میزبانی وب

نمی توانم از هاست ایمیل ارسال کنم اما ایمیل ها را دریافت می کنم

ایمیل ها را دریافت می کنم اما نمی توانم از هاست ایمیل ارسال کنم

اگر شما قادر به ارسال ایمیل نمی باشید، این مشکل معمولاً یک دلیل دارد…. شرکت خدمات دهنده ی اینترنت شما (ISP) مانع از ارسال ایمیل های شما از طریق هر سرور ایمیل دیگر بجز سرور های خودشان می شود. بسیاری از شرکت های خدمات دهنده ی اینترنت (ISP) ایمیل های ارسالی را بلاک (BloCk) می کنند تا از ارسال ایمیل های اسپم (Spam) جلوگیری نمایند. برای رفع این مشکل برخی از شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب ، از پورت 26 به صورت اختصاصی استفاده می کنند. شما می توانید پس از هماهنگی با بخش فنی پشتیبانی هاست خود، در صورت ارائه ی پورت 26 ، outgoing mail server (SMTP) خود را از پورت 25 به پورت 26 تغییر دهید. تمامی ایمیل هایی که در اینترنت ارسال می شوند از طریق پورت 25 مسیر دهی می شوند، این کانال به منظور برقراری ارتباط بین سرویس گیرنده ی ایمیل و سرور ایمیل استفاده می شود. فیلتر ها می توانند مشکلاتی را برای سرور های ایمیل ایجاد کنند و مسدود کردن قانونی ایمیل ها، همچنین اسپم شدن ایمیل ها را دربر خواهد داشت. هنگامیکه یک سرویس گیرنده ی ایمیل بر روی سیستم کامپیوتر شما اجرا می شود و پیام های شما را ارسال می کند، همیشه از پورت 25 جهت انتقال داده ها به سرور از راه دور استفاده می کند. بنابر این اگر ISP شما این پورت را مسدود نماید، ایمیل های شما به درستی ارسال نخواهند شد. اگر شما از Outlook استفاده می کنید، حتما مطمئن شوید که گزینه ی “Outgoing SMTP Server Requires Authentication” را انتخاب کرده باشید. این مورد برای امنیت سرور ها الزامی می باشد. ISP هایی که پورت 25 را مسدود کرده اند لازم است تا از سرورSMTP خود بجای سرور SMTP راه دور استفاده نمایند.

برخی از ISP هایی که پورت 25 را مسدود نموده اند:

  • AT&T
  • MindSpring
  • BellSouth
  • MSN
  • CableOne
  • NetZero
  • Charter
  • mails
  • People PC
  • Comcast ATTBI
  • Sprynet
  • Cox
  • Sympatico.ca
  • EarthLink
  • Verio
  • Flashnet
  • Verizon
  • MediaOne
  • Telus

اگر ISP شما درلیست فوق می باشد و یا فکر می کنید پورت 25 شما مسدود می باشد، outgoing SMTP port را از 25 به 26 تغییر دهید.

اگر هر دو پورت 25 و 26 کار نکردند چه کار کنیم؟

برخی از ISP ها هر دو پورت 25 و 26 را بلاک می کنند و شما باید روشی که ISP به شما جهت رفع این مشکل و ارسال ایمیل ها ارائه میکند را دنبال نمایید. شما معمولا یک یا دو انتخاب دارید. در برخی مواقع می بایست با ISP خود تماس بگیرید و درخواست باز کردن پورت 25 را به آن ها ارسال نمایید و آن ها نیز برای شما این کار را انجام خواهند داد، اگرچه برخی از ISP ها جدیداً این کار را به سختی و بسیار کم انجام می دهند. برخی از ISPها نیز به شما پیشنهاد می کنند از سرورهای SMTP خودشان جهت ارسال ایمیل ها استفاده نمایید تا بتوانند ایمیل های ارسالی شما را مانیتورینگ کرده و از ارسال ایمیل Spam جلوگیری نمایند.

بنابر این می توانید در این مورد با ISP خود تماس بگیرید و درمورد سرور SMTP که می توانید برای ارسال ایمیل استفاده نمایید از آن ها سوال کنید. این اطلاعات نیز ممکن است در صفحه ی وب سایت آن ها درج شده باشد پس می توانید قبل از هرچیزی به وب سایت شرکت خدمات دهنده ی اینترنت خود مراجعه کنید. اگر در وب سایت ISP شما نوار جستجو قرار داده شده است، عبارت ” port 25″ را جستجو نمایید تا به صفحه ی مورد نظر هدایت شوید. شما هنوز هم می توانید از طریق دامنه ی خودتان (بعنوان مثال . [email protected]) ایمیل هایتان را ارسال نمایید ، فقط لازم است از طریق سرور های SMTP آن ها ایمیل هایتان مسیردهی شوند.

برخی از ISP ها سیاست کاری خود را تغییر داده اند و شروع به بلاک کردن پورت های مشخصی بدون اطلاع مشتریان می کنند (البته برخی ممکن است یک نوشته در این خصوص در سایتشان قرار دهند). اغلب ISP ها در صورتیکه سیاست بلاک کردن پورت 25 را داشته باشد در این خصوص در وب سایتشان نوشته ای درج میکنند. اگر ارسال ایمیل شما به صورت ناگهانی متوقف شد ، به همین دلیل می باشد.

3.5/5 - (15 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر. من از mailster برای ارسال خبرنامه استفاده میکنم و به تازگی نصب کردم. برای تنظیم ارسال ایمیل با smtp هاست مشکلی نداره. منتهای برای جلوگیری از اسپم شدن و مشکلاتی که سرور هاست داره میخوام gmail smtp استفاده کنم ولی برای تنظیم smpt google فقط لازمه آدرس جیمیل و پسوردش رو در این افزونه وارد کنم منتهی بعد از این کار پیغام ظاهر میشه که پورت 587 465 25 شما بسته هست و با میزبان هاست خود تماس یگیرید. از پشتیبانان میزبانفا پرسیدم و ایشون عنوان کردن که این پورت ها در سرور باز هستن. لطفا راهنمایی کنید چرا این پورت ها برای من بسته هستن. یک نمونه از پیغام خطا :
    قادر به اتصال “smtp.googlemail.com” توسط پورت 465 نیست! ممکن است به علت قفل بودن پورت 465 نتوانید ایمیل ازسال کنید. لطفا با هاست خود تماس بگیرید و یا روش دیگری را برای تحویل پیام انتخاب کنید!

  2. وقت بخیر. نسخه پولی هست که خریداری کردم. پورت 587 465 25 رو که مربوط به میل های خروجی هست برای google smtp تست کردم. برای استفاده از smtp هاست مشکلی نبود و با لینک smtp.mysite.com ایمیلها ارسال میشه. از پشتیبان افزونه پرسیدم ایشان هم نتونستن با جیمیل با این افزونه کار کنن و فکر میکنن بخاطر تحریم ها هست. ولی جالب اینجاست که با افزونه wp mail smtp که شما معرفی کردید از طریق سرور جیمیل ایمیلهای وردپرس و افزونه ultimate member به خوبی ارسال میشن.

  3. با سلام.
    من ایمیل می تونم ارسال کنم. ولی دریافتی ندارم. میشه راهنماییم کنید؟

  4. سلام وقت بخیر
    ایمیل دامنه ما هم مسدود شده دریافت انجام میشه اما ارسال نه.پشتیبانی هم یه سری جواب و راهنمایی های عجیبی میکنه که اصلا راه حل برای اون نیست.
    خطایی که میده اینه
    SMTP Error (550): Failed to add recipient “****@gmail.com” (Outgoing mail from “****.ir” has been suspended.).

    ممنون میشم راهنمایی کنید. واقعا برامون معضل شده دو روزه نمیتونیم ایمیل ارسال کنیم. نیازه حتما حتما ایمیل با دامنه رسمی استفاده بشه.

      1. ما از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده میکنیم . مشکل از هاست بود که بعد از سه روز تصمیم گرفتن از بلاک دربیارن. جالب بود خودشون مسدود کرده بودن و الکی یه سری راه حل میدادن 😒

        1. بله گاها پیش میاد بنا به دلایل خاصی پورت های ایمیل رو مسدود میکنن.
          خوشحالم مشکلتون رفع شد.

  5. ماهم همین مشکل عدم دریافت ایمیل رو داریم میزبانفا درباره وردپرس راهنمایی میکنن و فعالیت دارند، درصورتی که اصلا بدون cms یا هدلس باید بشه از ایمیل سی پنل که استفاده کرد…

    1. سلام روزبخیر؛
      بله اگر آیپی سرور در بلک لیست نباشه یا میل سرور بدون مشکل باشه باید بتونید مستقیم از cpanel در خصوص ارسال و دریافت ایمیل اقدام کنید.

  6. که متاسفانه سرویسهاتون تو بلک لیست هستن و مشکل ارسال و دریافت ایمیل داریم.(انتقاد)

    1. سلام روزبخیر؛
      بلک شدن آیپی دلایل متعددی داره از جمله ارسال ایمیل های انبوه و تبلیغاتی کاربران… که باعث بلک شدن ایپی میشه و سایز یوزرها هم به مشکل میخورن. با پیگیری تمامی آیپی ها از بلک لیست خارج و سبز شدن. میل سرورهای واسط هم تهیه و سرورها به این میل سرورها متصل شدن انشالله که شاهده چنین مواردی نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *