آموزش های وردپرس

آموزش ساخت خبرخوان در وردپرس

افزونه خبرخوان وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار میده با با استفاده از فید وردپرس یا همون RSS سایت‌ها اقدام به نمایش مطالب سایر سایت ها در وردپرس کنید. به عبارت دیگه شما با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا آدرس فید هر سایتی را در این افزونه وارد کنید تا مطالب این سایت در سایت شما نمایش داده شود. به عنوان نمونه فرض کنید دارای سایتی شرکتی یا فروشگاهی هستید که در کنار اون اقدام به نصب وردپرس در یک ساب دامنه و یا ساب دایرکتوری کردید که به عنوان وبلاگ ساخته شده و مطالب مربوط به سایتتون را در وبلاگ شرکت منتشر میکنید. حالا دنبال راهی هستید تا با استفاده از اون مطالب وبلاگ را در بخشی از سایت خودتون نشون بدین تا کاربران آخرین مطالب وبلاگ را مشاهده کنند، بنابراین میتونید تا با استفاده از افزونه‌ای که در این آموزش در پایگاه دانش میزبان‌فا معرفی میکنم اقدام به این کار کنید. پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا مطالبی را از سایت دیگه از طریق RSS سایت نمایش بدین تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

افزونه خبرخوان وردپرس و نمایش مطالب سایر سایت ها

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان WP RSS Aggregator در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 50.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.4 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به نمایش مطالب سایر سایتها در وردپرس با استفاده از RSS کنید. برای استفاده از این افزونه کافیه تا با کلیک روی دکمه زیر ابتدا اونو دانلود کرده و سپس با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه WP RSS Aggregator

ءس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان RSS Aggregator اضافه خواهد شد. روی این منو کلیک کرده و سپس برای اضافه کردن اولین فید خودتون روی دکمه Add New کلیک کنید و یا اینکه به زیر منوی Add New مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر جزییات فید خودتون را وارد کنید.

افزونه خبرخوان وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید یک عنوان برای فید خود وارد کنید و سپس سایر اطلاعات را به ترتیب زیر تکمیل کنید.

URL: در این فیلد آدرس فید سایت خودتون را وارد کنید. دقت کنید که فید سایتی که وارد میکنید باید به همراه http:// باشه و برای اطمینان از اینکه فیدی که وارد کردید درست هست یا نه میتونید روی گزینه Validate feed کلیک کنید تا آدرس بررسی شده و نتیجه اون به شما نمایش داده شود.

Limit: در این بخش میتونید تا حداکثر تعداد فیدهایی که از این آدرس میخواهید تا در سایت نمایش داده شود را انتخاب کنید. در صورتی که فیدها به حد نصاب برسند و فید جدیدی نمایش داده بشه از این تعداد تعیین شده فیدهای قبلی حذف شده و دیگه نشون داده نخواهند شد.

: در صورتی که میخواهید تا با کلیک روی هر فید بازدید کننده به سایت مقصد هدایت بشه این گزینه را فعال کنید.

: با فعال کردن این گزینه هم در صورتی که دوتا فید با عنوان یکسان وجود داشته باشه صرفا یکی از اونها نمایش داده خواهد شد.

Link Source: با انتخاب این گزینه هم میتونید تا لینک دادن به سورس اصلی فید را فعال و یا غیرفعال کنید.

حالا بعد از اینکه تنظیمات دلخواه خودتون را برای فید انجام دادید روی دکمه Publish Feed کلیک کنید تا فید شما ساخته و منتشر شود. حالا مشابه تصویر زیر خواهید دید که آخرین عناوین فید براتون نمایش داده خواهند شد.

نمایش فید وردپرس

حالا با مراجعه به منوی Feed Items میتونید تا کلیه فیدهایی که به همین روش در ساست وردپرسی خودتون ایجاد کردید را مشابه تصویر زیر مشاده و مدیریت کنید. مدیریت فیدها در این بخش صرفا امکان حذف فیدها را به شما خواهد داد که میتونید ازشون استفاده کنید.

نمایش مطالب سایر سایت ها در وردپرس

برای مدیریت هر فید هم میتونید به منوی اصلی افزونه مراجعه کنید تا لیستی از فیدهایی که ایجاد کردید برای شما نمایش داده شده و آنها را مدیریت کنید. برای این کار به منوی Feed Sources مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر عمل کنید.

افزونه خبرخوان وردپرس

View Items: با کلیک روی این گزینه به صفحه نمایش فیدها هدایت خواهید شد که میتونید مطالبی که برای هر فید منتشر شده را مشاهده کنید.

Fetch Items: با کلیک روی این گزینه میتونید تا فیدهای خودتون را به‌روز کنید تا در صورتی که فیدها به روز شده بودند و مطلب جدیدی بهشون اضافه شده بود در اینجا نمایش داده شوند.

Delete Items: با این گزینه هم میتونید تا فیدهایی که برای فید ساخته شده دریافت شدند را حذف کنید.

انتقال به زباله‌دان: در نهایت با کلیک روی این گزینه هم میتونید تا فید ساخته شده را به صورت کامل پاک کنید.

درون‌ریزی و برون‌ریزی فیدها در وردپرس

یکی از قابلیت‌هایی که این افزونه در اختیار شما قرار میده اینه که میتونید تا فیدهایی که از قبل دارید درون‌ریزی کرده و نمایش بدین و یا اینکه از فیدهایی که با این افزونه ایجاد کردید برای استفاده در سایت دیگه یک نسخه خروجی تهیه کنید. همچنین برای ساخت هر فید امکانی فراهم شده تا بتونید به صورت انبوه فید ایجاد کنید.

درون ریزی انبوه فید در وردپرس

برای درون ریزی فیدها به صورت انبوه کافیه تا پس از اینکه به منوی Rss Aggregator> Import & Export مراجعه کردید مشابه تصویر بالا ابتدا در هر خط عنوان فید را وارد کرده و سپس یک کاراکتر ویرگول انگلیسی بعد از اون قرار بدین و بعد از اینکه یک فاصله دادید آدرس فید خودتون را وارد کنید. بعد از اینکه با همین فرمت هر فید خودتون را در یک خط وارد کردید روی دکمه Bulk Import کلیک کنید تا فیدهایی که تعیین کردید به صورت کلی در سایت وارد شوند و دیگه نیازی نباشه تا مشابه مرحله اول یکی یکی فیدهای خودتون را وارد کنید.

درون ریزی و برون ریزی فید وردپرس

برای درون ریزی و برون ریزی فید وردپرس هم میتونید تا با مراجعه به منوی Rss Aggregator> Import & Export به بخش مربوطه مراجعه کرده و برای برون ریزی فید وردپرس از گزینه Export Settings استفاده کنید. در صورتی هم که از قبل یک فید دارید میتونید تا فایل درون‌ریز فید وردپرس را با انتخاب از بخش Browse و کلیک روی دکمه Import Settings فید خودتون را در وردپرس درون ریزی کنید.

افزونه RSS وردپرس

تنظیمات افزونه خبرخوان وردپرس

Limit feed items stored by age: با استفاده از این گزینه میتونید تا تعداد فیدهای قابل دریافت بر اساس بازه زمانی مورد نظر را تعیین کنید تا نهایتا این تعداد فید در سایت دریافت شود.

Limit feed items stored per feed: با استفاده از این گزینه میتونید تا تعداد فیدهایی که میخواهید در سایت ذخیره شوند را تعیین کنید.

Limit feed items per import: با استفاده از این گزینه میتونید تا تعداد فیدهایی که در هر بار درون ریزی دریافت میشوند را محدود کنید که بیش از این حد مجاز در هر به‌روزرسانی فیدی دریافت نشود.

Import order: با استفاده از این گزینه میتونید تا ترتیب نمایش فیدها را تعیین کنید.

Feed processing interval: با استفاده از این گزینه میتونید تا مدت زمان هر به‌روزرسانی خودکار برای دریافت فیدها را وارد کنید.

Unique titles only: با فعال کردن این گزینه میتونید تا عنوان نوشته‌ها را نمایش دهید.

Custom feed URL: با استفاده از این فیلد میتونید تا آدرس دلخواه خودتون را برای نمایش فیدهای وردپرس وارد کنید. دقت کنید که برای نمایش فیدها از طریق ابزارک باید از این آدرس استفاده کنید تا فیدها در سایت نمایش داده شوند.

Custom feed Title: در این فیلد میتونید تا عنوان دلخواه خودتون را برای صفحه فیدها در وردپرس وارد کنید.

Custom feed limit: در این فیلد میتونید تا تعداد فیدهای قابل نمایش در صفحه فید دلخواه وردپرس را وارد کنید تا نمایش داده شود.

حالا برای نمایش هر فید در سایت وردپرسی خودتون کافیه تا به مسیر نمایش> ابزارک‌ها مراجعه کرده و ابزارکی که با نام RSS را مشاهده میکنید در بخشی از قالب که قصد دارید تا فید در اونجا نمایش داده بشه را مشابه تصویر زیر وارد کنید تا آخرین مطالب فید در سایت خودتون برای کاربران مشابه تصویر زیر نمایش داده شود.

نمایش سایر مطالب سایت ها در وردپرس با فیدخوان وردپرس

بعد از ذخیره ابزارک مشابه تصویر زیر خواهید دید که فیدهای اضافه شده در هر سایتی مشابه نمونه زیر برای شما قابل نمایش هستند. حالا میتونید تا هر تعداد ابزارک که میخواهید تعیین کرده و بر اساس دسته‌بندی و… فیدهای هر سایتی را که در نظر دارید در سایت خودتون نمایش بدین.

نمایش فید وردپرس

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا اقدام به نمایش مطالب سایر سایت‌ها در سایت وردپرسی خودتون با استفاده از فید سایت کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.5/5 - (6 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. تنها ایرادی که میشه از RSS گرفت اینه تصاویر شاخص رو شناسایی نمی کنه
    و تنها امکانی هم میشه قرار داد از تصاویر توی مقالات به عنوان تصویر شاخص استفاده کرد اما از تصویر شاخص اصلی خود مقاله استفاده نمی کنه

  2. راستی از مقاله تون هم ممنون
    واقعا مقاله هاتون حرف نداره
    یه مقاله از وردپرس نمیشه ازتون پیدا کرد که بد نوشته شده باشه همشون عالی بدون هیچ اغراقی میگم

  3. با سلام و روزبخیر و ممنون از آموزش مفیدتون
    آیا این امکان وجود داره که از یک سایت دیگر بتونم مقالات یا مطالبی رو در سایت وردپرسی خودم داشته باشم؟ میخواهم هر مطلب یا مقاله از سایت مبدا به صورت خودکار در یک صفحه جداگانه در سایت من قرار بگیرد (مثلا برای مطلب شماره 1 در سایت مبدا،در بخش نوشته های سایت وردپرسی من یک صفحه جداگانه ساخته شود) و فقط تیتر یا خلاصه آنها منتقل نشود. خیلی سرچ کردم اما متاسفانه جایی راهی برای این مورد پیدا نکردم. آیا rss این امکان رو فراهم می کنه؟ خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    1. سلام و روز بخیر،
      بله تعدادی افزونه تجاری برای این کار وجود داره که با استفاده از اونها میتونید یک سایت خبرخوان با قابلیت کپی مظالب در سایتتون ازش استفاده کنید. اما مسئله اینجاست که در الگوریتم جدید گوگل سایت‌های خبرخوان دیگه به صورت کامل در حال نابودی هستند. تاثیری براتون نخواهد داشت.

      1. سلام روزتون بخیر
        میشه لطفا این افزونه ها رو معرفی کنید
        من میخوام وقتم برای ایجاد مطلب گذاشته نشه و به صورت خودکار مطلب بذارم توی سایت.
        منظورتون از افزونه تجاری،غیر رایگان هست؟

  4. یه مطلب خوب نباید این همممههه غلط املایی داشته باشه!
    دقت کنید خب

  5. سلام
    ممنون از اموزشتون
    بنده قصد دارم در یک زیر دامنه از سایتم که وردپرسی است، برخی مقالات دامنه اصلی که اون هم وردپرسی است را نمایش بدم
    از این افزونه و برخی افزونه های دیگر هم استفاده کردم ولی دنبال افزونه ای هستم که محتوا را هم واردکنه
    البته برای بحث مشکل محتوای تکراری اگر امکان قراردادن اتوماتیک تگ کنونیکال روی لینک اصلی رو خودش انجام بده عالیه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  6. سلام استفاده از خبرخوان در سایت به سئو سایت ضربه میزنه؟ ممکنه که اینا duplicate content حساب بشن و گوگل سایتو پنالتی کنه؟

    1. سلام و احترام؛
      اگر سئوی سایتتون براتون خیلی با رزش و پراهمیت هستش پیشنهاد می کنیم از خبرخوان استفاده نکنید چون موتورهای جستجو برای محتوای یوتیک خیلی بیشتر ارزش قایل هستن. محتواهایی که مدام در سایت های مختلف تکرار میشن ارزش چندانی ندارن البته اگر با ذکر منبع محتوایی درج کنید مشکلی نیست.

  7. سلام
    خسته نباشید
    دوستان ، در صفحه اول سایتتون اون پایین صفحه ، بخشی که برترین محتوا های علمی ارائه شده توسط میزبان فا را مطالعه کنید رو نوشته و نوشته های بخش بلاگتون رو نشون میده رو چطوری درست کردید؟
    من سایتم همانند شماست ، صفحات اصلی سایتم با قالب ایمپرزان و بخش بلاگم با قالب جناح و میخواستم در پایین صفحه اول سایتم ، آخرین مطالب بخش بلاگم رو با تصویرش نشون بدم ، چطوری میتونم این کارو انجام بدم؟
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید ، ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      این بخش به کمک صفحه ساز ویژوال کامپوزر طراحی و اضافه شده.

      1. خوب خیلی عالی ، ممنون میشم راهنمایی فرمایید از کدوم المانش باید استفاده کنم برای این منظور ، خیلییی ممنون

        1. خواهش میکنم. المان آیکون باکس یا همون جعبه آیکون هستش. داخلش لینک و تصاویر کوچیک قرار گرفته و یه بوردر کمرنگ و باریک طوسی بهش داده شده.

  8. با سلام
    با پلاگین Feedzy RSS Feeds میخوام اخبار مربوط به موضوع خاصی رو در سایت نمایش بدم…ممنون میشم راهنمایی کنید

  9. سلام
    ایا افزونه یا ابزارکی هست که در کنار قالب جنه عناوین مطالب را بصورت متن عمودی ثابت یا متحرک لیست کند؟
    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      بله بلوکی تحت عنوان “تیتر خبرها” در صفحه ساز قالب جنه ارائه شده است که شما می توانید دسته بندی دلخواه خود را انتخاب نموده و تیترهای این دسته بندی را به صورت مارکی یا سایر افکت ها به نمایش بگذارید.

  10. سلام و احترام
    من میخوام قیمت ارزها رو به ریال از سایت مرکزی بخونمو تو سایتم نشون بدم
    با این افزونه امکان انجام اینکار هست؟
    لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *