آموزش های وردپرس

آموزش نمایش مطالب پربازدید در وردپرس

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس یکی از مهم‌ترین بدنه‌های اصلی هر سایت وردپرسی هست تا با استفاده از اون اقدام به نمایش مطالب محبوب در وردپرس کرده و نوشته‌هایی که چه بر اساس بازدید و چه بر اساس تعداد دیدگاه دارای بیشترین بازدید هستند را بیشتر نشان داده و رتبه این صفحات را بالاتر ببرند. یکی از مزیت‌هایی که در نمایش مطالب محبوب وجود داره همین مسئله است تا با استفاده از اون روی صفحاتی که رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کرده تمرکز کنید و از این طریق هم بتونید با لینک دادن به صفحات مهم و لینک سازی بین سایر صفحات با صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند رتبه کلی سایت را هم رفته رفته بالاتر ببرید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه نمایش مطالب محبوب در وردپرس بپردازم که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا نوشته‌هایی که بیشترین بازدید یا بیشترین ارسال نظر در وردپرس را دارند در قالب یک ابزارک داخل سایتتون نمایش دهید.

آموزش نمایش مطالب پربازدید در وردپرس

افزونه نمایش محبوب‌ترین مطالب وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام WordPress Popular Posts در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 300.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید نسبت به نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس بر اساس تعداد بازدید مطالب وردپرس و تعداد نظرات ارسالی در نوشته‌های وردپرس اقدام کنید. برای استفاده از این افزونه کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه WordPress Popular Posts

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام افزونه یعنی WordPress Popular Posts در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه و سفارشی سازی اون هدایت شوید.

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس | نمایش مطالب محبوب در وردپرس

کار با افزونه نمایش مطالب پربازدید در وردپرس را از بخش Tools آغاز می‌کنیم، بنابراین در منوی بالای افزونه روی گزینه Tools کلیک کنید تا صفحه ای مشابه تصویر فوق براتون باز بشه و سپس بر اساس توضیحاتی که در ادامه میدم تنظیمات را شخصی سازی کنید.

Default thumbnail: از این قسمت میتونید یک تصویر پیش فرض انتخاب کنید تا در صورت نداشتن تصویر شاخص برای نوشته‌ها در وردپرس این تصویر شاخص به عنوان تصویر نوشته در بخش مطالب پربازدید وردپرس نمایش داده شود. برای انتخاب تصویر شاخص روی دکمه Upload Thumbnail کلیک کرده و تصویر مورد نظر خودتون را آپلود کنید یا اینکه یک تصویر از نشانی یا رسانه وردپرس خودتون برای نمایش در مطالب پر بازدید وردپرس انتخاب کنید.

Pick image from: از این قسمت هم میتونید مشخص کنید که تصاویری که قصد دارید برای نوشته‌های محبوب نمایش داده شوند از چه منبعی نمایش داده شوند، این انتخاب وجود داره که تصویر را از خود تصویر شاخص نوشته انتخاب بکنید یا اینکه اولین تصویر موجود در نوشته را به عنوان تصویر شاخص برای نمایش مطالب محبوب در وردپرس نمایش دهید.

Responsive support: از این بخش هم میتونید حالت واکنشگرایی نمایش بخش مطالب پربازدید در وردپرس را برای انواع دیوایس‌های موبایلی و… انتخاب کنید که واکنشگرایی فعال باشد یا غیرفعال.

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس | نمایش مطالب محبوب در وردپرس

Log views from: از این بخش میتونید مبنای محاسبه بازدید مطالب وردپرس را مشخص کنید که بر اساس کلیه کاربرانی که به سایت وارد میشوند باشه و یا اینکه صرفا کاربرانی که عضو سایت هستند و وارد حسای کاربری خودشون شده‌اند.

Log limit: با استفاده از این گزینه هم میتونید این مبنای محاسبه را محدود به تعداد روزهای دلخواه بکنید. در این صورت بعد از به اتمام رسیدن زمان مشخص شده مجددا محسابه برای نمایش مطالب پربازدید در وردپرس از صفر آغاز خواهد شد.

Ajaxify widget: این افزونه برای نمایش مطالب پربازدید و نمایش مطالب محبوب در وردپرس از ابزارک استفاده میکنه، بنابراین اگر میخواهید تا از طراحی آجاکس در ابزارک استفاده کنید کافیه این گزینه را فعال کنید.

WPP Cache Expiry Policy: این بخش از افزونه هم امکان استفاده از کش وردپرس را در اختیار شما قرار میده که با فعال کردن این گزینه امکان استفاده از کش سایت براتون فراهم میشه و از استفاده افزونه دیگه برای کش شما را بی نیاز میکنه. بعد از اینکه کش را فعال کردید کافیه بازه زمانی را برای پاک کردن کش خودکار مشخص کنید.

Data Sampling: از اونجایی که تعداد بازدید و آمار این افزونه در دیتابیس ذخیره میشه و برای سایت‌های بسیار بزرگ ممکنه تا دیتابیس را کمی شلوغ بکنه میتونید با فعال کردن این گزینه کاری کنید تا دیتای ذخیره شده در دیتابیس وردپرس در بهینه‌ترین حالت ممکن ذخیره بشه.

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس | نمایش مطالب محبوب در وردپرس

Open links in: اگر قصد دارید تا وقتی کاربران روی نوشته‌ای که در بخش مطالب پربازدید وردپرس نمایش داده شده کلیک کردند لینک نوشته در پنجره جدید باز بشه یا در همین پنجره‌ای که در اون قرار دارند میتونید از این گزینه استفاده کنید.

Use plugin’s stylesheet: با استفاده از این بخش هم میتونید امکان استفاده از استایل افزونه برای نمایش مطالب پربازدید در وردپرس را مشخص کنید.

در صورتی که قصد دارید تا از طریق قرار دادن کدهای افزونه در قالب وردپرس مطالب محبوب و پربازدید در وردپرس را نمایش دهید میتونید به تب Parameters مراجعه کرده و از طریق این بخش و راهنمای موجود در اون از کدهای قابل استفاده داخل فایل قالبتون استفاده کنید تا مطالب پر بازدید در وردپرس را نمایش دهید.

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس | نمایش مطالب محبوب در وردپرس

با کلیک روی منوی چرخ دنده که در گوشه صفحه اصلی تنظیمات افزونه یعنی در صفحه Stats قرار داره پنجره‌ای مشابه تصویر بالا براتون باز میشه که با استفاده از اون میتونید نوع پست تایپ وردپرس مورد نظر برای نمایش مطالب پربازدید در وردپرس و همچنین تعداد مطالب قابل نمایش در بخش نوشته‌های محبوب وردپرس را انتخاب کرده و ذخیره کنید.

حالا برای نمایش مطالب پربازدید در وردپرس به منوی نمایش> ابزارک‌ها مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر ابزارکی که با نام wordpress popular posts به ابزارک‌های شما اضافه شده را انتخاب کرده و در مکان مورد نظر از قالب خودتون قرار بدین و سپس شخصی سازی دلخواه برای نمایش مطالب پربازدید در وردپرس را انتخاب کنید.

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس | نمایش مطالب محبوب در وردپرس

Title: در این بخش عنوان ابزارک را وارد کنید و سپس با استفاده از فیلد Show up to تعیین کنید که چه تعداد از مطالب نمایش داده شوند.

Sort posts by: با استفاده از این بخش میتونید مطالب محبوب وردپرس را بر اساس تعداد بازدید، تعداد نظرات و میانگشن بازدید روزانه انتخاب کنید تا نمایش داده شوند.

Time Range: این بخش که در قسمت Filters قرار داره برای نمایش مطالب محبوب وردپرس در بازه زمانی دلخواه هست که میتونید مشخص کنید مطالب نمایش داده شده پربازدید تا چه زمانی نمایش داده شوند. اگر روی 24 ساعت انتخاب شده باشه مطالبی که در 24 ساعت گذشته بیشترین محبوبیت را داشتند نمایش داده خواهند شد.

Post type(s): با استفاده از این بخش هم میتونید پست تایپ های دلخواه برای نمایش در مطالب محبوب وردپرس را انتخاب کنید.

Taxonomy: از این بخش میتونید مبنای نمایش مطالب محبوب در وردپرس را بر اساس دسته‌بندی، برچسب و… مشخص کنید تا نمایش داده شوند.

Author ID(s): اگر هم قصد دارید تا مطالب یک نویشنده خاص را نمایش دهید میتونید آی‌دی نویسنده را در این فیلد وارد کنید.

Shorten title: از این بخش میتونید انتخاب کنید که حداکثر طول عنوان نوشته چند کاراکتر یا کلمه باشه تا در مطالب محبوب وردپرس نمایش داده شود.

Display post excerpt: از این بخش هم میتونید تعداد کاراکتر برای نمایش خلاصه مطالب وردپرس را مشخص کنید.

Stats Tag settings: با استفاده از این گزینه هم میتونید نمایش تعداد بازدید، تعداد دیدگاه، نویسنده، تاریخ و دسته بندی نوشته را مشخص کنید که در ابزارک مطالب پربازدید نشون داده شود یا خیر.

Use custom HTML Markup: در نهایت از این بخش هم امکان استفاده از HTML و ساختار استایل سفارشی براتون فراهم خواهد بود.

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس | نمایش مطالب محبوب در وردپرس

بعد از اینکه ابزارک را منتشر کردید مشابه تصویر بالا جزییات مطالب محبوب در وردپرس نمایش داده خواهد شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید نسبت به نمایش مطالب محبوب و مطالب پر بازدید در وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (4 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    میخواستم قالبم مثل این سایت محبوب ترین ها ، جدیدترین ها و پرفروش ترین ها داشته باشد
    همچین قالبی دارید؟
    eltash.ir
    یا چگونه همچین چیزی درست کنم؟

  2. سلام
    لبزارک اضاف میشه و ستونش میاد تو سایت ولی بجای مطالب پربازدید میزنه Sorry. No data so far.
    مشکل ازکجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *