میزبانی وب

معرفی بهترین نرم افزار ftp برای اتصال به هاست

یکی از الزامات مهم بعد از خرید هاست و دامنه این است که قادر به انتقال اطلاعات از کامپیوتر به هاست خود باشید. این کار از دو طریق میسر می شود اول انتقال مستقیم از کامپیوتر به هاست و روش دوم که سرعت بیشتری دارد انتقال اطلاعات به هاست از طریق برنامه های ftp است. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که کدام برنامه بهترین سرعت یا عملکرد را دارد؟ چگونه به برنامه های ftp متصل شویم؟ در آموزش های قبلی به نحوه ساخت اکانت ftp در سی پنل و همچنین آموزش ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین پرداختیم. اکنون در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم بهترین نرم افزارهای ftp client را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله آموزشی با مباحث زیر آشنا خواهید شد:

معرفی نرم افزارهای اتصال به هاست

محیط کاربری اینگونه برنامه ها در نگاه اول کمی پیچیده به نظر می رسد طبق آمار تعداد محدودی از وردپرس کاران از برنامه های ftp برای اتصال به هاست خود استفاده می کنند. اما باید بدانید به واسطه این قبیل برنامه ها به راحتی قادر به رفع بسیاری از ارورهای وردپرسی همچون ناسازگاری افرونه ها، صفحه سفید مرگ و… خواهید بود. برای مثال اگر افزونه ای عامل خرابی در محیط وردپرس شما شود و نتوانید به پیشخوان وردپرس وارد شوید می توانید از طریق یک برنامه FTP  به هاست خود متصل شده و افزونه مربوطه را به سادگی حذف یا غیرفعال کنید. خوب همانطور که پیش تر ذکر شد در ادامه بعضی از این FTP Client ها را به شما معرفی کنیم.

از جمله نرم افزارهای ftp می توان به Cyberduck , FileZilla ، FreeFtp ، FireFTP و … اشاره کرد. کار یک FTP Client این است که فایل های مورد نظر را از کامپیوتر شخصی به سرور منتقل کنید یا برعکس از سرور میزبان سایت روی کامپیوتر خود دانلود کنید.

FTP Client چیست؟

در مرحله اول حتما می پرسید که FTP Client چیست؟ به طور کلی در مورد کاربرد نرم افزارهای ftp client می توان گفت این برنامه ها مانند پلی میان سرور میزبان سایت شما و سیستمی که با آن کار می کنید قرار دارند و به وسیله آن ها می توانید ارتباطی بین هاست و رایانه شخصیتان برقرار کنید تا عملیات مربوط به انتقال فایل ها و محتوای دلخواه خود را در سایت وردپرسیتان انجام دهید.

1- نرم افزار CyberDuck دسترسی به ftp

اردک سایبری یا CyberDuck یکی از برنامه های Open-source یا متن بازی است که با هر دو سیستم عامل ویندوز و مک سازگار می باشد. این برنامه کاملا رایگان و دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است.

بهترین برنامه های FTP

اکثر برنامه های FTP با سیستم عامل مک سازگاری ندارند. اما CyberDuck به این شکل نیست. CyberDuck همچنین با برخی از سرویس های ابری از جمله موارد زیر سازگاری دارد و به همین دلایلی که ذکر شد در لیست بهترین برنامه های امن FTP ها قرار می گیرد.

  • Amazon S3
  • Microsoft Azure
  • OpenStack Swift

برای دانلود نرم افزار CyberDuck روی لینک زیر کلیک نموده و سپس آن را دانلود نمایید.

دانلود برنامه CyberDuck

2- معرفی نرم افزار فایل زیلا

FileZilla یکی دیگر از معروف ترین برنامه های FTP می باشد. فایل زیلا Open-Source یا متن باز بوده و سازگاری بسیار خوبی با سیستم عامل های Linux و Windows و Macدارد و کاملا رایگان می باشد. از سال 2001 یکی از بهترین FTP های موجود شناخته شده.

بهترین برنامه های FTP

نکته: بعد از نصب و راه اندازی فایل زیلا روی سیستم خود می توانید از آموزش نحوه مدیریت و آپلود فایل ها در هاست توسط نرم افزار filezilla جهت اتصال به هاست خود و آپلود فایل ها کمک بگیرید. در صورتی که حین اتصال به فایل زیلا با خطا مواجه شدید آموزش گام به گام رفع مشکل اتصال فایل زیلا به اکانت ftp هاست را مطالعه نمایید.

کار با برنامه FileZilla بسیار ساده است. برخی کاربران ویندوز پاپ آپ های تبلیغاتی یا موارد مخربی را به سبب دانلود FileZilla تجربه کرده اند برای همین بهتر است این برنامه را از مرجع رسمی و معتبر خود دانلود کنید.

دانلود نرم افزار فایل زیلا

3- برنامه FreeFtp برای اتصال به هاست

FreeFtp هم یکی دیگر از بهترین برنامه های FTP بشمار می رود. این برنامه کاملا رایگان و به سبب رابط کاربری ساده خود از محبوبیت بالایی برخوردار است. از ویژگی های FreeFtp می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت پشتیبانی از SFTP ، FTPS و HTTP
  • رایگان
  • رابط کاربری ساده
  • قابلیت علامتگذاری ذخیره سازی: شما هیچوقت فراموش نمی کنید یک فایل را کجا ذخیره کرده اید.

برنامه FTP

اگر به دنبال یک برنامه ftp ساده با رابط کاربری آسان هستید استفاده از FreeFtp را پیشنهاد می کنیم.

دانلود برنامه FreeFtp  اتصال به هاست

4- افزودنی ftp برای مرورگر فایرفاکس

FireFTP یک افزودنی معتبر برای مرورگر فایرفاکس است. این برنامه رایگان و Open-Source بوده FreeFtp با مرورگر فایرفاکس بسیار خوب عمل می کند و در آن می توانید به آسانی عمل Drag & Drop انجام دهید در واقع تنها کافیست فایل های خود را درگ کرده و در محیط افزودنی رها نمایید.

برنامه FTP

برای نصب و راه اندازی این افزودنی ftp مخصوص مرورگر فایرفاکس می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

دانلود افزودنی ftp برای مرورگر

5- برنامه ftp برای مک و ویندوز

CuteFTP هم از جمله برنامه های معتبر برای اتصال بین سیستم و سرور و انتقال فایل ها به هاست است و سازگاری بسیار خوبی با سیستم عامل های ویندوز و مک دارد اما رایگان نیست. نسخه ویندوز آن چیزی حدود 60 دلار و نسخه مک آن حدود 40 دلار می باشد و دلیل گرانتر بودن نسخه ویندوزی این است که قابلیت هایی به صورت اضافی روی نسخه ویندوز این برنامه وجود دارد!

بهترین برنامه های FTP

CuteFTP از انواع پروتکل های HTTP/S و FTP/S پشتیبانی می کند همچنین این امکان را به شما می دهد تا فایل ها را بین رایانه و دستگاه های تلفن همراه یا تبلت نیز به اشتراک بگذارید. با وجود ویرایشگر متن داخلی هم قادر هستید محتوای خود را سریعا ویرایش کنید.

اگر به دنبال برنامه انتقال فایل با امکان ویرایش فایل ها برای سیستم عامل های مک و ویندوز هستید برنامه CuteFTP را به شما پیشنهاد می کنیم. البته این برنامه رایگان نیست!

دانلود برنامه ftp برای مک و ویندوز

6- برنامه ftp مخصوص سیستم عامل مک

ترنسمیت هم یکی از بهترین برنامه های FTP در میان کاربران برای اتصال به هاست است که فقط با سیستم عامل مک سازگاری دارد و با هزینه ای حدود 34 دلار می توان آن را تهیه کرد. این برنامه بهترین اف تی پی برای سیستم عامل مک می باشد چرا که در برابر رقبای خود بسیار پر سرعت است.

برنامه های FTP

علاوه بر سرعت قابلیت های دیگری مثل ساپورت کردن FTP , SFTP و Amazon S3 را دارا می باشد و همچنین دارای رابط کاربری زیبا  و تنظیمات پیشرفته است.

برنامه ترنسمیت یکی از بهترین گزینه های برای کاربران سیستم عامل مک می باشد که دارای سرعت چشمگیری است.

دانلود برنامه ترنسمیت انتقال فایل به هاست

7- برنامه Ftp رایگان و سبک

WinSCP هم یکی از ساده ترین و سبک ترین FTP های موجود است. از ویژگی این برنامه می توان به سادگی، رابط کاربری آسان و سبک بودن اشاره نمود. تمام قابلیت هایی که از یک FTP انتظار دارید درون این برنامه موجود است.

برنامه های FTP

اگر به دنبال یک برنامه اتصال به هاست از طریق Ftp هستید که علاوه بر سادگی، سبک هم باشد WinSCP را پیشنهاد می کنیم.

دانلود برنامه ftp رایگان و سبک

پس از خرید هاست و دامنه نوبت به راه اندازی سایت فرا می رسد. برای اینکه راحت تر بتوانید به هاست خود متصل شوید و با سرعت بیشتری در خصوص انتقال فایل به هاست اقدام نمایید می توانید از برنامه های مخصوص ftp برای سیستم عامل های مک و ویندوز کمک بگیرید. در این مقاله آموزشی بهترین برنامه های ftp را به شما معرفی کردیم. از محبوب ترین برنامه های ftp رایگان جهت انتقال فایل از سیستم کامپیوتر به هاست می توان به فایل زیلا اشاره نمود. ممکن است بتوانید نیازهای خود را با یک سرویس رایگان FTP برآورده کنید، اما اثربخشی یک سرویس تجاری را هم دست کم نگیرید! تجربیات خود در زمینه اتصال به هاست و انتقال فایل از طریق Ftp را از طریق دیدگاه ها با ما مطرح نمایید.

آموزش رایگان سی پنل

5/5 - (4 امتیاز)

داوود صادقی

داوود سال هاست که به تکنولوژی علاقه مند شده و به فعالیت در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز روی آورده، او سابقه خوبی در زمینه بلاگری در اینستاگرام دارد و اکنون مدیریت شبکه های اجتماعی میزبان فا را نیز برعهده گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *