گوگل سرچ کنسول

آموزش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر

ثبت نقشه سایت در گوگل

ثبت نقشه سایت در گوگل یکی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای سئو سایت باید انجام داد. یکی از بهترین روش های موجود برای معرفی سایت مپ به گوگل، ثبت سایت در گوگل وبمستر است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش کار با google search console و منحصرا آموزش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر را در اختیار شما قرار دهیم. در صورت تمایل تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، عبارتند از:

ثبت نقشه سایت در کنسول گوگلثبت سایت مپ در گوگل وبمستر

می توانید از گزارش نقشه سایت وبمستر تولز برای معرفی نقشه سایت خود به گوگل استفاده نمایید. همچنین در صورت نیاز به معرفی یک نقشه سایت جدید یا تغییر آن نیز می توانید از این طریق اقدام کنید. علاوه بر این داده های مربوط به تاریخچه ارسال نقشه سایت و خطاهای رخ داده هنگام تجزیه نقشه سایت توسط گوگل، به اطلاع شما گذاشته می شود. به همین دلیل استفاده از گوگل سرچ کنسول برای معرفی sitemap یک امکان بسیار مناسب برای تمامی افراد فعال در حوزه اینترنت است.

اگر می خواهید با سرچ کنسول گوگل و امکانات بسیار مهم آن بیشتر آشنا شوید، می توانید مقاله سرچ کنسول گوگل چیست را مطالعه نمایید.

نقشه سایت چیست؟

سایت مپ در واقع فایلی در سایت شما است که صفحات مهمی که گوگل باید از آنها اطلاع داشته باشد را به این موتور جستجو نشان می دهد. زمانی که sitemap خود را معرفی می کنید، گوگل راحت تر و سریع تر می تواند صفحات وب سایت شما را پیدا کند. در نتیجه سرعت ایندکس شدن محتواهای وب سایت شما افزایش پیدا می کند. در نظر داشته باشید که هر چقدر که نقشه سایت کوچک تر باشد، سرعت ایندکس شدن صفحات وب سایت نیز بیشتر خواهد بود. اما این بدین معنا نیست که بخشی از محتوای وب سایت خود را به دلیل کوتاه تر کردن آن در سایت مپ خود قرار ندهید. تمامی صفحات وب سایت شما که می خواهید در دید گوگل قرار بگیرند را باید طی یک فایل مشخص به گوگل نشان دهید. ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر نیز بهترین گزینه برای این کار است.

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با سایت مپ و ویژگی های آن می توانید مقاله نقشه سایت چیست را مطالعه نمایید.

آموزش سایت مپ در کنسول جدید گوگلمعرفی سایت مپ به گوگل

همانطور که پیش تر گفته شد می توانید به کمک ابزار sitemap در سرچ کنسول گوگل اقدام به ثبت، تغییر یا حذف نقش سایت خود نمایید. در ادامه به صورت گام به گام روش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر و تغییر یا حذف آن را به شما آموزش خواهیم داد.

ساخت سایت مپ در وردپرس  ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل

معرفی سایت مپ به گوگل از طریق گوگل سرچ کنسول

معرفی سایت مپ در واقع گفتن آدرس دقیق تمامی صفحات وب سایت به گوگل است. از آنجایی که شما نمی توانید به صورت مستقیم فایل sitemap خود را در گوگل آپلود نمایید، باید از روش های پیشنهادی موجود استفاده کنید. ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر یکی از آن روش ها است. برای این منظور باید به ترتیب زیر پیش بروید:

پیش نیازها: باید برای دامنه مورد نظر به عنوان صاحب دامنه ثبت نام کرده باشید تا بتوانید از گزارش های مربوط به نقشه سایت استفاده کنید. اگر این سطح از دسترسی در اختیار شما قرار نگرفته است، بهتر است از طریق فایل robots.txt وب سایت خود، برای ثبت سایت مپ اقدام نمایید.
  1. بررسی کنید که کدام صفحات وب سایت باید توسط موتورهای جستجو crawl شوند. سپس نسخه کانونیکال هر یک از آن صفحات را مشخص نمایید.
  2. در گام دوم باید درباره فرمت نقشه سایت خود تصمیم گیری کنید. سپس بررسی کنید که sitemap مطابق یکی از فرمت های مورد قبول باشد. در نظر داشته باشید که می توانید sitemap را به صورت دستی ایجاد نمایید یا اینکه از ابزارهای موجود برای این کار استفاده کنید.
    تمامی فرمت های تایید شده حجم کمتر از 50 مگابایت داشته و از 50000 URL منحصر به فرد پشتیبانی می کنند. در صورتی که فایل شما حجم بیشتری را داشته با بیشتر از تعداد نامبرده لینک دارد، باید آن را به چند نقشه سایت کوچک تر تقسیم کنید. فرمت های مورد قبول برای سایت مپ عبارتند از:
    • XML: زبان نشانه گذاری قابل توسعه (Extensible Markup Language) که منحصرا برای نشان دادن پیکربندی وب سایت به خزنده های موتورهای جستجو ایجاد شده است.
    • RSS، mRSS و Atom 1.0: تشکیل ارتباطات بسیار ساده (Really Simple Syndication) فایلی با فرمت XML برای وبلاگ ها و سایت اپای خبری می باشد. فایل RSS به طور خودکار به روز رسانی می شود. شما به عنوان دارنده چنین سایتی می توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال نمایید. از فرمت mRSS که مخفف Media RSS است نیز می توانید برای نشان دادن جزئیات درباره محتوای ویدیویی خود استفاده کنید.
    • TEXT: اگر وب سایت شما تنها شامل URL های صفحات وب است، می توانید یک فایل متنی که URL های سایت را دربر می گیرد را در گوگل سرچ کنسول ثبت نمایید.
    • Google sites: اگر شما از Google Sites برای ایجاد و ثبت وب سایت خود استفاده کرده اید، باید بدانید که نقش سایت شما به صورت خودکار ایجاد شده است. شما نمی توانید این sitemap را تغییر دهید اما می توانید آن را به گوگل معرفی نمایید.  
  3. در گام بعدی از طریق سرچ کنسول گوگل باید اقدام به ثبت آن نمایید. به همین منظور از طریق پیشخوان وبمستر تولز خود گزارش sitemap را انتخاب نمایید.submit-sitemap-in-google-search-console
  4. در گام بعدی URL مربوط به نقشه سایت خود را در باکس تعیین شده وارد نموده و سپس روی گزینه Submit کلیک کنید.آوزش معرفی سایت مپ به وبمستر تولز
توصیه ما به شما این است که یک نسخه از سایت مپ خود را در روت سایت خود نیز قرار دهید. شما می توانید مقالات نحوه آپلود فایل در سی پنل و نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین را مطالعه نمایید.

ثبت دوباره سایت مپ در گوگل وبمستر

شما نیازی به ثبت دوباره نقشه سایتی که قبلا به گوگل معرفی شده است، ندارید. حتی اگر هم تغییری در sitemap خود داده اید نیز اصلا نگران نباشید. گوگل زمانی که سایت شما را crawl می کند، متوجه تغییرات اعمال شده خواهد شد.

حذف سایت مپ در گوگل وبمستر

با حذف sitemap اطلاعات مربوط به آن از گزارش سرچ کنسول آن پاک می شود. اما باعث نمی شود که گوگل آن را فراموش کند. اگر قصد دارید گوگل را مجبور کنید تا دست از بررسی لیست URL های قرار گرفته در فایل نقشه سایت شما بردارد، باید از طریق robots.txt اقدام نمایید. به منظور حذف sitemap به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در قسمت گزارش نقشه سایت خود، فایلی که قصد دارید آن را حذف کنید را مشخص نمموده و روی آن کلیک کنید.
  2. سپس روی دکمه موارد بیشتر که به صورت سه نقطه در کنار آن قرار گرفته است، کلیک کنید.
  3. در ادامه از این بخش گزینه Remove sitemap را انتخاب نمایید.ثبت سایت مپ در کنسول گوگل
  4. در نهایت نیز وارد robots.txt خود شده و دسترسی گوگل به فایل مورد نظر را محدود کرده یا آن را به طور کلی پاک کنید.

شما می توانید آموزش کامل فایل robots.txt در مقاله آموزش ساخت فایل robots.txt برای وردپرس و بهینه سازی آن مطالعه نمایید.

گزارش sitemaps سرچ کنسول گوگل

در این آموزش google search console اطلاعاتی که در قسمت گزارش sitemaps مشاهده می کنید را به شما توضیح خواهیم داد. پیش از بررسی اطلاعاتی که ارائه می شود باید بدانید:

  • در این گزارش تنها اطلاعات مربوط به نقشه های سایتی که از طریق گوگل سرچ کنسول ثبت شده اند به شما نمایش داده می شود. این بدین معنا است که اگر از روش های دیگر برای ثبت sitemap خود استفاده کرده اید، حتما در وبمستر تولز نیز آن را ثبت نمایید. بدین ترتیب می توانید آمارهایی که برای آن ارائه می شود را مشاهده نمایید.
  • در این گزارش تنها نقشه های سایت مربوط به دامنه ثبت شده به نمایش گذاشته می شود.

در صورتی که تا کنون برای ثبت سایت خود در وبمستر تولز اقدام نکرده اید، می توانید مقاله راهنمای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل را مطالعه نمایید.

  • شما می توانید URL های اخبار، ویدیو و تصاویر وب سایت خود را نیز در نقشه سایت خود ثبت نمایید. اما در گزارش سرچ کنسول گوگل اطلاعاتی درباره این URL ها به نمایش گذاشته نمی شود.

اطلاعاتی که برای هر سایت مپ ثبت شده در گوگل وبمستر تولز نشان داده می شود، عبارتند از:

  • Sitemap URL:
    URL نقشه سایتی که برای دامنه اصلی ثبت شده است.
  • Type:
    نوع فرمت sitemap ثبت شده به شما نشان داده می شود. حالت هایی که ممکن است با آنها رو به رو شوید عبارتند از:

    1. Sitemap: فرمت های XML یا TEXT
    2. Sitemap index: بخش های تقسیم شده یک سایت مپ با حجم بالا
    3. RSS: فرمت RSS
    4. Atom: فرمت Atom
    5. Unknown: فرمت نقشه سایت ثبت شده جزء فرمت هایی که توسط گوگل تعیین شده است، نمی باشد. شاید هم sitemap هنوز پردازش نشده است.
  • submitted:
    اطلاعاتی درباره آخرین زمان ثبت فایل در گوگل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • Last read:
    وضعیت ثبت و crawl شدن فایل سایت مپ به شما گزارش می شود.
  • Status:
    در این قسمت وضعیت ثبت یا crawl شدن لینک های درون sitemap بیان می شود. وضعیت ممکن است به شرح ذیل باشد:
    Success: نقشه سایت بدون هیچ مشکلی پردازش و ثبت شده است.
    Has error: سایت مپ قابل خواندن است اما دارای یک یا چند ارور است. در همین بخش می توانید لیست ارورها را مشاهده نمایید.
    Couldn’t fetch: فایل مورد نظر شما امکان fetch شدن را ندارد. اگر می خواهید دلیل آن را بدانید می توانید از Live test ابزار URL Inspection گوگل سرچ کنسول برای تست کردن URL مربوطه استفاده نمایید.

    در صورت تمایل به آشنایی بیشتر می توانید مقاله آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول را مطالعه نمایید.

  • Discover URL: 
    تعداد URL هایی که در sitemap لیست شده اند نیز نشان داده می شود.ثبت sitemap در گوگل وبمستر

ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر یکی از بهترین روش هایی است که می تواند به کمک آن ساختار وب سایت خود را به گوگل نشان داد. علاوه بر آن شما می توانید از اطلاعات و آمارهایی که توسط این برنامه در اختیار شما قرار می گیرد نیز به شکل موثری استفاده کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا شما را با این روش آشنا کرده و اطلاعاتی که ممکن است در این خصوص نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار دهیم.

آموزش کامل کار با گوگل سرچ کنسول

4.4/5 - (7 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۴۸ دیدگاه ها

    1. با سلام دوست عزیز
      در قسمت آموزش سایت مپ در کنسول جدید گوگل همین مقاله لینک های آموزش های مربوط به ساخت سایت مپ قرار گرفته است. شما می توانید از طریق این بخش آموزش کامل ساخت نقشه سایت را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  1. سلام و وقت بخیر
    یه مشکل برای وب سایتم پیش اومده
    چند وقت پیش اومدم یکی از برگه های مهمم سایت رو انتقال دادم روی صفحه اصلی
    از اون روز به بعد صفحات مرتبط با اون کلید واژه ام از نتایج رفت
    الان برای برگه هام
    Indexed, not submitted in sitemap
    URL is on Google
    اما اضلا تو گوگل نیستند
    سایت مپ رو اپدیت کردم باز نشد

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا زمانی نمایش داده می شود که گوگل از مسیری غیر از نقشه سایتی که در اختیار آن قرار داده اید صفحه یا صفحاتی از وب سایت شما را پیدا کند. در چنین حالتتی گوگل صفحات عنوان شده را مشاهده و ایندکس می کند اما شما با این خطا در سرچ کنسول رو به رو می شوید. توصیه من به شما این است که بعد از آپدیت سایت مپ خود و گذشت زمانی معقول اقدام به ایندکس دوباره صفحات کنید. این احتمال دارد که مشکل موقتی بوده و بعد از آپدیت حل شود.
      موفق و پیروز باشید

  2. سلام
    من می‌تونم نقشه سایتم رو پاک کنم و دوباره نقشه سایت رو بسازم به دلیل تغییر http به https

  3. سلام وقت بخیر
    من سایت مپم رو 2-3 هفته پیش ساختم و در سرچ کنسول آپلود کردم. اوکی هم هست. اما الان یه سری قسمت ها رو نمیخوام تو سایت مپ باشه، مثل author-sitemap.xml، jet menuT jet popupT , …… یعنی همه قسمت های سایت مپ هستند تنها قسمتی که حذف میشه همین مواردیه که مثال زدم.
    آیا اینکه سایت مپ الان رو پاک کنم، سایت مپ جدید رو بسازم و آپلود کنم درسته؟ برای لینک هام و از نظر گوگل و سئو مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      امکان ساخت مجدد سایت مپ و معرفی اون وجود داره مشکلی ایجاد نمیشه.

  4. سلام
    من جدیدا پست هام اتوماتیک ایندکس نمیشه و باید خودم دستی باید به گوگل معرفی کنم
    طبق اموزش شما سایت مپو تو Inspect Url وارد کردم و این ارور رو داد
    Excluded by ‘noindex’ tag
    با robots.txt Tester تست کردم دسترسی ازاده
    میشه بگید مشکل از کجاست؟
    هم سایت مپو با yoast تست کردم هم google xml sitemaps

  5. سلام ببخشید من صفحه بلاگ سایتم رو ایندکس کردم دیگه محتواهای جدید ایندکس نمیشه
    میتونید راهنمایی کنید
    ربطی به سایت مپ داره؟

    1. سلام و احترام؛
      دقیقا چه تنظیماتی اعمال کردید؟
      چطور صفحه رو ایندکس کردید؟
      داخل تنظیمات وردپرس قسمت نمایش به موتورهای جستجو فعال هستش یا غیر فعال؟ (بخش تنظیمات وردپرس منوی خواندن)
      قسمتی رو noindex کردید؟
      و اینکه بازه های زمانی انتشار در سایتتون به چه شکله؟ ایا بررسی کردید که لینک هاتون در موتورجستجوی گوگل وجود دارن یا نه؟ (به این فرمت SITE: YOURADDRESS)
      در اخر لینک هاتون رو به صورت دستی ایندکس کنید ببینید ارور خاصی دارید؟

  6. سلام و خسته نباشید.من سایت مپ خودم را دستی به سرچ کنسول گوگل معرفی کردم بغیر از این از افزونه YOAST هم استفاده می کنم اما در تکرار ایندکس شدن صفحه این پیغام نمایش میده:(Indexed, not submitted in sitemap).این پیغام در رابطه محصولا و وبلاک کلا وجود داره و هرکاری کردم این مشکل حل نشده.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. با سلام دوست عزیز
      شما این پیغام را زمانی مشاهده می کنید که لینک صفحه مورد نظر در روشی از غیر روش دستی یا افزونه yoast سئو توسط گوگل شناسایی و ایندکس شده باشد. حتی ممکن است لینک صفحه فوق در سایت مپ شما نیز وجود داشته باشد اما گوگل از روش دیگری پیش تر آن را پیدا و ایندکس نموده باشد. در نظر داشته باشید که اینپیغام یک خطا به شمار نمی رود و در نهایت تا زمانی که لینک صفحه فوق در سایت مپ وب سایتتان وجود داشته باشد، تاثیری روی رنک وب سایت شما ندارد. اما برای رفع آن می توانید با استفاده از یک ابزار آنلاین، یک سایت مپ xml جدید تهیه و اطمینان حاصل کنید که لینک تمامی صفحات وب سایتتان در آن قرار گرفته است. بدین ترتیب می توانید مطمئن باشید که محصولات و محتوای جدید نیز به فایل مربوطه اضافه شده اند. افزونه یوآست سئو می تواند همچنان مورد استفاده قرار بگیرد، اما پیشنهاد من به شما این است که با استفاده از آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس، افزونه Google XML Sitemaps را روی وب سایت خود نصب و فعال نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  7. سلام خسته نباشید ، من پست هام ایندکس میشه ولی تصاویرشون ایندکس نمیشه تو سایت های دیگه هم ایندکس میشه ولی این یکی نمیشه ، چطور مشکل ایندکس تصاویر را حل کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در حال حاضر قابلیت ایندکس به صورت دستی به حالت تعلیق در اومده و چنین امکانی نیست. برای ایندکس تصاویر موارد متعددی رو باید بررسی کنید. وضعیت ایندکس در فایل robots.txt رو هم حتما چک کنید. برای تصاویر بهتره سایزهای مشخص در نظر بگیرید و از خصوصیات alt هم استفاده کنید تا گوگل درک بهتری از محتوای تصویری شما داشته باشه. همچنین مجوز دسترسی پوشه upload موجود روی هاستتون که محل ذخیره رسانه ها هست باید 755 تنظیم بشه.

  8. سلام خسته نباشید
    علت خطای GENERAL HTTP چی هستش؟
    سایت مپ را به گوگل سرچ کنسول معرفی کردم یک ارور GENERAL HTTP داره میده.

    1. سلام وقت بخیر؛
      از چه افزونه ای برای ساخت سایپ مپ استفاده کردید؟
      می تونید یکبار سایت مپ رو کامل حذف کنید مجددا این فایل رو ایجاد و به گوگل معرفی کنید مشکلی در خصوص حذف سایت مپ و معرفی مجدد اون وجود نداره.
      بررسی کنید افزونه سئو سایتتون که باهاش سایت مپو ساختید به آخرین نسخه بروزرسانی شده باشه.
      کش مرورگر و کش سایت رو یکبار کامل خالی کنید.
      فایل robots.txt رو بررسی کنید (اگر محدودیت خاصی در این فایل اعمال نشده قوانین پیش فرض رو توی فایل درج کنید آموزش این مورد رو روی بلاگ داریم.) برخی مواقع محدودیت های ایجاد شده یا وجود صفحات خالی در سایت مپ ممکنه باعث بروز خطا بشه تمام این موارد رو باید چک کنید.

  9. سلام اگه تو گوگل وبمستر نقشه سایت را حذف کنیم (sitemap_index.xml) و نقشه پست و برگه و … را به صورت جداگانه بزاریم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      نه مشکلی نیست و می تونید مپ قبلی رو حذف و مپ جدید معرفی کنید.

  10. سلام وقت بخیر اولا ممنون بابت سایت خوبتون من سالهاست از سایتتون استفاده میکنم

    سوال من اینه من نقشه سایت دارم و همه لینک ها داخلش هست اما وقتی ایندکس مشند اینو میگه

    Indexed, not submitted in sitemap
    دقیقا url هم که اینو میگه چک کردم رو نقشه سایت هست محبت کنید کمک کنید
    حتی نقشه را مجددا بارگزاری کردم ولی بازم نشد

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. وجود همراهانی همچون شما باعث خرسندی و سرافرازی ماست. این خطا نشان دهنده این موضوع است که لینک مورد نظر ایندکس شده است اما در نقشه سایت شما وجود ندارد. شما برای ایجاد نقشه سایت و معرفی آن به گوگل می توانید از افزونه یوآست سئو یا افزونه Google XML Sitemaps استفاده نمایید. نحوه کار با این افزونه ها را می توانید در آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس و همچنین آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  11. ممنون بابت پاسخگویی و سوال اینه که سایت من باasp.netنوشته شده و از افزونه نمیتونم استفاده کنم و سایت مپم ساختیم ولی این پیام میاد

    و سوال بعدیم اینه شما تو میزبان فا خدمات سئو و پکیج سئو دارین که ما خریداری کنیم چون واقیت من هم به سایتتون اعتماد دارم هم به کیفیت مطالبتون
    اگر این موردم هست لطفا راهنمایی کنید جهت خرید

    1. سلام روزبخیر؛
      چه خطایی دریافت میکنید؟ در حال حاضر فروش پکیج آموزشی خاصی ارائه نمکنیم اما در مزبان فا مشاوره سئو ارائه میشه لینکشو خدمتتون ارسال میکنم:
      https://mizbanfa.net/seo-consulting

  12. سلام علیکم من یک وب سایت داشتم که آن را در گوگل ایندکس ثبت کردم ولی بعد از یک هفته وقتی عبارت site:damin.ir را سرچ می کنم تنها چهار یا پنج صفحه وب سایت را می توانم در نتایج ببینم و صفحات پست‌ها و آرشیوها هیچکدام در نتایج دیده نمی‌شود میخواستم بدونم این مورد توسط گوگل درست می‌شود یا اینکه مشکل از سایت من است.

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید با استفاده از url inspection برای ایندکس صفحات وب سایت خود اقدام نمایید. مطالعه مقاله آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که ایندکس با مشکلی مواجه شود شما خطا می گیرید که در نهایت با رفع خطای عنوان شده مطابق با آموزش کامل رفع خطاهای گوگل وبمستر می توانید دوباره مراحل مربوط به ایندکس را دنبال نمایید. اما موضوعی که باید به ان دقت داشته باشید این است که سرعت ایندکس وب سایت های مختلف به ارزش آنها از نظر گوگل بستگی دارد. ب طور قطع اگر شما به صورت مرتب روی وب سایت خود محتوای مناسب و سئو شده قرار دهید به مرور در دید موتورها جستجو شناخته تر شده و در نتیجه محتواهای وب سایت شما با سرعت بیشتری ایندکس می شود.
      موفق و پیروز باشید

  13. سلام وقت بخیر
    من وقتی سایت مپم رو داخل گوگل کنسول ثبت میکنم فقط 5 لینک رو میاره در حالی که در سایت مپم 9 تا لینک دارم.
    از افزونه YoastSEO استفاده میکنم.
    سه تا لینک مربوط به محصولاتم هست که هر کدوم 1000 تای تفکیک شده و از 1 تا 3 شماره داره ولی در گوگل کنسول فقط لینک شماره 1 محصول میاد.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام دوست عزیز
      دلایل زیادی در خصوص عدم وجود یک صفحه مشخص در سایت مپ وجود دارد که برخی از آن عبارت است از:
      1. استفاده از تگ noindex برای صفحه فوق
      2. صفحه مورد نظر به عنوان صفحه کانونیکال در نظر گرفته شده است.
      3. صفحه مورد نظر به صفحه دیگری ریدایرکت می شود.
      4. صفحه مورد نظر به تازگی ایجاد شده است و هنوز 48 ساعت از انتشار آن نگذشته است.
      لازم است که موارد عنوان شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی ازین بابت وجود ندارد. در نهایت نیز مطابق با آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس پیش بروید.
      موفق و پیروز باشید

  14. سلام من آدرس وبلاگم را تغییر دادم ولی متاسفاته آدرس جدید در موتور ثبت نمیشه و زیاد سعی کردم چون تسلط ندارم موفق نمیشم اگر بادهزینه زحمتشو میکشید لطفا بفرمایید آدرس جیمیل
    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      نه متاسفانه در این زمینه خدماتی ارائه نمیکنیم. حوزه فعالیتمون در زمینه فروش هاست و دامنه هستش.

  15. Your Sitemap appears to be an HTML page. Please use a supported sitemap format instead.
    سلام خسته نباشید.من برای تمامی آدرس هایی که وارد میکنم این ارور رو میگیرم.مشکل و راه حل چی هست بنظرتون؟

    1. با سلام دوست عزیز
      اروری که عنوان نموده اید به نقشه سایت شما اشاره دارد. شما باید مطابق با آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس به کمک افزونه Google XML Sitemaps یا آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل با استفاده از افزونه یواست اقدام به معرفی نسخه درست نقشه سایت خود به گوگل نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  16. سلام وقتتون بخیر
    متاسفانه بعد از ثبت آدرس در گوگل مپ نشانگر مکان روی نقشه نمایش داده نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  17. سلام وقت بخیر
    من نقشه سایتم رو که با افزونه یوست هست به گوگل کنسول معرفی کردم مشکلم اینه که نقشه های مربوط به product که به این صورت product-sitemap3.xml در پارت های مجزا تقسیم بندی میشه، فقط اولین لینک با شماره 1 در بخش sitemap_index.xml اضافه میشه و مابقی بخش هارو نمیاره، خودم لینک های شماره 2 و 3 رو جدا اضافه کردم تیک سبز هم میخوره اما تاریخ ثبت شدن (Submitted) لینک با تاریخ آخرین خوانده شدن (Last read) یکیه. یعنی اصلا آپدیت نمیشه و چندین ماهه که به همین صورت هست و تاریخش عوض نمیشه در حالی که لینک های دیگه سایت مپ خیلی سریع بروز میشه خوانده شدنش. خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.

  18. سلام فایل سایت مپ وبسایتمو ازین xml-sitemaps.com دانلود کردم خواستم در سرچ کنسول ثبت کنم این ارور رو داد Couldn’t fetch از Live test هم نمیشه تستش کرد من باید چکار کنم ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام فاطیما عزیز
      در خصوص خطای دریافتی نیز باید به این موضوع اشاره کنم که پیش تر از این خطا به عنوان باگ در سرچ کنسول یاد می شد اما اخیرا این ادعا وجود دارد که باگ فوق رفع شده است و ممکن است دلیل نمایش این خطا وجود مشکل در سایت مپ ایجاد شده باشد. متاسفانه تاکنون با وب سایت عنوان کار نکرده ام و در خصوص عملکرد آن نمی توانم نظری بدهم اما به طور معمول وب سایت هایی که از cms اختصاصی استفاده می کنند و امکان بهره گیری از افزونه های موجود را ندارند به سراغ این وب سایت ها می روند. شما می توانید مطابق با آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس از افزونه Google XML Sitemaps استفاده کرده یا اینکه با توجه به آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل از طریق افزونه یوآست نقشه سایت خود را ایجاد و معرفی نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  19. سلام چند وقت طول می کشه بعد از این که نقشه سایتو ادرسشو تو گوگل سرچ کنسول گذاشتیم بعد سایت در نتایج گوگل دیده بشه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      بعد از ثبت نقشه سایت شما می توانید از طریق بخش url inspection درخواست ایندکس سایت خود را ثبت نمایید تا گوگل آن را بررسی و در نهایت در نتایج خود نمایش دهد. در همین راستا می توانید آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  20. سلام
    دوست عزیز من بالا رو خوندم مشکل من اینه Indexed, not submitted in sitemap
    در صورتی که صفحه ایندکس هیت و صفحه یک گوگل می باشد. ولی ما از پرستاشاپ استفاده می کنیم و افزونه ساخت سایت مپ هم داریم. تو سایت مپ هم لینک موجوده ولی تو کنسول زده تو سایت مپ نیست

  21. سلام
    من با یواست سئو گزینه نقشه های سایت xml رو فعال کردم ولی وقتی سایت مپمو سرچ میکنم مینویسه not found
    مشکلش چی میتونه باشه؟؟

  22. سلام خسته نباشید
    ممنون از مقالات و آموزش های ساده و خوبتون یه سوال داشتم آیا برای سایتی که بصورت دو زبان فارسی و انگلیسی که بصورت ساب فولدر راه اندازی شده نیاز به دو گوگل کنسول جدا هست یا نه فقط برای همون دامین اصلی انجام بشه کافی هست ؟

  23. سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید یک سوالی داشتم و با این خطا روبرو شدم: your sitemap appears to be an html page. Please use a supported sitemap format instead. چیکار باید بکنم؟ ممنون میشم راهنمائیم کنید و از افزونه رنک مث استفاده میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *