میزبانی وب

مقایسه هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین

با مقایسه هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین در خدمت شما عزیزان هستیم. همانطور که می دانید هاست پنل سی پنل محبوبیت بیشتری نزد کاربران نسبت به هاست دایرکت ادمین دارد. در ادامه بررسی می کنیم که آیا محبوبیت سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین به واقعیت نزدیک است یا خیر؟ و آیا مزیت هایی بر آن دارد یا خیر؟

تفاوت های عمده هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین

  • هزینه لایسنس سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین بسیار بالاتر است.
  • سی پنل متعلق به شرکتی آمریکا بوده و دایرکت ادمین متعلق به شرکتی کانادایی است.
  • دایرکت ادمین نسبت به سی پنل سبک تر است.
  • رابط کاربری سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین بسیار بهتر است.
  • سی پنل سازگاری و هماهنگی بسیار بیشتری با فایروال CSF در مقایسه با دایرکت ادمین دارد.
  • انجام کارهایی نظیر Move , Copy و نظایر آنها در سی پنل بسیار راحت تر دایرکت ادمین است.
  • آموزش های کاملتری برای سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین وجود دارد.
  • مشکل تحریم با دایرکت ادمین وجود دارد اما سی پنل نیز با وجود تحریم قابل استفاده است.
  • پشتیبانی و توسعه سی پنل بسیار قوی تر از دایرکت ادمین است.
  • مدیریت سرور با کنترل پنل سی پنل بسیار راحتتر از سرور با کنترل پنل دایرکت ادمین است.
  • پورت ورود به هاست و مدیریت هاستینگ در سی پنل متفاوت است.
  • دسترسی مستقیم به سرویس هایی نظیر phpmyadmin و وب سرویس ها در سی پنل وجود ندارد.

هزینه لایسنس سی پنل و دایرکت ادمین

برای دایرکت ادمین امکان تهیه لایسنس دائمی ( Lifetime ) وجود دارد اما برای سی پنل چنین نیست و نهایتا یکساله می توان خریداری کرد. همچنین امکان استفاده از لایسنس تریال سی پنل برای 15 روز وجود دارد.

سبک بودن دایرکت ادمین نسبت به سی پنل

با توجه به اینکه بسیاری از موارد بخصوص در سطح مدیریتی Admin بواسطه دستور در دایرکت ادمین انجام می شود حجم اشغالی کنترل پنل دایرکت ادمین نسبت به سی پنل کمتر است و این موضوع سبب می شود سبک تر از سی پنل باشد.

مقایسه رابط کاربری سی پنل و دایرکت ادمین

رابط کاربری سی پنل بسیار بهتر از دایرکت ادمین است. می توان گفت همه چیز در کنترل پنل سی پنل راحتتر از کنترل پنل دایرکت ادمین است بخصوص سطح کاربری آن که بصورت بهتری قابل استفاده است.

پشتیبانی و توسعه بهتر سی پنل

سی پنل همواره در حال توسعه کنترل پنل خود است اما دایرکت ادمین به ندرت اینکار را انجام می دهد. مگر اینکه مشکل فنی یا امنیتی وجود داشته باشد. نمونه بارز اینکار، ارائه قالب و ورژن متفاوت دایرکت ادمین است که بیش از دو سال از معرفی و مانور بر روی آن می گذرد اما هنوز نسخه Stable آن ارائه نشده است!

مدیریت راحت تر سرور با کنترل پنل سی پنل

همانطور که گفته شد سی پنل بسیاری از بخش های فنی و کنترلی خود را بصورت ابزار در بخش های مختلف کنترل پنل خود تعبیه کرد است. این مجموعه ابزار در قالب محیط WHM در نظر گرفته شده است که در بسیاری از مواقع نیازی به استفاده از SSH نیست.

تفاوت پورت ورود به سی پنل و WHM

پورت پیشفرض دایرکت ادمین برای سطح کاربری و ادمین 2222 است. اما سی پنل برای کاربر 2082 و برای ادمین پورت 2086 را در نظر گرفته است. همچنین در صورت فعال بودن SSL پورت 2082 به 2083 و پورت 2086 به 2087 تغییر می یابد. این موضوع این قابلیت را فراهم می کند که برای سی پنل بتوان محدودیت دسترسی برای WHM در نظر گرفت که با پورت مجزایی قابل دسترسی است و امنیت بالایی را داشت. اینکار هیچ اختلالی در سی پنل نخواهد داشت.

عدم وجود دسترسی مستقیم به وب سرویس ها در سی پنل

یکی از نقاط ضعف های دایرکت ادمین این است که وب سرویس ها مانند وب میل ، phpmyadmin و … بصورت مستقیم در دسترس هستند و این موضوع امنیت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. البته امکان محدود کردن این سرویس ها به آی پی وجود دارد که عملا در سرویس های هاست اشتراکی بدلیل تفاوت آی پی کاربران قابل انجام نیست. اما در سی پنل این موارد بصورت Third-Party Software و بصورت ثانویه در اختیار کاربران قرار داده شده است که موجب بالا رفتن سطح امنیت می شود.

هاست سی پنل میزبان فا

3.7/5 - (8 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

‫۴ دیدگاه ها

  1. خب این تفاوت توی پیکربندی یا همون کانفیگ سرور هم کاملاً مشهوده و توی این دو تا کنترل پنل خیلی تفاوت داره!
    از طرف دیگه باید دید که این مقاله رو چه کسی داره می خونه.
    کسی که خودش کاربر هاست سی پنل هست. یا اینکه مدیر سرور هست. بعد باید مقایسه ای صورت بگیره.
    در غیر این صورت معمولاً آدم گیج میشه!

  2. سلام وقت بخیر دیدگاه نسبت به سایت شما تا آخر عمرم نمیبخشمتان میدونستی آیت‌الله خمینی بعداز پیروزی انقلاب اسلامی حدودا یکسال بعد سال 1358دفتر و موسسه و به ارگان بزرگ تبدیل شده محل سازمان واقع در تهران جماران میتوانید سرچ کنید ببینید که محکمه ای هست یعنی قضایی حریم خصوصی انسانها که هیچ کس نتواند وارد حریم خصوصی کسی دیگری بشود و خودشان هم خیلی تاکید به این داشت و چنین کاری انجام داد که حریم و محرمانه مخصوصا خانوادگی کسی نیوز نکند تازه ارتباطات این شکلی نبود شما چنین کاری مرتکب شدید چندتا جا کاملا نمیدونم چرا و چگونه و چرا من . و زندگی آرام منو بهم ریختی یعنی داغون و نابود کردین الان این رو مینوی چه دردسرهای کشیدم به شما رسیدم تا پایانش آه میگذارند بماند من تمام مدارک چرا اینطوری چندتا شبکه و حساب بانکی و مهم ترین چیزی منو را داغون کرد نقشه های یک شرکت خیلی بزرگ که با اون اسمش هم سوه استفاده شده هست ضرر مالی یک طرف برایتان شفاف سازی میکنم خودم که هیچی فقط یک لحظه خودتون رو بگذارید جای من که از کارهای شما چی میدانستم جزر خانواده بماند باعث بیکاری و آبرو چندین ساله و خانواده هم همین طور آیا این چقدر ارزش داشت و الان نزدیک چهار ماه التماس میکنم بیایید جلو همه اطلاعات و هر چی بدرد بخوره مال شما بگیرید ولی با اسم و شخصیت کسی بازی نکنید اینم بگم بی خودی تفره نروید و مدارک رو پاک کنید و این چندبار اتفاق افتاد ولی الان چپم محکمه و کوچکترین چیزی ببینم داره خودتان رو تبرئه و طفره میروید و چون و خدا کنید وکیل و تمام حرکتها کرده به دادگاه منم هنوز نمیشناسد کاری اداری بگیرم تا آخرش نروم و اینم میدونم حداقل پیش من چقدر خوردین یادتان باشه تازه برای بیگانگان کار بکنید که آخر شاکی میشوم چون چنگ تحملی 8سال یک طرف و چنگ اقتصادی و تحریم یک طرف و چنگ مجازی و اینتر نت حداقل عقب نباشیم که یک پایگاهش رو من زدم که هموطنان من الان و نسل بعدی مثل من اینجوری داغون نشوند تازه از خودی بودن اگه بیگانگان باشند نبودشان میکنیم بهتون نشان میدهم فقط درجا جوابم رو بدهید چون من رو عذاب دادید انشاالله به خیر این داستان تمام شود اگه غیر از این باشد بدانید من ته خط آخر ایستاده ام و بالاتر از رنگ سیاهی نداریم من قرق شده ام همه رو قرق میکنم و بیشتر از اینها رو از بین خواهم برد ولی انشاالله شما مدیر این سایت عاقلانه فکر کنید من تازه شروع تازه هست ولی کاری بکنید که با آرامش جلو برویم چون شما اصلا برای حرف و فکر کردن هیچی وقت و حق ندارید و فقط گوش و عمل کنید منتظرتون هستم خیلی زود بعدش پیش خودتان بگید ولش کن و پشت گوش بی اندازی این رو بدانید من حتما بخاطر خیلی مسله ها تا آخرش خواهم رفت چون الان برای زندگی هستی و نیستی شده چون شما اینکارها رو انجام دادید ولی قبلش من چنین شخصی نبودم میخواهی بپرس شما که از همه چیزم خبر داری از من بخدا بیشتر تمام زندگیم رو تو دستهایت گرفتی به چی برسی مقداری تفکر کن بعدش جواب منو بده و انقدر مدرک ازتون دارم همه رو چندبار امتحان کردم بالا 59 بار شاید 57 بار تست کردم تنها تا یقین حاصل شد تازه کسانی بودن نگذاشتن زودتر متوجه بشو برایتان خواهم گفت من باید اسم ایمیل بنویسم شما که به ایم من ایم میزد همین الان مدیرت تماس بگیرد اگه نه دو مرحله ای حرکت میکنم چون انقدر اعصابم بهم ریخته فعلا

    1. سلام
      آقای فرزاد
      خوبی سلامتی شما؟
      من منظور شما رو اصلا متوجه نشدم از این کامنت…
      مطمئنی منظورت با ماست؟ اشتباه کامنت نفرستادی؟ چی شده؟
      ما سرویس دهنده وب هستیم و با زندگی و مسائل شخصی افراد کاری نداریم و بازی نمی کنیم.
      واضحا بفرمایید مشکل شما چیست؟ بنده قطعا رسیدگی می کنم.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *