آموزش های وردپرس

آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس

تغییر پیوند یکتا در وردپرس یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات در زمینه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس هستش تا با استفاده از اون بتونید طوری پیوندهای یکتا یا همون لینک نوشته‌های خودتون را انتخاب کنید که برای موتورهای جستجو در بهترین نوع خودش قابل درک باشه و ترافیک مناسبی را به سایت شما هدایت کنند. انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس همواره یکی از سوالات کاربرانی بوده که بعد از نصب وردپرس به دنبال اون هستند تا یک ساختار بهتر و مناسب برای لینک نوشته‌های خودشون در نظر بگیرند. اما به نظر شما بهترین نوع پیوند یکتا در وردپرس چیه؟ و اینکه اصلا چرا انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس و تغییر پیوند یکتا در وردپرس انقدری مهم هستش که بخواهیم چه در ابتدای راه‌اندازی سایت و چه در میانه راه اقدام به تغییر اون بدیم؟

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا در رابطه با تغییر پیوند یکتا در وردپرس و انتخاب یک ساختار مناسب برای پیوند یکتای سایت بپردازم تا با انتخاب یک ساختار مناسب برای آدرس نوشته‌های سایت خودتون بتونید تا اونو از نظر سئو بهینه‌تر کنید. اگر شما هم به دنبال تغییر پیوند یکتا در وردپرس بدون 404 شدن صفحات سایت خودتون هستید تا انتهاب این مقاله همراه باشید.

تغییر پیوند یکتا در وردپرس و انتخاب بهترین پیوند یکتا

قبل از اینکه به معرفی و بحث دقیق‌تری در رابطه با پیوند یکتا وردپرس بپردازم لازمه تا مقداری با واژه‌های این مبحث آشنا شده و در رابطه با اون صحبت کنم تا بتونید پیوند یکتا را بهتر درک کرده و زمان کافی برای اینکه یک ساختار مناسب برای لینک نوشته‌های وردپرس انتخاب کنید را بگذارید و بیشترین بهره را از این انتخاب خودتون ببرید.

پیوند یکتا چیست؟ و چرا تغییر پیوند یکتا در وردپرس مهم است؟

پیوندهای یکتا یا همون Wordpress Permalinks دقیقا ساختار آدرس نوشته‌های شما هستش که با استفاده از اون میتونید تا فرمت‌های گوناگونی را برای اینکه آدرس نوشته‌های شما به چه شکلی باشند انتخاب کنید. انتخاب پیوند یکتا وردپرس صرفا محدود به نوشته‌های وردپرس نبوده و میتونید تا در آدرس دسته‌بندی مطالب، برچسب مطالب، محصولات که شامل پیوند یکتا ووکامرس و هر نوع پست تایپ سفارشی که در سایت خودتون دارید مانور کافی داده و یک ساختاری که برای موتورهای جستجو قابل فهم و درک باشد را انتخاب کنید.

حتما شما هم بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید سریعا آدرس سایت خودتون را باز کرده و به اولین نوشته‌ای که بعد از نصب وردپرس در سایت با عنوان سلام دنیا! منتشر میشه مراجعه کردید و متوجه شدید که این نوشته در آدرسی مثل زیر در دسترس خواهد بود.

https://mizbanfa.net/?p=1

این نوع آدرس برای نوشته‌های وردپرس درواقع همون پیوند یکتای پیش‌فرض وردپرس هستند که مطالب منتشر شده در سایت بر اساس آی‌دی نوشته نمایش داده خواهند شد. چنین آدرس‌هایی تنها مزیتی که دارند اینه که برای کاربر کوتاه بوده و باعث میشه تا در ذهن اونها بمونه و از طرف دیگه آدرس زیبا و مناسبی هم نیست و کسی که سر رشته‌ای از وردپرس نداشته باشه و باهاش آشنایی نداشته باشه هم نمیتونه این لینک را درک کند، اما آیا برای موتورهای جستجو هم درست به همین شکل خواهد بود؟

قاعدتا خیر، چرا که موتورهای جستجو علاوه بر محتوای صفحات پیوند یکتا و آدرس هر صفحه را هم در نظر میگیرند تا بهتر بتونند تا یک صفحه را درک کنند و اگر شما به هر روشی تلاش کنید تا درک موتور جستجو از آدرس‌های خودتون را بالاتر ببرید، بنابراین میتونید تا در نتایج بالاتری نسبت به سایرین قرار بگیرید. البته این موضوع صرفا به انتخاب پیوند یکتا در وردپرس منتهی نمیشه و هزاران دلیل دیگه هم در این مورد دخیل هستند، اما بخش قابل توجهی هم شامل این موضوع میشه که باید حتما ازش استفاده کنید.

اما در مقابل یک ساختار دیگه هم برای مطالب وجود داره که در این مورد میتونید تا بهتر عمل کرده و علاوه بر موتور جستجو درک این نوع ساختار را برای کاربران هم فراهم کنید. چنین ساختارهایی که شامل نام نوشته، دسته‌بندی نوشته و یا هر مورد دیگه که بسته به محتوا و محوریت یک سایت میتونه مختلف باشه هم زیبا هستند و هم برای موتور جستجو و کاربر هم قابل درک خواهند بود که در این مقاله قصد دارم تا به بررسی این نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس بپردازم.

نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس

برای اینکه اقدام به تغییر پیوند یکتا در وردپرس کنید ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر اقدام به تغییر پیوند یکتا در وردپرس کنید.

تغییر پیوند یکتا در وردپرس و انتخاب بهترین پیوند یکتا

ساده: این نوع ساخار به دلیل اینکه اثری از نام نوشته در اون وجود نداره اصلا مناسب موتورهای جستجو نیست و موتورهای جستجو قادر نیستند تا این نوع ساختار را درک کنند و همونطور که در بالا هم اشاره کردم این نوع ساختار صرفا برای اشتراک گذاری و یا معرفی به کاربران کاربرد داره که لینک شما کوتاه‌تر خواهد بود.

روز و نام: این نوع ساختار هم به دلیل اینکه تاریخ نوشته در اون وجود داره توصیه نمیشه، چرا که هرچه آدرس نوشته‌های شما کوتاه‌تر باشند و شامل نام نوشته باشند بهتر خواهد بود. چنین ساختاری بیشتر مناسب سایت‌های خبری هستش که تاریخ در چنین سایت‌هایی امری ضروری است.

سایر ساختارها هم میشه گفت چنین وضعیتی دارند و برای هر نوع سایتی مناسب نیستند، اما یکی از این ساختارها یعنی نام نوشته گزینه مناسب‌تری نسبت به بقیه هستش، و دلیل این امر هم اینه که:

  • وجود نام نوشته در محتوای آدرس
  • وجود کلمات کلیدی در محتوای ادرس
  • درک موتورهای جستجو از آدرس
  • درک آدرس توسط کاربران و با معنی بودن این نوع آدرس

ساختار دلخواه: این نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس بهترین ساختار خواهد بود، چرا که دست شما برای انتخاب پیوند یکتا مناسب در وردپرس بازتر بوده و میتونید تا هر مانوری رو این نوع ساختار بدین. به عنوان نمونه اگر از سایت خبری استفاده می‌کنید میتونید تا از عبارت news قبل از آی‌دی و نام نوشته استفاده کنید که به موتورهای جستجو هم بفهمونید که سایت شما یک سایت خبری هستش، یا اگر در زمینه تولید مقاله فعالیت دارید میتونید از عبارت article بعد از آدرس دامنه استفاده کنید تا موتورهای جستجو شما را به عنوان یک پایگاه دانش و پایگاه تولید مقاله بشناسند. پس همینطور که میبینید امکان هر نوع مانور دادنی در این نوع ساختار وجود داره که با استفاده از تگ‌ها و کدهایی که در اختیار شما قرار میده میتونید این مانوردهی را بهتر و بهینه‌تر کنید.

به عنوان نمونه بسیاری از سایت‌ها که در موضوعات مختلف فعالیت دارند و اونها را با نام مجله اینترنتی می‌شناسیم بهتره تا ساختار آدرس نوشته‌های خودشون را به گونه‌ای تنظیم کنند که شامل دسته‌بندی نوشته هم باشه، بنابراین میتونند تا با انتخاب ساختار دلخواه و وارد کردن کد زیر ساختار را بر اساس دسته‌بندی و نام نوشته تعیین کنند تا مطالب بهتر توسط موتورهای جستجو درک شوند.

/%category%/%postname%/

پس در صورتی که از چنین ساختاری استفاده کنید، نوشته‌های شما عینا مشابه پایگاه دانش میزبان‌فا در دسترس بوده و موتورهای جستجو با درکی که از هر دسته‌بندی دارند میتونند سایت شما را در موضوعات مختلفی که پوشش میدهید بهتر درک کرده و آنالیز کنند که همین مسئله منجر میشه تا در نتایج بالاتر و بهتری قرار بگیرید. در ادامه به معرفی سایر متغیرهای پیوند یکتا در وردپرس می‌پردازم که میتونید با تلفیقی از این متغیرها یک ساختار مناسب برای خودتون انتخاب کنید.

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس سال

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون سال هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا سال نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%year%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس ماه

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون ماه انتشار هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا ماه انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%monthnum%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس روز

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون روز انتشار هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا روز انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%day%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس ساعت

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون ساعت انتشار هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا ساعت انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%hour%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس دقیقه

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون زمان انتشار نوشته بر اساس دقیقه را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا دقیقه انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%minute%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس ثانیه

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون زمان انتشار نوشته بر اساس ثانیه را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا ثانیه انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%second%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس نام نوشته

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون نام نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا نام نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. انتخاب نام نوشته در آدرس وردپرس مسئله مهمیه که باید نام نوشته خودتون را هم به گونه‌ای انتخاب کنید که ضمن همخوانی با آدرس نوشته با چیزی که در موتورهای جستجو کاربران به دنبال اون هستند هماهنگی داشته باشد.

%postname%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس دسته‌بندی نوشته

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون دسته‌بندی نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا دسته‌بندی نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. انتخاب پیوند یکتا بر اساس دسته‌بندی نوشته بهترین گزینه پیش رو هستش که بسیاری از سایت‌هایی که در موضوعات مختلف اقدام به تولید محتوا می‌کنند کاربرد دارد.

%category%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس آی‌دی نوشته

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون آی‌دی نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا آی‌دی نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. هر نوشته، دسته‌بندی، برچسب، رسانه‌ای که در وردپرس آپلود می‌کنید و… دارای یک آی‌دی هستش که با اتصال به پایگاه داده جستجو شده و به کاربران نمایش داده می‌شود، بنابراین برای نوشته‌ها هم میتونید بر اساس آی‌دی هر نوشته لینک آنها را ایجاد کنید.

%post_id%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس نام نویسنده

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون نام نویسنده هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا نام نویسنده نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. این موضوع میتونه برای سایت‌هایی که دارای چندین نویسنده هستند حائز اهمیت باشه تا هر نوشته که توسط هر کاربری تولید شده نمایش داده شود.

%author%

تغییر پیوند یکتا در وردپرس بدون 404

اگر که سایت شما مدت زیادیه که فعالیت میکنه و بر اساس این مقاله تصمیم گرفتید تا پیوند یکتای خود را تغییر دهید باید بدونید که با تغییر پیوند یکتا در وردپرس با صفحات 404 از سوی موتورهای جستجو رو به رو خواهید شد. اما برای اینکه پیوندهای شما به درستی با ساختار جدید نیز عملکرد درستی داشته باشند و از طرفی وقتی کاربران از طرف موتورهای جستجو وارد سایت شما میشوند با صفحه 404 روبه‌رو نشوند، باید آدرس‌های شما با ساختار 301 به ساختار جدید آدرس‌ها ریدایرکت شوند تا از لحاظ سئو نیز ضربه ای به سایت شما وارد نشود. این راهکار چیزی نیست جز استفاده از افزونه سئو وردپرس یا همان Yoast Seo که با نصب آن پیوندهای شما به صورت خودکار به ساختار جدید ریدایرکت 301 خواهند شد و دیگه نگرانی بابت این مسئله که کاربران با صفحه 404 مواجه شوند و اعتبار نوشته از دست بره ندارید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا بهترین نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس را انتخاب کنید. اگر در رابطه با انتخاب پیوند یکتا در وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید و یا اینکه پیشنهادی برای کاربران داشتید تا از این نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس استفاده کنند در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.
4.4/5 - (12 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۵ دیدگاه ها

  1. باسلام بهترین پیوند یکتا برای سایت فروشگاهی چیست؟وپیشنهاد شما چیه؟
    2: بهترین پیوند یکتا برای سایتاشتراکگزاری فیلم وویدئو چیست؟وپیشنهاد شما چیه؟

    1. سلام و روز بخیر،
      برای این موضوع مقاله آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس استفاده کنید که اشاره‌ای به نحوه انتخاب پیوند یکتا درست و بهینه در اون شده.
      برای سایتی که تو زمینه اشتراک فیلم هست بهتره از video قبل از عنوان نوشته استفاده بشه. مثل site.com/video/hosting

  2. با سلام و ادب
    لطفا راهنمایی کنید
    به چه صورتی پیوند یکتای ووکامرس را تغیر دهم تا مشکلی برای سایت ایجاد نشود
    در حال حاظر به دلیل اینکه سایت من یک فروشگاه کتاب است پیوند یکتا رو از “پروداکت” به “بوک” تغیر دادم . در گوگل که نام محصولات را سرچ میکنم با هر دو لینک product , و book در نتایج جستجو ثبت شده است .
    از افزونه yoast استفاده میکنم پیوند یکتا رو از پروداکت به بوک ریدایرکت میکند یعنی خطای 404 ندارم اما با بررسی کنسول گوگل متوجه شدم با مشکل Duplicate مواجه شده ام . لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

      1. بابت وقتی که گذاشتید ممنونم
        امکانش هست لطف کنید کدی بدهید تا ریدایرکت از product به book از طریق اچ تی سی اکسس انجام شود
        یاز هم ممنونم

      2. با سلام و با تشکر از شما
        لطفا کدی به من میدهید تا از طریق ” htaccsess” همه پیوندهای یکتای product رو به book ریدایرکت 301 کنم . خیلی ممنون میشم

  3. سلام خسته نباشید
    حدود یک سال سایت موزیک دارم الان پیوند یکتا بر روی نام نوشته تغییر بدم پیوند یکتا به دلخواه آیا به سئو سایت آسیب نمی زنه و پیشنهاد شما برای سایت موزیک پیوند یکتا فارسی هست یا انگلیسی با توجه به این که اکثر سایت ها فارسی استفاده می کنن
    ممنونم بابت آموزش ها

    1. با سلام دوست عزیز
      در صورتی که پیوند یکتا را تغییر دهید اما این تغییر را روی لینک هایی که پیش تر در وبسایتتان ایندکس شده اند اعمال نکنید، مشکلی در خصوص این کار وجود دارد. اما اگر بخواهید لینک های قبلی را نیز تغییر دهید با ارور 404 در آن صفحات مواجه خواهید شد. در نتیجه باید به این موضوع دقت لازم را داشته باشید. در خصوص فارسی یا انگلیسی بودن سایت نیز پیشنهاد ما این است که از فرمت انگلیسی استفاده کنید چرا که ساختار منظم تری را داشته و ارزش سئو بیشتری را نیز دارا می باشد.
      موفق و پیروز باشید

  4. من یه مشکلی دارم اونم اینه که زیر شاخه رو توی پیوند یکتام نشون نمیده و فقط دسته والد یا همون مادر دسته رو نشون میده
    الان اینطوری هست :
    example . com /Category/Atticle
    و میخوام به صورت
    example . com /Categoory-Madar/Category-ZireShake/Article
    نشون بده
    اول اینکه راهنمایی کنید چطور میتونم این کارو کنم
    و دوم اینکه چطور ریدارکت ۳۰۱ کنم به لینک های جدید؟
    نمایش الان به صورت /%category%/%postname%/ میباشد
    و افزونه یواست نصب دارم

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید با مطالعه آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس فرمت لینک یکتا مورد نظر خود را ایجاد نمایید. در خصوص بحث ریدایرکت نیز مقاله آموزش ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چه کاربردی دارد؟ می تواند برای شما مفید واقع شود.
      موفق و پیروز باشید

  5. سلام
    من چند روزی میشه از قالب فروشگاهی وردپرس استفاده می کنم و فروشگاهم فقط برای کفش هستش و فعلا چند محصول بیشتر در سایت نذاشتم و سایت به گوگل معرفی نشده اگر من در مسیر یکتا از کفش به جای /product/ استفاده کنم احتمال ریدایرکت برای این سایت هست یا نه؟
    دوم این که از متن فارسی کفش استفاده کنم بهتره؟ یا shoes

    1. با سلام دوست عزیز
      در صورتی که هنوز وب سایت شما ایندکس نشده است اما تغییر لینک یکتا بدون تاثیرگذاری روی سئو سایت وجود دارد. اگر به طور کلی تنها قرار است یک دسته بندی تحت عنوان shoes داشته باشید، می توانید یک دسته جدید به نام shoes تهیه کرده و به جای دسته بندی product از آن استفاده نمایید.
      در خصوص بخش دوم سوال نیز الزامی برای استفاده از معال انگلیسی نیست اما بهتر است که از کلمات انگلیسی در لینک یکتا خود استفاده کنید.
      موفق و پیروز باشید

  6. سلام وقت بخیر.
    من میخواهم در قالب وردپرسم در انتهای مطالب ادرس لینک کوتاه مطالبم به صورت domain.com/?p=123

    هم درج بشه تا کاربرها برای ارسال در شبکه های اجتماعی و یا لینک دادن به جای اون ادرسی که کلمه های فارسی طولانی میشن از این ادرس کوتاه استفاده کنن. در قالب های وردپرس در سایتهای مختلف دیدم این کار رو. ولی روشش رو نمیدونم. میشه راهنمایی بفرمایید؟ با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      برای این منظور مطابق تصویر زیر ساختار عددی رو انتخاب کنید:

  7. سلام. من یه سایت ووکامرسی دارم که وقتی روی پیوند یکتای یه محصول کلیک می کنم ،به جای اینکه توضیحات محصول رو بیاره ، به صفحه اصلی سایت بر می گرده!!!!!!!!!!!!!!!!!
    تنظیمات پیوند یکتا رو هم که تغییر می دم باز هم به صفحه اصلی سایت بر می گرده.
    به نظر شما مشکل کجاست؟

  8. سلام وقتتون بخیر
    ببخشد یه سئوال
    چطور میشه از عبارت fa/ news قبل از آی‌دی و نام نوشته در پیوند یکتا استفاده کرد
    یا بجای news دسته مربوطه باشه
    من هر کاری کردم نتونستم fa/news رو بیارم
    اگه لطف کنید مراحلشو بگید ممنون میشم

  9. باسلام و احترام
    بنده یک سوال داشتم یکسری از پیوند های یکتا که به عکسهای سایت اختصاص دارد در گوگل ایندکس شده است به طوری که وقتی روی آدرس کلیک می کنم در یک صفجه سایت همان عکس تنها نشان می دهند چطور می توانم جلوی این کار را بگیرم
    با تشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی عکس های شما در گوگل ایندکس می شود و این امر کاملا عادی است. در چنین شرایطی تنها کاری که شما می توانید انجام دهید این است که از طریق تنظیمات وردپرس خود تعیین کنید که عکس در زبانه ای جدید باز شود تا محتوای صفحه همچنان در زبانه اصلی برای شما نمایش داده شود.
      موفق و پیروز باشید

  10. سلام
    لطفاً بفرمائید برای قرار دادن شناسه کالا (SKU) در پیوند یکتای ووکامرس از چه برچسبی باید استفاده کرد؟
    با احترام

  11. سلام خدمت شما . پوزش میخوام دوسوال داشتم از خدمتتون.
    اول اینکه استفاده از دو نوع نامک در سایت ایراد داره ؟ مثلا مطالبی که میذاریم برای چند مطلب نامک نوشته انگلیسی باشه برای چندتا نامک رو فارسی قرار بدیم ایرادی داره از نظر بهینه سازی؟ یا حتما باید یک نوع باشه و دو نوع باعث آسیب به سئو هستش؟

    دوم اینکه برای پیوندهای یکتا اگر آدرس به صورت دسته بندی مادر و نامک مطلب باشه صحیح و درست هستش یا به طور دسته مادر و زیر مجموعه و نامک مطلب باشه صحیح و مناسبه ؟

    برای مثال یک خبر ورزشی یا هرنوع دسته بندی به کدام صورت باشه مناسبه ؟

    site.com/News/Postname
    یا
    site.com/News/sport/Postname

    1. سلام روزبخیر؛
      استفاده از نامک های یک شکل قطعا کاربرپسندتر هستش و سایتتون هم نظم بهتری رو داره و سهوا داخل ادرس هاتون ترکیب حروف فارسی و انگلیسی ایجاد نمیشه به عنوان مثال نامک یک دسته بندی انگلیسی و نامک محتوا فارسی باشه ترکیبی از حروف شکل میگیره که چندان درست نیست.
      بهترهنامک ها کاملا فارسی یا کاملا انگلیسی باشن.
      در خصوص سوال دوم فرمت سلیقگی هستش اما هرچقدر ادرس ها کوتاه تر باشن بهتره. از طرفی وجود نام دسته در ادرس منجر به درک بهتر کاربر از مسیر جاری خواهد شد.

  12. سلام وقتتون بخیر
    من پیوند یکتای سایتم رو روی %slug% ست کردم. روی برگه ها به خوبی کار میکنه ولی برای نوشته ها نه. چطور میتونم این مشکل و حل کنم؟
    ممنون

  13. سلام ، دوستان سئو کار و جناب اسماعیلی ممنون می شم راهنماییم کنید:
    در تنظیمات وردپرس یک بخشی هست به اسم پیوند یکتا (permalink) که میتونیم نوع نمایش ادرس هامون رو تنظیم کنیم. حالا سوال من اینه که:
    اگر قبلا نمایش آدرسها به صورت “نام دامنه” / دسته بندی / نام نوشته ” بود مثلا “مجله سلامتی x/ بیماری های ویروسی / راه های انتقال کرونا ”
    و الان تصمیم بگیریم دسته بندی ها از آدرس صفحات حذف بشه مثلا “مجله سلامتی x /راه های انتقال کرونا”
    1. آیا برای نوشته های قبلیمون که به شکل دسته بندی / نام نوشته ایندکس شده بودند مشکلی ایجاد می شه ؟
    2.آیا گوگل این تغییر رو به عنوان ریدایرکت 301 در نظر میگیره ؟ یعنی مثل قوانین ریدایرکت بعد از یک مدت صفحات قدیمی از ایندکس گوگل حذف می شند و تمام اعتبارشون به صحفه جدید منتقل میشه ؟
    و سوال آخرم اینکه اگر یک دسته بندی حذف یا تغییر نام داده بشه ، آیا برای صفحات قدیمی که با دسته بندی ایندکس شده بودند مشکلی ایجاد میشه مثلا همون مثال مجله سلامتی x/ بیماری های ویروسی / راه های انتقال کرونا رو در نظر بگیرید که حالا با تنظمیات ما در بخش پیوند یکتا نمایش به این شکل شده “مجله سلامتی x /راه های انتقال کرونا” اگر دسته “بیماری های ویروسی” رو حذف کنیم یا تغییر نام بدیم در ظاهر مشکلی پیش نمیاد ولی در واقع مقاله قدیمی ما با اون آدرس دیگه وجود نداره

    1. سلام و احترام؛
      هر لینکی که تغییر میکنه یا هر آدرسی که به هر نحوی شکسته میشه باید تعیین تکلیف بشه یعنی مشخص بشه که این لینک وجود نداره و به آدرس صحیح یا مشابه ریدایرکت بشه. اگر انتقال دائمی هست از ریدایرکت 301 استفاده میکنیم که ارزش لینک اولیه به لینک مورد نظرمون منتقل بشه به این صورت کاربر با صفحات 404 هم مواجه نمیشه و به مرور صفحات جدید در نتایج جستجو ظاهر میشن و صفحات قدیی تر به مرور از دید خارج خواهند شد.
      در صورتی که دسته بندی داشتید و تغییر نام داده شد، لینک قدیمی دسته بندی می بایست به لینک جدید ریدایرکت بشه چرا که لینک دسته ها هم ایندکس میشه… با حذف دسته بندی اگر لینک هایی داشتید که به مشکل خوردند و ارور دریافت کردید باز همین جریان ریدایرکت رو باید پیاده سازی کنید.

  14. شما می فرمایید اگر افزونه یوست داشته باشیم ریدایرکت ها به صورت خودکار انجام می شه!! یعنی کدی تو بخش تغییر آدرسها ایجاد نمی شه ؟ این ریدایرکت های خودکار کجا ثبت میشه ؟ اگر من از وردپرس به یک پلت فرم دیگه نقل مکان کنم تکلیف این ریدایرکت های خودکار چی میشه ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در افزونه سواست سئو زیر منویی تحت عنوان تغییر مسیر وجود داره که تمام ادرس های قدیمی و آدرس های جدید (مقصد) در اون لیست شده. امکان مدیریت لینک ها در این بخش ازافزونه میسر هستش منتهی موقع سوئیچ به پلتفرم دیگه باید لینک هایی که ریدایرکت شده رو بررسی کنید و در صورت نیاز مدیریتون کنید.

  15. ولی متاسفانه ریدایرکت های خودکار که برای سایت من انجام میشه تو بخش ریدایرکت های افزونه یوست نیست. یعنی ریدایرکت ها انجام میشه ولی من هیچ ریدایرکتی در بخش “تغییر مسیر” ندارم.

  16. سلام خسته نباشیدو من یک سایت تولید محتوا دارم. بروز بودن برای من مهم بود یکی پیشنهاد داد ک از ترکیب نام نوشته و روز استفاده کنم. گفت برای سئو بهتره.
    اما اینکه من بروز میکردم هر روز لینک صفحه عوض میشد و این جالب نبود.

    من به نام نوشته تغییر دادم و آدرس های قبلی رو داشتمشون تک تک کپی کردم و در یواست وارد کردم و 301 کردم به صفحات با نام نوشته.

    صفحات جدید برخی هاشون 404 میدادن اونها هم ی حرف شون رو عوض که میکردم مشکل حل میشد و آدرس های با قالب تاریخ و نام نوشته رو ک داشتم رو برداشتم و ریدایرکت کردم به آدرس های جدید. قابل توجه که صفحه های مذکور ایندکس شده بودند.

    الان من آسیبی به سئو ام وارد نشه ؟

    و اینکه مثلا آدرس با روز آخرین ( مثلا من آخرین روز که 2021/03/11) بود رو ریدایرکت کردم به آدرس جدید نام نوشته. الان مثلا تو نتایج گوگل (2021/03/06) اش نمایش داده میشه تو نتایج جستجو. آیا باید اونم ریدایرکت کنم یا روز آخری رو ریدایرکت زدم کافیه ؟

    و اینکع از طریق کسنول گوگل رفتم و پاک کردن کش صفحات قبلی رو زدم که دوباره ایندکس شن. الان کار دست انجام دادم ؟ اشکالی نباشه ؟

    1. سلام و احترام؛
      تا سر حد امکان باید سعی کنید آدرس دهی ها تغییری نکنن تا مجبور به ریدایرکت های متداخل نباشید ریدایرکت های بیش از حد و تودرتو به سئو سایتتون آسیب جدی وارد میکنه از طرفی زمان لود محتوا رو هم تحت الشعاع قرار میده حتی در فاکتورهای جیتی متریکس به صورت خیلی جدی مقوله ریدایرکت مورد ارزیابی قرار میگیره پس بهتره ساختار آدرس دهی محتوا به شکلی باشه که مجبور به تغییرات مکرر نباشید و تنها محتوای موجود در مقاله رو بروز کنید نه آدرس رو…
      اگر تعداد لینک ها خیلی زیاده یک بررسی کلی روی همه لینک ها داشته باشید از سوی دیگه سایر محتوا رو به آدرس های صحیح غیرقابل تغییر ریدایرکت کنید.

  17. سلام وقتتون بخیر
    من میخوام توی فروشگاهم بجای مثلا mydomin.com/product/mahsool اینجوری باشه mydomin.com/mahsool
    یعنی توی سرچ بار دیگه میان product/ نباشه این کار شدنیه ؟
    من توی پیوند یکتا و پایگاه سفارشی /./ نوشتم شد ولی خود محصول رو نشون نداد راه حلی وجود داره که این مشکل حل بشه؟

    1. سلام و احترام؛
      بله امکان پذیر هست می بایست ساختار پیوندهای یکتا رو بررسی و اصلاح کنید.

      این قسمت رو روی حالت دلخواه قرار بدید از این ببعد میتونید نامک دلخواه خودتون رو در ادامه آدرس سایت داشته باشید.

  18. سلام وقت بخیر
    ببخشید سایت من با وردپرس می باشد و گوگل برای بخشی از صفحات سایتم آمده هر کلمه کلیدی از صفحه یک url تشخیص داده به این صورت که به عنوان مثال exmple.ir/tag/ssss و آن ها را ایندکس نکرده تعداد این لینک ها بالاست حدودا 140 لینک می باشد ممنون میشم راهنمایی کنید که به چه صورت میتوانم این تگ ها را اصلاح کنم چون تعداد لینک ها بالاست آیا ریدایرکت 301 کنم مشکلی پیش نمیاد .

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می توانید بررسی نمایید در صورتی که لینک های برچسب ها ایندکس نشده و از طریق انها ورودی ندارید و از جای به این برچسب ها لینک داده نشده می توانید آنها را حذف نمایید.

  19. سلام من تو گوگل وقتی اسم فارسی سایتمو سرچ میکنم قسمت وبلاگ میاد
    و وقتی هم بازش میکنم خطای ۴۰۴ میده
    چرا اینطور شده باید چطور درستش کنم؟
    ممنون از پاسختون

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می بایست یک یا چند کلمه کلیدی اصلی برای سایت انتخاب نموده و وبسایت را بر اساس آن اپتیمایز نمایید همچنین باید به کمک فاکتورهای سئو روی نام سایت و نام برند خود کار کنید تا با جستجوی کلمات اصلی و نام برند سایت شما نمایش داده شود. در خصوص بلاگ نیز می توانید عبارت ویژه ای انتخاب نموده و آن را سئو کنید. به عنوان مثال با جستجوی میزبان فا وبسایت mizbanfa.net و با جستجوی پایگاه دانش میزبان فا mizbanfa.net/blog نمایش داده می شود.
      در خصوص مشاهده خطای 404: می بایست بررسی نمایید ادرسی که 404 شده مربوط به کدام صفحه می باشد و آن آدرس را اصلاح نموده یا به آدرس صحیح بلاگ خود ریدایرکت نمایید.

  20. سلام من توی تنظیماتم روی نام نوشته نبود
    اما همه ی url هام به همون سبک بود
    صفحاتم ۴۰۴ نشده
    یعنی مشکلی برام پیش نمیاد یا برای گوگل 404 عه؟

    1. سلام و احترام؛
      پس از تغییر در ساختار ادرس دهی سایت، لینک های خود را بررسی نمایید در صورتی که صفحه ای با ارور 404 مشاهده نمی شود مشکلی وجود ندارد.

  21. با سلام / ممنون از اطلاعات خوبی که می دهید.
    سایت بنده وورد پرس را آبدیت نمی کند و مشکل از کجاست؟

    1. سلام و احترام؛
      با توجه به محدودیت های فعلی زمان آپدیت هسته وردپرس، افراد با خطای curl یا conecction timeout مواجه می شوند چرا که ورپرس نمی تواند به مخزن وردپرس متصل و آپدیت گردد… در چنین شرایطی می توانید هسته وردپرس سایت خود را به صورت دستی آپدیت نمایید یا اینکه از مجموعه هاستینگ خود در خصوص سیایت اتخاذ شده در این خصوص سوال فرمایید ممکن است روشی را روی شبکه پیاده سازی نمایند تا محدودیت را دور بزنند.
      در عادی ترین حالت شما می توانید نسخه جدید وردپرس را دانلود نموده و به کمک روش دوم آموزش زیر آن را به صورت دستی آپدیت نمایید.
      آموزش تصویری نحوه بروز رسانی وردپرس

  22. با سلام و تشکراز آموزشهای خوبتون.
    بعد از طراحی قسمتهای از سایتم ، تنظیمات پیوند های یکتا رو از حالت پیشفرض به (نام نوشته) تغییردادم حالا تمامی نوشته ها و صفحات سایتم بجز صفحه اصلی ، ارور500 میده در حالیکه اصولا باید ارور 404بده.تمام نکات مربوط به ارور 500 رو بررسی کردم با هیچ کدوم حل نمیشه مگر با برگردوندن تنظیمات پیوند های یکتا به حالت پیش فرض.لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      چنانچه رول خاصی تعریف نکره اید فایل htaccess. درون هاست خود را حذف و مجددا در پیشخوان وردپرس در بخش تنظیمات پیوند یکتا یکبار دیگر روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا این فایل ایجاد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *