آموزش های وردپرس

آموزش اضافه کردن نقد و بررسی به مطالب وردپرس

نقد و بررسی مطالب وردپرس این امکان را به شما میده تا بر اساس موضوع سایت خودتون بیایید و یک سری معیار را برای خودتون تعریف کنید تا در نهایت بر اساس همین معیارها بیایید و به نقد و بررسی موضوعی که در رابطه با اون نوشته‌ای را منتشر کردید امتیاز بدین و اونو بر اساس امتیاز و سنجش میزان معیارها مورد نقد و بررسی قرار بدین. به عنوان نمونه تصور کنید که یک سایت فروشگاهی در زمینه فروش موبایل دارید، حالا برای اینکه بخواهید در انتهای مطالب هر محصول به نقد و بررسی هر موبایل بپردازید کافیه تا یک سری معیارها مثل استقامت، کارایی، کیفیت ساخت و… را تعریف کرده و سپس بر اساس امتیاز ستاره‌ای و یا عددی بیاین و به هر معیاری که برای هر موبایل وجود داره یک امتیازی را نسبت بدین، در نهایت تمامی این معیارها با هم دیگه جمع شده و در نهایت یک امتیاز کلی برای این محصول به کاربران نمایش داده خواهد شد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا نسبت به نقد و بررسی مطالب وردپرس اقدام کرده و برای مطالب خودتون یک امتیاز در نظر بگیرید تا کاربران بعد از مطالعه نوشته امتیازدهی که برای نوشته بر اساس معیارهایی را تعیین کردید مشاهده کنند و در نهایت بتونند تا کاربران هم اقدام به ثبت امتیاز برای مطالب وردپرس کنند. پس اگر به دنبال ایجاد قابلیت نقد و بررسی مطالب وردپرس هستید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش نقد و بررسی مطالب وردپرس

افزونه امتیاز دهی به مطالب وردپرس که در این آموزش قصد معرفی اونو دارم با عنوان WP Review در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 90.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به نقد و بررسی مطالب وردپرس خواهید بود و میتونید تا برای مطالب خودتون امکان امتیازدهی را فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه کافیه تا بعد از کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه WP Review

بعداز نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WP Review در تنظیمات پیشخوان وردپرس شما اضافه میشه که کلیک روی این منو میتونید تا به صفحه تنظیماتافزونه دسترسی پیدا کنید.

آموزش نقد و بررسی مطالب وردپرس

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات افزونه شدید چهار تب مشابه تصویر بالا را میبینید که با استفاده از این 4 منو میتونید تنظیمات افزونه را در سفارشی سازی کنید. همانطور که در تصویر میبینید ابتدا به تب Styling مراجعه کنید تا رنگ‌بندی کادر نقد و بررسی را به دلخواه خودتون تعیین کنید.

Review Color: از این گزینه برای انتخاب رنگ نقد و بررسی استفاده کنید.

Font Color: از این گزینه برای انتخاب رنگ نوشته در نقد و بررسی مطالب وردپرس استفاده کنید.

Heading Background Color: از این بخش هم میتونید تا رنگ مربوط به پس زمینه عنوان نقد و بررسی را تعیین کنید.

Background Color: از این گزینه هم میتونید برای انتخاب رنگ پس زمینه بدنه باکس نقد و بررسی استفاده کنید.

Border Color: و در نهایت از این بخش هم میتونید تا برای انتخاب رنگ حاشیه باکس نقد و بررسی نوشته‌ها در وردپرس استفاده کنید.

آموزش نقد و بررسی مطالب وردپرسحالا روی تب Defaults کلیک کنید و سپس از قسمت Review Location مکان مورد نظر برای نمایش باکس نقد و بررسی نوشته را به دلخواه خودتون انتخاب کنید. این مکان میتونه تا در ابتدا نوشته، انتهای نوشته و محیط دلخواه نمایش داده بشه که پیشنها می‌کنم نقد و بررسی را در انتهای نوشته قراربدین. با استفاده از قسمت Features هم میتونید تا ویژگی‌های پیشفرض مد نظر خودتون را برای نقد و بررسی مطالب در وردپرس اضافه کرده و تعریف کنید. در نهایت تنظیمات را ذخیره کرده و به صفحه ویرایش نوشته در وردپرس مراجعه کرده و یکی از نوشته‌های خودتون را برای ویرایش انتخاب کنید.

آموزش نقد و بررسی مطالب وردپرس

بعد از اینکه وارد صفحه ویرایش نوشته در وردپرس شدید مشابه تصویر زیر خواهید دید که دو باکس با نام Review و Review Item به صفحه ویرایش نوشته اضافه شده است. ابتدا تو کادر Review نوع امتیازدهی را از گزینه Review Type روی حالت star، point یا percentage انتخاب کنید. اگر هم تمایلی به نمایش نقد و بررسی نوشته ندارید کافیه تا گزینه Review Type را روی حالت No Review قرار دهید تا کادر مربوط به نقد و بررسی نوشته در انتهای نوشته نمایش داده نشود.

حالا در فیلد Review Heading نام دلخواه خودتون را برای باکس نقد و بررسی نوشته وارد کنید. سپس به قسمت Reviw Item مراجعه کرده و معیارهای مربوط به محتوای این نوشته را به عنوان گزینه‌های نقد و بررسی وارد کنید. با کلیک روی دکمه Add another میتونید تا فیلدها و گزینه‌های بیشتری تعریف کرده و با کلیک روی آیکون سه خط موازی که در کنار عناوین این گزینه‌ها قرار داره با استفاده از خاصیت کشیدن و رها کردن میتونید تا ترتیب نمایش آنها را تغییر دهید. حالا بعد از اینکه گزینه‌های خودتونو تعریف کردید داخل فیلد مقابل هر یک از این عناوین در صورتی که امتیازدهی را روی حالت ستاره‌ای انتخاب کردین میتونید تا در بازه 1 تا 5 امتیاز خودتون را برای هر معیاری وارد کنید. حالا بعد از ثبت همه امتیازها در نهایت در فیلد Total میانگین کلیه امتیازها با هم جمع شده و مجموع اونها از حداکثر میزان امتیاز که 5 هستش در بخش خلاصه نقد و بررسی نمایش داده خواهد شد.

آموزش نقد و بررسی مطالب وردپرس

حالا برای اضافه کردن خلاصه محتوای نقد و بررسی خود شما از این نوشته میتونید تا یک خلاصه‌ای از نقد خودتون را با اسکرول کردن به پایین صفحه در باکس Review Description وارد کنید که به عنوان نتیجه کلی شما از این نوشته و جمع بندی نهایی نوشته در انتهای نوشته نشون داده خواهد شد. در صورتی که تمایلی به نمایش خلاصه نقد و بررسی و همچنین امتیاز کلی گزینه‌ها که در بخش Total ندارید می‌تونید تیک گزینه Hide Description & Total Rating را فعال کنید تا در انتهای نوشته نشون داده نشود.

آموزش نقد و بررسی مطالب وردپرس

یکی دیگه از قابلیت‌هایی که این افزونه در اختیار شما قرار میده اینه که امکان نقد و بررسی مطالب توسط کاربران هم فعال هستش تا بازدیدکنندگان سایت هم بتوانند تا امتیاز خودشون را برای نوشته‌ها ثبت کنند. این گزینه در حالت پیشفرض غیرفعال هستش که برای فعال سازی اون لازمه تا User Reviews را روی گزینه Enable قرار دهید سپس نوع امتیاز دهی کاربران را از بخش User Raiting Types انتخاب کنید.

آموزش نقد و بررسی مطالب وردپرس

در نهایت بعد از انتشار نوشته میبینید که مشابه تصویر بالا باکس نقد و بررسی نوشته در سایت نمایش داده شده و کاربران با یک نوشته حرفه‌ای تر در سایت شما مواجه هستند و در واقع قادرند تا چکیده اصلی و نتیجه نهایی یک نوشته را در همین باکس مشاهده کنند.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به نمایش نقد و بررسی مطالب وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه استفاده از افزونه امتیاز دهی به مطالب وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.1/5 - (36 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳ دیدگاه ها

  1. باسلام. ممنونم بخاطر مطالب کاربردی و عالی که در سایت قرار میدید.
    خواستم بپرسم که این ستاره هایی که بعد از پستهاتون برای امتیاز دادن قرار داره و همچنین علامت دست که لایک میکنه و لایک ها رو میشمره رو با چه افزونه هایی در پایان هر پست قرار دادید؟ ممنون

  2. درود برشما
    گاهی میخواهیم که فقط ریویو ما فقط برای همان سایت نشان داده شود.و دیگران ببینند. و کسی خواست وارد پروفایل نویسنده ریویو شود و چک کنه تمام ریویو های دیگر برای سایتها و .. غیر قابل نمایش باشد. نتوانستم این گزینه را بیابم. سپاس از راهنمایی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *