میزبانی وب

آموزش ساخت لینک دانلود برای فایل ها از طریق هاست

فرض کنید میخواهید فایلی را با دوستانتون به اشتراک بزارید که در هاست سایت شما قرار دارد یا نه، میخواهید فایل مورد نظرتان را به صورت عمومی اما در قالب لینکی برای دانلود به اشتراک عموم یا به اصلاح Public کنید. اولین قدم پیدا کردن مسیر فایل مدنظر می باشد، شما باید مسیر آن فایل را در هاست خود پیدا کنید تا بتوانید لینک دسترسی به فایل را برای سایرین آماده کنید. در این آموزش میزبان فا ، قصد دارد نحوه ی دسترسی به فایل های روی هاست و پیدا کردن مسیر اون فایل ها را به شما همراهان همیشگی ، آموزش دهد پس با ما همراه باشید…

آن دسته از صاحبان وب سایت ها که فایل های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند بهتر است که از هاست دانلود جهت نگهداری فایل های خود استفاده نمایند. وجود یک هاست دانلود حجیم  علاوه بر حرفه ای تر کردن کار، موجب شود که کاربران با سرعت بیشتری فایل های مربوطه را دانلود کنند.

نحوه پیدا کردن آدرس url فایل ها در هاست

  1. از طریق FTP یا بخش File Manager در هاست وارد پوشه ای که فایل های سایتتان در آنجا مستقر می باشد بروید.

create-download-link-1

  1. این پوشه معمولا دایرکتوری Public_html می باشد.

create-download-link-2

  1. در صورتیکه از File Manager استفاده می کنید بر روی دایرکتوری های موجود کلیک کنید تا به مسیر public_html وارد شوید . کاربران تازه وارد می توانند از طریق آموزش کار با مدیریت فایل ها در سی پنل ، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ی کار با این ابزار کاربردی را فرابگیرند.
  2. در این مرحله اگر فایل شما در همین مسیر موجود بود ، کار شما تقریبا انجام شده است و در غیر این صورت می بایست وارد پوشه ها و مسیر های فرعی تر شوید تا به فایل مورد نظرتان برسید.

در صورتیکه قصد دارید از ابزار جستجوی File Manager استفاده کنید توجه داشته باشید که این ابزار به حروف کوچک و بزرگ حساس بوده و می بایست با دقت و تلفظ صحیح نام فایل یا پوشه ی مدنظرتان را وارد کنید.

create-download-link-3

  1. زمانیکه فایل مورد نظرتان را یافتید می بایست مسیر آن را یادداشت کنید، این مسیر شامل تمامی پوشه هایی می باشد که وارد آن ها شده اید تا به این فایل برسید، توجه داشته باشید می بایست این مسیر را به ترتیب و صحیح بنویسید.
  2. هم اکنون می بایست نام فایل را به پایان مسیری که در مرحله قبل بدست آوردید اضافه کنید. همچنین نام فایل را نیز می بایست متناسب با حروف کوچک و بزرگ با تلفظ صحیح وارد کنید.

چند مثال:

public_html/My_Book.pdf
public_html/images/banner25x120.JPG
public_html/blog/includes/Movies/bigjump.avi
  1. خوب! کار به اتمام رسید. حالا شما باید بجای public_html واژه ی http به همراه نام دامنه ی اصلی خود را جایگزین نمایید. به صورت : http://example.com

چند مثال :

http://example.com/My_Book.pdf
http://example.com/images/banner25x120.JPG
http://example.com/blog/includes/Movies/bigjump.avi
  1. هم اکنون لینک بدست آمده را در مرورگر تایپ و کلید Enter را بزنید تا لینک دانلود فایلی که از قبل روی هاست دانلود یا هاست اصلی آپلود کرده اید ظاهر شود.
  • توجه داشته باشید سطح دسترسی این فایل باید به نحوی تنظیم شده باشد که قابل دسترسی برای عموم باشد. جهت آشنایی بیشتر با انواع سطح دسترسی ها می توانید آموزش Permission چیست را مطالعه کنید.

نحوه ی تعیین URL ها با ادان دامین و ساب دامین:

تهیه ی لینک دانلود فایل ها را می توانید برای ادان دامین ها و ساب دامین ها نیز انجام دهید. فقط کافیه public_html/subfolder/ را با ادان دامین خود (addondomain.com) یا ساب دامین خود (subdomain.example.com) جایگزین کنید، برای مثال اگر ادان دامین ما myblogdomain.com باشد، و در روت هاست مسیر این ادان دامین به صورت /myblogdomain/ باشد (البته داخل Public_html) . مسیری مشابه public_html/myblogdomain/includes/Movies/bigjump.avi باید به صورت زیر تبدیل شود:

http://myblogdomain.com/includes/Movies/bigjump.avi

در صورتی که این آموزش برای شما مفید واقع نشد از شما دعوت میکنیم ویدئو آموزشی نحوه ساخت لینک دانلود برای فایل ها در سی پنل رو مشاهده کنید.

4.5/5 - (29 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام وتشکر
    چطوری میشود یک جدول را از یک ساب کتگوری به اکسل منتقل کرد؟
    آدرس ساب کتگوری در صفحه وب کجاست؟
    میخواهم یک جدول را از سایت به اکسل بیاورم ولی این جدول در ساب کتگوری جدولهای دیگر است.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *