گوگل سرچ کنسول

قرار دادن لوگو در کنار لینک سایت در نتایج جستجوی گوگل

امروزه استفاده از نشانه گذاری های اسکیما در میان وبمستران رواج بسیاری پیدا کرده است. چرا که به کمک آنها می توان ظاهر زیباتری را به مقالات خود در نتایج گوگل داد. یکی از جدیدترین داده های ساختار یافته ای که مورد استفاده قرار می گیرد، نشانه گذاری logos است. به کمک داده ساخت یافته logos می توان اقدام به درج لوگو سایت در گوگل نمود. با رونمایی از سرچ کنسول جدید گوگل یکسری گزارش های جدید در اختیار افراد قرار گرفته است که گزارش logos سرچ کنسول گوگل یکی از آنهاست. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم شما را با مفهوم داده ساختار یافته آشنا کنیم. همچنین نحوه استفاده از نشانه گذاری اسکیما لوگو سایت در گوگل برای بهبود سئو وب سایت را نیز به شما آموزش خواهیم داد. در کنار آن نحوه بررسی گزارش logos سرچ کنسول را نیز به شکلی جامع به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید مشکلات مربوط به نمایش لوگوی سایت خود در گوگل را، رصد و رفع کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه گذاری لوگو تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

نمایش لوگو سایت در گوگل و گزارش logos سرچ کنسول

لوگو در واقع تصویری است که google به عنوان نماد اصلی شرکت شما در نتایج جستجوی خود نشان می دهد. برای اینکه به گوگل نشان دهید دقیقا چه تصویری را باید به عنوان لوگو شرکت شما نمایش دهد، باید از نشانه گذاری اسکیما* استفاده کنید. با این کار می توانید اطمینان داشته باشید که هر زمان جستجویی درباره شرکت شما صورت گرفت، لوگو سایت در گوگل درج می شود.

*اسکیما نوعی نشانه گذاری HTML است که توسط یک تیم مشترک از Microsoft ،Google ،Yandex و Yahoo ایجاد شده است. با استفاده از اسکیما نشانه گذاری می توان اطلاعات خاصی را درباره صفحات وب سایت خود به موتورهای جستجو بدهید. در نتیجه موتورها نیز می توانند این اطلاعات را در نتایج جستجوی خود نشان دهند.

این امر به جلب نظر مخاطبین کمک کرده و سئو وب سایت شما را نیز بهبود می بخشد. این اطلاعات با عنوان نتایج غنی (rich results) شناخته می شوند. درج لوگو سایت در گوگل نیز دقیقا یکی از داده های ساختار یافته ای است که مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است که گوگل، یک بخش از سرچ کنسوا را به گزارش logos اختصاص داده است.

نشانه گذاری schema در سئو

در واقع بخش اصلی یکی از زبانه های موجود در وبمستر تولز گوگل با عنوان enhancements به گزارش های داده های ساختار یافته مربوط می شود. چرا که این اسکیماها مورد علاقه موتورهای جستجو و کاربران بوده و به بهبود عملکرد وب سایت در نتایج جستجو کمک به سزایی می کنند. در ادامه به تفضیل نقش آنها در سئو سایت و نحوه تحلیل گزارش logos سرچ کنسول گوگل می پردازیم. تصویر زیر یک نمونه تست از اسکیما logos سرچ کنسول گوگل است.

نمایش لوگو سایت در نتایج گوگل

بهبود سئو سایت با داده ساختار یافته

اگرچه نشانه گذاری اسکیما هنوز به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل به شمار نمی روند، اما بنا بر دلایل بسیاری به عنوان یک عامل تعیین کننده در سئو در نظر گرفته می شود.

گوگل به صورت رسمی اعلام کرده که ممکن است در آینده از داده های ساختار یافته به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده کند.

به همین دلیل است که در سرچ کنسول جدید گوگل روی اسکیماهایی مثل درج لوگو سایت در نتایج گوگل تمرکز کرده و زبانه ای را با عنوان logos سرچ کنسول گوگل ایجاد کرده است.

  • در کنار این موضوع که استفاده از داده ساختار یافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحات وب سایت شما را به شکلی موثرتر تحلیل کنند، که برای کاربران نیز مفید است.
  • نشانه گذاری اسکیما باعث می شود تا محتوای شما به صورت نتایج غنی در صفحات نتایج جستجو گوگل نمایش داده شود.
  • این امر باعث افزایش جذابیت محتوای شما شده و توجه کاربران را به خود جلب می کند.
  • در نتیجه همه موارد فوق، نرخ کلیک و impression سایت بهبود خواهد یافت.

نرخ کلیک یا CTR چیست؟ impression چیست و با CTR چه تفاوتی دارد؟

روش درج لوگو سایت در نتایج گوگل

افزونه های مختلفی برای پیاده سازی نشانه گذاری های اسکیما طراحی و توسعه داده شده اما از بین این موارد چند افزونه سبک و کاربردی وجود دارد که محبوبیت خاصی را در میان کاربران کسب کرده اند.

این افزونه ها به صورت اتوماتیک نشانه گذاری های معتبر schema.org ، تحت فرمت های JSON – ld که توصیه شده گوگل هستند را پیاده سازی می کنند.

در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت. به واسطه آن ها می توانید اسکیمای مورد نظر خود را جهت نمایش در نتایج جستجوی گوگل پیاده کنید.

  • Schema
  • Logo and Address Widget with Schema
  • Schema App Structured Data

از بین افزونه های مذکور، Schema سبکتر است. پس به شرح مختصر آن می پردازیم.

پس از نصب و راه اندازی افزونه، منویی تحت عنوان Schema به پیشخوان وردپرس شما افزونده خواهد شد. در بخش تنظیمات این افزونه می توانید لوگوی دلخواه خود را انتخاب و آپلود نمایید. این افزونه به صورت خودکار کدهای نشانه گذاری مربوطه را به وبسایت شما اضافه خواهد نمود. بعد از مدتی این کدها توسط موتور جستجوی گوگل تحلیل و ارزیابی خواهند شد و پس از تایید، زمانی که کاربری وبسایت شما را در گوگل جستجو نمود، لوگوی مربوطه نیز نمایش داده خواهد شد. آموزش کامل این افزونه را می توانید از لینک زیر دنبال کنید.

آموزش افزودن Schema Markup در وردپرس

زبان نشانه گذاری اسکیما

حالا تصور کنید مشکلی در این مسیر رخ دهد،اگر بخواهید عملکرد این داده ساختار یافته را بهبود ببخشید می بایست وضعیت آن را در سرچ کنسول گوگل بررسی نمایید. برای بررسی بیشتر و پیگیری وضعیت نمایش لوگو سایت در نتایج گوگل می بایست به بخش logos سرچ کنسول گوگل مراجعه نمایید. در این قسمت مشکلات مربوطه برای شما لیست  شده اند و باید در صدد رفع آن ها بکوشید. در ادامه به شرح مفصل این موضوع خواهیم پرداخت.

گزارش logos سرچ کنسول گوگل

یکی از گزارش های قرار گرفته در بخش enhancements گوگل سرچ کنسول، مربوط به اسکیما درج لوگو سایت در گوگل است.

  1. ابتدا به کمک آموزش ورود به سرچ کنسول به وبمستر تولز خو لاگین کنید.
  2. بعد از ورود به گوگل سرچ کنسول، به منظور استفاده از اطلاعات مرتبط با گزارش logos سرچ کنسول گوگل باید همانند تصویر زیر روی زبانه enhancements کلیک کنید.
  3. سپس از زیر منو نمایش داده شده گزینه logos را انتخاب نمایید.

تحلیل اسکیما نمایش لوگو سایت در نتایج گوگل

آموزش کامل بخش enhancements گوگل سرچ کنسول

در این صفحه شما با یک نمودار و یک جدول رو به رو خواهید شد که تمامی اطلاعات مربوط به نشانه گذاری اسکیما logos را به شما نشان می دهد. قسمت نموداری شامل سه دسته زیر می شود:

نحوه قرار دادن لوگو سایت در نتایج گوگل

  • error: در این بخش تعداد خطاهایی که در خصوص داده ساختار یافته logos صورت گرفته است نشان داده می شود.
  • valid with warning: این قسمت به تعداد لوگوهایی اشاره دارد که در نتایج گوگل نمایش داده شده اند. اما مشکلاتی در آنها وجود دارد که نیاز است مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.
  • valid: در این قسمت نیز شما تعداد لوگوهایی که بدون مشکل در نتایج جستجو گوگل نشان داده شده اند را مشاهده خواهید کرد.

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با خطاهای سرچ کنسول گوگل می توانید مقاله آموزش کامل رفع خطاهای گوگل وبمستر را مطالعه نمایید.

در نمودار زیر نیز می توانید تعداد هر یک از بخش های نامبرده را در روزهای مختلف ببینید. در ادامه نیز جدولی قرار گرفته است که در آن جزئیات مربوط به هر یک از این لوگوها قابل دیدن است. به کمک بخش validation جدول نشانه گذاری اسکیما logos نیز می توانید بعد از رفع خطاهای موجود، این موضوع را به گوگل اطلاع دهید.

validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل

تحلیل درج لولگو سایت با logos سرچ کنسول گوگل

همچنین می توانید با استفاده از گزینه قرار گرفته در بالای جدول، اطلاعات آن را با توجه به یک معیار مشخص فیلتر کنید. با این کار داده های موجود در جدول logos سرچ کنسول شما با توجه به معیاری که مشخص کرده اید نمایش داده می شوند.

فیلتر کردن داده های logos سرچ کنسول

همچنین می توانید این اطلاعات را به صورت یک فایل CSV دانلود یا آنها را به صورت دسته بندی شده در Google Sheets مشاهده نمایید.

گزارش گیری از بخش logos سرچ کنسول گوگل

طریقه گزارش گیری در google search console

نشانه گذاری اسکیما برای وبمستران خلاق همواره دارای جذابیت بسیاری است. چرا که با استفاده از این قابلیت می توانند در نظر کاربران اینترنتی جذابیت بیشتری را داشته باشند و نظر مثبت موتورهای جستجو را نیز جلب نمایند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است که شما را با مفهوم نشانه گذاری اسکیما آشنا کنیم و یک schema پرکاربرد یعنی داده ساختار یافته logos را به شما معرفی کنیم. در آخر نیز سعی کردیم نحوه تحلیل Logos سرچ کنسول را نیز به آموزش دهیم تا بتوانید به شکل بهتری از آنها برای سئو وبسایت خود استفاده کنید. در صورت وجود مشکل نمایش لوگو در نتایج گوگل می توانید گزارش های گوگل واقع در سرچ کنسول را بررسی نمایید.

آموزش کامل کار با گوگل سرچ کنسول آموزش صفر تا صد سرچ کنسول گوگل

4.6/5 - (8 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام اول ایکون سایت نمیافتاد که با نصب اسکیما افتاد
    ولی تصویر شاخص نمیافته باید چیکار کنم
    خواهشمندم زود تر جواب بدید و حتما راه حل را پیدا کنید

  2. سلام من اسکیما نصب کردم لوگو هم دادم ولی هنوز به جای لوگو کنار اسم سایت علامت وردپرس میاد چرا؟

  3. سلام وقت به خیر استاد در مورد سایتم سوال داشتم که چرا فاوایکون من در نتایج سرچ مدتی نشان داده نمیشه اما در خود سایتم لوگو وجود داره ممنون از پاسخ شما

      1. درود از پاسخ سریع شما بانو من بیشتر کارهای سایتم خودم انجام میدم ولی در این مورد که دسترسی به سرور ندارم سئوکار سایت من گذاشته و انجام داده اما در صفحه سرچ گوگل مدتی نشون میداد اما الان فقط در سایت من که وارد بشید هست آیا علت خاصی داره که گوگل فاوایکون برداشته تو سرچ چون خودم از سایتهای فاوایکون مجانی برداشتم پس این نبود که به خاطر کپی رایت گوگل نشان نده در صفحه سرچ ممنون میشم پاسخ کاملی بفرمایید.

        1. با سلام دوست عزیز
          من منظور شما را اشتباه متوجه شدم. در واقع با استفاده از قابلیت فاوآیکون شما لوگو را در کنار نام وب سایت خود در تمامی صفحات قرار می دهید. اما در خصوص نمایش لوگو در کنار نتایج جستجو گوگل شما باید از اسکیما استفاده کنید و نمایش یا عدم نمایش اسکیماها کاملاً به گوگل وابسته است. تنها کاری که شما می توانید قرار دادن اسکیما است و نمی توانید اقدامی را داشته باشید که بتوانید به کمک آن تعیین کنید که حتما اسکیما شما نمایش داده شود.
          موفق و پیروز باشید

  4. سلام وقت بخیر مهندس
    بعد از نصب ورد پرس .در موتور جستجو مینویسه این یک ورد پرسی دیگر است چطوری این مشکل رو بر طرف کنم

  5. لطفا اموزش ها رو برای سایت های غیر وردپرسی هم بزارید همه ی سایت ها که با وردپرس ساخته نمیشن ممنون

  6. سلام. خسته نباشید.به قول اون دوستمون که تو کامنت ها گفته بود، همهٔ سایت ها که با وردپرس ساخته نمیشن!سایت خود بنده پیج اصلیش با کد نویسی بدون استفاده از هیچ کتابخانه و… ای ساخته شده و الان من موندم،برای سایت خودم چیکار کنم؟!!! استفاده از فاوآیکون فقط برای خود داخل سایتم جواب میده و تو سرچ ها اوکی نیستش.ممنون میشم پاسخ بدین.

  7. سلام وقت بخیر در سرچ کنسول enhancements این گزینه وجود ندارد چه کاری باید کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *