آموزش های سی پنل

آموزش نصب و فعال سازی گواهی ssl در سی پنل

یکی از آموزش‌هایی که بیشتر کاربران به دنبال آن هستند این است که چطور اقدام به نصب گواهی امنیتی SSL در هاست کنند تا از این پس سایت با https در دسترس باشد و کاربران قادر باشند تا اطلاعات خودشون را در محیطی کاملا امن و کدگذاری شده رد و بدل کنند. گواهی اس اس ال – (SSL (Socket Secure Layer یک استاندارد برای کدگذاری کردن داده‌هایی است که توسط کاربر و سایت در حال رد و بدل کردن می باشد. بنابراین اطلاعاتی که در بستر ssl رد و بدل می شوند به صورت کاملا کدگذاری شده بوده و حتی در صورت دسترسی نیز نمی توان آنها را بصورت اطلاعات معنی دار داشت.

نکته بسیار مهم قبل از نصب: دقت داشته باشید برای نصب SSL رایگان روی هاست سی پنل می بایست از بخش SSL/TLS Status  اقدام نمایید. پس نیازی به انجام مراحل ذکر شده در این آموزش نیست. تنها کافیست از لینک زیر کمک بگیرید.

نصب SSL رایگان روی هاست سی پنل  نصب SSL روی هاست دایرکت ادمین

نصب SSL بر روی هاست چه مزایا و معایبی دارد؟

همانطور که اشاره شد مزیت استفاده از SSL این است که شما می توانید داده‌هایی که بین کاربران و سایت رد و بدل می شود را بصورت کد شده داشته باشید. بنابراین دسترسی به این داده‌ها و رمزگشایی آنها هنگام استفاده از SSL برای سایرین فراهم نخواهد بود و کاربران می توانند با اطمینان بیشتر در وبسایت شما فعالیت کنند. از سوی دیگر استفاده از SSL می تواند تاثیر مثبتی در سئوی سایت نزد موتورهای جستجوگر همچون گوگل داشته باشد. طبق خبری که گوگل در حدود سه سال پیش داشت رسما اعلام کرد برای سایت‌هایی که یک محیط امن برای کاربرانشان ایجاد کرده و به عبارتی از پروتکل https استفاده کرده باشند امتیاز بیشتری قائل خواهد شد. می توانید با مراجعه به HTTPS as a ranking signal جزییات این خبر را مشاهده کنید. اما در مقابل SSL معایبی نیز دارد که بیشتر، کاربران فارسی زبان که در داخل کشور هستند را شامل می شوند. سایت هایی که از پروتکل امن https استفاده می نمایند مقداری کندی سرعت را تجربه می کنند. بنابراین در انتخاب اینکه از پروتکل امن SSL استفاده کنیم یا نه باید کاملا محتاط بود. اما در طول گذشت زمان این مشکلات تا حدودی کمتر شده‌اند و به نسبت قبل دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم اما گاها پیش می‌آید که این مشکلات خود را نشان داده و باعث ایجاد دردسر تا مدت زمانی می شوند. این نکته را فراموش نکنید که چنین مشکلی صرفا در ISP های مخابراتی ایران رخ می دهد. بنابراین وقتی با کندی سرعت هنگام استفاده از SSL مواجه می شوید به این معنی نیست که برای موتورهای جستجو هم سرعت کند خواهد بود و تاثیر منفی در سئوی سایت شما نخواهد داشت.

آموزش نصب SSL در هاست سی پنل

برای نصب SSL در cpanel لازم است تا وارد هاست خود شوید. بری اینکار، آدرس سایت خود را وارد کرده و سپس از 2082: که در مقابل آدرس دامنه خود وارد می کنید به آدرس صفحه ورود به cpanel مراجعه کنید تا وارد هاست سی پنل خود شوید. به عبارت دیگر آدرس بصورت site.com:2082 خواهد بود که به جای site می بایست نام دامنه خود را قرار دهید. پس از مراجعه به این آدرس با صفحه زیر رو‌به‌رو خواهید شد. نام کاربری و رمز خود را وارد کرده و سپس با کلیک روی دکمه Log in وارد هاست خود شوید. در صورتی که هنوز نتوانسته اید وارد هاست سی پنل خود شوید ویدیو آموزشی نحوه ورود به سی پنل را مشاهده کنید!

آموزش تصویری نصب SSL در سی پنل

استفاده از ابزار SSL/TLS جهت نصب SSL روی سی پنل

پس از اینکه با موفقیت وارد هاست شدید به سمت پایین صفحه اسکرول کرده و مشابه تصویر زیر در قسمت Security به منوی SSL/TLS مراجعه کنید تا بتوانید اقدام به نصب SSL در سایت خود کنید. دقت داشته باشید اگر قصد  نصب SSL رایگان دارید می بایست روی گزینه SSL/TLS Status کلیک نمایید. که آموزش کامل آن در کادر سبز رنگ بالای صفحه ارائه شده است.

آموزش تصویری نصب ssl در سی پنل

پس از ورود به صفحه بعد باید ابتدا یک Private Keys بسازید. بنابراین برای ایجاد Private Keys در سی پنل ابتدا مشابه تصویر زیر روی گزینه Generate, view, upload, or delete your private keys کلیک کنید تا به صفحه ساخت Private Keys در سی پنل هدایت شوید.

آموزش نصب ssl در سی پنل

پس از کلیک بر روی منوی مورد نظر به صفحه بعدی هدایت خواهید شد که در آن می‌توانید نسبت به ایجاد Private Keys یا همان کلید خصوصی برای نصب گواهینامه ssl در سی پنل اقدام کنید. روی این منو کلیک کنید تا به صفحه زیر وارد شوید.

آموزش رایگان نصب ssl در هاست سی پنل

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا در قسمت اول نوع Key Size را بر روی 2048 بایت انتخاب کنید. سپس در فیلد Description که به معنی توضیحات است یک توضیح برای کلید ایجاد شده بنویسید که در اینجا من توضیحی قرار دادم که در آن نشان از نصب گواهینامه امنیتی SSL در میزبان‌فا دارد. بعد از اینکه توضیح دلخواه را وارد کردید کافیست بر روی Generate کلیک کنید و لحظاتی صبر کنید تا private key شما ساخته شود و به صفحه دیگری منتقل شوید. این private key ساخته شده به صورت کدگزاری شده است که از آن در مراحل بعدی باید استفاده کرد. بنابراین دقت کنید تا در هر مرحله از کدها که تولید می شود یک نسخه کپی تهیه کنید تا مجبور نباشید مراحل را از ابتدا در پیش بگیرید. بعد از ساخته شدن private key صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که از نتیجه ساخته شدن private key می توانید مطلع شوید که درست ایجاد شده است یا خیر.

آموزش رایگان نصب ssl در سی پنل

ادامه مراحل نصب ssl بر روی هاست سی پنل

بعد از اینکه کلید خصوصی را ایجاد کردید در این مرحله مشابه تصویر کدهای Encode شده را کپی کنید تا از آن در مراحل بعدی استفاده کنیم. در نهایت روی دکمه Return to SSL Manager کلیک کنید تا به صفحه اصلی SSL/TLS هدایت شوید. سپس مشابه تصویر زیر این بار روی گزینه دوم که با عبارت Certificate Signing Requests (CSR) می‌باشد کلیک کنید.

آموزش نصب ssl در سی پنل

پس از کلیک روی این گزینه به صفحه زیر هدایت خواهید شد که باید در آن کلید خصوصی ساخته شده در مرحله قبل را از لیست کشویی انتخاب کنید. سپس اطلاعات سایت را به ترتیب تکمیل کنید. اطلاعات خواسته شده در تمامی این بخش‌ها باید لاتین و کشوری به غیر از ایران وارد شود. توجه نمایید که اگر سایت شما با www بالاست حتما دامنه را با www وارد کنید. فیلد Passphrase را خالی بگذارید و زمانی که تمام فیلدها را تکمیل کردید باید بر روی دکمه Generate کلیک کنید.

آموزش نصب گواهی ssl در سی پنل

مرحله دریافت مشخصات جهت نصب ssl بر روی سی پنل

  • Domains: در این بخش همانطور که در بالا به آن اشاره شد نام دامنه خود را وارد کنید و اگر از ساب دامنه نیز استفاده میکنید برای ایمن کردن آنها یک ستاره قبل از آدرس دامنه خود قرار داده و پس از آن یک کاراکتر نقطه مانند mizbanfa.net.* وارد کنید.
  • City: در این فیلد نام شهر خود را وارد کنید.
  • State: در این فیلد نام شهر و استان خود را وارد کنید.
  • Country: در این فیلد کشور خود را انتخاب کنید.
  • Company: نام شرکت خود را وارد کنید.
  • Company Division: اگر شرکت شما شامل بخش خاصی می باشد نام آن را در این فیلد وارد کنید.
  • Email: در این فیلد ایمیل خود را وارد کنید. دقت کنید که در این مرحله باید ایمیلی وارد کنید که شامل نام دامنه شما باشد. بنابراین از اکانت‌های جیمیل، یاهو و… در این قسمت نمیتوان استفاده کرد.
  • Passphrase: در این فیلد باید رمزی را وارد کنید اما از آنجایی که رمز عبور در CSR به صورت رمزگذاری نشده ذخیره می‌شود از این کار خودداری کنید.
  • Description: در نهایت در این فیلد توضیحات دلخواهی را وارد کرده و در نهایت بر روی دکمه Generate کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب ssl در سی پنل

پس از اینکه تمامی مراحل را به درستی طی کردید CSR شما مشابه تصویر فوق ایجاد خواهد شد، بنابراین پس از ساخته شدن آن روی دکمه Return to SSL Manager کلیک کنید تا به منوی اصلی بخش SSL/TLS هدایت شوید. سپس در این مرحله بر روی گزینه Certificates (CRT) که در تصویر نیز آن را مشاهده میکنید کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.

آموزش تصویری نصب ssl در سی پنل

پس از اینکه به صفحه بعدی هدایت شدید در این مرحله لازم است تا مشابه تصویر زیر در قسمتی که با عنوان Certificates on Server در ابتدای این صفحه قرار داره روی دکمه Install برای دامنه‌های ساخته شده کلیک کنید تا عملیات نصب از این روش انجام بگیرد. بنابراین روی دکمه install کلیک کنید تا به مرحله بعدی که در صفحه Manage SSl Site قرار دارد هدایت شده و سپس روی دکمه Autofill by domain کلیک کنید تا سایر گزینه‌ها به ترتیب بر اساس اطلاعاتی که در مراحل ساخت Key، CSR و CRT آنها را تعیین کرده‌ایم انتخاب شوند و در نهایت روی دکمه install certificate که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

آموزش نصب ssl در هاست سی پنل

اما اگر مشابه تصویر بالا گزینه‌هایی که شامل نام دامنه شما هستند وجود نداشتند میتونید تا با اسکرول کردن در انتهای صفحه در مرحله CRT به قسمت Generate a New Certificate مراجعه کرده و آنها را بسازید. بنابراین مشابه تصویر زیر عمل کرده و جزییات این بخش را مشابه قبل که در مرحله CSR جزییات آن را توضیح دادم تکمیل کنید.

آموزش نصب ssl در هاست سی پنل

حالا بعد از اینکه Certificate ساخته شد پیغامی مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که کافیست در آن بر روی دکمه installer کلیک کنید و سپس در صفحه باز شده ادامه مراحل را بصورت زیر ادامه دهید.

آموزش نصب ssl در هاست سی پنل

مشابه تصویر زیر ابتدا از باکس Domain دامنه خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Autofill by domain کلیک کنید تا سایر گزینه‌ها به ترتیب بر اساس اطلاعاتی که در مراحل قبل آنها را تعیین کرده‌ایم انتخاب شوند و در نهایت روی دکمه install certificate که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

نصب گواهی SSL در cpanel

بدین ترتیب بعد از کلیک روی دکمه Install Certificate عملیات نصب گواهینامه ssl در سایت شما فعال خواهد شد و در پنجره‌ای مشابه تصویر زیر می توانید جزییات نصب را مشاهده کنید.

آموزش نصب ssl در هاست سی پنل

بعد از نصب و کلیک روی دکمه OK در پنجره بالا هم ساب دامنه‌ها و دامنه هایی که ssl روی آنها نصب شده به همراه قفل سبز رنگ در لیستی با جزییات زیر در صفحه Manage SSl نشان داده خواهند شد.

آموزش نصب ssl در هاست سی پنل

حال برای اینکه از نصب آن اطمینان حاصل کنید از پروتکل https در سایت خود استفاده کنید و سعی کنید تا از طریق پروتکل امن https سایت خود را مشاهده کنید. اگر سایت به درستی لود شد SSL بر روی سایت شما به درستی نصب و راه‌اندازی شده است و تنها کافی است تا به روت اصلی هاست سایت خود مراجعه کرده و با ویرایش فایل htaccess. تعیین کنید که کاربران در صورتی که وارد سایت شدند بصورت خودکار به آدرسی که با https می‌باشد ریدایرکت شوند، بنابراین فایل htaccess. را باز کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید. اگر این فایل را مشاهده نمی کنید مخفی است و برای نمایش آن کافیست در بخش File Manager هاست خود روی دکمه Setting کلیک کرده و سپس در پنجره باز شده گزینه Show Hidden Files (dotfiles) را فعال کنید و در نهایت روی دکمه save کلیک کنید تا فایل مورد نظر نمایش داده شود. همچنین ویدیوی آموزش نحوه مشاهده فایل های مخفی در سی پنل ممکن است به کار شما بیاید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

دقت کنید که این کد نباید جایگزین کدهای موجود در فایل htaccess. شود. کد فوق را در بالاترین بخش از کدهای این صفحه قرار دهید. پس از وارد کردن این کد قفل سبز رنگ در آدرس بار سایت شما نمایش داده خواهد شد که نشان دهنده ایمن بودن سایت خواهد بود.

تاریخ انقضای SSL سی پنل

اگر به صفحه Manage SSl Site در هاست سی پنل مراجعه کنید جزییات SSL نصب شده در هاست را می توانید بصورت تصویر زیر مشاهده کنید که در مواردی مثل ساب دامنه‌هایی که SSL روی آنها نصب شده، غیرفعال کردن SSL، به روزرسانی و تاریخ انقضا را می توانید مشاهده کنید.

آموزش نصب ssl در هاست سی پنل

حالا سوالی که ممکن است مطرح شود این است که وضعیت انقضای SSL هاست سی پنل به چه شکلی خواهد بود؟ آیا باید بعد از تاریخ تعیین شده اقدام به تمدید آن کنید؟! در پاسخ به این سوال باید گفت فعلا سیاستی که Cpanel برای ارائه ssl در پیش گرفته اینه که به صورت خودکار ssl ارائه شده تمدید خواهد شد و شما نیازی نیست تا کار خاص دیگری انجام دهید. اما ممکن است این سیاست در آینده تغییر کرده و یا حتی در بدبینانه‌ترین حالت این نوع SSL ارائه نشود. بنابراین سعی کنید تا در تاریخ تعیین شده حتما سری به این صفحه زده و وضعیت تمدید SSL در هاست سی پنل خودتان را بررسی کنید.

رفع مشکل نمایش با خطا

توجه داشته باشید که می بایست تمامی آدرس ها، فایل ها و … می بایست بصورت https در صفحه باشند. در غیر اینصورت آیکون قفل در نوار آدرس مرورگر با خطا همراه خواهد شد. برای حل این مشکل تنها کافیست المان های صفحه خود نظیر تصاویر و فایل های دیگر را بررسی کنید و در صورت وجود آنها بصورت http آنها را به https تغییر دهید تا خطای مربوط به SSL از بین رود.

آموزش های پیشنهادی ما به شما:

شما با خرید هاست از میزبان فا، از گواهی امنیتی SSL رایگان نیز بهره مند خواهید شد!

خرید هاست از میزبان فا

در این آموزش ما توانستیم اقدام به نصب و فعال سازی گواهینامه امن SSL در سایت خود کنیم تا کاربران قادر باشند در محیطی کاملا امن به تبادل اطلاعات خود بپردازند. در صورتی که در هنگام نصب گواهینامه SSL در سایت خود دچار مشکل شدید و در هر بخش نیاز به راهنمایی داشتید و سوالی برای شما پیش آمده است از طریق دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشم.
2.9/5 - (208 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۴۱ دیدگاه ها

  1. ممنون از آموزشتون، ولی من چند بار مراحل بالا رو انجام دادم ولی ایمیلی دریافت نکردم دامنه من IR هست

    1. سلام نیمای عزیز، ممنونم نظر لطف شمارو میرسونه. برای نصب SSL در هاست Cpanel اول مطمئن شوید همونطور که در مقاله گفته شده ایمیلی که وارد کردید ایمیل اختصاصی دامنه باشد، بعد در مرحله دوم بررسی کنید که ایمیل هاست مشکلی نداشته و میتونید ایمیل ارسال و دریافت کنید که حدس میزنم مشکل شما از اینجا باشه که ایمیل ارسال نمیشه؛ و در مرحله سوم میتونید کدی که در اون مرحله(CSR) که در اختیارتون قرار میده و بین بخش‌های شروع و پایان مشابه زیر قرار داره رو کپی کنید.
      —–BEGIN CERTIFICATE—–
      CSR codes
      —–END CERTIFICATE—–
      سپس کدهاتون را در مرحله CRT داخل فیلد Paste the certificate into the following text box وارد کنید.
      اگر باز هم سوالی هست بفرمایید تا شما رو راهنمایی کنم. موفق باشید:)

      1. سلام ممنون از آموزشتون
        بنده هم مثل دوستمون نیما نتونستم فایل رو با ایمیل دریافت کنم وقتی هم کپی میکنم کد هارو قبول نمیکنه

  2. سلام آقای صادقی در قسمت سوم CERTIFICATES(CRT)از طریق ایمیل فایل رو دریافت نتونستم بکنم بخاطر همین کد رو کپی کردم
    و وقتی کد رو وارد فیلد میکنم و سیو میزنم ایت ارور رو میده
    ERROR: The system could not save certificate #1 because of an error: The certificate text was not valid. No valid certificate provided

    1. این خطا میتونه به دو دلیل رخ داده باشه که به ترتیب میتونید اون را بررسی کنید:
      1- ممکنه چون مستقیما کد رو کپی کردید کاراکترهایی به اون اضافه شده باشند، بنابراین یک بار اون رو کپی کنید و توی نرم افزار ویرایشگر متنی ترجیحا نوت‌پد قرار بدین و مجدد کپی بگیرید و اضافه کنید.
      2- گواهینامه ssl که قصد استفاده از اون را دارید ولید نشده، بنابراین چه گواهینامه شما رایگان باشه و چه خریداری کردید از طریق میزبانی که تهیه کردید اقدام کنید تا valid بودن اون را بررسی کنند.
      موفق باشید 🙂

      1. روش اول رو خودم قبلا تست کردم یعنی سیو کردم توی نوت پد و بعد کپی کردم اما باز هم این ارور رو داد .
        البته من یک روش دیگه رو هم تست کردم بازم نشد کد رو درون نوت پد سیو کردم بعد با فرمت crt ذخیره کردم تبدیل به گواهینامه شد در سیستمم همین رو آپلود کردم بازم همین ارور رو داد .

        1. پس در اینصورت مشکل برمیگرده به valid نبودنش، با میزبانی وب و جایی که ssl تهیه شده مکاتبه کنید و در میون بزارید تا مشکل را بررسی و برطرف کنند. حتما نتیجه را هم اعلام کنید و با ما در میون بزارید تا اگه سایر کاربران هم با چنین مشکلی مواجه شدند بتونند تا سریعتر برطرف کنند.
          موفق باشید..

  3. سلام
    دو مورد اول اینکه در اخرین مرحله برای من یا همون اتوریتی باندل رو کدی نشون نمیده
    بعد یک خطا میده که سلف منیج و روی بیشتر میزنم مینویسه گویا امکان هک دارین و اینا

    بعد یک بار مدیریت برای من یک دامنه های اس اس ال کرده که Let’s Encrypt نوشته

    من الان اونو غیر فعال میکنم و تنظیمات جداگانه میرم عملا نشون میده سبز شده در منیج اس اس ال اون دامنه اما در ادرس بار گوگل کلا خطای اس اس ال نداشتن میده . دقت کنید قسمت اخر هم در اخرین مرحله که اتوریتی باندل هست نمیاد(اون کدکجاست دستی بذارم؟) و اینکه مورد سلف منیج چکار کنم؟

    1. سلام خدمت شما شهرام عزیز، راستش من درست متوجه مشکل شما نشدم لطفا بیشتر توضیح بدین تا راهنماییتون کنم.
      در مورد نمایش ندادن استفاده از ssl در آدرس‌بار هم باید کلیه لینک‌هایی که در یک صفحه از سایت قرار دارند با https:// شروع شده باشند تا آیکون سبز نمایش داده بشه که برای این مورد پیشنهاد می‌کنم مقاله آموزش نصب ssl در وردپرس را مطالعه کنید.
      منتظر توضیحات جامع‌ترتون هستم تا شما را راهنمایی کنم، موفق باشید:)

  4. سلام

    ببخشید تو مرحله ی اخر باکس Certificate Authority Bundle: (CABUNDLE) پر نمیشه وقتی هم خودم میخوام از نوت پد کپی کنم توش با پیام The CA bundle is invalid. مواجه میشم متنی هم که کپی میکنم

    اینه

    —–BEGIN CERTIFICATE REQUEST—–
    MIICvDCCAaQCAQAwdzETMBEGA1UEAwwKYW5pbWUyMC5wdzEeMBwGCSqGSIb3DQEJ
    ARYPaW5mb0BhbmltZTIwLnB3MQswCQYDVQQGEwJJUjEQMA4GA1UEBwwHdGVocmFu
    IDEPMA0GA1UECAwGdGVocmFuMRAwDgYDVQQKDAdhbmltZTIwMIIBIjANBgkqhkiG
    9w0BAQEFAAOCAQ8AMIIBCgKCAQEAtuTOfQY+7ybkNndopt5eo5PQIo5YmPcJqzJO
    wLISWuuMG3WzY8S5Z+ZAQ4DobUzKLiI++o6bElrCKfqTPSyFr8y6n23snKD7IrgI
    Cra+By8xhi3TiwNTSFSzKngsEF4+nsKs73ogKIMvRcluu6soJONnSxjXdZY+1HUh
    410ybe0xMSeeLsi62N2MgikXScFHl5M68Lglhi2bIxmbEgWbdfYo8Hk/wHQOYnmY
    zim8YlOusrdjbI5dIVH4VU4YG6t+IYkq9dSYYfGd/4I4sckSwBR1eEkGfOyYIyi6
    kjnwHQjlyaCjfatsIkjqM+pDw7GZqW0G60i3DDWdHJViTCdTUQIDAQABoAAwDQYJ
    KoZIhvcNAQELBQADggEBACGLffP53rcmuoTRV8OZugk8vA9Te6e5UaOpAWi5cSty
    X/KzEm0He/blPjAvlWPal15PYH6OiLHJe9bC+3utPo9uvUAlzfm7ikepkzu2Uuay
    ainKqAKcmtTYH2m0WJ+z5cyDtlAQfMvABhc5Or1b4JXAbJnypsVcdeAqNA0e5lcW
    gYJChzEXwajz8JPm7wOYSHlsrSTwVcI+02mQOnMltR7hjbMZYq20dipXy7GhWQpn
    xNsu2+dFTRhW8QYduo4rIzyVTpcqlJ65R8TvbEZRCusbh/0e+8kMQYnNuyIE7DNO
    u1idiDxYwBGuZg15NyIlLtqNfPILijxdQHZgBGB0gVY=
    —–END CERTIFICATE REQUEST—–

    1. سلام روزتون بخیر آقا پویای عزیز
      برای حل این مشکل شما می‌توانید ابتدا یک کلید CSR جدید ایجاد کنید و سپس CRT به روز شده توسط ارائه دهنده SSL خودتون را بر اساس CSR جدید از نو بازسازی کنید. این مقاله مناسب کسانی هستش که از میزبان‌فا هاست خریداری کردند، لطفا نوع SSL که استفاده می‌کنید(سی‌پنل، ssl letsencrypt و یا ssl تجاری که خریداری کردید) را هم اعلام کنید تا در صورتی که مشکلتون با این روش حل نشد بتونم راه حل دیگه‌ای بهتون ارائه بدم.موفق باشید:)

    1. سلام و وقت بخیر
      بله، اما ما در میزبان‌فا اپلیکیشن ssl رایگان خود سی پنل رو روی هاست ها فعال کردیم تا کاربران ازش استفاده کنند.
      موفق باشید

  5. سلام ممنون. این آموزش برای کسایی که از شرکت دیگه ای هاست تهیه کردن کاربرد داره

    1. سلام و وقت بخیر،
      بله در بیشتر موارد میتونه تو هاست‌های CPANEL کاربردی باشه و اگر شرکت میزبانی شرایط را براتون فراهم کرده باشه با استفاده از همین آموزش میتونید اقدام به نصب SSL رایگان تو سایت خودتون بکنید.

  6. سلام
    من نمی دونم ssl دقیقا چطور کار میکنه .. سوالم اینه :
    میدونید سایت هایی که در ایران میزبانی میشند در صورت قطعی اینترنت ایران با شبکه ی جهانی همچنان در دسترس هستند .. آیا بانصب ssl داون تام سایت بیشتر میشه ؟؟
    و در حالت کلی ssl چقدر از سرعت لود سایت کم میکنه ؟؟
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر،
      استفاده از ssl تاثیر ناچیزی در سرعت وبسایت داره و دیگه مثل گذشته نیست که مشکلات زیادی ایجاد کنه
      میتونید با خیال راحت ازش استفاده کنید تا داده‌هایی که با کاربران سایتتون رد و بدل میشه در یک محیط امن صورت بگیره.

  7. سلام خیلی خیلی از شما تشکر میکنم، ینی اصلا نمیدونم با چه زبانی از شما تشکر کنم، فقط میتونم بگم شما یک انسان سخاوتمند و بزرگ هستید، هیچ جای اینترنت نتونستم چنین آموزش با کیفیت و بدون نقص پیدا کنم حتی اونایی ک پولی هستند.
    میخواستمعرض کنم این قسمت ویدیو نداره؟ و اینکه آموزشی در مورد پنل whm دارین یا نه؟ و اینکه من میخوام سرورم و دامینم رو ب میزبانفا بیارم ، از طریق پشتیبانی انلاین هم کامنت گذاشتم اما پاسخس ندادن. باید چکار کنم تا ب جمع میزبان فایی ها بپیوندم؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      خواهش می‌کنم آقا احسان عزیز خوشحالم که براتون کاربردی بوده
      آموزش‌ها فعلا متنی هستند و ان‌شاالله بعد از نوروز آموزش‌های ویدئویی هم اضافه خواهد شد. برای whm هم فعلا برنامه‌ای نداریم.
      برای انتقال سایتتون به میزبان‌فا میتونید با مراجعه به my.mizbanfa.net ثبت نام کنید و بعد از انتخاب سرویس مناسب و خریداری اون با ارسال تیکت درخواست انتقال سایتتون را بدین تا از سوی میزبان‌فا به صورت رایگان براتون انتقال داده بشه.
      موفق باشید 🙂

  8. با سلام و تشکر از آموزش خوبتون
    سایت من تو بخش صفحه اصلی با https هست و هیچگونه مشکلی نداره اما تو بخش ورود به وردپرس یک علامت مثلث نارنجی رنگ با علامت تعجب داخل آن نشون داده می شه می خواسته اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید . با سپاس فراوان

    1. سلام و روز بخیر،
      شما از افزونه LoginPress برای شخصی سازی صفحه ورود در وردپرس استفاده کردید که تصویر پس زمینه استفاده شده برای صفحه ورود با استفاده از پروتکل http لود میشه، به تنظیمات افزونه برید و آدرس تصاویری که در صفحه ورود وجود دارند را به پروتکل https تغییر بدین تا مشکل برطرف بشه
      موفق باشید

  9. سلام من رفتم داخل پنلم ولی گذینه SSL/TLS Manager وجود نداره !!!
    موندم چیکار کنم
    سرویس ssl هم گرفتم
    لطفا کمک کنید

  10. سلام دوست عزیز
    برای بنده وقتی که ادرس سایتمو با https:// وارد میکنم این اخطار رو میده چه کنم

    Your connection is not private

    Attackers might be trying to steal your information from langartarh.ir (for example, passwords, messages, or credit cards). Learn more
    NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

    Automatically send some system information and page content to Google to help detect dangerous apps and sites. Privacy policy

  11. سلام و عرض ادب.
    ممنون از توضیحات جامعتون.من ssl روی دامنه اصلیم نصب و فعال شده. الان میخوام روی یکی از ساب دامین هام هم فعال بشه.
    باید چه اقدامی انجام بدم؟
    نصب ssl روی ساب دامین مون برامون خیلی اهمیت داره.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…

    1. سلام و وقت بخیر، برای این منظور ابتدا به هاست سی پنل خودتون وارد بشید و به منوی SSL/TLS Wizard مراجعه کنید. سپس در این مرحله لیست کلیه ساب دامنه و دامنه‌های شما بهتون نشون داده میشه، روی تیک گزینه ساب دامنه‌هایی که SSL روی اونها نصب نشده و فاقد قفل سبز رنگ هستند و به رنگ خاکستری نشون داده میشه کلیک کنید و منتظر بمونید تا از حالت Unresolved خارج شده و به حالت A DV certificate already secures this domain تغییر حالت دهند.

  12. سلام خسته نباشی آقای صادقی من فایل مخفی .htaccess رو ندارم درون فایل های مخفی …سرچ هم کردم اما گفت پیدا نشد..الان من باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین

    1. سلام، وارد پیشخوان وردپرس بشید و به مسیر تنظیمات» پیوندهای یکتا مراجعه کنید و یکبار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا ساخته بشه

      1. من هنوز وردپرس رو نصب نکردم..اما به صورت دستی فایل htaccess. رو ساختم وکد هارو کپی کردم و ssl به خوبی نصب شد .

  13. من به تازگی هاست خریدم و هیچ چیز اضافه ای رو نصب نکردم رو هاستم و نیاز به نصب ssl دارم

  14. سلام عباس جان
    دست شما درد نکنه، ،خیلی عالی آموزش داده بودین طبق راهنمایی های شما کلیه مراحل به خوبی جلو رفت و SSL نصب شد.

    شاد باشین

  15. سلام من چند بار خواستم ssl رایگان میزبان فا رو نصب کنم نتونستم
    تیکت گذاشتم گفتند هیچ گونه پشتیبانی در زمینه ssl ندارند

    چرا زمان خرید این رو نگفتند که هیچ پشتیبانی تو این زمینه ندارند

    تو قسمت ssl/tls من الان هیچی نیست و uninstall کردم اون ssl ای رو که نصب کرده بودم ولی تو بخش ssl/tls status هنوز اون قسمت هایی که اینستال کرده بودم اسمشون هست

    سایت را میخام باز کنم نوشته زیر میاد

    Your connection is not secure
    The owner of tafrihon.com has configured their website improperly. To protect your information from being stolen, Firefox has not connected to this website.
    Learn more…
    Report errors like this to help Mozilla identify and block malicious sites

    و وارد سایت نمیشود

    چکار باید انجام دهم؟
    لطفا زودتر جواب بدهید
    کارم لنگ این سایته

    متشکرم

    1. سلام و وقت بخیر آقا شهرام عزیز، لطفا چند تصویر از صفحاتی که مرتبط به SSL هستند از هاست خودتون آپلود کنید و از همین طریق ارسال کنید تا مشکل شما بررسی بشه.
      در رابطه با عدم ارائه پشتیبانی در این زمینه هم، نصب ssl یک مسئله توسعه‌ای هستش و از عهده پشتیبانی هاست خارجه

    2. سلام. دقیقا چیزی رو پرسیدید که سوال من هم هست. وقتی میخوای هاست بگیری، میبینی نوشتن ساب‌دامین نامحدود، ادان دامین نامحدود، دیتابیس نامحدود، SSL رایگان، پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در تعطیلات. ما هم بی‌خبر از اینکه اینا در اصل جزو حواشیه و کیفیت رو چیزای دیگه تعیین میکنن.
      من هاست گرفتم، تیک نصب رایگان وردپرس هم زدم. بعد از دو روز تیکت زدم ببینم چی شد. ۶ ساعت بعد تیکتم جواب گرفت و وردپرسم نصب شد. بعد از یه مدتی که با هاست و وردپرس وررفتم، یکی از پوشه‌ها رو ندانسته حژف کردم. منم تیکت زدم که دوباره برام نصب کنن. اینبار جواب گرفتم:
      ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      با سلام
      با تشکر از شما برای اطمینان کردن به سرویس‌های ما
      نصب وردپرس فقط برای بار اول رایگان است.
      برای اطلاعات بیشتر به مقالات سطح وب مراجعه کنید
      با تشکر از شما مشتری گرامی
      موفق باشید
      ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      در مورد SSL هم گفتن که جزو خدمات ما نیست، فقط قابلیتیه که هاست‌های ما داره. باید خودتون اقدام کنید!

      الان که بهش فکر میکنم میبینم اگه اون فردی که این جوابو به من داد بجای نوشتن این نامه “فدایت شوم مشتری خوبم”، وارد اکانت من در cPanel شده بود و به قسمت WordPress Manager میرفت و با چند تا کلیک، یه بار دیگه برام نصب میکرد، چی میشد؟ (اون موقع هنوز نمیدونستم که وردپرس اینجوری هم نصب میشه).

      1. سلام مسعود عزیز؛
        کارشناسان بخش فنی نسبت به نصب قالب و وردپرس اقدام میکنند. همونطور که میدونید و حتما مشاهده کردید بعد از نصب وردپرس یا قالب به کاربر اطلاع رسانی میشه این قابلیت برای بار اول رایگان هستش و ازین بابت در جریان قرار میگیرید. 🙂
        در خصوص نصب گواهی ssl هم به این صورت هستش که قابلیت بر روی هاست وجود داره و در صورت تمایل با مطالعه آموزشی که در اختیارتون قرار میگیره میتویند نسبت به فعال سازیش اقدام کنید و هر زمان کاربر اعلام کنه که موفق به انجام این کار نشده نصب رو براشون انجام میدن.

    1. ابتدا به منوی SSL/TLS مراجعه کنید و روی دکمه install کلیک کنید. سپس طبق تصویر شماره 1 که فرستادید، روی دکمه Run AutoSSL کلیک کنید تا سی‌پنل به صورت خودکار نصب SSL را برای سایت نصب کنه. اگر که در صفحه manage installed ssl website (تصویر شماره 3) هنوز با قفل قرمز رنگ مواجه شدید روی دکمه Udpate Certificate کلیک کنید.
      در صورت وجود هر نوع مشکلی مجددا از همین طریق با ارسال تصویر اطلاع دهید.
      موفق باشید:)

  16. با سلام
    بنده گیج شدم میترسم انجام بدم اشتباه بشه سایت مشکل پیش بیاد ؟
    چوت مرحله اول رو خواستم انجام بدم دیدم که انجام شده ولی نمیدونم واسه اماده تنظیمات مشکل پیش میاد یا نه؟

    1. سلام، خیر مشکلی وجود نداره با خیال راحت تمام مراحل را طی کنید. اگر هم مشکلی پیش اومد میتونید به عقب برگردید و ازش استفاده نکنید.

  17. بنده تشکر میکنم از آموزش صحیح این مورد که باتصویر و با دقت آموزش داده بودید بسیار مفید و موثر بود با سپاس بیکران

  18. آموزش کاملی بود.ممنون
    کاش اعتبار ssl های رایگان یکساله بود

  19. باسلام
    بعد از انجام مراحل بالا قسمت Certificate Authority Bundle: (CABUNDLE) خالی میمونه چه کدی باید داخلش کپی شه؟
    درضمن بدون پرکردن Certificate Authority Bundle: (CABUNDLE) آیکون ها سبز شده اما بعد از تغییرات بنده حتی بعد از پاک کردن تنظیمات آموزش شما دیگر نه ایمیلی دریافت میکنم و نه ایمیلی ارسال میشه؟
    لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام و وقت بخیر، ابتدا باید یک کلید CSR جدید ایجاد کنید. سپس CRT به روز شده توسط ارائه دهنده SSL خودتون را بر اساس CSR جدیدی که ساختید از نو بازسازی کنید و در این بخش قرار بدین.
      اگر آیکون سبز در سایتتون نمایش داده میشه نیازی به طی کردن ادامه مراحل ندارید، در ssl که خود سی پنل ارائه میده معمولا به صورت نصب شده و اتوماتیک بر اساس کانفیگی که شرکت هاستینگ انجام میده هست.
      منظورتون از پاک کردن تنظیمات چه چیزی هست؟

  20. بنظرتون SSL رایگان امنیت داره؟ به اصطلاح بهش میگن Root ! بنظرتون هزینه کنیم از سایت های دیگه بخریم یا همین حرکتو بزنیم؟ لطفا صادقانه جواب بدید چون سایت های فروش هاست میگن حتما خرید کنید و SSL رایگان امنیت نداره / قیمتشم 30 تومان تا 4 میلیون تومن! واقعا گیج شدم من فقط میخوام اعتماد مشتری رو جذب کنم همین و بس… ممنون از مطلب خوبت

    1. سلام و وقت بخیر، استفاده از SSL با هدف ایجاد رمزنگاری و جلوگیری از شنود هست. حالا چه به صورت رایگان ایجاد شده باشه و چه به صورت تجاری. SSL ارائه شده از سوی شرکت‌های هاست let’s encrypt هست که توسط شرکت‌هایی مثل comodo و موزیلا سرمایه گذاری روی اون صورت گرفته تا امکان اتصال امن در سایت‌ها فراهم باشد و در بین گواهینامه‌های امنیتی جزو بهترین‌ها هست.
      این نوع SSL از نوع DV هست که مناسب سایت‌های کوچک و سایت هایی هست که داده‌های مهمی بین کاربر در اون رد و بدل نمیشه. پس اگر نیازی به امنیت بالاتر ندارید همین میتونه نیازتون را برطرف بکنه. اما در غیر این صورت بهتره خریداری بکنید.
      به زودی یک مقاله در این رابطه گردآوری کرده و از همین طریق اطلاع رسانی میشه تا بتونید بهتر تصمیم بگیرید.
      موفق باشید…

  21. سلام دوستم خوبین
    توی مرحله چهارم وقتی که من میخوام install certificate رو بزنم در قسمت issuer در certificate مینویسه (self-signed) WarningSelf-signed certificates will cause browser warnings.
    ینی چی باید چیکار کنم؟؟

      1. صادر کننده منظورتون کیه؟
        من خودم سی پنل رو روی سرور مجازی نصب کردم. تمام کانفیک هارو خودم انجام دادم.
        دقیقا همین مشکل رو دارم.

  22. با سلام و عرض ادب
    جناب صادقی عزیز
    در توضیحات بخش CRT مرقوم فرمودید در فرم اطلاعات مربوطه ، کشوری غیر از ایران انتخاب شود . حال آنکه در تصویر همان فرم و در فیلد Country ، خودتان IR-iran را وارد کرده اید ! آیا دلیل خاصی دارد؟ آیا هر کشوری غیر از ایران را انتخاب کنیم مجاز است؟ یا اینکه بهتر است از نام کشورهای اطراف و نزدیک خودمان مانند امارات استفاده کنیم؟ چرا ایران را نمیتوانیم انتخاب کنیم؟ آیا این موضوع بلحاظ سئو و رباتهای جستجوی گوگل بعدها برایمان مشکل ساز نمیشود؟
    SSL رایگانی را که محبت کردید و آموزش دادید چه مدت اعتبار دارد؟
    سوال آخر اینکه SSL معتبر و قابل خریداری را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟
    با احترام و سپاس فراوان.

    1. سلام و وقت بخیر، توی این آموزش ما از قبل به همین شیوه SSL رو نصب و فعال کردیم و تصاویر گرفته شده تو این بخش‌ها مربوط به نصب اولیه روی دامنه هست. مشکلی از اینکه کشور ایران بشه فعلا نیست، اما ترجیحا بهتره بخاطر تحریم‌هایی که برای ایران لحاظ میشه کشور دیگه انتخاب بشه که بعدا به مشکل نخورید. دلیل این کار چیزی جز این نیست.
      این نوع SSL توسط خود CPANEL به صورت 3 ماهه و خودکار خودش آپدیت میشه و نیازی به نصب مجدد یا انجام کاری برای تمدید اون ندارید.
      برای خرید SSL میتونید از سایت‌هایی که گواهینامه امنیتی ارائه میدن خریداری کنید. بستگی به نوع SSL مورد استفاده داره که از چه نوعی استفاده کنید. معمولا هزینه‌ای بین 90.000 تومان تا 4 میلیون تومان بسته به نوع گواهینامه داره.

  23. سلام
    من روی سایتم دو تا دامنه دیگه رو وصل کردم (ریدایرکت). باید برای اون دوتا هم این کار رو انجام بدم؟

    زمانی که برای دامنه اصلی این کار رو انجام میدم در مرحله آخر در کادر Certificate: (CRT)
    این پیام دیده میشه
    Self-signed certificates will cause browser warnings. (More information)
    به همین علت من کار رو تا همین جا متوقف کردم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام و احترام، نه برای سایر دامنه‌ها که ریدایرکت کردید نیازی به این کار نیست وقتی محتوایی وجود نداره، تازه این کار باعث دیر ریدایرکت شدن هم میشه. چون اول باید کاربر رو از http به https منتقل کنید، بعد از فایل htaccess. دوباره ببخونه که به دامنه بعدی باید منتقل بشه. اینجا هم باید باز ریدایرکت از http به https برای دامنه صورت بگیره. پس بهتره برای دامنه‌ای که ریدایرکت میشه استفاده نکنید.
      در صورتی که با این خطا فقط از سمت مرورگر فایرفاکس مواجه میشید با پشتیبان هاستتون تماس بگیرید تا مشکل رو بررسی و رفع کنند.

  24. ممنون از آموزش خوبتون
    برای هر دو تا دامنه ای که ریدایرکت شده روی دامنه اصلی هم جداگانه باید این عملیات رو انجام بدم.؟

  25. سلام عباس آقای صادقی درود بر شما که انقد قشنگ توضیح دادین ای کاش از اول سایت شمارو میتونستم پیدا کنم.
    والا من مشکلم هاست دانلود هستش.
    delta-music.ir
    dl.delta-music.ir
    حالا من چیکار کنم که بتونم هاست دانلود رو هم اوکی کنم. من تمام مراحل و که برای دلتا موزیک رفتم برای هاست دانلود هم رفتم ولی اوکی نشد.آیا هاست دانلود زیر مجموعه دلتا موزیک نیست؟ اگر هست یا نیست چیکار باید کنم آیا روش خاصتری وجود داره برای هاست دانلود؟
    ممنون میشم کمک کنید تا بتونیم این مشکلو حلش کنیم. چون الان موزیک ها ی درون سایت پخش نمیشن

    1. سلام محسن جان، شما باید روی هاست دانلود هم SSL نصب کنی. برای این مورد با میزبانی وب که هاست خریداری کردی در ارتباط باش تا راهنمایی کنن.

  26. سلام مشکلم بر طرف شد خواستم بگم که اگه دوستانی همین مشکل داشتن بدونن قابل حله
    تنها کاری که باید بکنید اینکه مورورگر خودتونو عوض کنید :/! همین
    اقای صادقی دست شما هم درد نکنه بابت اموزش خوبتون ایشاالله موفق و سربلند باشی

    1. با چه مرورگری بودین و به چه مرورگری تغییر دادین؟
      این اتفاق برای خودم افتاد یه بار، اما دیدم بعد نصب ssl توی فایرفاکس سایت بالا نمیومد، مجبور به خرید ssl شدم.

  27. عه چه جالب://
    من توی کروم بودم ین داستان اتفاق افتاد بعدش رفتم توی فایرفاکس امحان کردم بدونه هیچ مشکلی نصب شد.

  28. البته یه چیزیم اضاف کنم , نمیدونم اینکارم اصلا تاثیری داشت یا نه ولی گفتم اینجور امتحان کنم , اول اومدم توی یه برگه جدید باز کردم sslرو و بعدش داخل گزینه اول شدم و انجام دادم ولی ازش بیرون نیومدم و گذاشتم موند سایتمو رفرش کردم و بعد توی یه برگه جدید ssl رو باز کردم و مراحل با همین روند بردم جلو درواقعه بک ندادم گذاشتم موندن و تک تک در برگه های مختلف با رفرش کردن سایتم انجام دادم و خب به مشکلیم نخوردم.

  29. سلام ، خسته نباشین ، من پس از تهیه یک گواهینامه اس اس ال و نصب تا دیشب ( یک زو بعد نصب ) همه چیز خوب بود و اون قفل سبز رنگ بود تا امروز بد از ظهر که دیگه رفتش !!بعد کلی جستجو گفتن که برم خطا ها رو بررسی کنم که بیش تر خطاهام برمی گردند به فونت ، و میگه بایستی فونتام اچ تی تی پی اس سرو بشوند اما من یه خورده از اماتور بالا ترم و نمی دونم باس چیکار کنم ؟1 میشه راهنمایی بفرمایین
    ادرس سایتمونم http://www.hifrench.com و تازه فقط صفحهاولش انسکویره اگه مثلا یه پست باز کنم میشه سکیور !

    1. سلام رضا جان، برای رفع این مشکل قبل از آدرس دامنه خودتون از view-source: استفاده کنید تا بتونید سورس صفحات رو ببینید. بعدش با دکمه‌های ctrl + f به دنبال عبارت http:// بگردید. چک کنید ببین چه بخش‌هایی از قالب آدرس دهی فونت، تصویر و… به صورت http هست. بعدش فایل‌هایی که شامل این تصاویر هست رو ویرایش کرده و اصلاحشون کنید.

  30. سلام .
    با راه اندازی گواهی رایگان ssl در سی پنل هاست میزبان فا میتونم درگاه بانک ملت رو بگیریم ؟
    و این گواهی سطح ایمنی لازم رو برای سایت فروشگاهی ایجاد خواهد کرد ؟؟

    1. سلام، برای گرفتن درگاه بانکی لزومی به استفاده از SSL ندارید. اما در هر صورت بله، امنیت این ssl مورد تایید هست که با جستجو به همین نتیجه خواهید رسید.

  31. سلام خسته نباشید
    من بعد از ۶ ماه فعالیت روی وبسایتم الان میخوام ssl تهیه کنم ایا روی سئو نتیجه منفی میزاره ؟ چون شنیدم انگار داپلیکیت میشه ؟ و یه سری مشکلات برای سئو ی سایت به وجود میاد میشه راهنمایی کنید ؟

  32. سلام
    روز شما بخیر و ممنونم از آموزش خوبتون
    من موفق شدم ssl رو با توجه به آموزش های شما فعال کنم و سه تا قفل سبز رو هم گرفتم. اما وقتی سایتم رو با https بارگذاری می‌کنم ارور Secure Connection Failed

    An error occurred during a connection to bluenabi.ir. Cannot communicate securely with peer: no common encryption algorithm(s). Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP

    The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
    Please contact the website owners to inform them of this problem.
    میاد…
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید. حسابی کلافه شدم

        1. سلام، اگه روی هاستتون ssl رایگان فعال هست میتونید از اون استفاده کنید. نیازی به تغییر dns نیست. وارد بخش crypto در کلودفلر بشید و بعدش از قسمت SSL حالت flexible رو انتخاب کنید.

  33. با سلام من از میزبان فا هاست اروپا خریداری کردم که روی خودش ssl رایگان داشت اما تنظیمات اون به هم ریختم می خواستم بدونم چه جوری دوباره اون رو راه اندازی کنم

  34. سلام خیلی ممنونم از آموزش خوبتون.
    یک مشکلی برخوردم من اینکه بعد از نصب SSL تمام صفحات من به خوبی بارگذاری میشن و https به خوبی در تمام صفحات به نمایش در میاد.
    اما متاسفانه صفحه اصلی یا همون صفحه اول سایتم که آدرس سایتم در اصل هست بالا نمیاد و اجرا نمیشه.
    نکته ای که هست بنده زمان وارد کردن تنظیمات ssl کشور رو ایران انتخاب کردم، آیا این میتونه در این مشکل دخیل باشه؟!
    خیلی متشکرم.

    1. سلام، احتمالا برای صفحه اصلی سایت از صفحه ساز یا … استفاده می‌کنید که بخاطر تغییراتی توی آدرس لود نمیشن. سورس صفحه اصلی رو چک کنید ببینید مشکل از کجاست.

  35. سلام
    من از میزبان فا هاست تهیه کردم
    و با نصب یک افزونه موفق شدم سایت ورد پرسی خودم را به https تغییر بدم
    و در حال حاضر تمامی صفحات https هستند
    آیا ssl الان برای من فعاله ؟
    آیا لازم هست تا مراحل بتلا رو انجام بدم یا نه ؟
    فقط در قسمت ssl/tls status گزینه auto ssl هست این گزینه رو بزنم یا نه ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام، به صورت پیشفرض امکان استفاده از SSL رایگان در کلیه هاست‌های میزبان‌فا فراهم است. اگر آیکون https سبز هست و مشکلی نیست بله، همه چیز درسته و نیاز به انجام هیچ کاری ندارید.

  36. سلام. وقت بخیر. متشکر از آموزش ها تون. من SSL برای هاستم خریدم اما ایمیل رو پشتیبانی نمیکنه. شرکتی که ازش SSL خریدم میگه برای ایمیل باید جدا هزینه کنم. با این روش میتونم فقط برای ایمیل SSL رایگان نصب کنم؟ یه جوریکه SSL خریداری شده از بین نره؟

  37. سلام وقت بخیر.
    من مدتی قیل گواهی نامه امنیت را فعال کرده ام ، و مراحل به خوبی عمل میکنه .. فقط امروز به مشکلی برخورد کردم
    یک دامین دیگر به شکل Addon اضافه کرده بودم به سی پنل ،زمانی که خواستم برای این دامنه ssl فعال کنم دیدم که از قبل با همان گواهی نامه دامین اصلی موجود هست ، از این رو دیلیت کردم (صرفا برای دامنه Addon) و مجدد اقدام به نصب کردم ، اما هرکاری کردم با همون گواهی دامین اصلی ست میشه..

    برای دامنه های مجزا (addon) میشه گواهی دیگری صادر کرد ؟!
    لطف میکنید راهنمایی کنید.

  38. سلام وقت بخیر
    من چند بار مراحل رو رفتم ولی جواب نمیگیرم
    بعد از نصب SSL سایتم میره به یه صفحه به آدرس 503.shtml و چیزی بالا نمیاد
    از سایت sslforfree هم استفاده کردم بازم همین مشکل رو دارم
    لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

  39. سلام
    آیا SSL که رایگان میزبان فا در اختیار ما قرار میده
    باید این کارهای بالا رو برای فعال کردنش انجام بدیم یا باید کار دیگه ای کنیم

    1. سلام، ssl رایگان ارائه شده در میزبان‌فا به صورت پیشفرض فعال هست. کافیه کدهای ریدایرکت رو داخل htaccess. بزارید و اگر از وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوا دیگه هم استفاده می‌کنید تنظیمات مربوط به ساختار آدرس رو انجام بدین.

    1. سلام،
      وقتی ssl رو نصب کردید، کافیه کدهایی که تو فایل htaccess. معرفی کردم رو به این فایل اضافه کنید. لینک فایل‌ها و تصاویر و… رو هم به صورت https درج کنید.

  40. سلام ممنون از سایت خوبتون.
    توی مراحب نصب برای من اصلا ایمیلی نیومد ولی خوب من ssl هم بدون مشکلی نصب شده.
    ولی خوب قسمت بک اند قفل سبزه ولی قسمت فرانت اند قفل بقول معروف روش یه خطی کشیده شده و سبز نیست .یه 4 تا لینک دارم که 3 تا لینک شدن به خارج از سایت با http اون رو هم باید تغییر بدم به https???
    اگه اره من چطور باید اینکارو انجام بدم ؟چطور میتونم به کدها توی وردپرس دسترسی داشتم باشم.

  41. سلام وقت بخیر مرسی برای آموزش عالیتون اما من ssl رو برای ساب دامین میخوام فعال کنم اگه بشه راهنمایم کنید ممنون میشم.

    1. سلام و احترام؛
      تنها کافیه این گواهی روی هاستتون نصب باشه و بعد روی سایتتون هم فعالش کنید.
      اگر گواهی در هاست نصب شده به وب سایت مد نظرتون برید و گواهی رو در سایتتون هم فعال کنید.

  42. با سلام
    من قبلا همه کارهام روی با دامنه org از جمله ssl روی هاست انجام دادم و الان هم با همون دامنه سایتم بالا میاد
    الان میخوام دامنه com رو پارک کنم روی سایتم تا اینجا مشکلی نیست اما برای گواهی ssl مشکل دارم
    باید جداگونه یکی دیگه برای com بسازم یا گواهی اولی رو پاک کرده و یکی برای هردوبسازم

  43. سلام وقت بخیر
    ممنون برای آموزشهاتون اگر این این سوال منو هم جواب بدین با تمام وجود مدیونتون میشم
    سایت من بعد نصب ssl گاهی باز میشه گاهی نه گاهی رو یه مرورگر باز میشه گاهی نه گاهی هم باز شدنش بستگی به نوع اینترنت مصرفی داره. کلا فقط گاهی سایت بالا میاد. وقتی هم که بالا نمیاد نه دسترسی به سایت هست نه کنترل پنل بازید سایتم کاملا افت کرده و نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید

  44. سلام خسته نباشید. من انجام دادم اما فقط صفحه اول من با پیشوند https ظاهر میشه . کد مربوطرو داخل فایل htaacces هم ادیت کردم اما فقط و فقط صفحه اول من بصورت خودکار تغیر میکنه. باقی صفحات رو که کلیک میکنم به http تبدیل میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  45. درود. من تمام مراحل بالا رو که توضیح داده شده برای sslرایگان کاملا انجام دادم و اون کدها رو هم توی روت کپی کردم. ولی فایرفاکس اجازه بالا اومدن سایت رو نمیده و به ssl ایراد میگیره در صورتی که تا 2020 اعتبار داره. در ضمن سایتم رو با php لاراول نوشتم.

  46. سلام
    تفاوت Let’s Encrypt و Self Signed چیه؟ و اینکه از لحاظ امنیت شون کدومشون بهتره

  47. با سلام و خسته نباشید.
    من مراحل رو طی موارد آموزشی طی کردم ولی خطای زیر نمایش داده میشه و unsafe نشون میده
    Really Simple SSL has received no response from the webpage
    لطفا راهنمایی کنید

  48. سلام خسته نباشید من مراحل ssl رو به درستی طی کردم ولی وقتی ادرس سایت رو سرچ میکنم اخطار نا امن بودن سایت میاد و سایت اصلا باز نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید ممنونم از سایت خوبتون

  49. با سلام و تشکر از سایت خوبتون در مرحله نهایی autofil در قسمت دامین Self-signed certificates will cause browser warnings. این ارئر نمایش داده میشه ولی دامین قفل سبز داره ولی در زمان باز کردن خاکستریه

  50. سلام آقای صادقی عزیز به شما خسته نباشید میگم 🌹 سوالی داشتم در ارتباط با همین موضوع ؛ آیا اگر از وبسایت های ارائه شده ssl رایگان این عمل دانلود و نصب را انجام دهیم مدت زمانش معمولا چقدر است و برای تمدید آن نیاز به خرید داریم یا خیر بعد از منقضی شدن ssl ارائه شده از سوی آن سایت ها میتوانیم دوباره از ssl ارائه شده توسط هاستینگ خود استفاده کنیم !؟ آیا اس اس ال ارائه شده توسط هاستینگ ها نظیر میزبان فا به صورت خودکار تمدید میشود یا خیر .. به نظر شما بهتر است از sll رایگان هاست خود استفاده کنیم یا از سایت هایی که ssl رایگان ارائه میدن ! سپاس 🙂

    1. تفاوت SSL رایگان Lets Encrypt با نسخه های تجاری در دوره تمدیدشونه. یعنی در نسخه رایگان هر سه ماه باید تمدید بشه که میزبان فا بصورت خودکار این مورد رو انجام میده ولی در تجاری حداقل دوره اون یکساله هست بنابراین در نسخه رایگان امکان تهیه نماد الکترونیکی 2 ستاره نیست چون حداقل دوره SSL باید یکساله باشه اما امن شدن وب سایت شما توسط یک گواهی رایگان می تونه کماکان موثر و حائز اهمیت و در افزایش رتبه سئو تاثیر گذار باشه.

  51. سلام
    ممنونم از آموزشهاتون
    سایت من در مورد موبایل باز نمیشه و خطای ارتباط غیر امن رو میده ولی در نسخه کامپیوتری با ارتباط ssl مشکلی نداره. میشه بفرمایید مشکل کارم کجاس.پشتی بان هاستم هم ارتباط گرفتم جواب درستی ندادن.

  52. سلام
    من همه مراحل رو درست رفتم طبق آموزش. در مرحله سوم که وارد میشم Certificates on Server اونجا لیستش رو نمیاره. چیکار کنم؟

  53. سلام من از ssl رایگان استفاه کردم برای سایت جوملا
    فقط 1 مشکل من موقعی که میخوام فولدر well-known. رو نصب کنم ارور میده برای رفع مشکل من باید چه کار کنم تو نت گشتم چیزی پیدا نکردم .

  54. سلام ممنون از مطالب خوبتون.
    عکس های سایت من باز نمیشه و مرورگر کروم اخطار میده میشه یه راهنمایی بفرمایید؟ البته فکر کنم مشکل همین ssl باشه که من اون رو نصب نکردم.

  55. سلام عباس جان خدا قوت مرد بزرگ
    برم سر اصل مطلب
    1. من برای بازیافت رمز عبور از سوال امنیتی امنیتی که استفاده میکنم
    ایمیل که میاد همراه با لینکی که باید روش کلیک کنم تا رمز و عوض کنم
    لینک کار نمیکنه , یعنی مثل نوشته مشکی هستش .
    و من هنوز با همون رمز عبوری که شرکت برام داده دارم استفاده میکنم خوب…
    چون نمیشه که عوض کنم .
    چند مرتبه هم ایمیل زدم و توضیح هم قشنگ دادم که ایمیل کار نمیکنه لینکش
    و فکر میکنم بحث امنیتی SSL هستش چون در پنل م هم روی آیکون در سی پنل
    قسمت : METRICS بخش Errors روی آیکون علامت تعجب به رنگ قرمز وجود داره
    و در قسمت : SECURITY روی بخش SSL/TLS Status هم روی آیکون علامت سوال قرمز وجود داره .
    به نظرتون باید چیکار کنم ؟ باز تیکت بزنم یا تماس بگیرم به میزبانفا که مشکل و بخش فنی درست کنند
    یا اینکه که مشکل و راه کار رو میدونید و لینک یا نحوه عملکردو و راهنمایی های لازم و میدین برای انجام مراحل …
    با تشکر از صبر و شکیبایی شما دوست و همکار زحمت کش که دست راست همی مایید
    با عشق به میزبانفا…

  56. سلام .خیلی خیلی خوشحالم که هاست و دامین رو از وبسایتی خرید کردم که اینقدر به آموزش و انتشار دانش اهمیت میده. ازتون ممنونم. خیلی چیزها رو ازتون یاد گرفتم. همیشه موفق و پیروز و سرافراز باشید.

  57. سلام
    ممنون از این مقاله مفید

    میشه بفرمایید شما از چه سایدباری در این سایت استفاده میکنید ؟
    عرض سایدبارهایتان زیاده و ظاهر خیلی خوبی دارن ، من مدتهاس به دنبال چنین چیزی هستم
    ممنوم

    1. سلام وقت بخیر؛
      قالب استفاده شه در بلاگ جنه هستش.
      روی حالت پیش فرض ست شده.

  58. سلام میشه لطفا رایگان رو کامل بگید
    من هاستم گزینه Let’s Encrypt رو نداره با پشتیبانی هاستم حصبت کردم گفتن امکانش نیست میشه چند تا سایت معرفی کنید که کد گواهینامه بسازه
    من تو گوگل سرچ میکنم چند تا بهم میگن ولی نمیدونم چجوری باید بگیرم

    1. سلام وقت بخیر؛
      شما امکان استفاده از SSL رایگان یا تجاری رو دارید.
      اگر به هر دلیلی امکان فعال سازی گواهی Let’s Encrypt رو ندارید می تونید از گواهی نامه های تجاری کمک بگیرید که صارد کننده گواهی رو روی هاستتون فعال میکنن.

  59. سلام من از کلود فلر تنظیم کردم ssl رو .. ولی صفحات داخلی چون فعال شده و سبز شده .. تیزرا پخش نمیشن.. چیکار کنم.. صفحات داخلی قفل ssl فعال نباشه

  60. سلام آقا من یه مشکلی دارم تو بخش پیشخوان وردپرس علامت سبز هستش ولی داخل سایت قرمزه همه لینکامم https کردم میشه لطفا راهنمایی کنید ؟

    1. سلام روز بخیر؛
      این پروتکل هم در فرانت اند هم در بخش بک اند سایت باید اعمال بشه.
      اگر تمام مراحل رو مطابق مقاله انجام دادید و همچنان مشکل پابرجا هستش از افزونه ای که در انتهای مقاله معرفی شده برای انتقال از پروتکل http به https کمک بگیرید.

  61. با سلام،
    من هاستم رو از شما تهیه کردم. من در صفحه private keys که میخواستم یک private key ایجاد کنم، دوتا از قبل وجود داشت که من هم یه دونه ایجاد کردم شدن 3 تا. حالا تو صفحۀ Certificates (CRT) فقط دوتا certificate وجود داره (حالا چرا 2 تا، نه 3 تا؟) و جلوی یکی نوشته self-signed و دیگری let’s encript. حالا چند سوال:
    1. من کدومو باید Install کنم؟
    2. اونی که let’s encript نوشته انقضاش سه ماه بعده. مشکلی پیش نمیاد بعد 3 ماه؟
    3. اونایی که از قبل وجود داشته چی بودن؟
    4. آیا میشه همه چیزو پاک کرد و از اول ساخت؟
    5. اونی که self-signed هستش رو که میزنم مینویسه Self-signed certificates will cause browser warnings.
    اگه من همشو پاک کنم از نو بسازم، همش میشه self-singned، دیگه اون let’s encript از بین میره درسته؟

    1. سلام روز بخیر؛
      به صورت پیش فرض روی تمام پلن ها ssl رایگان نصب هست و به صورت خودکار بر روی دامنه شما فعال شده. در خصوص سوالاتتون:
      1- تنظیمات مربوط به گواهی let’s encript باید نصب و فعال بشه.
      2- بله گواهی let’s encript سه ماه یکبار به صورت خودکار و کاملا رایگان تمدید میشه.
      3- تنظیمات مربوط به گواهی هستن که از قبل نصب کردید. تنظمیات مربوطه رو از طریق لینکی که خدمتتون میفرستم در سیستم مدیریت محتواتون روی ادرس های مربوطه اجرا کنید و تغییری در سایر تنظیمات اعمال نکنید.
      اگر از سیستم مدیریت محتوای ورپرس استفاده میکنید برای فعال شدن https روی آدرس های سایت، باید از لینک آموزشی زیر کمک بگیرید و تنظیمات وردپرس رو برای فعال شدن https اجرا کنید.
      آموزش نحوه نصب ssl روی وردپرس

  62. سلام
    تو قسمت دوم باید کدوم کشور یا شهر رو بنویسم ؟
    تحریم شده ایران تو این قسمت یا نه ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اطلاعات خواسته شده در تمامی این بخش‌ها باید لاتین و کشوری به غیر از ایران وارد بشه.

  63. سلام خسته نباشید من تمامی مراحل بالا رو رفتم و حتی چراغ سبز رو هم گرفتم اما جلوی چراغ سبز ی قسمتی داره به این اسم (Certificate Expiration)که ی آیکون تعجب قرمز رنگ اومده جلوی این (9/7/19) که فرک کنم همون تاریخ انقضاش باشه….با این وضعیت وقتی که آدرس سایتمو با https میزنم حالت نا امن لودش میکنه یا همون (unsafe) ممنون میشم راهنمایین کنین

    با تشکر رفیع خانی

  64. سلام. وقت بخیر. من یه دامنه دات کام دارم که ssl تجاری نصب کردم و یه دامنه دات آی آر دارم که ریدایرکت به دات کام شده. برا اینکه پنجره ( محافظت نشده) رو نشون نده باید برا این دامنه هم SSL نصب کنم. تصمیم گرفتم ssl رایگان نصب کنم. الان با این روشی که فرمودید اس اس ال رایگان نصب شد اما وقتی وارد بخش آخر (HTTPS) میشم فقط میتونم یکی از SSL ها رو نصب و فعال کنم نه هر دو رو. متشکر میشم راهنمایی بفرمایید.

  65. سلام
    من در مرحله آخر نصب SSL یک پیغامی برام میزنه می خواستم ببینم ماله چی هست ؟
    مهمه یا نه؟ نصب کنم بره؟
    This is a self-signed certificate. Self-signed certificates are easy for attackers to spoof, and they generate security warnings in a user’s web browser. You should only temporarily install this certificate until a valid certificate authority issues a signed certificate to replace it.
    اینم ترجمشه
    این یک گواهی خود امضا شده است. صدور گواهینامه های خود امضا شده برای مهاجمان آسان است و هشدارهای امنیتی را در مرورگر وب کاربر ایجاد می کنند. شما فقط باید این گواهینامه را بطور موقت نصب کنید تا اینکه یک مجوز معتبر معتبر یک گواهی امضا شده برای جایگزینی آن صادر کند
    گفتم چون شما توی سایتتون زدین SSL رایگان میدیم شاید مربوط به اون باشه .
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  66. پس از اینکه به صفحه بعدی هدایت شدید در این مرحله لازم است تا مشابه تصویر زیر در قسمتی که با عنوان Certificates on Server در ابتدای این صفحه قرار داره روی دکمه Install برای دامنه‌های ساخته شده کلیک کنید تا عملیات نصب از این روش انجام بگیرد. بنابراین روی دکمه install کلیک کنید تا به مرحله بعدی که در صفحه Manage SSl Site قرار دارد هدایت شده و سپس روی دکمه Autofill by domain کلیک کنید تا سایر گزینه‌ها به ترتیب بر اساس اطلاعاتی که در مراحل ساخت Key، CSR و CRT آنها را تعیین کرده‌ایم انتخاب شوند و در نهایت روی دکمه install certificate که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

    توی این قسمت من وقتی میرم مرحلخ سوم اصلا چیزی نیست که بخوام اینستال رو بزنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *