسزایی را خواهد کرد. چرا که حتی اگر فردی بتواند پسورد ورود به کنترل پنل شما را داشته باشد، با رمزگذاری روی پوشه در دایرکت ادمین نمی تواند به محتوای درون آن دسترسی پیدا کند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا نحوه رمزگذاری روی پوشه در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن دسترسی به محتواهای وب سایت خود را محدود و از دسترسی اشخاص غیرمجاز به اطلاعات سایت جلوگیری به عمل آورید.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

5/5 - (2 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *