گوگل سرچ کنسول

۷ علت ایندکس نشدن سایت در گوگل

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که در خصوص ایندکس کردن وب سایت خود با مشکل مواجه شوید؟ تاکنون از خودتان پرسیده اید که چرا گوگل سایت رو ایندکس نمیکند؟ به نظرتان دلیل عدم نمایش سایت در سرچ گوگل چیست؟ در هنگام بروز چنین اتفاقی چه کار می کنید؟ احتمالا بهترین راه حل این است که به حساب سرچ کنسول خود مراجعه کرده و با مطالعه گزارش های مربوطه، در جستجوی علت ایندکس نشدن سایت در گوگل باشید. اما اگر تاکنون به بخش coverage سرچ کنسول خود مراجعه نکرده اید، ممکن است با مشاهده ارورهای قرار گرفته در این قسمت شوکه شوید. اگر چنین شد اصلا نگران نباشید. چرا که ما قصد داریم در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا به بررسی علت ایندکس نشدن سایت در گوگل و روش مناسب برای رفع ارورهای آن بپردازیم. گزارش های وضعیت ایندکس را به کمک آموزش زیر تحلیل کنید. 🙂

آموزش بخش coverage سرچ کنسول جدید گوگل

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخت خواهند شد:

عدم نمایش سایت در سرچ گوگلدلیل عدم نمایش سایت در سرچ گوگل چیست؟

بخش ارورهای ایندکس سرچ کنسول با نام coverage در پیشخوان این ابزار قرار گرفته است. در این بخش ارورهای وب سایت به صورت کلی به نمایش گذاشته می شوند. error هایی که در گزارش coverage می توانید مشاهده نمایید در واقع ارورهایی هستند که روی عملکرد وب سایتتان به صورت کلی تاثیر می گذارند. در بخش coverage سرچ کنسول گوگل می توانید موارد مربوط به 90 روز گذشته که باعث ایندکس نشدن سایت می شوند را به صورت کامل بررسی نمایید.

بهتر است که هر روز به سرچ کنسول خود مراجعه کرده و به بررسی ارورهای موجود در گزارش coverage بپردازید. در ادامه نیز اقدام به رفع آنها نمایید. ممکن است در ابتدا همه چیز خوب به نظر برسد و برایتان یکنواخت باشد. اما این کار باعث می شود که ارورهای مهم و تاثیرگذار وب سایت خود را خیلی سریع پیدا کرده و درصدد حل آن ها برآیید. اگر فرصت بررسی روزانه سرچ کنسول خود را ندارید نیز می توانید در کمتر از 90 روز برای این کار اقدام کنید. بدین ترتیب قبل از از دست رفتن اطلاعات 90 روز پیشین؛ می توان به رفع ارورهای حاضر اقدام کرد.

همانطور که پیش تر گفته شد دسته بندی ارورهای موجود در بخش coverage سرچ کنسول گوگل مشخص هستند. در ادامه به معرفی و نحوه رفع هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

1. ایندکس نشدن سایت به دلیل خطاهای سایت

ارورهایی که در این دسته قرار می گیرند تمام وب سایتتان را تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل از خطاهای سایت به عنوان خطاهایی با اهمیت بالا یاد می شود. در ادامه انواع خطاهایی که می توانند عملکرد کل سایت را تحت تاثیر قرار دهند را به شما معرفی خواهیم نمود.

در این مقاله ابتدا می آموزیم که به صورت فنی چه مواردی ممکن است موجب ایندکس نشدن محتوا گردند، و در مقاله تکمیلی یاد می گیریم که هر کدام از این خطا ها تحت چه عنوانی در کنسول گوگل نمایش داده می شوند و چطور می توانیم آن ها را رفع کنیم.

ایندکس نشدن سایت

خطای DNS

ارورهای DNS برای مدیریت یک وب سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و می توانند روی ایندکس نشدن سایت در گوگل نقش مهمی را ایفا کند. DNS مخفف عبارت Domain Name System به معنای سیستم نام دامنه است. خطاهای dns اولین و مهم ترین خطایی هستند که می توان به آن ها اشاره نمود.

داشتن مشکل dns به این معنا است که ربات گوگل به دلیل dns timeout یا مشکل dns lookup نمی تواند به دامنه شما متصل شود. همه دامنه ها به طور قطع توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستیگ میزبانی می شوند. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، باید سریعا برای رفع آن اقدام کنید. چرا که در واقع اولین مرحله دسترسی ربات های گوگل به وب سایتتان همین مرحله است.

رفع خطای dns

به منظور رفع خطای dns که نتیجه آن ایندکس نشدن سایت است، باید به تریتب زیر پیش بروید:

  1. در گام اول بهتر است از ابزار URL inspection سرچ کنسول گوگل استفاده نمایید تا متوجه شوید ربات گوگل به چه شکلی صفحه مربوط به URL مورد نظر را crawl می کند.
    آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول  آموزش های dns
  2. اگر گوگل نمی تواند صفحه مورد نظر را به درستی fetch کند، نیاز است که اقدامات بیشتری را داشت باشید. در این حالت می توانید به تنظیمات dns خود مراجعه کرده و مشکل را مورد بررسی قرار دهید.
  3. بررسی کنید که آیا  که سرور میزبانتان ارور 404 یا 500 را نمایش می دهد یا خیر. در این حالت سرورتان به جای نمایش failed connection باید ارور 404 (not found) یا ارور 500 (server error) را نشان دهد. این ارورها در مقایسه با خطای dns دقیق تر است.

چرا گوگل سایت رو ایندکس نمیکنهخطاهای سرور (server errors)

یکی دیگر از دلایل ایندکس نشدن سایت خطای سرور است. این خطا اغلب به این معنا است که زمان پاسخگویی سرور بیش از اندازه طولانی می شود. به همین دلیل با خطای سرور رو به رو می شوید. ربات های گوگل در هنگام خزیدن در وب سایت می توانند تنها یک بازه زمانی مشخص را برای بارگذاری سایت صبر کنند. اگر زمان بارگذاری بیش از اندازه طولانی شود، ربات گوگل دست از تلاش برای crawl کردن وب سایتتان برمی دارد.

خطاهای سرور با خطاهای dns تفاوت دارد. خطای dns به این معنا است که ربات های گوگل به دلیل مشکلات موجود حتی امکان پیدا کردن URL شما را نیز ندارد. در حالی که در خطاهای سرور، ربات های گوگل می توانند به یک وب سایت متصل شوند اما به دلیل وجود مشکلات نمی توانند صفحه را بارگذاری کنند. یکی از دلایل بروز خطای سرور ورود ترافیک بیش از اندازه به وب سایتتان است. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی باید اطمینان حاصل کنید که سرویس ارائه دهنده میزبانی وب شما می تواند در هنگام ورود ترافیک بالا، آنها را مدیریت نماید.

رفع خطای سرور

در هنگام بروز چنین اتفاقی در وب سایت خود باید از ابزار URL inspection استفاد کنید تا متوجه شوید که ربات های گوگل می توانند وب سایتتان را crawl کنند یا نه. اگر گوگل سرچ کنسول توانست بدون هیچ مشکلی صفحه اصلی وب سایت را پیدا کند، می توانید اطمینان پیدا کنید که گوگل امکان دسترسی به سایتتان را دارد. در غیر این صورت علت ایندکس شدن سایت خطای سرور است.

علت ایندکس نشدن سایتخرابی robots

در این حالت ربات گوگل نمی تواند فایل robots.txt را بازیابی کند و این امر منجر به ایندکس نشدن سایت می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها زمانی استفاده از فایل robots.txt ضرورت پیدا می کند که قصد داشته باشید دسترسی گوگل به برخی از صفحات خود را محدود کنید. اگر قصد دارید موتورهای جستجو تمامی اطلاعات موجود در وب سایتتان را ایندکس کند، نیازی به فایل robots.txt ندارید.

آموزش ساخت فایل robots.txt برای وردپرس و بهینه سازی آن

رفع خطای robots

اطمینان حاصل کنید که فایل robots.txt به شکل درستی پیکربندی شده باشد. بررسی کنید که در این فایل دسترسی گوگل به کدام یک از صفحات را محدود کرده اید. تمامی خطوط /:Diwallow نوشته شده در فایل robots.txt خود را بررسی نمود و اطمینان حاصل کنید که دسترسی همه لینک های تعیین شده به خواست خودتان محدود شده است.

2. ایندکس نشدن سایت به دلیل خطاهای URL

خطاهایی که در این دسته قرار می گیرند با خطاهای سایت تفاوت دارند. چرا که این خطاها تنها یک صفحه مشخص وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهند و همانند ارورهای سایت به تمام وب سایت کاری ندارند. بسیاری از سایت ها ممکن است با حجم بسیار بالایی از ارورهای URL رو به رو شوند و همین امر باعث نگرانی آنها شود. اما خبر خوب این است که می توان با استفاده از بخش coverage سرچ کنسول جدید گوگل  ارورهای این بخش را به صورت دسته بندی شده مشاهده و اقدام به رفع آنها نمایید. بعد از رفع آن نیز می توان با استفاده از اعتبارسنجی آن در خصوص رفع این ارورها اطمینان حاصل کنید.

دلیل ایندکس نشدن سایت در گوگل

خطای 404

این ارور در واقع یکی از گیج کننده ترین خطاهایی است که در بحث crawl و ایندکس نشدن سایت وجود دارد. زمانی که ربات های گوگل تلاش می کنند تا صفحه ای که آدرس آن دیگر معتبر نیست را crawl کنند، با ارور 404 مواجه می شوند. حال با توجه به اینکه یک عامل نرم افزاری سبب این اتفاق شده است یا اینکه صفحه مورد نظر دیگر وجود ندارد، می توان این ارور را به دو دسته soft و hard تقسیم کرد.

خطای 404 hard

این خطا یکی از پیچیده ترین و در عین حال ساده ترین اروری است که می توان با آن رو به رو شد. خطای 404 زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد که برای صفحات مهم وب سایت به نمایش گذاشته شود. این خطا زمانی خود را نشان می دهد که صفحه مورد نظر دیگر وجود خارجی نداشته باشد. در نتیجه زمانی که کاربر یا ربات های گوگل وارد آن صفحه می شوند با این ارور مواجه می شوند.

رفع خطای hard 404

به منظور رفع این خطا باید به طریق زیر عمل کنید:

  1. در گام اول باید اطمینان حاصل کنید که صفحه مورد نظر را از طریق سیستم مدیریت محتوا منتشر کرده اید. محتوا نباید از این قسمت حذف شده باشد همچنین بررسی کنید در حالت پیشنویس قرار نگرفته باشد.
  2. سپس لازم است که مطمئن شوید که URL مربوطه صحیح است و مشکلی ندارد.
  3. در گام بعد باید بررسی کنید که این ارور در حالت www نشان داده می شود یا اینکه زمانی که بدون www جستجو می شود، مشاهده می شود. همچنین این موضوع را برای نسخه https یا نسخه http لینک مورد نظر نیز امتحان نمایید.
  4. اگر می خواهید صفحه به صورت ریدایرکت نشان داده شود باید اطمینان حاصل کنید که لینک مورد نظر به یک صفحه مرتبط مناسب ریدایرکت 301 داده می شود.

در ساده ترین حالت باید گفت که اگر صفحه مرده است، باید دوباره آن را زنده کنید. اگر هم نمی خواهید جان دوباره ای به آن صفحه بدهید، پس لازم است که آن را روی یک صفحه مناسب دیگر redirect کنید.

رفع مشکل ایندکس شدن سایتخطای soft 404

خطای soft 404 زمانی رخ می دهد که اعتبار آدرس یک صفحه به خاطر عاملی نرم افزاری اعتبار خود را از دست بدهد. این عامل می تواند رول هایی که در htaccess تعریف شده اند، افزونه ها یا هر مورد مشابه دیگر باشد. زمانی که یک کاربر با پیغام 404 رو به رو می شود، متوجه این نکته خواهد شد که آن صفحه دیگر وجود ندارد. اما در خطای soft 404 ماجرا کمی متفاوت است.

رفع خطای soft 404

به منظور رفع مشکل مربوط به صفحاتی که دیگر وجود ندارند، باید موضوعات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر صفحه ای از بین رفته است و هیچ ترافیک یا لینک مهمی را دریافت نمی کند، اجازه دهید ارور 404 یا 410 نمایش داده شود. البته باید اطمینان حاصل کنید که پاسخی که ارور 404 یا 410 ارائه می شود و کد 200 نشان داده نمی شود.
  • صفحات قدیمی را با استفاده از ریدایرکت 301 به صفحات مرتبط در سایت خود redirect کنید.
    آشنایی با ریدایرکت سایت
  • توجه داشته باشید تعداد زیادی از این صفحات مرده را به صفحه اصلی خود ریدایرکت نکنید. این صفحات یا باید خطای 404 را نشان دهند یا اینکه به یک صفحه مرتبط مناسب ریدایرکت شوند.
    می توانید به کمک آموزش ساخت صفحه ۴۰۴ در وردپرس یک صفحه اختصاصی برای خود طراحی کنید تا در چنین مواقعی نمایش داده شود.

اگر صفحات شما زنده هستند اما خطای 404 را نشان داده می شود، باید اقدامات زیر را داشته باشید:

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای کافی در صفحه مورد نظر وجود داشته باشد. چرا که در برخی از موارد صفحاتی که محتوایی ندارند یا محتوای آنها کم است، خطای soft 404 ارائه می دهند.
  • همچنین باید مطمئن شوید که در حین نشان دادن کد 200، صفحه به صورت 404 نشان داده نمی شود.

در صورت تمایل به کسب آموزش redirect می توانید مقاله آموزش ریدایرکت صفحات رسانه وردپرس به پست اصلی را مطالعه نمایید.

شناخت و درک خطای soft 404 کمی دشوار است. چرا که صفحات دارای این خطا به نوعی میان یک صفحه عادی بودن و یک صفحه با خطای 404 گیر افتاده اند. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که صفحات مهم و اصلی سایت شما خطای soft 404 را نشان نمی دهند.

رفع مشکل ایندکس نشدن سایت

خطای Access denied

زمانی با خطای دسترسی رد شد رو به رو می شوید که ربات گوگل به دلیل نداشتن مجوز دسترسی نتواند صفحه وب سایتتان را crawl کند. دلایلی که سبب بروز این خطا می شوند، عبارتند از:

  • کاربران برای اینکه بتوانند URL سایتتان را مشاهده نمایند، باید ابتدا در سایت ثبت نام کنند. به همین دلیل ربات گوگل نیز نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند.
  • از طریق فایل robots.txt دسترسی گوگل به یک URL، فولدر یا کل سایت بلاک شده است.
  • سرویس ارائه دهنده میزبانی وب، دسترسی ربات گوگل به وب سایتتان را بلاک کرده است یا سرور نیاز دارد که کاربران توسط پروکسی اعتبار خود را تایید کنند.
  • و…

مطمئنا زمانی که دسترسی ربات های گوگل به وب سایتتان محدود شده باشد، در زمینه ایندکس شدن محتوا دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل بررسی این موضوع و حل آن امری مهم است.

رفع خطای Access denied

به منظور رفع خطای access denied برای از بین بردن مشکل ایندکس نشدن سایت باید تمامی عواملی که دسترسی googlebot را محدود کرده اند، حذف نمایید. این عوامل عبارتند از:

  • صفحاتی که می خواهید گوگل آنها را crawl کند را از حالت نیاز به ثبت نام خارج کنید.
  • فایل robots.txt را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که صفحات مورد نظرتان در لیست بلاک آن قرار نگرفته اند.
  • با استفاده از URL inspection می توانید بررسی کنید که آیا موتور جستجو گوگل می تواند وب سایتتان را نمایش دهد یا نه.

مشکلات مربوط به access denied می تواند روی رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل بررسی ارورهای مربوط به مجوز دسترسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چرا سایت ایندکس نمیشهخطای Not followed

نباید این خطا را با ارور «nofollow» در بحث لینک دهی اشتباه بگیرید. مورد «not followed» در واقع به این معنا است که گوگل نمی تواند یک URL مشخص را دنبال کند. بیشتر اوقات این خطا به این دلیل پیش می آید که گوگل هنوز با خواندن محتوای Flash، کدهای Javascript و مقوله ریدایرکت شدن مشکل دارد. به همین دلیل اگر صفحات اصلی دچار مشکل not followed شده اند، باید برای رفع آن ها اقدام نمایید.

رفع خطای Not followed

گوگل ویژگی هایی را که موتورهای جستجو در هنگام crawling با آنها مشکل دارند را مشخص نموده است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • JavaScript
  • Cookies
  • Session IDs
  • Frames
  • DHTML
  • Flash

اگر صفحه ای که با مشکل مواجه شده است یکی از ویژگی های بالا را دارد، پس دلیل خطای موجود را پیدا کرده اید. زمانی که محتوا و لینک های قرار گرفته در یک صفحه قابل دیدن نباشد، ربات های گوگل نیز نمی توانند آن صفحه را crawl کرده و همین امر سبب ایندکس نشدن سایت می شود. پس در خصوص حذف عامل مربوطه اقدام نمایید. مورد دیگری که به عنوان عامل خطای not followed به آن اشاره شد ریدایرکت شدن صفحه بود. در این خصوص باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • زنجیرهای ریدایرکت را بررسی کنید. اگر این زنجیر دارای هاپ یا جهش زیادی باشد، گوگل آن ها را دنبال نمی کند.
  • در صورتی که فرصت کافی داشتید، به جای استفاده از redirect سعی کنید معماری وب سایت خود را بروز رسانی کنید.
  • URL های ریدایرکت شده خود را در نقشه سایت قرار ندهید. در سایت مپ تنها باید URL نهایی قرار گرفته باشد.

خطاهای dns و server

در زیر مجموعه خطاهای URL می توان خطاهای dns و سرور را نیز دوباره در نظر گرفت. البته روش حل و مدیریت این دسته از ارورها برای یک URL مشخص با تمام یک وب سایت یکی است. به همین دلیل روش رفع این خطاها که باعث ایندکس نشدن سایت می شوند را در قسمت جداگانه ای توضیح نمی دهیم. اما تفاوت هایی که در این زمینه وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت. اگر شما یک پیکربندی مجزا برای URL های خاص دامنه خود دارید باید آنها را در دسته خطاهای URL قرار دهید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است که اطلاعات جامعی درباره انواع ارورهایی که می توانند علت ایندکس نشدن سایت در گوگل باشند را به شما معرفی نماییم. همچنین روش رفع هر یک از این خطاها نیز به شما آموزش داده شد. امید است که اطلاعات قرار گرفته در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

آموزش کامل کار با گوگل سرچ کنسول

4.1/5 - (83 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۴۷ دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    عذر خواهی می کنم دستم روی سه ستاره خورد مطلبتون عالی بود اگر مقدوره لطفا روی پنج ستاره قرارش بدید چون خودم نتونستم

    1. با سلام دوست عزیز
      از ابراز محبتتون ممنونم. امتیازات ثبت شده قابل تغییر نیستند. اما اینکه مقاله حاضر برای شما مفید واقع شده است یعنی ما به هدفی که داریم رسیده ایم و همین موضوع باعث میشه با علاقه و انرژی مضاعف به کار خود ادامه بدیم.
      ممنون از توجه و همراهی شما

  2. سلام خسته نباشید فراوان
    هنگامی ایندکس کردن با همچین اروری مواجه میشم مشکل کار کجاست به نظر شما
    During live testing, indexing issues were detected with the URL

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. گاها به دلایل متعددی ربات های گوگل به صورت موقت یا دائمی امکان کراول کردن لینک ها رو ندارند. یکی از رایج ترین دلایل بروز چنین مشکلی بلاک بودن فایل robot.txt می باشد. در مقاله آموزش مخفی کردن مطالب وردپرس از نتایج گوگل به شکل بهتری می توانید در خصوص مورد عنوان شده اطلاعات لازم را پیدا کنید. دلیل دیگری که می تواند سبب بروز این مشکل شود، بلاک شدن آی پی های یکسری موقعیت های مکانی توسط شرکت ارائه دهنده هاستینگ شما است. اگر بعد از بررسی فایل robot.txt خود همچنان مشکل پابرجا بود، با شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ خود مکاتبه داشته باشید.
      موفق و پیروز باشید

      1. سلام اگر کمکم کنید ممنون میشم. من سایتمو تازه ساخته گوگل شناختتش ولی در قسمت پایین پیجز مینویسه website have ridirect و به خاطر همین ایندکسش نمیکنه ممنون میشم کمک کنید.
        در قسمت validation هم نوشته starded

  3. سلام من یک محتوا بالای ۱۰۰۰ کلمه نوشتم ولی وقتی تو گوگل کلمه کلیدی رو یرچ می کنم باز نمی شه ولی اگر همراه با نام دامنه سرچ کنم باز می شه من همه نکات سئو رو رعایت کردم
    من یک مقاله دیگر نوشتم با یک عکس کپی توی گوگل دارای رتبه خوبی بود بعد یک مدت دیگه تو گوگل نبود اون هم باید با نام دامنه سرچ کنم تا بیاد چطور می تونم این مشکل رو حل کنم؟
    ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل به فاکتورهای متعدد زیادی بستگی دارد به ویژه زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر شما جزء کلمات پر رقابت باشد، کسب رتبه مناسب فرآیند سخت تر و البته زمانبر تری نیز خواهد بود. دلیل عدم نمایش محتوای شما در نتایج ابتدایی گوگل نیز می تواند همین نکته باشد. برای رفع این مشکل بهتر است محتوای خود را بار دیگر از نظر سئو بررسی کنید. مقایسه آنها با محتوایی که در رتبه های ابتدایی موتورهای جستجو هستند نیز می تواند به شما در زمینه کسب نتیجه بهتر کمک نماید. به طور قطع مطالعه مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت می تواند به شکل خارق العاده ای به شما در زمینه سئو بهتر محتواهای وب سایتتان کمک کند.
      موفق و پیروز باشید

  4. با سلام وقتتون بخیر. من حدود یک ماهی میشه گوگل مطالب سایتم رو ایندکس نمیکنه و زمانی که درخواست ایندکس میدم تو بخش وبمستر این رو مینویسه
    We had a problem submitting your indexing request. Please try again later.
    ممنون میشم راهنمایی کنید که مشکل از کجاست

    1. با سلام دوست عزیز
      متاسفانه خطایی که بیان کردید جزء خطاهایی بشمار می رود که شناخت آن و پیدا کردن راه حل مناسب برای آن کمی دشوار است. برخی اعتقاد دارند که گوگل برای ایندکس دستی محدودیت قرار داده است و شما می توانید در روز تعداد مشخصی ایندکس دستی را داشته باشید. اما باز هم نمی تواند با اطمینان گفت که دلیل مشکل شما دقیقا همین مورد است. گاهی نیز با گذشت زمان این مشکل مرتفع می شود که با توجه به بازه 1 ماهه بیان شده این موضوع نیز رد می شود. پیشنهاد من به شما این است که یکبار حافظه cache مرورگر خود را پاک کرده و دوباره امتحان کنید. اگر نتیجه نداد از طریق خود سرچ کنسول درخواست بررسی بیشتر را ارسال کرده و منتظر پاسخ مناسب بمانید.
      موفق و پیروز باشید

      1. سلام روزبخیر سرچ کنسول به یک باره آدرس هارو نو ایندکس اعلام کرده در صورتی که هیچ لینک نو فالویی وارد نشده و انجام نشده به یک باره همه چیز رو خراب کرده
        مورد چه چیزی می تواند باشد

        1. سلام و احترام دوست عزیز؛
          آیا تمامی لینک های شما حالت نوایندکس دارند؟
          به تازگی تغییرات خاصی در خصوص کراول لینک های سایت اعمال نموده اید؟
          در این خصوص پیشنهاد می شود راهنمای زیر را مطالعه نمایید:
          رفع خطاهای سرچ کنسول

    2. سلام وقت بخیر مشکل ایندکس گوگل برای شما حل شد؟ منم همین مشکل رو دارن ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام
    بعداز قرار دادن سایت در ارزیابی سرچ کنسول صفحه سایت ایندکس میشه و تو نتایج گوگل هست ولی بعد چند روز از نتایج سرچ گوگل حذف میشه.خواستم دلیل بپرسم.ممنون

    1. سلام روز بخیر؛
      به کمک فرمت زیر میتونید از وجود آدرس در نتایج گوگل اطلاع پیدا کنید:
      SITE: your address
      وضعیت پنالتی سایت رو هم بررسی کنید. مقالات زیر برای مطالعه خدمتتون ارائه میشه:
      پنالتی گوگل چیست ؟
      از کجا بفهمیم سایتمان در گوگل پنالتی شده است؟
      آموزش گام به گام تشخیص و رفع پنالتی گوگل

  6. با سلام
    من الان تقریباً یک هفته س که سایتم رو اپلود کردم اما وقتی سرچش میکنم گوگل یه همچین پیغامی میده و یه اسم دیگه به سایت میده،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    is 1 day 12 hours old. It has a global traffic rank of #10,188,205 in the world. It is a domain having com extension. This website is estimated
    باتشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      رنک جهانی سایتتون رو نمایش داده مورد خاصی نیست.

        1. بر اساس آدرسی که فرستادید بررسی انجام شد.
          مشکلی نبود سایتتون لود میشد منتهی سرعت پایینی داشت.

  7. با سلام من در سایتم ۷ مقاله گذاشتم الان فقط یکیش ایندکس نشده ولی باقی ایندکس شده اند و پنالتی هم نشده اند الان مشکل اینه که بعضی از اونایی که ایندکس شدن توی serp نیستن و جالب تر اینکه وقتی site:domain رو چک میکنم بعضی مطالب امروز هستن ولی فردا مثلا یکی دوتاشون از نتایج حذف میشه یکی جدید میاد و قبلی میره؟
    ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      نمایش صفحات ایندکس شده در نتایج گوگل به سئو مقالات فوق و اعتبار وب سایت شما وابسته است. اگر شما مقالات سئو شده مناسبی را تهیه کرده اید باید به گوگل این فرصت را بدهید تا متوجه قدرت نوشته های شما شده و آنها را به نتایج ابتدایی بیاورد. به طور کلی سئو فرآیند زمان بری است و شما باید برای رسیدن به نتایج ابتدایی صبور باشید.
      موفق و پیروز باشید

      1. با سلام مشکل بنده نمایش داده نشدن در صفحه اول سایت نیست بلکه محتوای ایندکس شده اصلا در لیست صفحات سایت من نیست وقتی که site:domain رو میزنم و یکی هم قبلا بوده ولی حالا نیست پنالتی هم نشده

  8. سلام.
    ببخشید سایتی دارم که با cms اختصاصی نوشته شده.
    این سایت دوتا قسمت products و posts داره
    تمامی محصولات یا همون products ها داخل گوگل سریع ایندکس می شن
    اما پست هایی که می ذارم ایندکس نمی شن حتی وقتی داخل گوگل fetch می کنم هم بازم نمی شن.
    فایل robots.txt مشلکی نداره. نقشه سایت هم دارم که این مقالات جدید داخلش میان اما باز هم ایندکس نمیشن.
    بعد از دو ماه پنج تا از مقالاتم ایندکس شده اما الان دو ماه دیگه گذشته و هیچکدوم از اونایی که جدید نوشتم ایندکس نشدن.

    1. با سلام دوست عزیز
      در هنگام تلاش برای ایندکس کردن صفخات فوق در سرچ کنسول با چه خطایی مواجه می شوید؟ ایندکس نشدن صفحات می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد و نمی توان برای تمامی آنها یک راه حل ارائه داد. مطالعه مقاله آموزش کامل رفع خطاهای گوگل وبمستر می تواند برای شما مفید واقع شود.
      موفق و پیروز باشید

      1. سلام مجدد.
        هیچ خطایی دریافت نمی کنم.
        دو تا تصویر از مقاله ای که fetch می کنم در لینک های زیر است
        یکی inspect و دیگری test live گوگل
        واقعا نمیدونم چرا مقالات رو ایندکس نمی کنه با اینکه هیچ اروری هم دریافت نکردم.
        سایت هیچ اسپم اسکوری نداره و بکلینک هم نداره. و توسط گوگل نیز جریمه نشده

        1. با سلام دوست عزیز
          متاسفانه عکس های ارسالی دارای وضوح مناسبی نبود به همین دلیل امکان بررسی دقیق تر وجود ندارد. لطفا یک اسکرین با وضوح بهتری را ارسال کنید تا بتوانم به شکل بهتری شما را راهنمایی کنم.
          موفق و پیروز باشید

          1. بررسی کردم دیدم که داخل قسمت coverage در قسمت Discovered – currently not indexed قرار گرفتن. حدود یک ماه است که ایندکس نشدن.
            هیچ محتوای تکراری یا ریدایرکت یا صفحه 404 وجود نداره.
            توسط فایل robots.txt بلاک نشدند و عملا راهی به ذهنم نمی رسه

            1. با سلام دوست عزیز
              در صورت مشاهده این پیغام در واقع می توانید متوجه این موضوع شوید که موتورهای جستجو گوگل به منظور ایندکس کردن صفحات مورد نظر را بررسی کرده است اما در نهایت به این نتیجه رسیده که نباید آنها را ایندکس کرده یا در نتایج جستجو نمایش دهد. در واقع این اتفاق به هیچ عنوان به این معنا نیست که صفحات فوق دارای خطایی هستند و در واقع مشکل گوگل محتوای قرار گرفته در صفحات است. به منظور رفع این مشکل شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه به درستی سازماندهی شده است و در آن از دسته بندی و بخش بندی استفاده شده است. همچنین محتوای تکراری نیز در صفحات فوق وجود ندارد. با بررسی محتوا صفحات و رفع آن این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.
              موفق و پیروز باشید

  9. سلام وقت بخیر
    من حدودا 4 روز است ک در قسمت سایت مپ ادرس سایت را وارد کردم و با موفقیت ثبت شده است. بعد از 4 روز در قسمت coverage ارور با نام submit url marked noindex وجود دارد. برای چک کردن صفحاتی که ایندکس نمی شود:
    1- تنظیمات پیشرفته در قسمت یواست سئو را چک کردم. درست بود و مطالب ایندکس بله بود.
    2- در قسمت پیشخوان: سئو > ظاهر جستجو : چک شد تمام مواردی ک نیاز ب ایندکس بود بله است.
    3- سورس سایت را با view page source چک شد متاتگ روبوت بر روی ایندکس و فالو بود.
    4- فایل های robots.txt را چک کردم قسمت Disallow مشکلی نداشت.
    5- سایت مپ را در گوگل چک کردم بازهم مشکلی نداشت. اما در سرچ کنسول ارور Validation بصورت not started است، لطفا بفرمایید بابت ارور ها چه کاری لازم است تا انجام شود؟

  10. سلام خسته نباشید.
    من سایتی در زمینه فروش قالب و افزونه وردپرس دارم و همزمان مقالاتی رو هم منتشر میکنم. لینک های که مربوط به صفحات مقالات هست به خوبی ایندکس میشه ولی صفحات مربوط به فروشگاه که از افزونه edd استفاده میکنم به خوبی ایندکس نمیشه و این اخطار رو میده URL is on Google, but has issues. مشکلشو چجوری برطرف کنم. ممنون

    1. سلام روزبخیر؛

      URL is on Google, but has issues
      زمانی که با این پیغام مواجه شدید باید بدانید که URL مورد نظرتان ایندکس شده است و می توانید آن را در نتایج جستجو گوگل مشاهده نمایید. اما صفحه با مشکلاتی مواجه است که روی عملکرد آن تاثیر منفی گذاشته است. مشکلاتی در زمینه صفحه AMP یا داده های ساختار یافته غیر صحیح برای یک کلمه کلیدی پر سرچ در صفحه و موارد مشابه دیگر که روی عملکرد صفحه مورد نظر تاثیر می گذارد.
      در صورت مواجه با این پیغام لازم است که اطلاعات قرار گرفته در بخش warnings یا errors را مطالعه نمایید.

  11. با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون.
    من سایتم تا چهار پنج ماه پیش با لغات مورد نظرم توی سرچ گوگل میومد اما دیگه با جستجوی اون لغت دیگه توی نتایج گوگل نیست ویا خیلی تک و توک میاد به صورت موقت
    میخواستم بدونم مشکلش چیه؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      متوجه منظورتان نشدم. لطفا دقیق تر مشکل پیش آمده را توضیح دهید تا بتوانم به شکل بهتری شما را راهنمایی کنم. در آدرس url وب سایتتان این عبارت مشاهده می شود؟
      موفق و پیروز باشید

  12. سلام
    من سایت تو گوگل و یک مطلب رو تو گوگل اینکس کردم ولی هنوز وقتی با site:….میرم نه ساتمو میاره نه مطلب رو
    بعد وقتی دوباره اینکس میکنه انجام میشه ولی هر بار که ایندکس کنم میشه
    تو یه سایت دیگه یک بار ایندکس کردم اومد دوباره اینکس کنم گفت ایندکس شده و یه علامت تیک سبز اومد ولی تو این سایتم نمیشه.

    1. سلام روزبخیر؛
      وقتی با پیغام URL is on Google مواجه میشید یعنی آدرس مورد نظر توسط ربات های گوگل مشاهده و ایندکس شده.

  13. سلام وقت بخیر
    میخاستم بدونم اگه صفحه هایی که No index هستش رو حذف کنیم تو سئو مشکلی بوجود میاد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      خیر چون توسط موتورهای جستجو ایندکس و شناسایی نشدن مشکلی به وجود نمیاد اما اگر در قسمتی از سایت به این صفحات لینک داده باشید ارور 404 میگیرید. حتما لینک ها رو بررسی کنید.

  14. با سلام
    مدتی است که صفحات من در گوگل ایندکس نمیشود زمانی که این مشکل را در سرچ کنسول برسی میکنم به این گونه جواب میدهد
    صفحع شما قابلیت ایندکس شدن را دارد اما در فهرست موجو نیست.
    این مشکل به خاطر چیست
    آیا به این خاطر است که نام سایت را تغییر دادم

    1. با سلام دوست عزیز
      دقیقا در سرچ کنسول با چه پیغامی مواجه می شوید؟ آدرس وب سایت را تغییر داده اید یا عنوان وب سایت؟ اگر به شکل دقیق تری اقداماتی که داشته اید و پیغامی که مشاهده می کنید را توضیح دهید، می توانیم به شکل بهتری مشکل پیش آمده را مرتفع سازیم.
      موفق و پیروز باشید

      1. سلام

        سایت بنده هیچ کدام از خطاهای ذکر شده را ندارد.

        بنده حدود 10 ماه است که وبسایتم را بروز نکرده بودم. الان چند روزه بروز میکنم.
        اما متأسفانه در گوگل بعد از ده ها ساعت، مطالب ایندکس می‌شود
        و یا ناچار میشم بصورت دستی ایندکس کنم.

        در صورتی که ده ماه قبل هر مطلبی را بصورت اختصاصی تولید میمردم در صفحه نخست بود.

        میخواستم ببینم دلیلش میتونه به علت عدم برروزرسانی چند ماهه باشه؟

        1. سلام و احترام؛
          بله قطعا موثر هست. چرا که سرعت ایندکس محتوا با سرعت بروزرسانی و انتشار محتوا رابطه مستقیمی داره به عنوان مثال سرعت ایندکس محتوا در وبسایت های خبری بسیار بالاست چرا که در هر ساعت تعداد زیادی محتوا منتشر میکنن
          سعی کنید در بازه های زمانی منظم در خصوص انتشار محتوا اقدام کنید. به مرور سرعت ایندکس مقالاتتون بالا میره.

  15. سلام و عرص ادب
    من لینک مطالب سایت رو که با سرچ کنسول برسی میکنم همه چیز مرتبطه و تیک سبز رو نشون میده ولی
    زمانی که به صورت site:namesite.com جستجو میکنم برخی از مطالب که تیک سبز رو داشتن نشون نمیده
    من چند وقت پیش هم اسم سایت رو عوض کردم
    علت چی میتونه باشه و راه حلش چیه

  16. سلام خسته نباشید ،مشکلی که واسه ربات های جستجوگر گوگل پیش اومده و مطالب رو ایندکس نمیکنه کی حل میشه،؟از ۲۷ مهر این مشکل هستش

    1. سلام روزبخیر؛
      بر اساس اطلاعیه عمومی که منتشر شده بخاطر بروزرسانی ها قابلیت ایندکس محتوا به صورت موقت حالت تعلیقی گرفته اما بعد از اتمام پروسه احتمالا قابلیت دوباره در اختیار کاربرن قرار میگیره و در این بازه باید اجازه بدید ربات های موتورهای جستجو روال طبیعی خودشون برای ایندکس محتوا رو طی کنند. می تونید ربات ها رو در خصوص سایتتون شرطی کنید یعنی در فواصل زمانی منظم و در ساعات خاصی محتوا رو منتشر کنید به این صورت اعلام می کنید که ساعات انتشارتون کی هستش و سایت کی بروز میشه به این صورت احتمال شرطی شدن وجود داره و محتوا راحت و سریع تر ایندکس میشه.

  17. سلام
    بنده سایتم هیچکدوم از این مشکلات رو نداره همه صفحاتشم به خوبی ایندکس میشه
    ولی یه صفحه رو هرکاری انجام دادم ایندکس نشده.
    بنظرتون چه کاری باید انجام بدم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      ایندکس نشدن یک صفحه خاص دلایل متعددی میتونه داشته باشه مثلا ممکنه اجازه بررسی اون صفحه محدود شده باشه.
      باید فایل robots.txt سایتتون رو بررسی کنید. در این راستا می تونید راهنمای آموزش ساخت فایل robots.txt برای وردپرس و بهینه سازی آن رو مطالعه کنید.

  18. سلام وقت بخیر من یه سایت شرکتی زدم که تمامی صفحه هام ایندکس شده و رتبه بالایی داره ولی دوتا از پست هایی که گذاشتم توی نتایج جستجو نمیاد، صفحه هیچ مشکلی از نظر سئو نداره،توی قسمت
    url inspection وقتی لینک پست ها رو میزنم مینویسه صفحه ایندکس شده و مشکلی نداره، حتی توی گوگل site:my domin/my post رو میزنم صفحه رو میاره بالا ولی با کلمات کلیدی اصلا نمیاد تا ۱۰ صفحه هم گشتم.مطلب پست هام و کیفیتش از نظر سئو حداقل باید صفحه دوم بیاد.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      موقعیت محتوا در نتایج موتورهای جستجو به عوامل متعددی بستگی داره مخصوصا اگر کلمات پررقابت رو به عنوان کلمات کلیدی در نظر گرفته باشید کارتون پیچیده و سخت تر هم میشه و مستلزم صرف زمان هست می تونید رقاباتون رو بررسی کنید محتوایی کامل تر ارائه کنید فایل های کمکی مثل ویدیو و … هم در محتواتون درج کنید. روی lsi ها مانور بدید بعد از گذشت مدت زمانی محتوا رو هم آپدیت کنید همچنین می تونید کامنت های درج شده در پست کاربرانتون رو مطالعه به عنوان سوالات متداول در پست خودتون درج و پاسخ بدید. به مرور محتواتون قدرتمندتر میشه و در نتایج بالاتر ظاهر میشه.

  19. سلام من کردم ولی حالا بالای صفحه یه چیزی نشون میده که اینطوریه ” /> چیکار کنم بره
    ؟

  20. راستش مربوط به این پست نیست. همه جا دارم میگم یکی جواب بده. وقتی کد اچ تی ام ال رو توی هدر سایت قرار دادم حالا توی هدر توی یه نوار سفید اونی که گفتم رو میاره😑

  21. با سلام و وقت بخیر
    سرکار خانم اسماعیلی و خانم خیبرگیر ممنون میشم در مورد طراحی سایت و سئو یه نفر منصف و کاربلد معرفی کنید
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر جناب صحبت زاده؛
      متاسفانه در زمینه طراحی سایت خدماتی ارائه نمیکنیم اما در زمینه مشاوره سئو میتونید داخل سایت میزبان فا عضو و یک تیکت در این خصوص ارسال کنید تا راهنمایی بشید.

  22. سلام دوستان
    وب سایت جدیدی راه اندازی کردم که لینکش رو در انتها قرار میدم
    مشکل من اینه که گوگل آنالیز هیچ بازدیدی رو نشون نمیده تقریبا یک هفته هست که گوگل آنالیز رو راه اندازی کردم
    لطفا اگه کسی از دوستان مشکل رو میدونه به بنده پاسخ بده
    خیلی ممنون

  23. سلام بنده حدود دوهفته ای هست که وبسایتمو به گوگل معرفی کردن و هنگام معرفی حدود 130 تا محصول داشتم . بعد از یک بررسی کلی از بین هفتصدو خورده ای لینک حدود 518 تاشو ارور noindex داده . الان یک هفته ای هست که استارت زده ولی ایندکس نمیکنه

    1. با سلام دوست عزیز
      در صورت تمایل شما می توانید خودتان به صورت دستی درخواست ایندکس را مطابق با آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول ارسال نمایید. همچنین مطالعه مقاله validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل می تواند به شما کمک کند تا با انواع وضعیت خطاهای سرچ کنسول بیشتر آشنا شوید.
      موفق و پیروز باشید

  24. سلام وقت بخیر
    من یک سایت تبلیغاتی دارم که هر روز کاربران داخلش آگهی ثبت میکنن تقریبا نزدیک دو ساله از عمر دامنه میگزره اما روند رشدش در موتورهای جستجو کنده آگهی ها ایندکس میشن اما مقالاتم به سختی .. با لینک سازی در سایتهای دیگه احتمال ایندکس پیدا میکنن با اینکه مقالاتم از آگهی هام قوی تر هستن .. ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور می تونم کسب و کارمو رشد بدم.

    1. با سلام دوست عزیز
      شما باید روی سئو محتوای خود کار کنید تا روند ایندکس محتواهای سایتتان بهبود پیدا کند. در همین راستا می توانید مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت + آموزش سئو را مطالعه نمایید. همچنین می توانید روزانه و در یک ساعت مشخص اقدام به انتشار یک محتوا نمایید تا موتورهای جستجو شرطی شده و روزانه در همان ساعت مشخص برای بررسی و ایندکس محتواهای وب سایت شما اقدام نماید.
      موفق و پیروز باشید

  25. سلام خسته نباشید من سایتم را تازه راه اندازی کرده ام چرا صفحات ایندکس نمی شوند به صورت دستی هم ایندکس کردم

    1. سلام روزبخیر؛
      به صورت طبیعی ایندکس شدن صفحت ممکنه مدت زمانی طول بکشه این بازه به ربات های موتورهای جستجو بستگی داره در برخی سایت ها که تغییرات زیادی دارن مثل سایت های خبری که هر لحظه در حال بروزرسانی سایت هستند بررسی لینک ها و کرول کردن خیلی سریع تر صورت میگیره.
      شما میتونید صبر کنید تا این روال به صورت طبیعی صورت بگیره و یا اینکه درخواست بررسی لینک رو در سرچ کنسول گوگل صادر کنید.
      در شرایط خاص باید بررسی کنید که سایت در حالت نو ایندکس قرار نگرفته باشه.

  26. سلام،ببخشید سایت من ایندکس شده و وقتی اسمش رو داخل گوگل بزنی میاره و چند تا مطلب هم ایندکس کرده.
    ولی مشکل اینه که مطالب جدید دیگه ایندکس نمیشن فقط همونا که از قبل ایندکس شدن موندن.
    الان یه ماهه گذشته هنوز مطلب جدیدی رو ایندکس نکرده و ارور خاصی هم برام نمیده چند بار هم درخواست دادم به گوگل ولی هیچی نشد!
    لطفا اگه میشه کمک کنید مرسی.‌

    1. با سلام دوست عزیز
      سرعت ایندکس محتواهای وب سایت شما کاملا به ارزش وب سایت شما از دید گوگل وابسته است. هر چقدر که وب سایت شما فعال تر باشد، به مرور سرعت ایندکس شما نیز افزایش پیدا می کند. شما می توانید به کمک آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول را به صورت دستی ایندکس کنید اگر اروری را دریافت نکرده و وارد صف انتظار برای ایندکس شدید، نشان دهنده این موضوع است که مشکلی برای ایندکس وجود ندارد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید محتوا ایندکس شده است نیز می توانید آدرس صفحه مورد نظر را به صورت site:yourdomain.com جستجو نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  27. با سلام
    من بااار ها وبلاگ ساختم توی وبسایت بلاگ بیان
    تمام مراحل برای ثبت سایت و مطالب به گوگل کنسول هم درست پیش میرم
    اما گوگل فقط دو تا مطلب اول من رو به اشتراک میزاره و بقیه مطالبم رو ایندکس نمیکنه
    حتی با test live url هم ایندکس میشه و تیک سبز هر سه بخش میاد
    اما بازم ایندکس نمیشه
    مشگل از کجاست؟؟؟؟
    ممنون از سایت مفیدتون

    1. با سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه در هنگام ایندکس کردن لینک مورد نظر با خطایی مواجه نمی شوید، بهتر است برای اینکه اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در گوگل ایندکس شده است یا نه لینک مورد نظر خود را به صورت site: your url جستجو کرده و به جای Your url آدرس مورد نظر خود را به صورت کامل وارد نمایید. اگر در نتایج نمایش داده شد یعنی لینک مورد نظر ایندکس شده است و تنها در رقابت با سایر وب سایت ها امکان رسیدن به جایگاه های ابتدایی را نداشته است که در این صورت باید روی سئو آن بیشتر کار کنید.
      موفق و پیروز باشید

  28. سلام وقتتون بخیر
    من سایتم رو در قسمت url inspection وارد کردم و درخواست ایندکس دادم اما دو روز گذشته و همچنان پیغام URL is not on Google
    This page is not in the index, but not because of an error. See the details below to learn why it wasn’t indexed رو نشون میده چقدر طول میکشه تا فرآیند ایندکس شدن انجام بشه ؟ سایت من https هست اما زمانی که https میزدم قبول نمیکرد و زمانی که در کادر url inspection آدرس http وارد کردم تونستم این قسمت رو ببینم علتش چی میتونه باشه ؟ ممنون از وقتتون

    1. سلام و احترام؛
      در ابتدا بررسی کنید تمامی ادرس های سایت از پروتکل http به https سوئیچ شده باشه.
      بعد بررسی کنید چه پروپرتی در سرچ کنسول معرفی شده؟ دقت کنید که نسخه https سایتتون در سرچ کنسول به عنوان نسخه اصلی و فعال سایت تعریف شده باشه.
      در خصوص زمان ایندکس هم کاملا به ربات های موتورهای جستجو بستگی داره.

  29. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید یه سوالی داشتم من در کلمه کلیدی مدنظر خود سایتم رتبه اول یا دوم گوگل بود ولی یهو به رتبه ۵ اومد و الان بعد دو سه روز هنوز نتونستم به رتبه اول یا دوم برسونمش؟ به نظرتون علت این امر چی می تونه باشه و چیکار کنم تا دوباره برگرده و چه تایمی طول می کشیه؟
    با تشکراز سایت خوبتون

    1. سلام و احترام؛
      چه مدته سایتتون راه اندازی شده؟
      با توجه به رقابت با سایر وبسایت ها هیچ وقت نمیشه در یک رده ثابت موند و این تغییر رده به صورت بالانس ادامه دار هست اما برای اینکه وبسایتتون رو به نتایج ابتدایی موتورهای جستجو ببرید یکسری نکات رو باید رعایت کنید مثل:
      تولید محتوای اساسی و هدفمند
      لینک سازی های داخلی و همچنین لینک از صفحات ارزشمند به صفحه اصلی سایت
      فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت ورودی
      آپدیت منظم محتوایی
      بررسی و آنالیز رقبا (مخصوصا رقبایی که در صدر نتایج قرار دارن.)
      یک لینک آموزشی هم خدمتتون ارسال میکنم میتونید روی قسمت های مختلف وبسایتتون پیاده سازی کنید:
      آموزش کسب رتبه اول گوگل

  30. ممنون از پاسخگوییتون و لینک ارسالی
    سایت تقریبا 15 سالی هست راه اندازی شده
    مواردی هم که فرمودید تمام سعیمون رو می کنیم که درست انجام بدیم
    با تشکر از شما و سایت خوبتون

  31. سلام خسته نباشید میخاستم بدونم که ایا سئوی صفحاتی نظیر تماس باما و درباره ما مهمه؟؟ یا نه باید برای ربات های گوگل بسته بشه؟؟ چون نمیشه کلمات کلیدی خاصی برای این صفحات پیداکرد و در صد جستجوش پایینه . از طرفی اگه سئوش پایین باشه روی دامین اتوریتی تاثیز میذار پس باید چیکا کرد بهترین کار چیه ایا برای ربات ها ببندیم؟؟ یانه باس سئو کنیم؟؟؟ ممنون میشم جوابمو بدین چندین بار سوال پرسیدم کسی جواب نداده ممنون میشم ایندفغه پاسخگو باشید

    1. با سلام دوست عزیز
      تصمیم گیری درباره این صفحات به سیاست های کاری شما بستگی دارد. اما پیشنهاد من این است که روی این صفحات نیز همانند صفحات دیگر کار کرده و دسترسی به آن را نیز برای موتورهای جستجو باز نگه دارید. چرا که عملکرد مناسب شما در خصوص سئو این صفحات می تواند به بهبود سئو کل سایت کمک کرده و در کنار آن وجود چنین صفحه ای در نتایج جستجو نیز می تواند به صورت مستقیم روی اعتبار و برند شما نیز در نگاه کاربران نیز تاثیر بگذارد.
      موفق و پیروز باشید

  32. سلام وقت بخیر
    من سایت مپ رو با افزونه یواست ساختم و داخل گوگل سرچ کنسول هم ثبت کردم ولی در قسمت post-sitemap.xml ارور Missing XML tag رو نشون میده. و پست ها داخل گوگل هم ایندکس نمیشن
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا زمانی نمایش داده می شود که در نقشه سایت شما هیچ موردی قرار نگرفته باشد. به منظور رفع این خطا باید محتوا جدید ایجاد کنید تا در نقشه سایت قرار بگیرد. اگر هم وب سایت شما دارای محتوا می باشد پیشنهاد می شود کش وب سایت خود را به صورت کامل پاک کنید و دوباره امتحان نمایید. در همین راستا می توانید مقالات آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل، آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس و آموزش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  33. سلام
    من حدود یک ماه هست که مقالات وبلاگم ایندکس میشه ولی در نتایج گوگل نمایش داده نمیشه. مشکل چی میتونه باشه؟؟

  34. سلام حدودیک ماه پیش یک سایت ساختم ودرگوگل دامنه رو ثبت کردم ولی هنوزوقتی درگوگل سرچ میکنم سایت بالانمیادفقط دوسه بارسرچ کردم سایت بالااومدمیشه راهنماییم کنیدکه بایدچه کاری انجام بدم

    1. سلام و احترام؛
      آیا کلید واژه خاصی را جستجو کردید یا آدرس دامنه در مرورگر وارد کردید؟
      در صورتی که تمایل دارید با جستجوی یک کلیدواژه خاص سایت شما در نتایج جستجو قرار گیرد می بایست روی مباحث بهینه سازی و سئو سایت کار کنید.
      کسب رتبه 1 گوگل

  35. با سلام و احترام
    آیا سایت در حال تعمیر در گوگل ایندکس می شود؟
    در صورتی که بخواهیم قالبی را روی سایت دارای محتوا نصب کنیم، چه راهکاری برای عدم ایندکس موقت سایت موجود است؟
    با تشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور معمول وب سایت هایی که درحال تعمیر و نگهداری هستند ارور 503 را به موتورهای جستجو برمیگردانند که این امر سبب می شود تا ایندکسی صورت نگیرد. اما در حال coming soon ایندکس محتواهای وب سایت شما صورت می گیرد و وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود. اما به شما پیشنهاد می شود تا قبل از کامل شدن وب سایت خود و پیش ار هر اقدامی مطابق با آموزش جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو پیش بروید تا موقتا دسترسی موتورهای جستجو به صفحات وب سایت شما بسته شود و خیالتان در خصوص ایندکس نشدن محتواهای موقت نیز راحت شود.
      موفق و پیروز شوید

  36. با سلام و احترام .
    تعدادی از محصولات فروشگاه من در جستجوی تصاویر گوگل با نام و کد یک محصول (مثلا محصول p31) اینکس شدن .
    در گوگل تصویر محصول درست هست اما در لینک همه این تصاویر اشتباها نام یک محصول واحد p31 نوشته شده.
    وقتی که روی لینک کلیک میکنم ، تمامی این لینکها به آدرس برگه محصول تکی یک محصول p31 منتقل میشن .
    البته سعی کردم هم برگه ای که اشتباه ایندکس شده و هم آدرس اشتباه مقصد رو در قسمت url inspection درخواست ایندکس بدم اما هنوز مشکل حل نشده.
    درخواست یه راهنمایی هم از خدمتتون دارم لطفا بفرمایید محصولاتی که با عنوان بایگانی محصولات(در سمت لینک تصویر) ایندکس شدن با url inspection مشکلشون حل میشه؟
    با تشکر فروان از لطف شما.

  37. سلام
    یکی از url های من در قسمت live test سبز شده است ولی در قسمت google index هنوز که هنوزه خاکستری هست. آیا این صصفحه هنوز ایندکس نشده؟

  38. سلام خسته نباشید
    بعضی وقتا یک url رو داخل سرچ کنسول چک می کنیم و به ما میگه ایندکس شده و کوئری هم گرفته اما زمانی که با site:yourwebsite.com داخل خود گوگل چک می کنیم چیزی نمایش نمیده و میگه که این url ایندکس نشده دلیلش چی میتونه باشه؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      ملاک اصلی شما باید سرچ کنسول و گزارش های ارائه شده در آن باشد. اما در خصوص عدم نمایش لینک در گوگل این احتمال وجود دارد که فرمت را به صورت اشتباه وارد کرده باشید. پیشنهاد می شود سایر لینک های خود را نیز امتحان کنید تا از صحیح بودن ساختار سرچ صورت گرفته اطمینان پیدا کنید.
      موفق و پیروز باشید

  39. ازتون ممنونم برای مطالب مفیدی که منتشر میکنید .
    من با توجه به مطالب از url inspection استفاده کردم این خطا رو میده Inspect a URL in the currently selected property or switch properties

    و اینکه سایتم رو با site: domain name چک میکنم بقیه صفحات ایندکس نشده چه کنم؟
    البته اگر بشه اسکرینم براتون بفرستم تا ببینید خیلی خوب میشه

    1. با سلام پریسا عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. خطایی که مشاهده می کنید بیانگر این امر است که لینکی که قصد ایندکس آن را دارید، مربوط به دامنه ای که در سرچ کنسول ثبت کرده اید، نمی باشد. اطمینان حاصل کنید که دقیقا وارد سرچ کنسول مورد نظر رفته و فرآیند ایندکس صفحات را دنبال می کنید.
      موفق و پیروز باشید

  40. سلام وقتتون بخیر، بعضی از مقاله هام رو وقتی ایندکس میکنم. پس از گذشت چن روز هم، ربات های گوگل مقاله هامو شناسایی نمیکنند.و اون مقاله در گوگل نمایش داده نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  41. سلام خسته نباشید سایت های من در کلمات کلیدی نفر اول صفحه اول گوگل هستند اما چند هفته ای میشه که سرعت ایندکس شدن مطالب من پایین اومده یا فقط تگ مطالب ایندکس میشود. من چنتا سایت دارم که برای اونا هم همین مشکل هستو میخواستم راهنمایی کنید مشکل از چیه ایا ممکن از سمت خود گوگل باشه مشکل ؟

  42. سلام ، الان ۴ ماهه که گوگل هیچ صفحه ای رو از سایتم ایندکس نمیکنه ، نه تنها ایندکس نمیکنه ، حتی صفحاتی که حذف شدن هم از لیست ایندکس هاش خارج نمیکنه ، و حتی به صورت دستی هم معرفی میکنم تو سرچ کنسول الان ۴ ماهه انگار نه انگار … صفحاتی هم که شناسایی میکنه میره تو بخشی که خزیده شده اما نمایه نشده … راه حلی پیشنهاد میکنید به من مشکلم رفع بشه ؟ تشکر از شما

    1. سلام،ببخشید من یک سوال داشتم
      خواهرم یه چتروم با چتروم ساز زد بعد 4 ساعت چترومش تو گوگل ایندکس شد و تعدادی کاربر وارد چترومش شدن
      ولی من که با اون چترون ساز چتروم زدم هیچ کی نیومده
      دلیلش چیه؟
      اخه مال خواهرم فرقی با مال من نداره

  43. سلام و خسته نباشید
    مرسی از سایت خوبتون
    من سایتم رو توی سرچ کنسول ثبت کردم و سایت مپ رو هم معرفی کردم
    اما وقتی سایت رو با پیشوند :site هم سرچ میکنم هیچی بالا نمیاد!!!!!
    تگ نوایندکس هم نخورده

    1. سلام و احترام دوت عزیز؛
      مدت زمانی را باید شکیبا باشید تا وبسایت شما ایندکس شود.

  44. سلام وقتتون بخیر ممنون از کلیه مطالبی که ارائه میدین و پاسخ سوالات را هم صبورانه میدین.
    در رابطه با جستجوی تعداد صفحات ایندکس شده سایت در گوگل (site: excample.com) که باید تعداد صفحات سایت رو نشون بده. من در زمان های مختلف که حتی با آی‌پی های مختلف هم سرچ میکنم هر بار یه تعداد نشون میده! یبار 800 یبار 2150 یبار 900 یبار 1800 . اما یکبار با آی‌پی امریکا سرچ کردم بطور کامل با تعداد صفحات سایت‌مپ در گوگل کنسول یکسان بود! اینکه برای آی‌پی‌های ایران اگر بدین شکل هربار یه تعداد بهم نشون میده یا بخاطر اکانت گوگل که لاگین هستم، هستش اصلا برام مهم نیست! مهم اینه که آیا واقعا تعدادی از صفحات سایتم رو در نتایج جستجوی کاربران نشون نمیده یا میده؟ اینو چجوری باید متوجه بشم؟!
    تشکر میکنم از پاسختون

  45. باسلام و احترام
    الان یک هفته میگذره که سایتم رو در گوگل سرچ کنسول ثبت کردم و هنوز هیچی رو در سرچ بالا نمیاره

    و وقتی وارد اکانت سرچ کنسول میشم فقط ماژول اول که پرفورمنس هست رو نمایش میده و بقیه رو میزنه در روزهای بعد بازدید کنید
    آیا مشکل سعو یا دیگری در سایت هست
    باتشکر

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      مدت زمانی به طول می انجام تا سایت شما آنالیز و داده های مربوطه در سرچ کنسول نمایش داده شود.

  46. با سلام و احترام
    به تازگی یک ارور در گوگل سرچ کنسول ما رویت شده با عنوان (Submitted URL marked ‘noindex’) و صفحه ای رو که مشخص کرده به عنوان صفحه شامل اشکال (صفحه سبد خرید) ما هست.میخاستم بدونم باید چیکار کنیم تا این مشکل برطرف بشه؟
    با تشکر

  47. سلام وقت بخیر
    یکی از برگه های من الان به مدت یک ماه هست که ایندکس نشده است ،متاتگ ها رو بررسی کردم اوکی بود همچنین فایل robots رو.
    چندین بار به صورت دستی درخواست دادم ولی ایندکس نشده،
    هنگام این که روی گزینه test live کلیک میکنم تمام تیک ها سبز رنگ هست و پیغام URL is available to Google این رو میده ولی هنگامی که fech میکنم و الان یک ماه هست که همین کار رو مرتب میکنم URL is not on Google این رو نشونم یده و ثبت نشده تو گوگل.
    خواستم ببینم علت چیه و راهنمایی کنید!ایا مشکل ایندکس هست یا اینکه تاخیر در ایندکس و راهکاری که به بنده توصیه میکنید چی هست.خیلی ممنونم از وبسایت خوبتون

  48. سلام خسته نباشید ببخشید من یه سوال دارم من یک وبسایت دارم ولی هرچی مقاله منتشر میکنم گوگل ایندکس نمیکنه قبل از حدود سه ماه پیش تمام مقالات 12 ساعت ایندکس میشد ولی الان هیچی هرکار میکنم اصلا ایندکس نمیشن ولی وقتی test live میزنم میگه هیچ مشکلی نداره برای ایندکس و وقتی درخواست دستی میدم اصلا هیچ برسی نمیکنه تمام روش ها من امتحان کردم ولی بازم هیچی نه محدودیت در robots.txt هست و نه مشکل دیگه از چند روش هم وریفای کردم سایتمو گفتم شاید دسترسی نداره ولی بازم هیچی میتونید راهنمایی کنید ممنون میشم

  49. ممنون از مقاله خوبی که وقت گذاشتین و آماده کردین
    الان یکی از سایتهای مشتریانم چند هفته است اندکس نمیشه
    و هیچ داده ای در سرچ کنسول نداره
    سایت هم بیش از یک سال عمر داره
    سایت مپ و فایل ربات دات تی اکس تی هم درسته
    و افزونه سئوی رنک مث که بهترین افزونه سئو از دید اسفهلان هست هم به درستی تنظیمه مثل دهها سایت مشتری دیگه
    ولی انگار گوگل سایت را نمی بینه
    با روش url هم معرفی شده به سرچ کنسول
    آیا موارد دیگه میتونه تاثیر داشته باشه؟؟

  50. سلام من نوجوان هستم میخوام وبلاگم که با سیستم وبلاگ دهی زدم توی گوگل جزو صفحه اول باشه
    و اینکه سیستم های وبلاگ دهی سئوشون راحت تره ،از سایت، خودم به شخصه دیدم.
    ولی مهم اینه که میخوام صفحه اول گوگل باشه.
    به جز گذاشتن مطالب مفید که باید انجام بشه چه راه های وجود داره که وبمون بره بالا؟
    برای سیستم های وبلاگ دهی.
    باتشکر از شما

    1. سلام و احترام سارینا عزیز؛
      نوشتن مطالب مفید و غیر تکراری، افزایش فعالیت وجذب کاربران ثابت، استفاده از تصاویر و داشتن محتوایی با گرافیک قوی، استفاده از کلیدواژه های مورد جستجوی کاربران، لینک دادن به سایر بلاگ ها و معرفی یکدیگر به صورت دو طرفه و… می تواند موثر واقع گردد.

  51. سلام .روز بخیر
    ی سوال از خدمتتون داشتم، ممنون میشم پاسخ بدید

    وقتی ایندکس یک سری از مقالات سایتم رو را در گوگل بررسی می کنم، یک سری از مقالات چند دقیقه بعد از انتشار ایندکس می شوند ولی تعدادی هم نه و مثلا دو ساعت بعد که مجددا بررسی می کنم، ایندکس شدند و زیر عنوان مقاله در گوگل نوشته 2hours ago
    آیا به این معنی هست که این مقالات چند دقیقه بعد از انتشار ایندکس شدند ولی نمایش داده نشدند ؟؟
    چه دلیلی برا تاخیر در نماش وجود داره و چه فاکتورهایی ممکنه تاثیرگذار باشه؟

  52. سلام گوگل محتواهای سایت مرا ایندکس نمی کنه
    فقط برگه هامو و مقدار کمی پست ایندکس کرده.
    ار راه اندازی سایت 5 ماه گذشته

  53. سلام وقت بخیر چند ماهی هست سایتم مطالبش توی گوگل ایندکس نمیشه و با این پیغام مواجه میشم

    Sorry–we couldn’t process this request because you’ve exceeded your daily quota. Please try submitting this again tomorrow.

    در صورتی که حتی یک مطلب هم ایندکس نکردم و محدودیت روزانه رو هم رد نکردم ممنون میشم کمکم کنید

  54. سلام مقاله خوبی بود خیلی ممنون
    بنده سایتم رو به گوگل معرفی کردم و در 3 4 روز اول 5 تا از صفحه های سایت به درستی ایندکس شدن.
    بعد از زمانی که اون صفحه ها ایندکس شدن هرچی صفحه جدید به سایت اضافه میکنم ایندکس نمیشن. حدود 1 ماه از معرفی سایت به گوگل گذشته و از زمان معرفی بعضی صفحه هایی که هنوز ایندکس نشدن حتی 2 3 هفته هم گذشته
    کل صفحه های سایت حدود 20 تا هست و حدود 5 تا از این صفحه ها ایندکس شدن
    12 تا از صفحه ها تو حالت Discovered – currently not indexed قرار گرفتن با اینکه به صورت دستی معرفیشون کردم
    دو تا صفحه هم تو حالت Crawled – currently not indexed قرار گرفتن
    مشکلی از لحاظ Robots.txt و تگ های Robots هم وجود نداره
    اکثر تصاویر هم تصاویر گرافیکی هستن که خودم طراحی کردم و تعداد خیلی کمیشون رو از سایت های stock مثل pexels دانلود کردم
    متن مقالات هم کپی نیست همچنین مقالات اسپم وجود ندارن
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  55. سلام خسته نباشید
    من تمام نکاتی ک ذکر کردید رو رعایت کردم ولی از یک ماه پیش تا الان هر محتوایی میذارم ایندکس نمیشه واقعا دگ نمیدونم مشکل کجاست لطفا راهنمایی کنید

  56. سلام خسته نباشید
    من قبلا سایتم ایندکس نمیشد ولی بعد از معرفی سایتم به گوگل سرچ کنسول منتظر ایندکس موندم و بازم متاسفانه ایندکسی صورت نگرفت در نتیجه مجبور شدم صفحات سایتم را به صورت دستی وارد کنم. پس از انجام ایندکس دستی سایتم مطالبش اومد رو گوگل،این روش رو ادامه دادم تا اینکه بعد از ز5 صفحه گوگل (50 مطلب) دیگه مطالبی رو که ایندکس کردم یومدند و فقط در حد 5 صفحه باقی موند الانم ایندکس مطالب جدید رو انجام میدهم ولی متاسفانه مورد جدیدی اضافه نمیشه و ثابت مونده. الان باید چی کار کنم ؟
    خیلی ممنون میشم اگه مشکلمو حل کنید.

  57. سلام وقت بخیر
    سایت نوپایی داریم که با ایندکس آن در گوگل به مشکل خورده ایم و همه جوره چک کرده ایم اروری نداشته و ندارد اما پس از گذشت 2 هفته هنوز ایندکس نشده

    1. سلام روزبخیر؛
      اصولا در ابتدای مسیر محتوا با تاخیر ایندکس می شود و با پست گذاری های منظم به پروسه ایندکس محتوا سرعت می بخشید.
      در صورتی که وبسایت شما به سرچ کنسول متصل شده از طریق آموزش زیر می توانید درخواست ایندکس شدن محتوا را ارسال کنید:
      آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

  58. سلام وقت تون بخیر
    ببخشید من مشکلی توی ایندکس شدن ندارم فقط صفحاتم تو نتایج سرپ نمیاد الان 2ماهه که سایت به گوگل معرفی کردم میخواستم دلیلش بدونم
    مرسی از راهنماییتون

    1. سلام و احترام سازا عزیز؛
      در نظر داشته باشید تهیه محتوای اصولی برای رفع نیاز کاربر گام اول می باشد سپس این محتوا برای موتورهای جستجو نیز بهینه شده باشد. در حقیقت محتوای شما می بایست سئو شده باشند تا در صدر نتایج مشاهده شوند. پیشنهاد می شود راهنمای زیر را نیز مطالعه نمایید:
      فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت + آموزش سئو

  59. سلام و وقت بخیر من این موارد رو که شما تو مقاله ایندکس نشدن سایت گفتید انجام دادم ولی مشکلم رفع نشده لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  60. سلام صفحات من ایندکس نمیشوند و این ارور برای من ارسال شده مشکل چیست؟
    To the owner of ***********.com:

    Search Console has identified that your site is affected by 1 Page indexing issue(s). The following issues were found on your site.

    Top Issues

    Excluded by ‘noindex’ tag

  61. سلام وقتتون بخیر باشه من صفحات سایتم در دوبخش Discovered – currently not indexed و Crawled – currently not indexed گیر کرده و اصلا ایندکس نمیشه بنظرتون چیکار کنم تا این مشکل حل بشه

  62. سلام.وقت بخیر.من چندماه هست که سایت دارم.تا یک ماه پیش وقتی در گوگل سرچ میکردم در صفحه گوکل می اومد ولی یک ماه هست که اصلا اسم سایتم در گوگل نمیاد و نشون نمیده.ممنون میشم کمک کنید چکار کنم تا دوباره صفحه اصلی سایتم به گوکل بیاد

  63. سلام من سایتم رو توی google search console ثبت کردم وریفای هم شد چند روز اول توی خود نوار گوگل که سرچ میکردم بالا میومد اما الان نه.مشکل خاصی هم توی سایت وجود نداره؛ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      از طریق لینک مقابل وارد کنسول خود شوید. https://search.google.com/search-console
      در نظر داشته باشید حتما با ایمیلی وارد شوید که در کنسول ثبت نموده اید.
      همچنین بررسی نمایید پراپرتری شما به درستی تعریف شده باشد.
      چک کنید به کدام روش سایت خود را در کنسول ثبت نموده اید و ایا خللی در این خصوص وارد شده یا چیزی سهوا حذف شده؟

  64. سلام. ممنون از مطالب مفیدتون
    صفحه من تو سرچ کنسول زده ایندکس شده ولی تو نتایج گوگل نمیاد … این دیگه چه بازیه؟
    یه سوال دیگه هم داشتم: تو افزونه رنک مث من، فایل ربات تکس موجوده آیا لازمه تو دایرکتوری هاست هم بزارمش؟

  65. سلام این اخطار برای من ایمیل شده مشکلش رو تو گوگل سرچ کردم متوجه نشدم میشه راهنمایی بفرمایید ممنونم
    Page indexing issues detected in *.ir

    To the owner of *.ir:

    Search Console has identified that your site is affected by 1 Page indexing issue(s). The following issues were found on your site.

    Top Issues

    Alternate page with proper canonical tag
    We recommend that you fix these issues when possible to enable the best experience and coverage in Google Search.

    1. سلام و احترام؛
      این پیغام در خصوص مبحث کنونیکال برای شما ارسال شده و اعلام کرده رای جلوگیری از هم نوع خواری از تگ کنونیکال استفاده گردد. بدین ترتیب شما در خصوص محتوای فعلی آدرس یکی از صفحات که دارای محتوای کامل و بهتر و البته نزدیک تر است را اعلام می کنید.

  66. سلام خسته نباشید.
    ببخشید من دیشب سایتم ایندکس شد اما متوجه شدم گوگل اسم سایتم رو تشخیص نمیده و سرچ کاربر رو تغییر میده.یعنی اگر اسم سایت من رو کسی تایپ کنه،گوگل سرچ کاربر رو تغییر میده و فکر میکنه غلط املایی داره . خواستم بپرسم روشی برای حل این مشکل هست که گوگل اسم سایتم رو اشتباه نگیره؟و دومین مشکلمم این هست با اینکه سایتم ایندکس شده اما تو گوگل سرچ کنسول اطلاعاتش نمیاد و میگه هنوز ایندکس نیست.ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام روزبخیر دوست عزیز؛
      مدت زمانی طول میکشد تا برند و نام سایت شما توسط موتورهای جستجو درک شود. برای تسریع این موضوع می توانید روی سئوی برند خود کار کنید. (با لینکسازی داخلی و خارجی و تولید محتوا و لینک دادن به برند و…)
      در خصوص سوال دوم نیز، چنانچه سایت و ادرس های مرتبط با صفحات در حال ایندکس شدن هستن به مرور زمان، دیتای مربوطه در سرچ کنسول نمایش داده می شود.

  67. سلام و وقت بخیر

    سایت من یکماه هست که در گوگل ایندکس شده اما:
    1- سرچ کنسول نوشته
    URL is not on Google

    2- حدود 80 تا 160 صفحه ایندکس میشه و بقیه صفحات ایندکس نمیشه مگر صفحه جدید ایجاد کنم که اضافه بشه اون هم بعضی مواقع.

    آیا این امر طبیعیه و صبر کنم درست میشه یا مشکلی وجود داره؟

    سپاس

  68. سلام وققتون بخیر. من دو سایت طراحی کردم و شروع کردم تبلیغ کردن و بک لینک گذاشتن در سایت های مشابه یکی از سایت هام بازخورد مثبت داشت و بک لینک گرفت و رتبه اش داره بالا میره اما اون یک سایت اصلا انگار نه انگار که تبلیغی براش انجام شده یا بک لینکی داره. میتونید راهنماییم کنید؟

    1. سلام و احترام؛
      فعالیت های این چنینی مثل لینکسازی خارجی قوائد و اصول خاص خود را دارد.
      چنانچه به درستی صورت گیرد می توانید رشد خوبی برای سایت به دنبال داشته باشید اما نکاتی در خصوص لینکسازی وجود دارد که حتما و قطعا باید رعایت شود تا سایت شما در چرخه منفی قرار نگیرد از جمله ارتباط موضوعی سایتی که در ان لینک درج می کنید، انکر تکست انتخابی، چگالی لینک ها، اسپم نبودن سایت انتخابی و موارد دیگر که خود یک تخصص محسوب می شود بنابراین از درج لینک در هر وبسایت یا منبعی خودداری کنید، قبل از لینکسازی حتما تحقیقات گسترده صورت دهید همچنین در نظر داشته باشید لینکسازی پروسه ای است باید به صورت منظم و طبیعی صورت گیرد و در صورتیکه این روال به صورت صحیح و ادامه دار باشد نتیجه ان را خواهید دید.

  69. سلام
    وقت بخیر
    چند وقتی است که در سرچ کنسول سایت بنده صفحات ایندکس نشده به دلیل Excluded by ‘noindex’ tag روزانه با توجه به روند تولید محتوا در حال افزایش است در واقع با انتشار هر مقاله یک صفحه با لینک مقاله و پسوند feed در صفحات ایندکس نشده اضافه می شود
    البته با یک جستجوی مختصر متوجه شدم ظاهرا مورد چندان حادی نیست چون خود مقاله اندکس میشود، ولی با توجه به افزایش روزانه این صفحات ایندکس نشده لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه از این روند جلوگیری کنم.

    با تشکر فراوان

  70. سلام وقت بخیر
    سوالی داشتم
    سایت من ایندکس شده اما نشان کوچک که همان لوگوی سایت هست در کنار صفحات و مطالب نشان داده نمیشود
    علت چیست و چگکنه میتوانم آن را برطرف کنم‌در ضمن سی ام اس وردپرس می باشد

  71. سلام وقت بخیر من از طریق دامین میخوام وارد سرچ کنسول بشم. ولی تاییدیه وارد شدن من نمیاد و نمیدونم دلیلش چیه اگر راهنمایی ام کنید ممنون میشم.

    1. سلام روزبخیر پریا عزیز؛
      قبلا از چه طریقی در سرچ کنسول سایت خود را ثبت نموده اید؟ ممکن است وریفای شما حذف شده باشد و می بایست مجددا صورت گیرد اما به اطلاعات قبلی دسترسی خواهید داشت.
      همچنین این امکان وجود دارد که دسترسی شما از سمت ادمین اصلی قطع شده باشد.

  72. سلام من سایتم چند روزه توی گوگل ثبت شده ایندکس هم شده ولی وقتی اسم سایت رو جستجو میکنم سایتم توی گوگل نیست ولی وقتی انگلیسی جستجو میکنم در اولین نتیجه میاد به میزبانی هاست و دامنه اطلاع دادم گفتن از متخصص حوزه سئو سوال کنید.

    1. سلام و احترام؛
      می بایست نام برند خود را به صورت فارسی و انگلیسی با لینک سازی و اقدامات دیگر سئو کنید در حقیقت به موتورهای جستجو این درک را می دهید که عبارت جستجو شده مرتبط با برند شماست.

  73. با سلام، من یک سایت فروشگاهی دارم که دسته بندی های محصول براساس برند ایندکس نمیشند و هیچ اروری هم نمیده، چیکار کنم؟

  74. سلام وقت بخیر در بعضی کلمات کلیدی با اسکیما گذاری صحیخ و امتیاز سئو بالای 95 درصد یک مشکلی در بعضی صفحات دارم که تو سرچ ALL گوگول نمیاره ولی تو سرچ تصاویر بالاترین رتبه وبالاترین جا نمایش میده تو سرچ کنسول فقط ارور تومان به ریال سایت داشتم که اونم تغییر دادم تو قسمت ایندکس سرچ کنسول هم ایندکس صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *