آموزش های وردپرس

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس yoast

سئو وردپرس این روزها یکی از مسائل بسیار مهم برای کاربران تلقی شده و همه در تلاش هستند تا به هر طریقی که شده نسبت به بهبود سئو سایت خودشون اقدام کنند تا در نتایج بالاتری در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند. سئو وردپرس چیزی نیست که شما با انجام اون در طول چند شبانه روز بهش برسید و لازمه تا برای سایت وردپرسی خودتون از همان زمان شروع کار حساب ویژه‌ای روی اون باز کنید و حسابی براش وقت بگذارید. همین مسئله این روزها به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شده که نتیجه اون برای خیلی‌ها خوب بوده که با استفاده از سئو وردپرس به کسب درآمد می‌پردازند و با گرفتن مبالغ کم و گاها بسیار هنگفت این ادعا را دارند که می‌تونند سایت شما را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنند. اما ماجرا اینجاست که اگر شما کمی به خودتون زحمت بدین میتونید تا خیلی از کارهایی که برای افزایش سئوی سایت توسط همین افراد صورت میگیره را خودتون انجام بدین و هزینه‌های هنگفتی برای این کار متقبل نشید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی کامل افزونه سئو وردپرس که اونو با نام yoast seo میشناسیم و یکی از افزونه‌های محبوب در زمینه بهینه سازی سایت های وردپرسی هست بپردازم. با استفاده از افزونه سئو وردپرس قادر خواهید بود تا سایت خودتون را به حد مطلوبی بهینه سازی کرده و اصلی‌ترین نیازهایی که برای بهینه سازی صفحات وب مورد نیاز است را با استفاده از این افزونه در سایت خودتون فراهم کنید. به عنوان نمونه این افزونه میتونه تا کار بر روی عنوان‌ها، کلمات کلیدی و متا سایت را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم کنه تا با استفاده از اون محتوای نوشته‌های خودتون را آنالیز کرده و به بهترین شکل ممکن از این گزینه‌ها استفاده کنید. پس اگر سئو سایت شما براتون مهمه و میخواهید تا به بهبود اون بپردازید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو yoast وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Yoast SEO در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا به امروز تونسته تا بیش از 5 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید نسبت به بهینه سازی صفحات وردپرس و افزایش سئو وردپرس اقدام کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کرده و بعد از اینکه وارد صفحه افزونه در مخزن وردپرس شدید کافیه تا با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Yoast SEO

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام سئو در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه پیشخوان افزونه هدایت شوید. سپس روی تب عمومی کلیک کرده و در نهایت در بخش پیکربندی سریع روی دکمه باز کردن پیکربندی سریع کلیک کنید تا تنظیمات افزونه را به شکل اصولی و درست انجام دهید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از کلیک روی این دکمه وارد صفحه زیر میشید که در اون باید ابتدا روی دکمه پیکربندی YOAST SEO کلیک کنید و سپس تک تک مراحل را طی کنید و تنظیمات افزونه سئو وردپرس را بر اساس نیاز خودتون شخصی سازی کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

در مرحله بعد وارد صفحه محیط خواهید شد که در اینجا باید مشخص کنید که سایت وردپرسی شما یک سایت برای تست است و یا اینکه سایت آنلاین بوده و به صورت کامل راه‌اندازی شده است. در صورتی که هنوز طراحی سایت وردپرس شما به انتها نرسیده و عملا به صورت رسمی فعالیت خودتون را شروع نکردید گزینه سایت من در دست ساخت و نباید ایندکس شود را باید انتخاب کنید تا ایندکسی توسط موتورهای جستجو توسط اون صورت نگیرد. اما اگر سایت شما مدتی است راه‌اندازی شده و در موتورهای جستجو هم لینک‌های شما ثبت شدند یا اینکه طراحی سایت خودتون انجام شده و اصطلاحا آماده شروع فعالیت هستید باید گزینه سایت من فعال و آماده ایندکس است را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه بعدی کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

در مرحله بعد به نوع نوشته هدایت میشید که در اینجا باید مشخص کنید محوریت و موضوع سایت شما چیه و در چه حوزه‌ای فعالیت دارید. به عنوان نمونه اگر مشابه پایگاه دانش میزبان‌فا حالت وبلاگی برای شما داره و به معرفی اخبار شرکت و آموزش‌های مرتبط با اون می‌پردازید باید گزینه بلاگ را انتخاب کنید، اگر سایت شما در ارائه هاست فعالیت داره باید یک شرکت را انتخاب کنید و به همین ترتیب بهترین موضوعی که میتونید برای سایت خودتون انتخاب کنید را در اینجا مشخص کرده و در نهایت روی دکمه بعدی کلیک کنید تا به مرحله بعدی برید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از اینکه وارد مرحله بعد شدید باید مشخص کنید که شرکت یا شخص هستید، اگر به صورت شخصی فعالیت دارید باید نام شخص را وارد کنید اما اگر شرکتی هستید لازمه تا لوگو خودتون را هم آپلود کرده و در افزونه وارد کنید و در نهایت روی دکمه بعدی کلیک کنید تا به مرحله بعد برید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

در مرحله بعدی وارد پروفایل شبکه‌های اجتماعی خواهید شد که باید آدرس لینک شبکه‌های اجتماعی خودتون را در تنظیمات افزونه فعال کنید. این کار میتونه برای شما مفید باشه، چرا که با افزودن تگ‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر گوگل پلاس در سورس صفحات سایت در موتورهای جستجو بهتر دیده خواهید شد و علاوه بر این هم تصاویر به صورت صحیح و مناسب‌تر بر روی این شبکه‌های اجتماعی به همراه عنوان‌ها و متاها نمایش داده خواهند شد که همین مسئله میتونه گام موثری برای کار روی شبکه‌های اجتماعی در سایت شما باشه تا به بهبود سایتتون کمک کنه.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از اینکه آدرس شبکه‌های اجتماعی خودتون را در افزونه سئو وردپرس وارد کردید با کلیک روی دکمه بعدی به مرحله نوع نوشته قابل مشاهده کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. در این مرحله باید تعیین کنید که قصد دارید تا چه نوع پست تایپی از نوشته‌هاتون در موتورهای جستجو ایندکس شوند. به عنوان مثال میتونید از ایندکس برگه‌ها و یا تصاویر توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید تا صرفا نوشته‌ها ایندکس شوند. برای ایندکس شدن کافیه برای هر پست تایپ وردپرس گزینه آشکار و برای لغو ایندکس هم گزینه پنهان را انتخاب کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

در مرحله بعد وارد صفحه‌ای میشید که باید مشخص کنید که سایت شما دارای چند نویسنده است یا خیر، اگر در سایت شما چندین نویسنده مشغول فعالیت هستند گزینه بله را انتخاب کنید در غیر این صورت گزینه خیر را انتخاب کنید تا در هنگام افزودن متای نویسنده در سورس صفحات سایر نویسنده‌ها و کاربران مورد بررسی قرار نگیرند.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

در مرحله بعد میتونید تا با اتصال کنسول جستجوی گوگل به افزونه سئو وردپرس در بهبود و آنالیز و بررسی سایتتون بهتر عمل کنید. برای این منظور لازمه تا کد تایید گوگل در وردپرس را در فیلد کد وارد کرده و روی دکمه تصدیق کلیک کنید تا در صورت صحیح بودن به مرحله بعد هدایت شوید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

برای به دست آوردن کد تایید کافیه تا ابتدا روی دکمه دریافت کد تصدیق گوگل در پیکربندی افزونه سئو وردپرس کلیک کنید تا در پنجره‌ای جدید مشابه تصویر زیر به اکانت جیمیل خودتون هدایت شده و روی اکانت کلیک کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از اینکه روی اکانت جیمیلتون که سایت را با استفاده از آموزش معرفی سایت وردپرسی به گوگل انجام دادید کلید کردید وارد صفحه مشابه تصویر زیر خواهید شد که در این مرحله باید روی دکمه ALLOW کلیک کنید تا دسترسی افزونه سئو وردپرس را به کنسول جستجوی گوگل فراهم کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از کلیک روی دکمه allow کد تصدیق گوگل مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد که باید اونو کپی کنید و سپس در بخش پیکربندی افزونه مشابه تصویری که در بالا وجود داره در فیلد کد تائیدیه گوگل را وارد کرده و دکمه تائیدیه را بفشارید وارد کنید تا اتصال افزونه سئو به وبمستر گوگل فراهم بشه.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از اینکه کارهای تصدیق اکانت گوگل به افزونه وردپرس سئو را انجام دادید روی دکمه بعدی کلیک کنید تا وارد مرحله تنظیمات عنوان شده و عناوین و جداکننده عنوان برای سایت خودتون را انتخاب کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

در مرحله بعدی که با نام خبرنامه اونو مشاهده می‌کنید اگر تمایلی به دریافت خبرنامه از سوی تیم یاوست سئو دارید کافیه تا ایمیل و نام خودتون را وارد کرده و روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا خبرنامه‌هایی که از طریق آنها براتون ارسال میشه و میتونه در بهبود رتبه سایت بهتون کمک کنه را دریافت کنید. در غیر این صورت کافیه تا کاری انجام نداده و روی دکمه بعدی کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از این مرحله هم وارد صفحه‌ای با عنوان شما ممکن است این را هم بپسندید خواهید شد که در اینجا پیشنهاداتی به شما برای ارتقا به نسخه پولی افزونه سئو وردپرس و چند آموزش اساسی وجود داره که نیاز به انجام کاری ندارید و کافیه تا روی دکمه بعدی کلیک کنید تا به مرحله آخر هدایت شوید.

مرحله نهایی هم با نام موفقیت! هستش که به شما نشون میده کلیه مراحل رو طی کردین و کافیه روی دکمه بستن کلیک کنید تا به پیشخوان وردپرس هدایت شوید. با کلیک روی این گزینه تنظیمات افزونه سئو وردپرس شما به صورت کامل پیکربندی خواهند شد.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

فعال سازی قابلیت‌های پیشرفته افزونه yoast seo وردپرس

بعد از اینکه کارهای پیکر بندی سرع را انجام دادین کار بعدی اینه که قابلیت‌های پیشرفته افزونه که شامل عنوان‌ها و متاها، نقشه‌های XML وردپرس، اجتماعی و… هستند را فعال کنید. بنابراین برای این منظور به منوی سئو در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید و سپس به تب امکانات مراجعه کرده و در بخش تنظیمات پیشرفته برگه اونو روی حالت فعال شده قرار داده و در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

بعد از ذخیره تنظیمات حالا منوهای افزونه سئو که قبلا فقط شامل پیشخوان، میز فرمان جستجو و نسخه پولی بودند حالا منوهای بیشتری هم داره که با مراجعه به هر کدوم از منوها میتونید تنظیمات دلخواه خودتون را اعمال کنید و عبارتند از:

  • عنوان‌ها و متاها
  • اجتماعی
  • نقشه‌های XML سایت
  • پیشرفته
  • ابزارها

حالا در ادامه به معرفی برخی از این امکانات می‌پردازم که نیاز به توضیحات مفصلی ندارند و سایر بخش‌ها را در آموزش بعدی براتون گردآوری می‌کنم که نیازه به صورت اصولی روی اونها کار کنید و به درستی ازشون استفاده کنید.

پیشخوان افزونه سئو وردپرس

با مراجعه به این منو به پیشخوان این افزونه هدایت خواهید شد و مشابه تصویر زیر در صفحه اصلی میتونید به توصیه‌ها و خطاها و مشکلاتی که در سئو سایت شما وجود داره را مشاهده و نسبت به مدیریت و اصلاح اونها اقدام کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

با مراجعه به تب عمومی میتونید تا از امکانات دیگه مثل پیکربندی سریع افزونه سئو وردپرس که در ابتدا اونو طی کردیم اقدام کنید.

شمارنده پیوند متن در افزونه yoast seo

با کلیک روی دکمه تعداد پیوندها در متن شما تعداد لینک‌هایی که در هر نوشته ثبت می‌کنید را مشاهده کنید. فعال سازی این قابلیت به شما این امکان را میده تا در صفحه نوشته‌ها در وردپرس تعداد لینکی که در هر نوشته به صورت داخلی و خارجی وارد شده است را مشاهده کنید. برای فعال کردن تعداد پیوندها در متن کافیه تا روی این دکمه کلیک کنید و سپس کمی منتظر بمونید تا این قابلیت در سایت شما فعال شود.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

با مراجعه به تب امکانات هم قادر خواهید بود تا قابلیت‌های بررسی نوشته از نظر خوانایی سئو وردپرس، تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی که برای نوشته انتخاب می‌کنید، تنظیمات پیشرفته برگه که شامل متاها، اجتماعی و… هستند و اونها را فعال کردیم را مدیرت و کنترل کنید که پیشنهاد می‌کنم کلیه قابلیت‌هایی که در افزونه وجود داره را فعال کرده و ازشون استفاده کنید، مگر اینکه از افزونه‌های جایگزین استفاده کرده باشید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

با مراجعه به تب امنیت اگر به نویسنده‌های خودتون اعتماد ندارید قابلیت تعیین ایندکس نوشته در موتورهای جستجو را غیرفعال کنید تا صرفا خود شما به اون دسترسی داشته باشید. این قابلیت به شما این امکان را میده تا اگر قصد دارید نوشته و یا برگه‌ای توسط موتورهای جستجو ایندکس نشه را در صفحه نوشته و یا برگه خودتون مشخص کنید که قبلا در آموزش مخفی کردن نتایج خاص از صفحه گوگل به معرفی اون پرداختم.

کار با عنوان‌ها و متاها در افزونه yoast seo

در این بخش می‌تونید عناوین مربوط به وبسایت رو کنترل کنید و تعیین کنید که برای نوشته‌های سایت خودتون و در کلیه صفحات که شامل نوشته، برگه، رسانه، دسته‌بندی، برچسب و… هستند قصد دارید تا عنوان صفحات به چه شکلی نمایش داده شوند. عنوان صفحات این امکان را به شما میده تا با استفاده از شورت‌کدهای افزونه سئو وردپرس از عناوین مختلفی مثل عنوان نوشته، عنوان سئو، عنوان سایت و… در هر یک از صفحات سایت خودتون استفاده کنید. به عنوان نمونه همونطور که در مرحله پیکربندی سریع افزونه yoast seo مشاهده کردید در مرحله 9 که با عنوان تنظیمات عنوان بود میتونستید عنوان وبسایت و جدا کننده عنوان سایت از عنوان صفحات سایت را انتخاب کنید که اگر قصد تغییر اونو داشتید میتونید با مراجعه به منوی سئو> عنوان‌ها و متاها> عمومی اونو ویرایش کرده و تغییر دهید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

با مراجعه به تب صفحه خانه هم میتونید عنوان دلخواه خودتون را شخصی سازی کنید تا از عنوانی که در تنظیمات وردپرس وجود داره مجزا بوده و از این پس سایتتون با این عنوان نمایش داده شود. همچنین میتونید تا توضیحات متا دسکریپشن را در فیلد قالب Meta Description وارد کنید تا اگر آدرس اصلی سایتتون در موتورهای جستجو مشاهده شد و یا اینکه در شبکه‌ها اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نظیر تلگرام کسی آدرس سایتتون را وارد کرد این توضیحاتی که در متا دسکریپشن وارد می‌کنید نمایش داده شود.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

تنظیمات طبقه‌بندی‌ها در افزونه سئو وردپرس

با مراجعه به تب طبقه‌بندی‌ها میتونید تا امکان استفاده از افزونه سئو را برای پست‌تایپ هایی مثل دسته‌بندی وردپرس، برچسب وردپرس، فرمت نوشته و… فعال و یا غیرفعال کنید که این امکان را به شما میده تا برای هر دسته‌بندی و برچسب و ساختار دلخواه در سایتتون توضیحات متا را وارد کنید تا لینک‌های دسته‌بندی و برچسب که محتوای ثابتی ندارند و توضیحات متا که در موتورهای جستجو برای این لینک‌ها نشون داده میشه متغیر هستند یک توضیح ثابت که شامل کلمات کلیدی اون دسته‌بندی و برچسب باشه را وارد کنید. همچنین با تغییر حالت گزینه روبات‌های متا در هر یک از این نوع پست تایپ‌ها قادر هستید تا از امکان ایندکس شدن و یا ایندکس نشدن اونها در موتورهای جستجو را مدیریت کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

تنظیمات بایگانی‌ها در افزونه سئو وردپرس

این بخش‌هم درست مثل دسته‌بندی و برچسب عمل می‌کنه و با مراجعه به اون میتونید تا امکان افزودن دسکریپشن برای صفحات تاریخ بایگانی نوشته‌ها را اضافه کنید. با فعال کردن بایگانی نویسنده محتوایی که در صفحه آرشیو نویسنده به کاربر نشون داده خواه شد با صفحه اصلی یکی خواهد بود بنابراین در این صورت دو صفحه با محتوای یکسان دارید که در این حالت تکراری بودن محتوا براتون پیش میاد که اگر نمیخواهید همچین مشکلی پیش بیاد باید بایگانی نویسنده را در حالت غیرفعال شده بزارین تا باقی بمونه.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

از قسمت صفحات خاص هم میتونید تا امکان انتخاب عنوان صفحه برای دو صفحه 404 در وردپرس و صفحه جستجو در وردپرس را شخصی سازی کرده و از عنوان مناسب برای این صفحات استفاده کنید تا ساختار سایت شما در نمایش عنوان بهتر عمل کند.

تنظیمات اجتماعی در افزونه سئو وردپرس

بخش اجتماعی در افزونه سئو وردپرس این امکان را به شما میده تا برای شبکه‌های اجتماعی نظیر گوگل پلاس، پینترست و … تنظیمات دلخواه خودتون را انجام داده و علاوه بر اینکه آدرس صفحات اجتماعی خودتون را در سورس صفحات سایت معرفی می‌کنید از امکاناتی مثل نحوه نمایش محتوایی از سایتتون که در این شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده خواهد بود مدیریت کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

به عنوان مثال میتونید تا برای یک شبکه اجتماعی کاری کنید که تصویر، عنوان و توضیح دلخواه شما در صفحه اصلی سایت مورد استفاده قرار بگیره. یا برای شاید بخواهید کاری کنید تا نام کاربری شما در سورس صفحات سایت در بخش head اضافه بشه و از این طریق روی سئو شبکه‌های اجتماعی سایت خودتون بهتر کار کنید. همچنین میتونید تا امکان نمایش سایت در یک شبکه اجتماعی خاص را مشخص کنید که شامل تصویر و خلاصه متن شما باشه و یا اینکه صرفا خلاصه‌ای از متن نوشته در اون نمایش داده شود. برای پینترست و گوگل پلاس هم میتونید به همین ترتیب عمل کرده و در سورس صفحات خودتون آدرس‌های این دو شبکه اجتماعی را وارد کنید.

کار با پیوندهای یکتا در افزونه سئو وردپرس

یکی دیگه از قابلیت‌های افزونه سئو وردپرس اینه که به شما این امکان را میده تا پیوندهای یکتا را در سایت مدیریت و کنترل کنید تا با این کار از پیوند یکتای بهینه در وردپرس استفاده کنید. ا.لین قابلیتی که در بخش پیوندهای یکتا وجود داره اینه که میتونید عبارت category را از ادرس دسته‌بندی مطالب وردپرس حذف کنید تا نامک استفاده شده برای دسته‌بندی مطالب وردپرس درست بعد از آدرس دامنه وارد شود. برای این کار کافیه تا حالت اونو از وضعیت نگه‌داری به وضعیت حذف تغییر داده و تنظیمات خودتون را ذخیره کنید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

تغییر مسیر نشانی فایل ضمیمه به نشانی نوشته والد: این گزینه این امکان را به شما میده تا برای آدرس فایل‌های ضمیمه شده در رسانه وردپرس کاری کنید که وقتی کاربری وارد این آدرس شد تصویر را در قالب نوشته مشاهده کند. در این صورت وقتی به آدرس صفحه پیوست قایل مراجعه کنید به صورت خودکار به نوشته‌ای که این فایل در اون اپلود شده است هدایت خواهید شد. برای فعال سازی این قابلیت هم کافیه تا اونو روی حالت تغییر مسیر قرار بدین. پیشنهاد می‌کنم از این قابلیت استفاده کنید، چرا که ریدایرکت در این حالت به صورت 301 بوده و میتونه برای نوشته‌های شما هم اعتبار بیشتری را به وجود بیاورد.

توقف کلمات در نامک‌ها: این گزینه این امکان را به شما میده تا برای پیوندهای یکتا از حروف اضافه‌ای که در نامک نوشته اضافه میشه جلوگیری کنید. در این صورت آدرس نوشته‌های شما بهتر و کوتاه‌تر خواهند بود که شامل کلمات کلیدی و اصلی نوشته شما می‌شوند. برای استفاده از این قابلیت هم کافیه تا اونو روی حالت حذف قرار بدین.

متغیرهای ?replytocom را حذف کن: این گزینه هم امکان حذف آدرس مستقیمی که در دیدگاه‌های وردپرس وجود داره را به شما میده تا وقتی به یک نظری که در سایت ارسال شده لینک میدین بخش reply به اون نوشته از آدرس حذف بشه. اما این قابلیت ممکنه تا حالت جاوا اسکریپیتی که به لینک نظرات وجود داره و با مراجعه به آدرس نظر همون نظر را در حالتی که سایت به اون نظر اسکرول میکنه مشاهده کنید را غیرفعال کنه، پس اگر چنین حالتی برای شما پیش اومد و با مراجعه به آدرس یک دیدگاه به همون دیدگاه در صفحه نوشته اسکرول خودکار صورت نگرفت این گزینه را غیرفعال کنید تا رابط کاربری بهتری داشته باشید.

آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس

با مراجعه به تب RSS هم میتونید تا محتوای صفحه RSS سایتتون را بهینه‌تر کنید تا امکان نمایش عنوان سایت، عنوان نوشته، عنوان نویسنده و… که در اون فراهم است را در بعد از هر نوشته‌ای که در RSS سایت وجود داره وارد کنید تا به صورت لینک شده نمایش داده شود.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به نصب و پیکربندی افزونه سئو وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.8/5 - (10 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹۲ دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر. همانطور که می دونید بعضی از قالب ها حالت دمو دارن که به سایت درون ریزی میشه. بعد از درون ریزی برای پیاده کردن سایت شخصی قاعدتا باید محتوای دمو پاک بشه. من اینکار رو انجام دادم و محتوای دموی قالب رو پاک کردم اما سئو یوست بهم اخطار میده که این نشانی به صورت خطای ۴۰۴ نشون داده بشه یا ریدایرکت شه.
    سوال من اینه که باید۴۰۴ رو انتخاب کنم؟
    و اینکه درون ریزی قالب و بعد حذف محتوا روی سئوی من تاثیر منفی داره؟
    متشکرم 🙂

    1. سلام و عصر بخیر، میتونید ریدایرکت کنید به صفحات دیگه و یا اینکه بزارید همون صفحه 404 نمایش داده بشه، اگر که لینک‌ها در گوگل ایندکس شدن بهتره ریدایرکت کنید، اما اگر نه بزارید همون 404 باقی بمونه.
      خیر حذف درون ریزی تاثیری نخواهد گذاشت، البته اگر مدت زمان زیادی بگذره و ایندکس بشه چرا، ولی اگر سریعا پاک بشه که در گوگل ایندکس نشده باشه مسئله‌ای نیست.

  2. سلام سروری که داخل ایران باشه دامنه ملی نباشه هم باز دراین برنامه مشکل داره؟
    من الان سو سایتمو بالا ببرم وامتیاز درگوگل جمع کنم این امتیاز ها در دامنه ام میمون یا در ای پی یعنی بخواهم سایتمو عوض کنم ؟

  3. سلام و عرض ادب
    ممنون از آموزش تون .خیلی مفید بود

    با وجود این که بیش از ۴۰۰ کلمه مینویسیم خطا ی زیر رومیده ، لطفا راهنماییم کنید.
    “متن شامل ۰ کلمه می باشد. این مقدار خیلی کمتر از مقدار پیشنهادی ۳۰۰ کلمه است. محتوای بیشتری که مربوط به موضوع باشد را اضافه نمائید.”

    با سپاس

    1. سلام، از افزونه موجود در مخزن وردپرس استفاده می‌کنید یا نسخه پریمیوم افزونه است؟
      یک بار روی ذخیره پیش‌نویس کلیک کنید و ببینید نتیجه‌ای نمایش میده بهتون یا نه.

  4. سلام
    آیا این افزونه که برای دانلود گذاشتین، نسخه پولی و کامل هم داره؟؟
    این نسخه جواب میده یا باید نسخه پولی اش رو بگیریم؟؟
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر، این نسخه رایگاه افزونه هست. میتونید نسخه تجاری اونو خریداری کنید و طبق همین آموزش ازش استفاده کنید.

      1. نسخه تجاری اش خوبه یا رایگان؟؟
        میخوام حرفه ای و سئو کار کنم. کدوم جوابگو هست به نظر شما؟؟

        1. نسخه تجاری ابزار بیشتری برای آنالیز متن بهتون میده. در نسخه رایگان شما فقط میتونید یک کلمه کلیدی برای آنالیز و بررسی تو محتوای متن وارد کنید تا ببینید وضعیتش به چه صورت هست اما در نسخه تجاری تا 5 کلمه را میتونید همزمان آنالیز کنید و با تغییرات تو محتوا متن بهینه‌تری را بنویسید.

  5. سلام افزونه را نصب و تمام مراحل را اجرا کردم بغیر از شبکه های اجتماعی وکنسول جستجوی گوگل تمام مراحل انجام شد ولی نقشه های xml سایت در منو seo در بیشخوان وردبرس ایجاد نشد.علت چیه؟ ممنون

    1. سلام و وقت بخیر،
      در نسخه جدید افزونه منوها تغییر کرده و برای فعال کردن سایت مپ باید به مسیر سئو> امکانات> نقشه های XML سایت مراجعه کنید و سپس این گزینه را به حالت روشن تغییر حالت دهید.

      1. باسلام.مسیر بالارو رفتم وروشن کردم.آیا دیگه نیاز به کاردیگه نیست؟چون سایت مب را درمرورگر نشان نمیده.
        اگه از افزونه سایت مب دیگه استفاده کنم مشکل برطرف میشه؟ممنون

        1. سلام و وقت بخیر، خیر نیاز به نصب افزونه دیگه ندارید. برای به دست آوردن لینک صفحه XML روی آیکون علامت سوال که کلیک کنید دوتا لینک داره روی متن مشاهده نقشه سایت که کلیک کنید به صفحه نقشه سایت هدایت میشید. هیچوقت از دو افزونه برای ساخت xml استفاده نکنید. صفحه xml وردپرس صرفا باید یکی باشه.

  6. سلام
    جدیدا قابلیت ایندکس نشدن زیر صفحات بایگانی page/2 در یواست حذف شده است و باعث شده زیر صفحات آخرین مطالب و خیلی از دسته بندی در گوگل منتشر شود و موجب ایجاد صفحاتی تکراری می شود ضمن اینکه به دلایلی مجبورم گاهی صفحات بایگانی را 10 تا و برخی اوقات 20 تا قرار دهم و موجب ایجاد صفحات 404 می شود چگونه میتوانم از ایندکس شدن زیر صفحات جلوگیری کنم؟
    با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر، با پیگیری که از تیم یوست کردم از نسخه 6.3 این قابلیت به صورت کلی غیرفعال شده: https://twitter.com/yoast/status/1014996110652395520

      دلیلشون برای این کار هم اینه که بیشتر اوقات افرادی که از این طریق وارد این نوع صفحات میشن، بهترین پاسخ برای نتیجه جستجوی اونهاست که میتونن دقیقا چیزی که دنبالش هستن رو پیدا کنن و از اونجایی هم که تلاش موتورهای جستجو اینه که بهترین نتیجه رو به کاربر بدن پس این حالت میتونه برای موتور جستجو هم گزینه خوبی باشه.
      با غیرفعال کردن این صفحات خزیدن برای موتور جستجو تو سایت کمتر میشه در نتیجه همین موضوع باعث میشه که محتوای قدیمی مطالب کمتر مورد بررسی قرار بگیره.
      برای جزییات بیشتر میتونید از این لینک استفاده کنید: https://yoast.com/yoast-seo-6-3/

  7. سلام خسته نباشید من همیشه از آموزشهای شما استفاده میکنم سوالی داشتم من هرکاری میکنم 2 تا از قسمت های yoast خطا میده یکی میزفرمان جستجو – Yoast SEO هستش که هرکاری میکنم میزنه هیچ مشخصات کاربری پیدا نشد چند بار امتحان کردم کد رو که میزنم قبول نمی کنه مشکل بعدی هم
    صفحه اصلی شما نمی‌تواند توسط موتورهای جستجو فهرست شود. این برای سئو بسیار بد است و باید رفع شود
    این هستش اینم فقط یه لینک میده که آموزش خارجی هستش لطفا یه راهنمایی بکنید خیلی سعی کردم درست نشد

    1. سلام محمد جان، روی دکمه دریافت کد تصدیق گوگل کلیک کن و طبق توضیحات و مراحلی که داده شده کد رو دریافت بکن. برای این کار لازمه وارد اکانت جیمیل شده باشی و دسترسی رو بدی.
      برای صفحه اصلی هم اگه از برگه استفاده می‌کنی چک کن که روی حالت noindex نباشه؟ یا اینکه دسترسی‌ها رو از طریق robots.txt هم چک کن.

  8. سلام
    من یه مشکل تو title سایتم دارم که فکر کنم مشکل از این افزونه هستش.
    با توجه به اینکه میزبان فا هم داره روی بلاگش از قالب جنه استفاده می کنه با کمی تغییرات البته و من هم از همین قالب دارم رو سایتم استفاده می کنم فکر کنم مشکل مشابه داریم.
    مشکل اینه:
    تو title بلاگ میزبان فا مثلا زده پایگاه دانش میزبان فا، زمانی که میری صفحه دو به بعد بلاگ تو title سایت نمیزنه پایگاه دانش میزبان فا – صفحه 2 از 100 مثلا. اینم ادرس مثالم:
    https://mizbanfa.net/blog/page/10/
    به خاطر همین وقتی 10 تا یا هر چند تا صفحه سایت که تو گوگل ایندکس میشه با یه title و توضیح متا مشابه هستن و گوگل این رو یه Duplicate meta descriptions و Duplicate title tags می دونه و خیلی تاثیر منفی رو سئو داره.
    کد این قالب رو بررسی کردم هیچ مشکلی نداره و نمی دونم مشکل از یواست یا نه؟
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم. چون قالب ها یکی و مشکل مثل هم بود مثال میزبان فا رو زدم.

    اینم عکس توضیحاتم:
    uupload.ir/files/mt81_34545.jpg

    لطف کنید راهنمایی کنید چطور این مشئله رو حل کنم که تو همه صفحات سایت بخوره مثلا صفحه 3 از 20 یا صفحه 10 از 20 که کپی حساب نشه.

    1. سلام این مورد از صفحه سئو> ظاهر جستجو قابل تغییر هست. اما ظاهرا تو نسخه جدید تنظیمات این بخش هنوز اصلاح نشده. من سایر صفحات رو بررسی کردم، اما تنظیماتش رو ندیدم. باید منتظر موند که تو نسخه‌های بعدی اصلاح بشه. اگه به جایی رسیدم حتما از همین طریق اطلاع میدم.
      کد زیر رو داخل فایل فانکشن قرار بدین ببین عنوان صفحات چه تغییری میکنه:

      if ( ! function_exists( 'add_page_number' ))
      {
      function add_page_number( $s )
      {
      global $page;
      $paged = get_query_var( 'paged' ) ? get_query_var( 'paged' ) : 1;
      ! empty ( $page ) && 1 < $page && $paged = $page;
      $paged > 1 && $s .= ' - ' . sprintf( __( 'Page %s' ), $paged );
      return $s;
      }
      add_filter( 'wp_title', 'add_page_number', 100, 1 );
      add_filter( 'wpseo_metadesc', 'add_page_number', 100, 1 );
      }
      
      1. ممنون بابت پاسخگوییتون
        کد رو گذاشتم ولی تو title صفحات 1 به بعد هیچ تغییری ایجاد نشد و صفحه بندی رو نزد و همه شبیه به هم بود باز
        من خودم خیلی سرچ کردم هیچی پیدا نکردم که به درد بخور باشه
        شما اولین نفری هستید که جواب دادید ولی کد کار نکرد
        اگه راه حل دیگه ای دارید ممنون میشم بگید انجام بدم

        1. سلام
          راه حل این موضوع بسیار ساده است . حتی وبسایت میزبان فا هم همین مشکل رو داره که قطعا توی سئو با مشکی dublicat tag مواجه میشند .
          کافیه توی افزونه Yoast SEO قسمت طبقه بندی و سپس برچسب ها توی قسمت عنوان سئو کلمه %%page%% رو اضاقه کنی .
          حالا تیتر صفحات به اینصورت میشه ” برچسب | صفحه 3 از 10 | نام سایت .
          نکته مهم : میتونی بعداز نام صفحه هم کلمه کلیدی سایت رو قرار بدی که برای سئو بهتر بشه .
          نکته مهم : همچنین توی تگ توضیح متا برای اینکه گوگل خطای کوتاه بودن متا تگ Short meta descriptions رو نگیره یکسری توضیحات بنویسی یا از کلمات کلیدی استفاده کنی .
          کدی که دوستمون در بالا گذاشتن میاد نام برگه رو اضافه میکنه ولی تگ meta descriptions رو حذف میکنه که برای سئو جالب نیست .
          امیدوارم بدرتون خورده باشه. به سایت ماهم سر بزنید mp3x.ir

  9. سلام سوالی که دارم اگه من بخواهم افزونه یاست را رسانه ها و آدرس های پیوست یا عناصر چند رسانه ای را رویه خیر بگذارم برای اینکه عکس های سایتم در عکسهای گوگل نمایش داده بشه چه مواردی را باید رعایت کنم تا بامشکل روبه رو نشوم چون افزونه گفته اگر مبتدی هستید رویه بله بگذارید ولی من میخواهم رویه خیر باشه تا ایندیگس بشه
    اول باید عکس ومطلب مرتبت باشه و الت هارا هم رعایت کنم دیگر چی خوهشا دقیق راهنماییم فرمایید

  10. سلام.
    وقتتون بخیر.
    نمی تونم افزونه yoast seo رو توی وردپرس نصب کنم!
    افزونه های دیگه قابل نصب هستند.
    وقتی تو صفحه افزودن افزونه در وردپرس گزینه “هم اکنون نصب کن رو میزنم” خطای “به روز رسانی ناموفق بود” ظاهر میشه.
    و وقتی روی “به روز رسانی ناموفق بود” کلیک می کنم، وارد صفحه ای میشه با عنوان “در حال نصب افزونه: افزونه Yoast SEO 8.3” میشه.
    که توی این صفحه از من شناسه و رمز FTP رو میخاد. وارد که میکنم و ادامه رو کلیک میکنم، نوشته زیر ظاهر می شود:
    در حال دریافت بسته‌ی نصب از https://downloads.wordpress.org/plugin/wordpress-seo.8.3.zip…
    و در همین حالت میمونه و تغییری نمیکنه.
    چکار میتونم کنم که بشه نصبش کرد؟
    قبلا نصب بود اما پاکش کردم از توی همین وردپرس.

  11. سلام
    برای حل مشکل بوجود آمده Duplicate title tags در نسخه جدید Yoast SEO 9.2.1 کد زیر را در فایل fanction قالب کپی کنید تا مشکل بر طرف شود
    if ( ! function_exists( ‘add_page_number’ ) )
    {
    function t5_add_page_number( $s )
    {
    global $page;
    $paged = get_query_var( ‘paged’ ) ? get_query_var( ‘paged’ ) : 1;
    !empty ( $page ) && 1 1 && $s .= ‘ – ‘ . sprintf( __( ‘Page %s’ ), $paged );
    return $s;
    }
    add_filter( ‘wpseo_title’, ‘add_page_number’, 100, 1 );
    }

  12. سلام شرکت سازنده سایت قبلا سایت رو به گوگل معرفی کرده باشه اما نمیدونیم با چه روشی الان بخواهیم به گوگل کنسول متصل شیم این روش جواب میده؟؟
    بعد از امکانات گوگل کنسول میشه استفاده کرد با این روش؟؟
    ضمنا الان شرکت سازنده سایت هاست سایت و ایمیل ثبت نامی رو نمیده به خاطر منافع خودش…
    الان چیکار کنیم؟؟
    اگر با گوگل انالیز سایت به گوگل معرفی شده باشه بازم باید برای ورود در گوگل کنسول ثبت نام کرد؟؟ یا با ایمیل ثبت نامی راحت وارد میشه
    لطفا جواب رو ایمیل کنید

    1. سلام، شما هر طور که شده باید دسترسی به کنسول رو فراهم کنید، در غیر این صورت لازمه خودتون ثبت کنید که یه مقدار روی بازدید و سایت تاثیر میزاره که مجددا بالا بیاد. البته به عمر سایت و تعداد صفحات بستگی داره.
      برای استفاده از کلیه خدمات وبمستری و… گوگل شما نیاز هست که با آدرس جیمیل لاگین کنید.

  13. سلام و روز بخیر
    خیلی عالی بود
    فقط یه سوال
    بنده هاست داخلی داشتم و در قسمت دریافت کد تصدیق گوگل به دلیل تحریم نمیتونستم کلیدرو دریافت کنم با عوض کردن هاست ایرانی به هاست خارجی مشکل برطرف شد!

    حالا اگه کسایی که کد گوگل رو به دلیل تحریم نمیتونن دریافت کنن با سئو یواست به مشکلی برنمیخورن!؟
    آیا افزونه براشون به خوبی کار میکنه؟

  14. سلام من در کنسول گوگلم دوتا نقشه سایت ثبت شده برایم که هردو هم ایندکس شدن، میتونم حذف کنم جفتشون رو و دباره یکی جدیدبگذارم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

  15. سلام.وقتی منبع خبر سایت خودم باشه باید اسمشو به فارسی در قسمت منبع بنویسم و بعد پایین ایندکس بزنم؟

  16. سلام وقت بخیر
    من از وردپرس استفاده می کنم و افزونه seo yoast
    برای ثبت سایتم توی گوگل وبمستر و افزونه مشکلی وجود داره. موقع پیکر بندی به علت اینه هاست ایران هست و تحریم مشخصات رو پیدا نمیکنه. و تنظیمات افزونه برای من فعال نمیشه.
    من به صورت دستی و با قرار دادن html گوگل وبمستر توی هاست ، تونستم سایت رو ثبت کنم.
    اما افزونه باز هم قبول نیمیکنه کد رو.
    در حال حاضر وبمستر خطا داد که برگه های پرداخت توی گوگل ایندکس نمیشه و توی کد اون صفحات <meta name='robots' content='noindex,follow' قرار داره و این باعث شد تمام صفحاتم از گوگل حذف بشه.
    علت این هم پیکربندی نشدن سایت توسط افزونه هست و خطای هاست ایران.
    راه حل این موضوع چیه روشی نداره گوگل رو دور زد و افزونه کد رو تایید کنه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله این مشکل در هاست های ایرانی هست اما هاست هایی که دارای آنتی تحریم هستن این مشکل رو دور زدن مثل هاست های میزبان فا

  17. با سلام و سپاس
    تنظیمات یوهاست را برای انجمن ساز BBPress چگونه باید انجام داد.
    وقتی بی بی پرس را نصب می کنید به بخش ظاهر جستجو، تب انواع محتوا، سه بخش
    تنظمیات برای انجمن ها بایگانی
    جستارها
    پاسخ ها
    اضافه می شود که نحوه تعیین مسیر راهنمایی مشخص نیست.
    در صورت امکان این مورد را با مثال عملی از تعیین نحوه مسیر بیان نمایید.
    ضمناً مشخص نیست چرا وقتی یوهاست فعال است، در انجمن breadcrumbs قطع می شود ولی با غیرفعال کردن یوهاست، مجدداً این راهنما ظاهر می شود؟
    با تشکر

  18. سلام دلیل اینکه برای نوشته ها و برگه ها یوهاست سئو فعال نمیشه چیه ؟ من قبلا باهاش کار کردم تازگی یه سایتی راه اندازی کردم ولی فعال نمیشه…

  19. سلام
    من دامنه ی اصلی ایتم رو عوض کردم و دامنه ی قبلی رو ریدایرکت کردم روش
    ولی سئوم خیلی اومده پایین
    چجوری توی سئو یواست نام دامنه رو عوض کنیم؟
    برای رفع این مشکل باید چکار کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  20. سلام وقت بخیر
    ببخشید صفحات سایت مثل تماس بگیرید و یا سبد خرید تو تنظیمات yoast صفحه گزینه ای داره برای اینکه موتورهای جستجو نشناسن خوبه ازون استفاده کنیم؟

  21. سلام وقت بخیر
    خیلی ممنون از مطالب خوبتون من ورد پرس و سئو رو از شما یاد گرفتم و حتی سی پنل و کلی نکات برنامه نویسی .
    برای من یه مشکل پیش اومده لطفا راهنمایی کنید.
    من یه سایت وردپرس برای تبلیغات درست کردم و سئو کردم . تو گوگل وبمستر نتایج رو خیلی خوب نمایش میده
    و حتی سایتم در صفحه اول گوگل نمایش داده میشه .
    ولی یک مشکل دارم سایت من با هر ایپی یا مروگر که کلمات کلیدی رو سرچ میکنم فقط 1 بار نمایش داده میشه اگه از سایتم بیام بیرون و دوباره بخواهم همان کلمه کلیدی سرچ کنم دیگه نمایش داده نمیشه . اگه بخام این مشکل رو رفع کنم باید چی کارکنم ؟

  22. سلام وقت بخیر من این افزونه رو که نصب میکنم زبانش فارسی نیست چجوری زبانشو فارسی کنم؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      گاها چنین مشکلاتی پیش میاد و رشته های ترجمه افزوه به خوبی لود نمیشن برای رفع این مشکل میتونید در پیشخوان وردپرس به بش ترجمه ها مراجعه و در پایین صفحه روی دکمه بروزرسانی ترجمه ها کلیک کنید.

  23. سلام من در سایتی که دارم فقط یک محصول برای فروش دارم ممنون می شم راهنمایی کنید که بهترین گزینه برای من کدام یک از این گزینه ها می باشد ؟
    یک بلاگ
    یک فروشگاه آنلاین
    یک کانال خبری
    یک کسب و کار آفلاین کوچک
    یک شرکت
    یک نمونه‌کار
    چیز دیگر
    من بیشتر (روی یک کسب و کار افلاین ) نظر دارم در قسمت گوگل زیاد سرج کردم متاسفانه کسی در مورد این گزینه توضیح خاصی نداده ممنون می شم در این موردم یک توضیح بدید ؟
    باتشکر

    1. سلام وقت بخیر؛
      ک بلاگ: بلاگ بیشتر برای جذب مخاطب، ارائه آموزش کار با سرویس یا معرفی خدمات و بهبود رتب سایت کاربردیه
      یک فروشگاه آنلاین: فروشگاه آنلاین هم خوبه اما محصولاتتون کمه میتونید توی اینستاگرام یا تلگزام هم فروشگاه انلاین داشته باشید
      یک کانال خبری: کانال خبری هم چندان برای فروش تک محول جالب نیست اما میتونه به معرفی محصول کمک کنه
      یک کسب و کار آفلاین کوچک: این هم خوبه ولی گستره فعالیتتون محدوده

      فروشگاه انلاین بهترین مورده چون مخاطبین بیشتری خواهید داشت و فعالیت گسترده تره. این فروشگاه میتونه به صورت کانال تلگرام، سایت یا حتی پیج اینستاگرامی باشه.

  24. سلام
    میشه این خط اول رو اصلاح کنید. نوشتین تا عنوان دلخواه خودتون یعنی چی ؟
    ممنون
    با مراجعه به تب صفحه خانه هم میتونید تا عنوان دلخواه خودتون را برای آدرس دامنه اصلی از این بخش شخصی سازی کنید تا از عنوانی که در تنظیمات وردپرس وجود داره مجزا بوده و از این پس سایتتون با این عنوان نمایش داده شود. همچنین میتونید تا توضیحات متا دسکریپشن را در فیلد قالب Meta Description وارد کنید تا اگر آدرس اصلی سایتتون در موتورهای جستجو مشاهده شد و یا اینکه در شبکه‌ها اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نظیر تلگرام کسی آدرس سایتتون را وارد کرد این توضیحاتی که در متا دسکریپشن وارد می‌کنید نمایش داده شود.

    1. سلام روزبخیر؛
      منظور عنوان اصلی و توضیحات مربوط به سایتتون هسشت که در یاین بخش میتونید تنظیم کنید. این عنوان و توضیحات در شبکه ای اجتماعی هم به کاربران نمایش داده میشه.

  25. سلام وقت بخیر…
    من پس از نصب yoast به پیشخوان افزونه و تنظیمات آن دسترسی ندارم و گزینه ی ((سئو)) در منو نیست و از نوار بالای صفحه نیز دسترسی به تنظیمات ندارم…
    اما در هنگام اضافه کردن محصول آپشن های افزونه هست (سئو ، خوانایی، بهبود ها و …) اما از بعد از نصب افزونه محصولاتی که اضافه میشه بعد از ۲ روز هنوز در گوگل نمی آید و ایندکس نمی شود…
    لطفا راهنمایی کنید

  26. سلام
    وقتی آپدیت می کنم افزونه رو پیام
    Yoast SEO was unable to create the database tables required and as such will not function correctly.

    Please read this help article to find out how to resolve this problem.
    نشون میده چی کار کنم؟ مشکل حل بشه

    1. سلام و احترام؛
      این اعلان داره میگه که افزونه مورد نظر نتونسته به اون جداول مربوطه خودش در دیتابیس متصل بشه و تغییرات لازم اعمال نشده و عملا بروزرسانی موفق نبوده. ظاهرا در همین لینک اعلان یک لینک راهنما بوده باید روش کلیک کنید و اون رو مطالعه کنید راه حل مشاله رو براتون توضیح داده. می تونید از بخش پشتیبانی مخزن وردپرس هم راه حل این مورد رو مطالعه کنید.

      حل مشکل was unable to create the database tables required and as such will not function correctly. Please read this help article to find out how to resolve this problem.

  27. سلام
    ممنون از آموزش های خوبتون
    یه سوال داشتم… من افزونه سئو روی فروشگاه سایتم نصب می کنم به خوبی نصب میشه و کار می کنه
    اما وقتی افزونه سئو روی بلاگ سایتم نصب و فعال سازی می کنم با وجود فعال شدن افزونه، اما هیچکدوم از گزینه هاشو نشون نمیده
    میتونید بهم بگید مشکل کار می تونه از کجا باشه؟

    1. سلام وقت بخیر فاطمه جان؛
      افزونه هایی با کارکرد مشابه هم روی بلاگتون نصب هست؟ تنظیماتی که اعمال کرد متفاوت از وردپرس اصلیتونه؟

  28. با سلام و خسته نباشید
    من افزونه رو نصب کردم و همین که گزینه «باز کردن پیکربندی سریع» رو زدم، پیغام خطای زیر اومد:
    The configuration wizard could not be started. The likely cause is an interfering plugin. Please check for plugin conflicts to solve this problem.
    همه افزونه های نصب شده رو غیر فعال کردم، ولی باز هم همین پیغام رو میده!
    توی لوکال هاست این افزونه رو نصب کردم. هنوز سایت رو آپلود نکردم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنونم.

    1. سلام روزبخیر؛
      از افزونه سئو خاصی استفاده میکنید؟ بنظر میاد تداخلی در سایتتون ایجاد شده.
      از قالب پیشفرض وردپرس استفاده کنید و وضعیت افزونه رو مجددا بررسی کنید.

      1. سلام و وقت بخیر

        من هم همین مشکل رو دارم این مشکل بنده هست

        روی دکمه بهینه سازی اطلاعات که میزنم همین خطا رو میده:
        ظاهراً مشکلی پیش آمد و نتوانستیم بهینه سازی داده های سئو شما را به اتمام برسانیم. لطفاً مجدداً روی دکمه کلیک کنید تا روند بهینه سازی از نو شروع شود.اگر به مشکلی یرخورد نموده اید لطفا با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

        Below are the technical details for the error. See this page for a more detailed explanation.

        جزئیات خطا
        کد وضعیت

        لطف کنین یه خبر بدین ممنون

          1. سلام و احترام؛
            برای رفع این مشکل می بایست به صورت کامل وبسایت را مورد ارزیابی قرار دهید هر چه تعداد صفحات سایت بیشتر باشد این مورد به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.
            در اغلب موارد کدهای وضعیتی برخی صفحات منجر به بروزر چنین مسائلی می شوند.
            در این زمینه پیشنهاد می گردد راهنمای زیر را مطالعه نموده سپس سایت را بررسی کنید:
            couldn’t complete the optimization of your SEO data

  29. سلام وقت بخیر. من زمانی که از قابلیت FAQ پلاگین استفاده می کنم نوشته در سایت منتشر نمیشه باید چی کار کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

  30. با سلام
    برای نصب سئو Yoast چنین خطایی ایجاد میشود.خطا: نگارش فعلی وردپرس حداقل نیازمندی‌های سئو Yoast را ندارد. راه حل شما چیست.

  31. سلام من سئو یوست را نصب کردم ولی در نوشته های من فعال نیست و نمی بینم. در تنظیمات صفحه هم نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام دوست عزیز
      در بالای صفحه مربوط به نوشته شما گزینه ای تحت عنوان تنظیمات صفحه وجود دارد که باید از طریق آن تیک گزینه Yoast seo را فعال نمایید.
      موفق و پیروز باشید
      افزونه یوآست

  32. سلام وقت بخیر

    قسمت سلامت سایت تو پیشخوان وردپرس، یه ارور مربوط به همین افزونه دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    《《 هنگام بررسی یافتن شدن ‌سایت‌ شما ‌توسط‌ موتورهای جستجو خطایی روی داد

    Ryte برای کاربران Yoast SEO یک بررسی نمایه سازی رایگان ارائه می دهد. درخواست Ryte برای بررسی اینکه آیا سایت شما توسط موتورهای جستجو می تواند به دلیل خطا یافت نشد.

    جزئیات خطا: cURL error 28: Operation timed out after 5000 milliseconds with 0 bytes received (http_request_failed)
    اگر این سایت فعال است, توصیه می کند که بفهمید چرا چک کردن ناموفق است.(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

  33. سلام وقتتون بخیر . جسارتاً یه سوال! آیا خوانایی متن تاثیری در سئو و بهتر شدن رتبه سایت میشه؟

    1. سلام و احترام؛
      هر موردی که باعث کاربر پسندتر شدن محتوا بشه به صورت غیرمستقیم روی میزان محبوبیت محتوا و متعاقبا سئو تاثیرات مثبتی داره و صرفا به چراغ های افزونه بسنده نکنید کاربر رو مد نظر قرار بدید.

  34. سلام و احترام
    اگه سایتی چند سال با افزونه yoast seo نسخه رایگان کار کرده باشه و بخواد نسخه پریمیوم آن رو فعال کنه، آیا تنظیماتی که شرح داده شده کافی هست و یا باید نوشته های مطالب قبل رو هم بررسی کرد و آن ها را بروزرسانی کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      نیاز به بروزرسانی محتوای قبلی جهت پیکربندی افزونه نیست.

  35. سلام و خسته نباشید خدمت شما، ممنون بابت مقاله خوبتون
    من میخام تو سرچ کنسول سایت مپ خودم رو معرفی کنم بهش، توی آدرس سایت مپ خودم که yoast seo اونو ساخته وارد میشم میبینم شامل 5 فایل هست، حالا برای معرفی باید آدرس این 5 فایل رو جدا جدا بدم یا اینکه آدرس اصلی که شامل این 5 فایل هست رو بدم؟

    سوال دومم اینه که چرا هر کدوم از این لینکا کلیک میکنم روش خالی هستن و هیچی داخلشون نیست؟ متوجه نمیشم واقعا

    1. سلام و احترام؛
      سایت مپ ها اصولا به شکل زیر هستن:

      زمان معرفی سایت مپ در فیلد باز شده sitemap_index.xml که بعد از آدرس دامنه وجود داره را وارد کنید و در نهایت روی دکمه Submit کلیک کنید. بعد از این کار با رفرش کردن صفحه و مراجعه به انتهای اون خواهید دید که نقشه سایت شما به گوگل اضافه شده و با کلیک روی اون به صورت دسته‌بندی شده هر نوع پست تایپ و taxonomy را در نقشه xml گوگل که برای سایتتون ثبت کردید مشاهده می کنید.

  36. سلام افزونه چند وقته به من این ارور رو نمایش میده: “به دلیل تغییر در ساختار پیوند ثابت شما، برخی از داده های سئو شما نیاز به پردازش مجدد دارند..”
    درحالیکه این واقعیت نداره و تغییری در ساختار پیوند های یکتا ندارم، url ها رو هم چک کردم و مشکلی وجود نداره…
    آیا میدونید علت نمایش چنین اروری چی هست؟ حالا نمیدونم گزینه ی شروع بهینه سازی اطلاعات (که در این ارور آورده) رو بزنم یا نه

    1. سلام واحترام؛
      این موضوع در مخزن وردپرس هم گزارش شده و کارشناسان مربوطه راهکارهای زیر را پیشنهاد کرده اند:
      2- کلیک روی دکمه بهینه سازی
      2- صبر کردن برای پردازشات بیشتر افزونه در پس زمینه
      3- غیرفعالسازی موقت افزونه و فعال کردن مجددا آن
      Data needs to be reprocessed?

  37. سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    من نسخه پبریمیون ذو نصب کردم نسخه پولی الان میگه سایت من نمیتونه بروز رسانی رو دریافت کنه
    مشگل از کجاست ؟
    شما نمی توانید بروزرسانی یا پشتیبانی دریافت کنید! این مشکل را برطرف کنید با افزودن این سایت و فعالسازی Yoast SEO Premium برای آن در My Yoast. پنهان کردن این مورد.
    این پیام میاد

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      متاسفانه خدماتی در این زمینه ارائه نمی کنیم. این مورد را با پشتیبانی وبسایتی که افزونه خخود را از ان تهیه نموده اید مطرح نمایید.

  38. سلام وقت بخیر.من افزونه یواست رو روی سایتم نصب کرده بودم اما میخوام برای تقشه سایتم از xmlاستفاده کنم. نصب این دو افزونه با هم ایرادی داره؟تنطیمات خاصی رو نیاز نیس در یواست غیر فعال کنم؟ممنون

  39. سلام وقت بخیر من افزونه yoast seo را نصب کردم ولی بعد از چند وقت خودش حذف شده و دوباره خواستم نصبش کنم که موقع زدن نصب مینویسه پرونده این افزونه موجود است و نصب نمی کنه

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا از وبسایت خود بکاپ تهیه نمایید تا در صورت بروز مشکل قادر به ریستور بکاپ باشید.
      در گام بعدی به محل نصب وردپرس خود مراجعه نمایید.
      به مسیر wp-content/plugins بروید.
      پوشه مرتبط با افزونه yoast seo را حذف کنید.
      افزونه خود را در این مسیر اکسترکت نمایید و از پیشخوان وردپرس آن را فعال کنید یا اینکه مستقیما از طریق وردپرس آن را نصب و فعال کنید.

  40. سلام وقت بخیر
    من برای سایتم از yoast seo استفاده کردم ولی بعد از 3روز از حالت رایگان خارج شد وقیمت yoast seo برای من نیست باید چیکار کنم .توی اروررها میگه باید نسخه پولی دانلود کنید

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      این افزونه را از چه منبعی دانلود و نصب کرده اید؟

  41. سلام.
    وقتی تنظیمات آنالیز سئو یا خوانایی روشن هست ولی برای محصولات یا نوشته ها آنالیز رو نشون نمیده و یا خطای در دسترس نبودن رو نشون میده مشکل کجاست ؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *