آموزش های سی پنل

آموزش تغییر ورژن php در سی پنل

Change PHP version

ناسازگاری نسخه PHP هاست با قالب یا افزونه های نصب شده روی سایت ممکنه مشکلات متعددی رو به وجود بیاره که از شایع ترین این ارورها  می تونیم به ارور 500 اشاره کنیم  در اغلب موارد با تغییر ورژن هاست این ارور به سادگی در کسری از زمان برطرف میشه البته به این نکته هم باید دقت داشت شاید این ارور منشا دیگه ای داشته باشه. به هرحال در این مقاله سعی داریم سریع ترین روش تغییر ورژن PHP هاست را روی کنترل پنل سی پنل بررسی کنیم.

آموزش ارتقاء ورژن PHP هاست

هر قالب  یا افزونه ای بعد از آپدیت با نسخه های جدیدتر PHP سازگاری پیدا میکنه برای همین نسخه های قدیمی با ورژن های جدید PHP ناسازگار هستن و مشکل ساز میشن حتی ممکنه این ناسازگاری به عدم کارکرد صحیح افزونه یا قالب سایت منجر بشه. اینجاست که اهمیت آپدیت و بروزرسانی نرم افزار و توابع پررنگ تر میشه.  از اونجایی که این آپدیت ها همیشگی هستن پس هر بار امکان داره که بخواهیم ورژن مورد نظرمون را تغییر بدیم.

با توجه به اینکه کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین از محبوب ترین سیستم های مدیریت هاست در بین کاربران هستند سعی کردیم آموزش تغییر ورژن روی هاست را به صورت تصویری روی هر دو کنترل پنل تشریح کنیم.

چطور  نسخه PHP سایت را از طریق سی پنل تغییر دهیم؟

برای شروع کار ابتدا به کمک آموزش ورود به سی پنل وارد هاست خودتون بشید.

در این مرحله در صفحه اول کنترل پنل در بخش software می بایست به دنبال گزینه ای تحت عنوان multi php manager باشید در برخی هاست ها این بخش تحت عنوان select php version در دسترس هست.

multi php manager

در صفحه اصلی کنترل پنل خود از بخش software روی عبارت multi php manager کلیک کنید.

تغییر ورژن php سایت

سپس به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. در این بخش آدرس تمامی دامنه هایی که روی هاست تعریف کرده اید را می بینید. تنها کافیه چک باکس کنار دامنه مورد نظرتون را در حالت فعال قرار بدید.

ارتقاء php سی پنل

حالا در بالا سمت راست از کشوی PHP Version ،  ورژن php دلخواه خودتون را انتخاب کنید. (مشابه تصویر زیر) در نهایت بعد از انتخاب نسخه، روی دکمه APPLY کلیک کنید تا تغییرات مد نظر ذخیره بشه.

select php version

برای اینکه مطمئن بشید این نسخه با وب سایت شما سازگاری داره صفحه اصلی و صفحه لاگین سایتتون را باز کنید عدم نمایش اعلان یا اخطار دلیل سازگاری سایت با ورژن انتخابی هست. اگر به هر دلیلی خطایی دریافت شد سایر نسخه ها را تست کنید.

select php version

همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید برخی کاربران در بخش software گزینه ای تحت عنوان multi php manager ندارند این دسته از کاربران به منظور تغییر نسخه PHP هاست خود  می بایست روی گزینه  select php version کلیک کنند.

تغییر php سی پنل

پس از آن با صفحه ای تحت عنوان PHP Selector مواجه می شوید حالا کافیست از بخش مقابل PHP version نسخه دلخواه خود را انتخاب کنید پیش از  اعمال هر تغییری روی دکمه Restore to default که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید (اینکار تنظیمات نسخه انتخابی را به حالت پیش فرض بازگردانی می کند.) در نهایت روی لینک  Set as current کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال شود.

تغییر ورژن php سی پنل

نکته: دقت داشته باشید  نسخه انتخابی شما مقابل عبارت Current PHP version به عنوان ورژن فعال نمایش داده می شود. در صورتی که این قسمت تغییری نکرده است مجددا تنظیمات را اعمال کنید. به همین سادگی قادر خواهید بود نسخه php هاست سی پنل خود را تغییر دهید.

وجود بخشی که توسط ان بتوانید ورژن php هاست خود را تشخیص داده و نسبت به تغییر آن اقدام نمایید ضروری است. در کنترل پنل سی پنل بخشی تحت عنوان multi php manager وجود دارد که به واسطه آن قادر به فهمیدن نسخه فعلی و همچنین بروزرسانی و تغییر نسخه php هاست خود خواهید بود.

4.2/5 - (23 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    در هاست وردپرسی میزبانفا که انتخاب ورژن فقط تا 7.2 هست در حالیکه ورژن 7.3 الان هست و کم کم ورژن 7.4 نهایی میشه حتی وردپرس 5.3 خودش رو برا 7.4 آماده کرده، عالی میشه در هاست وردپرسی و ووکامرسی انتخاب ورژن های جدیدتر رو فعال نمایید.

    1. سلام روز بخیر؛
      همیشه نسخه php آخرین ورژن هستش.
      در حال حاضر نسخه 7.3 هم برای انتخاب در دسترس هست لطفا بررسی کنید در صورت وجود سوال اطلاع بدید. 🙂

  2. سلام بعد ارتقا دادنPHP ،میخوام وارد ووردپرس بشم این خطاThe site is experiencing technical difficulties رو میده.ممنون میشم راهنمایی کنید.

  3. Warning: PHP versions PHP 5.4, PHP 5.5, PHP 5.6, and PHP 7.0 are deprecated. We recommend that you update to a supported version of PHP. For more information, read our PHP documentation.

    ببخشید این هشدار جیه تو صفحه multi php manager

    1. سلام و احترام؛
      نمایش این اعلان طبیعی هستش و داره به شما یادآوری میکنه که نسخه های php رو بروز نگه دارید.

  4. سلام ودرود:
    مخواستم در ارتباط با این اخطار و رفع اون در صفحه سلامت سایت مطلع بشم .
    (منطقه زمانی پیشفرض phpنامعتبر است) وردپرس هم آپدیت شده به نسخه5.6 البته متوجه نشدم بعد از آپدیت پیغام رو گرفتم یا قبلا.
    متشکرم.

    1. سلام روزبخیر؛
      از افزونه های تغییر قیمت به ریال و تومان یا تقویم شمسی استفاده می کنید؟ نسخه جدید وردپرس با چنین افزونه هایی مثل WP-Persian تداخل داره در واقع تابعی به نام date_default_timezone_set تداخل داره. در نسخه های جدید از قیمت محصولات به تومان پشتیبانی میشه منتهی مشکل تاریخ شمی همچنان پابرجاست.
      بررسی کنید افزونه Parsi Date یا WP-Persian نصب هست یا خیر؟

  5. با سلام.
    در سی پنل نسخه PHP به 7.4 ارتقا داده شد اما در پنل ورد پرس همچنان نسخه Php 7.2 نشان داده شده و یکی از ارورهای سلامت سایت این است:
    Your site is running an outdated version of PHP (7.2.34), which requires an update

    1. سلام و احترام؛
      حدودا تا 20 دقیقه طول میکشه تا این فرایند کامل صورت بگیره.

  6. ممنون از راهنماییتون من دو هفته بود مشکل ارور 500 داشتم و نمیدونستم چه کنم
    از ارور لاگ چک کردم مشکل رو چه گفته و با راهنمایی شما نسخه php رو تغییر داد و سایتم درست شد.

  7. سلام وقت بخیر
    من میخاستم ورژن قدیمیتری روی هاست سی پنلم بارگذاری بشه تا مشکل سایتم برطرف بشه ولی فقط ورژن 7 و 8 رو داره داخل سی پنل
    چطور میتونم ورژن پایینتر اضافه کنم به سی پنلم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      تنها ادمین سرور میزبان قادر است نسخه های مختلف php را روی سرور جهت استفاده ارائه و مدیریت نمایید.

  8. سلام وقت شما بخیر ، با تبلت سامسونگ s6 لایت قصد دارم سایتم رو طراحی کنم ، میخواستم طراحی محیط سایت دقیقا مشابه صفحه ی اینستاگرام بشه به همین خاطر المنتور رو امتحان کردم اصلا المان ها مثل دکمه و.. اضافه نمیشه لطفا راهنمایی کنین کدام افزونه یا پلاگین برای طراحی سایت با تبلت سازگار هست که بشه راحت طراحی باهاش انجام داد، متشکرم.

  9. ممنون عالی بود…من برای سایت مشکل داشتم.افزونه ووکامرس نصب نمی شد.ارتقا دادم نصب شد.فک میکردم خود هاست اتوماتیک انجام میده..بازم ممنون

  10. سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم ورژن ۸.۱ هم داره؟ یا فقط ۷ موجوده روی php و اینکه هاست ساب دامین دار چه فرقی میکنه با بدون ساب دامین

    1. سلام و احترام؛
      بله نسخه php 8.1 نیز در دسترس است.
      ساب دامین با نام زیردامنه هم شناخته می شود. به عنوان مثال blog.mizbanfa.net یک ساب دامین برای دامنه mizbanfa.net محسوب می گردد. در ساب دامین ها شما می توانید بر پایه دامنه اصلی، زیردامنه ای ایجاد نموده که ارزش ان از دامنه اصلی مجزا است و امکان راه اندازی cms و سایت مجزا در آن وجود دارد.
      چنانچه تمایل داشته باشید بخشی مجزا از سایت اصلی ایجاد نمایید اما از ارزش دامنه اصلی نیز بهره مند شوید ساب فولدر کاربرد دارد. اما در ساب دامین اینطور نیست.

  11. سلام خانم اسماعیلی
    من سایتم رو از یک هاست به هاست دیگه ای انتقال دادم. سایت بدون مشکل و موفق جابجا شده و بالاست و کار می کنه. منتهی به هر نسخه ای از PHP که ارتقا میدم، هیچ تغییری توی اطلاعات دشبورد وردپرسم رخ نمیده و همچنان ارور قدیمی بودن نسخه PHP رو نمایش میده.
    آخرین بار به نسخه 8.1 ارتقا دادم ولی امروز بعد از سه روز که مسیر Tools > Site Health > Info > Server > PHP version رو چک کردم همچنان نسخه 5.6.40 نمایش داده میشه درصورتی که توی cPanel کارنت ورژنم رو همون 8.1 زده!
    این درمورد نسخه های دیگه مثل 7.2 یا 7.4 هم صدق می کنه و بعد از تغییر به این نسخه ها هم کماکان ارور آپدیت نبودن توی دشبورد وردپرس میاد.
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      به نظر می‌رسد که اطلاعات PHP در سرور شما به روزرسانی نشده . برای اینکه مطمئن شوید نسخه جدید PHP به درستی نصب شده چنانچه به ssh دسترسی دارید می‌توانید دستور زیر را در ترمینال وارد کنید که البته اگر صاحب سرور میزبانی نباشید به این محیط دسترسی نخواهید داشت.
      php -v
      این دستور مشخصات نصب شده PHP را نشان می‌دهد، اگر نسخه مورد نظر در این لیست نمایش داده نمی‌شود، بهتر است با مدیر سرور خود تماس بگیرید و از او بخواهید بررسی کند که چرا PHP به روزرسانی نمی‌شود. همچنین می‌توانید از پلاگین Health Check & Troubleshooting برای بررسی مشکلات سایت خود استفاده کنید.

  12. سلام
    وقت بخیر
    سایت من به زبان php هست
    الان در حال حاضر ورژن ۷.۴ استفاده شده

    ولی ورژن بالاتر ، پیام خطا میده
    چطور باید بروزرسانی بشه؟

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا بررسی کنید قالب، هسته وردپرس و افزونه های سایت بروز باشند. سپس نسخه های php را یکی یکی تست کنید.
      قالب های قدیمی با نسخه های php بالا، سازگار نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *