آموزش های وردپرس

رفع مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

بعد از تهیه کردن هاست و خرید دامنه می بایست سیستم مدیریت محتوای دلخواهی مثل وردپرس را نصب و سپس برای شروع طراحی وارد این پلتفرم شوید. یکی از موارد عجیبی که بسیاری از کاربران هنگام کار با وردپرس با آن رو به رو می شوند مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس است. پیام ها و کامنت های بسیاری دریافت کردیم که کاربران هنگام ورود به صفحه پیشخوان به آدرس دیگری ریدایرکت می شوند یا به صورت مرتب صفحه رفرش می شد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به نحوه رفع مشکل رفرش و ریدایرکت شدن هنگام ورود به پیشخوان وردپرس بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

هنگام ورود به پیشخوان وردپرس ممکن است با خطاهای رایجی مثل خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس ، خطای ۵۰۰ Internal Server Error در هاست ، صفحه سفید وردپرس مواجه شوید ام مشکل رفرش و ریدایرکت شن پیشخوان کمی عجیب است و برای افراد به ندرت رخ می دهد. در این مقاله با روش های زیر می توانیم به حل این مشکل بپردازیم.

قبل از انجام هرگونه تغییرات بر اساس اینکه از چه کنترل پنلی استفاده می کنید و به کمک آموزش های زیر از هاست خود یک سخه بکاپ تهیه نمایید.

تهیه فول بک آپ از هاست سی پنل  بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین

حل مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

معمول ترین دلیل بروز مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس تنظیم نادرست لینک هایی است که باعث تغییر مسیر صفحه ورود و رفرش شدن صفحه وردپرس می شوند. در حالت نرمال زمانی که  تصمیم دارید وارد پیشخوان وردپرس شوید از شما نام کاربری و رمز ورود خواسته می شود و سپس یک کوکی در قسمت ورود به صفحه مرورگر شما ذخیره می گردد در نهایت شما به پیشخوان وردپرس وارد می شوید. اگر این مشکل در وردپرس ایجاد شود و کوکی ها به درستی در قسمت لاگین کش نشوند شما دوباره به صفحه لاگین ریدایرکت می شوید و این مشکل بارها و بارها پشت سر هم رخ می دهد. خوب راه حل رفع مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس چیست!؟

1- پاک کردن کوکی ها برای حل مشکل ورود

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد وردپرس از کوکی ها برای شناسایی و ورود به پیشخوان وردپرس استفاده می کند، بنابر این اولین مرحله برای حل این مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس و ساده ترین مرحله پاک کردن کوکی های ذخیره شده در مرورگر شما می باشد.

پاک کردن کوکی ها در مرورگر کروم

برای پاک کردن کوکی ها در مرورگر کروم باید همان مراحل پاک کردن تاریخچه مرورگر را بروید یبری این منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. روی سه نقطه بالا سمت راست یعنی قسمت نوار ابزار تنظیمات مرورگر کروم کلیک کنید.
  2. سپس گزینه More tools را انتخاب نمایید.
  3. از تب باز شده روی گزینه Clear Browsing data کلیک کنید.
  4. سپس صفحه پاک کردن دیتای مرورگر برای شما باز می شود و شما باید تنظیمات آنرا به شکل زیر انتخاب کنید.
  5. سپس روی دکمه آبی رنگ Clear data کلیک کنید.

2- آپدیت کردن تنظیمات لینک های وردپرس

قسمتی برای تنظیمات URL در وردپرس وجود دارد که آدرس وب سایت شما در این فیلد تنظیم شده ممکن است اگر تجربه کار با وردپرس را داشته باشید احتمالا این صفحه به چشمتان خورده است. مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرساگر این آدرس ها اشتباه نوشته شده باشند شما با مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس رو به رو می شوید! چون امکان ورود به پیشخوان وردپرس را ندارید برای تغییر و بررسی این آدرس ها می بایست از طریق هاست خود اقدام کنید.

  1. به کنترل پنل هاست خود مرجعه کنید.
  2. از پوشه وردپرس خود به سراغ فایل wp-config.php بروید.
  3. سپس روی آن فایل کلیک راست کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید.مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس
  4. در میان کد های موجود، قطعه کد زیر را بیابید:
    /* That's all, stop editing! Happy publishing. */
  5. این دو خط قطعه کد را اضافه کنید.
    define('WP_HOME','https://www.آدرس سایت شما.com');
    define('WP_SITEURL','https://www.آدرس سایت شما.com');
  6. سپس فایل را سیو کنید و برای به صفحه ورود به وردپرس بروید.

اگر این روش هم برای شما جواب نداد به روش بعدی مراجعه کنید.

3- پاک کردن فایل htaccess.

گاهی اوقات ممکن است فایل htaccess دچار مشکل شده باشد که در نتیجه آن با خطای 500 یا رفرش و ریدایرکت شدن صفحه پیشخوان وردپرس مواجه خواهید شد. برای حل این مشکل کافیست:

  1. به کنترل پنل هاست و سپس به بخش public_html مراجعه نمایید.
  2. در قسمت setting روی گزینه Show hidden files کلیک کنید.مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس
  3. سپس به دنبال فایل htaccess. بگردید و آن را حذف کنید.

اکنون به صفحه لاگین وردپرس مراجعه کنید و اگر با انجام این کار مشکل شما حل شد نشان می دهد که فایل htaccess. ناقص بوده است. زمانی که وارد وردپرس شدید به قسمت تنظیمات و سپس پیوندهای یکتا بروید. روی دکمه ذخیره کلیک کنید. اینکار باعث می شود یک فایل htaccess. در هاست شما ساخته شود.

4- غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس

گاهی اوقات پلاگین های وردپرس باعث می شود که با مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس رو به رو شوید. اکثر مواقع وجود افزونه های ناسازگار باعث بروز چنین مواردی می شوند. در نتیجه با غیرفعالسازی افزونه ها و بررسی تک تک آن ها می توانید عوامل مشکل ساز را شناسایی کنید. برای غیر فعال سازی پلاگین های وبسایت خود از طریق FTP یا کنترل پنل سایتتان به پوشه wp-content مراجعه نموده درون آن یک پوشه به نام “plugins” می بینید. این پوشه محل ذخیره سازی اطلاعات مربوط به افزونه های نصب شده در وردپرس می باشد.

به منظور غیر فعال سازی افزونه ها، نام پوشه مربوطه را از plugins به نامی دلخواه مثل Plugins_backup تغییر دهید این کار باعث می شود تمامی پلاگین های شما تا زمانی که پوشه را به نام قبلی بازگردانی کنید به صورت غیرفعال درآید. بعد از غیرفعال سازی پلاگین ها به وردپرس مراجعه کنید. اکنون بررسی کنید که امکان ورود به پیشخوان وردپرس برای شما میسر شده یا خیر. در صورتی که مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه ورود به وردپرس رفع نشد می بایست قالب های نصب شده روی هاست را نیز مورد بررسی قرار دهید.

5- بازگردانی قالب وردپرس به پیشفرض

قالب های وردپرسی نیز می توانند موجب بروز مشکلاتی در خصوص ورود به پیشخوان وردپرس شوند. در چنین شرایطی می بایست قالب های نصب شده را بررسی نمایید. برای این منظور مانند مرحله قبلی عمل نمایید. اما این بار در مسیر wp-content به دنبال پوشه ای تحت عنوان theme باشید. تمام قالب های وردپرسی شما در این پوشه ذخیره شده اند. نام این پوشه را به مورد دلخواهی مثل themes_backup تغییر دهید. پس از انجام این کار، دوباره وارد صفحه لاگین وردپرس شوید. بررسی کنید آیا امکان ورود به پیشخوان وردپرس را دارید یا خیر. اگر مشکل با این روش حل شد یعنی یکی از قالب های نصب شده ناسازگار بوده است. سپس در پیشخوان وردپرس قالب دلخواه خود را فعال نمایید.

بعد از خرید هاست و دامنه و راه اندازی وردپرس ممکن است با خطاهای مختلفی مواجه شوید. یکی از خطاهایی که علت مشخصی ندارد مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس می باشد. در چنین شرایطی برای حل مشکل ورود به پیشخوان وردپرس باید قالب و افزونه های وردپرسی را بررسی نموده و عوامل ناسازگار را غیرفعال نمایید. استفاده از هاست هایی که مخصوص سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه سازی شده اند مثل هاست مخصوص وردپرس می تواند تا حد زیادی در پیشگیری از موارد این چنینی و ناسازگاری ها جلوگیری به عمل آورد.
آموزش رایگان وردپرس
3.5/5 - (8 امتیاز)

داوود صادقی

داوود سال هاست که به تکنولوژی علاقه مند شده و به فعالیت در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز روی آورده، او سابقه خوبی در زمینه بلاگری در اینستاگرام دارد و اکنون مدیریت شبکه های اجتماعی میزبان فا را نیز برعهده گرفته است.

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید مهندس
    یه خوهش دارم شرمنده تور خدا .چرا سایت من ورد پرسی هست یه ماهی هست وقتی سایتم رو باز میکنم .نصف باز میشه و 5 ثانیه بعد دوباره خودکار رفرش میکنه و سایت رو کامل باز میکنه .انگار که یکی میزنه رفرش
    خییییلی مممنون و شکر گذار میشم یه دلیلی بگید ممنون

    1. سلام و احترام؛
      سرعت سایتتون به شدت پایین هستش باید در خصوص بهینه سازی وبسایتتون به صورت جدی اقدام کنید. مورد دوم اینکه صفحه اصلی سایتتون به بخش دیگری ریدایرکت میشه که باید اصلاحش کنید.

  2. سلام خسته نباشید من پوشهplugins رو به Plugins_backup تغییر دادم و پیشخوان وردپرس برام باز شد ولی ن صفحه های سایتم دیگه باز میشه نام پوشه رو هم وقتی به حالت قبل برگردوندم بازم تغیری ایجاد نشد اگر امکانش هست منو راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      برای فعالسازی مجدد افزونه ها می بایست در محیط وردپرس به بخش افزونه های نصب شده مراجعه و یکی یکی افزونه ها رو در حال فعال قرار بدید و پس از هر فعالسازی وضعیت سایتتون رو بررسی کنید تا نهایتا افزونه ای که باعث بروز اختلال شده رو بتونید پیدا کنید.

  3. سلام ، من تازه یک حساب کاربری در ورد پرس ساختم و وارد پنل شدم ولی وقتی بیرون میام دوباره نمیتونم وارد اکانت وردپرس بشم و پنل باز نمیشه فقط خود سایت میاد. همش یا میگه همچین حسابی وجود ندارد یا ایمیل وجود ندارد. وقتی رمز را گم کردم هم می زنم باز هم نمیتونم رمز را عوض کنم . از phpmyadmin هم رمز را عوض کنم باز هم درست نمیشه.

    1. سلام و احترام غزل عزیز؛
      حتما بررسی نمایید نام کاربری و رمز عبور عینا در فیلدهای مربوطه وارد شوند (به بزرگی و کوچک بودن حروف دقت نمایید.)
      در گام بعدی زمانی که رمز عبور را از طریق phpmyadmin تغییر می دهید دقت داشته باشید از ستون فانکشن مقابل فیلد رمز عبور گزینه MD5 انتخاب شده باشد.

  4. سلام
    من سایتم روی برچسب هاش و دسته بندی هاش که کلیک میکنم ریدایرکت میشه به صفحه اصلی چرااینجوری میشه

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      سایتتان بررسی گردید ظاهرا مشکل سایت رفع شده است.

  5. سلام -رو لینک سایتم کلیک میکنم به قسمت پنل مدیریت میره ادمین ورمز میخواد مشکل چی راهنمایی لطفا

  6. سلام وقت بخیر.ممنونم از سایت خوبتون.
    من سایتم رو روی وب سرور ابونتو بالا اوردم ولی از طریق سیستم های کلاینت دسترسی به صفحه لاگین ادمین نداشتم که با استفاده از توضیحات شما در قسمت : “2- آپدیت کردن تنظیمات لینک های وردپرس” مشکل برطرف شد .درواقع در این قسمت آدرس وب سرور خودم رو نوشتم.
    سپاسگزارم کمک بزرگی به من کردید.

    1. سلام و احترام؛
      خرسندیم که راهنمای آموزشی مفید واقع شده است. ممنون از توجه و حس نظر شما دوست عزیز

  7. سلام وقت بخیر
    ببخشید میدونید چرا وقتی سایت رو رفرش میزنم مثلن اگه تو قسمت خدمات باشیم یهو می‌پره تو صفحه خانه؟

    از دیروز درگیرشم🤦‍♀
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید چیکارش کنم اینجوری نشه🙏🌺

  8. سلام خسته نباشید
    من سایتم ورد پرسی هست وقتی که سایتم رو باز میکنم رفرش میشه رو سایت های خارجی میاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *