هاست دایرکت ادمین

ارسال پاسخ خودکار به ایمیل های دایرکت ادمین

تاکنون برای شما پیش آمده است که بخواهید یک ایمیل را به تعداد زیادی از افراد ارسال کنید؟ در چنین شرایطی چکار کرده اید؟ آیا نشسته اید و ایمیلی مشابه را برای تک به تک آنها به صورت دستی ارسال کرده اید یا از قابلیت پاسخگویی خودکار به ایمیل ها استفاده کرده اید؟ اگر تاکنون اقدام به فعالسازی Auto Responder پنل کاربری خود نکرده اید، اصلا نگران باشید. چرا که در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه ارسال پاسخ خودکار به ایمیل های هاست دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

قابلیت پاسخ خودکار به ایمیل دایرکت ادمین

ارسال پاسخ خودکار به ایمیل در هاست دایرکت ادمین از جمله قابلیت های بسیار مهمی می باشد که این کنترل پنل محبوب برای کاربران خود فراهم کرده است. منظور از پاسخگویی خودکار در واقع ارسال یک ایمیل به صورت کاملا خودکار به تمامی مخاطبین آن ایمیل است. شما می توانید به راحتی محتوای ایمیل مورد نظر خود را در دایرکت ادمین ایجاد کرده و تعیین کنید که این ایمیل به تمامی مخاطبینتان به صورت خودکار و بدون نیاز به هیچ اقدامی از سوی شما ارسال شود.

آموزش پاسخگویی خودکار ایمیل ها در دایرکت ادمین

  1. در ابتدا باید وارد کنترل پنل هاست دایرکت ادمین خود شوید.
    آموزش ورود به دایرکت ادمین
  2. سپس از منو Email Management زیر منو Autoresponders را انتخاب نمایید.
    فعالسازی پاسخگویی خودکار به ایمیل ها در دایرکت ادمین
  3. در صفحه ای که برایتان به نمایش گذاشته می شود، اطلاعات مربوط به تنظیمات پاسخ خودکار به ایمیل های دایرکت ادمین قابل مشاهده خواهد بود. اگر تاکنون تنظیماتی نیز صورت نگرفته است، می توانید روی گزینه Create New Autoresponder کلیک کنید تا پاسخگویی خودکار ایمیل ها در دایرکت ادمین را فعال نمایید.
    ارسال پاسخ خودکار ایمیل در دایرکت ادمین
  4. در صفحه ای که مشاهده می کنید باید فیلدهای زیر را به ترتیب کامل نمایید:
    • Responder Address: در این قسمت باید آدرس ایمیلی که قصد دارید از طریق آن پاسخ خودکار به ایمیل دایرکت ادمین ارسال نمایید را وارد نمایید.
    • Subject Prefix: این بخش به صورت پیش فرض با عبارت Autoreply پر شده است که بهتر است آن را بدون تغییر رها کنید.
    • Content-Type: به کمک این بخش می توانید تعیین کنید که نوع محتوای ایمیلی که قرار است به صورت خودکار ارسال شود به چه شکل باشد. این محتوا می تواند به صورت محتوای متنی ساده بوده یا اینکه محتوای متنی از کدهای html تشکیل شده باشد. به صورت پیش فرض این قسمت باید در حالت text/plain قرار بگیرد.
    • Reply Frequency: به کمک این قسمت از تنظیمات پاسخ خودکار به ایمیل دایرکت ادمین می توانید مشخص نمایید که ایمیل ایجاد شده هر چند وقت یکبار ارسال شود. در واقع با انتخاب هر یک از زمان های قرار گرفته مشخص می کنید که حداقل زمانی که باید طی شود تا این ایمیل مجددا ارسال شود، چقدر باشد.
    • Responder Message: در این بخش شما باید محتوایی که می خواهید در پاسخ خودکار ارسالی به ایمیل های دایرکت ادمین نمایش داده شود را وارد نمایید.
    • Send a CC to: اگر تیک این قسمت را فعال کرده و آدرس ایمیل خود را در فیلد خالی رو به روی آن وارد نمایید، بعد از ارسال پاسخ خودکار ایمیل در دایرکت ادمین یک نسخه از آن برای شما نیز ارسال می گردد. 
  5. بعد از تکمیل فیلدهای تعیین شده زمان آن می رسد که روی دکمه Create کلیک کنید تا تنظیمات ایمیل مورد نظرتان ذخیره شود.
    فعال سازی Auto responder در دایرکت ادمین

به این ترتیب به سادگی قابلیت پاسخدهی خودکار به ایمیل های دریافتی در دایرکت ادمین فعال شد.

ویرایش یا حذف قابلیت Auto responder دایرکت ادمین

بعد از فعالسازی فابلیت Auto Responder در دایرکت ادمین این امکان را خواهید داشت که هر زمان که تمایل داشتید تنظیمات آن را ویرایش کرده یا به طور کامل آن را حذف نمایید. برای این کار تنها کافی است به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. همانند روش بالا از طریق منو Email Management زیر منو Autoresponders را انتخاب نمایید.
  2. سپس در صورتی که قصد دارید تنظیمات ایمیل خودکار خود را تغییر دهید در صفحه ای که مشاهده می کنید عبارت Modify قرار گرفته در رو به روی ایمیل مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سپس جهت ویرایش همانند روش قبل فیلدهای موجود را کامل نمایید.
    ویرایش ارسال پاسخ خودکار ایمیل های دایرکت ادمین
  3. اگر هم می خواهید قابلیت پاسخگویی خودکار ایمیل ایجاد شده را به طور کامل حذف نمایید، همانند تصویر زیر ایمیل ایجاد شده را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Delete Selected کلیک کنید.
    حذف ارسال پاسخ خودکار ایمیل در دایرکت ادمین

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده تا نحوه پاسخگویی خودکار ایمیل در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب شما می توانید بدون نیاز به هیچ گونه اقدام جانبی در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی ایمیل هایی که از طریق دامنه خود دریافت می کنید پاسخ دهید. با این کار شما می توانید رضایت کاربران خود را جلب کرده و در زمان و انرژی نیز تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

 دایرکت ادمین یکی از محبوب ترین کنترل پنل هایی است که برای مدیریت هاست از آن استفاده می شود. آموزش های جامعی برای کار با این کنترل پنل ارائه شده است. در صورت تمایل می توانید روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک نموده و آموزش های رایگان را دنبال کنید.

آموزش رایگان دایرکت ادمین 

5/5 - (1 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *