هاست دایرکت ادمین

آموزش تغییر ورژن php در هاست دایرکت ادمین

در هر نوع هاست چه هاست مخصوص وردپرس با کنترل پنل سی پنل و چه هاست ووکامرس با کنترل پنل دایرکت ادمین امکان اعمال تغییراتی همچون تشخیص نسخه php فعلی و تغییر آن وجود دارد. قبل از نصب قالب یا افزونه می بایست از نسخه php هاست خود اطلاع داشته باشید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. در برخی موارد با تغییر نسخه php مشکلات و ارورهای سایت نیز رفع می گردد. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه ورژن php را در دایرکت ادمین تغییر دهیم. در پایان این مقاله آموزشی قادر به تشخیص ورژن php در دایرکت ادمین و تغییر آن خواهید بود. اگر از سی پنل برای مدیریت هاست خود استفاده می کنید آموزش تغییر ورژن php در سی پنل را دنبال نمایید.

فهمیدن نسخه php دایرکت ادمین

در دایرکت ادمین نیز امکان تغییر نسخه PHP فراهم است اما حتما باید دقت داشت افزودن نسخه های مد نظر باید از طریق SSH توسط ادمین سرور صورت گیرد. برای این منظور ابتدا ادمین از طریق کنسول نسخه های مربوطه را افزوده و سپس گزینه ای تحت عنوان PHP Version Selector به کنترل پنل هاست کاربر اضافه خواهد شد. پس در صورتی که به این گزینه دسترسی ندارید باید این موضوع را با پشتیبانی هاست خود مطرح کنید چرا که با توجه به ماهیت اشتراکی بودن سرور، کاربران به دلیل مسائل امنیتی به کنسول لینوکس و محیط SSH دسترسی ندارند. حالا از طریق بخش مذکور می توان نسبت به تشخیص و تغییر نسخه PHP دایرکت ادمین اقدام کرد.

چگونه ورژن php دایرکت ادمین را تغییر دهیم؟

  1. برای شروع کاربر ابتدا می بایست به کمک آموزش ورود به دایرکت ادمین وارد کنترل پنل هاست خود شوید. برای این منظور آدرس سایت خود را به همراه پورت :2222 در مرورگر وارد کنید. البته دقت داشته باشید در برخی سرویس ها ممکن است بنابر درخواست کاربر و افزایش امنیت لاگین، این پورت تغییر داده شده باشه. بعد از ورود موفق با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه میشید. که صفحه اصلی رابط کاربری کنترل پنل شماست.
    آموزش تغییر ورژن php در هاست دایرکت ادمین
  2. حالا در این صفحه روی گزینه Domain Setup کلیک کنید تا به بخش تنظیمات مربوط به دامنه ها هدایت بشید. در صفحه بعدی لیستی از تمام دامنه های متصل به این هاست نمایش داده میشه. از آن جایی که هر دامنه تنظیمات مجزا و خاص خودش رو داره پس برای اعمال تغییرات دامنه مورد نظرمون رو انتخاب می کنیم تا به بخش تنطیمات اختصاصی همین دامنه وارد بشیم.
    فهمیدن نسخه php دایرکت ادمین
  3. در این بخش تنها کافیه به پایین صفحه مراجعه کنید. همون طور که در تصویر مشاهده می کنید بخشی تحت عنوان PHP Version Selector موجود هست. وجود این بخش به این معنی هست که ادمین سرور قبلا از طریق محیط SSH این نسخه ها رو کانفیگ کرده و حالا شما می تونید از این لیست کشویی ورژن مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.
    چگونه ورژن php دایرکت ادمین را تغییر دهیم؟

در نهایت روی دکمه Save کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر ذخیره شود.

تغییر نسخه php در دایرکت ادمین جدید

به تازگی نسخه جدیدی از دایرکت ادمین در دسترس قرار گرفته، روی برخی سرورها فعال می باشد. آن دسته از کاربرانی که با دایرکت ادمین جدید کار می کنند می بایست مسیر زیر را به منظور تغییر ورژن php هاست خود پشت سر بگذارند:

  1. ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین خود شوید.
  2. از بخش Account Manager روی گزینه Domain Setup کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات دامنه ها هدایت شوید.
    تغییر نسخه php در دایرکت ادمین جدید
  3. روی دامنه مورد نظرتان که تصمیم دارید نسخه php مربوط به آن را تغییر دهید، کلیک نمایید.
  4. به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. روی PHP Version Selector گزینه کلیک کنید.
    چگونه نسخه php را بروزرسانی کنیم؟
  5. با کلیک روی گزینه فوق، نسخه های php تعریف شده روی سرور به شما نمایش داده می شود و می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید در دایرکت ادمین تنها دو نسخه php آخر در این لیست نمایش داده می شوند.
    بهترین نسخه php برای وردپرس چی هست؟
  6. در نهایت روی دکمه save کلیک کنید تا ورژن php هاست شما تغییر یابد.

چگونه نسخه php را بروزرسانی کنیم؟

برخی کاربران سوال می کنند که چطور نسخه های جدیدتر را به لیست PHP Version اضافه کنیم؟ دقت داشته باشید در این کشو انواع ورژن ها در دسترس هست.  وجود نسخه های جدید در این لیست هم به سرور میزبانتون بستگی داره در واقع ادمین سرور پس از بروزرسانی ها این امکان رو در اختیار کاربران قرار میده تا بتونن از نسخه های جدیدتر هم استفاده کنند.

بهترین نسخه php برای وردپرس چی هست؟

این نکته یعنی بروزرسانی دائم هسته، قالب و افزونه های وردپرسی که مبرم هست ولی بهتره تا حد ممکن از جدیدترین نسخه های PHP برای راه اندازی سایت استفاده بشه. چرا که قابلیت های جدید همگام با ورژن های جدید ارائه می شود.

در این مقاله از میزبان فا سعی داشتیم به نحوه تشخیص ورژن php در دایرکت ادمین بپردازیم. تا در نهایت بتوانید اقدامات لازم در خصوص تغییر ورژن php هاست خود را اعمال نمایید. اطلاع از نسخه فعلی می تواند شما را در تشخیص و رفع برخی ارورهای سایت همچون ارور 500 و اطلاع و اطمینان از پیش نیازهای قالب و افزونه ها یاری دهد. دایرکت ادمین یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها برای مدیریت هاست در میان کاربران است. مدیریت هاست و آشنایی با بخش های مختلف کنترل پنل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر به این کنترل پنل محبوب علاقه دارید می توانید از هاست ووکامرس استفاده کنید چرا که برای مدیریت این نوع هاست کنترل پنل دایرکت ادمین روی سرور میزبان شما نصب شده است. علاوه بر این در پایگاه دانش میزبان فا تمامی بخش های دایرکت ادمین به صورت کاملا رایگان آموزش و ارائه داده شده است.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

4.4/5 - (7 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۶ دیدگاه ها

  1. خیلی خوب بود
    ممنون که این مقاله رو ارائه کردید.
    سایت با پیغام آپدیت نسخه php روبرو شده بود
    و الان با این آموزش مشکل حل شد.

  2. سلام خسته نباشین
    من بعد از اپدیت ووکامرس دیگه سایت بالا نمیاد و نسخه پی اچ پی هاست هم 7.3 هست نمیدونم مشکل از کجاست تازه کار هستم میشه راهنماییم کنین ممنون.

  3. سلام وقت بخیر
    گزینه PHP Version Selector در دایرکت ادمین جدید برای دامنه ها وجود ندارد.

    1. با سلام دوست عزیز
      شما باید ابتدا به account manager رفته و سپس از منو domain setup را انتخاب نمایید. در نهایت نیز باید روی نام دامنه مورد نظر خود کلیک کرده و در نهایت در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می شود، گزینه PHP Version Selector را مشاهده و انتخاب نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  4. سلام آیا ممکنه دلیل اینکه نمیتونم php رو آپدیت کنم از این باشه که هاست رایگانه؟
    چون من وقتی وارد Domain Setup میشم به من یک پیغام میده که به این صورت شروع میشه؟
    Cannot load the ionCube PHP Loader – extension already loaded Cannot load Zend Guard Loader – extension already loaded PHP Warning: PHP Startup: Unable to …
    یعنی من مراحل بعد از Domain Setup رو نمیتونم انجام بدم. ممنون می شم که کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *