آموزش های وردپرس

آموزش سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس و تغییر منو وردپرس به گونه ای که در وردپرس بتونیم تا چیدمان منو را به دلخواه خودمون تغییر بدیم یا اینکه اقدام به تغییر نام منوهای پیشخوان وردپرس کنیم همواره یکی از سوالات کاربران بوده و هست تا با استفاده از اون بتونن تا پیشخوان سایت وردپرسی خودشون را تغییر داده و بر اساس دلخواه خودشون منوهای موجود در پیشخوان وردپرس را بچینند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به سفارشی سازی پیشخوان وردپرس کرده و بخش‌های گوناگونی از پیشخوان وردپرس را برای نقش‌های کاربری که در نظر دارید شخصی سازی کنید. این شخصی سازی‌ها میتونه در قالب موارد زیر باشه که در ادامه به معرفی همه اونها خواهم پرداخت.

  • امکان مخفی کردن وردپرس
  • امکان تغییر چیدمان منوهای پیشخوان وردپرس
  • تغییر نام منوهای پیشخوان وردپرس
  • امکان تغییر لوگو صفحه ورود به وردپرس
  • تغییر محتوای صفحه ورود وردپرس
  • امکان مخفی سازی نوار مدیریت وردپرس
  • امکان مخفی کردن هشدارهای مربوط به به‌روز رسانی وردپرس
  • حذف متن فوتر وردپرس در پیشخوان وردپرس
  • و…

حالا اگر شما هم به دنبال این هستید تا تغییراتی که در بالا اشاره شد را در وردپرس اعمال کنید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

آموزش سفارشی سازی پیشخوان وردپرس و تغییر منو وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان WP Admin UI Customize در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا حالا تونسته تا بیش از 40.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.7 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید تا اقدام به شخصی سازی و تغییر پیشخوان وردپرس کنید. برای استفاده از این افزونه لازمه تا ابتدا با کلیک روی دکمه زیر اونو دانلود کرده و سپس با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه WP Admin UI Customize

پس از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WP Admin UI Customize در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی منو مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه سفارشی سازی پیشخوان وردپرس شوید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

حالا همونطرو که مثل تصویر بالا میبینید نقش‌های کاربری که قصد دارید تا این نوع تغییرات در پیشخوان وردپرس براشون اعمال بشه را انتخاب کنید. با انتخاب هر نقش کاربری تغییراتی که در پیشخوان وردپرس اعمال می‌کنید برای این نقش اعمال شده و دیگه به صورت پیش فرض منوها و پیشخوان وردپرس به اونها نشون داده نخواهد شد.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

تنظیمات FrontEnd

wp_generator: با فعال کردن این گزینه تگ مربوط به نمایش نسخه وردپرس حذف شده و دیگه کسی قادر نیست تا بدونه شما در سایتتون از ورژن چند وردپرس استفاده می‌کنید که این کار میتونه امنیت سایت شما را بیشتر کند.

wlwmanifest_link: این گزینه هم برای فایل‌های XML. در ویرایشگر آنلاین ویندوز کاربرد داره که اگر از این قابلیت استفاده نمی‌کنید می‌تونید غیرفعالش کنید.

rsd_link: این گزینه نیز برای لینک RSD مربوط به قابلیت XML-RPC در وردپرس هستش که برای پینگ‌بک در وردپرس ازش استفاده میشه.

feed_links: این گزینه برای غیرفعال سازی فید وردپرس کاربرد داره که با استفاده از آن کلیه فیدهای سایت غیرفعال خواهند شد.

feed_links_extra: و در نهایت این گزینه نیز برای فیدهای اضافی همچون فید نظرات در وردپرس می‌باشد که می‌توانید این نوع از فیدهای سایت را مخفی کنید.

Admin bar: با مراجعه به باکس همگانی از این گزینه می‌تونید نوار بالایی مربوط به پیشخوان وردپرس را که در هنگام مراجعه به بخش کاربری سایت در بالای صفحه نشون داده میشه مخفی کنید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

تنظیمات همگانی

Notifications: این بخش برای مدیریت هشدار‌ها و اعلانات در وردپرس کاربرد داره که هنگام در دسترس بودن به‌روز رسانی برای بخش‌های مختلف وردپرس از جمله هسته وردپرس، به‌روزرسانی افزونه‌ها و به‌روزرسانی پوسته‌ها وقتی در دسترس باشند برای ما پیغام هشدار نشون داده میشه تا اونها را به‌روز کنیم. حالا اگر تمایلی به نمایش هشدارهای به‌روز رسانی ندارید میتونید تا با غیرفعال کردن هر یک از گزینه‌ها امکان نمایش هشدار در دسترس بودن آپدیت برای اونها را غیرفعال کنید.

Screen options and help tab: این گزینه نیز برای گزینه تنظیمات صفحه و راهنما در پیشخوان وردپرس هستش که در بالای صفحات پیشخوان در هر صفحه متناسب با تنظیماتی که اون صفحه داره نشون داده میشه که با فعال کردن تیک هر یک از گزینه‌ها غیرفعال خواهند شد.

Footer: در این فیلد میتونید تا متن دلخواه خودتون را برای فوتر در پیشخوان وردپرس وارد کنید تا به جای سپاسگزاریم از اینکه سایت خود را با وردپرس ساخته‌اید در پیشخوان وردپرس نمایش داده بشه.

همگانی: در این قسمت هم می‌تونید فایل استایل دلخواه خود را برای بخش پیشخوان وارد کنید. همچنین با فعال کردن تیک گزینه Admin screen میتونید تا تگ WordPress که در استایل پیشخوان وردپرس ازش استفاده شده را حذف کرده و با فعال کردن Admin bar هم میتونید امکان تغییر سایز پیشخوان وردپرس در نمایشگرهای مختلف را غیرفعال کنید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

پیشخوان

با مراجعه به این بخش میتونید تا متاباکس‌های موجود در صفحه اصلی پیشخوان وردپرس که شامل باکس‌های خوش‌آمدید، در یک نگاه، فعالیت و… هستند را مخفی کنید و یا اینکه نام اونها را به دلخواه خودتون تغییر بدین.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

تنظیمات sidebar و جابجایی منو پیشخوان وردپرس

این بخش مربوط به منوی پیشخوان وردپرس هستش که با مراجعه به این صفحه میتونید تا نام منوهای پیشخوان وردپرس را تغییر داده و یا با استفاده از خاصیت کشیدن و رها کردن جای منوها را تغییر دهید. خاصیت کشیدن و رها کردن در این بخش میتونه این امکان را هم براتون فراهم کنه تا منوها و زیرمنوها را به بخش‌های مختلفی که دوست دارید انتقال دهید. به عنوان نمونه میتونید تا منوهایی که شاید در طول یک سال بیشتر از 2 بار به این صفحات مراجعه نکنید را به یک منو جدا منتقل کنید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

تنظیمات Meta Boxes

با مراجعه به این قسمت قادر هستید تا باکس‌های مختلف هر قسمت از وردپرس را که مربوط به نوشته‌ها و برگه‌ها هستش را در وردپرس شخصی سازی کنید. برای این منظور بعد از مراجعه به منوی meta boxes روی دکمه آبی رنگ Refresh Meta Boxes For کلیک کنید تا مشابه تصویر بالا متاباکس موجود در هر بخش به‌روزرسانی و بهتون نمایش داده بشه و بعدش برای پنهان کردن هر کدوم از متاباکس‌ها کافیه تا تیک گزینه پنهان‌سازی را فعال کنید. یا برای تغییر نوع نمایش در حالت باز یا بسته بودن به صورت پیشفرض یکی از دو گزینه Expanded یا Collapsed را انتخاب کنید و در نهایت برای تغییر نام متاباکس هم میتونید تا نام دلخواه خود را وارد کنید.

سفارشی کردن پیشخوان وردپرس

تنظیمات Posts and Pages

با فعال کردن Allow comments if discussion meta box is hidden میتونید تا امکان ثبت نظر برای مطالب جدید را فعال کنید. اما اگر تمایلی ندارید تا کاربران برای نوشته‌های جدید نظری ثبت کنند میتونید این گزینه را غیرفعال کنید.

اگر از پیوند یکتا دلخواه در وردپرس استفاده می‌کنید و پیوند یکتای شما به گونه‌ای نیست که بخواهید تا موقع افزودن نوشته پیوند یکتا را تغییر دهید میتونید با مراجعه به زیرمنوی posts and pages این قابلیت را غیرفعال کنید.

سفارشی کردن پیشخوان وردپرس

تنظیمات Appearance Menus

برای پنهان کردن دکمه‌های مربوط به افزودن منو وردپرس، استفاده از منو و حذف منو که در بخش نمایش> فهرست‌ها وردپرس قرار داره می‌توانید به زیر منوی Appearance Menus در افزونه مراجعه کرده و مشابه تصویر هر یک از آنها را که قصد استفاده ازشون را ندارید با فعال سازی تیک گزینه پنهان‌سازی مخفی کنید.

تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس

تنظیمات Login Form

این بخش به شما امکان شخصی سازی صفحه ورود در وردپرس را میده که با استفاده از اون میتونید لوگو، نام، استایل و محتوای فوتر صفحه ورود در وردپرس را به دلخواه خودتون تغییر دهید.

Logo URL: در این فیلد آدرس لوگو خودتون را وارد کنید تا به جای لوگو پیشفرض وردپرس در فرم صفحه ورود نمایش داده شود.

Logo Title: در این فیلد عنوان دلخواه خودتون را برای title لوگو وارد کنید.

Logo Image URL: در این فیلد آدرسی را که قصد دارید تا با کلیک روی لوگو کاربر به اون هدایت بشه را وارد کنید.

CSS file to load: اگر از استایل سفارشی برای صفحه ورود وردپرس استفاده می‌کنید و استایل جدایی براش نوشتید میتونید تا آدرس فایل css را در این فیلد وارد کنید تا استایل از اونجا لود و بارگذاری بشه.

Footer text: در این فیلد هم میتونید تا متن دلخواه خودتون را برای نمایش در فوتر فرم صفحه ورود وردپرس وارد کنید.

در نهایت با مراجعه به منوی Reset Settings هم میتونید تا کلیه تنظیمات انجام گرفته در این افزونه را به حالت پیشفرض برگردانید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به سفارشی سازی پیشخوان وردپرس و صفحه ورود وردپرس کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (5 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. دوست عزیز سلام میخواستم بپرسم که در قسمت ادمین بار چگونه میشه به یک برگه پیوند اختصاص دهیم یا یکی از برگه های خودمونو که ساخیم بارگذاری کنیم که با کلیک کاربر روی آن به بخشی که ما تعیین کردیم هدایت بشه؟

    1. سلام و وقت بخیر، منظورتون تو منو نوار ابزار پیشخوان وردپرس هست که لینک یکی از برگه‌ها را قرار بدین؟ لطفا بیشتر توضیح بدین.

  2. من میخوام تو قسمت افقی وردپرس همون جا که به کاربر خوش آمد گویی میگه وقتی کاربر موس شو میبره روی نام خودش چندتا گزینه بصورت لیست زیر نام کاربریش ظاهر میشه میخوام ایم یکی از اون نوشته ها که ویرایش شناسنامه هست و که وقتی روش کیلیک میکنه میره توی ویرایش پروفایل خود وردپرس یک لینکی بهش بدم که بره توی مثلا یک قسمت دیگه اونجا نره

  3. ممنون از توضیحاتتون
    من تنظیمات را کامل انجام دادم ، توضیحاتتون کامل و عالیه، فقط یه مشکل دارم من
    من سایت را برا مشتری ساختم و با این افزونه محیط مدیریت پیشخوان را کامل درست کردم ، ولی وقتی برای اولین بار با یوزر نیم و پسورد وارد میشی ، محیط اولیه پیشخوان رو نشون میده که مینویسه به وردپرس خوش آمدید و پایینش ویرایش برگه صفحه اصلی و چند تا ویرایش دیگه رو پیشنهاد میده ، من میخوام مشتری اینا رو نبینه . چکار باید بکنم ؟

      1. من هر چی‌ گشتم چیزی ندیدم ، کااش یه لینک میدادین
        چون میخوام به مشتری بدم ، شما چه افزونه دیگه پیشنهاد میکنید برا این کار که کاملا سفارشی بشه و مشتری چیزایی که میخواهیم نبینه رو نتونه ببینه

  4. سلام
    اگر بخواهیم در بخش پیشخوان یه گزینه اضافه بشه و نوشته ای با فرمت خاص (مثلا درج تور) درست کنم باید چه کار کرد ؟ می تونید کمک کنید؟

  5. سلام وقت بخیر تو صفحه اصلی پیشخان وضعیت کلی ووکامرس وجود دارد میخوام این بخش رو کلا از صفحه اصلی پیشخان بردارم البته میدونم در قسمت تنظیمات بالای صفحه پیشخان میشه مخفیش کرد اما من میخوام کامل حذف بشه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  6. سلام ممنون از شما ، اگه بخوایم بخش اطلاعات محصول ووکامرس رو‌تغییر بدم مثلا برای درج محوصول توسط کاربرهام فقط تب محصولات لینک خارجی فعال باشه . چکار باید انجام بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *