آموزش های وردپرس

حالت تعمیر وردپرس و نحوه ساخت صفحه تعمیر وردپرس

حالت تعمیر وردپرس یا همون صفحه به زودی در وردپرس یکی از مواردی است که همه ما کاربران وردپرسی وقتی که در حال آپدیت و به‌روزرسانی سایت در حالتی که تغییرات کلی در اون قراره ایجاد کنیم بهش نیاز داریم تا در یک صفحه‌ای با ظاهر مناسب به بازدیدکنندگان این پیغام رو برسونیم که سایت در دست تعمیر است و به زودی بعد از به‌روزرسانی سایت فعالیت را مجددا با قدرت بیشتری از سر خواهید گرفت. ساخت این صفحه همواره در هربار به‌روزرسانی وردپرس و آپدیت سایت لازم خواهد بود، چرا که در این حالت چون مواردی که برای نمایش محتوا و بخش‌های مختلف سایت مورد نیاز هستند برای مدتی به حالت غیرفعال تبدیل میشوند که اگر تو این زمان کاربری وارد سایت بشه با یک بی نظمی در سایت مواجه خواهد شد که این بی نظمی ممکنه تا اعتماد کاربر رو از سایت شما سلب کنه به شکلی که دیگه این کاربر وقتی اسم سایت شما را دید حتی به فکر کلیک کردن روی لینکی که وارد سایت شما هم بشه نکنه. حالا این مورد را برای کاربری که اولین بار با سایت شما آشنا شده در نظر بگیرید، اونوقته که یک فاجعه رخ داده است.

در این آموزش همراه شما هستم تا به معرفی چند افزونه و راهکار برای ساخت صفحه به زودی و در دست تعمیر وردپرس بپردازم، پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا مناسب‌ترین گزینه برای ساختن صفحه coming soon وردپرس را پیدا کنید تا انتها همراه ما باشید.

حالت تعمیر وردپرس و نحوه ساخت صفحه تعمیر وردپرس

خُب، برای ساخت صفحه حالت تعمیر وردپرس در این آموزش قصد دارم تا به معرفی یکی از افزونه‌های محبوب در این زمینه بپردازم که با استفاده از آن قادر هستید تا صفحه Coming Soon وردپرس را در سایت خود ساخته و هنگامی که بازدیدکنندگان در زمان فعال بودن حالت تعمیر وردپرس به وبسایت مراجعه کنند با صفحه ای زیبا و کاربرپسند مواجه خواهند شد که در اون میتونید پیغام دلخواه خودتون را برای حالت تعمیر درج کنید و قید کنید که تا ساعاتی دیگر کار به‌روزرسانی سایت پایان یافته و کاربران قادر هستند تا مثل گذشته و البته با سرعت و قدرت بیشتری در سایت به فعالیت بپردازند.

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با نام Coming soon, Maintenance mode and Under construction در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که به صورت خلاصه و سرجمع از عنوان Coming soon برای این افزونه استفاده می‌کنیم. این افزونه تا به امروز تونسته تا بیش از 30.000 نصب فعال را به خود اختصاص بده که به لطف همین تعداد نصب بر روی سایت‌های مختلف تونسته تا از کاربران 4.2 امتیاز را به خود اختصاص بده. بنابراین قبل از هرکاری اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید.

اگر با نحوه نصب افزونه در وردپرس آشنایی ندارید از مقاله آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس استفاده کنید و افزونه Coming Soon را برای ساخت صفحه تعمیر وردپرس نصب کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Coming Soon در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد که با کلیک روی این منو به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد.

حالت تعمیر وردپرس و نحوه ساخت صفحه تعمیر وردپرس

همونطوری که در صفحه افزونه مشاهده می‌کنید این افزونه در دو نسخه تجاری و رایگان ارائه شده که نسخه تجاری افزونه دارای ویژگی‌هایی است که در حالت رایگان به اونها دسترسی نداریم، بنابراین به معرفی بخش‌های رایگان در افزونه خواهیم پرداخت که قادر هستید تا با دانلود افزونه از مخزن وردپرس ازشون استفاده کنید.

نحوه فعال کردن حالت تعمیر وردپرس

در اولین قدم همونطوری که در تصویر میبینید در بالای صفحه در سمت چپ دو گزینه با نام‌های Enable و Disable قرار داره که با تغییر حالت به هر یک از این گزینه‌ها میتونید تا حالت تعمیر وردپرس را در سایت فعال کنید. در صورتی که گزینه Disable انتخاب شده باشد به این معنی است که نیازی به حالت تعمیر وردپرس ندارید و کاربران و خود شما قادر هستید تا سایت را مشاهده کنید، اما در صورتی که گزینه Enable را انتخاب کنید به معنی اینه که حالت تعمیر را در وردپرس فعال کنید، در این صورت اگر با یک مرورگر دیگه آدرس سایت خودتون را باز کنید مشابه تصویر زیر خواهید دید که حالت تعمیر در سایت نمایش داده میشه و حالا وقتشه تا اقدام به سفارشی سازی حالت تعمیر در وردپرس کنید. دقت کنید که چون شما دارای نقش کاربری مدیرکل هستید، پس تا زمانی که از پیشخوان وردپرس خارج نشده باشید تغییری را مشاهده نمیکنید بنابراین لازمه تا از یک مرورگر دیگه برای مشاهده وضعیت حالت تعمیر وردپرس استفاده کنید.

حالت تعمیر وردپرس و نحوه ساخت صفحه تعمیر وردپرس

سفارشی سازی صفحه حالت تعمیر وردپرس

تا اینجای کار با صفحه حالت تعمیر وردپرس آشنا شدیم و با فعال کردن افزونه دیدیم که حالت تعمیر پیشفرض افزونه در سایت نمایش داده میشه و کاربران عادی قادر هستند تا با مراجعه به وبسایت این صفحه را مشاهده کنند. حالا در ادامه به نحوه سفارشی سازی صفحه حالت تعمیر وردپرس در این افزونه میپردازم.

تغییر پس زمینه صفحه تعمیر وردپرس

برای تغییر پس زمینه در افزونه coming soon وردپرس دو انتخاب خواهید داشت که با مراجعه به قسمت Background قابل دسترسی و سفارشی سازی است که عبارتند از:

  • انتخاب رنگ برای پس زمینه صفحه حالت تعمیر وردپرس که با استفاده از این بخش میتونید تا یک رنگ دلخواه برای نمایش در پس زمینه سایت انتخاب کنید تا به کاربران نمایش داده شود.
  • انتخاب تصویر برای پس زمینه صفحه حالت تعمیر وردپرس که میتونید از یک تصویر برای پس زمینه صفحه حالت تعمیر در وردپرس استفاده کنید.

بنابراین برای تعیین پس زمینه در صفحه تعمیر وردپرس مشابه تصویر زیر روی منوی Background کلیک کنید تا آپشن مورد نظر مشابه تصویر زیر برای شما باز شود. سپس از بخش Background type نوع پس زمینه خودتون را که میتونه به صورت رنگ و یا استفاده از تصویر باشه را انتخاب کنید. در مرحله بعد در صورت انتخاب رنگ گزینه Set Color و با انتخاب حالت تصویر گزینه IMG URL نمایش داده خواهد شد که به ترتیب میتونید رنگ یا تصویر دلخواه خودتون را انتخاب کنید. در نهایت روی دکمه Save Section کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

تغییر پس زمینه صفحه تعمیر وردپرس

انتخاب لوگو برای صفحه تعمیر وردپرس

برای تغییر لوگو در صفحه حالت تعمیر وردپرس روی تب Logo کلیک کنید تا آپشن‌های اون مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شوند. سپس از قسمت Show Logo تعیین کنید که قصد استفاده از لوگو در صفحه تعمیر وردپرس را دارید یا خیر. در صورت استفاده گزینه show و در صورت عدم استفاده گزینه hide را انتخاب کنید. سپس از قسمت logo آدرس تصویر لوگو خودتون را وارد کنید و یا اینکه با کلیک روی دکمه Upload لوگوی دلخواه خودتون را از سیستم انتخاب کرده و آپلود کنید. در نهایت روی دکمه Save Section کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. سایر بخش‌های مربوط به تغییر لوگو که شامل مواردی مثل تغییر چیدمان و استفاده از انیمیشن برای نمایش لوگو هستند شامل نسخه تجاری افزونه است که از توضیح آنها صرف نظر می‌کنیم.

تغییر لوگو در صفحه حالت تعمیر وردپرس

انتخاب عنوان برای صفحه تعمیر وردپرس

برای تغییر عنوان در صفحه حالت تعمیر وردپرس روی تب Title کلیک کنید تا آپشن‌های اون مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شوند. سپس از قسمت Show Title تعیین کنید که قصد استفاده از عنوان در صفحه تعمیر وردپرس را دارید یا خیر. در صورت استفاده گزینه show و در صورت عدم استفاده گزینه hide را انتخاب کنید. سپس از قسمت Title عنوان دلخواه خودتون را وارد کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه Save Section کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. سایر بخش‌های مربوط به تغییر عنوان که شامل مواردی مثل تغییر چیدمان، انتخاب رنگ، استفاده از انیمیشن و… برای نمایش عنوان سایت هستند شامل نسخه تجاری افزونه است که از توضیح آنها صرف نظر می‌کنیم.

تغییر عنوان صفحه تعمیر وردپرس

افزودن پیغام برای صفحه تعمیر وردپرس

برای تغییر پیغام و نمایش متن دلخواه در صفحه حالت تعمیر وردپرس روی تب Message کلیک کنید تا آپشن‌های اون مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شوند. سپس از قسمت MessageTitle تعیین کنید که قصد استفاده از متن پیغام در صفحه تعمیر وردپرس را دارید یا خیر. در صورت استفاده گزینه show و در صورت عدم استفاده گزینه hide را انتخاب کنید. سپس از قسمت Message پیام دلخواه خودتون را در ادیتور وارد کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه Save Section کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. سایر بخش‌های مربوط به افزودن پیغام حالت تعمیر وردپرس که شامل مواردی مثل تغییر چیدمان، استفاده از انیمیشن و… برای نمایش متن پیام حالت تعمیر سایت هستند شامل نسخه تجاری افزونه است که از توضیح آنها صرف نظر می‌کنیم.

افزودن متن حالت تعمیر وردپرس

افزودن آیکون برای صفحه تعمیر وردپرس

یکی از مهمترین بخش‌های برای صفحه حالت تعمیر وردپرس اینه که چون کاربران به این صفحه هدایت میشن و محتوایی به اونها نمایش داده نمیشه جز یک پیغام برای اینکه به کاربران اعلام کنید که در حال به‌روزرسانی هستید بنابراین برای اینکه کاربران جدید رو از دست ندهید میتونید تا از اونها دعوت کنید در شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند. بنابراین کافیه تا تب Socials Buttons را انتخاب کنید تا آپشن‌های اون به شما نمایش داده شوند و لینک شبکه‌های اجتماعی را در افزونه وارد کنید. از قسمت Show Social Buttons تعیین کنید که قصد استفاده از نمایش شبکه‌های اجتماعی را در صفحه تعمیر وردپرس را دارید یا خیر. در صورت استفاده گزینه show و در صورت عدم استفاده گزینه hide را انتخاب کنید. سپس از قسمت Open in new tab حالت باز شدن لینک شبکه های اجتماعی در پنجره جدید را انتخاب کنید و نهایتا مشابه تصویر زیر لینک هریک از شبکه‌های اجتماعی را در فیلدهای مربوطه وارد کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه Save Section کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

افزودن آیکون برای صفحه تعمیر وردپرس

از اونجایی که امکان استفاده از تصویر و آیکون دلخواه برای شبکه‌های اجتماعی در این افزونه وجود نداره بنابراین میتونید تا از یک ترفند کاربردی برای تغییر آیکون تصاویر استفاده کنید. برای این کار وارد هاست خودتون شده و پس از انتخاب گزینه File Manager هاست به مدیریت فایل‌های هاست وارد شده و سپس به مسیر /public_html/wp-content/plugins/coming-soon-page/images/template1/ مراجعه کنید. با مراجعه به این مسیر خواهید دید که تصاویر مربوط به آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در اینجا قرار دارند، حالا کافیه تا آیکون دلخواه خودتون را جایگزین تصاویر فعلی کنید تا از یک آیکون مناسب در صفحه استفاده کنید.

فراهم کردن دسترسی به سایت در حالت تعمیر وردپرس برای آی‌پی خاص

گاها پیش میاد تا بخواهید امکان مشاهده سایت را برای آی‌پی خاص فعال کنید. این مورد میتونه شامل این باشه که تا از یک کاربر بخواهید تا با مشاهده سایت قبل از اینکه حالت تعمیر را تمام کنید نظر خودش را درباره تغییراتی که در این به‌روزرسانی انجام دادید به شما بده و در اصل بخواهید تا ازش مشاوره بگیرید. بنابراین برای این حالت میتونید تا آی‌پی کاربر مورد نظر را در افزونه وارد کنید تا امکان مشاهده سایت را برای وی فراهم کنید.

استثنا کاربران با آی‌پی خاص برای مشاهده سایت وردپرس

برای این منظور مشابه تصویر فوق تب Excrpt Pages and IPs را انتخاب کنید و سپس مشابه تصویر زیر در فیلد اول که با عنوان Disable coming soon for this ips مشاهده میکنید آی‌پی مورد نظر در فیلد را وارد کنید. سپس یک بار در محیط خالی صفحه کلیک کنید تا فیلد دیگری برای افزودن آی‌پی بیشتر برای شما نمایش داده شده و آی‌پی کاربرانی که میخواهید تا امکان مشاهده صفحه سایت برای آنها فراهم باشد را وارد کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه Save Section کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

تعیین عناوین سایت و سئو سایت در صفحه تعمیر وردپرس

از اونجایی که با از دسترس خارج شدن محتوای سایت در حالت تعمیر وردپرس موتورهای جستجو هم قادر به مشاهده نیستند بنابراین این افزونه فکری هم برای موتورهای جستجو کرده تا بتونید وضعیت عنوان سایت و کلمات کلیدی را برای صفحه اصلی سایت حفظ کنید تا در صورتی که در این زمان سایت مورد بررسی گرفت محتوای صفحه تعمیر وردپرس جایگزین عنوان سایت، متاداده‌ها و دسکریپشن نشود. بنابراین برای این کار تب Search Engine and Favicon را انتخاب کنید تا آپشن‌های این بخش مشابه تصویر زیر برای شما باز شده و اطلاعات سایت را برای محتوای صفحه وارد کنید.

تعیین عناوین سایت و سئو سایت در صفحه تعمیر وردپرس

Title(SEO): در این قسمت عنوان صفحه تعمیر وردپرس را وارد کنید.

Enable Search Robots: در این قسمت میتونید تا امکان دسترسی موتورهای جستجو به سایت در زمان حالت تعمیر وردپرس را فعال و یا غیرفعال کنید. در صورتی که دسترسی برای موتورهای جستجو را بر روی گزینه Disable بگذارید موتورهای جستجو محتوای جدیدی از سایت را مورد خزش و ایندکس قرار نمیدهند. بنابراین در انتخاب این گزینه دقت کافی را داشته باشید.

Meta Keywords: در این فیلد میتونید تا متای کلمات کلیدی برای سایت را وارد کنید.

Meta Description: در نهایت در این فیلد هم قادر خواهید بود تا متای توضیحات برای صفحه در دست ساخت وردپرس وارد کنید. در نهایت روی دکمه Save All Sections کلیک کنید تا تنظیمات در افزونه ذخیره شده و صفحه تعمیر وردپرس خودتون را مشابه نمونه زیر ایجاد کنید.

صفحه در دست تعمیر وردپرس

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا یک صفحه حالت تعمیر وردپرس با ظاهر مناسب و کاربرپسند ایجاد کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی برای شما پیش اومد میتونید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (8 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    آیا میشه کاری کرد که سایت رو فقط مدیر ببینه و بقیه صفحه درحال تعمیر رو ببینن؟ برای اینکه مدیر بتونه تغییرات رو انجام بده

    1. سلام علیرضا؛
      بله با استفاده از حالت cooming soon یا حالت تعمیر و نگهداری کاربرانتون صفحه ” به زودی برمی گردیم ” یا “صفحه وب سایت در حالت تعمیر است” رو مشاهده می کنند و شما به عنوان مدیر اصلی در این بازه می تونید روی وب سایت کار کنید و تغییرات مد نظرتون رو اعمال کنید.

  2. سلام لطفا سریع جواب بدین
    من حالت تعمیرو فعال کردم حالا میخوام وارد بشم نمیتونم چجوری میتونم حالت تعمیر رو برطرف کنم. یک اشتباه

    1. سلام روز بخیر؛
      هر زمان حالت نعمیر و نگهداری رو برای سایتتون فعال میکنید یک فایل به نام maintenance داخل هاستتون ایجاد میشه. که موقع غیر فعالسازی حالت تعمیر این فایل حذف میشه.
      در صورتی که روند حذف فایل نا موفق باشه سایتتون در حالت قبلی خودش باقی می مونه. پس برای رفع این مشکل باید به صورت دستی فایل maintenance رو حذف کنیم.
      آموزش رفع خطای حالت تعمیر وردپرس
      آموزشی که براتون فرستادم رو مطالعه کنید.

  3. سلام
    خدا قوت
    فعال سازی افزونه رو انجام دادم، قسمت بالای افزونه هم enable رو زدم اما همچنان صفحه به زودی برام اجرا نمیشه…
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

  4. سلام من سایتمو در سرچ کنسول ثبت کردم و بعضی صفحاتش ایندکس شده بنا به دلایلی منصرف شدم و میخام کسی نبینتش حالا گزینه maintenance بعتره یا اینکه دسترسی ربات گوگل را ببندم؟

  5. با سلام من میخوام کل سایت رو در حالت تعمیر و نگهداری بیرم به غیر از یک صفحه که منوی رستوران میباشد. ایا میتوانم با این افزونه این کار رو بکنم یا اگه ممکنه افزونه دیگه ای بهم معرفی کنید
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر؛
      داخل تنظیمات افزنه می تونید یک پیغام به همراه لینک ایجاد کنید یا حتی دکمه ای قرار بدید که کاربر رو به منوی رستورنتون هدایت کنه.

  6. سلام وقت بخیر..
    من افزونه maintenance نصب و حالت تعمیر و نگهداری فعال کردم..ولی برای خودمم سایت به نمایش در نمیاد.مشکل چیه؟؟؟
    به عنوان مدیر سایت نباید به این مشکل بخورم که! ولی شدم مثه کاربرهای دیگه…..

    1. سلام و احترام؛
      در این بخش می تونید ایپی سیستم خودتون رو به عنوان سیستم مجاز برای مشاهده سایت وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *