آموزش های وردپرس

رفع مشکلات موجود در نصب بسته نصبی وردپرس

به طور معمول بعد از انتخاب یک نام دامنه هدفمند و تهیه آن و در ادامه خرید هاست مناسب برای میزبان آن، زمان آن می رسد که سعی کنید وب سایت خود را راه اندازی کنید. برای این کار باید قالب مورد نظر خود را تهیه کرده و با گذاشتن وقت و انرژی بسیار تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده و ظاهر آن را مثل دمویی که در هنگام خرید قالب دیده اید، تبدیل کنید. اما در حال حاضر شرایطی فراهم شده است که شما بتوانید تمامی تنظیمات مورد نظر خود را طی یک بسته نصبی دریافت کرده و در کمترین زمان آن را روی دامنه خود بالا بیاورید. بسته نصبی وردپرس یکی از محبوب ترین مواردی است که افراد برای وردپرس و راه اندازی وب سایت خود از آن استفاده می کنند. این قابلیت برای فروشندگان امکان طراحی بسته های نصبی وردپرس را فراهم کرده است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که گاهی در هنگام نصب بسته نصبی آسان وردپرس، ممکن است با مشکل در نصب بسته نصبی وردپرس رو به رو شوید. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان از نمایش خطا هنگام نصب بسته نصبی جلوگیری کرده یا آنها را رفع کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه رفع مشکل در نصب بسته نصبی وردپرس را به شما آموزش دهیم.

مشکل در نصب بسته نصبی وردپرس

نصب بسته وردپرس این امکان را به شما می دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن قالب وردپرسی خود را به همراه تمامی تنظیمات و افزونه های نصب شده روی آن راه اندازی نمایید. این اتفاق برای افرادی که قصد دارند برای اولین بار وب سایت وردپرسی خود را راه اندازی نمایند بسیار ارزشمند است. چرا که می توانید خیلی راحت و بدون نیاز به سر و کله زدن با تنظیمات آن، وب سایت خود را دقیقا به همان شکلی که در دمو قالب مشاهده کرده اید، راه اندازی نمایید. این اتفاق جذابی برای افرادی به شماره می رود که تمایل دارند قالب را بدون دانش کدنویسی در کوتاه ترین زمان ممکن دقیقا مشابه با دمو پیاده سازی کنند.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که خیلی از اوقات ممکن است در این مسیر با خطاها یا هشدارهایی رو به رو شوید که به شما می گویند: امکان نصب بسته نصبی وردپرس برای شما وجود ندارد. شما باید بتوانید با این خطاها و هشدارها آشنایی لازم را داشته باشید و سعی کنید با حل مشکل در نصب بسته نصبی وردپرس قالب مورد نظر خود را به همراه تمامی افزونه و تنظیمات اعمال شده در آن نصب نمایید. در ادامه سعی می کنیم متداول ترین خطاها و هشدارهایی که ممکن است در این مسیر مشاهده نمایید را معرفی کرده و نحوه رفع آن ها را توضیح دهیم.

رفع خطاهای راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس

به طور کلی ممکن است در هنگام راه اندازی بسته نصب آسان قالب وردپرس با مشکلاتی رو به رو شوید که باید ابتدا آنها را مرتفع کرده و سپس دوباره اقدام به نصب نمایید. در ادامه به بررسی خطاهای رایجی که هنگام نصب و راه اندازی بسته نصب آسان رخ می دهد، میپردازیم تا از خطاهای احتمالی جلوگیری به عمل آورید. برخی از مهم ترین خطاها عبارتند از:

1. رفع اعلان open basedir enabled

ممکن است در هنگم نصب بسته نصبی وردپرس با هشداری تحت عنوان open basedir enabled مواجه شوید. این هشدار به طور کلی به مسائل امنیتی سرور مربوط می باشد و تأثیری در روند نصب قالب و کیفیت سایت شما ندارد. در واقع شما نیز دسترسی لازم برای فعال یا غیرفعال کردن آن را نداشته و به طور کلی نیز امکان فعالسازی open_basedir به دلایل امنیتی وجود ندارد. موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که این مورد اختلالی در روند نصب ایجاد نمی کند و فقط یک هشدار است. پس می توانید آن را نادیده گرفته و فرآیند نصب بسته نصبی خود را دنبال کنید. در واقع در این کادر عنوان می شود که open base directory protection فعال است.

در صورت مواجه شدن با هشدار open basedir enabled  آن را نادیده گرفته و روند نصب را ادامه دهید چرا که این مورد هیچ اختلالی در پروسه نصب ایجاد نخواهد کرد و تنها یک اعلان بشمار می رود.

ارور open basedir enabled بسته نصبی وردپرس

2. رفع خطای Internal server Error 500

بیشترین و شایع‌ترین خطایی که هنگام راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس رخ می دهد این خطا است که به دلیل وجود ناهماهنگی در سرور ممکن است به وجود آید. برای حل آن راهکار خیلی ساده وجود دارد که به راحتی می توانید خطای 500 را هنگام نصب بسته آسان وردپرس رفع کنید.

برطرف کردن ارور 500 با تغییر نسخه PHP هاست

راهکار دومی که می توان در خصوص مشکل ارور 500 حین نصب قالب یا بسته نصبی وردپرسی پیاده سازی نمود، تغییر ورژن PHP هاست است. در این خصوص می توانید از دو آموزش زیر برای عوض کردن نسخه PHP هاست سی پنل یا دایرکت ادمین خود کمک بگیرید.

رفع خطای 500 با تغییر سطح دسترسی

این خطا به دلیل سطح دسترسی ها، افزونه و… رخ می دهد و به دلیل اینکه دسترسی به فایل ها و پوشه ها ممکن است حین نصب تغییر کنند، با این خطا مواجه می شوید. بنابراین وارد فایل منیجر هاست خودتان شده و تمام پوشه های مربوط به وردپرس و پوشه های موجود که به وردپرس مربوط هستند را بررسی کنید تا از قسمت Permissions سطح دسترسی آنها به صورت صحیح وارد شده باشند.

رفع خطای Internal server Error 500

  • سطح دسترسی برای پوشه های هاست باید روی 0755 باشند
  • سطح دسترسی برای فایل های هاست باید روی 0644 باشند

پس اگر سطح دسترسی برای فایل ها و پوشه های شما چیزی به غیر این موارد است با انتخاب فایل ها و پوشه های مورد نظر روی آنها راست کلیک کرده و سپس روی گزینه Changes Permissions کلیک کنید. حالا در پنجره ای که برایتان باز می شود تیک گزینه های Read، Write و Execute را به شکلی فعال و غیرفعال کنید که در نهایت در بخش Permission سطح دسترسی برای پوشه ها همانطور که در بالا گفته شد روی 755 و برای فایل ها روی 644 قرار بگیرند. در ادامه بعد از تغییر سطح دسترسی آدرس سایت را باز کرده و به روز رسانی کنید. خواهید دید که مشکل برطرف شده و خطای 500 برای سایت شما برطرف خواهد شد.

برای بررسی سطح دسترسی فایل و فولدرها در هاست می توانید آموزش های نحوه تغییر سطح دسترسی فایل ها در سی پنل cpanel و الزام تعیین سطح دسترسی فولدر و فایل ها در هاست را مطالعه نمایید.

3. رفع خطای INSTALL ERROR هنگام راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس

این خطا می تواند به دلایل گوناگونی رخ بدهد که بسته به نوع خطا در هنگامی که در صفحه installer.php قرار دارید باید پیغامی که نمایش داده می شود را بررسی کنید تا برای رفع آن اقدام کنید که در ادامه به چند مورد از خطاهای رایج installer می پردازیم.

  • In order to extract the archive.zip file the PHP ZipArchive module must be installed

رفع خطای INSTALL ERROR هنگام راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرساین خطا همانطور که در مراحل اولیه راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس به آن اشاره شده است به دلیل فعال نبودن ماژول Zip روی هاست شما رخ می دهد که در حالت اتوماتیک خود اسکریپت در تلاش هست تا فایل های مورد نیاز را از حالت زیپ خارج کند. بنابراین اگر با چنین خطایی مواجه شدید در مرحله اول که در صفحه installer.php قرار دارید، گزینه Manual Archive Extraction را انتخاب کنید و در ادامه به صورت دستی از طریق هاست اقدام به خارج کردن فایل فشرده از حالت زیپ کنید. یعنی روی فایل zip راست کلیک کرده و گزینه Extract را انتخاب کنید تا فایل های وردپرس از حالت فشرده خارج شوند. در نهایت بعد از این کار این خطا برطرف شده و می توانید ادامه مراحل را پیش بروید.

  • A wp-config.php already exists in this location

این خطا هم همانطوری که از نام آن مشخص است به این دلیل رخ می دهد که از قبل فایلی با نام wp-config.php در مسیری که در حال نصب قالب هستید، وجود دارد. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد بسته نصب آسان وردپرس برای سایت های تازه تاسیس مناسب می باشد و اگر شما روی سایت خود وردپرس نصب کردید و مطالب و داده هایی را روی آن دارید، ابتدا باید بسته نصب را در یک دایرکتوری دیگه نصب کنید. سپس اگر قالب امکان درون ریزی دمو از طریق تنظیمات را داشت فایل قالب را روی وردپرس اصلی نصب کرده و با درون ریزی آن را مشابه دمو دربیارید. در غیر این صورت کلیه داده های سایت شما با نصب بسته آسان وردپرس از بین خواهند رفت. پس اگر چنین فایلی از قبل وجود داره باید آن را حذف کنید تا خطا رفع شود.

رفع خطای A wp-config.php already exists in this location

  • MySQL Support Fail

این خطا هم به دلیل عدم پشتیبانی هاست شما از پایگاه داده mysql نمایش داده می شود. اگر با چنین خطایی مواجه شدید تنها راه برطرف کردن آن این است که از هاست دیگری استفاده کنید و قبل از تهیه هاست حتما از میزبان سایت خود سوال کنید که امکان پشتیبانی از پایگاه داده mysql وجود داشته باشد. البته چنین خطایی خیلی چشمگیر و کم می باشد و تمامی هاست ها از این نوع پایگاه داده پشتیبانی می کنند.

  • When choosing manual package extraction, the contents of the package must already be extracted and the wp-config.php and database.sql files must be present in the same directory as the installer.php for the process to continue

همانطور که از این خطا هم مشخص است اگر حالت خروج دستی فایل زیپ از حالت فشرده را انتخاب کرده باشید، هنگام نصب باید فایل های wp-رفع خطاهای راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرسconfig.php، installer.php و database.sql قابل دسترسی باشند. پس اگر با چنین خطایی مواجه شدید کافی است تا به فایل منیجر هاست مراجعه کنید و فایل zip که شامل فایل های وردپرس هست را از حالت فشرده خارج کنید تا مشکل شما برطرف شده و بتوانید ادامه مراحل نصب رو پیش بگیرید.

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای محبوب شناخته می شود. به همین دلیل فروشندگان مختلف در تلاش هستند تا با ارائه بسته های نصبی وردپرس کار را برای متقاضیان آن راحت تر نمایند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا مشکلات موجود در نصب بسته نصبی وردپرس و روش رفع آنها به شما ارائه شود. با این کار شما می توانید به راحتی مشکلات احتمالی پیش را را شناسایی و حل نمایید.

4/5 - (12 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۶۵ دیدگاه ها

  1. خطا در برقراری ارتباط با پایگاه‌داده
    احتمالاً نام کاربری یا رمز عبورتان در wp-config.php اشتباه است یا ارتباط با پایگاه‌داده به هر دلیلی در localhost برقرار نیست. ممکن است پایگاه‌داده شما از دسترس خارج شده باشد.

    مطمئن هستید که نام کاربری و رمزعبور شما درست هستند؟
    اطمیمنان دارید که نام میزبان را درست تایپ کرده‌اید؟
    آیا از کارکرد درست پایگاه‌داده سرور اطمینان دارید؟
    اگر از معنی دقیق این واژگان مطمئن نیستید، احتمالا باید با مدیر سرویس میزبانی خود تماس بگیرید. در صورتی که به کمک بیشتری نیاز دارید، می‌توانید در انجمن پشتیبانی وردپرس به دنبال یافتن راه‌حل باشید.
    این مشکل چجوری باید حل کرد ممنون میشم بگین

    1. سلام و روزبخیر سمیه عزیز؛
      این مشکل زمانی رخ میده که یکی از اطلاعات مربوط به دیتابیس رو در فایل wp-config.php اشتباه وارد کرده باشید.
      این اطلاعات شامل:
      نام کاربری متصل به دیتابیس
      نام دیتابیس
      رمز دیتابیس
      برای رفع این مشکل می تونید از راهنمای زیر کمک بگیرید:
      آموزش رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

  2. سلام وقت بخیر
    در مرحله اخر نصب اسان قالب با افزونه Duplicator ، بهم خطای Deploy Results: (209) Update Results: (0) میده و رنگشون رو قرمز نشون نشون میده.
    ممنون میشم کمکم کنید مشکلش رو حل کنم. تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      بنظر میرسه مورد از سمت هاست باشه با میزبانی سایتتون مطرح کنید.

  3. سلام من برنامه ومپو ورد پرسو نصب کردم همه کارهاشو اکی کردم الان که میخوتم به لوکا هاستم متصل بشم برای نصب ورد پرس این ارورا رو میده
    Parse error: syntax error, unexpected ‘.’, expecting ‘&’ or variable (T_VARIABLE) in C:\wamp\wamp\www\wp-includes\functions.php on line 1086

    Call Stack

    #

    Time

    Memory

    Function

    Location

    1 0.0184 139208 {main}( ) ..\index.php:0
    2 0.0204 141128 require( ‘C:\wamp\wamp\www\wp-blog-header.php’ ) ..\index.php:17
    3 0.0219 153640 require_once( ‘C:\wamp\wamp\www\wp-load.php’ ) ..\wp-blog-header.php:13
    چیکار باید بکنم ممنونم

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر تمامی مراحل رو درست انجام داده باشید و محیط ومپ براتون اجرا شده باشه در نصب وردپرس نباید مشکلی داشته باشید پیشنهاد میکنم یکبار فایل نصب وردپرس رو از مخزن ردپرس دانلود و مجددا در خصوص نصب اقدام کنید.

  4. سلام من این erorr رو دارم راهمایی کنید ممنون
    Step 3 of 4: Update Data
    This step will update the database and config files to match your new sites values.
    Please try again an issue has occurred.

    An unknown issue has occurred with the update setup step. Please see the dup-installer-log.txt file for more details.

    1. سلام روزبخیر؛
      در کدوم مرحله این ارور رو مشاهده کردید؟
      از صحت و سلامت بسته نصبی مطمئن بشید.
      بررسی کنید اطلاعات مربوط به دیتابیس برای جایگذاری اطلاعات بسته نصبی در دیتابیس رو صحیح وارد کردید.
      فایل wp-config.php رو بررسی کنید و ببینید اطلاعات مربوط به نام کاربری و نام دیتابیس و رمز عبور مربوطه صحیح هست یا خیر.
      فایل dup-installer-log.txt که در اعلان بهش اشاره شد رو هم بررسی کنید تا دقیق تر ریشه مشکل رو متوجه بشید. در صورت تمایل می تونید لاگ مربوطه رو هم ارسال کنید.

  5. سلام
    من بسته نصبی رو که نصب میکنم مشکل ورود به پیشخوان وردپرس رو دارم و وارد نمیشه فقط صفحه رفرش میشه ولی خود سایت بالا میاد فقط وارد پیشخوان نمیشه
    ضمنا مرحله اخر نصب همه گزینه سبز میشه

  6. سلام وقتتون بخیر
    زمپ رو نصب کردم دیتا بیس هم ساختم در مرحله اول dulicator وارنینگ دارم :
    The archive file named above must be the exact name of the archive file placed in the root path (character for character). But you can proceed with choosing Manual Archive Extraction.
    و یه وارنینگ هم:
    Duplicator works best by placing the installer and archive files into an empty directory. If wp-config.php file is found the extraction directory it might indicate that a pre-existing WordPress site exists which can lead to a bad install.
    ممکنه راهنماییم کنین چطور میتونم برطرف کنم این مشکل رو
    ممنونم ازتون

    1. سلام روزبخیر؛
      در خصوص خطای دریافتی اول باید دقت داشته باشید دقیقا فایل اینستالر و فایل زیپ مربوط به خودش رو باید بارگذاری و در خصوص نصبش اقدام کنید. در صورتی که این دو مطابقت نداشته باشن یا تغییر نام داده باشید چنین خطایی رخ میده.
      در خصوص مور دوم، بسته نصبی به صورت پیشفرض باید در یک دایرکتوری خالی (فقط شامل بسته نصبی یعنی فایل اینستالر و فایل زیپ) نصب بشه. بررسی کنید دایرکتوری خالی باشه. گاها به دلیل محدودیت هایی که ممکنه روی هاست شما وجود داشته باشه این امکان وجود داره که در حالت اتوماتیک خود اسکریپت قادر نباشه تا فایل های وردپرس را از حالت زیپ خارج کند در چنین شرایطی از بخش Options کلیک کنید حالت دستی یعنی Manual Archive Extraction را انتخاب کنید.

      1. سلام وقت بخیر مشکل من اینکه بسته نصب نمیشه اکثر بسته ها و این گزینه Manual Archive Extraction بر روی اون خط خورده و قابل انتخاب نیست نمیدونم چه باید بکنم ؟ با پشتیبانی هاست تماس گرفتم راه حلی بهم ارائه ندادن

  7. سلام وقت بخیر . من هنگام نصب افزونه brandstore وقتی روی import complete site کلیک میکنم دانلود نمیشه و import failed میاد. اما import home template رو به راحتی دانلود میکنم. آیا میدونید چرا دانلود نمیشه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      brandstore قالب هستش تا جایی که اطلاع دارم. باید بررسی کنید فایل مربوطه مشکلی از لحاظ ساختاری و فرمت نداشته باشه.

  8. سلام وقت بخیر
    ببخشید یسوال داشتم
    من وقتی پوشه قالبو اکسترکت میکنم و installer.php در مرورگر سرچ میکنم همچین خطایی میاره ممنون میشم راهنماییم کنین
    Fatal error: Uncaught TypeError: decoct(): Argument #1 ($num) must be of type int, string given in C:\xampp\htdocs\gh\installer.php:607 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(607): decoct(‘u+rwx’) #1 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(583): DUPX_Bootstrap->setPermsOnItem(‘C:/xampp/htdocs…’, ‘u+rwx’) #2 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(566): DUPX_Bootstrap->setPerms(‘C:/xampp/htdocs…’, ‘u+rwx’, false) #3 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(497): DUPX_Bootstrap->fixInstallerPerms(‘http://localhos…’) #4 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(1608): DUPX_Bootstrap->run() #5 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\gh\installer.php on line 607
    [PHP ERR][FATAL] MSG:Uncaught TypeError: decoct(): Argument #1 ($num) must be of type int, string given in C:\xampp\htdocs\gh\installer.php:607
    Stack trace:
    #0 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(607): decoct(‘u+rwx’)
    #1 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(583): DUPX_Bootstrap->setPermsOnItem(‘C:/xampp/htdocs…’, ‘u+rwx’)
    #2 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(566): DUPX_Bootstrap->setPerms(‘C:/xampp/htdocs…’, ‘u+rwx’, false)
    #3 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(497): DUPX_Bootstrap->fixInstallerPerms(‘http://localhos…’)
    #4 C:\xampp\htdocs\gh\installer.php(1608): DUPX_Bootstrap->run()
    #5 {main}
    thrown [CODE:1|FILE:C:\xampp\htdocs\gh\installer.php|LINE:607]

    1. با سلام دوست عزیز
      ممکن است بسته نصبی شما دارای مشکل باشد. بهتر است در این زمینه با پشتیبانی وب سایتی که بسته نصبی خود را از آنجا تهیه کرده اید مشورت کنید تا بتوانند به شکل بهتری شما را راهنمایی نمایند.
      موفق و پیروز باشید

  9. سلام خسته نباشین. ببخشین من یک مشکل دارم بعد از نصب ورد پرس تو. public_htmlمیخوام قالب رو نصب کنم فایل منیجر رفته و همون پوشه public_html میخوام نصب کنم قالب رو ولی نمیدونم محتویات وردپرس که نصب شده تو پوشه رو باید حذف کنم یا چی . من حذف کردم تا بتونم قالب رو نصب کنم همونجا ولی تا اخر هم میرم نصب میشه لاگین که میکنم نمیره داخل مینویسه مشکل ورد پرس خطا میده من چیکار کنم بتونم سایتم رو بالا بیارم ممنون میشم ایمیل ام جواب بدین ممنون

    1. سلام وقت بخیر؛
      قالبتون به چه شکله؟ بسته نصبی هست یا پوسته؟
      اگر بسته نصبی هست دیگه نیاز به نصب وردپرس ندارید تنها فایل های مربوط به بسته نصبی شامل فایل اینستالر و فایل زیپ قالب رو در بخش PUBLIC_HTML هاست قرار بدید و سپس در خصوص راه اندازی سته نصبی اقدام کنید اما اگر قالبتون به شکل پوسته هستش تنها کافیه در محیط وردپرس به بخش نمایش> پوسته ها؟ افزودن مراجعه کنید.
      در خصوص وردپرس، امکان لاگین ندارید؟ چه صفحه ای مشاهده میکنید یا چه خطایی دریافت میشه؟

  10. سلام
    بنده هنگام نصب بسته ی نصبی با این ارور مواجه شدم
    میشه لطفا راهنمایی کنید.

    [PHP ERR][FATAL] MSG:Uncaught TypeError: decoct(): Argument #1 ($num) must be of type int, string given in /home/ggg/public_html/installer.php:713

    1. با سلام دوست عزیز
      بروز چنین خطایی نشان دهنده این موضوع است که بسته نصبی شما دارای مشکل است و به درستی نصب نمی شود. اگر بسته نصبی را از یک فروشنده معتبر تهیه کرده اید، لازم است در این خصوص با پشتیبانی آن مشورت کنید.
      موفق و پیروز باشید

  11. سلام خسته نباشید من هرکاری میکنم باز هم صفحه نصب ورد پرس نمیاد همون ارور سرور نات فوند میده
    کنترل پنل بنده سی پنل هست

    1. سلام وقت بخیر؛
      ایا نیم سرورهای هاست روی دامنه ست و نشر شده؟

  12. سلام من در مرحله آخر Duplicator که باید نام کابری و رمز رو بزنم تا وارد سایتم بشم این ارور رو نشون میده

    Fatal error: Uncaught ValueError: Unknown format specifier
    یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت. لطفاً صندوق ایمیل مدیر سایت را برای دستورالعمل بررسی نمایید.

    چیکار باید بکنم

    1. سلام و احترام رعنا عزیز؛
      به احتمال بسیار بالا با تغییر ورژن php هاست مشکل شما رفع خواهد شد. در این زمینه سه راهنما خدمت شما ارسال می گردد. ابتدا راهنمای زیر را مطالعه کنید:
      یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است. دربارهٔ اشکال‌زدایی در وردپرس بیشتر بدانید.
      آموزش تغییر ورژن php در سی پنل
      آموزش تغییر ورژن php در هاست دایرکت ادمین

  13. سلام سایت رو کلا نمیاره بالا هیچی
    This site can’t be reachedCheck if there is a typo in .
    If spelling is correct, try running Windows Network Diagnostics.
    DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

    این ارور رو داره چیکار باید بکنم ؟؟؟

    1. سلام و احترام؛
      حتما بررسی کنید نام دامنه صحیح وارد شده باشه.
      بررسی کنید دامنه دارای مشکل نباشه (دامنه فعال باشه/نیم سرورهای صحیح ست و نشر شده باشن)
      با دستگاه دیری هم وضعیت سایت را بررسی کنید چون گاها ممکنه اختلالی در سیستم موجب عدم نمایش صحیح وبسایت ها بشه.
      در ادامه اگر مشکل حل نشد پیشنهاد می کنم راهکارهای ارائه شده در این راهنما را دنبال کنید:
      How to Fix DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

  14. سلام وقت بخیر من قالب نصبی رو مصب کردم اما در مرحله آخر ارور 403 میده و میگه شما سطح دسترسی برای این کار رو ندارین چیکار باید بکنم؟

  15. سلام وقتتون بخیر ببخشید من وقتی بعد از اسم دامنه ام installer.php رو میزنم با خطا مواجه میشم و نمیتونم سایتم رو روی هاست راه اندازی کنم

    1. سلام وقت بخیر؛
      لطفا خطای دریافتی را ارسال کنید تا دقیق تر شما را راهنمایی کنیم و مناشا مشکل تشخیص داده شود.

  16. سلام و خسته نباشید
    فایل فشرده وردپرس رو از سایت رسمی دانلود کردم و آپلود کردم روی هاست و استخراج کردم و محتویات پوشه وردپرس رو انتقال دادم به پوشه public_html و رفتم توی سایتم ولی چیزی نیومد که بتونم وردپرس رو نصب کنم.
    لطفا راهنمایی کنید و جواب رو ایمیل کنید
    ورژن های هاست رو دونه دونه تغییر دادم ولی اتفاقی نیفتاد و الان روی ورژن 8 هستش

    1. سلام و احترام؛
      دو مورد را حتما بررسی نمایید:
      1- دامنه مورد نظر شما ثبت و فعال شده باشد.
      2- نیم سرورهای هاست روی دامنه ست و نشر شده باشند.

    1. سلام وقت بخیر؛
      اصولا این خطا در خصوص مشکل در مجوزهای دسترسی رخ میده حتما این مورد رو بررسی بفرمایید همچنین می تونید بسته رو به صورت دستی اکسترکت و مجددا بررسی کنید یا از پشتیبانی قالب پیگیر مساله باشید.

  17. سلام و وقت بخیر عرض می کنم خدمت مدیریت محترم سایت میزبانفا

    سئوالی راجع به نصب دموی نصبی قالب داشتم ، من دمو رو نصب کردم اما هنگامی که وارد آدرس سایتم می شم . اصلاً دموی سایت رو نمایش نمی ده و فقط قالب پیشفرض وردپرس رو نمایش می ده . خواستم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید که چطور می تونم این مشکل رو حل کنم ؟

    با تشکر از مدیریت بسیار عالی

  18. سلام وقت بخیر
    در مرحله نصب php در قسمتی که domain/installer.php صفحه ای لود نمیشه مشکل از کجاست؟

    1. سلام و احترام؛
      آیا در این بخش خطای خاصی هم دریافت می کنید؟
      مطمئن شوید دامنه شما فعال است.
      بررسی کنید اتصال هاست و دامنه برقرار شده است.
      حتما بررسی نمایید فایل اینستالر در مسیر درستی قرار دارد و آدرسی که در مرورگر وارد می کنید صحیح است.
      از صحت و سلامت فایل اینستالر و همچنین بسته نصبی مطمئن شوید.

  19. سلام من مشکلی که دارم بعد از بارگذاری اطلاعات و رفتن به مرحله نصب با این خطا مواجه شدم
    Archive not found! The ‘Required File’ below should be present in the ‘Extraction Path’. The archive file name must be the exact name of the archive file placed in the extraction path character for character.

    If the file does not have the correct name then rename it to the ‘Required File’ below. When downloading the package files make sure both files are from the same package line in the packages view. If the archive is not finished downloading please wait for it to complete.

    If this message continues even with a valid archive file, consider clearing your browsers cache and refreshing, trying another browser or change the browsers URL from http to https or vice versa.

    مشکل از کجاست ؟
    فایل ها به درستی در هاست بارگذاری شده است

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      دقیقا فایل اینستالر و فایل زیپ مربوط به قالب بارگذاری شود. در صورتی که این دو مطابقت نداشته باشن یا تغییر نام داده باشید چنین خطایی رخ میدهد.

  20. با سلام. تمام مراحل نصب بسته نصبی کامل انجام شده اما admin login رو که میزنم با این خطا روبرو می شم Site error: the ionCube PHP Loader needs to be installed. This is a widely used PHP extension for running ionCube protected PHP code, website security and malware blocking. Please visit get-loader.ioncube.com for install assistance.

    1. سلام و احترام کیمیا عزیز؛
      در صورتی که خطا را بعد از اجرای بسته نصبی در هاست مشاهده نمودید حتما از میزبانی خود درخواست نمایید ioncube و وضعیت وردپرس شما را بررسی کنند.
      در صورتی که بسته نصبی در لوکال هاست اجرا شده می بایست در خصوص نصب ماژول ioncube اقدام کنید.

  21. سلام وقت شما بخیر و خسته نباشید.
    من میخواستم سایتمو ابتدا روی لوکال هاست بالا بیارم و هنگام نصب بسته نصبی آسان قالب تو مرحله اول
    Duplicator با خطای زیر مواجه میشم؛ ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      خطای داپلیک بدین معنا است که شما قبلا در مسیر مورد نظرتان جهت نصب و راه اندازی بسته نصبی فایل هایی درج نموده اید در نظر داشته باشید مسیر نصب وردپرس به وسیله بسته نصبی باید خالی باشد. در این مسیر تنها فایل اجرایی (installer.php) و فایل زیپ حاوی محتویات را درج نمایید.

  22. INSTALL ERROR!
    Message: SESSION variable ‘max_allowed_packet’ is read-only. Use SET GLOBAL to assign the value
    Please see the dup-installer-log.txt

    file for more details.

    #0 E:\Xampp\htdocs\mahmov\dup-installer\ctrls\ctrl.s2.dbinstall.php(68): mysqli_query(Object(mysqli), ‘SET max_allowed…’)
    #1 E:\Xampp\htdocs\mahmov\dup-installer\ctrls\ctrl.s2.base.php(139): DUPX_DBInstall->__construct(Array, 1652977531.3715)
    #2 E:\Xampp\htdocs\mahmov\dup-installer\main.installer.php(252): require_once(‘E:\\Xampp\\htdocs…’)
    #3 {main}

    ببخشید علت این ارور چیه ؟؟؟

  23. سلام وقتی روی admin login میزنم به این ایراد رو میده
    در Step 4 هم با ایراد General Notices (2) warning مواجه شدم

  24. سلام وقتتون بخیر
    موقع نصب بسته نصب آسان قالب زفایر در لوکال هاست مرحله آخر، گزینه general notices رو warning میزنه و وقتی روی admin login کلیک میکنم صفحه ای با این پیغام بالا میاد

    PHP script ‘C:\wamp64\www\project02\wp-content\plugins\abzarwp-theme-zephyr\class.abzarwp.theme.core.php’ is protected by SourceGuardian and requires a SourceGuardian loader ‘ixed.7.4ts.win’ to be installed.

    1) Click here to download the required ‘ixed.7.4ts.win’ loader from the SourceGuardian site
    2) Install the loader to C:\wamp64\bin\php\php7.4.26\ext
    3) Edit C:\wamp64\bin\apache\apache2.4.51\bin\php.ini and add ‘extension=ixed.7.4ts.win’ directive
    4) Restart the web server

  25. البته ارور general notices اینه:
    Info
    The following is a list of notices that may need to be fixed in order to finalize your setup. These values should only be investigated if you’re running into issues with your site. For more details see the WordPress Codex.
    Deactivated Plugin: WPBakery Page Builder
    This plugin is deactivated automatically, because it requires a reacivation to work properly. Please reactivate from the WordPress admin panel after logging in. This will re-enable your site’s frontend.

  26. در ادامه این رو هم توضیح بدم خدمتتون
    همین بسته نصب آسان قالب رو جدای اینکه روی لوکال هاست نصب کردم، روی هاست بصورت آنلاین هم نصب کردم
    اونجا هم general notices در مرحله آخر warning میشه و وقتی میرم چک کنم که سایت مثل دمو بسته نصبیش هست یا نه میبینم که مابین صفحات سایت کدهای html اون هم نشون میده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  27. سلام من بعد از بارگذاری اطلاعات و وارد کردن آدرس سایت در مرورگر با این ارور مواجه میشم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
    404
    Not Found
    The resource requested could not be found on this server!

    1. سلام و احترام نگین عزیز؛
      دقیقا چه ادرسی را در مرورگر وارد می کنید؟
      ایا بسته نصبی روی هاست شما نصب شده است؟
      این بسته مستقیما در public_html نصب شده یا در مسیر دیگری؟

  28. سلام وقت بخیر
    من چندتا ایمیل سازمانی رو روی برنامه mozilla thunderbird ست کردم روی سرور pop3 و الان یکی رو remove کردم چون باید روی IMAP قرار میدادم . حالا در قسمت checking password خطای error creating Account میده با توضیح Incoming server already exists.
    باید چیکار کنم ؟

  29. سلام و خسته نباشید من در صفحه دامین installer.php
    بعد از قرار دادن نام و پسورد پایگاه داده با ارور check collation capability رو به رو میشم باید چی کار کنم؟

  30. سلام وقت بخیر.من میخوام بسته نصب آسان قالب روی لوکال هاست نصب کنم ولی در مرحله دوم با این ارور مواجه میشم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    An unknown issue has occurred with the title and database setup process. Please see the dup-installer-log.txt file for more details

  31. سلام و وقت بخیر
    حین نصب قالب با این خطا مواجه میشم

    Message: SESSION variable ‘max_allowed_packet’ is read-only. Use SET GLOBAL to assign the value
    Please see the dup-installer-log.txt

    file for more details.
    Trace:
    #0 C:\xampp\htdocs\dup-installer\ctrls\ctrl.s2.dbinstall.php(68): mysqli_query(Object(mysqli), ‘SET max_allowed…’)
    #1 C:\xampp\htdocs\dup-installer\ctrls\ctrl.s2.base.php(139): DUPX_DBInstall->__construct(Array, 1663437315.2657)
    #2 C:\xampp\htdocs\dup-installer\main.installer.php(252): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’)
    #3 {main}

    تغییرات رو هم انجام دادم
    max_allowed_packet=512M

    اما حل نشد
    ( php 8.1.6 )

  32. سلام وقت بخیر.
    وقتی دامنه سایت رو به همراه «installer.php» وارد می کنم، با این هشدار مواجه می شم:
    Not Found

    The requested URL was not found on this server.
    Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

    چه کار باید بکنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام؛
      حتما بررسی نمایید که فایل مربوطه در مسیری که در مرورگر خود وارد می کنید وجود داشته باشد چنانچه این فایل در مسیر دیگری قرار دارد آدرس دقیق آن را در مرورگر وارد کنید.

  33. سلام
    موقع نصب بسته نصبی در نوتیف های مربوط به پایگاه داده دو warm در یافت میکنم
    Create & Alter Procedures:
    Create & Alter Functions
    مشکل کجاست ؟

  34. با سلام برای من در مرحله اول ارور Please try again an issue has occurred.

    Server Code: 504
    Status: Gateway Timeout
    Response:
    Gateway Timeout
    نمایش داده میشود.

  35. سلام و عرض ادب تو مرحله دوم Duplicator با ارور زیر مواجه می شم ممنون می شم راهنمایی کنید این ارور مربوط به چیه؟

    An unknown issue has occurred with the file and database setup process. Please see the dup-installer-log.txt file for more details.

    عکس ارور

    1. سلام و احترام؛
      بنظر می رسد که در روال اکسترکت مشکلی وجود داشته است چرا که در مرحله دوم اطلاعات دیتابیس از شما دریافت می شود یک بار به صورت دستی اکسترکت را انجام داده و سپس مراحل را مجددا دنبال کنید.
      چنانچه سرویس هاست شما از میزبان فا تهیه شده تیکتی تحت عنوان نصب بسته نصبی ارسال فرمایید تا روال نصب توسط کارشناسان پشتیبانی انجام شود.

  36. سایت من بالا نمیاد و این ارور میاد This site can’t be reached همه روشهارو هم امتحان کردم بازم سایت بالا نمیاد
    به نظرتون دامنه جدید بگیرم مشکل حل میشه

    1. سلام و احترام؛
      در اولین مرحله بررسی کنید دامنه شما تایید و فعال شده است؟
      سپس بررسی نمایید که آیا dns های هاست روی دامنه شما ست و نشر شده اند؟
      در نهایت هم از دامنه خود پینگ بگیرید و بررسی کنید آیپی هاست شما نمایش داده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *