آموزش های وردپرس

آموزش فشرده سازی فایل‌ها در وردپرس و افزایش سرعت سایت

فشرده سازی فایل های وردپرس یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سرعت در وردپرس است که با استفاده از این امکان میتونید تا نسبت به فشرده سازی فایل های سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت در وردپرس اقدام کنید و یا با ترکیب کردن فایل‌های css و js سرعت سایت خودتون را بهبود بخشید. همونطور که میدونید استفاده از CSS و JS میتونه در زیباسازی سایت شما و ایجاد یک رابطه کاربری بهتر مناسب‌ترین گزینه باشه، اما هرچقدر که از کدهای بیشتری در این دو فایل استفاده کنید و سعی کنید از المان‌های مختلف در قالب وردپرس استفاده کنید تا ظاهر بهتری داشته باشید به همین ترتیب با افزایش حجم این فایل‌ها سایت شما هم با کاهش سرعت مواجه خواهد شد. بنابراین یکی از راه‌های افزایش سرعت سایت در مرحله اول اینه که فایل های css و js را در وردپرس فشرده کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه فشرده سازی فایل های وردپرس بپردازم که با استفاده از این افزونه میتونید فایل های CSS و JS را در سایت خودتون استفاده کنید، علاوه بر این با استفاده از این افزونه قادر هستید تا از قابلیت‌های بیشتری مثل کش وردپرس، فعال سازی Gzip در وردپرس، ترکیب فایل‌های js در وردپرس و… هم بهره‌مند شده و ازشون استفاده کنید. پس اگر به دنبال یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سرعت در وردپرس هستید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

آموزش فشرده سازی فایل های وردپرس

افزونه فشرده سازی فایل های وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با عنوان WP Fastest Cache در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا به امروز موفق شده تا بیش از 500.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید اقدام به افزایش سرعت در وردپرس و فشرده سازی فایل های سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت در وردپرس اقدام کنید. طبق ادعای سازندگان افزونه، این افزونه در مقایسه با سایر افزونه‌های معروف که برای کش وردپرس و افزایش سرعت سایت مورد استفاده قرار میگیرند بهتر عمل میکنه و طبق تجربه‌ای که در استفاده از این افزونه داشتم باید بگم که کاملا درست بوده و چیزی فراتر از ادعاست. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه WP Fastest Cache

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WP Fastest Cache در پیشخوان وردپرس افزوده خواهد شد، روی این منو کلیک کرده و سپس به تب Setting مراجعه کنید تا ابتدا تنظیمات افزونه را به دلخواه خود سفارشی سازی کنید.

فشرده سازی فایل های وردپرس و افزایش سرعت وردپرس

Cache System: برای اینکه بتونید از قابلیت سیستم کش وردپرس در این افزونه استفاده کنید، این گزینه را روی حالت Enable قرار دهید.

Preload: با استفاده از این قسمت میتونید برای صفحه اصلی، صفحه نوشته، صفحه برگه و صفحات دسته‌بندی مدت زمان دلخواهی برای پیش بارگزاری در کش سایت تعیین کنید. با فعال کردن این گزینه پنجره زیر نمایش داده میشه که میتونید تنظیمات دلخواه خودتون را برای هر یک از صفحات ذکر شده تعیین کنید.

فشرده سازی فایل های وردپرس و افزایش سرعت وردپرس

Logged-in Users: با فعال کردن این گزینه کش سایت برای کاربرانی که عضو سایت شده و وارد اکانت خود شده باشند غیرفعال میشود. پیشنهاد می کنم اگه سایت فروشگاهی دارید یا هرگونه سایتی که اطلاعات مهمی بین کاربران رد و بدل میشه این گزینه را فعال کنید. چرا که در بیشتر مواقع در هنگام خرید به دلیل فعال بودن کش مشکلاتی در مراحل خرید ایجاد می‌شود در حالی که سایر افزونه‌های کش وردپرس چنین قابلیتی را ندارند.

Mobile: این گزینه هم کش وردپرس برای کاربرانی که با موبایل وارد شده‌اند را غیرفعال میکند.

New Post: با فعال کردن این گزینه به صورت اتوماتیک بعد از انتشار هر نوشته کش وردپرس خالی شده و مجددا سایت کش خواهد شد. این قابلیت را میشه به عنوان نقطه قوت افزونه افزایش سرعت در وردپرس در نظر گرفت تا نیازی نباشه میزان زمان کش سایت ثابت بوده یا اینکه به صورت دستی کش وردپرس را خالی کنید.

Update Post: با فعال کردن این گزینه هنگام به‌روزرسانی و آپدیت نوشته هم میتونید کش وردپرس را مشابه حالت قبل خالی کنید. این امکان هم وجود داره تعیین کنید که کلیه کش خالی بشه یا اینکه صرفا کش مربوط به برگه، نوشته، دسته‌بندی و سایر صفحات مرتبط با نوشته که در تصویر زیر انتخاب‌های خودتون را میتونید ببینید و سفارشی سازی کنید.

فشرده سازی فایل های وردپرس و افزایش سرعت وردپرس

Minify HTML: همونطور که میدونید صفحات وب طوری هستند که توسط مرورگر در قالب یک فایل HTML نمایش داده می‌شوند. با استفاده از این گزینه در تنظیمات افزونه قادر هستید صفحات خود را فشرده کرده و حجم آنها را به بهترین شکل ممکن کم کنید تا سایت سریع‌تر لود و بارگذاری شود.

Minify Css: این گزینه هم برای فشرده‌سازی فایل‌های CSS در وردپرس است که مشابه نمونه قبل آنها را فشرده کرده و در نهایت سرعت سایت را افزایش خواهد داد. فشرده سازی فایل های css در وردپرس با خلاصه و مرتب سازی کدها صورت میگیره که باعث کاهش حجم اونها خواهد شد.

Combine Css و Combine Js: با استفاده از این قابلیت میتونید فایل‌های CSS و JS را با یکدیگر ترکیب کرده و بین تگ‌های Head قرار بدین تا به این شکل اقدام به کاهش تعداد درخواست http در وردپرس کرده و در نهایت منجر به افزایش سرعت وردپرس شوید.

Gzip: این قابلیت نیز برای کاهش اندازه فایل‌های ارسالی از سرور مورد استفاده قرار میگیره که میتونه در میزان سرعت وردپرس به حد قابل توجهی تاثیرگذار باشد.

Browser Caching: با استفاده از این گزینه میتونید فایل‌های تکراری در مرورگر را کش کنید که برای مدت زمان تعیین شده فایل‌ها در مرورگر کاربر به صورت کش شده قرار میگیرند و هر زمان که کاربر به سایت مراجعه میکنه به جای اینکه فایل‌ها مجددا از هاست لود شوند از سیستم کاربر لود خواهند شد.

Disable Emojis: با استفاده از این گزینه هم میتونید اقدام به غیرفعال کردن شکلک‌ها در وردپرس بکنید که قبلا به صورت مفصل در آموزش جداگانه به بررسی این مورد در وردپرس پرداختم.

در نهایت از بخش Language هم میتونید زبان مورد نظر خودتون را برای افزونه انتخاب کرده و در نهایت با ذخیره کردن تنظیمات از قابلیت‌هایی که این افزونه برای کش وردپرس و فشرده سازی کردن فایل های وردپرس در اختیارتون قرار میده استفاده کنید.

فشرده سازی فایل های وردپرس و افزایش سرعت وردپرس

حذف کش فایل های فشرده سازی شده در وردپرس

با مراجعه به تب Delete Cache قادر هستید تا هر زمان که نیاز داشتید کش ذخیره شده در سایت را به صورت کامل حذف کنید. این گزینه امکان حذف کش سایت را در دو حالت کلی میده که عبارتند از:

  • Delete Cache: با کلیک روی این گزینه کش وردپرس که با استفاده از این افزونه ایجاد شده به صورت کلی حذف خواهد شد.
  • Delete Cach and Minified CSS/JS: با کلیک روی این دکمه هم علاوه بر کش سایت فایل‌های فشرده سازی شده CSS و JS هم حذف شده و مجددا از نو ساخته خواهند شد.

فشرده سازی فایل های وردپرس و افزایش سرعت وردپرس

حذف کش در حالت Time Out وردپرس

با استفاده از Cache timeout میتونید هر زمان که سایت به دلایلی مثل خطای داخلی سرور در وردپرس و یا خطای برنامه نویسی در قالب و افزونه به حالت timeout رفت کش سایت را در این مواقع برای صفحات دلخواه خود به صورت خودکار خالی کنید تا مشکلی در روند نمایش سایت براتون پیش نیاد. برای این منظور روی دکمه Add New Rule کلیک کنید تا مشابه تصویر بالا پنجره‌ای براتون باز شود. حالا ابتدا از بخش if REQUEST_URI صفحه یا صفحات مورد نظر دلخواه برای خالی شدن کش که میتونه شامل گزینه‌های کلیه صفحات سایت، صفحه اصلی، صفحات انتخابی و… باشه را انتخاب کرده و سپس از بخش Then مدت زمان مورد نظر برای خالی شدن کش در دوره زمانی خودکار را تعیین کرده و در نهایت روی دکمه Save کلیک کنید.

فشرده سازی فایل های وردپرس و افزایش سرعت وردپرس

تعیین استثنا برای کش وردپرس

همونطوری که در بالا بهش اشاره کردم یکی از بخش‌های خوشمزه و جالب این افزونه که باعث ایجاد تمایز اون نسبت به سایر افزونه‌های کش وردپرس شده امکان تعیین استثنا در کش وردپرس هست که با استفاده از این قابلیت میتونید در هر بخشی که قصد دارید برای هر صفحه از وبسایت خودتون امکان کش وردپرس را غیرفعال کنید. حالا برای این منظور پس از انتخاب نوع استثنا که میتونه شامل مواردی مثل آدرس صفحه یا آدرس فایل، روی گزینه Add New Rule کلیک کرده و سپس اطلاعات موجود در آن را تکمیل کنید تا از کش شدن آنها جلوگیری کنید. این بخش به شما امکان کش نکردن در موارد زیر را خواهد داد.

  1. کش صفحه خاص
  2. کش در حالت استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  3. کش در حالت کوکی
  4. کش فایل CSS
  5. کش فایل JS

در بخش CDN هم قادر هستید تا در صورت استفاده از CDN در وردپرس اطلاعات آن را وارد کنید تا فایل‌های موجود در بخش CDN سایت نیز کش شده و آنها را مدیریت کنید. سایر بخش‌های افزونه به صورت تجاری هستند که برای استفاده ازشون لازمه نسخه پولی آن را خریداری کنید که از توضیحات این بخش می‌گذریم.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به فشرده سازی فایل های سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت در وردپرس اقدام کرده و علاوه بر این از امکاناتی که این افزونه برای افزایش سرعت در وردپرس و کش وردپرس در اختیارتون قرار میده استفاده کنید. اگر در رابطه با این افزونه سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (11 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵۲ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    آیا فشرده سازی فایل هارا به صورت دستی و بدون پلاگین میشه انجام داد؟؟؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      بله میتونید از ابزار آنلاین برای این کار هم استفاده کنید. یکی از نمونه‌های خوب که امکان فشرده سازی کدهای css و js رو میده سایت https://www.minifier.org هست. فقط دقت کنید که حتما قبل از هر تغییر و فشرده سازی نسخه پشتیبان از فایل‌ها داشته باشید که اگر مشکلی پیش اومد سریعا با جایگزین کردن نسخه اصلی برطرف کنید.

      1. خیلی ممنون از پاسختون
        اخرش هم نتونستم کاری کنم
        بهترین پلاگین برای این کار چ پلاگینی هستش
        ایا WP Fastest Cache
        بهتره یا WP Super Cache
        یا پلاگین دیگری در ذهن دارید معرفی کنید؟
        سپاس بیکران از لطف شما
        (با کمال احترام و خسته نباشید)

        1. طبق تجربه‌ای که در استفاده از هر دو افزونه‌های بالا داشتم، wp fatest cache گزینه بهتری هست. چرا که امکانات بیشتری در اختیارتون قرار میده و نیازی به استفاده از چندین افزونه نخواهید داشت. این افزونه کلیه مواردی که مربوط به کش سایت هست را در اختیارتون قرار میده که به اختیار میتونید از هر کدوم استفاده کنید.
          اما اگر صرفا هدف کش سایت هست، در صورتی که از هاست میزبان‌فا استفاده می‌کنید میتونید از افزونه WP-FFPC هم استفاده کنید.

  2. سلام وقت بخیر. متاسفانه برای استفاده از این افزونه با مشکل مواجه شدم. اینکه نسخه رایگان رو نصب میکنم و بعد نسخه پرو رو در کنارش فعال میکنم. صفحه تنظیماتش بدون محدودیت و درحالت پرو نمایش داده میشه ولی وقتی گزینه های مورد نظر رو تیک میزنم و بعد دکمه تایید رو میزنم بصورت خودکار به نسخه رایگان برمیگرده و نسخه پرو رو پاک میکنه. امروز که اصلا فرصت تنظیم گزینه ها رو هم نداد و در اولین ورود به صفحه تنظیمات بصورت خودکار صفحه وردپرس سفید شد و به اجبار رفرش کردم و تنظیمات در حالت نسخه رایگان نمایش داده شد. لطفا راهنمایی کنید چرا این اتفاق میفته. باتشکر.

  3. بااحترام. این کار رو انجام دادم. متوجه شدم که سایتی که ازش اشتراک گرفتم برای تهیه افزونه تمام افزونه ها رو خریداری نکرده و این مسئله در نظرات برخی محصولاتش گفته شده. بخاطر همین بوده که با هزینه پایینتر امکان تهیه تعداد افزونه بیشتری وجود داشت. مشکل در این افزونه هم به احتمال زیاد بخاطر این موضوعه. باتشکر.

    1. سعی کنید هیچ وقت از چنین سایت‌هایی خرید انجام ندین و هیچ فایلی هم از این سایت‌ها روی سایت نصب نکنید. بیشتر این سایت‌ها فایل‌ها رو نال میکنن که باعث ایجاد مشکلاتی مثل هک وردپرس میشه.
      با خرید افزونه و قالب از منبع اصلی(تم فارست و کد کانیون) به حقوق تولید کننده احترام بزاریم 🙂

  4. احتراما.بله مطمئنا حق باشماست. منتهی خرید افزونه با دلار بصورت مستقیم سخته و اکثر افزونه ها هم فارسی و rtl نیستن و بنظرم ارتباط با پشتیبان ها یک مقدار سخته میشه.اگر مرجعی بصورت واسطه باشه که خریدای ما رو انجام بده هم خیلی خوب میشه. اگر چه بعضی سایتهای ایرانی که با افزونه رو یک بار میخرن و تصویر خرید رو هم به کاربر نشون میدن باز هم حقوق تولید کننده رو کامل رعایت نکردن ولی بعضی وقتها خرید و پشتیبانی گرفتن از اونها تنها راه چاره میشه برای تعداد زیادی از کاربران.منتها بسیاری سایتها هم کاربر رو به اشتباه میندازن. البته هزینه با دلار برای تک تک کاربران هم برای ایرانی ها با این وضعیتی که در اقتصادمون ایجاد کردن رقم خیلی بالایی هست 🙁

    1. امروز دیگه تمامی طراحان برای اینکه بتونن سهم کل جامعه رو به خودشون اختصاص بدن تلاش میکنن به صورت پیشفرض امکان راستچین رو به محصولاتشون بدن و حتی جدیدا فایل زبان هم به صورت فارسی تهیه و ارائه میشه. پشتیبانیشون هم عالی هست و خیلی خوب پاسخگو هستن، فقط کافیه به زبان در حد نیاز مسلط باشید.
      وجود مرجع برای واسطه باز هم حکایت نقش کپی رایت رو در پی داره و به هیچ وجه قابل قبول نیست. تنها به شرطی قابل قبوله که مستقیما خرید ارزی براتون انجام بده که اونم با ایمیل و اطلاعات خود شما باشه. بعدش اگه نیاز به فارسی سازی بود براتون انجام بده و صرفا هزینه ترجمه و فارسی سازی رو برای خودش بخواد. هزینه ارزی رو هم که خودتون پرداخت می‌کنید.
      تا زمانی که فرهنگ قبول کردن کپی رایت جا نیفته نمیشه کاری کرد و مارکت‌های به نام که دارن فعالیت میکنن روز به روز حریص‌تر شده و مثل زالو اسم وردپرس فارسی رو خراب می‌کنند. این فرهنگ سازی باید از خود ما شروع بشه و کاری نکنیم که حتی کسی به ذهنش برسه چنین سایت و مارکتی راه‌اندازی بکنه.

  5. بله واقعا. اگه بصورت صنفی یا همچین چیزی فعالیت میکردن حداقل وضعیت بدتر نمیشد. رقابتها هم مشکلات رو بیشتر میکنه. بی واسطه به سایت و مرجع تولید کننده وصل بودن هم اطمینان بخشه. به نظرم باید امکان خرید مستقیم با دلار خیلی راحت تر به کاربران و افراد عادی جامعه ایجاد میشد. اگه اشتباه نکنم با تهیه دو نوع کارت اعتباری خاص میشه از خارج مستقیما خرید کرد. بخاطر پیچ و خم ها بدست آوردن این کارتها تعدادی شرکت وجود دارن که بعنوان واسطه پرداخت میکنن و حق الزحمه هم میگیرن. خلاصش این که منصرف شدم. منتها برای افزونه و وردپرس دیگه خیلی غیرعادی شده یک افزونه خریداری میشه و تعداد زیادی از افراد فروخته میشه بخاطر همین مدام تعداد سایتهای فروش زیاد میشه. بنده محصولات بسیار از سایتها رو بررسی کردم و در حین این بررسی چند ماهه تعدادی از سایتها که نال شده رایگان میزاشتن و اعتمادی هم به استفاده ازشون وجود نداشت سریعا تبدیل به فروش اشتراک ماهانه و یا فروش تکی کردن. بخاطر همین نتونستم به هر سایتی اعتماد کنم و الان بعد از بررسی ده ها سایت بالاخره رسیدم به سه سایت که یکیشون هم سر افزونه fastest cache دستش رو شد و اولین افزونه ای بود که خواستم ازش تهیه کنم. الان فقط دو سایت هستن که مجوز و تصاویر فروش رو ارائه دادن و سریعا هم بروز میکنن و در صفحه اول گوگل هم هستن.
    برای احترام و وقع گذاشتن به هر مقوله ای اون هم در ایران واقعا باید سیستم نظارتی که سهله سیستم تنبیهی و مجازات قوی طراحی بشه البته با کمال احترام به تمامی هموطن ها و بلا نسبت همشون بالاخره عده ای هستن که در هر زمینه ای مثل همین برهم زنندگان تعادل ارز مشکل ایجاد میکنن.حالا کپی رایت قدری بیشتر.

  6. سلام وقت بخیر
    من از افزونه wp-rocket استفاده میکردم. در gtmetrix لود 2.1 و سرعت 100 بود.
    در validator.w3 هیچ اروری نداشتم.
    این افزونه را نصب کردم .در gtmetrix لود 2.1 و سرعت 98 بود.
    در validator.w3 چهار ارور دارم که در پایین قرارمیدم اگه بصورت دست این ارورها حل بشه افزونه ای که معرفی کردید رو استفاده میکنم به چند دلیل.
    1- حجم کم
    2-تنظیمات راحت و آسان
    3- چون افزونه راکت زود زود هاستم رو پر میکرد ترجیح دادم از این افزونه استفاده کنم.
    این هم ارورها
    Warning: The type attribute is unnecessary for JavaScript resources.

    From line 55, column 1; to line 55, column 104

    =’all’ />↩</scri

    Warning: The type attribute is unnecessary for JavaScript resources.

    From line 56, column 1; to line 56, column 115

    ↩</scri

    Warning: The type attribute is unnecessary for JavaScript resources.

    From line 663, column 1; to line 663, column 128

    ↩</scri

    Warning: The type attribute is unnecessary for JavaScript resources.

    From line 664, column 1; to line 664, column 102

    ↩</scri

    با تشکر و سپاس

    1. سلام، این موارد خطا نیستند، فقط یه هشدار داده که برای جاوا اسکریپت ضرورتی به استفاده از معرفی ویژگی برای این فایل‌ها ندارید.

  7. با سلام مجدد
    جناب آقای صادقی هشدارها حل شد
    خواستم راه حلشو به دوستانی که این مشکل رو داشته باشند بگم.
    به مسیر wp-includes رفته و فایلهای admin-bar.php – class.wp-scripts.php – script-loader – theme.php را با ادیتور باز کرده و این
    نوع کد رو
    به
    تغییر بدن حل میشه
    با سپاس

  8. سلام ، وقت بخیر
    چنتا سوال داشتم که می خواستم اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید
    ما یک سایت فروشگاهی داریم که ssl نداشت و برای امنیت نصب کردیم، قبل نصب سرعت باز شدن صفحه های سایتمون نهایت 3 ثانیه بود ولی بعد اون به 13 ثانیه و بیشتر افزایش پیدا کرد.
    طبق گفته سایت gmetrix که شما معرفی کرده بودید مشکل ریدایرکت هاشو حل کردیم و تا حدودی سرعت کم شد و روی 8 ثانیه موند.
    و Inline small CSS و Inline small JavaScript این گزینه ها رنگ نارنجی داشتن که گفتیم شاید بتونیم با حل این مسئله لود شدن سایت رو به همون روز اول برسونیم.
    آیا این افزونه ای که شما معرفی کردید برای فشرده سازی می تونه بهمون کمک کنه؟ یا با فعال کردن همه موارد در setting افزونه مشکلی در نمایش سایت پیش نمیاد؟
    و اینکه آیا اصلا می تونه دلیل این دیر لود شدن سایت این گزینه ها باشه؟ چون بقیه موارد غیر از کوئری ها همه بهینه هست
    با سپاس

    1. سلام و روز بخیر،
      اگه صرفا با نصب SSL با این مشکل مواجه شدید مقداری میشه گفت عادی هست. چرا که ساختار اینترنت کشور از زمانی که تلگرام فیلتر شده با اختلال مواجه هست و همین مسئله روی پرواکل HTTPS تاثیر بدی داشته. در خصوص فشرده سازی و ترکیب فایل‌ها هم بله، استفاده از این افزونه و راه‌های مختلف برای کاهش حجم فایل‌ها میتونه تاثیر خوبی داشته باشه.

    2. ایراداتی توی لود فایل‌هاست. F12 رو بزنین و از کنسول ایرادادتی که نشون میده رفع کنین.

  9. سلام ممنون از توضیحاتتون . بعد از تغییرات در setting با این پیغام مواجه شدم
    باید چکار کنم؟
    htaccess is not writeable
    1-copy the result from text area below
    2- remove everything from .htaccess
    3- paste the result

    1. سلام نیما جان، افزونه دسترسی نوشتن روی فایل htaccess. رو نداره. شما باید به صورت دستی کدهایی رو که در ادامه براتون قرار داده رو داخل فایل htaccess. وارد کنید.

  10. سلام خسته نباشید، من وقتی این افزونه رو نصب کردن در سبد خرید افزونه Edd مشکل پیش میاد و تازه سازی نمیشه ، چطوری میتونم کاری کنم که اصلا افزونه edd رو کش نکنه

    1. سلام،
      داخل مقاله تو قسمت تعیین استثنا برای کش وردپرس توضیح داده شده که باید چیکار کنید. کافیه بر اساس URL افزونه edd این استثنا رو تعریف کنید.

  11. سلام سایتم در W3c این ارور رو داره چیکار کنم رفع بشه؟
    Warning: The type attribute for the style element is not needed and should be omitted.
    /feed/” />img.wp

  12. با سلام
    من افزونه رو نصب کردم؛ ولی گزینه های تنظیمات رو بهم نشون نمی ده
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  13. سلام
    من الان افزونه wp rocket را نصب شده دارم آیا نصب همزمان با افزونه WP Fastest Cache در سیستم مشکلی ایجاد نمی کند یا برای حل مشکل Inline small CSS and JavaScript باید تنظیمات خاصی را در wp rocket انجام دهم؟؟؟

  14. سلام
    ممنونم از آموزشتون
    من این پلاگین رو نصب کردم و در تب setting همه گزینه ها رو فعال کردم
    اما بعد از کلیک روی دکمه submit و رفرش صفحه، تمام تیک گزینه ها پاک میشه
    میشه لطفا بگید اشکال کار کجاست؟
    تشکر

  15. سلام وقت بخیر من این افزونه را نصب کردم تمام گزینه های بخش تنظیمات افزونه را فعال کردم ولی بعد از ذخیره کردن صفحات سایت بهم ریخت و بعد از اون یکی یکی غیرفعالشون کردم تا در نهایت معلوم شد با فعال شدن “کش سیستم” این اتفاق میوفته.ممنون میشم راهنماییم کنید چون وقتی فعال نباشه تاثیر محسوسی داخل gtmetrix نداره

    1. سلام روزبخیر؛
      فعال بودن افزونه هایی با توابع مشابه باعث بروز تداخل میشن توصیه میکنم یا جایگزین براش در نظر بگیرید یا غیرفعالش کنید.

  16. برای افرادی که می خواهند از ابزارهای آنلاین برای کوچک سازی استفاده کنند.
    آنها همچنین می توانند از پیوندهای زیر کمک بگیرند
    برای کوچک سازی HTML
    minifyhtml.org
    url-decode.com/tool/minifyhtml
    برای کوچک سازی CSS
    url-decode.com/tool/css-minifier
    برای کوچک سازی JS
    minifycode.com/javascript-minifier

    1. سلام و احترام زهرا جان؛
      ممنون که اطلاعات ارزشمندتون رو با ما و کاربران به اشتراک میگذارید.

  17. سلام
    ممنونم از آموزشتون
    من این پلاگین رو نصب کردم و در تب setting همه گزینه ها رو فعال کردم
    اما بعد از کلیک روی دکمه submit و رفرش صفحه، تمام تیک گزینه ها پاک میشه
    میشه لطفا بگید اشکال کار کجاست؟
    تشکر

  18. سلام ، افزونه هایی که از خود ورد پرس دانلود میکنم و نسخه مجانیشون هست وقتی کامل فعال میشن هم کار خاصی انجام نمیدن نه از نظر فشرده سازی و نه افزایش سرعت لود شدن سایت ، باید حتما نسخه پرو خریداری و نصب کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      باید سایتتون رو به صورت کامل بررسی کنید و ببینید چه عامل یا عواملی موجب کندی سایت هستند با تغییرات کوچیک روی یک بخش خاص تغییر سرعت آنچنان محسوس نیست اما بی تاثیر هم نیست. افزونه های رایگان در مقابل افزونه های تجاری امکانات کمتری دارن اما کارایی خوبی دارن و ممکنه نیازهای شما رو به صورت کامل پوشش بدن و اصلا نیاز به تهیه نسخه پرو افزونه نداشته باشید. افزونه ای که بهش اشاره کردید از موارد محبوب هستش که تا این لحظه بیش از یک میلیون نصب فعال با امتیاز 4.9 از 5 داشته.

  19. با تشکر از وقتی که گذاشتید ، مثلا افزونه برای فشرده سازی یا فعال کردن Gzip هست که نصب کردم فعال هم شد اما سایتم قبل و بعد نصبش در gmetrix همون وضعیت رو داشت .

  20. سلام وقت بخیر
    اگر فایل های css و جاوااسکریپت رو فشرده کنیم بعدش امکان اینکه از فشرده دربیاریم هست ، اگه هست راه حل
    و اینکه با این کار هیچ مشکلی پیش نمیاد برای کد ها ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      قابلیت Minify کدهای css باعث میشه کدهای سایتتون مرتب تر، کم حجم تر وبه حالت استانداردتر چیده بشن (یعنی ماهیتشون عوض نمیشه اما چیدمان و ساختارشون تغییر میکنه و همین مورد باعث کم حجم تر شدن و لود بهتر فایل میشه) گزینه Delete Cach and Minified CSS/JS که در افزونه ارائه شده برای همین مورد در نظر گرفته شده اما بهترین راه اینه قبل از هر تغییری یک نسخه بکاپ از کل سایتتون تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل قادر به ریستور باشید.

  21. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    کاهش حجم کدهای CSS خیلی میتونه به سرعت لود شدن سایت کمک کنه و سرعت سایت رو بالا ببره
    من خودم از سایت های clean-css، uNext، Toptal، CSS Minifier برای کاهش حجم کدهای CSS استفاده میکنم.

    1. سلام روزبخیر سینا؛
      بله کدنویسی استاندارد و همچنین کاهش حجم کدهای css و از طرفی بهینه سازی چنین فایل هایی در نهایت منجر به استاندارد بودن قالب و بهبود ودینگ خواهد شد.
      ممنون که تجربیات ارزشمندتون در خصوص فشرده سازی فایل های Css رو در اختیار ما و کاربران میزبان فا قرار دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *