آموزش های سی پنل

فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار

فعالسازی ssl سایت و تبدیل پروتکل http به https یکی از الزاماتی است که هر سایتی باید از آن تبعیت کند. چنانچه وبسایت شما فروشگاهی نیست (شرکتی، رزومه ای، بلاگ و…) می توانید از گواهی SSL رایگان هاست استفاده کنید.SSL در واقع یک گواهینامه امنیتی است که با رمزنگاری داده های وارد شده در وب سایت امنیت افراد را تامین می کند. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه ssl را فعال کنیم؟ در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به شما بگوییم که به چه شکلی می توانید نسبت به فعالسازی ssl رایگان در هاست اقدام نمایید. اگر از هاست دایرکت ادمین استفاده می کنید می توانید آموزش نصب ssl دایرکت ادمین را مطالعه نمایید.

چند نکته مهم قبل از فعالسازی یا بررسی وضعیت گواهی SSL: 

  • فعال شدن گواهی و سوئیچ به پروتکل https ممکن است دقایقی طول بکشد.
  • این گواهی رایگان هر سه ماه یکبار تمدید می شود.
  • چنانچه گواهی تجاری تهیه کنید، امکان غیرفعال کردن SSL هاست میسر است.
  • برای فعالسازی گواهی SSL ابتدا به بخش SSL/TLS مراجعه کنید. (در این بخش لیست تمامی دامنه ها، ادان دامین و ساب دامین ها قابل مشاهده است).
  • چنانچه گواهی ssl روی سرویس هاست شما فعال شده اما همچنان سایت با پروتکل http در دسترس قرار دارد و هیچ تغییری مشاهده نمی کنید باید بخش SSL/TLS Status را بررسی کنید.

فعالسازی ssl رایگان در سی پنل

به طور کلی صاحبان وب سایت ها نیاز دارند برای جلب اعتماد کاربران اینترنتی روی امنیت وب سایت خود کار کنند. بهترین اقدامی که می توان در این زمینه داشت، نصب و فعالسازی گواهینامه SSL در هاست است. برای این کار نیاز است که وارد کنترل پنل هاست خود شده و تنظیمات مربوط به نصب گواهینامه SSL را اعمال نمود. البته در نظر داشته باشید گاهی بنابه دلایل متعددی از جمله زمانی که گواهی ssl تجاری خریداری می کنید، ممکن است نیاز به غیرفعالسازی ssl در سی پنل داشته باشید که آموزش آن را خدمت شما عزیزان ارائه نمودیم.

  1.  در گام اول در خصوص ورود به محیط سی پنل اقدام کنید. سپس در صفحه اسکرول کرده و از بخش Security زیر منوی SSL/TLS  را انتخاب نمایید.
    نصب SSL روی هاست سی پنل
  2. در صفحه باز شده روی گزینه Manage SSL sites کلیک کنید. در سمت چپ صفحه باز شده لیست دامنه ها و ساب دامین های متصل به سرویس هاست خود را مشاهده می کنید. وجود قفل سبز رنگ کنار آدرس نشان می دهد که گواهی SSL فعال شده و قفل قرمز نشان خلاف این موضوع است.
    نصب و کانفیگ گواهی ssl
  3. از کشوی Domaim می توانید دامنه دلخواه را انتخاب کنید سپس روی دکمه آبی رنگ  Autofill by Domain کلیک کنید بدین ترتیب سه فیلد CRT و KEY و CABUNDLE به صورت خودکار تکمیل می شود و با کلیک روی دکمه Install Certificate گواهی ssl روی دامنه انتخابی نصب خواهد شد.
    فعال و غیرفعالسازی گواهی SSL

در نهایت زمانی که آدرس مورد نظر را در مرورگر وارد می کنید، می بایست با پروتکل HTTPS نمایش داده شود چنانچه همه مراحل را به درستی دنبال کردید اما این سوئیچ صورت نگرفته از طریق سایت هایی مث SSLCHECKER می توانید وضعیت دامنه را بررسی نمایید. در صورت وجود اختلال مراحلی که در ادامه گفته می شود را دنبال نمایید.

مشکل در تبدیل پروتکل http به https

گاها ممکن است گواهی امنیتی روی سرویس شما نصب و فعال شده باشد اما اثری از سوئیچ پروتکل ها در مرورگر مشاهده نمی شود یعنی زمانی که به وبسایت خود مراجعه می کنید سایت همچنان با پروتکل HTTP بارگذاری می شود و هیچ اثری از پروتکل HTTPS نیست. در چنین حالتی یکبار باید وضعیت ssl را مرور کنید. پس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد محیط سی پنل شوید. از منو Security زیر منو SSL/TLS Status را انتخاب نمایید.
  2. در صفحه حاضر جدولی را مشاهده خواهید کرد که تمامی دامنه ها و وضعیت اعتبار گواهینامه امنیتی آنها را به شما نشان می دهد.تمدید خودکار SSL هاست سی پنل
  3. در کنار نام هر یک از دامنه ها باکسی وجود دارد که با کلیک روی هر یک از آنها می توانید وضعیت دامنه مورد نظرتان را در حالت انتخاب شده قرار دهید.
    فعال سازی ssl در cpanel
  4. در بالای این جدول نیز با سه دکمه رو به رو خواهید شد که در زمان فعالسازی SSL باید از آنها استفاده نمایید. این سه دکمه عبارتند از:
    • include Domain during AutoSSL: فعال سازی ssl تنها برای دامنه های انتخاب شده.
    • Exclude Domain from AutoSSL: با انتخاب این گزینه دستور می دهید که نصب ssl برای دامنه های انتخاب شده صورت نگیرد. در نظر داشته باشید که گواهینامه SSL هر 3 ماه یکبار به صورت خودکار تمدید می شود. اگر دامنه در حالت exclude قرار گرفته باشد، بعد از 3 ماه تمدید خودکار صورت نمی گیرد.
    • Run AutoSSL:  تکمیل فرآیند فعالسازی ssl

     

  5. در آخرین مرحله از نصب SSL رایگان سی پنل باید روی دکمه Run AutoSSL کلیک کنید تا فرآیند فعال سازی خودکار SSL برای دامنه های مشخص شده با موفقیت به پایان برسد. در صورتی عملیات فعالسازی خودکار ssl با موفقیت به اتمام می رسد که در کنار دامنه علامت سبر رنگ قرار گرفته و در بخش Certifcate Status نیز عبارت «AutoSSL Domain Validated» نمایش داده شود.

فعالسازی خودکار ssl در سی پنل

اگر طی 24 ساعت بیش از 3 الی 5 مرتبه درخواست AutoSSL به سرور ارائه دهنده خدمات SSL ارسال کنید، درخواست های ارسال شده توسط Let’s Encrypt مسدود می شود. به همین دلیل ممکن است تا حداقل 72 ساعت دسترسی شما به این بخش محدود شود. در نتیجه نیاز است صبر کنید و بعد از رفع محدودیت اعمال شده دوباره اقدام نمایید.

نحوه تشخیص نصب شدن گواهی SSL

  • برای اینکه بتوانید تشخیص دهید فعالسازی ssl در وب سایتی صورت گرفته است یا نه باید به URL وب سایت نگاه کنید. اگر لینک وب سایت با https آغاز شده باشد، می توانید متوجه شوید که فرآیند فعال سازی ssl برای آن وب سایت صورت گرفته است. (پروتکل HTTPS به جای پروتکل HTTP)
  • در مرورگرهای جدید نماد قفل طوسی رنگ به شکل در کنار نوار آدرس نمایش داده می شود.
  • در صورت نصب نبودن گواهی SSL، با پیغام امن نبودن سایت مواجه می شوید.

غیرفعال سازی ssl در سی پنل

گاهی بنابه دلایل مختلفی همچون تهیه گواهی تجاری، نصب cdn، بروز مشکلات فنی و… ممکن است مجبور به حذف و غیر فعال سازی ssl از سی پنل شویم. در این صورت می بایست به بخش نمایش گواهی نامه های نصب شده  مراجعه و روی لینک uninstall مقابل ssl کلیک نمود. با توجه به اهمیت و حساسیت غیر فعال کردن ssl آموزشی در این خصوص تهیه شده است که با مطالعه آن قادر به مدیریت صحیح گواهی نامه های نصب شده روی هاست خود خواهید بود.

رفع مشکل نمایش SSL با خطا

توجه داشته باشید که می بایست تمامی آدرس های مربوط به صفحات و فایل ها می بایست با پروتکل https بارگذاری شوند. در غیر اینصورت آیکون قفل در نوار آدرس مرورگر با خطا همراه خواهد شد. برای حل این مشکل تنها کافیست المان های صفحه خود نظیر تصاویر و فایل های دیگر را بررسی کنید و در صورت لود شدن با پروتکل http ، آنها را به https تغییر دهید تا خطای مربوط به SSL از بین رود. برای این منظور ابتدا از بخش SSL/TLS Status که در  همین آموزش تشریح شد اقدام نمایید و در صورت عدم رفع مشکل، می توانید از افزونه Really simple ssl در وردپرس کمک بگیرید. در نهایت اگر مشکل همچنان پابرجا بود می توانید برای بخش پشتیبانی هاستینگ تیکتی ارسال نمایید تا سرویس شما را بررسی کنند.

تاثیر نصب ssl در امنیت وب سایت

یکی از راه های ایجاد ارتباط امن میان مشتری و سرور استفاده از رمزنگاری SSL است. گواهینامه SSL مخفف Socket Secure Layer به معنای لایه اتصال امن است که از آن برای انتقال ایمن داده ها استفاده می شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از وب سایت هایی استفاده کنند که بتوانند امنیت اطلاعات آنها را به خوبی تامین کنند. از سویی دیگر فعال بودن گواهی ssl و استفاده از پروتکل https برای نمایش سایت یکی از الزمات است.

سوالات متداول درباره نصب و فعال کردن گواهی ssl هاست

  • گواهی SSL روی هاست من نصب شده و در هاست در کنار نام دامنه، قفل سبزرنگ مشاهده می شود اما سایت من در مرورگر با پروتکل HTTP در دسترس است، مشکل چیست؟
    گاها این مشکل رخ می دهد، برای رفع می توانید در بخش SSL/TLS Status دامنه مورد نظرتان را انتخاب و روی دکمه AUTO SSL کلیک کنید یا اینکه در بخش SSL/TLS روی لینک UNINSTALL مقابل نام دامنه کلیک کنید و مجددا SSL را نصب نمایید.
  • آیا می توان دو گواهی SSL را همزمان فعال کرد؟
  • قصد خرید گواهی SSL تجاری دارم، چه کاری انجام دهم؟
  • آیا هر دفعه باید به سی پنل مراجعه و گواهی ssl را تمدید کنم؟
  • ممکن است در هاست خود چندین دامنه تعریف کرده باشید و هر کدام گواهی SSL خود را داشته باشند. گواهی SSL رایگان سی پنل برای دامنه های مورد نظر اعمال می گردد و دیگر نیازی به تمدید دستی آن ها نخواهید داشت.
  • اگر تمایلی به تمدید خودکار گواهی ssl نداشته باشیم چه مراحلی را باید دنبال کنیم؟
    در صورت عدم نیاز به تمدید، در بخش SSL/TLS Status از گزینه Exclude Domain from AutoSSL استفاده کنید.

با فعال سازی SSL در سی پنل سایت شما با پروتکل امن https در دسترس قرار خواهد داشت و کار این گواهی نامه تبدیل پروتکل http به https است. در این آموزش ما توانستیم اقدام به نصب و فعال سازی گواهینامه امن SSL در سایت خود کنیم تا کاربران قادر باشند در محیطی کاملا امن به تبادل اطلاعات خود بپردازند. دقت داشته باشد گاها پس از نصب گواهی ssl باز هم سوئیچ به پروتکل امن صورت نمی گیرد در چنین شرایطی حتما باید وضعیت گواهی را از بخش  در صورتی که در هنگام نصب گواهینامه SSL در سایت خود دچار مشکل شدید و یا در خصوص فعال یا غیرفعالسازی ssl در سی پنل نیاز به راهنمایی داشتید و سوالی برای شما پیش آمده است از طریق دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشم.

4.5/5 - (30 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۶۷ دیدگاه ها

    1. سلام و احترام؛
      خیر مشکلی در این راستا نیست. شیوه جدیدی که سی پنل برای فعالسازی و تمدید ssl رایگان ارائه کرده ساده و کاربردی تر هست.

  1. با سلام و درود.

    بنده ابتدا از SSL رایگان بر روی هاست استفاده میکردم بعد با سرویس کلودفلیر آشنا شدم و در حال استفاده هستم.
    مشکلی که در رابطه با SSL دارم این هست که الان دو تا SSL برام فعال شده SSL هاست که در Cpanel تاریخ انقضا براش 10 روز می باشد و تمدید نمیشود و ارور با موضوع dns dcv error میدهد.

    و کلود فلیر رو بر روی Full SSL (strict) تنظیم کردم که کلود فلیر یک SSL سه ماه برام فعال کرده که تاریخ انقضا براش 80 روز تعریف شده که زده مدیریت شده توسط کلود فلیر و تمدید سه ماه.

    یه راهنمایی کنید ممنون میشم.

    با تشکر از آموزش های کابردی خوبتان.

    1. سلام و احترام؛
      برخی سرویس دهنده مثل کلودفلر یا ابر اروان با گرفتن csr این مورد ssl رو براتون رفع میکنن. اما اگر خودتون بخوایید در خصوص غیرفعال کردن ssl رایگان اقدام کنید مراحل به شکل زیر هست:
      در بخش security سی پنل روی گزینه SSL/TLS STSTUS کلیک کنید.

      در لیست دامنه ها، دامنه مد نظرتون رو پیدا کنید. روی لینک view certificate مقابل دامنه کلیک کنید. در صفحه باز شده روی Uninstall کلیک کنید. تا ssl رایگانتون غیر فعال بشه.
      حالا مجددا به بخش SSL/TLS STSTUS برگردید و دامنه رو انتخاب و روی دکمه Exclude from AutoSSL کلیک کنید. به این صورت دیگه ssl به صورت خودکار هم تمدید نمیشه و دامنه مشمول گواهی رایگان نیست.
      بعد از اون می تونید در کلودفلر تنظیمات دامنه رو مجددا چک کنید ببینید اروری دارید یا خیر.

  2. سلام وقتتون بخیر..قبل از هرچیز از شما بخاطر آموزشهای جامع تون تشکر میکنم.من طبق فعالسازی رایگان ssl تنظیمات رو انجام دادم ولی هنوز ssl به رنگ سبز نشون داده نمیشه وخطا روی قفل زده شده!لطفا راهنمایی بفرمایید..باتشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. منظور شما از سبز نشدن ssl و خطای روی قفل در تنظیمات سی پنل و طی فرآیند فعالسازی ssl است یا به قفل نمایش داده شده در کنار آدرس وب سایتتان در مرورگر اشاره دارید؟

  3. سلام ممنونم از آموزش خوبتون.من از هاست *** استفاده میکنم. و وقتی وارد ssl/tls میشم صفحه شبیه عکسهایی که شما اینجا قرار دادین نیست. و اون سه دکمه برای فعالسازی وجود نداره. بالای صفحه نوشته : the tls/ssl manager shows you sites that have SSL enabled on them.
    By default we activate a self signed certificate for all domanins. You can bellow configure a signed certificate for your website.
    The default SSL is a Self signed certificate
    Clicking Configure bellow allows a signed certificate to be activated.
    بعد پایینتر درقسمتurl اسم دامنه من رو نوشته و دکمه های Configure و Upgrade وجودداده.
    وقتی configureرو فشار میدم برام صفحه ای رو باز میکنه که سه تا کد privete key و Csrو certificate رو میخواد. همچنین دکمه های Generate key/CSR و upload key و Upload certificate و delete certificate وجود داره. و ترجمه ی متنی که دربالای صفحه است این میشه: میتوانیدکلیدهای خصوصی جدید و csr را ایجادکنید.یا میتوانید یک جفت کلیدمجوزبرای این دامنه تون بگیرید. اگریک کلید/مجوز موجود برای یک دامنه دارید ، آن را در قسمت های درست زیروارد کنید و دکمه بارگذاری روبزنید.اگرگواهینامه جدید نیاز دارید از دکمه generate key/csr استفاده کنید.
    من باتوجه به اموزشتون برای وردپرس ک باید میرفتیم قسمت تنظیمات/ عمومی . مراحل رو انجام دادم ولی هنوز روی قفل وبسایتم علامت خطر وجودداره و فقط فایرفاکس سایتم رو باز میکنه و گوگل اکسپلور اصلا باز نمیکنه و خطر مشکل با certificate امن ،میزنه.قبل از تغییرات تنظیمات عمومی سایتم هنم همین مشکل رو داشتم.کش و کوکی ها رو هم پاک کردم. خواهش میکنم‌کمکم کنین من چندروزیه که تلاش میکنم ولی نمیتونم ssl رو با موفقیت نصب کنم.امیدوارم پاسخم رو بدین ممنونم

    1. با سلام سمانه عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا هاستینگ شما ssl رایگان را روی سرویس در اختیار شما قرار داده است تا نه؟ بهتر است این موضوع را از طریق پشتیبانی هاستینگ خود پیگیری کنید و در صورتی که ارائه شده است، اقدام به فعالسازی آن از طریق پنل مدیریتی هاست خود نموده و بعد از آن تنظیمات مربوط به ssl را در وردپرس را اعمال نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  4. سلام من کارهایی که شما ذکر کردید را انجام دادم. و رویی قفل یه علامت هشدار نارنجی هست چیکار باید کنم؟؟؟؟

    1. سلام روزبخیر،
      گواهی ssl رو در هاست و در وردپرستون فعال کنید.
      بررسی کنید کدام بخش ها به پروتکل https سوئیچ نشدن و به کمک کدهایی که در مقاله ذکر شده فقط همون بخش رو اصلاح کنید.

  5. با عرض سلام
    بنده تمام مراحل را انجام دادم و در وردپرس هم فعال کردم وعلامت قفل هم کنار آدرس سایتم فعاله اما یه مشکلی دارم من وقتی به پیشخوان سایتم مراجعه میکنم علامت قفل فعال هست و وقتی هم آدرس سایتم را با https واردمیکنم در مرورگر آدرس قفل میاد اما اگر آدرس سایتم به تنهایی وارد کنم و یا با www واردعلامت تعجب در داخل دایره میاد قفل نمیاد باید چیکار کنم؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      ssl مورد نظر برای دامنه اصلی شما که همان حالت www است فعال شده است. اگر قصد دارید برای حالت بدون www فعال شود، می توانید از قابلیت ریدایرکت استفاده نمایید. در مقاله چگونه دامنه را ریدایرکت کنیم نحوه ریدایرکت دامنه به صورت کامل آموزش داده شده است.
      موفق و پیروز باشید

  6. سلام و احترام
    من برای دامنه اصلیم ssl خریداری کردم و نصب کردم ولی برای دامنه .com اس اس ال نصب نیست و همچنین برای mail هام. می خواستم برای این دو مورد ssl رایگان فعال کنم ولی گزینه include Domain during AutoSSL غیرفعال هست . میخواستم ببینم چرا؟ ایا امکانش هست فعال کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این مورد در آپدیت جدید به مقاله اضافه شد لطفا بررسی کنید.

  7. سلام برای هاست رایگان و چون اینکه دامنه شخصی هم نیست و ساب دامین هست چطوری ssl رایگان تهیه کنم
    با پشتیبانی هاست هم صحبت کردم گفتن خودمان هم دنبالش هستیم
    چون مثل اینکه مثلا برای سایت ssl for free چون از ربات برای تایید dns ها استفاده میکنه و چون هاست رایگانه اجازه ورود ربات رو نمیده
    ایا شما سایتی را میشناسید؟ لطفا اموزشش رو بیان کنید
    راهکار شما چیه؟
    دامنه شخصی چطوری تهیه کنم؟

  8. سلام و احترام. ممنون از آموزش

    ببخشید اگر بخوایم از این روش برای فعال سازی ssl رایگان استفاده کنیم ، دیگه لازم نیست موارد تو بخش SSL/TLS را انجام بدیم؟ (دریافت کد CSR و…)

    حال بعد از این که ssl رایگان را فعال کردیم، کد htaccess را باید وارد کنیم و در تنظیمات وردپرس ، نام سایت را با https وارد کنیم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      خیر روشی که بهش اشاره کردید منسوخ شده و دیگه نیازی نیست تمام این مراحل رو طی کنید.
      تنها اعلام می کنید که گواهی برای کدوم دامنه فعال بشه.
      بعد از اون باید در پیشخوان وردپرس پروتکل های بخش url و home رو هم عوض کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      اصولا هاست های رایگان امکانت جانبی خاصی ندارن.
      این نوع گواهی که در این اموزش دیدید مخصوص هاست سی پنل هستش .

  9. سلام به شما بزرگواران من طبق نکته ای که به اون اشاره کرده بودید
    (در صورتی که گواهی SSL به صورت کامل روی تمام آدرس های وبسایت پیاده سازی نشده بود می توانید با فشردن کلیدهای ترکیبی CTRL+U به سورس سایت خود مراجعه نموده سپس کلیدهای CTRL+F را بزنید، پروتکل HTTP را جستجو نموده لطفا راهنمایی کنید ممنونم.

    1. سلم روزبخیر؛
      در مرحله اول طبق این آموزش گواهی رو روی هاستتون فعال میکنید.
      در مرحله دوم مطابق با آموزش نحوه نصب ssl روی وردپرس گواهی رو روی وردپرس هم فعال کنید.
      بعد سوئیچ پروتکل ها رو بررسی کنید. در نهایت اگر همچنان در برخی لینک ها پروتکل HTTP وجود داشت افزونه REALLY SIMPLE SSL رو نصب کنید.

  10. سلام
    در صورتی که سایت به روی موتورهای جستجوگر گوگل بسته باشه آیا میشه ssl رایگان سی پنل رو به درستی روی سایت نصب کرد یا اینکه برای صحیح نصب کردن ssl رایگان نیاز هست که سایت به روی موتورهای جستجوگر گوگل باز باشه

    1. سلام روزبخیر؛
      امکان نصب گواهی ssl وجود داره.
      اگر کلا سایتتون رو نولیندکس کردید مشکلی نیست اما اگر ادرس ها ایندکس شدن حتما باید به گوگل اعلام کنید که پروتکل ابتدای آدرس دهی های سایتتون تغییر کردن

  11. سلام
    وقت بخیر
    من یک آی پی روی سرور hp دارم به نشانی *** از طریق ریدایرکت این ای پی رو متصل به یک ساب دامنه کردم به نام *** که مراجعین زمانی که روی این ساب دامنه کلیک میکنند دیگر قادر به دیدن ای پی نباشند و فقط عنوان ساب دامنه را ببیند. در حال حاضر https رو بروی دامنه اصلی و سایر اجزای سایت فعال کرده ام. متاسفانه بر روی ساب دامنه مذکور اعمال نمی شود. از روش های متداول که در سایت های مختلف گذاشته اند پیگیری کرده ام ولی به نتیجه ای نرسیده ام. کارشناس هاست هم میگه چون اون ای پی https ندارد نمیشه. می خواستم بدونم راه حلی وجود ندارد که ساب دامین من بصورت *** یا همون https نمایش داده بشه. ؟ سپاسگزارم

    1. با سلام دوست عزیز
      راه حلی که برای حل این مورد می توانم به شما پیشنهاد دهم، استفاده از wildcard ssl است که به شما این امکان را می دهد تا ssl را برای تمامی بخش های وب سایت خود از جمله ساب دامنه عنوان شده فعال نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  12. سلام به شما

    وقتی ورود میکنم به قسمت SSL/TLS Status چندین گزینه برام میاد به عنوان مثال
    *.ir
    mail.*.ir
    www.*.ir
    cpanel.*.ir
    webmail.*.ir و….
    تیک کدوم ها رو باید فعال کنم

    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      می تونید همه موارد رو هم تیک بزنید آدرس هاتون با پروتکل Https لود میشن.
      در کل هر موردی رو تیک بزنید آدرس اون بخش از پروتکل http به https سوئیچ میکنه.

  13. سلام روزتون بخیر

    وقتی وارد منوی SSL/TLS Status میشیم چند تا گزینه هست همه رو باید فعال کنیم یا فقط یکی رو
    به عنوان مثال زده

    و… خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      هر دامنه ای که تصمیم دارید گواهی برای اون فعال بشه رو تیک بزنید.

  14. سلام. وقت بخیر
    آیا ssl در هاست دایرکت ادمین هم خودکار تمدید میشه یا نه ؟؟
    اگه خودکار نیست روش تمدید رو اگه امکانش هست توضیح بدهید.
    ممنون

  15. سلام وقت بخیر

    من افزونه ssl رو آپدیت کردم از اون روز روی صفحه سلامت سایت 1 بهبود پیشنهادی هست
    با عنوان : recommended security headers
    به ترتیب :
    Your .htaccess file does not contain all recommended security headers.
    HTTP Strict Transport Security
    Content Security Policy: Upgrade Insecure Requests
    X-XSS protection
    X-Content Type Options
    Referrer-Policy
    Expect-CT

    حالا لینک هایی که قرار میدم ایندکس میشه ولی توی نتایج گوگل نمیاد یکیش که تقریبا 20 ساعت بعد اومد
    یکی ام الان که دارم این پیام رو میفرستم 4 ساعت از انتشار و ایندکسش گذشته و نیومده تو ریزالت گوگل
    قبل آپدیت اصلا اینجوری نبود
    میخواستم خواهش کنم برای رفع این مشکل کمکم کنید
    افزونه رایگان از مخزن نصب شده و چند بار هم آپدیت شده و مشکلی نداشت

  16. این بهبود پیشنهادی برای من هم ظاهر شد
    فقط کافیه نسخه pro افزونه really simple ssl رو نصب کنی و تو تنظیمات افزونه قسمت Security headers همه گزینه ها رو تیک بزنی
    و تمام !

  17. سلام
    من تنظیمات هاست و تنظیمات وردپرس رو انجام دادم اما باز هم مرور گر سایت من رو نا امن تشخیص میده.
    و اینکه از تنظیمات هاست وقتی روی auto run کلیک میکنم آیکون ها سبز نمیشن و self-signed میزنه

    1. سلام روزبخیر؛
      تمامی آدرس هاتون باید به درستی با پروتکل Https نمایش داده بشن. اگر سوئیچ از پروتکل http به https به صورت کامل صورت نگیره چنین مشکلاتی رخ میده.
      در این صورت باید آدرس دهی های سایتتون رو کامل چک کنید و ببینید به چه شکل هستن اگر باز هم سوئیچ کامل انجام نشد افزونه Really simple ssl رو نصب کنید.

  18. دو سه هفته است امکان فعال سازی ssl در هاست میزبانفا وجود نداره
    در نمایش سایت ها مشکل حطای امنیتی میاد

  19. سلام و عرض ادب
    بنده خواستم این کار و انجام بدم که دیدم نشد و بعد از پیگیری متوجه شدم از جایی که هاست خریدم میگن روی هاست های اشتراکی به علت امنیت
    این دسترسی دادخ نمیشه، حالا میخواستم بدونم ایا این موضوع امنیت صحت داره؟ و اینکه اینکه اگه از میزبان فا هاست اشتراکی بخریم هم همینطوره؟
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. سلام وقت بخیر؛
      روی برخی از هاست ها قابلیت نصب گواهی رایگان ارائه شده و روی برخی دیگه این ابزار ارائه نشده. در تمامی هاست های میزبان فا گواهی ssl رایگان برای کاربر ارائه شده و از لحاظ امنیتی مشکل خاصی نداره هر زمان هم تمایل داشتید می تونید از گواهی نامه های تجاری سطح بالاتری استفاده کنید.

  20. سلام من این کار رو کردم و پیام موفقیت میاد ولی همچنان بعد رفرش صفحه ، بدون سرتیفیکیت دیده میشه

    1. سلام روزبخیر؛
      بررسی کنید آیا سوئیچ از پروتکل http به https در لینک های شما صورت گرفته؟

  21. سلام تو کامنت ها خوندم هر سه ماه یکبار تمدید می کنید مال مال چند ماه گذشته و تمدید نشده

    1. سلام و احترام؛
      تمدید گواهی رایگان به صورت خودکار صورت میگیره.
      اگر در حال حاضر با مشکل مواجه هستید می تونید مجددا مراحل فعالسازی گواهی رو دنبال کنید و روی گزینه run ssl کلیک کنید.

  22. سلام وقت بخیر منم همچین مشکلی داشتم پیام موفقیت میاد ولی هنوز بدون سرتیفیکیت هستش برسی هم کردم ادرس سایتم به https سویچ نشده چیکارباید بکنم حتی به صورت دستی در وردپرس هم تغیرش دادنم ولی ارور میده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      یکبار کلا گواهی ssl نصب شده روی هاست رو حذف و مجددا مراحل رو دنبال کنید.

  23. سلام من یه مشکلی دارم اینکه ssl رو فعال کردم https هم شده اما صفحه اصلی سایت سبز و قفل نشده اما بقیه صفحات که میرم درسته مشکل از کجاست ؟ ممنون

    1. لام وقت بخیر؛
      گاها در برخی صفحات فرایند سوئیچ از پروتکل hTTP به HTTPS به صورت کامل صورت نمیگیرد در چنین شرایطی می توانید افزونه REALLY SIMPLE SSL را نصب و فعال کنید تا تمام آدرس ها بررسی و همگی به پروتکل HTTPS سوئیچ شوند.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در صورتی که سرویس هاستینگ شما از آنتی تحریم استفاده کرده باشد چنین موردی امکان پذیر است. در این راهنما نیز از یک دامنه ir برای تست و آماده سازی تصاویر آموزش استفاده شد است.

    1. سلام و احترام؛
      در صورتی که سرویس هاستتون رو از میزبان فا تهیه کردید و در نظر دارید گواهی ssl رایگان هاست فعال بشه به پشتیبانی میزبان فا تیکت ارسال کنید تا اقدامات لازم انجام بشه.

      1. ببخشید من هنوز با میزبان فا اشنا نشده بودم موقعی که هاستس خریدم اما اگه زحمت بکشید فعال کنید برام هزینشو میپردازم

        1. سلام و احترام دوست عزیز؛
          لطفا از طریق لینک زیر ثبتنام نموده و سرویس دلخواه خود را انتخاب کنید:
          my.mizbanfa.net/index.php?rp=/login

  24. سلام ممنون از مطالب خوبتون:)
    صفحه هاست من شبیه این نیست.دامنه ها را در یک جدول مشابه عکس نوشته و جلوی هر کدوم دو گزینه ی پیکر بندی و ارتقا هست که پیکربندی هم شامل تنظیم کلید خصوصی وcsr هست.الان باید چه کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. سلام و احترام زهرا عزیز؛
      دقت داشته باشید حتما به بخشی که در تصویر زیر مشخص شده است مراجعه کنید نه بخش SSL/TLS

      چنانچه موفق به فعالسازی گواهی SSL نشدید از مجموعه میزبانی خود درخواست نمایید تا گواهی SSL هاست شما را در حالت فعال قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *