آموزش های سی پنل

نحوه ریدایرکت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل

نحوه ریدایرکت آدرس های سایت در هاست سی پنل

تو این ویدیو آموزشی تصمیم داریم نحوه ریدایرکت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل رو به شما آموزش بدیم، تا پس از اون قادر باشین اگه آدرس URL سایتتون و یا آدرس URL یکی از صفحات وب سایتتون تغییر کرد اون رو از طریق هاست به آدرس جدیدش برای همیشه هدایت یا منتقل کنید.

ریدایرکت چیست ؟ و redirect آدرس های سایت چه کاربردی دارد ؟

تصور کنید که مدیر یه وب سایت فعال هستین و خیلی ها روزانه وارد سایتتون میشن و از مطالب وب سایت شما استفاده میکنن و حالا تصمیم گرفتین که آدرس دامنه وب سایتتون رو عوض کنین و کل محتوای سایتتون رو به یه دامنه دیگه منتقل کنین، یا این که اصن فکر کنین که بعد یه مدتی از فعالیت وب سایتتون تصمیم گرفتین که آدرس بعضی از صفحات سایتتون رو عوض کنین و بهشون یه نظمو ترتیبی بدین، حالا مشکل اینجاست که خیلی از کاربرای اینترنت ممکنه آدرس قدیمی یه صفحه از سایت شما رو یاداشت کرده باشن، تا یه زمانی واردش بشن و ازش استفاده کنن، و وقتی شما آدرس اون صفحه رو عوض کرده باشین کاربران وقتی میخوان وارد اون صفحه بشن با خطای 404 مواجه میشن، و از اون مهم تر گوگل و سایر موتور های جستجو همه روزه بازدیدکننده ها رو به آدرس قدیمی صفحات سایت شما ارجاع میدن و شما باید بتونین یه جوری به موتور های جستجو و بازدیدکننده ها بفهمونین که آدرس جدید اون صفحه که به دنبالش هستن عوض شده و آدرس جدیدش رو بهشون بگین، توسط قابلیت redirect تو هاست سی پنل قادر هستین، یه سری ارجاع دهنده های اتوماتیک تنظیم کنین تا به محض این که کاربر یا موتور های جستجو وارد آدرس url قدیمی اون صفحه از سایتتون شد به صورت خودکار به آدرس جدید اون صفحه هدایت بشه، ریدایرکت یا هدایت آدرس های قدیمی سایت به آدرس جدیدشون، باعث میشه که شما بخش عظیمی از ترافیک وب سایتتون رو از دست ندین.

راستی یه نکته مهم رو قبل از شروع کار بهتون باید بگیم و اون اینه که شما توسط قابلیت ریدایرکت داخل هاست وب سایتتون فقط قادر هستین دامنه اصلی وب سایتتون، پارک دامین های وب سایتتون و یا ادان دامین های وب سایتتون رو به یه آدرس دیگه هدایت کنین، چون خیلی ها تصور می کنن که میشه آدرس دامنه ای رو که به هاست وب سایتشون هنوز وصل نکردن، اما خودشون مالکش هستن رو به یه آدرس دیگه هدایت کنن، پس قبل از ریدایرکت دامنه باید مطمئن باشین که dns های اون دامنه، کاملا روی هاست شما ست باشه و اون دامنه، یا دامنه اصلی سایت شما باشه و یا این که بر روی هاستتون ادان دامین یا پارک دامین شده باشه، پس در ادامه این آموزش کاربردی با ما همراه باشید.

آموزش ریدایرکت دامنه و آدرس های سایت در cpanel

جهت ریدایرکت آدرس ها در ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل وب سایتمون میشیم، سپس از قسمت domains بر روی آیکون redirects از اینجا کلیک می کنیم.ریدایرکت در سی پنل تا وارد این صفحه بشیم، داخل این صفحه از قسمت Add Redirect قادر هستیم هدایت کننده های جدیدی برای آدرس های وب سایتمون استفاده کنیم.

قسمت اولی که باید تنظیمش کنیم گزینه Type یا نوع ریدایرکت هستش که در حال حاضر سی پنل دونوع ریدایرکت رو به ما پیشنهاد میده که الان کاربرد هردوتاشون رو براتون توضیح میدیم:

  1. ریدایرکت 301، که اگه این گزینه رو انتخاب کنیم و توسط این گزینه یکی از آدرس های وب سایتمون رو به آدرس دیگه هدایت یا ریدایرکت کنیم، این نوع هدایتگر به گوگل و سایر موتور های جستجو دستور میده که امتیاز و اعتباری که اون صفحه تو موتور های جستجو به مرور زمان کسب کرده رو به صورت کامل به آدرس جدیدی که داریم بهش ریدایرکت میکنیم، برای همیشه منتقل کنه و یه جورایی به موتور های جستجو میفهمونه که آدرس اون صفحه برای همیشه عوض شده.
  2. ریدایرکت 302، که اگه این گزینه رو انتخاب کنیم و توسط این گزینه یکی از صفحات سایتمون رو به یه آدرس دیگه ریدایرکت یا هدایت کنیم، این نوع هدایتگر به گوگل و سایر موتور های جستجو میگه که این یه هدایتگر کوتاه مدت هستش و به موتور های جستجو دستور میده که امتیاز کسب شده توسط اون صفحه داخل جستجو گر ها به آدرس جدیدش منتقل نشه و فقط نقش یه هدایت کننده موقتی رو داره.

آموزش هدایت و انتقال یک آدرس url به آدرس url دیگر

ما ریدایرکت 301 رو انتخاب می کنیم و حالا تو این قسمت هم میتونیم نام دامنه ای از هاستمون که میخوایم یکی از آدرس هاشو به یه آدرس دیگه هدایت کنیم رو انتخاب کنیم، ما از اینجا mizbanfatv.ir یعنی نام دامنه اصلی متصل به هاست وب سایتمون رو انتخاب می کنیم، و تو این فیلد بعد از / باید آدرس مورد نظرمون از دامنه mizbanfatv.ir که میخوایم هدایتش کنیم به یه آدرس دیگه رو وارد کنیم، پس برای انجام این کار یه تب داخل مروگر باز می کنیم و آدرس سایتمون رو تایپ می کنیم، mizbanfatv.ir و اینتر می کنیم و 5 ثانیه صبر می کنیم تا سایت به صورت کامل لود بشه، همونطوری که میبینین یه سایت جوملایی هستش، از اینجا به صورت دلخواه روی login کلیک می کنیم تا وارد این صفحه بشیم، حالا به فرض مثال میخوایم این آدرس از سایتمون رو به یه آدرس دیگه هدایت کنیم، پس از بعد / آدرس دامنه، دقیقا تمام این مقدار رو کپی میکنیم و برمیگردیم به صفحه ریدایرکت داخل هاست سی پنل، و آدرسی که کپی کرده بودیم رو تو اینجا وارد می کنیم.

حالا از قسمت Redirects to تو این فیلد باید آدرس جدید این صفحه که میخوایم کاربر بهش هدایت بشه رو وارد می کنیم، هیچ فرقی نداره هم میتونیم آدرس یه صفحه دیگه از همون دامنه mizbanfatv.ir رو وارد کنیم و هم می تونیم کلا آدرس یه سایت دیگه رو وارد کنیم تا این مسیر از سایتمون رو به یه دامنه دیگه هدایت کنیم، پس ما تایپ می کنیم https://mizbanfa.net/ و حتما توجه می کنیم که آخر این آدرس یه اسلش (/) قرار بدیم و پرتوکل http و https سایت رو هم وارد کنیم.

حالا از قسمت www. Redirection سه تا گزینه وجود داره که به ترتیب براتون توضیح میدیم:

  1. گزینه Only redirect with www. به این معناست که اگه یکی آدرس سایت ما رو فقط با www داخل مرورگر وارد کرد، به این آدرس جدید که هدایتگر داریم براش تنظیم میکنیم منتقل بشه.
  2. گزینه Redirect with or without www. به این معناست که اگه یکی آدرس اون صفحه از سایت مارو چه با و چه بی www. وارد کرد به آدرس جدیدش که داریم تنظیم می کنیم، هدایت بشه.
  3. گزینه Do Not Redirect www. به این معناست که اگه یکی آدرس اون صفحه از سایت مارو با وارد کرد به آدرس جدیدش که براش ریدایرکت داریم تنظیم میکنیم، هدایت نشه.

و ما هم مطابق تصویر گزینه دوم رو انتخاب می کنیم تا هرکس چه با www. و چه بی www. میخواد وارد اون صفحه از وب سایت ما بشه به آدرس جدیدش هدایت بشه.

Wild Card Redirect در هاست به چه معناست ؟

البته این گزینه بیشتر زمانی کاربرد داره که شما میخواین روت یا شاخه اصلی دامنه وب سایتتون رو به همراه تمام آدرس های وب سایتتون به یه دامنه دیگه ریدایرکت کنین، مثلا این گزینه زمانی کاربرد داره که بخواین آدرس mizbanfatv.ir که شاخه اصلی دامنه هستش رو ریدایرکت کنین به آدرس جدیدش، نه مثلا صفحه mizbanfatv.ir/login رو به آدرس یه صفحه دیگه، کاربرد این گزینه اینه که اگه شما بخواین دامنه mizbanfatv.ir رو مثلا به آدرس Mizbanfa.net هدایت کنید و این گزینه رو تیک دار کنین، از اون به بعد اگه کسی آدرس mizbanfatv.ir/about-us رو هم تو مرورگر وارد کرد به صورت خودکار به آدرس Mizbanfa.net/about-us هدایت میشه و اگه یه زمانی کلا تصمیم داشتین آدرس دامنه وب سایتتون رو عوض کنین، این گزینه به شما کمک میکنه تا نیاز نباشه یکی یکی آدرس های سایتتون رو به آدرس جدیدش هدایت کنین، فقط زمانی این گزینه رو فعال کنین که تمام مسیر های سایت فعلیتون بر روی دامنه جدیدتون هم وجود داشته باشه.

خیلی خب برمیگردیم به صفحه redirect ها داخل هاست سی پنل، ما چون فقط میخوایم یه آدرس رو هدایت کنیم پس گزینه Wild Card Redirect رو تیک دار نمی کنیم و حالا برای نهایی سازی ریدایرکت بر روی دکمه آبی رنگ add از اینجا کلیک می کنیم.ریدایرکت در سی پنل تا این پیغام سبزرنگ رو مشاهده کنیم و فقط مشاهده این پیغام به این معناست که عملیات ریدایرکت به خوبی انجام شده.ریدایرکت در سی پنل و حالا داخل مرورگر میریم به اون تبی که آدرسش رو ریدایرکت کردیم تا ببینیم هدایتگر آدرس به خوبی کار میکنه یا خیر، پس داخل همون آدرس اینتر میزنیم و 5 ثانیه منتظر میمونیم، بله و همونطوری که میبنین به صورت خودکار به آدرس جدید اون صفحه هدایت شدیم.

تغییر ریدایرکت ها در هاست سی پنل

برمیگردیم به هاست سی پنل و تو اینجا بر روی دکمه go back کلیک می کنیم تا برگردیم به صفحه ریدایرکت های سی پنل، و میایم پایین تا برسیم به قسمت Current Redirects، تو اینجا میتونیم تمام ریدایرکت هایی که توسط این هاست انجامشون دادیم رو مشاهده کنیم و نکته مهم اینجاست که امکان ادیت یا ویرایش هدایت های انجام شده وجود نداره و اگه خواستیم این آدرس از سایتمون رو به یه آدرس دیگه هدایت کنیم باید از مقابل این ریدایرکت بر روی گزینه delete کلیک کنیم.ریدایرکت در سی پنل و تو این صفحه بر روی دکمه آبی رنگ remove redirect کلیک کنیم تا مطابق تصویر این پیغام رو مشاهده کنیم، که نشون میده ریدایرکت به خوبی حذف و حالا برای ریدایرکت کردن اون آدرس از سایتمون به یه آدرس url دیگه باید یه هدایتگر جدید از ابتدا ایجاد کنیم.

مشکل عدم ریدایرکت redirect آدرس ها در وردپرس

حالا میخوایم یه نکته بسیار مهمی رو درمورد ریدایرکت کردن آدرس های سایت داخل هاست با شما درمیون بزاریم و اون اینه که، اگه شما از سیستم مدیریت محتوا هایی مثل وردپرس یا دروپال استفاده میکنین ممکنه نتونین توسط این قابلیت هاست سی پنل، یکسری از آدرس های داخل وب سایتتون رو مثل mizbanfatv.ir/login رو به آدرس های جدید مورد نظرتون هدایت کنین، چون سیستم مدیریت محتوا هایی مثل وردپرس به محض این که شما ریدایرکت داخل سی پنل ایجاد می کنین، یکسری دستور هدایت در انتهای فایل .htaccess وب سایتتون اضافه میکنن که باعث میشه ریدایرکت صفحات داخلی به خوبی انجام نشه، اما میشه که توسط این قابلیت سی پنل آدرس اصلی دامنه سایت وردپرسی یعنی mizbanfatv.ir رو به آدرس جدیدش هدایت کرد اما آدرس های داخلی رو خیر، بنابراین اگه تصمیم گرفتین که یه سری از آدرس های سایت وردپرسی خودتون رو به آدرس های جدیدشون هدایت کنین سعی کنین افزونه ها و پلاگین هایی مثل Quick Redirects رو داخل مدیریت سایت وردپرسیتون نصب کنین و توسط اونا ریدایرکت آدرس های وب سایتتون رو به آدرس جدیدش انجام بدین.

داخل ویدیو آموزشی بعدی نحوه اتصال ساب دامین هاست سی پنل به هاست دانلود رو به شما آموزش میدیم، تا پس از اون قادر باشین توسط ابزار های مدیریت دامنه تو هاست سی پنل، ساب دامین وب سایتتون رو به هاست دانلودی که جداگونه خریداری کردین متصل کنین، پس با ما همراه باشید و برای مشاهده آموزش های بیشتر درمورد سی پنل که یکی از محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست محسوب میشه لطفا به وب سایت www.mizbanfa.net مراجعه کنید و یا این که مارو از طریق تویتر دنبال کنید و از تمام آموزش های ما به صورت رایگان استفاده کنید.

4.4/5 - (21 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹۲ دیدگاه ها

  1. خسته نباشی بابت این اموزشت نکنه میخوای تقدیرم بشی هر احمقی اینو بلده ،کد ریدایرکت دستی صفحات رو اگه راست میگی بزار

    1. سلام
      خانم نازنین زهرا عزیز،
      کد انواع ریدایرکت به صورت دستی داخل صفحه زیر موجود هستش و شما میتونین این کد ها رو بردارید و داخل فایل htaccess جایگزاری کنید و ازشون استفاده کنید:
      http://www.inmotionhosting.com/support/website/redirects/setting-up-a-301-permanent-redirect-via-htaccess
      موفق و سربلند باشید ?

    2. راستش من بلد نبودم … البته احمق نیستم ..فقط بلد نبودم …واین آموزش خیلی بهم کمک کرد

      1. سلام و احترام زیبا جان؛
        بسیار هم عالی. خوشحالم مشکل رفع شده.
        موفق باشید. 🙂

    3. البته جدای از لحن پاسخ نازنین زهرا، نحوه واکنش ایشون زیاد بیراه هم نبود. شما طوری مقاله رو نگارش کردید که صرفا تاپ لینک بشین، به جای اینهمه توضیح و حاشیه نگاری بهتر بود که مقاله رو کامل مینوشتید

      1. سلام و احترام؛
        این روش ریدایرکت از طریق هاست سی پنل هستش. آموزشی که شما به دنبال اون هستید تحت عنوان ریدایرکت از طریق کدهای htaccess منتشر شده. لطفا به عناوین دقت کنید. آموزش زیر رو مطالعه کنید:
        چگونه دامنه را ریدایرکت کنیم

  2. خدایش خیلی با حوصله و درست رهنمای کردید

    در ضمن نازنین زهرا خوب ک…. خورد خخخخ

  3. سلام ، ممنون بابت آموزش خوبتون و همچنین بابت هاست خوبتون که از وقتی به هاست شرکت شما اومدم تاثیر خیلی خوبی توی سرعت و سئو سایتم بوجود اومده
    من آموزش رو کامل مطالعه کردم یه سری سوال برام پیش اومده ، ممنون میشم راهنمایی کنید
    من حقیقتا میخوام کلا سایتم رو روی یه دامنه جدید ریدایرکت کنم برای همیشه
    کتگوری product سایت قبلیم دقیقا توی سایت جدید با همون ادرس ها هست و میخوام تمام این کتگوری product بصورت مستقیم ریدایرکت بشه و فقط ادرس سایت توی این کتگوری فرق داره
    و اما یه تعداد کمی صفحات دیگه هست که میخوام بصورت دستی ریدایرکت ها رو بدم چو ن این صفحات یه مقداری ادرس ها تغییر پیدا کردن مثل صفحه about و اینا
    پس کلا دو بخش برای ریدایرکت این سایت قدیمی دارم یکی کتگوری محصولات که ادرسشون به این صورته زیره
    https://olddomain.com/product/product1/
    به این ادرس
    https://newdomain.com/product/product1/
    همه این محصولات و این کتگوری ادرس ها تغییری نکرده
    و بخش دوم صفحاتی مثل about و این ها که تعدادشون کمه و یه مقداری ادرس ها عوض شده که میخوام بصورت دستی ریدایرکت ها رو بدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور این دو بخش رو انجام بدم ، تشکر

    1. سلام و وقت بخیر،
      اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنید، میتونید با استفاده از htaccess. اقدام به ریدایرکت صفحات به دامنه جدید بکنید. یه راه دیگه هم دارید اینه که میتونید از آدرس‌های کل سایت یک خروجی تهیه کنید و بعد با استفاده از برنامه اکسل آدرس‌ها را با دامنه جدید هم وارد کنید و در نهایت با افزونه ریدایرکت 301 در وردپرس فایل شامل آدرس‌ها رو درون ریزی بکنید تا به دامنه جدید و دقیقا همون صفحه هدایت شوند.

  4. سلام میشه این کار رو با افزونه سئو یاهست انجام داد یا فرقی نداره ؟؟؟

  5. با سلام

    ضمن تشکر از اموزش، در مورد Wild Card Redirect
    منظور این هست اگه کسی آدرس رو به این صورت بزنه:
    old.com/a
    باید اتوماتیک به این آدرس بره؟
    new.com/a
    این درست هست؟ اگه اینطور هست من گزینه رو انتخاب کردم ولی فقط صفحه اصلی ریدایرکت میشه و پست ها ریدایرکت نمیشن. البته آدرسشون دقیقا مثل هم هست و فقط دامنه متفاوته. میتونید راهنمایی کنید؟

    با سپاس

    1. سلام و احترام، برای ریدایرکت پست‌ها و دامنه به دامنه دیگه میتونید از کد زیر در فایل htaccss. استفاده کنید.

      <IfModule mod_rewrite.c>
      RewriteEngine on
      RewriteCond %{HTTP_HOST} ^olddomain\.com$
      RewriteRule ^(.*)$ https://newdomain.com/$1 [R=301,L]
      </IfModule>
      
  6. من میخوام از ادامه یه آدرسی به بعدش هرچی بود ریدایرکت بشه example.com/shop/* یعنی از بعد از shop هرچی بود ریدایرکت بشه
    چجوریه میشه این کار را کرد .ممنونم

    1. سلام و وقت بخیر، کد زیر را تست کنید.

      <IfModule mod_rewrite.c>
      RewriteEngine On
      RewriteRule ^shop(.*)$ http://example.com/ [R=301,L]
      RewriteBase /
      RewriteRule ^index\.php$ - [L]
      RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
      RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
      RewriteRule . /index.php [L]
      </IfModule>
      
  7. سلام. سایت من از صبح به صورت اتوماتیک به ادرس suspendeddomain.org/i هدایت میشه. نمیدونم چرا اینجوری شده. البته فقط صفحه اصلی هدایت میشه اتوماتیک.
    ادامه مطلب صحیح کار میکنه.
    مشکل چیه ؟

    1. سلام و احترام، باید قالب و افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید مورد بررسی قرار بگیره و مشخص بشه که منشا این مشکل از کجاست. ممکنه کدهای مخرب باعث این کار شده باشه.

  8. سلام . من رو ساب دامین یه وردپرس دیگ نصب کردم که میخوام قالب وبلاگو اونجا نصب کنم . ولی میخوام وقتی به عنوان مثال وقتی میرن بخش وبلاگ سایت به ادرس example.com/blog محتوایی که داخل ساب دامین هست رو نشون بده . باید چیکار کنم؟

  9. سلام وقت بخیر
    بنده یک مشکلی دارم کل نتو گشتم نتوسنتم حل کنم
    میخوام یک زیر دامنه ام رو که بصورت فولدر هست domain.com/blog رو حذف کنم. با حذف اون کلی خطای 404 پیش میاد چون توش پست های زیادی داشتم. الان میخوام اونو حذف کنم و ریدایرکت کنم به دامنه اصلیم domain.com
    تو بعضی سایتا مثلا مینویسن این کدو بذاری تو htaccess. درست میشه. ولی کامل توضیح ندادن که توی htaccess. ساب دامنه بذارم یا سایت اصلیم. لطفا شما راه حل رو بهم با توضیح لطف کنید بگید ممنون میشم.

  10. سلام
    یه مشکل بزرگ پیداکردم .
    1- من سایتم روی ساب دامین هست . فروش فایل دارم با افزونه قدیمی که توی پست ها لینک خرید اضافه میشه .
    حالا یه قالب خریدم که با EDD کار میکنه و اونو روی دامین اصلی نصب کردم و تمام اون پستها رو به محصول تبدیل کردم و ارسال کردم
    منتهی توی EDD ادرس به صورت domain/downloads/%postname نشون داده میشه در حالی که لینک اصلیش که توی ساب دامین هست به صورت sub.domain/%postname هستش .
    میخوام بهترین راه ریدایرکت چیه ؟

    چون تمام مطالب ساب دامین رو عینن روی دامین اوردم میخوام همین روی دامین سایت لود بشه و سایت مپ همین رو بدم گوگل .
    راهی یا کدی هست که بگیم تمام پست های ساب دامین رو یه دونه Downloads بزاره بین اسم دامین و اسم پست بعد ریدایرکتش کنه؟

    2- اصلا دستی تمام پست های ساب دامین رو من ریدایرکت کنم روی دامین . چطوری سایت مپ دامین رو با سایتی که روی ساب دامین بوده توی گوگل عوض کنم ؟ میشه اصن همچین چیزی ؟

    سایت روی دامین امادس نمیدونم چطوری استفاده کنم ازش. بستمش تا تکلیف ریدایرکت و سایت مپش مشخص بشه 🙁

  11. سلام ببخشید میخوام ساب فولدر رو به ساب دامین ریدایرکت کنم یعنی آدرس :
    example.com/fa
    ریدایرکت بشه به :
    fa.example.com
    لطفا یک کد برای این مورد میدین ؟؟؟
    بعد این کد باید تو فایل htaccess ساب دامین قرار بگیره یا تو public_html ???
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید به منظور ریدایرکت ساب فولدر از طریق فایل htaccess کد زیر را وارد نمایید:

      RewriteEngine On
      RewriteBase /
      RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.mysample.com
      RewriteRule ^subdir/(.*)$ http://www.mysample.com/$1 [L,R=301]
      

      در کد عنوان شده شما باید به جای http://www.mysample.com آدرس اصلی سایت خود را وارد نمایید و به جای sudir نیز ساب فولدر خود را قرار دهید.
      موفق و پیروز باشید

  12. سلام خسته نباشید
    من یه سایت دارم با 2 تا دامنه ، یه دامنه اصلی و یه دامنه فرعی که ریدایرکت 301 شده روی دامنه اصلی
    حالا سوال من اینه که دامنه اصلی به هر دلیلی خراب شد و نشد ازش اسفاده کرد
    میشه سایتو انتقال داد به اون دامنه ای که ریدایرکت 301 شده روی دامنه اصلی ؟؟
    اون دامنه فرعی با ریدایرکت 301 به عنوان یک دامنه صفر حساب میشه ؟

    ممنون از شما

    1. با سلام دوست عزیز
      بله شما می توانید ریدایرکت را بردارید اما موضوعی که وجود دارد این است که با ریدایرکت 301 شما تمامی ارزش و اعتبار دامنه فرعی را به دامنه اصلی خود منتقل می کنید. در نتیجه انجام چنین کاری می تواند روی سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.
      موفق و پیروز باشید

  13. سلام
    من یک سایت وردپرسی قدیمی داشتم که آدرس دامنه اش را تغییر دادم
    سوالی که دارم این است که چطور میشه یعنی چکار باید انجام بدم که هرکسی که سایتم رو با دامنه قدیمش سرچ میکنه سایتم با دامنه جدید نشان داده شود باید از چه روشی استفاده کنم.اگر مقدور است راهنمایی بفرمایید

  14. سلام خسته نباشید ببخشید من دامنم رو ریدایرکت کردم و یک مشکلی دارم ممنون میشم راهنمایم کنید.
    من دامنه ریدایرکت شده رو با olddomain.ir که میزنم ریدایرکت میشه ولی وقتی با اس اس ال میزنم ریدایرکت نمیشه مثلا https://olddomain.ir ممنون میشم راهنمای کنید که چجوری این کار را انجام بدم و هاستم اس اس ال رایگان داره.

    1. با سلام دوست عزیز
      در چنین شرایطی شما در ابتدا باید وضعیت لینک های وب سایت خود را مشخص نمایید. در همین راستا شما باید در ابتدا از طریق سرچ کنسول اقدام به تغییر آدرس وب سایت خود به حالت https نمایید که در آموزش نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر بعد از نصب ssl آموزش داده شده است. سپس اقدام به ریدایرکت آدرس دامنه خود به دامنه جدید نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  15. درود سپاس از آموزشهای خوب تون
    من چطور میتوانم dns دامنه را تغییر بدم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام روز بخیر؛
      برای تغییر dns دامنه های ir باید از طریق سایت ایرنیک اقدام کنید
      آموزش تغییر نیم سرور
      برای دامنه های بین المللی از طریق کنترل پنل شرکتی که دامنه رو از اونجا تهیه کردین اقدام کنید.
      اگر دامنه رو از میزبان فا تهیه کردین به ناحیه کاربری بخش دامنه ها رجوع کنید.
      جلو اسم دامنه یه علامت آچار هست روش کلیک کنید و گزینه “”تغییر Name Server “” رو کلیک کنید.

  16. سلام آموزش خیلی خوبیه
    من چند تا دامنه مشابه به سایتن هم .ir و هم .com در پنل میزبان فا خودم ثبت کردم و مشکل دارم
    1- من مثل آموزش انجام دادم اما ریدایرکت نمیشه مشکل در کجا است
    2- من با پلاگین وردپرس ریدایرکت هم انجام دادم باز هم ریدایرکت نمیشه
    3- میشه کد htaccses رو بدین یا راهنمایی کنید ممنون

  17. سلام و وقت بخیر
    ممنون از صبر و حوصله شما
    من یه سایت دارم که وردپرسی هستش و متاسفانه در ابتدای نصب وردپرس پیوندهای یکتا روی نام نوشته و تاریخ تنظیم شده و از اونجایی که نام نوشته هم فارسی هست و خیلی طولانی میشه و اشتراک گذاریش در شبکه های اجتماعی خیلی بد شکل شده و حدودا 138 مطلب دارم که بدین شکل هستش و یکبار در تنظیمات پیوندهای یکتا تنظیم کردم بر روی نام نوشته و همه ارور 404 داد. برای که همه لینک های مطالبم تغییر و ریدایرکت به نام نوشته باشه چکار باید کنم? و مطالب جدیدی هم که بخوام پست کنم به نام نوشته باشه چکار کنم?
    و اینکه دامنه ای دیگر هم دارم با پسوند .me. که یه جا خوندم نباید پارک بشه این رو چه باید بکنم?
    شرمنده شما هستم چون تخصصی در این زمینه ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    ممنون از محبتتون

  18. سلام وقت بخیر ببخشید من میخواستم برای وب سایت از 2 دامنه استفاده کنم به عنوان مثال example.com و exampel.com در صورتی که سایت اصلی من examle.com هست . میخوام که زمانی که آدرس سایتی که به صورت غلط نوشته شده زده شد به آدرس اصلی من انتقال پیدا کند.
    1- از چه راهی این کار ار انجام دهم؟
    2- این کار در سئو تاثیر منفی یا مثبتی دارد؟

    با تشکر از شما

    1. سلام روز بخیر؛
      برای انتقال کاربر زمانی که یک ادرس را در مرورگر وارد میکنه و قصد دارید به محتوای شما هدایت بشه میتونید از قابلیت پارک دامین استفاده کنید. ورودی های سایتتون ممکنه افزایش پیدا کنه اما باید به صورت تخصصی با یک سئوکار صحبت کنید چون بحث اعتبار دامنه مطرح هست.
      نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

  19. سلام وقت بخیر
    من دو تا دامنه دارم به نام های a.ir و a.com
    میخام کل سایت a.ir رو به سایت a.com ریدایرکت کنم.
    از نوع ریدایرکت Wild Card هم استفاده کردم ولی باز همون a.ir باز میشه.
    در حقیقت منظورم برای صفحات داخلی سایته.
    یعنی به جای اینکه a.com/aboutsu باز بشه a.ir/aboutsu باز میشه.
    لطفا راهنمایی کنید.-

  20. سلام. وقت بخیر.
    من از قسمت aliases دامنه example.ir رو روی example.com پارک کردم و همینطور ریدایرکت ir رو به com انجام دادم.
    میخواستم بپرسم حالا لازمه از قسمت redirect در سیپنل، بیام و دوباره دامنه ir. رو ریدایرکت بدم به com. ?
    متشکر میشم راهنمایی بفرمایید. بابت آموزش هایی که در میزبان فا قرار میدید و پاسخ به سوالات از شما سپاسگزارم.

    1. سلام و احترام؛
      به کمک گزینه ریدایرکت موجود در سی پنل شما میتونید دامنه ابتدایی که ریدایرکت شده رو به یک آدرس دلخواه دیگر هدایت کنید. الزامی در این کار وجود نداره همین که نیم سرورهای هاست رو روی دامنه مورد نظر جهت پارک کردن ست کنید سپس عملیات پارک دامین رو انجام بدید کفایت میکنه. در آموزش زیر تمام جزئیات مربوطه نوشته شده پیشنهاد میکنم برای اطمینان از صحت فرایند این مقاله رو مطالعه کنید:
      نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

  21. سلام خسته نباشید
    من قابلیت ریدایرکت رادرhtacces اضافه کردم اما الان سایت لود نمیشه و پیام زیر را میدهد:
    This site can’t be reached seydrooz.com’s server IP address could not be found.
    Search Google for seydrooz
    ERR_NAME_NOT_RESOLVED

  22. درود
    من میخوام تمامی آدرس های سایت ir به com منتقل بشه ولی طبق آموزش که پیش میرم تنها میتونم دامنه اصلی رو ریدایرکت کنم.
    مثلا site.ir/contact-us به site.com/contact-us منتقل نمیشه. تیک گزینه Wild Card Redirect رو هم میزنم.

    سایتم وردپرسی هست.

    باتشکر

  23. سلام من میخوام صفحه مقالاتم در یک دامنه رو به دامنه دیگه ای منتقل کنم ، اما میخوام دامنه قبلی باقی صفحاتش درست باشه و بالا بیان
    باید چیکار کنم ؟

  24. سلام وقت بخیر
    خیلی خوب توضیح دادید Redirects به نسب سایت های دیگه
    موفق و پیروز باشید

  25. سلام
    من دامنه پارک شده .ir ربو به دامنه اصلی .com ریدایرکت کردم انجام شد.
    تیک وایلد کارت رو هم زدم ریدایرکت اصلی انجام میشه
    اما ریدایرکت صفحات داخل انجام نمیشه یعنی mizbanfa.ir/about به mizbanfa.com/about ریدایرکت نمیشه .
    علت چی میتونه باشه ممنونم میشم راهتمایی کنید.
    با تشکر

  26. با سلام وخدا قوت من در صفحه دامین ام در جلوی مشخصات دامین نوشته not redirect مشکلی که نیست؟

    1. سلام و احترام؛
      اگر دامنه خودتون رو ریدایرکت کردید بهترین راهکار برای تست عملکرد و صحت ریدایرکت این هستش که دامنه رو در مرورگر تست کنید و ببینید آیا ب خوبی جواب میده و شما به آدرس جدید منتقل میشید یا خیر. اگر ریدایرکت به خوبی انجام شد هیچ مشکلی وجود نداره.

  27. سلام
    خسته نباشید
    کد ریدایرکت 301 سایت قدیمی به سایت جدید رو میخاستم
    در ضمن نیازه دامنه قدیمی رو پارک دامین انجام بدیم یا با ریدایرکت انجام بشه نیازی نیست؟؟؟

    1. سلام و احترام؛
      برای ریدایرکت دامنه می تونید از کدهای مخصوص ریدایرکت دامنه که در فایل htaccess. درج میشن، استفاده کنید. برای این منظور آموزش چگونه دامنه را ریدایرکت کنیم را مطالعه و کد مربوطه رو بردارید.
      در صورتی که دو دامنه با یک محتوا دارید یعنی پارک دامین انجام شده پس فقط باید تنظیمات پارک دامینتون رو بررسی کنید.
      اما در صورتی که دو دامنه با دو محتوای مجزا دارید و قصد دارید دامنه اول به دامنه دوم ریدایرکت بشه باید کد ریدایرکت 301 رو در فایل فایل htaccess. مربوط به سایت اول درج کنید.

  28. سلام من طبق راهنمایی شما مرحله به مرحله انجام دادم اما مشکم اینه صفحات داخلی ریدایرکت نشدند به دامنه جدید میشه راهنمایی کنید

  29. سلام وقت بخیر
    من یکسری از برچسب های سایتم رو ریدایرکت کردم توسط افزونه یواست اما انگار اعمال نشده چون در سرچ کنسول اررو ۴۰۴ گرفته این ها رو مجدد باید توسط سی پنل ریدایرکت کنم ؟؟؟

  30. سلام من ادرس سایتم به یک دامنه دیگه ریداکت کردم ولی الان پشیمون شدم میخوام دیگه ریداکت نشه و ریداکتی که انجام داده بودم پاک کردم ولی بازم ادرس قدیمی به ادرس جدید ریداکت میشه فایل .htaccess خالی گذاشتم ولی بازم ریداکت میشه چیکار کنم درست بشه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      قبل از هر چیز، موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از ریدایرکت 301 استفاده کرده اید با حذف ریدایرکت اعتبار لینک های شما از بین رفته و سئو وب سایتتان آسیب جدی می بیند. اما اگر همچنان برای این کار مصمم هستید می توانید از طریق بخش Redirects قرار گرفته در پنل مدیریتی هاست خود اقدام نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  31. سلام و تشکر بابت این آموزش خوبتون
    بعد یک ماه از ریدایرکت همه لینکا به درستی منتقل شدند به دامنه جدید ولی تو گوگل علاوه بر عنوان سایت جدید هنوز عنوان سایت قبلی هم هست، تنظیمات و هم چک کردم تو وردپرس درسته
    باید چیکار کرد؟

    مثلا اینجوری میزنه تو گوگل:
    خرید بلیط هواپیما – نام سایت – نام سایت قدمی

  32. سلام خسته نباشید
    ی مشکلی پیش اومده واسم در خواست کمک و راهنمایی از شما رو داشتم
    من آدرس سایت که میزنم اون یکی سایتم رو میاره
    لطفا کمکم کنید این مشکل رو رفع کنم ممنونم

    1. سلام روزبخیر؛
      آیا کد ریدایرکتی تعریف کردید؟
      بررسی کنید کد ریدایرکت در فایل htaccess تعریف نشده باشه .

  33. سلام
    من دنبال فرمول یا کد “دکمه ای” هستم که با کلیک روش وارد دامنه جدیدم بشم. یعنی این دکمه رو توی هر صفحه که کاربر روش کلیک میکنه فقط آدرس دامنه تغییر کنه و مابقی لینک همون بمونه
    مثلا با کلیک روی دکمه از صفحه
    olddomin/post بره به newdomin/post یا
    olddomin/newpost55 بره به tnewdomin/newpost55
    1- نیاز دارم این عمل با کلیک اتفاق بیفته.
    2-دنبال فرمول کلی هستم تامجبور نباشم برای هر صفحه جداگانه دکمه بذارم. این دکمه یا لینک رو میخام روی سربرگ و یا پابرگ کار کنم که تو همه صفحات کار کنه

  34. سلام وقت بخیر بعد از ریدایرکت لازمه تو فایل htaccess تعریف کنم؟
    من شنیده بودم اگر توی htaccess تعریف نکنیم سئو منفی داره

    1. بستگی داره از روش دستی استفاده کنین یا نه از طریق هاست
      ولی چیزی که مهم هست اینه که باید حتما دامنه جدید رو به گوگل معرفی کنین و تو ریدایرکت کردن دقت کنین که تمام صفحات قدیمی سایت منتثل بشن به دامنه جدید.

  35. سلام من یک آدرس دارم که به اشتباه به صفحه اصلیم ریدایرکت شده.از کجا مینونم حذفش کنم؟/
    مثلا : adbc.com/1 به ادرس adbc.com ریدایرکت شده. چطور کنسلش کنم؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این صفحه، یکی از صفحات سایتتون هستش؟
      از افزونه های ریدایرکت هم استفاده کردید؟
      اگر افزونه ریدایرکت دارید ادرس صفحه رو در لیست ریدایرکت ها جستجو و اون رو کنسل کنید در غیر اینصورت فایل htaccess سایتتون رو بررسی کنید و کد مربوط به ریدایرکت این صفحه رو حذف کنید.

  36. سلام
    اول اینکه تشکر بابت کامل توضیح دادن
    دوم اینکه حالا ما اینکار را انجام دادیم
    ولی الان مشکل اصلی که هست اینه که تمامی تنظیمات دامنه قبلی را نشناخته
    مثل فونت و یه سری آیکن ها بهم ریختن
    اینو چطوری باید حل کرد
    لطفاً توضیح دهید

    1. سلام روزبخیر؛
      اسم قالبتون چی هست؟
      آیا صفحه ساز هم استفاده میشه؟
      اکثر قالب ها تایپوگرافی برای معرفی فونت دارن.

  37. سلام و عرض ادب وقتتون بخیر خسته نباشید.
    تشکر میکنم بابت این همه اموزش با کیفیت و حرفه ای که به صورت رایگان منتشر میکنید.
    من جواب سوالم را پیدا کردم و باید از روش Wild Card Redirect استفاده کنم. ( برای انتقال از com به ir در همه صفحات )
    فقط سوال اینجاست . باید یک هاست جدید به همراه دامنه ای جدید تهیه کنم دیگه ؟ درسته ؟
    هاست قبلی رو هم باید تمدید کنم که تنظیمات redirect از بین نره ؟ میشه اینجارو یه توضیحی بدین
    مچکرم

  38. سلام روزتون بخیر من چندتا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی م کنید:
    1- ما اگر دامنه سایت رو مثلا از com بخوام به ir تغییر بدم؛ با ریدایرکت کلی در سی پنل، تاثیری در سئو سایت داره؟ الان دات کام توی گوگل صفحه اول هست برای چند تا کلیدواژه مورد نظرمون
    میخواستم بدونم اگر بخوام روی ir بیارم شما چه پیشنهادی میدید که از نظر سئو هم ضرر نکنیم.

    1. سلام روزبخیر؛
      عملیات ریدایرکت رو باید با احتیاط انجام بدید چون کوچکترین اشتباهی سئوی سایتتون رو متضرر میکنه. میتونید از ریدایرکت 301 استفاده کنید که کل ارزش و اعتبار منتقل بشه.
      امکان تغییر نام دامنه هم ووججود داره ولی باید اعلام کنید به گوگل که ادرس هاتون تغییر کردن.

  39. سلام ببخشید من یه ابهام برام بوجود اومده که ممنون میشم جواب بدین :
    یک سایت که دامنه اصلیش test.com هست رو در نظر بگیرید . صاحب سایت تصمیم میگیره یه دامنه دیگه هم خریداری کنه با نام temp.ir و میخواد که وقتی کاربرها سرچ کردن test.com آدرس سایت به temp.ir تغییر کنه !
    آیا روال کار برای مسئله بالا اینه که :
    1. تنظیمات دی ان اس دامنه temp.ir برای ست شدن با هاست انجام بشه
    2. سایت temp.ir پارک دامین بشه رو هاست .
    3. test.com ریدایرکت بشه به temp.ir
    ممنون میشم اگه بهم بگین روال کار همین هست یا نه

    1. سلام روزبخیر؛
      زمانی که چند دامنه دارید و تصمیم دارید همه دامنه ها به یک محتوا اشاره کنند از پارک دامین استفاده میشه مثلا دامنه A محتوایی نداره ولی تصمیم دارید اگر کاربری دامنه A را در مرورگرش وارد کرد محتوای دامنه B رو مشاهده کنه در جنین مواقعی که شما یک محتوای یکسان و چند دامنه دارید از قابلیت پارک دامین استفاده می کنید.
      نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل
      اما زمان هایی که چند آدرس و ند محتوا دارید عکل ریدایرکت انجام میشه.
      در شرایطی که شما فرمودید نیاز به ریدایرکت نیست و همون مراحل پارک دامین که آموزشش رو خدمتتون فرستادم کافیه.
      نیم سرورهای هاستتون روی روی دو دامنه ست کنید و منتظر ست و نشر باشید.
      بعد در هاست مقصد در خصوص پارک دامنه مورد نظر اقدام کنید.

  40. سلام ببخشید یه سوالی داشتم.
    من دو هفته پیش سایتم رو به دامنه جدید منتقل کردم و الان توی سرچ کنسول گوگل میخوام درخواست تغییر دامنه بدم و میگه باید دامنه قبلی رو ریدایرکت 301 کنی به دامنه جدید آیا الان میتونم این کار رو انجام بدم؟ چون دامنه قبلی دیگه دامنه اصلی هاست نیستش حتما باید دامنه اصل سایت باشه تا بتونم به دامنه جدید ریدایرکت 301 کنم؟
    لطفا جواب بدین ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      بله با توجه به این موضوع که شما محتوای سایت خود را به یک دامنه جدید انتتقال داده اید باید حتما ریدایرکت 301 را انجام دهید در غیر این صورت محتواها هر دو دامنه به عنوان محتوای تکراری شناخته می شود و این امر به سئو وب سایت شما آسیب می زند. برای این کار می توانید از مقاله چگونه دامنه را ریدایرکت کنیم استفاده نمایید. با استفاده از مقاله چطور دسترسی سرچ کنسول خود را به دیگران بدهیم؟ نیز می توانید آموزش نحوه تغییر دامنه را مشاهده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  41. سلام وقت بخیر.میشه لطفا راهنمایی بفرمایید.
    دیجی کالا یه مگ داره به این شکل
    ala.com/mag
    اما mag اصلی اینجا نیست در این قسمت هست
    mag.kala.com
    که با باز کردن لینک بالا وارد لینک اولی میشی یعنی
    شما اگر لینک زیر از مقاله دیجی کالا مگ رو باز کنید
    mag.kala.com/winter-blues/
    ریدایرکت میشید به این قسمت
    kala.com/mag/winter-blues/
    محتوای دیجی مگ در قسمت
    mag.digikala.com
    هست و در قسمت kala.com/mag فقط داره نشون میده اسم این فرایند چیه و چطوری باید ساخته بشه؟
    در کل چطوری کل سایت در قسمت ساب دامین توی ساب فولدر نشون میده؟
    سپاس از مطالب مفیدتون.موفق و کامیاب باشید.

  42. سلام وقت بخیر، بعضی از منو ها و صفحاتم پاک شده بود و خطای 404 گرفته از داخل پنل وردپرس اقدام کردم ریدایرکت 301 بزنم ولی هر چند میزنم بازم ریدایرکت نمیشه، البته بعضی از صفحات سایتم به این شکله
    این یو ار ال ها هم که عرض کردم هم کلمه فارسی داخلشون هست هم انگلیسی و به طور صحیح هم کپی میکنم و ریدایرکت میزنم ولی بازم نمیشه

    ممنون میشم راهنماییم کنید

  43. سلام من طبق آموزش شما سایت را ریدایرکت کرده بودم چند ماهی ریدایرکت 301 بود دوروزه حذفش کردم فایل .htaccess راهم حذف کردم دوباره کد پیش فرض بهش دادم افزونه پاک کردن کش هم روش نصبه ولی همون حالت ریدایرکت شده به یک سایت دیگه مونده برنمیگرده
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      حتما باید تمام بخش ها را بررسی نمایید و تمامی کدهای ریدایرکت را حذف کنید.
      همچنین مدت زمانی به طول خواهد انجامد تا ارزش و اعتبار به صفحه اولیه بازگردد.

  44. سلام وقت تون بخیر. آدرس سایتم با آدرس فروشگاه ووکامرسم متفاوته یعنی آدرس سایت mysite.com هستش و آدرس فروشگاه mysite.com/shop. چیکار کنم آدرس فروشگاه بشه همون mysite.com ؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      یعنی تمایل به تغییر دامنه فروشگاه دارید؟
      می توانید پروسه تغییر دامنه و اصلاح ادرس دهی ها را طی کرده سپس از طریق کنسول گوگل اطلاع دهید که دامنه شما تغییر یافته است اما این پروسه پیچیده می باشد و باید با دقت و مهارت صورت گیرد چرا که سئو سایت شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

  45. سلام. برای آدرس دومی باید هاست جداگانه بخریم؟ یا نیاز نیست؟ در این صورت اطلاعات dns اش باید همون اطلاعات هاست ادرس اولی مون باشه؟

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص ریدایرکت، آدرس هایی ریدایرکت می شوند که شما تمایل دارید ارزش و اعتبار انها به صورت موقت یا دائم به آدرس دیگری منتقل گردد و در صورتی که تمایل به ریدایرکت داشته باشید این آدرس همچنان در دنیای وب وجود دارد پس قبلا محتوای مربوط به این آدرس بر بستر اینترنت ایجاد شده است.
      نیازی ب یکسان بودن dns ها نیست.

      در خصوص ریدایرکت از طریق هاست: توسط قابلیت ریدایرکت داخل هاست وب سایتتون فقط قادر هستین دامنه اصلی وب سایتتون، پارک دامین های وب سایتتون و یا ادان دامین های وب سایتتون رو به یه آدرس دیگه هدایت کنین، چون خیلی ها تصور می کنن که میشه آدرس دامنه ای رو که به هاست وب سایتشون هنوز وصل نکردن، اما خودشون مالکش هستن رو به یه آدرس دیگه هدایت کنن، پس قبل از ریدایرکت دامنه باید مطمئن باشین که dns های اون دامنه، کاملا روی هاست شما ست باشه و اون دامنه، یا دامنه اصلی سایت شما باشه و یا این که بر روی هاستتون ادان دامین یا پارک دامین شده باشه، پس در ادامه این آموزش کاربردی با ما همراه باشید.

  46. سلام
    خسته نباشید
    مثلا من میخوام یک آدرس و همه زیر آدرس هاش رو به یک جای دیگه ریدایرکت کنم چی ؟
    بعنوان مثال میخوام آدرس زیر
    example.com/page/1
    example.com/page/2
    example.com/page/3
    و الی آخر رو فقط به یک آدرس مثلا فقط example2.com منتقل کنم ، یعنی هرکی روی اون منو و زیرمنوهاش کلیک کرد فقط به یک آدرس ریدایرکت بشه ؟
    راهی هست ؟

  47. سلام. ممنون از آموزش های عالی و مفیدتون.

    من یه سایتی دارم که چند ساله راه اندازی کردم و کلی ریدایرکت (نزدیک 8هزارتا) داشتم با افزونه یواست سئو. همه ریدایرکت ها هم در فایل htaccess ذخیره شده و متاسفانه این حجم زیاد تغییر مسیرها، باعث افت سرعت سایت و همچنین بالا رفتن حجم دیتابیسم شده. میخواستم دیتابیسم رو بهینه سازی کنم.

    سوال اینجاست که این ریدایرکت ها رو چیکار کنم که جداول دیتابیسم بهینه شه؟ آیا انتقال ریدایرکت های یواست به یه افزونه دیگه کارسازه؟ یا مثلا ریداریکتارو بصورت دستی در فایل دیگه ای بجز htaccess ذخیره کنم؟

    به طور کلی استفاده از افزونه برای ریدایرکت های زیاد باعث بالا رفتن حجم دیتابیسم شده و می خوام بدون افت سرعت، لینک هامو بهینه سازی کنم. ممنون میشم راهنمایی کنین.

  48. سلام وقت بخیر
    من بعد ریدایرکت های دامنه
    متوجه شدم هنوز صفحاتی وجود داره که ریدایرکت انجام نمیشه
    میشه توضیح بدید چیکار باید بکنم؟

  49. سلام خسته نباشید،
    ببخشید من روی هاستم دامنه .ir دارم و سایتم روی اون فعال هست، حالا یه دامنه .com هم دارم می خواستم بدونم چطور باید اون رو به دامنه آی آر ریداکت کنم؟
    (هاستم قابلیت اد دامین نداره)

    1. سلام و احترام؛
      تمایل دارید با وارد کردن دامنه com. یا دامنه ir. یک محتوا نمایش داده شود؟ (پارک دامین/ هر دو دامنه می بایست فعال باشند)
      یا اینکه در نظر دارید دامنه شما با تمام لینک های به آدرس دیگری ریدایرکت شود؟
      در حالت اول می بایست از هاستینگ خود جویا شوید که این قابلیت را به شما ارائه می کنند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *