آموزش های وردپرس

آموزش ساخت چت آنلاین در وردپرس

ساخت سیستم چت آنلاین وردپرس این قابلیت را در اختیار سایتتون قرار میده تا هر زمان بازدیدکننده‌ای وارد سایت میشه و درباره محصولات و خدماتی که ارائه میدید قبل از خرید هر سوالی که داره را از شما بپرسه. افزونه چت آنلاین وردپرس به این صورت هست که هر زمان در دسترس و آنلاین باشید دکمه چت در وردپرس برای کاربر نمایش داده میشه و کاربران قادر هستند بعد از کلیک روی آیکون چت پیغام خودشون را ارسال کنند و از قابلیت چت در سایت استفاده کنند. استفاده از چت آنلاین در وردپرس یک نیاز اساسی هست که اگر اونو راه‌اندازی کنید میتونه تاثیر بسیار خوبی روی فروش محصولات شما داشته باشه.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی سیستم چت آنلاین در وردپرس با استفاده از سایت crisp را دارم به تا به امروز جزو برترین سیستم‌های چت آنلاین در وردپرس به حساب میاد و اگر دنبال بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس هستید پیشنهاد می‌کنم حتما از این سایت برای پشتیبانی آنلاین استفاده کنید. البته سیستم‌های بهتری هم وجود دارند اما چون رایگان نیستند و هزینه استفاده از اونها که بر اساس دلار هست زیاد میشه توجیه اقتصادی ندارند که از نسخه‌های تجاری استفاده کنیم.

آموزش ساخت سیستم چت آنلاین وردپرس

ابتدا به آدرس crisp.chat مراجعه کرده و ثبت نام کنید. برای عضویت در سایت مشابه تصویر زیر روی دکمه USE CRISP FOR FREE کلیک کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

با کلیک روی این دکمه به صفحه عضویت در سایت هدایت خواهید شد. همونطور که در تصویر زیر میبینید اطلاعات خودتون را در صفحه عضویت که شامل ایمیل، رمز انتخابی، نام و نام خانوادگی هست را وارد کرده و در نهایت روی دکمه Continue کلیک کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

بعد از این مرحله وارد صفحه زیر میشید که باید آدرس دامنه‌ای که قصد استفاده از crisp را برای پشتیبانی آنلاین وردپرس دارید به همراه نام سایت وارد کنید. بنابراین مشابه تصویر زیر آدرس دامنه و نام سایت خودتون را وارد کرده و در نهایت روی دکمه Continue کلیک کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

در مرحله آخر که ثبت نام انجام میشه با تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

به شما اعلام میشه تا 14 روز میتونید از کلیه قابلیت‌های این سایت برای پشتیبانی آنلاین در وردپرس استفاده کنید. اما زمانی که 14 روز گذشت برای حفظ کلیه امکانات باید نسخه pro را خریداری کنید. در غیر این صورت اکانت به حالت رایگان تغییر پیدا خواهد کرد که امکانات نسخه رایگان محدودتر خواهند بود.

روی دکمه Okay, Finalize کلیک کنید تا به صفحه زیر هدایت شده و در نهایت دکمه Discover My Dashboard را انتخاب کنید تا به داشبورد سایت crisp هدایت شوید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

بعد از اینکه وارد داشبورد شدید پنجره زیر براتون نمایش داده میشه و از اونجایی که ما از وردپرس استفاده می‌کنیم بنابراین روی دکمه Wordpress کلیک کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

بعد از کلیک روی وردپرس پنجره زیر نمایش داده میشه و از شما میخواد که به مخزن وردپرس مراجعه کرده و افزونه رسمی را برای استفاده از پشتیبانی آنلاین در وردپرس نصب و فعال کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

آموزش افزونه چت وردپرس با استفاده از Crisp

افزونه چت آنلاین در وردپرس با نام crisp در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 8.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید دکمه چت آنلاین را در سایت وردپرسی خودتون نمایش بدین. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در وردپرس بکنید.

دانلود افزونه Crisp Live Chat

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Crisp Settings در پیشخوان وردپرس افزوده خواهد شد. حالا برای اینکه اتصال بین سایت crisp و وردپرس برقرار بشه روی دکمه Connect With Crisp کلیک کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

بعد از کلیک روی دکمه به سایت crisp هدایت میشید که باید ایجاد ارتباط بین سایت وردپرس و کریسپ را تایید کنید. بنابراین مشابه تصویر زیر روی دکمه Continue کلیک کرده و منتظر بمونید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

بعد از کلیک روی این گزینه ارتباط بین وردپرس و سایت crisp برقرار میشه و به صفحه تنظیات افزونه در سایت وردپرسی خودتون برمیگردید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

بعد از این مرحله اگر سایت خودتون را باز کنید میبینید که دکمه پشتیبانی آنلاین در وردپرس برای کاربران نمایش داده میشه و امکان چت در اون برقرار خواهد بود. بنابراین برای اینکه بتونید پاسخ کاربران را بدین باید روی دکمه آبی رنگ Go my inbox کلیک کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

همونطور که در تصویر میبینید بازدید کننده میتونه پیغام خودش را نوشته و برای شما ارسال بکنه. حالا به محض رسیدن پیام برای سیستم پشتیبانی شما مشابه تصویر زیر جزییات کاملی از چت به همراه اطلاعات کاربر نمایش داده شده و درست مثل برنامه‌های پیام رسان قادر به پاسخ دادن خواهید بود.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

مشابه تصویر بالا میتونید اطلاعات هر بازدید کننده را مشاهده کرده و از امکاناتی که شامل موارد زیر هستند استفاده کنید.

  • مرورگر کاربر و سیستم عامل مورد استفاده
  • آی‌پی کاربر
  • مشاهده پیغام در حالت پیش نویس که بازدیدکننده در حال تایپ آن است
  • موقعیت مکانی کاربر
  • صفحاتی که کاربر از آنها بازدید کرده است
  • تعیین چت به عنوان حل شده
  • افزودن یادآوری برای هر چت
  • افزودن یادداشت به هر چت(برای بازدیدکننده قابل مشاهده نیست)
  • امکان بلاک بازدیدکننده برای عدم ایجاد چت
  • مشاهده ایمیل بازدید کننده در صورت ارسال
  • و…

منوهایی که در پنل کاربری نمایش داده می‌شوند شامل موارد زیر هستند.

  1. Inbox: با کلیک روی این گزینه میتونید پیغام‌های ورودی بازدیدکننده‌هایی که براتون پیام ارسال کردن را مشاهده و با آنها چت کنید.
  2. Visitor: با استفاده از این قسمت میتونید بازدیدکنندگان حاضر در سایت را به همراه آی‌پی و موقعیت مکانی اونها مشاهده کرده و شروع گفتگو با کاربر را خودتون انجام بدین.
  3. users: در این بخش میتونید لیست کسانی که در سایت باهاتون چت کردند را مشاهده کنید.
  4. Analytics: این گزینه برای آنالیز و بررسی آمار به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا زمان دلخواه هست که در نسخه رایگان استفاده از اون وجود نداره.
  5. Setting: این بخش هم شامل تنظیمات اکانت و شخصی سازی هست که با استفاده از اون میتونید تنظیمات دلخواه و سفارشی را برای چت با کاربران در وردپرس اعمال کنید.

فارسی کردن Crisp

یکی از سوالات متداول کاربران برای این افزونه فارسی سازی آن است. در صورتی که پشتیبانی انلاین در وردپرس با زبان انگلیسی نشون داده میشه برای فارسی سازی باید مراحل زیر را طی کنید. ابتدا در بخش کاربری سایت crisp روی گزینه چرخ دنده کلیک کنید و سپس از بین لیست گزینه Website Settings را انتخاب کنید تا صفحه زیر براتون باز بشه.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

همونطور که در تصویر میبینید روی دکمه Settings کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات هدایت شوید. سپس مشابه تصویر زیر روی تب Chatboxs & Emails Settings کلیک کنید. حالا روی گزینه open options که در مقابل chatbox appearance قرار داره کلیک کنید.

ساخت چت آنلاین وردپرس با بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس

در نهایت از بخش Chatbox language زبان دلخواه خودتون را انتخاب کنید. در حالت پیشفرض زبان بر اساس آی‌پی بازدیدکننده و موقعیت مکانی که توسط سایت شناسایی میشه خواهد بود که لازمه این گزینه را در صورت نیاز به فارسی تغییر دهید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید امکان چت آنلاین در وردپرس و پشتیبانی به صورت آنلاین را در سایت وردپرسی فراهم کنید و با پاسخ دادن به مشتریان سایت، در جهت افزایش فروش خدمات و محصولات خودتون حرکتی رو به جلو داشته باشید. در صورتی که درباره این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

 

4.4/5 - (7 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۷ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    ممنون از آموزش خوبتون
    آیا نسخه رایگانش حداقل نیاز های بند هرو برطرف می کنه؟ مثلا چه امکاناتی رو نداره؟
    آیا سایت فارسی هست معرفی کنید برای خرید نسخه پرو این افزونه؟

    1. سلام، بستگی داره نیازهاتون چی باشه. برای خرید باید اکانت رو داخل سایت سازنده ارتقا بدین، حتی اگه داخل مارکت‌های فارسی هم برای فروش وجود داشته باشه، فروش این محصولات خلاف رعایت حقوق سازنده و کپی رایت هست.

  2. سلام و خسته نباشید
    چطور می تونیم اون crisp که پایین صفحه چت نوشته رو پاک کنیم

  3. افزونه رو نصب کردم ولی کاربر از سایت نمیتونه پیام بفرسته ، پیام خطا در ارسال و میده

  4. منم نصب کردم ولی پیام هایی که میاد رو نشون نمیده تو اینباکس میگه دوتا مثلا پیام دارید ولی نشونشون نمیده

  5. با سلام و وقت بخیر
    خیلی افزونه خوبیه الانم ولی می خواستم بپرسم از کجا میتونم جوری تنطیمش کنم که وقتی صفحه اصلی برای بازدید کننده لود شد اتوماتیک چت باکس باز بشه و یک پیام رو نشون بده. خیلی با تنظیماتش ور رفتم همچین گزینه ای پیدا نکردم. میشه لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      از بخش website settings میتونید تمام تنظیمات مربوط به چت انلاینتون رو مدیریت کنید.

  6. با سلام و خسته نباشید
    برای چت تصویری انلاین در وردپرس افزونه ای میتوانید معرفی کنید؟

  7. سلام.خسته نباشید
    این افزونه بدون خرید اشتراک هم کار میکنه؟؟؟؟؟؟اگه نه یه همچنیم افزونه رایگان معرفی کنید
    ممن.ن بایت وقتی که میذارین

  8. سلام ممنون از آموزش خوبتون
    آیا میشه این افزونه رو به یه پیام رسان مثله تلگرام وصل نمود به طوری که بشه از طریق تلگرام پشتیبانی سایت رو انجام داد؟
    سپاس

  9. سلام
    در نسخه رایگان برای ساخت اپراتورهای پاسخ دهنده محدودیت تعداد وجود داره؟

    1. سلام و احترام
      بله در نسخه رایگان و تجاری در تعداد اپراتورهای پاسخ دهنده لیمیت هایی وجود داره.

  10. سلام وقتتون بخیر باشه
    خیلی ممنون از آموزش خوبتون
    هزینه نسخه پولی افزونه چقدره؟؟؟
    اگر به دلاره نحوه پرداخت به چه شکله؟؟؟
    و در آخر امکانات نسخه رایگان پس از چهارده روز چیه؟؟؟
    یعنی چه امکاناتی رو نداره

    1. سلام روز بخیر؛
      برای دسترسی به امکانات بیشتر باید نسخه پرمیوم افزونه رو تهیه کنید.
      آدرس برای دریافت نسخه رایگان و تجاری:
      crisp.chat

  11. من منظورم این بود که واسطه ی هست که این کار رو انجام بده چون من کردیت کارد ندارم

  12. سلام وقت بخیر
    وقتی که داخل جمله فارسی عدد ویا حروف انگلیسی مینویسم پس و پیش میفتد کاری میشه کرد براش
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      این افزونه ها اپن سورس یا اصطلاحا متن باز هستند. میتونید استایل افزونه رو تغییر بدید و کدهای css برای راست چین شدن براش تعریف کنید.

  13. سلام. وقت بخیر. متشکر از توضیحات شما در مورد این افزونه. یه کاربر مشکوک در کریسپ ذهنم رو مشغول کرده. در سایت یه کاربر دارم که 24 ساعته هر 10 تا 15 دقیقه یکی دو دقیقه آنلاین میشه و بایگانی و سبد خرید و محصولاتی که تازه اضافه کردم رو چک میکنه. لوکیشنش هم شیکاگو هست و دستگاهی که باهاش وارد میشه webkit 534 on windows هست. متشکر میشم اگر شما یا هر کاربر دیگه ای تجربه ای داره در این مورد راهنمایی کنه.

  14. سلام . میشه با افزونه ی کریسپ هر بخش یه مثل فروش یا خدمات پشتیبانی جدا داشته باشند؟ و چت باکس ها هم متفاوت باشند؟ مثلا بالا یکیشون زده باشه سولای فروش رو بپرسین بالای اون یکی بزنه سوالای مربط به خدمات رو بپرسین؟

    1. سلام و احترام؛
      روی هر سیستم مدیریت محتوا یک افزونه کریسپ نصب میشه.
      من الان ثبتنام و تست کردم امکان راه اندازی کریسپ برای ساب دامین و ساب فولدر هم فراهم بود. اگر بخش های فروش و پشتیبانیتون مجزا هست امکانش رو دارید. مراحل تعریف صفحات مورد نظر رو براتون ارسال میکنم.

  15. با سلام
    چطوری به محض ورود به سایت توسط کریسپ پیغام شما مبنی بر کمک رسانی برای من میاد رو خودم برای خودم بسازم ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      از بخش website settings میتونید تمام تنظیمات مربوط به چت انلاینتون رو مدیریت کنید.

  16. سلام میخاستم بدونم درچت انلاین crispاین امکان داره که اتومات پیغام بده وچت باز بشه یا فقط باید کاربر کلیک کنه لطفا میشه راهنمایی کنید و از کجا باید تنظیمات انجام بدم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله یکسری پیام های پیش فرض وجود داره برای کاربر خودکار ارسال میشه مثل پیغام “چطور میتونم به شما کمک کنم” طبق تصویر زیر با مراجعه به بخش تنظیمات افزونه کریسپ این مسیر رو دنبال کنید.

  17. سلام وقتون بخیر این افزونه وقتی کاربر می خواهد چت کنه یه فضای کلی رو اشغال می کنه .. یعنی کل صحفه میشه صحفه چت! این موضوع نمیشه حل کرد ؟ ممنون مچکر!

    1. لام وقت بخیر؛
      از بخش Setting افزونه میتونید شخصی سازی های دلخواهتون رو برای صفحه چت کاربر اعمال کنید.

  18. سلام ممنون از راهنماییتون. اما هر کاری می کننم بازم تمام صحفه باز میشه ! .ممنون سپاس از شما و از راهنمایی های که می کنید مچکر . پاینده سربلند پیروز موفق باشید .

  19. سلام ممنون از آموزش های بسیار خوبتون
    من اپلیکیشن crisp رو روی موبایلم نصب کردم و گزینه notification هم فعاله اما وقتی که پیام جدید داده میشه هیچ نوتیفیکیشنی نشون داده نمیشه
    مشکلش چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      گاها اختلال هایی در نمایش نوتیفیکشن ها به وجود میاد و بی صدا میشن.
      در قسمت تنظیمات اکانتتون به بخش sound مراجعه اون رو غیرفعال و مجددا فعال کنید. یکبار لاگ اوت و مجدد وارد بشید. دلیل خاصی برای چنین مشکلی وجود نداره فقط اختلال هستش که در نسخه موبایل پیش میاد.

  20. با سلام وقت بخیر من این افزونه رو نصب کردم میخوام اپراتور ادد میکنم ایمیل شخص رو میزنم به سیستم و کاربر تایید میکنه برای اضافه شدن به اپراتور ولی با اون ایمیلی که داده شده رمزی وجود نداره به اپراتور گفتم برنامه رو نصب کنه و وارد بشه ایمیل داده شده رو میزنه ولی رمزی نیست که قبلا تعیین کرده باشه هر چی هم رمز میزنیم میگه ورود نامعتبر میشه بگین چی کار باید بکنم تو قسمت اپراتور ها هم تایید شده اما ایمیل و رمز رو هر چی میدیم قبول نمیکنه برای رمز چی باید بزنیم ؟ رمز خود اپراتور به عنوان ادمین رو میزنیم باز هم قبول نمیکنه از کجا باید رمز رو تعیین و وارد کنیم ؟

    1. سلام و احترام؛
      ادمین در مراحل ابتدایی ثبتنام نام کاربری که همون ایمیل هست و رمز عبور رو تعیین میکنه در مراحل بعدی در محیط کریسپ میتونید کاربران دیگری هم تعریف کنید.

  21. سلام وقتتون بخیر چطور میشه اجرای کریسپ در فوتر انجام بشه بجای هدر سایت حتی با افزونه انتقال جاوااسکریپت هم این کار انجام نشد

  22. با سلام
    آیا در نسخه رایگان این افزونه در صورتی که پشتیبان آفلاین باشه و کاربر پیام بذاره ، بعد که پشتیبان آنلاین بشه و پاسخ بده پاسخ به ایمیل کاربر ارسال میشه؟
    متشکرم

    1. سلام و احترام؛
      بله چنین قابلیتی رو داره و در دفعات بعدی می تونید به پرسش های کاربران پاسخ بدید.

  23. باسلام
    میشه بعد از ثبت نام آدرس دامنه سایتی که ثبت شده تغییر داد؟
    مثلا از com. به ir. تغییر کنه

    1. سلام وقت بخیر؛
      دامنه com بین المللی و دامنه ir دامنه ای ملی است و رجیسترهای انان متفاوت می باشد اما به صورت کلی بعد از فعال شدن دامنه امکان تغییر ان نیست می توانید دامنه مد نظرتان (ir) را نیز جداگانه ثبت کنید.

  24. با سلام
    از بابت منتشر کردن این مقاله تشکر میکنم ولی دقیقا با همون مشخصات سایت ایرانی هست که بهتر بود اون رو معرفی میکردید
    با تشکر

    1. سلم و احترام دوست عزیز؛
      سپاس از اینکه تجربیاتتون در خصوص ساخت چت آنلاین در وردپرس را با ما و کاربران به اشتراک می گذارید بله استفاده از افزونه ها و سرویس های بومی نیز پیشنهاد می گردد.

  25. سلام . من مشکلم با این افزونه چپ چین و راست چین بودنشه.. مثلا شماره تلفن ها رو توش برعکس نشون میده. چیکار باید بکنم؟

  26. سلام من افزونه board support رو که برای چت آنلاین بود خریدم و در سایتم نصب کردم تمام ملزوماتش هم تیک خورده و اوکیه و در پنل وردپرسی بالا میاد ولی آیکن افزونه توی سایتم بالا نمیاد توی المنتور آیکنی هم اضافه نشده که اضافه کنم نمیدونم چطوری باید به صفحه سایتم اضافه اش کنم ممنون میشم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *