آموزش های وردپرس

آموزش افزودن پرسش و پاسخ امنیتی در وردپرس

اضافه کردن سوال امنیتی به وردپرس این امکان را به شما میده تا اقدام به افزودن پرسش و پاسخ امنیتی در صفحه ورود، ثبت نام و عضویت وردپرس بکنید بکنید تا هنگامی که کاربران قصد دارند در پیشخوان وردپرس وارد شوند سوال امنیتی که در پروفایل خودشون مشخص کردند را انتخاب کرده و سپس پاسخی که برای سوال در نظر گرفتند را ثبت کنند تا قادر به ورود در وردپرس باشند. حتما در بسیاری سایت‌های خدماتی مشاهده کردید که بعد از عضویت در سایت از شما خواسته میشه تا یکی از سوالات امنیتی را انتخاب کرده و سپس پاسخ خودتون را برای سوال امنیتی وارد کرده و در تنظیمات اکانت ذخیره کنید تا هر زمان که کسی قصد ورود به حساب کاربری شما را داشت حتی در صورتی که نام کاربری و کلمه عبور را به درستی وارد کرده باشه تا زمانی که پاسخ امنیتی را درست وارد نکنه قادر به دسترسی به حساب کاربری نخواهد بود.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه پرسش و پاسخ امنیتی در وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا برای حساب کاربری اعضا در وردپرس سوال امنیتی تعیین کنید تا هر زمان که قصد ورود به سایت را داشتند سوالی که برای پاسخ امنیتی در وردپرس مشخص کردن را انتخاب کرده و بعد از وارد کردن جواب قادر به ورود در وردپرس باشند.

آموزش اضافه کردن سوال امنیتی به وردپرس

افزونه پرسش و پاسخ امنیتی در صفحه ورود وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با عنوان WP Security Question در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 1.000 نصب فعال و کسب امتیاز 5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا سوالات امنیتی مدنظر خودتون را وارد کنید تا کاربران برای سوال دلخواه در اکانت خودشون جوابی تعیین کنند و هر زمان که قصد ورود به سایت را داشتند تا پاسخ تعیین شده را وارد نکرده باشند قادر به ورود در سایت نخواهند بود. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه WP Security Question

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WP Security Question در پیشخوان وردپرس سایت شما اضافه میشه که با مراجعه به این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه برای تعیین سوال و جواب امنیتی در وردپرس اقدام کنید.

اضافه کردن سوال امنیتی به وردپرس | افزودن سوال امنیتی صفحه ورود وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید از بخش Setup Questions سوالات دلخواه خودتون را که قصد دارید کاربران از این سوالات برای عضویت، ورود و فراموشی رمز عبور در وردپرس برای یکی از اونها پاسخی انتخاب کنند را وارد کنید.برای حذف هر سوال میتونید از دکمه Remove و برای افزودن سوال هم از دکمه Add More استفاده کنید.

حالا بعد از اینکه سوالات خودتون را مشخص کردید از بخش‌های Login Screen ، Register Screen و Forgot Password Screen تعیین کنید که در کدامیک از فرم‌های وردپرس به ترتیب برای عضویت در وردپرس، ورود در وردپرس و فراموشی رمز در وردپرس از کاربران درخواست بشه تا پاسخ امنیتی که تعیین کردند را وارد کنند. حالا تنظیمات را ذخیره کرده و به منوی کاربران> شناسنامه شما و یا از نوار ابزار بالای صفحه که در سمت چپ قرار داره روی دکمه ویرایش شناسنامه من کلیک کنید.

اضافه کردن سوال امنیتی به وردپرس | افزودن سوال امنیتی صفحه ورود وردپرس

همونطور که در تصویر میبینید بخشی با عنوان My Security Questions در صفحه ویرایش پروفایل کاربران در وردپرس اضافه میشه که با استفاده از این صفحه هر کاربر میتونه سوال امنیتی دلخواه خودش را از میان سوالات امنیتی در افزونه که وارد کردید انتخاب کرده و سپس پاسخ امنیتی دلخواه خودش را برای اون وارد بکنه تا در هنگام عضویت، ورود و درخواست ریست رمز در وردپرس جوابی که برای سوال مورد نظر خودش انتخاب کرده از وی درخواست بشه. به همین ترتیب کاربران وبسایت هم میتونن با مراجعه به صفحه ویرایش پروفایل خودشون سوال امنیتی دلخواه را انتخاب کرده و پاسه امنیتی خودشون را وارد کنند تا هر زمان که قصد ورود در وردپرس را داشتند این پاسخ امنیتی از آنها درخواست شود.

اضافه کردن سوال امنیتی به وردپرس | افزودن سوال امنیتی صفحه ورود وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در صفحه ورود به وردپرس دو فیلد اضافه شده که کاربر هنگام ورود در وردپرس ابتدا باید از بخش Security Questions سوالی که در پروفایل خودش انتخاب کرده و پاسخ خودش را برای اون وارد کرده را انتخاب بکه و سپس در فیلد Your Answer پاسخ را وارد بکنه تا قادر به ورود در سایت باشه. در صورتی که مشابه تصویر بالا پاسخ امنیتی اشتباه وارد شده باشه هرچند که نام کاربری و رمز وردپرس به درستی انتخاب شده ولی کاربر قادر به ورود در وردپرس نخواهد بود. این افزونه میشه گفت به گونه‌ای یک نوع ورود دو مرحله‌ای در وردپرس هم به حساب میاد، چرا که علاوه بر نام کاربری و رمز وردپرس از کاربر درخواست جواب تعیین شده برای سوال امنیتی در وردپرس درخواست میشه و تا زمانی که پاسخ امنیتی در وردپرس به درستی وارد نشه قادر به ورود در وردپرس نخواهد بود.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید نسبت به اضافه کردن سوال و جواب امنیتی در وردپرس اقدام کنید تا هر زمان که کاربران قصد ورود در وردپرس، عضویت در وردپرس و درخواست تغییر کلمه عبور در وردپرس را داشتند این سوال امنیتی از آنها درخواست شود. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه افزودن پرسش و پاسخ امنیتی در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4/5 - (6 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳ دیدگاه ها

  1. مطالب در مورد امنیت ورد پرس رو کامل مطالعه کردم.میتونم بگم بی نقص بود.
    آقای یزدان پرست خدا قوت.

  2. در مخزن وردپرس در مورد این افزونه چنین نوشته
    This plugin has been closed as of June 15, 2021 and is not available for download. Reason: Security Issue.

    نصبش نکنید مشکل داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *