آموزش های وردپرس

دلیل بروز خطای انتشار ناموفق در وردپرس و روش رفع آن

راه اندازی یک وب سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از اقداماتی است که امروزه در میان وبمستران و علاقه مندان به این حوزه مشاهده می شود. به همین منظور افراد در ابتدا اقدام به خرید هاست با قیمت مناسب نموده یا یک هاست قدرتمند با سرعت و کیفیت و آپتایم بالا مثل هاست ابری را خریداری می نمایند. سپس با استفاده از آموزش های موجود در بستر اینترنت وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت می کنند. وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا شناخته شده می باشد که به دلیل قابلیت های زیاد و رابط کاربری مناسب خود در میان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما بعضی مواقع نیز این امکان وجود دارد که حین استفاده از آن با خطا مواجه شوید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به یکی از مشکلات اصلی وردپرس یعنی خطای انتشار ناموفق وردپرس بپردازیم که گاهاً افراد در شرایط و موقعیت های مختلف با آن رو به رو می شوند. این خطا در قالب انتشار ناموفق بود. یک پاسخ JSON معتبر نیست نمایش داده می شود. پس به منظور شناخت بهتر این خطا با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

دلیل نمایش خطای انتشار ناموفق در وردپرس چیست؟

آیا تاکنون برای شما پیش آمده که قصد انتشار یک محتوای جدید با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس داشته باشید اما به محض اینکه روی دکمه «انتشار» کلیک با خطای انتشار ناموفق بود. یک پاسخ JSON معتبر نیست مواجه شوید؟ مطمئناً با مشاهده این خطا نگران شده و اولین چیزی که به ذهنتان می آید این است که چگونه می توانید این مشکل را حل کنید؟ اما موضوعی که باید در این موقعیت به آن توجه داشته باشید این است که این خطا به راحتی قابل حل است و قرار نیست محتوایی که قصد انتشار ان را داشتید را از دست بدهید. پیش از هر اقدامی باید به یک سوال بسیار مهم پاسخ داد: دلیل نمایش این خطا چیست؟ در واقع تا زمانی که به درک درستی درباره این خطا نرسید، نمی توانید این مشکل را به شکل مناسبی رفع نمایید. به طور معمول می توان به 2 دلیل اصلی برای نمایش خطای انتشار ناموفق در وردپرس اشاره کرد:

در ادامه این خطاها مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پس اگر قصد دارید تا با دلایل بروز خطا انتشار ناموفق در وردپرس و نحوه رفع آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 🙂

نحوه رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس

با توجه به دلیل نمایش خطای انتشار ناموفق در وردپرس ممکن است نیاز باشد تا از راه حل متفاوتی استفاده کنید. در ادامه با بررسی دلیل نمایش خطا انتشار ناموفق بود. یک پاسخ JSON معتبر نیست راه حل مناسب برای آن را به شما ارائه خواهیم داد. به صورت کلی می توان از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  1. تغییر ویرایگشر وردپرس از گوتنبرگ به کلاسیک
  2. رفع مشکل mixed content

1- نمایش خطا انتشار ناموفق وردپرس به دلیل استفاده از ادیتور گوتنبرگ

این خطا به طور معمول برای افرادی که از ادیتور گوتنبرگ استفاده می کنند، نمایش داده می شود. این ادیتور به صورت پیش فرض نیز روی وردپرس فعال می باشد و معمولاً افراد در همان مراحل اولیه کار خود و بعد از نصب وردپرس با آن رو به رو می شوند.

مشخصاً راحت ترین کاری که در این شرایط برای رفع سریع خطای انتشار ناموفق می توانید انجام دهید این است که اقدام به تغییر ادیتور گوتنبرگ به کلاسیک نمایید.

آموزش تغییر ادیتور گوتنبرگ به کلاسیک در وردپرس

این کار در واقع ساده ترین کاری است که شما می توانید برای رفع مشکل پیش آمده انجام دهید. اما مطمئناً اکنون این سوال در ذهن شما مطرح می شود که اگر بخواهید همچنان از ادیتور گوتنبرگ استفاده کنید باید چه کنید؟ واقعیت این است که این ادیتور به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که دارد سبب شده تا افراد زیادی تمایل داشته باشند از آن استفاده کنند. در نتیجه اگر قصد استفاده از ادیتور کلاسیک را ندارید باید به سراغ راه حل بعدی بروید. در این حالت باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام به کمک آموزش ورود به پیشخوان وردپرس وارد سایت وردپرسی خود شوید.
  2. سپس از طریق منو «تنظیمات» زیر منو «نوشتن» را انتخاب نمایید.
    نحوه رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس
  3. در صفحه فوق شما با گزینه ای تحت عنوان «ویرایشگر پیش فرض نوشته» مواجه خواهید شد. در این مرحله «ویرایشگر کلاسیک» را به عنوان ادیتور پیش فرض انتخاب کنید. سپس از طریق بخش «اجازه تغییر ویرایشگر به کاربران» و انتخاب گزینه «خیر» نیز امکان تغییر ادیتور را برای دیگر کاربران وب سایت را محدود کرده و در نهایت تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.
    آموزش رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس
  4. بعد از آن شما باید کش وب سایت خود را پاک کرده و دوباره مراحل عنوان شده را طی نموده و این بار «ویرایشگر بلوک» را انتخاب و تغییرات را ذخیره نمایید.
  5. حال اقدام به ویرایش یکی از محتوای موجود در وب سایت خود یا انتشار یک نوشته جدید نمایید.

به طور معمول بعد از پشت سر گذاشتن مراحل عنوان شده دیگر خطای انتشار ناموفق در وردپرس را مشاهده نخواهید کرد. اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است امکان «ذخیره خودکار» وردپرس شما دچار مشکل شده باشد. در نتیجه بهتر است با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+S تغییرات را به صورت دستی ذخیره نمایید.

2- خطای mixed content و مشکل انتشار در وردپرس

یکی دیگر از دلایل رایج نمایش خطای انتشار ناموفق در وردپرس استفاده از گواهینامه SSL برای وب سایت وردپرسیتان است. استفاده از این گواهینامه سبب می شود در حالی که محتوای شما با استفاده از پروتکل امن HTTPS نمایش داده می شود، برخی آدرس ها همچنان با پروتکل HTTP نمایش داده شوند. این امر سبب بروز خطایی تحت عنوان mixed content error می شود. چرا که محتوای پروتکل HTTP و HTTPS به صورت همزمان به سمت مرورگرها به ویژه مرورگر Chrome ارسال می شود و این امر باعث بروز مشکل می شود. برای حل مشکل باید از افزونه ای تحت عنوان «Really Simple SSL» استفاده کنید. برای این کار باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس وب سایت خود شوید.
  2. سپس در پیشخوان و از طریق منو «افزونه ها» زیر منو «افزودن» را انتخاب نمایید.
    آموزش نحوه رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس
  3. با استفاده از باکس جستجو موجود، افزونه «Really Simple SSL» را جستجو کرده و روی وردپرس خود نصب نمایید.
    چگونگی رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس
  4. بعد از نصب در منو «تنظیمات» زیر منویی تحت عنوان «SSL» اضافه خواهد شد که باید روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به تنظیمات این افزونه شوید.
    دلیل نمایش خطای انتشار ناموفق در وردپرس چیست؟
  5. بعد از اینکه وارد صفحه مورد نظر شدید، زبانه «تنظیمات» را انتخاب نمایید تا با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو شوید. در این صفحه اقدام به فعال کردن گزینه «تاییدکننده محتوای مختلف» نموده و در نهایت با کلیک روی دکمه «ذخیره» تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.
    نمایش خطای انتشار ناموفق در وردپرس
  6. به طور معمول بعد از پشت سر گذاشتن مراحل عنوان شده خطای mixed content و در نتیجه آن خطای انتشار محتوا در وردپرس که به صورت انتشار ناموفق بود. یک پاسخ JSON معتبر نیست نمایش داده می شود رفع خواهند شد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده تا با بررسی یکی از خطاهای رایج وردپرس یعنی خطای انتشار ناموفق در وردپرس و ارائه راه حل مناسب در زمینه رفع آن در کنار شما همراهان عزیز باشیم. این خطا امکان انتشار محتوای جدید در وب سایت را از شما سلب می کند و تا زمانی که با استفاده از راه حل های ارائه شده در این خصوص اقدام به حل خطا به صورت پایه ای نکنید، این خطا پابرجا می ماند. اگر در خصوص محتوای ارائه شده در این مقاله با سوال یا ابهامی رو به رو شده اید، می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید.

آموزش رایگان وردپرس

4.2/5 - (10 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۸ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام.
    بنده نابینا هستم و متوجه فعال یا غیر فعال بودن آیتمی که معرفی کردید نشدم.
    چطور باید بفهمم که محتوای مختلف فعاله یا نه؟
    با تشکر از جواب سریعتون.

    1. سلام و احترام؛
      در چنین شرایطی در مرورگر یک مثلث زردرنگ به همراه علامت تعجب نمایش داده میشه و نشون میده که محتوا دچار مشکل mixed content هست.

  2. سلام وقت بخیر
    همچین گزینه ای پیدا نمیکنم تو وردپرس
    تو بخش تنظیمات / خواندن ، رفتم اما گزینه برای تنظیم این گزینه نیست

    باید چه کنم ؟

    1. لام روزبخیر؛
      به صورت کلی دو راهکار برای رفع این ارور وجود داره:
      تغییر ویرایگشر وردپرس از گوتنبرگ به کلاسیک
      رفع مشکل mixed content

      اگر از طریق بخش تنظیمات موفق به تغییر ویرایشگر نشید میتونید راهنمای زیر رو در این خصوص مطالعه کنید.
      آموزش تغییر ادیتور گوتنبرگ به کلاسیک در وردپرس

  3. سلام و عرض ادب;
    سپاس از راه حلی که برای این مشکل گذاشته بودین من برای شورتکد حساب کاربری سایتم می خواستم
    ممنون از راه حل

  4. با سلام ما با این خطا SyntaxError: JSON.parse: unexpected character at line 1 column 1 of the JSON data مواجهیم
    باید چیکار کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *