گوگل سرچ کنسول

آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول یکی از مهم ترین ابزارهایی است که توسط گوگل معرفی شده. با استفاده از این ابزار ارزشمند سرچ کنسول گوگل شما می توانید به بررسی ایندکس شدن سایت خود پرداخته وبه  اطلاعات ارزشمندی درباره وب سایت خود دست پیدا کنید. fetch as google یکی از ابزارهای پرکاربرد و محبوب است که در سرچ کنسول جدید گوگل در قالب ابزار URL inspection در اختیار افراد قرار گرفته است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این است تا شما را با ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول و نحوه استفاده از آن آشنا کرده و بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که تمایل دارید بیشتر با تفاوت های سرچ کنسول جدید و قدیم آشنا شوید می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

مقایسه کامل سرچ کنسول جدید گوگل و نسخه قدیم

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد:

آشنایی با ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

سئو همانند یک دریای بسیار بزرگ و عمیق است. به همین دلیل برای درک درست مفهوم آن باید در ابتدا با اصطلاحات اصلی آن آشنا شوید. خزنده های گوگل و ایندکس شدن دو اصطلاح اصلی در سئو است. اگر شما با دنیای اینترنت سر و کار داشته باشید، به طور قطع این دو عبارت را بارها شنیده اید. چرا که می توان به جرات گفت که تمام پروسه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به همین دو فرآیند منتهی می شود. اما معنای آنها چیست؟

استفاده از ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

  • خزنده های گوگل: خزنده ها در واقع نرم ربات هایی هستند که با توجه الگوریتم هایی که توسط موتورهای جستجو برای آنها مشخص شده، وارد صفحات وب سایت های مختلف می شوند و محتواهای آنها را بررسی می کنند. تمامی این فرآیند توسط خزنده های موتورهای جستجو گوگل صورت می گیرد.
  • ایندکس شدن: بعد از crawling شدن صفحات وب سایت ها توسط خزنده های گوگل، نوبت به ایندکس شدن محتوای صفحات مورد نظر می رسد. در این مرحله محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو گوگل ذخیره می شود. در نتیجه هر زمان که کاربری درباره محتوای آن صفحه جستجویی را انجام داد، صفحه وب سایت شما برای او به نمایش گذاشته می شود.

در حال حاضر هزاران وب سایت به زبان های مختلف در جهان وجود دارند که باید توسط خزنده های گوگل crawling و سپس توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند. به همین دلیل هم این عمل نقش مهمی در موفقیت یک وب سایت دارند. اما گاهی اوقات ممکن است شما محتوای بسیار مناسبی را تولید کرده اید که تمامی معیارهای سئو در آن رعایت شده است اما صفحه مربوط به آن در نتایج جستجو گوگل نمایش داده نمی شود.

در نتیجه موضوع مهمی که باید در نظر داشت این است که به چه شکلی فرآیند ایندکس شدن محتواهای وب سایت خود را پیگیری کنیم تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم؟ قابلیت URL inspection در گوگل سرچ کنسول ابزار چدیدی است که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این این ابزار و گزارش های قرار گرفته در آن می توان به بهترین نحوه فرآیند ایندکس شدن صفحات وب سایت خود را کنترل نمایید.

در صورت تمایل می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر مقاله گوگل سرچ کنسول را مطالعه نمایید.

گزارش URL inspection گوگل سرچ کنسولایندکس شدن محتوای سایت در سرچ کنسول

گوگل طی یک بیانیه ای اقدام به معرفی ابزار جدید به نام URL inspection نمود. به گفته این شرکت با توجه به درخواست کاربران برای نمایش جزئیات بیشتر درباره فرآیند ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو گوگل، آنها ابزار URL inspection را طراحی و آن را به سرچ کنسول جدید گوگل اضافه نموده اند.

به کمک این بخش می توانید اطلاعات دقیق درباره وضعیت crawling و ایندکس شدن صفحات وب سایت خود به دست می آورید. همچنین می توانید از طریق ابزار fetch as google قرار گرفته در این بخش گوگل سرچ کنسول نیز درخواست ایندکس شدن صفحه مورد نظر خود را ارسال می نمایید. البته در نسخه قبلی سرچ کنسول گوگل ابزار fetch as google در بخش crawl قرار داشت. در نسخه جدید این بخش حذف شده و این ابزار مهم در بخش URL insection در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نحوه استفاده از ابزار URL inspection

به منظور استفاده از ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول باید وارد وبمستر تولز خود شده و روی ربانه URL inspection کلیک کنید. سپس در باکس مشخص شده باید لینک صفحه ای که قصد بررسی وضعیت ایندکس شدن یا fetch کردن آن را دارید را وارد نمایید. بعد از وارد کردن لینک مورد نظر شما با توجه به اینکه صفحه مربوطه پیش تر ایندکس شده است یا قصد ایندکس کردن آن را دارید، با حالت های مختلف زیر رو به رو می شوید. که در ادامه به شرح مفصل آن خواهیم پرداخت.

نحوه fetch کردن در سرچ کنسول جدید گوگل

fetch as google قابلیت بسیار مهمی است که شما با استفاده از آن می توانید صفحات وب سایت خود را به صورت دستی ایندکس کنید. چرا که گاهی صفحات وب سایت از دید خزنده های گوگل پنهان می مانند یا زمان ایندکس شدن آنها کمی طولانی می شود. در نتیجه با استفاده از این ابزار می توانید اقدام به ایندکس کردن URL های موردنظر خود نمایید. برای fetch کردن در سرچ کنسول جدید گوگل می توانید به شکل زیر پیش بروید.

  1. ابتدا وارد سرچ کنسول خود شوید. در ستون سمت چپ صفحه روی گزینه URL inspection کلیک کنید.
    نحوه fetch کردن در سرچ کنسول جدید گوگل
  2. زمانی که شما URL صفحه مورد نظر خود را در ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول وارد می کنید، با پیغام زیر رو به رو می شوید.ابزار URL inspection گوگل کنسول چیست؟
  3. در صورتی که لینک وارد شده پیش تر ایندکس نشده باشد، با پیغام URL is not on Google مواجه خواهید شد. در این صورت باید روی لینک REQUEST INDEXING کلیک کنید تا درخواست ایندکس شدن صفحه مورد نظر به گوگل ارسال شود.
    آموزش و معرفی ابزار URL inspection سرچ کنسول جدید گوگل
  4. پس از کلیک روی گزینه REQUEST INDEXING با پیغام زیر رو به رو خواهید شد.نحوه کار با ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول
  5. گوگل ایندکس بعد از بررسی لینک قرار گرفته ممکن است یکی از پیغام زیر را به شما نمایش دهد:
    Oops! Something went wrong: در صورت مواجه با چنین پیغامی باید دوباره اقدام به ایندکس کردن نمایید.
    آموزش کامل ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول
    Indexing requested: اگر این پیغام به نمایش گذاشته شود یعنی درخواست ایندکس شدن URL وارد شده ارسال شد و به زودی محتوای شما در نتایج جستجو گوگل به نمایش گذاشته می شود.
    آموزش ابزار URL nspection سرچ کنسول جدید

گزارشات URL inspection بعد از ایندکس محتوا

زمانی که اقدام به ایندکس کردن یک URL مشخص توسط ابزار URL inspection می نمایید، گزارشاتی از وضعیت ایندکس صفحه مد نظر نمایش داده می شود.

کادر Presence on Google

پس از عملیات ایندکس در همین صفحه در کادری تحت عنوان Presence on Google می توانید متوجه شوید که URL مورد نظرتان می تواند در نتایج جستجو گوگل به نمایش گذاشته شده یا نه و به صورت کلی در چه وضعیتی قرار دارد. در توضیح امکان ایندکس شدن یا نشدن لینک مورد نظر، یکی از توضیحات زیر را مشاهده خواهید نمود:

1. URL is on Google

این اعلان به این معنا است که URL صفحه مورد نظر ایندکس شده است و می توان آن را در نتایج جستجو گوگل مشاهده کرد و مشکلی نیز در داده ساختار یافته، صفحات AMP لینک شده و موارد این چنینی وجود ندارد. در صورت مشاهده این پیغام نیازی به انجام هیچ کاری ندارید و می توانید جزئیات اطلاعاتی که گوگل درباره این URL مشخص در اختیارتان قرار داده است را بررسی نمایید.

ابزار URL inspection سرچ کنسول گوگل

2. URL is on Google, but has issues

زمانی که با این پیغام مواجه شدید باید بدانید که URL مورد نظرتان ایندکس شده است و می توانید آن را در نتایج جستجو گوگل مشاهده نمایید. اما صفحه با مشکلاتی مواجه است که روی عملکرد آن تاثیر منفی گذاشته است. مشکلاتی در زمینه صفحه AMP یا داده های ساختار یافته غیر صحیح برای یک کلمه کلیدی پر سرچ در صفحه و موارد مشابه دیگر که روی عملکرد صفحه مورد نظر تاثیر می گذارد.

در صورت مواجه با این پیغام لازم است که اطلاعات قرار گرفته در بخش warnings یا errors را مطالعه نمایید و سعی کنید مشکل ایجاد شده را حل نمایید.

ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

3. URL is not on google: Indexing errors

این هشدار زمانی به نمایش گذاشته می شود که حداقل یک مشکل اصلی در زمینه ایندکس شدن URL مورد نظر وجود دارد. به دلیل وجود همین مشکل نیز امکان به نمایش گذاشتن صفحه لینک مورد نظر در نتایج جستجو گوگل وجود نخواهد داشت. در صورت برخورد با این پیغام باید از طریق قسمت Coverage جزئیات مربوط به مشکل موجود را مشاهده و درصدد رفع آن برآیید.

همه چیز درباره ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

4. URL is not on google

مفهوم این پیغام این است که URL مورد نظر در نتایج جستجو گوگل به نمایش گذاشته نشده است. دلایل بسیاری برای مشاهده این هشدار وجود دارد که معمول ترین آنها درخواست پسورد برای مشاهده صفحه مورد نظر یا استفاده از متاتگ robots یا robots.txt برای عدم دسترسی خزنده های گوگل به لینک مورد نظر است.

همه چیز درباره ابزار URL inspection سرچ کنسول گوگل

در چنین شرایطی شما باید جزئیات قرار گرفته در بخش coverage را مطالعه نمایید تا دلیل مشکل ایجاد شده را پیدا نمایید. برخی از دلایل این اتفاق عبارتند از:

  • تفاوت میان کانونیکال معرفی شده توسط شما و کانونیکال انتخابی گوگل. در این حالت URL تعدادی از صفحات وب سایت مشابه است و گوگل تصمیم به ایندکس کردن صفحه مشابه دیگری گرفته است. در این حالت شما باید تگ کانونیکال را حذف کرده یا دلیل استفاده از صفحات کانونیکال را برای گوگل مشخص نمایید.
  • گاهی ممکن است به دلیل وجود یک متاتگ robots.txt گوگل امکان دسترسی به صفحه مورد نظر را نداشته باشد. در این حالت شما باید فایل robots.txt خود را ویرایش کرده و دسترسی لازم برای خزنده های گوگل را فراهم کنید.
  • و…
5. URL is an alt version

این پیغام زمانی به نمایش گذاشته می شود که URL وارد شده یکی از ورژن های فرعی یک صفحه مشابه دیگر باشد. صفحاتی که با چنین پیغامی مواجه می شوند در واقع AMP یا کانونیکال مشابه ای را دارند یا نسخه دسکتاپ و موبایل آنها مشابه است. در این حالت شما باید کانونیکال انتخابی گوگل را بررسی کنید تا بتوانید جزئیات مربوط به آن را مشاهده نمایید.

گزارش URL inspection سرچ کنسول گوگل

بخش Index coverage

اگر کمی اسکرول کنید بخش Index coverage را می بینید. در این بخش می توانید توضیحات مربوط به وضعیت ایندکس URL وارد شده در ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول و جزئیات فرآیند ایندکس شدن آن را مشاهده نمایید. با توجه به وضعیت ایندکس شدن لینک مورد نظر با یکی از موارد زیر رو به رو خواهید شد:

1. Index coverage status

در این بخش گوگل به شما توضیح می دهد که لینک مورد نظر از نظر ایندکس شدن در چه وضعیتی قرار دارد و به چه دلایلی توسط گوگل ایندکس شده یا نشده است. در این بخش با 3 پیغام warning، failure یا excluded مواجه خواهید داشت.

2. Sitemapsراهنمای کامل ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

در این بخش هر نقشه سایتی که به URL مورد نظر اشاره دارد به شما نشان داده می شود. این بخش تنها نقشه سایتی را دربر می گیرد که با استفاده از سایت مپ تایید شده یا در فایل robots.txt برای وب سایت مورد نظر لیست شده است.

3. Referring page

در این بخش اطلاعات صفحه ای که گوگل به عنوان صفحه مرجع برای پیدا کردن URL وارد شده در ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول به آن مراجعه می کند، نمایش داده می شود. صفحه مرجع ممکن است به طور مستقیم به URL مورد نظر لینک داده شود یا این که صفحه مادری باشد که صفحه مورد نظر را دربر می گیرد.

4. Last crawl

در این بخش زمان آخرین باری که صفحه وارد شده توسط گوگل crawl شده است به شما گفته می شود. تمامی اطلاعاتی که در این قسمت به نمایش گذاشته می شود، درباره آخرین باری است که گوگل صفحه ای از وب سایت شما را بررسی کرده است.

5. Crawl allowed

در این قسمت شما می توانید ببینید که آیا گوگل اجازه بازدید و خزیدن در صفحه موردنظر را دارد یا شما از طریق robots.txt این قابلیت را بلاک کرده اید. اگر گوگل بلاک شده است اما شما چنین نیتی را نداشته اید، باید به تنظیمات فایل robots.txt رفته و این مورد را درست کنید. در نظر داشته باشید که این مورد با هشدار Indexing allowed که در ادامه به آن می پردازیم تفاوت دارد.

آموزش ساخت فایل robots.txt برای وردپرس و بهینه سازی آن

6. Page fetch

در این بخش مشخص می شود که گوگل می تواند صفحه شما را از سرورتان دریافت کند یا نه. اگر قابلیت crawling بلاک شده باشد در این بخش همواره با پیغام شکست (failure) رو به رو خواهید شد. اما اگر امکان crawling وجود داشته باشد باز هم بنا به یکسری دلایل fetch کردن صفحه ممکن است با شکست رو به رو شود.

  • در واقع در بخش crawl allowed متوجه می شوید که آیا امکان دسترسی به صفحه را به گوگل داده اید یا نه .
  • در قسمت page fetch می توانید ببینید که با وجود امکان دسترسی، گوگل واقعا می تواند به صفحه دسترسی پیدا کند یا نه؟!
ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول چیست؟
7. Indexing allowed

با بررسی Indexing allowed می توانید متوجه شوید که آیا صفحه شما به صورت واضح و مشخص اجازه ایندکس شدن را دارد یا نه. اگر این اجازه به گوگل داده نشده باشد، می توانید دلیل آن را در این بخش ببینید. اما باید به خاطر داشته باشید که صادر شدن اجازه ایندکس از سمت شما، صفحه مورد نظر در نتایج جستجو گوگل به نمایش گذاشته می شود.

اگر صفحه شما توسط robots.txt بلاک شده باشد، این بخش همواره پیغام YES را نشان می دهد. چرا که گوگل نمی تواند دستورالعمل noindex را مشاهده و به آن احترام بگذارد. در این حالت صفحه شما ممکن است در نتایج جستجو گوگل نشان داده شود.

8. User-declared canonical

URL کانونیکال انتخابی شما به طور مشخص در این بخش به نمایش گذاشته می شود. شما می توانید URL کانونیکال خود را به روش های مختلفی همچون موارد زیر مشخص کنید:

  • استفاده از تگ <link rel=”canonical”> در هدر HTTP
  • نقشه سایت
  • و…

اگر صفحه شما یکی از صفحه های مشابه یا تکراری باشد، به شما توصیه می شود که حتما URL کانونیکال را مشخص نمایید.

9. Google-selected canonical

زمانی که گوگل با صفحات مشابه یا تکراری در وب سایت شما رو به رو شود، یک صفحه را به عنوان URL کانونیکال انتخاب می کند. اگر شما URL کانونیکال را مشخص کرده باشید، به احتمال زیاد گوگل همان لینک را به عنوان لینک کانونیکال انتخاب می کند. اما گاهی نیز لینک انتخابی گوگل متفاوت خواهد بود. در نتیحه شما نمی توانید گوگل را مجبور کنید که URL مورد نظر شما را انتخاب کند اما می توانید آن URL را پیشنهاد بدهید.

بخش Enhancements

در این بخش آخرین آمار جمع شده توسط گوگل طی آخرین فرآیند ایندکس کردن به نمایش گذاشته می شود. اگر URL مورد نظر ایندکس نشده باشد یا تغییری در شرایط آن در نتایج جستجو حاصل نشده باشد، این بخش خالی خواهد بود. البته در این بخش تمامی اطلاعات جمع آوری شده به نمایش گذاشته نمی شود، ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول در این بخش اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

1. Mobile Usabilityمعرفی ابزار URL inspection در سرچ کنسول

در این قسمت می توانید بررسی کنید که کارکرد وب سایتتان روی گوشی های تلفن همراه به چه شکلی باشد. ممکن است با یکی از پیغام های زیر رو به رو شوید:

  • Page is not mobile friendly: در این حالت صفحه مورد به شکل مناسبی روی گوشی های تلفن همراه به نمایش گذاشته نمی شود. در نتیجه شما باید ایرادات عنوان شده را رفع کنید تا صفحه حاضر به شکل مناسبی روی تلفن های همراه نیز نشان داده شود.
  • Page is mobile friendly: در صورت مواجه با این پیغام باید بدانید که عملکرد صفحه مورد نظر روی گوشی های تلفن همراه مناسب می باشد.
  • no data available: در این حالت بنا به دلایلی گوگل نتوانسته است صفحه مورد نظر را بازیابی کرده یا کارکرد آن روی تلفن های همراه را بررسی نماید. در این حالت لازم است کمی صبر کرده و دوباره تلاش کنید.
2. AMP

AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Page و به معنای شتاب دهنده صفحه های تلفن های همراه است. هنگامی که از صفحات AMP استفاده می شود، می توانید اطلاعات مربوط را در این قسمت مشاهده نمایید. از اطلاعات قرار گرفته در این بخش نیز می توانید برای پیدا کردن مشکل موجود و حل آن استفاده نمایید.

3. Rich results

در نهایت نیز در بخش انتهایی Enhancements می توانید اطلاعاتی درباره انواع مختلف صفحات غنی یا همان داده های ساختار یافته پیدا نمایید. این اطلاعات شامل تعداد موارد معتبر پیدا شده در URL، توضیحاتی درباره هر یک از آنها و جزئیاتی درباره ارورها یا هشدارهای پیدا شده می باشید.

بررسی ایندکس شدن سایت

بعد از طی روال ایندکس کردن محتوا در سرچ کنسول، برای اطمینان از اینکه محتوا ی سایت شما در موتورجستجوی گوگل ظاهر می شود می توانید به شکل زیر عمل کنید:

  •  عبارت SITE: yoursite.com/especial page را در باکس جستجوی گوگل وارد کنید.
  • به جای yoursite.com/especial page لینکی که ایندکس نمودید را  بنویسید.
  • بعد از جستجوی عبارت بالا، باید صفحه ای که در صدد ایندکس آن بودید نمایش داده شود.

بررسی ایندکس شدن سایت

سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین ابزارهایی است که می توان برای بهینه سازی وب سایت خود از آن استفاده نمود. با استفاده از ابزارها و گزارش های قرار گرفته در آن می توانید به درک بهتری درباره شرایط وب سایت خود دست پیدا کرده و عملکرد آن را بهبود ببخشید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش شده است تا شما را با ابزار URL inspection سرچ کنسول گوگل آشنا کرده و روش استفاده از آن را آموزش دهیم. علاوه بر این روش fetch کردن در سرچ کنسول جدید گوگل را نیز در اختیار همراهان گرامی قرار داده ایم.

آموزش کامل کار با گوگل سرچ کنسول

4.3/5 - (21 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۱۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    در قسمت “URL Inspection” سرچ کنسول ارور زیر برای URLهای سایتم نمایش داده میشه.
    URL is on Google, but has issues
    It can appear in Google Search results (if not subject to a manual action or removal request). However, some issues prevent it from being eligible for all enhancements. Learn more
    .
    لطفا راهنمایی بفرمایید چطور این ارور رو برطرف کنیم.
    در سایت های مختلف فقط اشاره شده بود که این ارور رو شناسایی و برطرف کنید.
    ولی هیچ جایی کامل توضیح ندادن که چطور علت این ارور رو پیدا کنیم. و نحوه رفعش چطور هست…

    با تشکر از مطالب خوبتون

    1. با سلام دوست عزیر
      یکی از رایج ترین دلایلی که ممکن است سبب بروز این خطا شود، مشکل در بارگذاری برخی از منابع صفحه (عکس، JavaScrip و CSS) است. برای بررسی دقیق تر این مشکل بهتر است به ترتیب زیر پیش بروید:
      1. از طریق مرورگر خود صفحه مورد نظر را باز کنید. اگر بارگذاری صفحه بدون مشکل صورت گرفت، این احتمال وجود دارد که مشکل موقتی بوده و رفع شده است. در نتیجه دوباره وارد سرچ کنسول شده و اقدام به ایندکس کردن لینک مورد نظر نمایید. اما اگر در بارگذاری صفحه مشکلی مشاهده شد به شکل زیر پیش بروید:
      • در گام اول روی inspect url کلیک کنید.
      • سپس view crawled page را انتخاب کرده و در منو سمت راست more info را انتخاب نمایید. در این بخش توضیحات بیشتری درباره مشکل پیش آمده ارائه می شود. در نظر داشته باشید که به احتمال بسیار زیاد با بررسی محتوای تصویری و متنی صفحه می توانید مشکل مورد نظر را رفع نمایید.
      2. ممکن است صفحه مورد نظر مشکل امنیتی داشته یا به صورت دستی توسط گوگل پنالتی شده است. به منظور بررسی این مورد می توانید از طریق قسمت security and manual actions اقدام کنید و بررسی کنید که آیا لینک حاضر مشکل امنیتی دارد یا نه. اگر می خواهید با بخش security and manual actions بیشتر آشنا شوید، می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
      https://mizbanfa.net/blog/google-search-console/security-issues-report-in-google-search-console/

  2. سلام
    وقت بخیر

    مواردی که تو عکس نشون دادم بادرج محصول همزمان تعدادشون بالا میرن .

    1. با سلام دوست عزیز
      بخش valid شامل لینک هایی می شود که بدون مشکل ایندکس شده اند و بالا رفتن شماره این بخش کاملا طبیعی است. در حالت Excluded در واقع لینک های قرار گرفته ایندکس نشده اند و گوگل سرچ کنسول بر این باور است که شما این امکان را به صورت تعمدی از خزنده های موتور جستجو گوگل سلب کرده اید. به عنوان مثال ممکن است شما برای لینک مورد نظر تگ noindex قرار داده اید یا آنها توسط فایل robotstxt بلاک کرده اید یا حتی شاید لینک مشخص شده یک نسخه تکراری از صفحه کانونیکالی باشد که پیش تر توسط گوگل ایندکس شده است. در نتیجه بالا رفتن تعداد لینک های قرار گرفته در این دو بخش مشکلی را به همراه ندارد. اما بهتر است لینک هایی که در بخش Excluded قرار گرفته اند را برای اطمینان بیشتر بررسی نمایید. مقاله آموزش بخش coverage سرچ کنسول جدید گوگل توضیحات بیشتری را ارائه داده و با استفاده از مقاله آموزش کامل رفع خطاهای گوگل وبمستر می تواند موارد مربوطه را بررسی نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  3. سلام روز بخیر لطف میکنید بفرمایید مشکل

    URL is not available to Google
    During live testing, indexing issues were detected with the URL

    چطور می توان برطرف نمود و به چه دلایلی رخ میدهند؟

  4. سلام خسته نباشید
    ببخشید من اشتباهی در ثبت نام در قسمت doamin Property من آدرس سایتم رو بدون https:// نوشتم
    آیا مشکلی برای ایندکس کردن پیش میاد

    1. با سلام دوست عزیز
      نام دامنه باید به صورت yourdomain.com وارد شود و در واقع شما به شکل صحیحی آدرس دامنه خود را وارد کرده اید. پس نیازی نیست بابت آن نگرانی داشته باشید. بعد از ثبت دامنه تمامی ساب دامین ها و مسیرهای دسترسی به وب سایت شما مثل http نیز در نظر گرفته می شود.
      موفق و پیروز باشید

  5. سلام و درود
    بنده یه سایت فروشگاهی دارم
    و مشکلم این هست که ایندکس های انجام شده تو گوگل و نحوه نتایج متاسفانه طبق الگوریتمی که باید پیش نرفته
    یعنی به جای اینکه دسته ی محصولات داخل نتایج باشه یکی از محصولات نمایش داده میشه
    در صورتی که دسته بندی هم دارای مطلبه و سئو شده
    البته این موضوع هم هست که قبلا دسته میومد ولی الان یه 10 روزی هست یک تک محصول به جاش جایگزین شده تو نتایج گوگل
    تو رو خدا اگه میدونید کمک کنید
    ممنون از سایت کاملتون.

    1. با سلام دوست عزیز
      گوگل با توجه به الگوریتم های خود تصمیم می گیرد که چه صفحه ای در نتایج ابتدایی باشد و چه صفحه ای نباشد. کاری که شما می توانید در این زمینه انجام دهید تمرکز روی سئو تمامی صفحات سایت و کار کردن روی لینک سازی داخلی است. در واقع پیشنهاد من به شما این است که با لینک سازی صحیح از صفحات محصول به صفحه مادر سعی کنید ارزش صفحات را به صفحه اصلی منتقل کنید. مقاله فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت می تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین در نظر داشته باشید که معمولا پیدا کردن جایگاه اصلی در نتایج گوگل کمی زمان بر است و تا مدت ها dancing دارد تا بتواند تشخیص دهد که کدام صفحات از دید کاربر جذابیت بیشتری داشته است. شما بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید تمامی صفحات سئو مناسبی دارد، باید منتظر بمانید و صبور باشید. به مرور صفحات وب سایتتان جایگاه ثابتی پیدا می کنند.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      پیدا شدن یک عبارت خاص در گوگل جزء مباحث سئو هستش. باید روی سئو اون کلمات کاربشه تا در نتایج ابتدایی گوگل قرار بگیرن.

        1. اول از هر چیزی سایتتون باید ایندکس بشه تا در نتایج گوگل قرار بگیره اینکه عبارت خاصی رو سرچ کنید در نتایج ابتدایی مشاهده بشه نیازمند صرف زمان و انرژی و بهینه کردن سایت برای اون کلمه هستش. در ابتدای مسیر چنین چیزی امکان نداره بدون کار کردن رو کلمات و با سرچ تو نتایج گوگل ببینیدش.
          تنظیمات سایتتون رو بررسی کنید قابلیت ایندکس شدن در حال فعال قرار داشته باشه و بعد از اون با تولید محتوا یا تکنیک های سئویی دیگه روی عبارات مورد نظرتون کار کنید تا با سرچ در serp نمایش داده بشن.

  6. سلام ببخشید ایندکس نشدن صفحه اصلی سایت در گوگل ممکنه؟
    منظورم اینه تمام صفحات سایت توسط گوگل ایندکس شده ولی من میام آدرس صفحه اول مثلاً https://mizbanfa.net/ رو سرچ می‌کنم با ارور روبه رو شده آیا این درست یا گوگل سرچ کنسول اینو ساپورت نمی‌کنه و باید آدرس صفحات رو بهش بدیم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی گوگل تمامی صفحات یک وب سایت را ایندکس می کند. اما موضوعی که وجود دارد این است که با توجه به میزان فعالیتی که شما روی وب سایت خود دارید، این زمان ممکن است متغیر باشد. اما با توجه به اینکه شما عنوان کرده اید که با ارور رو به رو شده اید، بهتر است خطایی که مشاهده می کنید را نیز عنوان نمایید تا بتوان به شکل بهتری پاسخگوی شما بود.
      موفق و پیروز باشید

      1. ببینید من در قسمت URL inspection فقط دامنه اصلی سایت رو سرچ می‌کنم گفتم مثلاً mizbanfa.net بعد با ارور URL is not on Google: Indexing errors
        مواجه میشم در حالی که در صفحات سایت مثلاً mizbanfa.net/blog/google-search-console اینجوری این مشکل نیست و من اسم سایتم رو سرچ می‌کنم پیدا نمیشه مثلاً میزبان فا و میزنم آموزش سئو میزبان فا این صفحه میاد ولی فقط می‌زنم میزبان فا سایتم نمیاد و امدم دامنه اصلی و خالی بدون اینکه لینک صفحه باشه رو در URL inspection سرچ می‌کنم با همون اروری که گفتم مواجه میشم و بعد در قسمت میرم ببینم دلیل چیه اروری نیست coverage نیست و منظور کاملاً همینه امیدوارم متوجه شده باشید کل حرفم اینه که دامنه اصلی سایتم توسط گوگل فک کنم ایندکس نمیشه حالا باز شما باید یه جوری بهم کمک کنید تا من متوجه بشم ممنون

        1. با سلام دوست عزیز
          اگر شما با خطا url is not on google: indexing errors رو به رو می شوید در واقع دو حالت ممکن است برای صفحه مربوطه رخ داده باشد. در حالت اول ممکن است گوگل لینک عنوان شده را از از نتایج خود حذف کرده باشد. در حالت دوم نیز این احتمال وجود دارد که امکان دسترسی به صفحه فوق را نداشته و در نتیجه نتوانسته است آن را مورد بررسی قرار داده و در نهایت ایندکس کند. در این حالت شما می توانید لینک مورد نظر را در مرورگر وارد کرده و در صورت بارگذاری آن به سرچ کنسول رفته و اقدام به ایندکس آن از طریق بخش test live url در قسمت url inspection نمایید. اما اگر صفحه بارگذاری نشد باید دلیل مشکل را شناسایی و رفع نمایید. معمولا دلیل بروز این مشکل استفاده از تگ noindex در نقشه سایت وب سایت است که باید آن را حذف نمایید.
          موفق و پیروز باشید

  7. با درود به شما و مطلب مفید شما سوال دارم اینکه چطور یک صفحه که از صفحات سایت ما نیست را در گوگل ایندکس کنیم
    مثلا من رپرتاژ آگهی زدم ولی تو گوگل نیست با این آدرس که سرچ میکنم میاره ولی در قسمت جستجوی گوگل که لینک را وارد میکنم شناسایی نمیکنه

    1. سلام و احترام؛
      برای اینکه بررسی کنید آدرس مورد نظرتون در وگل ایندکس شده یا نه از فرمت زیر استفاده کنید:
      SITE: yourlink
      طبق این فرمت، آدرستون رو در گوگل جستجو کنید اگر یافت شد به این معنی هست که ایندکس شده.

      1. با درود من متوجه هستم چطور بفهمم که ایندکس کنم یک صفحه از سایت خودم را سوال من این هست که یک صفحه که من رپرتاژ آگهی زدم چطور به گوگل بشناسونم تا ایندکس کنه خودش

        1. وقت بخیر؛
          ربات های گوگل به صورت خودکار این کار رو انجام میدن و نیاز نیست شما کارخاصی انجام بدید.

  8. سلام
    ممنونم از مقاله عالیتون
    اگر بعد از مدتی مقاله را به روز رسانی کنیم، بازم هم لینک مقالمونو باید در گوگل وبمستر ایندکس کنیم تا گوگل متوجه تغییرات مقالمون بشه یا اینکه اصلا نیازی نیست این کار انجام بشه؟؟؟

    1. سلام و احترام؛
      زمانی که مقاله ای کنتشر می کنید به صورت خودکار (اگر سایتتون قابلیت ایندکس شدن داشته باشه) صفحاتتون ایندکس میشه.
      هر زمان تغییراتی اعمال می کنید خزنده ها متوجه تغییرات و محتاوی جدید میشن و عمل ایندکس انجام میشه اما اگر تمایل دارید روال ایندکس شدن سریع تر صورت بگیره و کسی محواتون رو کپی نکنه می تونید به صورت دستی لینک مقاله اپدیت شده رو ایندکس کنید.

  9. سلام و عرض ادب
    ممنون به خاطر مقاله بسیار کامل و جامع تون
    سوالی داشتم که ممنون میشم جوابش رو بدید.
    بنده یک سایت فروش محصولات حفاظتی و امنیتی دارم و چند وقتی است که با یک مشکل عجیب روبرو شده ام
    وقتی یک صفحه از صفحات سایتم رو در گوگل سرچ کنسول ایندکس میکنم ، بعد از ایندکس شدن در نتایج جست و جوی گوگل وقتی کلمه کلیدی مرتبط با اون صفحه رو در گوگل سرچ می‌کنم عنوان متایی که در نتایج گوگل برای من ظاهر میشود متفاوت با عنوان متایی هست که برای آن صفحه انتخاب کرده‌ام و گاهی اوقات این اتفاق برای توضیحات متا می افتد، دلیلش میتونه چی باشه ؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

  10. سلام ، وقت بخیر.
    ببخشید من لینک یک محصول رو خواستم ایندکس کنم اما این پیام رو میده:
    URL is available to Google, but has issues

    دربخش warnings ، چهار تا هشدار داده که همشون optional هست. لینک رو اصلا تو گوگل نشون نمیده:

    4 warnings
    Missing field “brand” (optional)
    Missing field “aggregateRating” (optional)
    Missing field “review” (optional)
    No global identifier provided (e.g., gtin, mpn, isbn) (optional)

    چکار باید کرد؟ باتشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      زمانی که با این پیغام مواجه شدید باید بدانید که URL مورد نظرتان ایندکس شده است و می توانید آن را در نتایج جستجو گوگل مشاهده نمایید. اما صفحه با مشکلاتی مواجه است که روی عملکرد آن تاثیر منفی گذاشته است. مشکلاتی در زمینه صفحه AMP یا داده های ساختار یافته غیر صحیح برای یک کلمه کلیدی پر سرچ در صفحه و موارد مشابه دیگر که روی عملکرد صفحه مورد نظر تاثیر می گذارد. در صورت مواجه با این پیغام لازم است که اطلاعات قرار گرفته در بخش warnings یا errors را مطالعه نمایید و سعی کنید مشکل ایجاد شده را حل نمایید.
      پیشنهاد میکنم بخش URL is on Google, but has issue در مقاله زیر را مظالعه کنید:
      آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

  11. سلام خسته نباشید.
    ببخشید من عکس و متن پروفایلم رو توی سایتم تغییر دادم و وقتی رفتم که درخواست بررسی مجدد صفحه رو بدم که زودتر تغییرات اعمال بشه متوجه شدم گوگل قابلیت ایندکس دستی رو برای بروزرسانی فنی غیر فعال کرده و میگه که توی این چند هفته ایندکس ها خودکار انجام میشن.
    با این اوصاف به طور تقریبی چقدر طول می کشه تا تغییرات در نتایج اعمال بشه؟
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      بله قابلیت ایندکس به صورت دستی مدت زمانیه معلق هستش و ربات ها به صورت طبیعی سایت ها رو بررسی می کنن طبق اطلاعیه های عمومی منتشر شده زمان دقیقی اعلام نشده.

  12. سلام خسته نباشید من لینک دسته بندی سایت رو که توی قسمت URL inspection وارد میکنم با این خطا مواجه میشم URL not in property
    Inspect a URL in the currently selected property or switch properties
    دلیلش چیه لطفا راهنمایی کنید ، ممنون.

    1. با سلام دوست عزیز
      لینکی که شما در قسمت URL inspection وارد می کنید مربوط به دامنه دیگری است. به منظور رفع خطا فوق در ابتدا لینکی که وارد می کنید را بررسی کرده و اگر با چند دامنه مختلف در سرچ کنسول ثبت نام کرده اید، اطمینان حاصل کنید که لینک را دقیقاً در قسمت URL inspection دامنه مربوطه وارد می کنید.
      موفق و پیروز باشید

  13. با سلام و خسته نباشید.
    عبارت About 5,960,000 results که پس از جستجوی یک کلید واژه نشان داده میشود ، به چه معنی است؟
    با سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      تعداد ریزالت های گوگل و نتایج یافت شده در خصوص عبارتی که جستجو کردید رو نشون میده.

  14. سلام وقت بخیر ببخشید من یه سایت دارم با وردپرس،تمامی برگه هام ایندکس شده ولی هرچی نوشته درست میکنم ایندکس نمیشه توی گوگل سرچ کنسول هم url inspection هم وقتی آدرس رو وارد میکنم مینوسه ایندکس نشده ولی دلیلش ارور نیست ریکئست ایندکس هم زدم چند روزه هنوز ایندکس نشده، فایل ربات هم ایراد نداره سئوی داخلی سایت هم ایراد نداره واقعا برام سوال شده یعنی هیچچچ اروری پیدا نکردم که بخام بهونش کنم بگم بخاطر اون ایندکس نمیشه،اگه میتونید راهنمایی کنید ممنون قسمت مقاله ها هرچی هست ایندکس نمیشه

    1. سلام و احترام؛
      ۷ علت ایندکس نشدن سایت در گوگل
      به کمک آموزش زیر از پیشخوان وردپرس به قسمت تنظیمات و سپس خواندن مراجعه کنید و بررسی کنید آیا سایت برای موتورهای جستجو قابل خواندن هست یا خیر.
      جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو
      بررسی کنید از تگ های نوایندکس استفاده نشده باشه. مطمئن بشید که خزنده های گوگل می تونند صفحات مورد نظر را بررسی کنند. دسترسی به صفحات در فایل robots.txt یا توسط تگ noindex بلاک نشده باشه.
      همچنین داخل بازبینی سایتتون به یک موردی رسیدم که بهتره رفعش کنید البته به سوالتون مربوط نیست ، یکسری تگ داشتید که ظاهرا حذف شدن و الان 404 هستن مثل تگ سایت

  15. بله تمامی مراحل رو که گفتید انجام دادم مشکلی نبود،تگ ها رو هم درست میکنم،live test هم میگیرم پیغام میده صفحه مشکلی برای ایندکس شدن نداره،

    1. وضعیت اینکس محتوا به فعالیت سایتتون هم بستگی داره مثلا سایت های خبری چون در لحظه محتوا منتشر میکنن سرعت ایندکس بالایی دارن…
      در سرچ کنسول به بخش coverage مراجعه کنید و نمودار ایندکس محتوا رو چک کنید که به چه شکل هستش. ارورهای این قسمت رو حتما بررسی کنید. اگر اروری وجود نداشت مدتی صبر کنید تا وضعیت ایندکس محتواتون مشخص بشه. چون اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشه در این بخش گزارش میشه.
      آموزش بخش coverage سرچ کنسول جدید گوگل

  16. سلام مدتی هست که در گوگل سزچ کنسول بخش REQUEST INDEXIN از کار افتاده . یعنی نمیشه دستی ایندیکسش کنم. لینک مطلب رو میزارم تو کادر URL inspection و در ادامه هم پیغام سبز رنگ URL is on Google میاد. قبلن با زدن REQUEST INDEXIN سریع لینک در گوگل نمایش داده میشه.اما الان دیگه این گزینه فعال نیست تو سرچ کنسول و مطلب هم با وجود بدون مشکل و ایراد بودن چند روزه که ایندیکس نمیشه . البته اینو من تو سایتای دیگمم دیدم که غیر فعال شده . دلیلش چی هست و ایا راهی برای فعال کردن دوبارش وجود داره. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      با توجه به بیانیه صادر شده توسط این مجموعه این اتفاق به دلیل اعمال یکسری آپدیت ها و تغییرات تکنیکی روی سرچ کنسول رخ داده است و بعد از اتمام فرآیند تغییرات مورد نظر این مشکل نیز مرتفع می شود. در حال حاضر باید صبور باشید و در صورتی که می خواهید سرعت ایندکس خود را بالا ببرید، سعی کنید انتشار منظم و با برنامه محتوا را روی وب سایت خود داشته باشید تا موتورهای جستجو در همان زمان های خاص برای بررسی و ایندکس محتواهای شما به سراغ وب سایتتان بیایند.
      موفق و پیروز باشید

  17. سلام ممنون بابت مطلب خوبتون
    الان که بخش ایندکس سرچ کنسول غیر فعال شده. چطور باید متوجه بشیم که یک صفحه ایندکس شده یانه؟ و اگر نیست به صورت دستی ایندکس شود.

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. در خصوص سوال اول باید گفت که شما می توانید عنوان مقاله خود را به صورت SITE: yoursite.com/especial page جستجو نمایید. به جای yoursite.com آدرس سایت و به جای especial page آدرس صفحه مورد نظر را وارد نمایید. اگر صفحه در نتایج به شما نمایش داده شد یعنی ایندکس صورت گرفته است. در خصوص بخش دوم سوال نیز شما می توانید برای مدتی به صورت منظم و طبق یک برنامه زمانی مشخص محتواهای خود را منتشر کنید تا موتورهای جستجو به نوعی شرطی شده و در همان ساعات برای مشاهده محتوای وب سایت شما اقدام کند. این مشکل در سرچ کنسول به طور قطع موقتی بوده و به زودی مرتفع می شود.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      چه اروری دریافت کردید؟
      این فایل رو قبلا معرفی کردید ؟ یا اینکه دسترسی ربات ها به وبلاگ بسته شده؟ مقاله زیر رو حتما مطالعه کنید و اگر دسترسی ربات ها محدود هستش حتما به کمک آموزش زیر در خصوص آپدیت این فایل اقدام کنید.
      آموزش ساخت فایل robots.txt برای وردپرس و بهینه سازی آن

  18. ببخشد یه سوال دیگه ایا پای پست هامون تو بلا گر متا تگی ها حتما باید باشن یا مهم نیستن می تونیم حذف کنیم کدوم حالت خوبه ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      متاتگ هایی مثل متاتگ عنوان یا مت تگ توضیحات باعث میشن که موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای صفحه جاری داشته باشن و این مورد میتونه توی سئو تاثیر مثبتی داشته باشه برخی افزونه های سئو مثل یواست سئو دو فیلد در اختیارتون قرار میده و این دو متاتگ رو از شما دریافت میکنه.

  19. درود یه سایت مپ بسازم ولی هر دو ایرور می ده This page is not in the index, but not because of an error. See the details below to learn why it wasn’t indexed. Learn more و این هم ایرور دوم
    Sitemap can be read, but has errors
    Sitemap is HTML
    1 instance
    Your Sitemap appears to be an HTML page. Please use a supported sitemap format instead.
    Examples مشکل چیه ؟با سپاس

  20. سلام ممنون از اموزش های شما
    ببخشید من ادرس یک نوشته از سایت خودمو تو سرچ کنسول طبق اموزش های بالای شما انجام دادم و این پیام رو داد URL is on Google و شما گفتید این یعنی این صفحه از سایت هیچ مشکلی ندارد و ایندکس شده و قابل مشاهده است اما وقتی من کلمات کلیدین رو تو گوگل میزنم یک صفحه از سایتم رو که تقریبا شبیه این مقالمه رو میاره تو صفحه دهم اما این رو نمیاره چکار کنم الان زهنم رو درگیر کرده خیلی چون مقاله های بدی که بعد اون گزاشتم تو نتایج گوگل میاره اما این مقالم که خیلی هم وقط کزاشته بودم تا تو این کلمات کلیدی بیام بالا نیومدم

    1. سلام روزبخیر؛
      گاهی اوقات مقالات بالانس دارن و ممکنه در صفحات مختلف نتایج جستجو ظاهر بشن شما با لینک سازی داخلی (لینک دادن از سایر صفحات به این مقاله) می تونید قدرت صفحه رو افزایش و وضعیتش رو به حالت استیبل برسونید که مستلزم صرف زمان هست.

  21. درناز خیبرگیرگفت:
    22 نوامبر, 2020 در 10:54
    با سلام دوست عزیز
    ممنون از ابراز محبت شما. در خصوص سوال اول باید گفت که شما می توانید عنوان مقاله خود را به صورت SITE: yoursite.com/especial page جستجو نمایید. به جای yoursite.com آدرس سایت و به جای especial page آدرس صفحه مورد نظر را وارد نمایید. اگر صفحه در نتایج به شما نمایش داده شد یعنی ایندکس صورت گرفته است.

    این کارم الان انجام دادم اما صفحه سایت منو نه اورد

    حالا چکار کنم تو سرچ کونسول میزنم میگه ایندکس شده الان دو هفتست اینو میگه اما اینجا صفحه من نیست
    کمکم کنید

    1. وقت بخیر؛
      ممکنه نمونه ای از این آدرس به همراه گزارش ایندکسش رو ارسال کنید؟

  22. سلام
    آیا شما هم امکان انتشار مطلب ندارید ؟ گوگل گفته در حال بروزرسانی است ولی میخواستم بدونم نکنه تحریم کرده مارا
    Page actions are temporarily disabled

    1. سلام روزبخیر؛
      جدیدا امکان ایندکس به صورت دستی معلق شده و طبق اعلانیه ای بعد از بروزرسانی ها این مورد رفع میشه.

  23. سلام من سایتم رو به گوگل معرفی کردم ولی وقتی site:namesite.ir میزنم هنوز تو گوگل نمیاره من یه مشکلی که دارم وقتی ادرس اصل سایت رو تو قسمت URL inspection وارد میکنم این ارور رو میاره Page actions are temporarily disabled
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر سایتتون به تازگی راه اندازی شده کاملا طبیعی هستش چون مدت زمانی طول میکشه تا صفحات ایندکس و در موتورهای جستجو نمایش داده بشه.
      نمایش اعلان Page actions are temporarily disabled هم کاملا عادیه چرا که سرویس ایندکس دستی گوگل مدت زمانی هست که معلق شده و دلیلش بروزرسانی های اخیر گوگل هست.
      تنها بررسی کنید سایتتون از لحاظ ایندکس محدود نشده باشه (در بخش خواندن از تنظیمات وردپرس قابلیت ایندکس سایت رو چک کنید.) همچنین چک کنید صفحات سایت رو نوایندکس نکرده باشید در فایل روبوت سایتتون هم ادرسی رو محدود نکرده باشید بقیه موارد کاملا طبیعیه و باید صبر کنید ربات های گوگل به صورت طبیعی سایتتون رو چک و ایندکس کنند.

  24. عرض سلام و خسته نباشید
    بنده یه سایت وردپرسی دارم که مدت یک ساله فعاله. تقریبا بیشتر از 50% صفحات هم داخل گوگل بین 50 جستجوی اول قرار دارن حتی با چند کلمه کلیدی هم نفر اول یا دوم گوگل هستش.
    ولی حدود یه هفتس که سایت توی گوگل با هیچ کلمه کلیدی پیدا نمیشه. توی این یه هفته یا قبل از اون هم هیچ تغییر جدیدی ندادم. بنظرتون ایراد کار کجاست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      دلایل متعددی برای چنین مواردی وجود داره گاها رقابت ها یا بالانس محتوا باعث بروز چنین مواردی میشه همچنین بررسی کنید سایتتون دچار پنالتی نشده باشه.

  25. سلام و وقت بخیر

    این قسمت دقیقا” کارش چیه ؟

    منو گیج کرده .

    همه محصولاتم رو 2 تا 2تا نشون میده ، محصولی هست که میدونم یه دونس ولی دوتا نشون میده ولی تو نتایج صفحه یک گوگله .

  26. سلام دوباره
    همه محصولات من این خطا رو میدن میدن .
    هم محصولات 2 تاس و ارور های همسان

  27. سلام و احترام
    بعد از نصب افزونه AMP در وردپرس صفحات سایتم بالا نمی امدن
    مجبور شدم که افزونه پاک کنم
    اما الان داخل سرچ کنسول با این مشکل مواجه شدم
    URL is available to Google, but has issues
    حالا ایرادی که میگیرد برمیگرده به:
    Page is not mobile friendly
    و جالب وقتی همون url کپی بزنم در Test اون میگه هیچ مشکلی نداره
    من این مشکلاتم زمانی شروع شد که افزونه AMP نصب کردم
    من الان افزونه غیرفعاله ولی برای پس جدیدم همین خط میاد
    نمیدونم واقها باید چکار کرد
    دوستان لطفا کسی در این مورد اطلاعی داشت کمک کند؟
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر در سرچ کنسول پیغام ایندکس شدن محتوا رو مشاهده می کنید یعنی این مطلب توسط ربات های گوگل بررسی شده.
      برای مشاهده محتوای ایندکس شده در موتور جستجوی گوگل فرمت زیر رو در گوگل سرچ کنید:
      SITE: your url

  28. با تشکر از مطالب خوبتون ،
    اگر یک محتوا یا مشخصات یک محصول رو تغییر بدیم ، چه مدت طول میکشه تا تغییرات رو توی نتیجه سرچ ببینیم ،صفحات خود به خود دوباره ایندکس میشن یا باید کار خاصی بکنیم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      سرعت ایندکس یک سایت به شرایط انتشار آن سایت بستگی دارد. نکته اول این است که اگر شما روزانه محتوای مشخصی را در یک ساعت مشخص منتشر کنید، موتورهای جستجو گوگل را شرطی می کنید که در آن ساعت برای ایندکس محتوای وب سایت شما اقدام کنند. نکته دوم نیز این است که هر چقدر شما در زمینه تولید محتوا قوی تر عمل کرده و بتوانید توجه کاربران را جلب نمایید به مرور شرایط وب سایت شما در موتورهای جستجو از جمله سرعت ایندکس بهبود پیدا می کند. شما می توانید با استفاده از ابزار url inspection اقدام کرده و درخواست ایندکس محتوا مورد نظر خود را ارسال نمایید تا موتورهای جستجو در زمان کوتاه تری برای بررسی وب سایت شما اقدام کند.
      موفق و پیروز باشید

  29. در ضمن تمام عکسهای که از پیج اینستاگرامم گرفتم شماره تلفن.هر چیزی که لازم هست.برای صادق بودن گفته‌ام حاضرم اراعه کنم.خواهش میکنم نه به خاطر پیج به خاطر آبروم ومتلاشی نشدن زندگیم کمک کنید.

    1. سلام روزبخیر جناب خسروی؛
      احتمالا مشکلا ورود یا هک شدن اکانت داشتید. چندین روش برای بازیابی حساب وجود داره پیشنهاد میکنم راهنمای زیر رو کامل مطالعه بفرمایید:
      بازیابی اکانت اینستاگرام

  30. سلاتم خسته نباشید من تازه سایتم رو راه اندازی کرده ام و بعد برای من به این صورت نشون میده در اکانت سرچ کنسول که نمیزاره حتی صفحاتی که ایندکس کردم رو ببینم.
    پیغامی که نشان میدهد این است:Processing data, please check again in a day or so.
    تا چند روز طول میکشه تا سایت در گوگل فهرست بندی شود و رتبه بگیرد و در نتایج جستجو شود.

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی سرچ کنسول یک ابزار تحلیلی است و زمانی وب سایت شما را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد که دیتایی روی آن قرار داده باشید. در واقع شما باید با دامنه خود کار کرده و روی آن محتوا منتشر نمایید تا به مرور این اطلاعات توسط سرچ کنسول دریافت شده و مورد بررسی قرار گیرد.
      موفق و پیروز باشید

  31. با درود،
    وقت بخیر، بنده یک برگه در سایت رو بصورت دستی ایندکس کردم، پیام داد که indexing requested اما با گذشت دو روز اون مطلب همچنان ایندکس نشده و هیچ خطایی هم نمیده، دلیلش چی می تونه باشه؟

    1. سلام و احترام؛
      درخواست ایندکس برای موتورهای جستجو ارسال میشه و ممکنه ایندکس محتوا همون لحظه یا زمان دیگری صورت بگیره با ارسال درخواست مجدد باز هم روال به همین شکله…

  32. سلام
    راهی هست بتونم کل وبسایت رو برای یکبار ایندکس کنم یا حتما باید برم تک تک نوشته ها و دسته ها و همه رو ببرم اینکس کنم ؟

    1. با سلام دوست عزیز
      اگر تمایل به ایندکس دستی لینک های وب سایت خود با استفاده از ابزار url inspection دارید لازم است در نظر داشته باشید که تنها امکان ایندکس کردن یک لینک مشخص برای شما وجود دارد. اما به طور معمول خزنده های گوگل بعد از گذشت مدت زمانی مشخص وب سایت شما را بررسی و ایندکس می کنند و شما می توانید منتظر بمانید تا این اقدام از سمت گوگل به صورت خودکار صورت بگیرد. بهتر است یکبار تمامی لینک های فعلی خود را ایندکس کرده و سپس بعد از انتشار هر عنوان جدیدی در سایت همان لحظه برای ایندکس نمودن آن از طریق این ابزار اقدام نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  33. سلام، وقت بخیر

    تمام صفحان سایت بنده توی گوگل ایندکس شده، ولی صفحه اصلی یا همان خانه ایندکس نمیشه، دلیل گوگل برای ایندکس نشدن هم این بود که نوشته بود ارور 404 داره و این صفحه وجود نداره، با اینکه من با لپ تاپ خودم، لپ تاپ دیگران، گوشی و خلاصه هر چیزی که ممکن بود، این صفحه رو سرچ کردم و بالا میومد و اصلا ارور 404 نمیده.

    توی استفاده از gtmetrix هم میگفت ارور 404 میده سایت تون، ولی خب واقعا نمیده این ارور رو، ممنون میشم بفرمایید که کجای کار اشتباه کردم؟

    آدرس وبسایت بنده و چیزی که میخوام ایندکس کنم*

    1. سلام و احترام؛
      آدرس ارسالی رو بررسی کردیم خطایی وجود نداشت.

  34. من با این پیفام خطلا مواجه هستم 2 warnings
    Missing field “brand” (optional)
    No global identifier provided (e.g., gtin, mpn, isbn) (optional)
    محصولم هم برند داره هم شناسه محصول ولی پیغام خطا میده

  35. سلام وقت بخیر.از شما کمک میخواستم برای حل ایندکس صفحات سایت.سایت تازه تاسییس نیس و حدود چهارسال پیش راه اندازی شده و مدتی فعالیت نداشته،اکنون که درخواست ایندکس صفحات را در سرچ کنسول میدهیم بدون خطا ایندکس نمیشود حتی تست لایو هم اوکی هست.یکی از صفحات سایت وارد قسمت discovered-currently not indexed وارد شده و حدود سه هفته است و اینکه این صفحه برایمان خیلی مهم است ممنون میشم راهنمایی های لازم عرض کنید.سپاس از شما.

    1. با سلام دوست عزیز
      موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بررسی وضعیت صفحه از طریق بخش Validation قرار گرفته در کنار وضعیت صفحه در منو Coverage بسیار مهم است. گاهاً ممکن است مشکل بعد از بررسی دوباره به صورت خودکار رفع شده باشد و وضعیت در حالت N/A قرار گرفته باشد. در صورت تمایل می توانید آموزش validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل را مطالعه نمایید. اما اگر همچنان این خطا به حالتی دیگر وجود دارد لازم است موارد زیر را دنبال کنید:
      1. مشکلات تکنیکال ممکن مثل بلاک بودن فایل robot.txt، استفاده از تگ Noindex و… را مورد بررسی قرار دهید.
      2. محتوای صفحه را بازنگری کرده و اطمینان حاصل کنید که محتوای تکراری یا کپی شده در آن وجود ندارد.
      3. سعی کنید میان صفحه فوق و سایر صفحاتی که ایندکس شده اند لینک سازی داشته باشید.
      4. در نهایت نیز آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که صفحه ای جدید با لینک یکتا جدید ایجاد کرده و محتوای صفحه مورد نظر خود را به آن انتقال دهید.
      موفق و پیروز باشید

  36. سلام من این فایل رو با یک افزونه وردپرس ساختم میخواستم ببینم مشکلی داره یا نه و در آخر یک خط خالیه ایا مشکلی داره؟
    User-Agent: *
    Disallow: /cgi-bin
    Disallow: /wp-
    Disallow: /?s=
    Disallow: *&s=
    Disallow: /search
    Disallow: /author/
    Disallow: *?attachment_id=
    Disallow: */feed
    Disallow: */rss
    Disallow: */embed
    Allow: /wp-content/uploads/
    Allow: /wp-content/themes/
    Allow: /*/*.js
    Allow: /*/*.css
    Allow: /wp-*.png
    Allow: /wp-*.jpg
    Allow: /wp-*.jpeg
    Allow: /wp-*.gif
    Allow: /wp-*.svg
    Allow: /wp-*.pdf

  37. سلام
    یکی از لینک ها URL is on Google میشه ولی یک ماهه لینکش داخل سایت ثبت شده ولی ایندکس نشده علت چی میتونه باشه البته چندین لینک همین مشکل رو دارن

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می توانید ادرس مورد نظر را مطابق با فرمت زیر در گوگل جستجو نمایید:
      Site: youraddress
      همچنین در نظر داشته باشید در صورتی که سرچ کنسول گوگل تیک سبزرنگ ایندکس محتوا را نمایش می دهد یعنی این محتوا توسط ربات ها شناسایی شده است.

  38. آموزشتون واقعا عالی بود من که کلی استفاده کردم ازش تشکر از شما امیدوارم پر قدرت ادامه بدید

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما و خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید واقع شده است.
      موفق و پیروز باشید

  39. سلام
    من وقتی آدرس SITE: yoursite.com را وارد میکنم میبینم که از وب سایتم لینک هایی آورده شده که مربوط به قالب سایت و مطالب پیش فرض قالب هست که نمایش داده میشه
    من دسته بندی های مختلفی دارم ولی فقط یکی از این دسته بندی ها بعد از وارد کردن آدرس بالا نمایش داده میشه و مابقی دسته بندی هام نمایش داده نمیشن
    بعدش اومدم و لینک هایی که پیش فرض قالب بودن توسط افزونه یاست به صفحه اصلی سایتم ریدایرکت 301 انجام دادم
    و بعد دسته بندی هایی که بعد از وارد کردن SITE: yoursite.com نمایش داده نمیشدن را توسط ابزار URL inspection ، وارد کردم و بر روی گزینه REQUEST INDEXING کلیک کردم تا درخواست ایندکس این صفحات رو به گوگل بدم
    بعد اینکار پیغامی نمایش داده شد که لینک شما برای ایندکس اضافه شده
    الان 2 روز از این اقدامات من گذشته اما همچنان بعد از وارد کردن آدرس SITE: yoursite.com همان لینک های قبلی نمایش داده میشه
    چند تا سوال داشتم:
    اول اینکه این اقدامات من صحیح انجام شده یا خیر؟ یعنی لینک هایی که مربوط به محتویات پیش فرض قالب بوده و من اونا رو ریدایرکت 301 انجام دادم
    و وارد کردن لینک برگه های صفحات وب سایتم که در واقع در هر برگه مقالات یا پست هایی وجود دارند که مربوط به دسته بندی خاصی هستند
    و اینکه آیا باید آدرس تک تک مقالاتی که در سایت منتشر کردم را برای ایندکس در بخش URL inspection وارد کنم یا نه وارد کردن برگه مورد نظر کفایت میکنه؟
    ممنون میشم پاسخ سوالات و ابهاماتم رو بدین

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در نظر داشته باشید حتی الامکان از ریدایرکت صفحات به صفحه اصلی خودداری شود. (در صورت داشتن محتوایی با مضامین مشابه ریدایرکت صورت گیرد.)
      می توانید از طریق بخش تغیییر مسیر افزونه یواست سئو اقدام نمایید (وضعیت 410) سپس از بخش ریموال سرچ کنسول در خصوص حذف صفحات ناخواسته اقدام کنید که این لینک ها در نتایج گوگل نمایش داده نشوند.
      در خصوص مورد دوم: در صورت تمایل می توانید پس از انتشار محتوا منتظر بمانید تا روال ایندکس شدن محتوا به صورت طبیعی صورت گیرد که در ابتدای راه با توجه به تازه تاسیس بودن سایت این مورد کمی زمانبر است و همچنین می توانید از طریق سرچ کنسول درخواست ایندکس صادر نمایید.
      تا اعمال تغییرات و مشاهده نتیجه دلخواه مدت زمانی به طول می انجامد.

  40. سلام و ارادت

    بابت مطلب فوق العادتون خیلی ممنونم. مشکلی که چند ماه من باهاش مشکل داشتم رو حل کردید. ازتون سپاسگزارم

    1. سلام و عرض ادب
      آیا ایندکس دستی هم معایبی دارد ؟
      تا چه قدر و چه تعداد می توانیم به صورت دستی ایندکس کنیم ؟
      ایندکس دستی آیا در سئوی سایت تاثیر منفی می گذارد ؟

      1. سلام و احترام؛
        خیر شما به این شکل به ربات های خزنده اعلام می کنید که صفحه مورد نظر سایت شما را بررسی نمایند. پس از ان اعلانی مشاهده می گردد که درخواست شما در صف بررسی قرار گرفته است.
        در صورت انتشار منظم سرعت ایندکس وبسایت افزایش خواهد یافت و به مرحله ای می رسید که دیگر به ارسال درخواست جهت ایندکس شدن صفحات نیاز نخواهید داشت.

  41. باسلام بنده هرمطلبی که قبلا توسایت منتشرمیگردم توگوگل سرچ کنسول دستی ایندکس میکردم وهیچ مشکلی نداشت ولی الان دو هفته ای میشه که مطلبی جدیدی رو میخوام به صورت دستی ایندکس کنم این خطا رودر قسمت url inceptionمیده و ایندکس نمیشه واین پیعام در پایین میاد
    page is not mobile freindly

    1. سلام و احترام؛
      موتورهای جستجو به ویژه گوگل بر موبایل فرندلی بودن محتوا تاکید بسیار زیادی دارند و به وبسایت هایی که اصلاحا موبایل فرندلی هستند اهمیت ویژه ای می دهد چرا که قادر هستند به شکل مناسبی محتوای خود به کاربران موبایلی نیز ارائه کنند. شما می توانید صفحات سایت خود را در دستگاه های مختلف بررسی نمایید و چک کنید که آیا این محتوا در نمایشگرهایی با اندازه های متفاوت نیز به خوبی نمایش داده می شوند؟ استفاده از یک قالب رسپانسیو تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند. پس از ان نحوه نمایش محتوا، سایز فونت ها، خوانا بودن مطالب و موارد این چنینی را مورد ارزیابی قرار دهید. در نسخه های موبایلی بهتر است تصاویر و css ها به صورت اصولی و منطقی و معقول مورد استفاده قرار گیرند چرا که نمایش تعداد زیاد تصویر یا استفاده از استایل های متعدد منجر به کلافگی و سردرگمی کاربر خواهد شد.
      در خصوص نمایش پاپ اپ در نسخه های موبایلی نیز باید استراتژی های خاصی داشته باشید چرا که نمایشگر موبایل بسیار کوچک است!!!
      مورد بسیار مهم دیگر در نسخه های موبایلی فاصله المان ها از یکدیگر می باشد. بهتر است فاصله المان های کلیکی، دکمه های کال تو اکشن، تصاویر و… متناسب باشد.
      برای بررسی صفحات سایت خود ار جهت موبایل فرندلی بودن می توانید از ابزار تست زیر نیز کمک بگیرید:
      Google Mobile Friendly

  42. سلام مشگل page fatch رو دارم بصورتی که Failed: Redirect error رو نشون میده باید از کدوم بخش این ارور رو برطرف کنم

  43. سلام لطفاً کمکم کنید
    من موقع ایندکس کردن صفحم با ارور واکنش صفحه : ناموفق خطای تغییر مسیر
    یا page fatch» failed: redirect error روبه رو میشم چیکار کنم

  44. سلام
    برگه ای که از قسمت removals حذف شده رو چجوری دوباره برگردونم به نتایج گوگل؟

  45. با سلام
    وقتی صفحه اصلی سایتی رو وارد Inspect میکنم، در قسمت referring page آدرس یک صفحه از مطالب پایین دست رو میاره. مثلا آدرس صفحه ای که در بلاگ سایت وجود داره! اصلا referring page صفحه اصلی معمولا باید چی باشه؟ و اینکه یکی از صفحات پایین دست وبسایت referring page صفحه اصلی باشه ایراد به حساب میاد؟ چطور باید حلش کرد؟
    ضمن این که سایت مپ چک شده و درسته.

  46. سلام همه این مراحل که در این مقاله اومده در مورد سایتمون درست پیش رفته و شامل هیچ اروری نشده .
    منتهی در آخرین مرحله ک در گوگل میخوام چک کنم که آیا لینک در گوگل هست یا خیر به این روش :
    site: sample.com میبینم که توی گوگل به نمایش در نمیاد !
    مشکل چیه ؟؟
    آخرین باری که این مطلب رو به روزرسانی کردیم حدودا 4و5 روز پیش بود که قبلش نوشته بود URL is not on google ولی وقتی به روزرسانی شد اوکی شد همه چی ، فقط همونطور که عرض کردم مشکل همینه که توی گوگل به نمایش در نیومده هنوز ممکنه مشکلی باشه ؟؟ یا باید فقط صبر کنیم ؟
    میشه یکم راهنمایی کنید لطفا در هر دو حالتش ؟؟ یعنی چه مشکلی باشه و یا نباشه ..

    1. سلام و احترام؛
      بنابر بازه زمانی و فواصل انتشار محتوا روی سایت سرعت ایندکس سایت ها نیز متفاوت خواهد بود. شما با استفاده از این ابزار در گوگل سرچ کنسول می توانید درخواستی مبنی بر بررسی آدرس مورد نظرتان برای موتور جستجو ارسال نمایید تا ربات های مربوطه سایت شما را رصد و اصلاحا در ان خزیده و ایندکس کنند. این ابزار صرفا برای ارسال درخواست ایندکس است و باید تا زمان خزش ربات ها صبور باشید. از طرفی حتما بررسی نمایید سایر url ها ایندکس شده اند یا خیر..
      همچنین در صورت بروز خطا در سرچ کنسول وضعیت انها را بررسی نمایید.

  47. سلام وقت بخیر من یه لینکی از محصولات سایتمو تو سرچ کنسول ایندکسشو زدم اروری داده که نمیدونم چه جوری رفعش کنم راهنمایی میکنین؟ پیغام ارور: Missing field “brand”
    Missing field “review” | Missing field “aggregateRating” | Missing field “description”

  48. تو سرچ کنسول برای ایندکس دستی با این پیام روبرو شدم
    Quota Exceeded
    Sorry–we couldn’t process this request because you’ve exceeded your daily quota. Please try submitting this again tomorrow.

    و بعد از حدود ا8 ساعت هنوز نتونستم دوباره ایندکس دستی انجام بدمم دلیلش رو نمیدونم لطفا راهنمایی بفرمایید

  49. با سلام
    ممنون از مقاله خوب و کارامدتون
    من یک سری صفحه در سایتم دارم که وقتی در سرچ کنسول جستجوشون میکنم با پیغام URL is not on google مواجه میشم .و در قسمت Crawl برای این صفحه یک تاریخ وجود داره که نشان میده که در این تاریخ میخواسته صفحه من رو ایندکس کنه ولی نتونسته به همین دلیل پیغام URL is not on google رو نمایش میده
    حالا سوال من از شما اینه ، من این صفحاتم که با پیغام URL is not on google مواجه میشن دیگر در سایتم وجود ندارن و من اونهارو حذف کردم ،آیا لازمه که دوباره اونهارو ایجاد کنم یا این صفحاتی که پاک کردم رو به آدرس جدیدی ریدایرکت کنم؟ یعنی منظورم اینه که وقتی صفحه ای با پیغام URL is not on google مواجه میشه که تاریخ Crawl ناموفق داره ،آیا گوگل دوباره برای ایندکس کرن اون صفحهات دوباره میاد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  50. سلام ، آیا بعد از ایجاد تغییرات در عنوان محصول سایت فروشگاهی و یا تغییر در مطلب صفحه محصول باید به گوگل گزارش کنیم تا بتونه عنوان جدید رو شناسایی کنه و در سرچ کاربران نشان بده ؟

  51. سلام و خسته نباشید به تیم محترم میزبان فا
    من وب سایت طراحی سایت سایت بیلدر رو ساختم ولی صفحاتی که از قسمت برگه ساختم ایندکس نمیشن و لی نوشت ها ایندکس میشن به نظرتون مشکل از چیه؟

  52. سلام. خسته نباشید نتیجه تست آدرس من در Google index با live Test متفاوته تو Google index میگه صفحه شما ایندکس نشده تو live Test میگه صفحه شما ایندکس شده این به چه معناست؟

  53. سلام وقت بخیر
    چرا در آخر برخی URL هایی که ایندکس نشده در سرچ کنسول ، نوشته feed، یعنی چی؟ چجوری این خطا را حل کنیم ؟

  54. عالی بود. مخصوصا باروش تصویری صفحات. با روش مناسبی آموزش داده شد. استفاده کردیم.سپاس

  55. سلام
    من الان نمی‌خوام یکی یکی تست بکنم که مثلاً صفحه یک من ایندکس هست یا نه ممکنه 10 صفحه داشته باشم که ایندکس نشده باشه و من ندونم کدوم صفحس یعنی ممکنه از 50 لینک من 10 ایندکس نشده و ب صورتیه که یکی در میونه و من نمی‌خوام 50 لینک رو تست کنم تا اون ده تا رو پیدا کنم ابزاری هست که سریع اون ده لینک موجود در سایت رو بهم نشون بده که ایندکس نشده بدون اتلاف وقت؟ اگه هست چه جوری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *