آموزش های وردپرس

آموزش مشاهده و کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس

کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس و مشاهده اتفاقاتی که در پس زمینه وردپرس برای ایمیل‌ها رخ میده میتونه تا یک راه خوب برای بررسی امنیت سایت شما باشه تا کلیه ایمیل‌هایی که از سایت ارسال میشوند را مدیریت و کنترل کنید. همونطور که میدونید وردپرس برای بخش‌های گوناگون مثل تغییر رمز، گزارشات ارسالی از ایمیل‌هایی که با استفاده از افزونه‌هایی نظیر ووکامرس برای کاربران هنگام ثبت سفارش ارسال میشه و… از امکان ارسال ایمیل در وردپرس استفاده میکنه، پس با این وجود محتوایی که در ایمیل‌های ارسالی وردپرس صورت میگیره درست باید در جایی از دیتابیس انجام بگیرند و قابل رصد باشند. اما در حالت عادی این امکان وجود نداره تا ایمیل های ارسالی در وردپرس را مدیریت و کنترل کنید. بنابراین لازمه تا با کمک افزونه اقدام به مشاهده و کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس بکنید که در این آموزش قصد دارم یکی از بهترین افزونه‌ها در این زمینه را بهتون معرفی کنم.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید مدیریت ایمیل های ارسالی وردپرس را به صورت کامل کنترل کنید و از آخرین جزییات ایمیل‌هایی که برای کاربران در ورای وردپرس ارسال میشه مطلع شوید، تمامی این ایمیل‌های ارسالی میتونه در یک فروشگاه ووکامرس، وبسایت خدماتی به مشتریان و… صورت بگیره که لازمه است برای جلوگیری از هر گونه مشکل این ایمیل‌ها را بررسی و کنترل کنید.

آموزش کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام WP Mail Logging در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.7 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به مدیریت و کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس خواهید بود. قبل از هرکاری برای استفاده از این افزونه لازمه تا با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایتتون بکنید.

دانلود افزونه WP Mail Logging

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WP Mail Log در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه مشاهده گزارشات ارسالی برای ایمیل‌ها در وردپرس مراجعه کنید. ابتدا برای اینکه تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید روی زیر منوی settings کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات مراجعه کرده و بر اساس نیاز و سلیقه خودتون تنظیمات مدیریت ایمیل وردپرس را تنظیم کنید.

کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس

Cleanup: با فعال کردن این گزینه وقتی افزونه را حذف کنید کلیه داده‌های افزونه که شامل تنظیمات و گزارشات ایمیل وردپرس هستند حذف خواهند شد.

Can See Submission data: با استفاده از این بخش میتونید نقش کاربری در وردپرس جهت دسترسی و مشاهده ایمیل‌های ارسالی وردپرس را انتخاب کنید.

WordPress Date Time Format: اگر مایل به استفاده از تاریخ و زمان وردپرس برای ثبت گزارشات ایمیل در وردپرس هستید میتونید از این بخش استفاده کنید. در صورت غیرفعال بودن این گزینه تاریخ و زمان بر اساس زمان سرور نمایش داده میشوند.

Default Format for Message: این افزونه امکان مشاهده گزارشات ایمیل در وردپرس را در سه نوع مختلف html، raw و یا Json فراهم میکنه که میتونید حالت دلخواه را انتخاب کنید.‌

Display Host: با فعال کردن این گزینه یک ستون در بخش گزارشات ایمیل وردپرس اضافه میشه که با استفاده از اون میشه آی‌پی هاست ارسال کننده ایمیلرا مشاهده کرد.

Cleanup by Amount: از اونجایی که گزارشات ایمیل ارسال در وردپرس همینطور بیشتر و بیشتر میشه و ممکنه تا گزارشات قدیمی دیگه برای ما کاربردی نداشته باشه با استفاده از این قسمت میتونید تعداد آخرین گزارشات را مشخص کنید تا اگر از این تعداد گذشت به ترتیب گزارشات کهنه‌تر به صورت خودکار حذف شوند. البته جای نگرانی از این بابت نیست، چرا که امکان خروجی گرفتن از گزارشات فراهمه و میتونید خودتون قبل از پاک کردن گزارشات یک خروجی ازشون تهیه کنید.

Cleanup by Time: اگر تمایلی به استفاده بر اساس تعداد نداشتید میتونید از این بخش بر اساس زمانبندی که بر حسب روزانه است گزارش ایمیل ارسال شده در وردپرس را به صورت خودکار حذف کنید.

حالا تنظیمات را ذخیره کرده و اقدام به ارسال نظر در وردپرس، ارسال یک فرم تماس، انجام یک خرید یا هر کاری که با استفاده از اون میدونید که وردپرس ایمیلی را چه به مدیر سایت و یا چه به کاربری که چنین کاری را انجام میده ارسال کنید تا اولین گزارش را ثبت کنید. بعد از اینکه اولین گزارش ثبت شد با مراجعه به صفحه اصلی افزونه میتونید مثل تصویر زیر گزارشات ایمیل ارسالی در وردپرس را ببینید.

کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس

در این لیست اطلاعاتی مثل زمان ثبت گزارش، آی‌پی هاست ارسال کننده ایمیل، دریافت کننده ایمیل، موضوع، پیغام ارسالی در ایمیل، عنوان ایمیل و… نمایش داده میشه که با کلیک روی دکمه View که در ستون Message قرار داره میتونید تا پیغام ارسال شده را مشابه تصویر زیر مشاهده ببینید.

کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس

با کلیک روی Json، row و html هم میتونید گزارش ایمیل را در فرمت‌های گوناگون مشاهده کنید. اما حالا اگر قصد داشتید تا یک نسخه بک آپ از گزارشات تهیه کنید کافیه تا به منوی settings مراجعه کرده و سپس در تب درون ریزی/برون ریزی بر اساس نیاز خودتون یک نسخه از گزارشات تهیه کنید یا اینکه اگر از قبل گزارشی دارید با درون ریزی اون در سایت گزارشات را در وردپرس ثبت کنید.

کنترل ایمیل های ارسالی در وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به تهیه گزارش و مدیریت ایمیل‌های ارسالی در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با نحوه مشاهده ایمیل‌های ارسال شده در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4/5 - (3 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۷ دیدگاه ها

  1. ممنون از شما بابت مطلب خوبتون خیلی عالی و کاربردی من استفاده کردم و خیلی راضی ام .

  2. سلام
    جدیدا دیگه هیچ ایمیلی از وردپرس برای من ارسال نمی‌شه
    قبلا وقتی دیدگاه توی سایت نوشته می‌شد یا کابر ثبت نام می‌کرد یه ایمیل واسه من میومد
    الان دیگه نمیاد
    دلیلش چی می‌تونه باشه؟

  3. سلام وقت بخیر
    بنده چطور میتونم لینک ایمیل فعالسازی حساب کاربر رو تغییر بدم
    منظورم برای کاربر که لینک فعالسازی ایمیل فرستاده میشود موقعی که کاربر روی لینک کلیک میکند هدایت بشه به صفحه که که من تعیین میکنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  4. با سلام خسته نباشی
    لطفامراراهنمایی کنید در ورد پرس خطا رخ داده است اما در صندوق ایمیل هیچ پیام نیست باید چکار کنم
    با تشکر

  5. سلام
    خسته نباشی
    لطفامراراهنمایی کنید چه دستوری کد بیا بدهید که رکورد تکراری ایجاد نمی شود
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *