آموزش های سی پنلکنترل پنل های هاستینگ

نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

آموزش نصب دامنه یا پارک دامین در cpanel جدید

تو این ویدیو آموزشی تصمیم داریم نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل رو به شما آموزش بدیم، تا پس از اون قادر باشین پسوند های مختلف دامنه های وب سایتتون رو به هاست متصل کنید.

پارک دامین یا park domain چیست و چه کاربردی دارد ؟

پارک دامین، دامنه ای هستش که بر روی دامنه اصلی متصل به هاست پارک میشه و محتوای دامنه اصلی متصل به هاست رو داخل خودش نمایش میده، به عنوان مثال اگه آدرس دامنه اصلی وب سایت شما Mizbanfa.ir باشه، تصور کنید که دامنه های Mizbanfa.net و Mizbanfa.org رو هم ثبت کرده باشید و حالا میخواین کاری کنید که اگه کسی آدرس وب سایت شما رو با پسوند های .net و یا .org هم داخل مرورگر وارد کرد به صورت خودکار این دامنه ها، محتوای وب سایت اصلی شما رو نمایش بدن، پس اگه آدرس وب سایت اصلی شما Mizbanfa.ir باشه و شما دامنه Mizbanfa.org رو بر روی هاست وب سایتتون پارک کنید، هرکس دامنه Mizbanfa.org رو هم داخل مرورگر وارد کنه، دامنه Mizbanfa.org دقیقا محتوای دامنه اصلی شما یعنی Mizbanfa.ir رو داخل خودش نمایش میده و توسط امکان پارک دامین قادر هستین هر دامنه ای رو که تمایل دارید به هاست وب سایتتون متصل کنید تا اون دامنه ها نیز دقیقا محتوای سایت اصلی شما رو به نمایش بزارن.

قبل از انجام عملیات پارک دامین داخل هاست سی پنل یه نکته بسیار مهم وجود داره که اگه رعایتش نکنید به هیچ عنوان قادر نیستید دامنه مورد نظر رو بر روی هاست وب سایتتون به شکل صحیح پارک کنید و اون نکته اینه که اگه بخواین دامنه ای رو بر روی هاست وب سایتتون پارک کنید در ابتدا میبایست dns های اون دامنه رو مطابق با dns های هاست وب سایتتون که میخواین دامنه رو روش پارک کنین ست کنید، اگه از dns های هاست وب سایتتون خبر ندارین میتونین اون ها رو از شرکتی که ازش هاست تهیه کردین بپرسین، وقتی که dns های هاست مورد نظر رو بر روی دامنه ای که میخواین روی هاست پارکش کنین ست کردین، حتما صبر کنید تا 6 ساعت بگذره و dns ها به صورت کامل ست بشن بعدش نسبت به پارک کردن اون دامنه روی هاست وب سایتتون اقدام کنید، بعد از تنظیم dns ها روی دامنه مورد نظرتون در ادامه این آموزش کاربردی با ما همراه باشید.

آموزش پارک دامین یا domain alias در هاست سی پنل

در ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل، وارد هاست سی پنل وب سایتمون میشیم، سپس از قسمت domain میبایست بر روی آیکون aliases کلیک کنیم، البته توجه داشته باشید که سی پنل داخل ورژن های جدیدش نام قابلیت پارک دامین رو گذاشته aliases، اگه شما از سی پنل ورژن قدیمی استفاده می کنید نام این قابلیت تو هاست شما parked domains هستش، پس ما بر روی aliases کلیک می کنیم تا وارد این صفحه بشیم.

پارک دامین در cpanel

قبل از شروع کار باید بهتون بگیم که نام دامنه اصلی این هاست ما mizbanfatv.ir هستش و حالا ما تصمیم داریم دامنه Mizbanfa.org رو بر روی این هاست پارک کنیم تا دقیقا محتوای وب سایت mizbanfatv.ir داخل دامنه Mizbanfa.org هم نمایش داده بشه، برای انجام این کار از قسمت Create a New Alias داخل فیلد domain نام دامنه مورد نظرمون رو وارد می کنیم، پس شروع می کنیم به تایپ کردن، Mizbanfa.org و برای پارک کردن دامنه بر روی دکمه آبی رنگ add domain کلیک می کنیم.پارک دامین در cpanel و همونطوری که میبنین پیغام سبز رنگ You successfully created the alias, “mizbanfa.org” رو مشاهده می کنیم.پارک دامین در cpanel و فقط مشاهده این پیغام به این معناست که دامنه ما به خوبی بر روی هاست پارک شده، حالا میخوایم در عمل هم ببینیم که پارک دامین به خوبی انجام شده یا نه، پس داخل مرورگر آدرس دامنه اصلی وب سایتمون رو شروع می کنیم به تایپ کردن mizbanfatv.ir و اینتر می کنیم و 5 ثانیه صبر می کنیم تا سایت به صورت کامل لود بشه، همونطور که میبنین یه سایت وردپرسی ساده هستش و حالا یه تب جدید داخل مرورگر باز می کنیم و داخلش آدرس دامنه ای که روی هاست پارکش کردیم رو شروع می کنیم به تایپ کردن، Mizbanfa.org و اینتر میزنیم. بله همونطوری که میبنین این دامنه به خوبی روی هاست ما پارک شده و داره محتوای سایت Mizbanfatv.ir رو دقیقا داخل خودش یعنی با همون آدرس Mizbanfa.org نمایش میده.

آموزش ریدایرکت دامنه پارک شده بر روی هاست به آدرس دیگر

دوباره برمیگردیم به صفحه aliases یا همون پارک دومین داخل هاست سی پنل، و از اینجا بر روی دکمه go back کلیک می کنیم تا برگردیم به صفحه تنظیمات پارک دامین های هاست سی پنل، تو اینجا از این قسمت، تمام دامنه هایی که بر روی هاست ما پارک شدن مشخص هستن و کاره جالبی که میخوایم یادتون بدیم این هستش که شما حتی قادر هستین دامنه ای رو که بر روی هاست سی پنل وب سایتتون پارکش کردین رو به یه آدرس دلخواه دیگه هدایت یا ریدایرکت کنین، مثلا ما دامنه Mizbanfa.org که بر روی هاست mizbanfatv.ir پارکش کردیم رو قادر هستیم به آدرس یه سایت دیگه هدایتش کنیم، برای انجام این کار از مقابل دامنه پارک شده بر روی گزینه manage redirection کلیک می کنیم.پارک دامین در هاست سی پنلl تو این صفحه از قسمت The alias, “mizbanfa.org”, redirects to قادر هستیم دامنه پارک شده Mizbanfa.org رو به یه آدرس دیگه هدایتش کنیم، برای انجام این کار تو این فیلد آدرس دلخواه مورد نظرمون رو شروع می کنیم به تایپ کردن https://mizbanfa.net و حالا بر روی دکمه آبی رنگ save کلیک می کنیم.پارک دامین در هاست سی پنلl تا پیغام سبز رنگ The domain “mizbanfa.org” is now being redirected to “https://mizbanfa.net” رو مشاهده کنیم.پارک دامین در هاست سی پنلl حالا برای این که در عمل ببینیم ریدایرکت پارک دامین به خوبی انجام شده یا نه، یه تب باز می کنیم و آدرس دامنه پارک شدمون رو تایم می کنیم، Mizbanfa.org و اینتر می زنیم و 5 ثانیه صبر می کنیم تا صفحه به خوبی لود بشه، بله و همونطوری که میبنین وقتی آدرس دامنه Mizbanfa.org رو وارد کردیم به صورت خودکار به آدرس Mizbanfa.net هدایت شدیم، امیدواریم توسط این آموزش قادر شده باشین که به خوبی با پارک دامین و نحوه انجام پارک دامین تو هاست سی پنل آشنا بشین، هر سوالی که درمورد پارک دامین دارین رو داخل قسمت نظرات همین ویدیو برای ما ارسال کنید، ما در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ میدیم.

داخل ویدیو آموزشی بعدی نحوه ریدایرکت یا منتقل کردن یک آدرس به آدرس دیگر را داخل هاست سی پنل به شما آموزش میدیم تا پس از اون قادر باشین اگه آدرس یه صفحه ای از وب سایتتون تغییر کرد اون رو از طریق هاست به آدرس جدیدش هدایت کنید، پس با ما همراه باشید و برای مشاهده آموزش های بیشتر درمورد سی پنل که یکی از محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست محسوب میشه، لطفا به وب سایت www.mizbanfa.net مراجعه کنید و یا این که مارو از طریق تویتر دنبال کنید و از تمام آموزش های ما به صورت رایگان استفاده کنید.

4.4/5 - (32 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۲۵ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من در مورد پارک دامین از شما 4 سوال داشتم . 1 – من فعلا از هاست رایگان دارم استفاده می کنم . و یک دامین هم خریداری کردم . همانطوری که شما در آموزشتون فرمودید من هم دامین را پارک کردم . دامینی که من در هاست رایگان مجبور بودم انتخاب کنم به این شکل بود http://www.socksmachine.skyf.ir و الان دامنی که خریدم http://www.socksmachine.ir است .
    حالا من چه کار کنم که ساینم آدرسش فقط با دامین خودم بیاد بالا ( http://www.socksmachi,ne.ir )
    متاسفانه وقتی من دامین خودم را در نوار آدرس می زنم ، بلافاصله سایت را با آدرس http://www.socksmachine.skyf.ir باز میکنه . 2 – اصلا من چکار کنم که فقط با دامین خودم در هاست رایگان کار کنم ؟
    3 – در ضمن اگر من بعدا خواستم یک هاست را خریداری کنم آیا این مشکل من بعدا با خرید هاست جدید قابل حل است ؟
    4- یک مشکل دیگه من این است که در قسمت پیوند یکتا هم آدس http://www.socksmachine.skyf.ir را می آورد و ترس من از این است که اگر تعداد پستهایم را بخواهم زیاد کنم دیگه نشود کاری انجام بدهم . لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    1. سلام جناب سعید
      باتوجه به نامشخص بودن نوع هاست های رایگان، متاسفانه در این زمینه نمی توان بدون بررسی به سوالات شما پاسخ داد.
      اما حتما پس از خرید هاست تجاری از لینک زیر، ما قادر هستیم اطلاعات شما را به هاست جدید منتقل کنیم و جهت انجام تمام درخواست هایی که دارید شما را یاری کنیم. و مرحله به مرحله برای انجام این امور با شما همراه باشیم.
      https://mizbanfa.net/web-hosting/shared/europe-linux/
      موفق باشید.

  2. سلام .
    من یک مشکل دارم که ممنون میشم من رو راهنمایی کید واقعا نمیدونم مشکل کجاست.
    من یک دامنه رو در سایت پرشین ریجیستر ثبت کردم بعد مدتی تایدیه فعال سازیش روی ایمیلم اومد و حالا در بازدید مجدد از رو فایلم دیدم مشخصاتم به کلی تغییر کرده و انگار فرد دیگری اومه و به کلی این دامنه رو به اسم خودش تغییر داده اما همچنان در سایت who is ایمیل من در مشخصات هستش ولی نام و شماره شخص ناشناس.
    من رفتم مشخصاتم رو ادیت کردم اما اخطار تایید داد و حالا نمیدونم واقعا چی شده.
    از طرفی هاست cpanel خریدم و تاییدش روی ایمیلم اومد و وقتی به قسمت کنترل آدمین میرم میگه این صفحه یافت نشده است و ارور میده که
    The page you are looking for is not found.
    Website Administrator

    Something has triggered missing webpage on your website. This is the default 404 error page for nginx that is distributed with Fedora. It is located /usr/share/nginx/html/404.html

    You should customize this error page for your own site or edit the error_page directive in the nginx configuration file /etc/nginx/nginx.conf.
    واقعا نمیتونم هاست رو روی دامینم ریجستر کنم با این وضعیت . ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.

    1. سلام
      لطفا نام دامنه خود را بفرمایید؟
      همچنین لطفا بفرمایید هاست سی پنل را از کدام شرکت خریداری نموده اید؟
      مطمئن هستید که قبل از پارک کردن دامین، dns های دامین را به شکل صحیح بر روی هاست ست کرده اید؟

  3. واقعا آموزشتون عالی بود – خیلی ممنون بابت زحمات .
    با تشکر سید حمیدرضا غمخواری

  4. سلام و عرض ادب
    چطور میتوان تنظیماتی رو اعتمال کرد که مثلا سایت example.com که روی example.ir پارک شده. فقط برخی از صفحات رو با آدرس example.cpm بیاره
    مثلا فقط هوم پیچ

  5. گوینده انگار ربات صحبت میکنه و خیلی خسته کننده و شل هست
    اما ممنون از آموزشتون

      1. کاشکی ربات هایی هم بودند که به همین راحتی ویدیو تولید کنند و ما این همه اذیت نمیشیدیم برای تولید ویدیو ها…
        هدف ما از طرح ویدیو به این صورت این بوده است که آموزش ها کامل و شفاف باشند و در طی آموزش لکنت زبان و حرف های اضافه وجود نداشته باشد، به همین خاطر ما ویدیو ها را از روی سناریو ساختیم نه این که مثل برخی از دوستان نرم افزار ضبط رو روشن کنیم و همون موقع شروع به ضبط کنیم.
        تولید ویدیو به این سبک به قدری به زبان و انرژی نیاز دارد که فقط یک تیم چند نفره قادر به مونتاژ چنین ویدیو هایی هستند.
        اما اگر راهکار هایی برای بهتر شدن وجود دارد بفرمایید تا اجرایی کنیم.
        موفق باشید.

        1. سلام جناب یزدان پرست
          جالبه بدونین منم اول همین نظرو داشتم
          ولی وقتی 6 – 5 تا ویدیوی دیگه رو دیدم خیلی از این صدا خوشم اومد.هرچند محتوای مختصر و مفیدی که برای ویدیوها نوشته شده، بسیار عالی تهیه شده
          اگه مشکلی نداره نام گوینده ویدیوهای میزبان فا رو اعلام بفرمایید.
          با سپاس از شما و دوستانی که این آموزشها رو به رایگان در اختیار ما قرار میدین.
          موفق باشید…

          1. سلام و روز بخیر
            جناب محسن عزیز از عنایت شما به این محتوا ها بسیار متشکریم.
            گوینده این ویدیو ها بنده هستم. و در حدود 3 سال پیش ضبط شده اند.
            موفق باشید.

            1. تن صداتون و نحوه بیانتون بسیار عالیه..
              ضمن اینکه به نظر من محتوایی که شما تهیه میکنید، کاربر کاملا پاسخش رو دریافت میکنه.
              اینکه وقت گذاشتین تا صحبت یا لکنت یا هر چیز اضافی از ویدیوها حذف بشه و در ویدیوها فقط به آموزش پرداخته شده در واقع ارزشی هست که برای کاربرانتون قائل شدید..
              امیدوارم آموزشهاتون با همین صدا و همین شکل، ادامه دار باشه.
              همچنین امیدوارم از حرفهای برخی دوستان که زود قضاوت میکنن، دلگیر نشین.
              آرزوی موفقیت براتون دارم علی جان.

        2. سلام و خسته نباشید ویدئوها بسیار عالی و شمرده شمرده توضیح میدادن دستتون درد نکنه هیچ انتقادی به ویدئو ها وارد نیست چون بسیار با کیفیت و واضح هستن واقعا تشکر می کنم و آرزوی موفقیت روز افزون برای مدیریت و تیم همراه میزبان فا دارم.
          یه راهنمایی میخواستم پارک اول رو تونستم انجام بدم پیغام سبز رنگ هم اومد اما واسه پارک دوم با اینکه پیغام سبز رنگ اومد اما صفحه باز نمیشه ممنون میشم جواب و راه حل رو از طریق ایمیل واسم ارسال کنید. باتشکر

          1. سلام و احترام؛
            ارور یا اعلان خاصی مشاهده می کنید؟
            تمام مراحل رو طبق آموزش انجام دادید؟
            لطفا در خصوص مشکل بیشتر توضیح بدید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

        3. کاش لااقل ویدیو قابلیت بالابردن سرعت داشت. ممنونم از ساخت ویدیو اما منی که بیش فعالی دارم و رو صندلی نمیتونم بند بشم، نگاه کردن ویدیوی آموزشی شما عذاب الاهیه. سریع بگو تموم شه بره دیگه 🙂

          1. سلام و احترام؛
            در ویدیوهای جدید سعی میکنیم سرعت انتقال مطالب رو افزایش بدیم.

      2. فیام سینمایی که نیست. چرا انتظار بیجا؟ اتفاقا بهترین متد رو انتخاب کرده. سریع، واضح، سلیس، دقیقا چیزایث ک از ی فیلم اموزشی انتظار میره. من ده ساله الکترونیک، و بست ساله معلمم، سی ثانیه این کار ساختن ، واقعا اذیت کننده و سخته، بنظزم کاربرا باید ممنون باشن از این اقا که حاشیه نمی زه.

    1. سلام دوست عزیز
      من یکی از کاربران میزبان فا هستم
      منم مثل شما وقتی اولین ویدیوهای میزبان فا رو دیدم همین فکرو کردم
      ولی وقتی سایر ویدیوهای میزبان فا رو با همین صدا دیدم و شنیدم نظرم عوض شد
      به نظر من این گوینده و البته محتوای نوشته شده عالی هستن.
      دوست من مطمئن باش اگه سایر ویدیوها رو ببینی، نظرت عوض میشه.
      اینو صرفا فقط واسه این گفتم چون منم اول نظر شما رو داشتم.
      موفق باشی دوست عزیز…

  6. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    من یک دومین بین الملل خریدم که در مراحل خرید name server های آن را به name server های هاستم تغییر دادم، ولی سریعا اقدام به پارک این دومین کردم، که ظاهرا dns های آن خوب ست نشده است، آیا با پاک کردن این دومین پارک شده و پارک کردن مجدد آن این مشکل حل می شود؟ با سپاس.

    1. سلام و وقت بخیر، تا 72 ساعت بعد از پارک کردن دامنه معمولا طول میکشه اتصال کامل بشه، اگر به درستی انجام داده باشید دامنه پاک خواهد شد. کمی تامل کنید اگر متصل نشد پاک کرده و مجددا پارک کنید.

  7. واقعا تمام توضیحاتتون کلیدی و مورد نیازه و عالی هم آموزش دادید تازه من فقط متنارو خوندم و فیلماهم ندیدم
    من 2 تا دامین دیگه برای سایتم گرفته بودم نمیدونستم چطوری ست کنم همه توضیحات ساب دامین و پارک دامین کامل بود سپاس

  8. سلام
    ابتدا بابت اموزشهای خوبتون تشکر میکنم
    سوالی دارم
    آیا پارک دامنه و بعد ریدایرکت روش صحیح داشتن دوتا دامینه ؟؟
    ینی از نظر سئو گوگل اوکیه ؟
    فکر نمیکنه دوتا سایت شبیه همدیگن

    1. سلام و وقت بخیر، بله حتما باید این کار رو انجام بدین و به دامنه دلخواه ریدایرکت کنید. اون هم به صورت ریدایرکت 301 که اعتبار و امتیاز سایر دامنه‌ها به دامنه مد نظرتون ارسال بشه.

      1. من از طریق همین اموزش دامنه دوم رو پارک کردم
        ایا کار دیگری هم لازمه ؟ بابت ریدایرکت 301 ؟

        1. اگه میخواین که روی یکی از دامنه‌ها کار کنید و اون دامنه رو به عنوان دامنه اصلی در نظر بگیرید باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید. چون در این صورت داخل گوگل دو دامنه با محتوای دقیقا یکسان نشون داده میشه که از نظر سئو و بهینه سازی درست نیست.

  9. سلام
    تشکر بابت اموزش کاملتون 10 تا سایتو گشتم یکی بد تر دیگری اخر تو سایت شما کارم را افتاد.
    تشکر

  10. سلام من میخوام دامنه اصلی رو به سایت متصل کنم وقتی dns های هاستو در ایرنیک تغییر میدم میگه دسترسی امکان پذیر نمی باشد چیکار کنم؟؟

  11. سلام . وقتتون بخیر .
    خدا قوت و ممنون از آموزشهای خوبتون .
    من یه سوالی دارم , ببخشید اگه طولانی میشه , چون آماتورهستم و اطلاعاتی ندارم , ممنون میشم راهنمائیم کنید 🙂
    من دو دامنه با یک نام مشابه و باپسوندهای IR , com از ایران سرور تهیه کرده بودم برای راه اندازی یک وبسایت ( اسمش رو بگذاریم وبسایت شماره 1)
    و بعد میخواستم یک دامنه دیگه تهیه کنم برای وبسایت شماره 2
    الان که میخام از شما هاست (پنل استاندارد ) تهیه کنم دیدم در زمان خرید این هاست , یک دامنه ی هدیه با خودش داره (که میتونم اون رو برای وبسایت شماره ی 2 استفاده میکنم و دیگه دامنه تهیه نکنم )
    حالا من میخام در زمان تهیه هاست از شما این دو سایت رو ادان کنم روی این هاست . ( من قبلا هاست نداشتم و دامنه هایی که تهیه کردم هنوز روی سایتی قرار نگرفته )
    من راهنمایی مربوط به پارک دامین و ادان دامین رو خوندم . تا حدودی متوجه شدم ,
    حالا سوال من اینه که :

    **اول ) مراحل کار من به چه صورته ؟ یعنی باید به ترتیب چه مراحلی رو طی کنم که اشتباه نکنم و از نظر فنی امکاناتی که میتونم استفاده کنم رو از دست ندم (طوری که بعدا نشه درستش کرد !)
    مواردی که من میخام ( و ترتیب انجامش رو نمیدونم !) : تهیه ی هاست استاندارد با دامنه ی رایگان و قالب وردپرس آوادا برای وبسایت شماره 2 + ادان وبسایت شماره 1 و پارک هردودامنه ای که خودم دارم روی اون با داشتن قالب آوادا

    ** دوم : و اینکه من باید از ایران سرور dns دامنه رو بگیرم و در زمان خرید هاست از شما وارد کنم ؟ یا از شما dns هاست رو بگیرم و اول برم توو ایران سرور dns دامنه هام رو تغییر بدم , بعد بیام هاست رو سفارش بدم ؟؟

    بسیار ممنون میشم راهنمائیم کنید تا زودتر بتونم مراحل تهیه هاست از شما رو انجام بدم .

    1. سلام امین جان، برای اینکه بتونید از این قابلیت استفاده کنید باید مراحل زیر رو طی کنید.
      موقع خرید هاست از میزبان‌فا، دامنه انتخابی که در پرداخت سالانه هدیه داده میشه رو هم انتخاب می‌کنید. بعد از نهایی شدن پرداخت نهایتا تا 72 ساعت باید منتظر بمونید تا با اتصال DNS ّای دامنه، هاست به دامنه متصل بشه و بتونید ازش استفاده کنید.
      بعد از این کار میتونید وارد هاست شده و دامنه‌های COM و IR که تهیه کردید رو روی این دامنه به صورت ادان اضافه کنید تا از یک هاست برای این سه دامنه استفاده کنید.
      در رابطه با سوال دوم هم اطلاعات dns هنگام خرید براتون ایمیل میشه که باید این اطلاعات رو در دامنه‌ای که از ایران سرور خریداری کردید وارد کنید.

  12. سلام و خسته نباشید بنده یه دامنه .com داشتم تازگی یه .ir ثبت کردم و طبق آموزش شما از قسمت الیاسس اونو ثبت کردم ولی ریدایرکت نکردم
    سوال اول : آیا ریدایرکت لازمه
    سوال دوم : الان وقتی دامنه دوم رو میزنم تو آدرس بار پسوند دامنه رو تغییر می ده به دامنه اول در صورتی که تو آموزش شما اینجوری نیست و همون دامنه رو سایت می مونه جریان چیه لطفا کمک کنید
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر،
      بله برای اینکه با دوگانگی محتوا تو نتایج گوگل مواجه نشید حتما ریدایرکت 301 داشته باشید.
      احتمالا تنظیمات ریدایرکت براش انجام دادین که ریدایرکت میشه. این بخش از سی پنل هدفش نمایش محتوای دامنه اصلی هاست روی سایر دامنه‌هایی هست که از اینجا اضافه می‌کنید.

      1. تشکر از پاسختون
        خیر اصلا ریدایرکت نکردم و باز همچنان در آدرس بار وقتی آدرس zoomitgermany.ir رو تایپ می کنم تغییر میده به zoomitgermany.com
        اینو باید چیکار کنم که درست بشه؟؟؟

        و منظور از ریدایرکت 301 چیه یعنی وقتی در الیساس آدرس رو وارد کردم بعد دوباره در بخش ریدایرکت دوباره ریدایرکت کنم به com؟؟؟؟

        لطفا اینم راهنمایی کنید واقعا کارم گیره!!!!

        1. این مشکل میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که پیشنهاد می‌کنم از میزبانی هاستتون کمک بگیرید که چون دسترسی دارن، برطرف کنن.
          ممکنه از فایل htaccess. باشه یا اینکه از بخش ریدایرکت سی پنل

          منظور از ریدایرکت 301 اینه که وقتی یک صفحه به صفحه دیگه ریدایرکت میشه(چه روی یک دامنه باشه و چه دو دامنه جدا از هم) با این روش به گوگل گفته میشه اعتباری که برای صفحه مبدا وجود داشته رو به صفحه مقصد اختصاص بده. برای همین بعد از مدتی تو نتایج گوگل لینک مبدا که قبلا بوده به لینک مقصد تغییر پیدا میکنه.

  13. سلام
    ممنون از آموزش خوبتون.
    سایت من با پسوند com به صورت https بالا میاد. دامنه ir رو روش پارک کردم. وقتی با ir تایپ می کنم اول خطای امنیتی نشون میده و بعد که از اون عبور می کنم با com و https سایت بالا میاد. چه کار کنم خطای امنیتی نده؟

  14. سلام وقت به خیر!
    میخوام دامنه پارک شده رو به عنوان دامنه اصلی قرا بدم
    باید چیکار کنم؟ و آیا از لحاط سعو مشکل ساز هست یا نه؟

    1. سلام، جابجایی از دامنه دوم به اول رو انجام بدین و بعدش ریدایرکت 301 رو روی دامنه دومی انتخاب کنید مشکل زیاد چشمگیری از نظر سئو پیش نمیاد.

  15. سلام من قبلا انجام داده بودم ولی بعد یه مدت با آدرس پارک شده رفتم وارد نشد
    بعد دوباره سعی کردم از قسمت الایز وارد بکنم ارور میده در ضمن در صفحه الایز هیچ دامنه ای دیده نمیشه پاک بکنم. یکبار هم کلا سی پنل رو فرمت کردم و داخل دیسک یوزیج رو هم کلا پاک کردم
    این ارور رو میده ممنون میشم کمک بکنید
    There was an error when the system attempted to create the alias. Park::park failed: (XID kbebyd) A DNS entry for “ik3d.ir” already exists. You must remove this DNS entry from all servers in the DNS cluster to proceed.

  16. سلام
    من یک سایت وردپرسی قدیمی داشتم که آدرس دامنه اش را تغییر دادم
    سوالی که دارم این است که چطور میشه یعنی چکار باید انجام بدم که هرکسی که سایتم رو با دامنه قدیمش سرچ میکنه سایتم با دامنه جدید نشان داده شود باید از چه روشی استفاده کنم.اگر مقدور است راهنمایی بفرمایید

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر سایت قدیمی همچنان در بستر اینترنت هستش و دارای محتوا هست میتونید ریدایرکت کنید اما اگر محتوایی برای دامنه قدیمی وجود نداره می تونید دامنه قدیمی رو پارک دامین کنید.

  17. ممنون بابت توضیحات کامل و خوبتون
    یک سوال داشتم. مدرس در این آموزش خیلی خیلی شمرده شمرده صحبت میکنند.
    آیا این نحوه صحبت کردن کاملا شخصی است یا از به علت بهینه سازی ویدئو برای موتور های جستجو میباشد؟
    سپاسگذارم

    1. سلام و احترام؛
      شمرده شمرده صحبت شده تا محتوا کاملا واضح و شفاف باشه و کاربر بتونه همزمان این مورد رو در هاست خودش اعمال کنه.

  18. من در این صفحه یک کامنت گذاشته بودم که ظاهرا تایید نشد…
    ممنون بابت آموزش این تکنیک ارزشمند در ویدئو مارکتینگ…

    1. سلام روزبخیر؛
      جناب حامدی همچنان بجز کامنت های اول، کامنت دیگری از شما دریافت نکرده ایم…

  19. با سلام خدمت جناب یزدانی عزیز:
    من از مشتریان میزبان فا هستم.
    ممنون بابت آموزش خوبتون..
    من مراحل رو طبق آموزش پیشرفتم.
    dns ها رو در سایت نیک روی دامنه خودم ست کردم و در قسمت alias دامنه ir خودم رو اضافه کردم.
    ولی وقتی example.ir رو در مرورگر سرچ میکنم خطا میده که اتصال شما خصوصی نیست.
    پیغام خطایی که میده اینه:

    Your connection is not private
    Attackers might be trying to steal your information from example.ir (for example, passwords, messages, or credit cards). Learn more
    NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

    Help improve Safe Browsing by sending some system information and page content to Google. Privacy policy
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    باسپاس از شما

    1. سلام روزبخیر؛
      خطای گواهی ssl هستش میتونید گواهی ssl رو برای دامنه فعال کنید.

  20. سلام و ممنون از سایت خوبتون .
    میخواستم دامنه ای رو پارک دامین اصلیم کنم و بعد از اون ریدایرکت از دامین اصلی به دامین پارک شده و کلا دامین سایتم رو تغییر بدم و بعد با استفاده از افزونه replace دامینها رو کلا با هم جابجا کنم و همچنین توی گوگل ادرسهاشون رو جابجا کنم .
    شدنی هست و ایا پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر قصد تغییر دامنه دارید نیاز به پارک دامین و ریدایرکت نیست همون ابتدای کارمیتونید در خصوص تغییر دامنه و معرفی دامنه جدید به گوگل اقدام کنید.

  21. سلام
    چطوری میتونم ساب دامین هاست دیگه رو پارک کنم در هاست اصلی؟

  22. سلام
    ایا امکان داره دو دامنه مختلف روی یک هاست داشته باشیم که یکیشون ssl داشته باشه و یکی دیگه نداشته باشه و هر دوتاشون یک محتوا رو داشته باشندو یک سایت و محتوا رو نشون بدن
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      ایا امکان داره دو دامنه مختلف روی یک هاست داشته باشیم ؟
      بله به کمک قابلیت ادان دامین چنین امکانی وجودد اره. آموزش آموزش ایجاد ادان دامین در سی پنل رو مطالعه کنید. همچنین میتونید دامنه ها رو پارک کنید.
      که یکیشون ssl داشته باشه و یکی دیگه نداشته باشه؟
      بله امکان تفکیک دامنه ها و اعمال گواهی ssl به صورت سلیقگی روی دامنه ها وجود داره. فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار

      و هر دوتاشون یک محتوا رو داشته باشندو یک سایت و محتوا رو نشون بدن؟
      اگر تمایل دارید دو دامنه یک محتوا رو نمایش بدن بهتره از قابلیت پارک دامین استفاده کنید اینطوری محتوای تکراری نخواهید داشت.
      نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

  23. علی آقا عرض سلام و خسته نباشید
    اول اینکه یه تشکر بکنم بابت ویدیو ها که خیلی خوبو واقعا کاربردی هستن
    سوال داشتم اینه که من برای وب سایت دامین com و ir رو روی هاست گذاشتم میخوام تمامی آدرس هایی که مربوط به ir هستش رو ریدایرکت کنم به com (البته گزینه چه با و بدون www و گزینه Wild Card Redirect رو برای دامین ir فعال کردم) که این ریدایرکت به طور صحیح انجام میشه و تست کردم.اما وقتی میخوام خود دامین com رو که دامنه اصلی هستش رو روی گزینه با و بدون www و گزینه Wild Card Redirect فعال می کنم ریدایرکت نمیشه که نمیشه
    تست هم که میگیرم وقتی با www دامین رو سرج میکنم دقیقا با خود www میاره
    ممنون میشم جواب بدید کارم واقعا گیره ممنون.

  24. سلام
    بنده دو دامنه و هاست از شما خریدم
    اما دامنه دوم را پارک دومین کردم مطابق ویدئو
    در ادامه ارور می دهد آدرس سایت را وارد می کنیم می نویسد:
    It is possible you have reached this page because:
    The IP address has changed
    There has been a server misconfiguration.
    The site may have moved to a different server

    1. سلام وقت بخیر؛
      نیم سرورهای هاستتون رو باید روی دامنه مورد نظر که قراره پارک بشه هم ست کنید. 🙂
      این کار رو انجام بدید مشکلتون رفع میشه.

  25. سلام من دامین مورد نظرم رو پارک کردم اما به جای اینکه به صفحه اصلی سایت بره صفحه ورود رو باز میکنه /wp-login

  26. سلام من هاست خریدم هاست حرفه ای لینوکس ولی سی پنک نداره الان ی دامنه دات کام گرفتم میخام ب دات آی ارم پارکش کنم نمیدونم چیکار کنم هاستمم سی پنل نداره چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر؛
      کنترل پنل هاستتون چی هست؟ میتونید ادرس مد نظرتون رو به بخش پشتیبانی هاست ارسال کنید تا عملیات پارک دامین براتون انجام بشه.

  27. با سلام

    بنده این مراحل رو انجام دادم ولی وقتی دامنه ای که ریدایرکت میخواد انجام بده به دامنه اصلی، این error رو میده که این سایت امن نیست و error امنیتی ssl یا همون safety رو میده که این سایت امنیت نداره.
    دامنه اصلی خودم ssl داره باید چیکار کنم؟

    1. سلام. من هم همین مشکل رو دارم. به هاستم اطلاع دادم و بهم گفتن باید اون یکی دامنه هم ssl داشته باشه. حالا من یه ssl برای دامنه com. قبلا خریدم و یه ssl رایگان از سایت برای ir. نصب کردم.
      اما وقتی میخوام فعال کنم فقط یکی از ssl ها فعال میشه. یا رایگان که روی com. نصب شده یا ir. که ssl رایگان روش نصب کردم. یعنی هر دو با هم فعال نمیشن.
      از میزبان فا متشکر میشم راهنمایی کنن. اگر مشکل شما هم برطرف شد متشکر میشم بفرمایید چطور میشه این کار رو انجام داد.

    2. سلام روزبخیر؛
      در هاست سی پنل میتونید گواهی ssl رایگان رو برای دامنه جدید هم فعال کنید.

  28. سلام خسته نباشید
    تا جایی که من متوجه شدم با این روش پارک کردن دامنه، در واقع یک سایت با آدرسای متفاوت رو داریم
    سوالی که دارم اینه که آیا میشه تو یه هاست چند سایت مجزا با دامنه های متفاوت راه انداخت یا نه؟

  29. سلام روز بخیر
    تمام مراحل و با موفقیت انجام دادم اما وقتی آدرس دامنه جدید رو وارد میکنم ارور server not found رو میده ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام روز بخیر
      لیلا جان نیم سرور هاست رو روی این دامنه هم ست کردید؟

  30. سلام من به یه مشکلی خوردم تمام مراحل رو به درستی انجام میدم ولی دامنه رو آدرس cgi-sys/defaultwebpage.cgi باز میشه

    1. سلام روزبخیر؛
      یکی از دلایل اصلی نمایش چنین پیغامی تغییرات dns هستش احتمالا چون تازه نیم سرورهای دامنه جهت پارک کردن رو تغیر دادی با مشکل مواجه شدید همچنین بررسی کنید هاستتون ساسپند نباشه.

  31. سلام و درود بر شما مرسی از آموزشهای عالیتون
    من یه سوال داشتم
    آیا میشه دامنه ی پارک شده رو به آدرس یه صفحه ی خاص از سایت ریدایرکت کرد؟
    مثلا دامنه ی اصلی وقتی سرچ بشه صفحه ی خانه رو نشون بده و دامنه ی پارک شده ، صفحه ی فروشگاه ؟
    ممنون میشم ….

    1. سلام روزبخیر؛
      بله امکان ریدایرکت وجود داره.
      مطابق با تصویر زیر میتونید عمل کنید و آدرس دلخواهتون رو که تمایل دارید دامنه پارک شده بهش ریدایرکت بشه درج کنید.

  32. دو نقطه دو نقطه اسلش اسلش! محتوا خوبه ولی میش همین رو تو ۲ دقیقه ویدیو توضیح داد خیلی سریع تر و بهتر٬ مرسی واسه محتوا ولی ۹ دقیقه شنیدن این مدل حرف زدن زجرآوره!

    1. سلام و احترام؛
      تهیه ویدیو بر این مبنا بوده که هر کاربر چه مبتدی چه حرفه ای بعد از تماشای ویدیو بتونه به درک خوبی از آموزش برسه و به تمام سوالاتش پاسخ داده بشه و سوال و یا ابهامی باقی نمونه. برای همین ویدیوها شمرده شمرده و ساده هستند. 😊

  33. سلام. وب سایتی با دامنه ir. داریم. میخاستیم تبلیغات ادورز انجام بدیم، پارک دامنه روی com. انجام دادیم. چه جوری میتونیم دامنه com رو no index کنیم؟ مرسی

    1. سلام و احترام؛
      منظورتون اینه محتوای دامنه پارک شده رو نوایندکس کنید؟ یا اینکه وبسایت اصلی از حالت ایندکس خارج بشه؟
      در واقع دامنه پارک شده محتوا نداره فقط ترافیک دریافتیش رو به دامنه اصلی منتقل میکنه.
      چگونه به صورت موقت دسترسی گوگل به سایت را ببندیم؟

      1. سلام. ممنون. متوجه شدم. من فکر میکردم اگر دامنه رو پارک کنیم محتوای سایت برا اونم ایندکس میشه و محتوای تکراری به حساب میاد که متوجه شدم اینطوری نیست.

        1. خواهش میکنم، بله همینطور هست که شما فرمودید پارک دامنه یک محتوا با چند دامنه هستش.
          موفق و پیروز باشید 🌸

  34. با عرض سلام و خسته نباشید من دامین ام رو مثل شما ثبت کردم ولی هر چقدر میزنم دامنه ام سایت نمیاد بالا و این رو مینویسه This site can’t be reached وردپرس رو ریختم توی public html ام اما نمیدونم چرا بالا نمیاد لطفا کمک کنید با تشکر

    1. سلام و احترام؛

      داخل هاست سی پنل یه نکته بسیار مهم وجود داره که اگه رعایتش نکنید به هیچ عنوان قادر نیستید دامنه مورد نظر رو بر روی هاست وب سایتتون به شکل صحیح پارک کنید و اون نکته اینه که اگه بخواین دامنه ای رو بر روی هاست وب سایتتون پارک

  35. سلام، من تمام این کارهارو انجام دادم آدرس اصلی هم درست منتقل میشه، یعنی example.ir درست به example.com منتقل میشه اما
    ادرس هایی مثل example.ir/something به ادرس example.com/something ریدایرکت نمیشن و دقیقا همون محتوایی که روی ادرس اصلی هست رو نشون میدن!، هم دایرکت ادمین و هم سی پنل به همین شکلن، این از نظر سئو خطرناک نیست؟

  36. سلام و احترام.
    برای سایتی که https برای آن فعال شده، برای این بخش که فرمودید از قسمت Create a New Alias داخل فیلد domain نام دامنه مورد نظرمون رو وارد می کنیم، باید دامنه ir خودمون را با https وارد کنیم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      دامنه رو بدون پروتکل وارد کنید.
      اگر پروتکلی ابتدای نام دامنه نوشته بشه با هشدار That is not a valid domain مواجه میشید.

  37. سلام این مراحلی که گفتید رو انجام دادم و ورد پرسم نصب و راه اندازی شد اما سایتم از https به http تغییر پیدا کرد حالا چجوری به همون https برشگردونم

  38. سلام ممنون از آموزشتون من یک دامنه روی دامنه خودم پارک کردم ولی الان منصرف شدم و می خوام حذفش کنم امکانش هست ؟ میشه راهنماییم کنید ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله امکانش هست.
      همین مسیری که برای پارک کردن دامنه طی کردید رو مجددا دنبال کنید.
      در صفحه aliases مطابق تصویر زیر روی عبارت remove مقابل دامنه مورد نظرتون کلیک کنید.

  39. سلام
    من سایت با دامنه ir رو دو هفته است طبق آموزش شما به دامنه اصلی یعنی .net پارک کردم. ولی بجای اینکه موقع نمایش سایت، روی همون آدرس ir بمونه، ریدایرکت میشه به دامنه اصلی یعنی .net درحالیکه من فقط پارک کردم و از گزینه ریدایرکت استفاده نکردم.
    “مشترک گرامی، در هسته ی سایت های وردپرسی تنها یک دامنه شناسایی می گردد، به همین دلیل در پارک نمودن دامنه نیز در زمان فراخوانی سایت به دامنه ی اصلی ریدایرکت می گردد.”
    لطفا بررسی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      مشکلی در سایتتون نیست در واقع روال به این شکله که بعد از پارک در مرورگر اصلی آدرس دامنه مقصد و دامنه نهایی که به هاست متصله رو نمایش میده.

  40. سلام. من نام دامنه ام رو با .ir روی .com پارک کردم. وقتی هم که با .ir اسم سایت رو باز میکنم همون محتوا ها رو نشون میده. اما روی هر لینک یا هر برگه ی دیگه که بخواهم کلیک کنم روی .com ریدایرکت میشه و با .com نشون میده. یعنی فقط صفحه اصلی با .ir نشون داده میشه. مشکل از کجاست باید چی کار کنم؟

  41. با سلام
    یه سوال دارم و ممنون میشم راهنماییم کنید.
    وقتی دامنه‌ای رو روی دامنه اصلی پارک میکنیم، باید ریدایرکتش هم کنیم به دامنه اصلی؟ این رو از جهت سئو سایت میپرسم. چون که هر دو دامنه یک محتوا رو نمایش میدن و ممکنه گوگل این رو محتوای تکراری تشخیص بده.

    1. با سلام دوست عزیز
      زمانی که شما از قابلیت پارک برای دامنه خود استفاده می کنید، در واقع یک محتوا را در دامنه اصلی و تمامی دامنه های پارک شده نشان می دهید. در نتیحه نیازی به ریدایرکت وجود ندارد و این موضوع مشکلی برای سئو سایت شما ایجاد نمی کند. مطالعه مقاله تفاوت بین ساب دامین، ادان دامین و پارک دامین چیست ؟ می تواند برای شما مفید واقع شود.
      موفق و پیروز باشید

  42. سلام. ممنون بابت آموزش.
    اما راهی هست که بشه وقتی دامنه جدید رو ست میکنیم دیگه ریدایرکت نشه؟
    یعنی همون آدرسی که پارک کردیم برای همه بخش‌ها استفاده بشه؟
    مثلا ما یه سایت داریم به آدرس: site.com
    یه دامین روش پارک میکنیم به آدرس: site.ir
    حالا میخوام وقتی site.ir رو وارد کردم محتوای سایت اصلی نمایش داده بشه ولی با همون دامین آی‌آر و دیگه آدرس تغییر نکنه!
    همچنی چیزی ممکنه؟

  43. سلام وقت بخیر
    من دوتا دامنه خریدم
    و روی هاستم با comاومدم بالا
    ولی میخام سایتم با ir بالا بیاد ولی com پارک بشه روی ir
    توی cpanel تغییراتو انجام دادم ولی بعدش وارد تنظیمات وردپرسم دیگه نمیشم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام و احترام؛
      اگر تمایل دارید سایت با دامنه ir. بالا بیاد باید دامنه ملی به عنوان دامنه اصلی روی هاست تعریف شده باشه… که در این خصوص می تونید یه فرایند تغییر دامنه رو طی کنید. در خصوص مورد دوم دامنه com رو بر اساس همین مقاله باید پارک کنید.
      اگر اصلاح دامنه اصلی انجام نشده باشه با خطا مواجه میشید.

  44. سلام و عرض ادب و خسته نباشید.
    بنده یه سایت دارم به آدرس مثلا test.ir و میخوام روی زیردامنۀ learn.test.ir یک سایت وردپرسی راه اندازی کنم.
    حالا میخوام روی همین هاست، دامنۀ جدید به اسم azmoon.ir رو پارک کنم.
    ولی میخوام محتواش ، محتوای همون learn.test.ir باشه.
    لطف میکنید بفرمایید که باید چیکار کنم؟
    ممنون.

  45. عالی بود ممنون از تولید این محتوا
    فقط تلفظ زبان انگلیسیش خیلی مشکل داشت:)

  46. با سلام و احترام
    چرا سایت example.com که روی example.ir پارک شده. فقط برخی از صفحات رو با آدرس example.cpm میاره
    مثلا فقط هوم پیچ
    باید چیکار کنم تا مشکل حل شه

    1. سلام و احترام؛
      پارک دامین با هدف نمایش یک محتوا با چند دامنه مورد استفاده قرار میگیره و چون در آدس دامنه مقصد شما هیچ صفحه جانبی ندارید پس کاربر با وارد کردن آدرس دامنه مبدا به دامنه مقصد هدایت میشه اما اگر صفحات نظیر به نظیر دارید می بایست از مبحث ریدایرکت بهره بگیرید.

  47. سلام ممنون از آموزش های خوبتون
    ممکنه توضیح بدید چطوری اس اس ال رو روی دامنه ی پارک شده هم فعال کنیم؟

    1. با سلام هانیه عزیز
      شما نمی توانید ssl جداگانه ای را روی دامنه پارک شده نصب کنید. به همین منظور اگر تمایل دارید که ssl را برای آن فعال نمایید می توانید آن را حالت پارک شده خارج کرده و به صورت ادان دامین تعریف نمایید. البته لازم است در نظر داشته باشید که اگر هاستینگ ارائه دهنده خدمات میزبان وب شما از حالت autossl استفاده می کند، می تواند گواهینامه های مربوط به دامنه های پارک شده را شناسایی کرده و مورد اعتماد قرار دهد. در نهایت همچنان توصیه می شود تا با پشتیبانی هاستینگ خود نیز در این زمینه صحبت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  48. خسته نباشید.
    اگر دامنه .ir رو روی دامین اصلی .com پارک و ریدایرکت کنم، تاثیری روی سئوی من خواهد داشت؟! آیا با این کارم یک دامنه رقیب با مطالب کاملا مشابه برای خودم درست کردم؟!

    1. سلام و احترام؛
      هدف اصلی پارک دامین برندسازی هست به این صورت که دامنه های مشابه برندتون رو خریداری و هدفمند استفاده میکنید. به عنوان مثال دامنه mizbanfa.ir رو میتونیم تهیه و روی دامنه mizbanfa.net پارک کنیم به این صورت هر کاربری mizbanfa.ir یا mizbanfa.net رو در مرورگر چستجو کرد، به یک محتوا میرسه در واقع شما چند دامنه و یک محتوا دارید. به این ترتیب محتوای تکراری ندارید.

  49. سلام و عرض ادب وقت بخیر.
    بنده قصد دارم ساب دامنه رو به این شکل در بیارم. که مثلا دامنه اصلی هستexample.com و ساب دامنه آن panel.example.com.میخواهم وقتی ساب دامنه وارد میشه به جای ریدایرکت محتوای ادرسی از وبسایت اصلی رو نشون بده. ول هر چه قدر که تلاش کردم نشد و یدایرکتش میکنه.
    میشه راهنمایی کنید چطور میتونم این کار رو با ساب دامین انجام بدم؟

  50. درود و سپاس بابت آوزش های مفیدتون
    سوال داشتم و راهنمایی میخاستم از خدمتتون
    بنده یک سایت دارم که با دامنه کام هستش و آی آر همون رو هم دقیقا ثبت کردم
    به نظر شما پارک کنم و بعد ریدایرکتش کنم خوبه
    آخه میگن اگه پارک شه روی سئو تاثیر منفی داره و باعث میشه گوگل اون سایتها رو مشابه هم تلقیکنه و جریمه شه و ریدایرکت کردن بهتره
    ممنون میشم کامل راهنماییم کنین چون کامل مسلط نیستم به این موضوع
    سپاس

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بهتر است برای برند سازی از مبحث پارک دامنه کمک گرفته شود.
      بدین ترتیب شما دو یا چند دامنه با متوای یکسان خواهید داشت و اصلا موضوعاتی همچون جریمه و مطالب تکراری وارد نیست.

  51. سلام
    چنانچه بخواهیم یک سایت رو با دو دامنه .ir و .com نمایش بدیم باز هم از پارک دامنه باید استفاده کنیم؟
    توی بعضی مقالات اومده که از ریدایرکت 301 استفاده شود بهتر است.
    با پارک دامنه محتوا دوپلیکیت نمیشه؟‍

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در صورتی که دو محتوا با دو دامنه دارید مبحث ریدایرکت کاربردی است اما اگر یک محتوا دارید و تصمیم دارید با چند دامنه نمایش داده شود از مبحث پارک دامین کمک بگیرید.

  52. سلام. برای انجام اینکار حتما باید فقط ادرس همون باشه و .com و .ir تفاوت داشته باشن؟
    من دو تا دامین دارم میخاستم جفتش روی یک محتوا در واقع لود بشه ولی یک جا فقط مدیریتش کنم. آیا باید برای هرکدوم جدا هاست بخرم؟ یا باید از ریدایرکت استفاده کنم؟
    الان از مسیری که شما گفتید توی هاست سایت اولیم رفتم که ادرس دومی رو اضافه کنم این پیغام رو داد
    There was an error when the system attempted to create the alias. [A warning occurred while processing this directive.] (XID v849bn) Could not determine the nameserver IP addresses for “+++++”. Please make sure that the domain is registered with a valid domain registrar.
    در قسمت +++ ادرس سایت دومم بود. من فقط دامین رو ثبت کردم هاست نخریدم برای دومی مشکل این هست یا چیز دیگه ای؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      حتما بررسی نمایید دامنه مورد نظرتان ثبت وفعال شده باشد.
      بررسی نمایید نیم سرورهای هاست روی دامنه دوم ست و نشر شده باشد.

  53. سلام .روی یک سرویس هاستم یک ادان دامین اضافه کردم.بعد وقتی میخوام یک دامنه روی ادان دامین پارک کنم.نمی تونم .در واقع وقتی وارد هاستم میشم و از قسمت Aliases میخوام دامنه پارک کنم ،میاد روی دامنه اصلی هاست اضافه می کنه نه روی ادان دامین.اگر آموزشی در این ارتباط دارین معرفی بفرمایین.متشکرم

  54. وقت بخیر
    میخواستم بدونم آیا میشه دامنه را روی ساب دامین پارک کنیم ؟
    تشکر از راهنمایی خوبتون

  55. سلام من دامنه.ir رو روی دامنه .com میخوام پارک کنم . dnsها ست شده و در پکیجم محدودیت پارک دامنه وجود نداره ولی با این اخطار مواجه میشم :There was an error when the system attempted to create the alias. (XID 8vhfzb) You may not have more than 0 of the resource “parked domains”. دلیلش چیه؟؟

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا می بایست برری نمایید که ایا محدودیتی در این زمینه برای شما اعمال شده یا خیر سپس تعداد دامنه های پارک شده در سی پنل را بررسی نمایید در نهایت می توانید از بخش پشتیبانی هاستینگ خود درخواست نمایید تا در whm قابلیت Max Parked Domains مرتبط با اکانت شما را بررسی نمایند.

  56. سلام
    به طور مثل ما دو تا دامنه داریم دامنه اصلی miznanfa.ir و دامنه دوم miznanfa.com هستش حالادامنه اصلی رو نمی خواهیم تمدید اش کنیم با دامنه دوم سایت دچار مشکل میشه ؟
    چنین چیزی ممکنه هستش؟

    1. سلام و احترام؛
      دامنه دوم در چه وضعیتی قرار دارد؟
      دامنه دوم پارک شده است؟ یا به صورت ادان دامین تعریف شده؟ ایا با محتوایی مجزا در دسترس است؟

  57. سلام وقت بخیر

    ممنون ار آموزش خوبتون یه سوال داشتم.
    من برای استفاده در گوگل ادز میخوام یک دامنه بین المللی را پارک کنم روی ir
    نمیخوام ریدایرکت بشه و از طرفی نمیخوام به سئو ضربه بزنه
    میخوام دامنه پارک شده را noindex کنم
    آیا باید این کار را در htaccess دامنه اصلی انجام بدم؟

  58. سلام وقت بخیر

    من یک سایت فارسی در دامنه .com داشتم و آن رو روی هاست وردپرس انتقال دادم ، محتوای آن رو انگلیسی کردم ،
    الان داخل گوگل اسم سایت و میزنم هنور محتوای فارسی رو بالا میاره .

    من چطوری میتونم اون و حذف کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *