آموزش های وردپرس

آموزش ایجاد محصولات متغیر و چند حالته در ووکامرس

در این مقاله از سری آموزش های گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی تصمیم داریم نحوه ایجاد محصولات متغیر و چند حالته در ووکامرس را به شما آموزش دهیم. اغلب مواقع ممکن است شما محصولی را در وب سایت خود قرار دهید که دارای رنگ بندی یا سایزبندی مختلفی است. با استفاده از این قابلیت ووکامرس می توانید رنگ ها یا سایز مختلف یک محصول را انتخاب کنید و با توجه به آن قیمت و تصویر محصول تغییر خواهد کرد.

محصول متغیر در ووکامرس

به منظور ایجاد حالت متغیر برای یک محصول می توانید روی گزینه «ویرایش محصول» قرار گرفته در نوار ابزار محصول مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش آن محصول شوید.

در صفحه حاضر اسکرول کنید تا به باکس «اطلاعات محصول» برسید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که در فیلد بالای آن محصول را از حالت «محصول ساده» به حالت «محصول متغیر» تغییر دهید. با این کار تب متغیر نیز به تب هایی که نمایش داده می شوند، اضافه خواهد شد. بعنوان مثال با حالت متغیر می توان چند قیمت برای یک محصول در ووکامرس تعریف نمود.

چند قیمتی ووکامرس

در گام اول باید برای محصول متغیر خود ویژگی اضافه نمایید. برای این کار روی گزینه «ویژگی ها» کلیک کنید تا تنظیمات آن برای شما نشان داده شود.

در راستای ایجاد محصول متغیر در ووکامرس پیشنهاد می کنیم سه مقاله آموزشی زیر را مطالعه نمایید تا صفحه فروش جذاب تری داشته داشید.

محصول متغیر در ووکامرس کاربردهای زیادی دارد . به عنوان مثال می توانید رنگ بندی را به عنوان یک ویژگی تعریف کرده و با کلیک روی دکمه افزودن آن را اضافه نمایید. طبق آموزش های قبل تنظیمات مربوط به رنگ بندی را انجام دهید.

  1. در باکس اطلاعات محصول روی تب ویزگی ها کلیک کنید.
  2. از کشوی “سفارشی سازی ویژگی های محصول” ویژگی دلخواه خود را انتخاب کنید.
  3. گزینه “استفاده برای متغیرها” را در حالت فعال قرار دهید.
نکته ای که در هنگام تعریف محصول متغیر در ووکامرس باید در نظر داشته باشید این است که اگر می خواهید ویژگی های مشخص شده برای محصولاتتان به صورت متغیر نمایش داده شود، حتما باید گزینه «استفاده برای متغیرها» را فعال کنید.

در نهایت روی دکمه «ذخیره ویژگی» کلیک کنید تا تغییرات مربوط به این قسمت ذخیره شود.

چند قیمتی ووکامرس

بعد از به اتمام رساندن تنظیمات مربوط به ویژگی ها زمان آن می رسد که ادامه تنظیمات مربوط به متغیرها را از طریق تب «متغیرها» دنبال کنید.

چند قیمتی ووکامرس

شما باید از طریق کشوی ابتدایی گزینه «ساخت متغیرها از همه ویژگی ها» را انتخاب کنید تا ویژگی ها به طور کامل نمایش داده شوند. حال با کلیک روی هر یک از آنها باید تنظیمات مربوط به همان قسمت را نیز انجام دهید. در نهایت روی دکمه “برو” کلیک کنید.

دقت داشته باشید اگر مراحل قبلی را طی نکنید و ویزگی تعریف نکرده باشید، بخش متغیرها به صورت کامل نمایش داده نخواهد شد.

  • در قسمت تنظیمات می توانید عکس مجزایی را برای آن انتخاب کنید یا اینکه شناسه محصول را وارد نمایید.
  • همچنین می توانید قیمت متفاوتی را برای هر یک از ویژگی ها تعیین کنید. به عنوان مثال شاید رنگ مشکی یک محصول نسبت به رنگ سفید آن، قیمت بیشتری را داشته باشد.

بعد از اعمال تمامی تغییرات مورد نظر می توانید آنها را ذخیره کرده و نتیجه را در صفحه محصول مورد نظر مشاهده نمایید.

چند قیمت برای یک محصول در ووکامرس

فرض کنید ویژگی «رنگ بندی» را اضافه کرده اید و می خواهید در کنار آن ویژگی «سایز» نیز نمایش داده شود. به همین منظور باید همانند روش گفته شده متغیر «سایز» را نیز اضافه نمایید. حال فرض کنید می خواهید مشخص کنید که برای هر رنگ چه سایزهایی موجود است. برای اینکار می توانید از طریق باکس «افزودن متغیر» موجود در بالای صفحه اقدام نمایید.

با اینکار یک متغیر اضافه می شود که می توانید به عنوان مثال مشخص کنید برای رنگ آبی سایزهای small و medium را دارید. اما برای رنگ سبز فقط سایز small موجود است.

بعد از تعیین تمامی موارد و انجام تنظیمات داخلی تمامی آنها روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده برای شما ذخیره شود و محصول متغیر در ووکامرس تعریف گردد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که چگونه می توانید تنظیمات را به شکلی اعمال کنید که اگر هیچ یک ویژگی ها هم انتخاب نشده اند، یکی از حالت های متغیر به عنوان حالت پیش فرض نمایش داده شود. برای این کار باید «مقادیر پیش فرض فرم» را بر اساس متغیری که می خواهید به عنوان حالت اصلی نشان داده شود، انتخاب نمایید. به عنوان مثال ممکن است حالت های متنوعی از یک محصول در انبار موجود باشد. بدین ترتیب می توانید با قرار یکی از آن ها در حالت نمایش پیش فرض، شانس فروش آن را افزایش دهید.

چند قیمت برای یک محصول در ووکامرس

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که می توانید تعیین کنید آن دسته از محصولات با متغیرهای مشخص که به اتمام رسیده اند، حالت اتمام موجودی را نمایش دهند. برای این کار تنها کافی است در تنظیمات داخلی محصول مورد نظر «وضعیت موجودی انبار» را در حالت «در انبار موجود نمی باشد» قرار دهید. در این حالت با انتخاب متغیرهای مورد نظر با پیغام «با عرض پوزش این محصول در دسترس نیست. خواهشمندیم ترکیب دیگری را انتخاب کنید.» را مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات پیش فرض ووکامرس به این شکل است که اتمام موجودی را در صفحه اصلی محصولات متغیر نشان نمی دهد و کاربر باید با کلیک روی دکمه «افزودن به سبد» اقدام به خرید کند تا با پیغام بالا رو به رو شود. اما با انجام برخی تنظیمات می توانید این قابلیت را به وجود بیاورید که اتمام موجودی در صفحه اصلی هر یک از متغیرهای یک محصول نشان داده شود. در آموزش های بعدی تنظیمات مربوطه را به شما آموزش خواهیم داد.

البته لازم به ذکر است که این اتفاق تنها برای محصولات متغیر می افتد. محصولاتی که متغیر نیستند در صفحه محصولات با برچسب «تمام شده» نشان داده می شوند و در صفحه خود محصول نیز پیغام ناموجود قابل مشاهده است. در این راستا نیز دو آموزش زیر در دسترس است که بپیشنهاد می کنیم به منظور مدیریت بهتر انبار مطالعه نمایید.

مدیریت محصولات ناموجود در ووکامرس  درج برچسب بزودی روی محصولات ووکامرس

در هر فروشگاهی محصولاتی وجود دارد که دارای چندین حالت هستند. به عنوان مثال ممکن است رنگ بندی یک محصول دارای قیمت های متفاوتی باشد. در چنین شرایطی می بایست نسبت به تعریف محصول متغیر در ووکامرس اقدام کرد. محصولات چند حالته یا متغیر می توانند دارای چند ویژگی باشند. به عنوان مثال می توان چند قیمت برای یک محصول در ووکامرس تعریف نمود و مدیریت بهتر و ساده تری روی فروش مجموعه داشت. در آموزش های بعدی پایگاه دانش میزبان فا نیز به طریقه تعریف کدهای تخفیف روی محصولات می پردازیم.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

3.7/5 - (15 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۵۷ دیدگاه ها

  1. سلام. فرض کنید یک گوشی با دو ویژگی حافظه(۱۲۸ و ۲۵۶) و قلم نوری (بلند و کوتاه) داریم که ۱۲۸ اصلا قلم ندارد ولی ۲۵۶ را هم با قلم و هم بدون آن میشود سفارش داد. میخواهیم وقتی گزینه حافظه ۱۲۸ رو انتخاب کردیم ویژگی بعدی که قلم نوری هست کلا خاموش شود. چه اقدامی برای این نوع از تنظیمات باید انجام بدیم. تشکر

  2. متغیرهای بیشتر از 50 عدد رو قبول نمیکنه.
    راهکاری برای این مشکل دارین؟
    من محصولی دارم که مجموع متغیرهاش به بیش از 190 تا میرسه.

    1. در هاست وردپرس پوشه تم فایل فانکشن را باز کرده و قطعه کد زیر را اضافه کنید
      //Increase in the number of variations to 350
      define( ‘WC_MAX_LINKED_VARIATIONS’, 300 );

      عدد 300 می تواند کمتر یا بیشتر باشد . این مشکل با این روش حل می شود

      1. سلام ببخشید برای من که قالب دی جی اند استفاده میکنم قبلا گزینه متغییر بود برای محصول ولی الان نیس

        1. با سلام . باید برای بخش محصولات ویژگی هایی را ایجاد کنید و سپس محصول خود را به محصول متغیر درآورید تا تنظیمات این بخش فعال شود . عنایت داشته باشید در ووکامرس محصول متغییر وجود دارد و عدم نمایش آن فقط دلیلش عدم بررسی صحیح شما می باشد دوست عزیز

      1. سلام من این کدی که گفتید رو داخل فایل فانکشن قرار میدم ولی تغییری اعمال نمیشه برام میشه لطفا راهنمایی کنید

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز . توجه کنید باید کدها عینا در پایین ترین خط فانکشن کپی شده و لابلای آنها قرار نگیرد . پس از گذاشتن کد فایل را ذخیره کرده و سایت را مجدد رفرش نمایید . سپس به داخل صفحه محصول بروید و در بخش تنظیم متغیرها طبق توضیحی که دادم از انواع متغیر ها و نرخ ها شرایط متنوع را ایجاد نمایید . یعنی محصول را بر روی محصول متغیر قرار داده و در بخش تنظیمات نرخ و غیره که پایین توضیحات است ، گزینه ساخت متغیرها از ویژگی ها و نرخ ها را بزنید . توجه کنید حتما هر ویژگی که ایجاد می کنید باید تیک استفاده به عنوان متغیر را زده باشید . اگر مشکلتان رفع نشد بفرمایید کامل قدم به قدم توضیح بدم براتون . موفق باشید دوست خوبم

  3. سلام
    من یه محصول توی فروشگاهم دارم که تعداد متغیر هاش خیلی زیاده
    میشه یه افزونه معرفی کنید که راحت تر بشه قیمتهای متغیر رو مدیریت کرد
    مثلا بگیم ویژگی رنگ سبز به محصول 10 درصد اضافه میکنه
    در حال حاضر برای ترکیب همه متغیر ها باید دستی مبلغ وارد کنیم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      در کامنت ها قطعه کدی برای افزایش سقف مقادیر ارائه شده. از دستورالعمل آقای ناجی کمک بگیرید.

      در هاست وردپرس پوشه تم فایل فانکشن را باز کرده و قطعه کد زیر را اضافه کنید
      //Increase in the number of variations to 350
      define( ‘WC_MAX_LINKED_VARIATIONS’, 300 );

      عدد 300 می تواند کمتر یا بیشتر باشد . این مشکل با این روش حل می شود

  4. سلام
    ویژگی ها رو هر بار باید دستی اضافه کرد؟
    کار خسته کننده ایه
    این که هر بار بری از لیست بازشو نام یک ویژگی انتخاب کنی، اونو باز کنی، بهش مقدار بدی و سیو کنی
    نمیشه مثل زمینه های دلخواه بشه برای اینا هم فرم آماده درست کرد که در صفحه محصول یباد
    و ما فقط مقادیرش رو انتخاب کنیم؟

    1. سلام و احترام؛
      میتونید از روشی که جناب آقای ناجی درج کردن برای افزایش سقف استفاده کنید.
      زمانی که محصولی درج می کنید در پایین صفحه باکسی به نام اطلاعات محصول برای دسترسی سریع تر به فیلدها وجود داره میتونید از اون بخش استفاده کنید.

      1. سلام و عرض ادب

        این باکس از کجا میاد ؟
        خودش میاد یا من باید کاری بکنم ؟
        چطور باید این باکس رو ایجاد کرد ؟
        اصلا متوجه منظورتون نشدم

        1. دوست عزیز سلام . در ووکامرس شما برای اینکه پروسه خسته کننده اضافه کردن دستی ویژگی های متغیر را پشت سر بگذارید من بشما یک راه حل خوب ارایه می کنم . فقط لطفا دقت کنید . شما مثلا یک فروشگاه دارید که در آن متغیرهایی با نام رنگ و سایز و جنس وجود دارد . به این عناوین ویژگی می گویند . یعنی در ووکامرس شما ویژگی هایی برای محصولات دارید . مثلا در ویژگی رنگ ها ، ما زرد ، سبز ، قرمز و بنفش و الی آخر را داریم ، در عنوان ویژگی سایز مثلا اندازه های 25 ، 30 ، 35 ، 40 و 45 را داریم و در ویژگی جنس هم مثلا چوبی ، فلزی و پلاستیکی . پس تا اینجا ما در بخش محصولات و قسمت ویژگی ها آمدیم و رنگ یا جنس یا اندازه یا هر عنوانی که در سایت شما است را وارد کردیم . البته به هنگام درست کردن محصول هم می توانید در قسمت ویژگی ها این اطلاعات را دستی وارد کنید . حالا از اینجا مهم است : ئر صفحه ای که محصول را دارید ایجاد می کنید ، قسمت اطلاعات محصول ، بخش ویژگی ها ، خصوصیات را وارد می کنید مثلا رنگ ها را وارد می کنید و سایز ها و غیره . زمانیکه وارد می کنید تیک استفاده برای متغیر ها را بزنید ، یعنی ما از این ویژگی ها می خواهیم برای تولید متغیر ها استفاده کنیم . پس تیک استفاده برای متغیر ها را میزنیم . سپس وقتی ویژگی ها ثبت کردیم ، به قسمت متغیر ها می رویم و ساخت متغیر ها با همه ویژگی ها را انتخاب و تایید می کنیم و وقتی باکس هایی که می آید را تایید کردید ، ووکامرس خودش برای شما از تمام متغیر ها بر مبنی تمام ویژگی ها ، انتخاب ها را می سازد و بصورت باکس نشان می دهد دو نکته :1-حتما از طریق کدی که دادم ، میزان متغیر ها را از 50 بیشتر کنید در فانکشن و اگر می خواهید متغیر ها بصورت کمبو باکس نباشد ، باید برای هر ویژگی یک عکس تعریف کنید . یعنی وقتی رنگ آبی را در تنظیمات ویژگی یک رنگ بدهید و یا به اعداد یک عکس بندانگشتی اختصاص دهید ، انتخاب ها بصورت باکس خواهد بود . امیدوارم موفق باشید.

          استفاده از آیکون در کنار ویژگی محصولات

          1. سلام من در فروشگاه از متغیر استفاده میکنم و نوع نمایش متغیر به صورت برچسب هست و الان یکی از متغیر های محصول که سایز هست موجودیش تموم بشه اون تگ در صفحه محصول نمایش داده میشه و فقط میزنه در انبار موجود نیست میخوام کلا اون برچسبی که سایزش موجود نیست نمایش داده نشه تا یه کاربر راحت با دیدن متوجه بشه که اون محصول فقط با سایزهای دیگه موجود هست دیگه نیازی نباشه که روش کلیک کنه تا متوجه بشه راهی وجود داره برای اینکار

  5. سلام و عرض ادب
    همه این مراحلی که گفتید رو من رفتم
    یک نکته رو شما بهش اشاره نکردید. این متغییر ها که با هم ترکیب میشن باید برای هر ترکیبی جداگانه قیمت وارد کنید
    مثلا رنگ رو داریم سبز – زرد – آبی
    سایز داریم کوچک متوسط بزرگ
    از همون طریقی که گفتید اتوماتیک اینارو ترکیب میکنه که حداکثر هم 300 تا هست و شما گفتی بیشترش میکنه میزنیم ترکیبا ساخته میشه 8 حالت
    سبز کوچیک
    سبز متوسط
    سبز بزرگ

    زرد کوچیک
    زرد متوسط
    زرد بزرگ

    ابی کوچیک
    ابی متوسط
    ابی بزرگ
    اگر به هرکدوم از ترکیبات بالا مقدار ندیم و مشتری یکی از این حالات رو انتخاب کنه، نمیتونه روی دکمه سفارش بزنه. من میگم اگر بشه بگیم مثلا متغیر سبز 2000 تومن زرد 3000 تومن و ابی 4000 و سایز ها هم به همین ترتیب، بعد یه جوری قیمت ایت ترکیبات اتوماتیک حساب بشه.

    1. سلام
      قربان من دوتا محصول رو در این قسمت وارد کردم
      یکی محصول اصلی یکی هم نمونه محصول که رایگان هست(محصولات من دانلودی هستند)
      حالا وقتی قیمت رو میخواد به کاربر نشون بده اتوماتیک کمترین قیمت رو میزنه و برای مشتری میزنه محصول رایگانه .در صورتی که میخوام قیمت بالاتر رو بزنه
      چه راهکاری پیشنهاد میدید؟
      ممنون

      1. با سلام . منظور شما از دو محصول در واقع یک محصول است با دو متغیر که یک متغیر نمونه و یک متغیر رایگان . درست متوجه شدم ؟

  6. سلام روزتون بخیر
    من وقتی چند ویژگی رو برای محصول مشخص کردم و بعد ذخیره کردم زمانیکه باید برم قسمت متغیرها و گزینه ساخت متغیرها از همه ویژگی ها رو انتخاب کنم هیچ گزینه ای موجود نیست فقط ی کادر هست که توش نوشته شده
    (قبل از اینکه شما هر تغییری ایجاد کنید شما باید تغییراتی را در خصوصیات آن در سر برگ ویژگی ها انجام دهید
    اطلاعات بیشتر)
    من کجا رو دارم اشتباه انجام میدم؟

    1. سلام روزبخیر نسرین جان؛
      گزینه استفاده برای متغیرها رو در حالت فعال قرار دادید؟

  7. سلام خسته نباشید مرسی از مقاله جامع و خوبتون
    سوالی داشتم مبنی براین که آیا امکان این وجود داره که محصول متغییری که تعریف کردیم طبق یکی از ویژگی هاش مثلا رنگ های مختلف به صورت تفکیک شده توی صفحه فروشگاه سایت نمایش داده بشه؟

  8. سلام وقت بخیر
    علت اینکه موجودی محصولاتی که بصورت متغیییر هستند بعد از چندین بار فروش بهم میریزه و کم یا زیاد میشه چی میتونه باشه؟
    این مشکل برای من به دفعات زیادی تکرار شده
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  9. سلام ببخشید من محصول میزارم ولی موقع افزودن به سبد خرید نمیشه رنگشو انتخاب کرد

  10. سلام من در قسمت وارد کردن نوع محصول که متغییر باشد یا محصول ساده مشکل دارد چون امروز از صبح اون قسمت برداشته شده بعد از آپدیدت کردن وردپرس

  11. سلام متکشر از مقاله خوبتون
    وقتی محصول متغیر تعریف میکنیم و میخوایم عنوان همزمان با متغیر عوض بشه باید چیکار کنیم؟
    مثلا عنوان هست گوشی 128 گیگ مشکی و وقتی حافظه از 128 به 64 تغییر میکند بنویسد کوشی 68 گیگ مشکی
    با تشکر

    1. با سام . حافظه 64 و حافظه 128 دو محصول جدا هستند و نه دو متغیر . پس ما باید قالبی را در وردپرس خریداری کنیم که محصولات با کلیک بصورت اسلاید بر روی هر عکس تغییر کند . یا در برنامه نویسی یک سایت صفحه محصول را بصورت شرط بندی که شما فرمودید پیاده نماییم . پس عنایت داشته باشید متغیر ها بر روی خصوصیات یک کالا تغییر می کند و نه ماهیت تفاوتی یک کالا . مثلا گیفت کارت پلی استیشن با گیفت کارت ایکس باکس دو محصول جدا هستند و صرفا نام این دو محصول ملاک تغییر کالا است . برای حافظه رم هم به همین شکل ، ظرفیت یک رم ملاک برای نوع محصول است . عناوین تنها در قبال تغییر محصول قابل تغییر هستند . درود بر شما

  12. سلام روز بخیر
    من یه سایت گلفروشی انلاین دارم
    یه مشکل اعصاب خوردکن دارم
    به عنوان مثال باکس گل x دو حالت 16 شاخه و 20شاخه داره
    در کنارش هدایای جانبی از قبیل شکلات عروسک دستبند و… که جز ویژگی های محصول هستن اضافه شده
    وقتی ساخت متغییر از همه ویژگی هارو میزنی چیزی حدود 70تا متغییر تحویلم میده که تو باکس های دیگه بیشتر هم هست
    بعد باید بشینم دونه دونه قیمت هر کدوم رو براش وارد کنم که واقعا کار مسخره و خسته کننده ایه
    بعد یه روز قیمت گل بالا میره یه روز شکلات یه روز ….. گزینه افزایش قیمت به طور منظم هم به کارم نمیاد
    میخوام به فرض وقتی قیمت شکلات بالا رفت یه جوری بتونم قیمت شکلات رو برای تمامی باکس هارو با یه تغییر بالا ببرم
    میخواستم ببینم افزونه ای هست که از قبل به ویژگی هام قیمت رو بدم و خودش به طور اتوماتیک 70تا متغییر رو قیمت گذاری کنه؟؟؟
    سریع تر به دادم برسید دارم دیوونه میشم اقدر با ماشین حساب کار کردم

    1. با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز . مشکل شما قابل رفع اما باید توسط همکاران از طریق برنامه نویسی رفع رجوع شود و صرفا با یک راهکار و چند افزونه ووکامرس به نتیجه نخواهید رسید . برای این منظور یا در سایت های فری لنسری ایجاد پروژه کرده و با مبلغ حدودا 300 هزار تومان از یک همکار بخواهید مشکل را کد نویسی نماید و یا از یک شرکت طراحی سایت تقاضا کنید کارشناس برنامه نویسی بر روی سایت برنامه نویسی لازم را انجام دهد . این توضیح از این جهت است که مشکل شما دستورالعمل و اجرا نیست و باید برای سایت قوانین و شرایط نوشته و تعریف گردد و پروژه بسیار ساده ای هم هست . موفق باشید

  13. سلام
    من برای حذف قیمت متغیر ها و فقط نشان دادن بالاترین قیمت هر محصول در سایت کد زیر را در انتهای کدها اضافه کردم:
    /**
    * Change price format from range to “From:”
    *
    * @param float $price
    * @param obj $product
    * @return str
    */
    function mweb_variable_price_format( $price, $product ) {

    $max_price_regular = $product->get_variation_regular_price( ‘max’, true );
    $max_price_sale = $product->get_variation_sale_price( ‘max’, true );
    $min_price = $product->get_variation_price( ‘min’, true );
    $max_price = $product->get_variation_price( ‘max’, true );

    $price = ( $max_price_sale == $max_price_regular ) ?
    wc_price( $max_price_regular ) :
    ‘ . wc_price( $max_price_regular ) . ‘‘ . ” . wc_price( $max_price_sale ) . ”;

    return ( $max_price == $min_price ) ?
    $price :
    sprintf(‘%s’, $price);

    }

    add_filter( ‘woocommerce_variable_sale_price_html’, ‘mweb_variable_price_format’, 10, 2 );
    add_filter( ‘woocommerce_variable_price_html’, ‘mweb_variable_price_format’, 10, 2 );

    حالا میخوام کاربران وقتی دسته بندی خاصی رو از منوها انتخاب میکنند (فقط در آن دسته بندی) کمترین قیمت نمایش داده بشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  14. سلام. من محصول متغیر ایجاد میکنم همه چیز هم درسته فقط یه مشکلی توی ترتیب متغییر ها دارم. مثلا من میخوام جدول متغییرهایی که درست میشه به ترتیب از کوچک ترین سایز به بزرگترین سایز مرتب بشه. برای این کار راهی می‌شناسید ؟

  15. با عرض سلام خدمت ما. گرچه این موضوع بسادگی از طریق چند خط کد نویسی قابل حل است اما برای اینکه مشکل تان اصولی رفع شود از افزونه های مدیریت متغیر های محصول که بصورت رایگان هم در مخزن وردپرس موجود است استفاده نمایید. کافی است افزونه WooCommerce Product Sorting by Price را نصب و ا از افزونه های با این نام بهره مند شوید. تمرکز شما بر روی کلمه کلیدی products variable در جستجوی تان باشد. موفق باشید

  16. با سلام . خروجی این شرایط برای یک مشتری در داخل صفحه محصول به چه شکل نمایش داده میشه ؟ آیا ویژگی ها برای انتخاب کردن کاملا زیر هم نمایش داده میشوند؟ این بستگی به قالب ما داره ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اصولا لیست وارد نمایش داده میشن اما به نوع نمایش قالب هم بستگی داره.

  17. سلام من در قسمت وارد کردن نوع محصول که متغییر باشد یا محصول ساده مشکل دارد چون اون قسمت برداشته شده بعد از آپدیدت کردن وردپرس

    1. سلام رزبخیر؛
      از آخرین نسخه ووکامرس استفاده می کنید؟
      طبق بررسی در نسخه اخر ووکامرس قابلیت در دسترسه.

  18. سلام آقای مهندس ناجی.
    تبریک بابت سایت فعال و کامل شما.
    بنده میخواهم داده های متغیر (رنگ و موجودی) برای محصولات رو به صورت یکجا درونریزی کنم.
    آیا چنین امکانی هست؟
    با سپاس

  19. با عرض سلام و وقت بخیر. از حسن نظر لطف شما به مجموعه میزبانفا بسیار سپاسگزاریم. ابتدا به ساکن این امکان از طریق افزونه هایی انجام پذیر است اما یک نظر تجربی و یک نظر عادی برای شما می گذارم. بصورت تجربی پیشنهاد می کنم از محصولات فروشگاه بصورت کامل همیشه پشتیبان داشته باشید و اطلاعات را بصورت کامل جابجا نمایید تا با خطاهای ناخواسته مواجه نشویم. اما در صورتیکه نیاز به وارد کردن فقط متغیرهای رنک و موجودی دارید تنها داده هایی مثل رنگ، سایز، اندازه، وزن و از این قبیل بدرستی وارد می شوند و متغیر موجودی باید با بک آپ یا فایل کل محصولات جابجا شود ( پیشنهاد می شود ). در عین حال با ذکر نکاتی از شما تقاضا دارم افزونه های زیر را از مخزن وردپرس یافته و یک لینک راهنما به از ووکامرس می گذارم تا بتوانید بهترین بهره را ببرید. نکته اینکه حتما قبل از وارد کردن متغیر ها مطمئن شوید که ویژگی مربوطه را در سایت مقصد درست کرده باشید. یعنی وقتی می خواهید مقادیر وزن را ایمپورت کنید باید یک ویژگی به نام وزن در سایت مقصد با همان نام درست کرده باشید تا جداول لازم در SQL ایجاد شود. نکته بعدی ابتدا یک محصول را خروجی و روی یک محصول وارد نمایید و پس از اطمینان از صحت عملکرد بصورت کلی مقادیر را بر روی محصولات بنشانید. درود بر شما

    افزونه ها : WooCommerce Product CSV Import Suite یا Ultimate WooCommerce CSV Importer یا Import and Export WordPress Data as CSV or XML

    راهنمایی منبع اصلی https://docs.woocommerce.com/document/product-csv-import-suite-importing-product-variations/#prettyPhoto:

  20. خیلی ممنون جناب مهندس ناجی.
    از شما بخاطر حوصله و علاقه تان به راهنمایی سپاسگزارم.
    تلاش میکنم آن را انجام دهم.
    در یک نگاه اولیه به “راهنمایی منبع اصلی” متوجه شدم که در نسخه سایت من (نسخه فارسی) در هنگام درون ریزی، سرستون meta:attribute_color وجود ندارد!
    آیا بعد از نصب افزونه ایجاد خواهد شد؟

    با احترام

  21. سلام وقت بخیر
    ببخشید من ووکامررس رو وقتی آدیت میکنم پیام های خطای در قسمت بالای صفحات سایت ظاهر میشه .چطور این پیغام ها رو حذف کنم

  22. با عرض سلام و وقت بخیر از نظر لطف شما سپاسگزارم و تلاش می کنم در کمترین زمان پاسخگوی شما باشم. یک سوال دارم بعد پاسخ شما را می دهم . همانطور که می دانید ویژگی رنگ که سر ستون آن را می فرمایید وجود ندارد یک موضوع مهم است و اگر شما اطلاعاتی را دارید وارد می کنید که دارای ویژگی رنگ است باید حتما در قالب شما این سرتون ایجاد شده یا از قبل باشد که یک راه ساده آن این است که شما یک محصول آزمایشی در سایت مقصد ایجاد کرده و برای آن محصول تمام خصوصیات محصولات داخل فایل مبدا را تعریف کنید تا از این طریق جداول مربوط به ویژگی ها در پایگاه داده تشکیل شود. منتهی سوال من این است که آیا شما در نظر دارید بک آپ یک فروشگاه دیگر را داخل یک سایت جدید وارد کنید؟ به این سوال من لطفا شفاف تر پاسخ بدید تا بهتر راهنمایی تان کنم. من منتظر پاسخ تان هستم تا سریع جواب بدهم

  23. با عرض سلام لطف کنید هر زمان می خواهید یک مشکل را مطرح بفرمایید حتما نوع خطا را با ذکر متن آن بیان بفرمایید تا بتوانیم راهنمایی شفاف داشته باشیم. دقت بفرمایید ووکامرس و وردپرس و تمام پلتفرم ها به هنگام بروز رسانی ممکن است خطاهای متعددی داشته باشند که دلال مختلفی دارد. مشکل را عینا توضیح بدهید تا راهنمایی صورت پذیرد . درود بر شما

  24. سلام جناب مهندس ناجی عزیز.
    از شما دوست عزیز متشکرم.
    نمی دانم منظور از بک آپ یک فروشگاه دیگر چیست!
    اما سایتی که ما در حال آماده سازی آن هستیم حاوی اطلاعات و تنظیماتی است که مشخص می کند قبلا در اختیار مجموعه دیگری بوده است. مثلا بنرها و برخی عکسها و نوشته های بخش تماس با ما و …
    بنابراین بعد از تحویل آن از طرف طراح سایت به ما، در حال تغییر و اصلاح محتوای آن و همچنین بارگزاری لیست کالاهای خودمان هستیم.
    محصولات ما (لوازم خانه و آشپزخانه) دارای تنوع رنگی و موجودی متناسب با هر رنگ می باشد که البته قیمت متغیر نیست.
    ما به صورت آزمایشی و موردی می توانیم برای هر محصول، رنگ و موجودی را ثبت کنیم. با رفتن به بخش اطلاعات محصول > محصول متغیر > سفارشی سازی ویژگی های محصول > … و نهایتا اضافه کردن رنگها و موجودی به صورت دستی.

    اما چون تعداد محصولات بسیار زیاد است می خواهیم با درونریزی این کار انجام شود.

    با احترام فراوان

  25. سلام خسته نباشید.
    من یک مشکل بزرگی دارم .این ایتم های جلوی اطلاعات محصول وجود ندارند . قبلا بودن ولی الان انگار پریده . میشه لطف کنید بفرمایید چه جوری برشون گردونم؟؟؟

  26. با عرض سلام و وقت بخیر. لطفا برای من بنویسید که آیا اخیرا از افزونه جدیدی استفاده می فرمایید ؟ معمولا با نصب یک افزونه جدید تغییراتی بوجود می آید. همچنین نام قالب تان را برای من بنویسید

  27. با سلام و وقت بخیر و عذرخواهی از اینکه دیر جواب دادم . پوزش مرا بپذیرید. لطفا بفرمایید آیا مشکل تان حل شده یا خیر؟ برای پیگیری پیام دادم

  28. سلام جناب مهندس ناجی.
    اختیار دارید.
    نگرانتان شدیم!
    بنده اقدامی انجام نداده ام هنوز.
    توضیحاتی خواسته بودید که در پست قبل ارسال نمودم.
    منتظر ارائه راهکار شما برای درونریزی هستم.

    با احترام

  29. به هنگام اضافه کردن متغییر برای یک عدد از ان متغغیر اضافه می شود اما اگر مشتری دو عدد را انتخابکند دیگر باکس های متغییر برای ان نمایش داده نمی شود چکار باید باید کرد ؟

  30. درود بر شما یوسف عزیز. منظورتان را متوجه نشدم. یعنی می فرمایید یک مشتری در صفحه محصول بعد از دوبار انتخاب متغیر با بخش خالی مواجه می شود یا در بخش تنظیمات و ویرایش محصول در متغیرها این مشکل را دارید ؟ اگر کمی شفاف تر شرح دهید بهتر می توانم راهنمایی کنم

  31. سلام جناب آقای ناجی.
    این پیام شما در تاریخ 16 دسامبر در جواب سوال بنده ثبت شده است:
    ” به این سوال من لطفا شفاف تر پاسخ بدید تا بهتر راهنمایی تان کنم. من منتظر پاسخ تان هستم تا سریع جواب بدهم”
    بنده در همان تاریخ توضیحاتی برای شما ارسال کردم.

  32. سلام. چطور میتونم یک فیلد متغیر را شرطی کنم؟ مثلا در فیلد رنگ متغیر سبز که انتخاب شد به صورت اتوماتیک یک فیلد زیر فیلد رنگ باز بشه که داخلش مثلا متغیر سبز تیره و سبز روشن باشه ولی اگه آبی از فیلد رنگ انتخاب شد دیگه اون فیلد جدید در پایین ظاهر نشه…. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  33. سلام و ممنون از مقاله مفید و سایت خوبتون
    من نیاز دارم که محصول متغیر ایجاد کنم اما قیمت را نمی خوام در سایت نمایش بدم. هیچ کدوم از محصولاتم قیمت ندارن و برای قیمت باید تماس بگیرن، متاسفانه به دلیل الزامی بودن قیمت نمی تونم ویژگی متغیر ایجاد کنم. چطور میتونم فیلد قیمت را غیرفعال کنم؟

  34. با عرض سلام و ادب خدمت شما و با تشکر از مطلب عالی ای که گذاشتید
    آیا امکانش هست در صفحه فروشگاه و همچنین در صفحه محصولات قیمت محصولات متغیر به صورت بازه ای نمایش داده نشود؟ و فقط کمترین قیمت نشان داده شود؟

  35. سلام و ممنون از مقاله مفید و سایت خوبتون
    من نیاز دارم که محصول متغیر ایجاد کنم اما قیمت را نمی خوام در سایت نمایش بدم. هیچ کدوم از محصولاتم قیمت ندارن و برای قیمت باید تماس بگیرن، متاسفانه به دلیل الزامی بودن قیمت نمی تونم ویژگی متغیر ایجاد کنم. چطور میتونم فیلد قیمت را غیرفعال کنم؟

  36. سلام …
    یه سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید

    فرض کنید ما یک محصول دانلودی داریم
    آیا با این محصول دانلودی هم میشه حالت های مختلف داشت و از این قابلیت ویژگی برای تفکیک جزئات محصول استفاده کرد

    مثلا فرض کنید محصول دانلودی ما ۳ سطح دارد

    سطح مقدماتی
    سطح عمومی
    سطح پیشرفته

    1 – آیا میشود همه این موارد را توی یک محصول بصورت ویژگی های مختلف تعریف کرد و برای هر کدوم قیمت متفاوت ثبت کرد؟

    2 – آیا میشود برای هر کدوم از سطح های ذکر شده ، لینک های متفاوتی ایجاد کرد?و با انتخاب هر کدوم شخص ققط به همون لینک خاص دسترسی پیدا کنه و دوتا سطح دیگه واسش نمایش داده نشه؟

  37. سلام من قسمت “متغیر ها” برام نمیاد تو لیست در صورتی که ویژگی تعریف کردم محصول هم متغیر هست و تمامی موارد رو درست انجام دادم

  38. چطوری میشه گفت وقتی کاربر در حال اضافه کردن یک محصول با ویژگی خاص هست حداقل مقداری که میتونه انتخاب کنه فلان مقدار هست. به عبارت بهتر، اگر یک محصول سه تا وزن داشت ربع کیلو، نیم کیلو و یک کیلو. بگیم که اگه کاربر خواست یک کیلو اضافه کنه حداقل مقدار ۵ هست. یعنی زیر ۵ عدد نمیتونه توی یک کیلو اضافه کنه.

  39. جناب آقای سامان با سلام.با سلام و وقت بخیر، لطفا یک اسکرین شات یا آدرس لینک صفحه محصولی که ویژگی ها در آن نمایش داده نمی شود را ارسال بفرمایید.

  40. با سلام. ابتدا لطفا برای شفاف تر بودن فضایی که باید به عنوان پاسخ دهنده در ذهنم تصویر سازی کنم لطفا همیشه اطلاعات کامل تری ارایه بفرمایید. مثل نوع فروشگاه . روش کار و محصولی که دارید و قابلیت هاییکه برای کاربر در نظر گرفته اید. در پاسخ می توانید محصول متغیری داشته باشید که فقط 3 مقدار وزن قابل انتخاب داشته باشد و مشتری از میان این سه وزن یک مورد را انتخاب کند. فروشگاه ووکامرس این قابلیت را دارد

  41. جناب آقای حامد با سلام. برای مورد انتخاب های شرطی باید از افزونه استفاده کنید. پیشنهاد من : woocommerce-extra-product-options

  42. جناب آقای طاهریان با سلام. می توانید فروشگاه را بصورت نمایشگاهی درآورید. برای این کار از افزونه WooCommerce Catalog Mode یا تنظیمات قالب بهره ببرید.

  43. جناب آقای حسین صادقی با سلام. برای نمایش قیمت تخفیف خورده باید از سی اس اس استفاده کنید در عین حال قطعه کد php زیر نیز توابع قیمت اصلی و قیمت تخفیف می باشد که قابل تغییر است

    add_filter( 'woocommerce_cart_item_price', 'bbloomer_change_cart_table_price_display', 30, 3 );
     
    function bbloomer_change_cart_table_price_display( $price, $values, $cart_item_key ) {
    $slashed_price = $values['data']->get_price_html();
    $is_on_sale = $values['data']->is_on_sale();
    if ( $is_on_sale ) {
     $price = $slashed_price;
    }
    return $price;
    }
    
  44. جناب آقای مهدی با سلام. برای عدم نمایش قیمت می توانید از افزونه YITH WooCommerce Catalog Mode استفاده فرمایید

  45. جناب آقای مرتضی با سلام. برای این کار باید محصولات را جداگانه تعریف کنید و لینک هریک را با استفاده از صفحه ساز بصورت دراپ دان قرار دهید. این روش در صفحه محصول قرار میگیرد

    1. سپاس از جناب آقای مهندس ناجی بابت پاسخگویی و اشتراک اطلاعات ارزشمندتون 🌼🌼🌼

  46. با سلام و عرض ادب خدمت شما سرکارخانم اسماعیلی. انجام وظیفه است و باعث خوشحالی بنده می باشد. درود

  47. با سلام و احترام
    در صورتی که متغیرهای ما رنگ لباس باشند، میخواهیم مخاطب با فشردن هر کدام از رنگهای لباس، آنها را در کادر اصلی عکس ببیند.
    راهکار چیست؟
    با تشکر

  48. با سلام خدمت شما جناب ابوامیر . برای این موضوع می توانید از قسمت نمایش تصاویر اختصاصی در محصولات متغیر افزونه WooCommerce Attribute Images استفاده فرمایید.

  49. سلام بابت آموزش های عالیتون سپاسگزارم
    من همه این مراحل رو انجام دادم همچنین یک افزونه حرفه ای نمایش ویژگی ها دارم ولی هر موقع روی هر ویژگی مثلا یک رنگ کلیک میکنم تصویر محصول تغییر نمیکنه و تصویر ثابته با اینکه برای هر ویژگی تصویر مربوط به اون رو مشخص کردم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  50. سلام، ببخشید من برای محصولم متغیر مشخص می کنم و بر اساس یک سری از موارد قیمت محصولاتم تغییر پیدا میکنه. حالت پیشفرض روی کمترین قیمت هست. این رو به چه صورت میشه تغییر داد و حالت پیشفرض رو روی نمایش بالاترین قیمت گذاشت؟ هر کاری می کنم نمیشه و کمترین قیمت رو نمایش میده. با تشکر

  51. زهره : با سلام. یکی از مسایلی که اغلب از آن غافل هستیم مشکلاتی است که در سایت ما باعث می شود برخی از افزونه ها یا المان های متغیر بخوبی کار نکنند. در صورتیکه از افزونه ای اورجینال یا نصب شده از مخزن وردپرس بهره می برید و در هنگام کلیک برای تصویر متغیر اتفاقی نمی افتد، یان مهم می بایست توسط پشتیبان افزونه یا کارشناس فنی سایت از داخل بررسی شود. در عین حال لطف نام برنامه ای که استفاده می فرمایید را اعلام نمایید تا بر اساس آن راهنمایی لازم انجام شود.

  52. فریماه : با سلام، بنا را بر این می گذاریم که هر متغیر نماینده یک قیمت است. زمانی که محصولات با تنوع نرخ نمایش داده می شوند، قیمت از سمت راست بصورت کم به زیاد است. در صورتیکه می خواهید در لیست محصولات این مرتب سازی را انجام دهید باید متغیرها را در بخش ویژگی ها ابتدا بترتیب چینده و سپس نرخ گذاری کنید.با افزونه WooCommerce Tiered Price Table هم کی توانید یک جدول نرخ ایجاد و به ترتیب دلخواه نمایش دهید.

  53. سلام و احترام
    من محصولات متغیر ایجاد کردم. یک محصول دارای دو رنگ است اما کد مدل فرق میکنه. برای مثال مدل 820 میشه رنگ سفید و مدل 821 میشه رنگ نقره ای که یک محصول متغیر است.
    اما در باکس سرچ در صفحه اصلی، مدلی نمایش داده میشه که در عنوان محصول ثبت شده. ینی مدل 820 نشون میده اما وقتی مشتری مدل 821 سرچ میکنه چیزی نمایش داده نمیشه.
    چطور میتونم کاری کنم که با زدن هر کدوم از مدل ها محصول مورد نظر نمایش داده بشه؟؟

  54. جناب آقای صادق سلام. چندین موضوع در این قضیه دخیل هستند ولی در مجموع چیزی به نام مشکل وجود ندارد بلکه ما داریم کارایی یک ابزار را مورد چالش قرار می دهیم. ابزار جستجوی ووکامرس یا آنچه که در صفحه ساز قالب شما وجود دارد تنها می تواند در فروشگاه شما و بر اساس عنوان به کاربر نتیجه را نشان دهد. برای اینکه بتوانیم قابلیتی را ایجاد نماییم که در یک فروشگاه ووکامرسی بر مبنی متغیر ها نیز نتایج را نشان دهد باید از افزونه های جستجوی ووکامرسی یا وردپرس استفاده نماییم. برای این مهم از مخزن وردپرس چند نمونه افزونه ی جستجو را نصب و فعال کنید تا به پلاگین سازگار با قالب تان دست پیدا کنید. در این مورد بخصوص نمی توانم به شما افزونه مشخصی را معرفی کنم زیرا ممکن است سازگاری لازم را نداشته باشد اما می توانید این کار را با بررسی هر افزونه به سر انجام برسانید که کار سختی اصلا نیست. با کمک گرفتن از یک افزونه جستجوی جانبی براحتی رفع رجوع می شود. موفق باشید

  55. سلام وقت بخیر ببخشید من میخاستم قیمت محصولاتم به تعداد آن بستگی داشته باشه ینی مشتری اگه 1 عدد سفارش داد 1000 تومن باشه ولی اگه 10 عدد سفارش داد مثلا 500 باشه
    افزونه هست برای این کار

    1. سلام محسن عزیز. ووکامرس بصورت پیشفرض این قابلیت را دارد. وقتی کاربری چند محصول انتخاب می کند به همان تعداد فاکتور می شود

  56. من یک مشکل ساده دارم که تو تصویر شما هم پیداست (اپل)
    منظورم قیمته . من نمیخوام دوتا قیمت نشون داده بشه . منظورم اینه که قیمت نشون نده که از این قیمت خط تیره تا اون قیمت فقط یک قیمت ثابتی رو نشون بده تا زمانی که خریدار چیزی انتخاب نکرده؟؟؟؟

    1. درود علیرضا عزیز. می توانید فقط نرخ فروش ویژه یا تخفیف خورده را به عنوان نرخ ثابت تعریف کرده و با افزونه روبان و نشان، تخفیف لحاظ شده را روی تصویر محصول نشان دهید

  57. سلام وقت بخیر.

    دوستان من میخوام موقع سفارش بعضی از محصولاتم یکسری اطلاعات از کاربر بگیرم.
    مثلا آدرس سایت و ایمیل و رمز ورود بصورت تکست باکس چجوری این کارو رو بکنم؟
    و اینکه چجوری وکاموس رو کاملا فارسی سازی کنم؟ چون تم خوبی نداره و قسمت های مختلفش کاملا فارسی نیست.
    و اینکه موقع ثبت سفارش بعضی محصولات نیازه که آدرس و… بگیرم ولی بعضی محصولات اصلا نیاز نیست.
    چجوری برای هر محصول اینو تعریف کنم؟

    و اینکه بعضی محصولات نیازه که بعد از خرید یه سری کد های php اجرا بشه که یه خدمتی براش فعال بشه این چگونه امکان پذیره؟

    1. درود آقای حسن زاده. از نظر تکنیکال توصیه می کنم زیاد مشتری را درگیر شرط های مختلف نکنید. از او در موقع ثبت سفارش آدرس و اطلاعات و هر چیزی لازم است بگیرید و برای محصولاتی که لازم نیست از پلاگین تسویه حساب مستقیم استفاده و وی را مستقیم به صفحه پرداخت نهایی منتقل کنید. برای فارسی کردن ووکامرس از ووکامرس فارسی که نام یک پلاگین است استفاده کنید و برای کد نویسی باید به فری لنسر های محترم بسپارید

  58. سلام خدمت شما ادمین عزیز. اگر بخواهیم سه متغیر ر ابرای انتخاب قرار دهیم و با انتخاب متغیر اول، متغیر دوم از دسترس خارج شود و متغیر سوم قابل انتخاب باشد و برعکس. راه حل این مسئله چیست؟ تشکر

    1. درود علیرضا عزیز. ابتدا باید منظورتان را شفاف تر بیان کنید. آیا یک متغیر ثابت داریم و متغیر های بعدی در صورت عدم انتخاب اولی، با گزینش شدن تغییر می کنند؟ از این جهت می پرسم زیرا می توان با افزونه و یا با یک کد نویسی ساده انجام داد. در هر صورت پلاگین زیر را بررسی بفرمایید

      wordpress.org/plugins/rex-variation-swatches-for-woocommerce

  59. من از طرف خودم واقعا ممنونم از این توضیحات
    دوستان خوب بی ادعایی که بدون چشم داشت راهنمایی میکنید مردم رو
    از خانم خیبرگیر هم تشکر ویژه دارم بدلیل مقاله بسیار ازرشمندشون
    من با یک بار دوره کردن پی بردم در حالی که در سایت Xیا Y چند بار هم خوندم اما متوجه چیز خاصی نشدم
    به هر حال ممنونم

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. هدف ما در مجموعه میزبان فا کسب رضایت شما همراهان عزیز است و خوشحالیم که به این هدف دست پیدا کرده ایم.
      موفق و پیروز باشید

  60. سلام خسته نباشید
    نمی شه برای محصولات مجازی قیمت متغیر تعریف کرد؟

    1. درود بر شما مهدی درزی عزیز. اگر محصولات مجازی دارید که صفات و ویژگی ها و نرخ های متفاوت دارند می توانید از edd بهره ببرید ولیکن قادر هستید محصول دانلود را مانند محصول متغیر تعریف و پس پرداخت هزینه ووکامرسی، لینک دانلود محصول به ایمیل ارسال یا در برگشت در اختیار او قرار بگیرد

  61. سلام. وقت بخیر. قیمت متغییرها رو چگونه یکجا تعریف کنیم که نیاز به وارد کردن تک به تک نباشه . سوال دوم چطور میتونم یک فیلد متغیر را شرطی کنم؟ مثلا در فیلد رنگ متغیر سبز که انتخاب شد به صورت اتوماتیک یک فیلد زیر فیلد رنگ باز بشه که داخلش مثلا متغیر سبز تیره و سبز روشن باشه ولی اگه آبی از فیلد رنگ انتخاب شد دیگه اون فیلد جدید در پایین ظاهر نشه …. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام حامد عزیز. از بخش تعریف متغیر ها براحتی می توانید نرخ ها و ویژگی ها را در هم ضریب کنید که در حالت عادی از نظر تعداد محدود اما در پیام های بالاتر روش متغیر های بیشتر را شرح داده ایم. در خصوص اینکه یک متغیر به متغیر های دیگر برسد، کافی است برای هر رنگ، یک دسته متغیر تعریف کنید که نیازمند تسلط شما در این بخش است. پلاگین زیر می تواند به شما کمک کند
      افزونه نمایش ویژگی های ووکامرس

  62. دوست گرامی ممنون از توضیحات جامع شما
    در جواب دوستانی که این تنظیمات رو پیدا نکردن فرموده بودید که دقت نمیکنید اما متاسفانه هر چه تلاش می کنیم موفق نمیشیم!
    سوال اول اینکه ظاهر پنل ما بسیار ساده ( و داغون) است شما از چه تمی برای ادمین پنل استفاده می کنید؟
    یک اسکرین شات از تنظیمات ویژگیها و محصول اینجا گذاشتم امکانش هست یه بررسی بفرمایید شاید مشکل من و یک سری افراد دیگر حل شود:

  63. سلام
    سایتی داریم که قطعات ریز صنعتی را می فروشد و مشتریان نمی خواهند برای هر محصول جداگانه به صفحه محصول رفته و در آنجا کلید اضافه به سبد را بزنند و می خواهند در صفحه لیست محصولات برای هر کالا تعداد و کلید اضافه به محصول باشد و با زدن کلید اضافه به سبد بتوانیم کالا را به سبد اضافه کنیم
    آیا پلاگینی وجود دارد که بتواند این کار را برای ما انجام دهد>؟؟؟؟/

    1. برای موضوع اول پلاگین وجود دارد اما برای انتخاب از روی صفحه دسته محصولات یا لندینگ، باید برای شما کد نویسی انجام بشود. یک پروژه ترعیف کنید تا همکاران در سایت های فریلنسری انجام دهند

  64. سلام
    من محصولات متغییر ایجاد کردم و مقدار هرکدوم از محصولات به صورت سایز دسته بندی و قیمت گذاری میشه زمانی که سایزهارو اضافه میکنم به ترتیب توی صفحه محصول اون ترتیب به هم میریزه و خراب میشه و پست سر هم نشون داده نمیشه میخواستم چیجوری میتونم این مشکل رو حل کنم؟ و اینکه از بخش تغییرات هم مرتب می کنم ولی باز امکان پذیر نیست

    1. درود فرشاد عزیز. این یک مشکل داخلی است که معمولا با تداخل سایر پلاگین ها روی ووکامرس رخ می دهد. در صورتیکه از آخرین نسخه وردپرس و ووکامرس و قالب تان استفاده می کنید، پیشنهاد می کنم از افزونه های نمایش متغیرهای محصول بهره ببرید. به این شکل نمایش شاخص های محصول بهتر صورت میگیرد.

  65. سلام من میخوام محصولاتم رو بصورت عمده بفروشم یعنی با هر بار کلیک مشتری روی خرید 12 عدد از اون محصول به سبد خریدش اضافه بشه آیا امکانش هست ؟

  66. سلام . روزبخیر
    زبان در متغییر های من به انگلیسی هیت چطور باید تغییر بدهم .
    مثال رنگ color

  67. سلام.
    من یک مشکل در متغیرها دارم.
    مثلا میخوام وقتی یک متغیر، فرض کنید سایز در لباس انتخاب شد ( مثلا XL) ، دیگه متغیر رنگ براش غیر فعال بشه.( این یک مثال هست، چون محصولات من متفاوت هست و پوشاک نیست)

  68. سلام وقتتون بخیر بخیر وقتی من برای متغیر عکس انتخاب میکنم عکسم تغییر نمیکنه باید چیکارکنم؟

    1. درود بر شما. می توانید کش مرورگر و سایت را پاک کرده و سپس عکس را حذف و ذخیره و مجدد یک عکس را انتخاب کنید. این یک مشکل فنی است و باید روی بک اند سایت رفع شود.

  69. سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    یه سوال داشتم، ممنون میشم راهنمایی کنید.
    محصول x دارای 2تا حالت متغییر است؛ مثل گازسوز و برقی. از چه روشی میتوان برای گاز سوز 20% و برقی 10% حق کمیسیون تعریف کرد؟

    1. اگر منظور حق کمیسیون فروشنده است که باید با پلاگین های مثل دکان پیکربندی کنید.

  70. سلام خسته نباشید
    من توی صفحه ویرایش محصول، اصلا برام کادر قیمت گذاری رو نشون نمیده
    چه کار باید بکنم؟

    1. درود بر شما. فیلد قیمت و قیمت ویژه در بخش اطلاعات محصول وقتی یک محصول را ویرایش می کنید در دسترس است. گاهی ممکن است تب این بخش بسته شده باشد، بررسی بفرمایید که تب اطلاعات محصول در دسترس شما باشد و سپس اطلاعات نرخ و ویژگی های محصول را می توانید درج کنید. بروز بودن نسخه ووکامرس و وردپرس و همینطور عدم وجود پلاگین های قیمت گذاری که تداخل می کنند را در اولویت بررسی قرار دهید. در ضمن فیلد قیمت برای محصولات ساده در دسترس است و برای سایر باید از طریق تعریف ویژگی ها، نرخ بنشیند.

  71. سلام
    سایت ما مربوط به فروش ساک دستی آمادست میخوایم یدونه ویژگی به نام چاپ به محصولمون اضافه کنیم و نمیخوایم با افزایش تعداد محصول قیمت چاپ افزایش پیدا کند در واقع با افزایش تعداد قیمت محصول نیز تغییر کند اما قیمت چاپ ثابت بماند لطفا راهنمایی کنید چه تعداد یکی باشد چه 100 تا
    پیشاپیش از میزبان فا تشکر میکنم

  72. سلام جناب ناجی
    سوالی داشتم از حضورتون
    بنده سایت فروش پارچه دارم و الان در صفحه محصول مشتری میتونه متراژ پارچه رو انتخاب و سفارش بده.الان تصمیم بر این شده که فروش طاقه ای هم اضافه کنیم به سایت.یعنی در صفحه محصول، مشتری بتونه هم متری سفارش بده یا طاقه ای. در حقیقت دو گزینه ای کردن اضافه کردن به سبد خرید یکی برای متری و دیگری برای طاقه ای.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید قربان

    1. سلام میلاد جان شب بخیر. برای اینکه بهتر متوجه بشم، یعنی در صفحه محصول، برای طاقه ای یک جور محاسبه بشه و برای متری یک جور؟ یعنی نرخ بر مبنی نوع انتخاب تغییر می کنه؟ مثلا طاقه ای هر طاقه 50 هزار تومان اما متراژ هر متری 30 هزار تومان. می خواهید مشتری بتواند پارچه را متری با یک نرخ و طاقه ای با نرخی دیگر انتخاب کند؟ مبنی محاسبه سبد خرید بر اساس متر یا طاقه باشد. درسته؟

  73. سلام وقت بخیر وقتی روی گزینه های محصول متغیر کلیک می کنیم و قیمتش میاد، رنگ و سایز قیمت رو از کجا میشه میشه تغییر داد ؟
    همچنین رنگ پس زمینه گزینه های محصول متغیر؟

  74. با سلام و خسته نباشید.
    من از محصول متغییر استفاده کردم و همه چی درسته الا قیمت اولش که دوقیمتی نشون میداد که با کد فیلتر سورت کردم. ولی الان به صورت دیفالت پایینترین قیمت رو نشون میده ولی بعد از اینکه متغییر رو تغییر میدیم قیمتی که سورت شده همون پایینترین رو نشون میده و یک قیمت دیگه بالای دکمه اضافه به سبد خرید نشون میده که قیمت متغیری هست که انتخاب کردیم.
    من میخوام همون قیمتی که سورت شده رو تغییر بده نه دوتا قیمت همزمان نشونم بده.
    لطفا اگر راه چاره ای داره راهنمایی کنید.

    1. درود بر شما. در کد فیلتری که گذاشته اید باید نمایش نرخ در سبد خرید را بن کنید. اگر می توانید این را انجام دهید کافی است فانکشن را شرط گذاری نمایید در غیر اینصورت از یک نفر بخواهید انجام دهد. من از پلاگین در این زمینه استفاده می کنم و کلا فیلتر فانکشن نمیزنم

      1. ممنون بابت پاسخ گویی، لطفا بفرمایید از چه پلاگین یا افزونه ای استفاده کنم.
        یا بن کردن سبد خرید رو بهم بگید.
        با سپاس

  75. سلام
    ویژگی های محصولات من هیچ تاثیری روی قیمت ندارند ولی با این حال حتما باید ویژگی ها انتخاب شوند

    و وقتی محصول متغییر ایجاد میکنم توی صفحه فروشگاه اصلا قیمتی نمایش داده نمیشه و این واقعا بده

    آیا راه تست شده و مطمئنی برای حل این مشکل وجود داره

    1. درود بر شما محمد حسین عزیز. این موضوع یک باگ در سایت ووکامرسی شما است و باید آن را در پلاگین ها و تداخل میان سایر افزونه ها بیابید. در واقع راه حلی که یک مشکل را حل کند برای سایت شما نیست. لطفا تمام پلاگین ها را غیر از ووکامرس غیر فعال کنید و یک محصول تست بسازید. ببینید آیا ویژگی ها متغیر هستند یا خیر

  76. سلام. من میخوام متغیرها بصورت دراپ داون نمایش داده بشه نه بصورت برچست. چطور میتونم این قابلیت رو اضافه کنم؟ قالب سایتم فلت سام هست ممنون

    1. درود برای این مهم می توانید انواع پلاگین های ووکامرسی را نصب بفرمایید

      نمایش حرفه ای ویژگی های ووکامرس با WooCommerce Variation Swatches

  77. سلام من محصول دانلودی دارم برای فروش و میخوام دو قیمت داشته باشه
    یکی برای خرید و دانلود
    دیگری برای ارسال پستی
    لطفا راهنمایی بفرمایید که چطور باید این مورد رو حل کرد

  78. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید من یه سایت وردپرسی را تابلو فرش دارم که علاوه بر سایزهای مختلف، دارای قابهای مختلفی هم هست. می خوام محصول با متغیر سایز تغییر پیدا کنه . و در ادامه قاب ها هم باشه که با انتخاب سایز مدل قاب هم انتخاب بشه
    امکان یک همچین کاری هست؟
    البته دیدم این کارو انجام دادن مثل سایت دیجی کالا
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید؟

  79. سلام و درود من میخام یه قیمت ثابت باشه ک با قیمت متغیر ها جمع بشه
    مثلا لپ تاپ قیمتش 20 میلیونه میخام با هارد و رم منتخب کاربر جمع بشه و نمایش بده
    امکانش هست یه گزینه ای قرار بدیم تا بتونیم این 20 میلیون لپ تاپ قیمتشو تغییر بدیم و قیمت هارد و رم جدا باشه باهاشون جمع بشه

    چون الان مجبوریم با کوچکترین نوسان قیمت کل متغیر هارو دوباره قیمتشونو تغییر بدیم ک خیلیییی زمان بر میشه
    بزرگواری میکنید اگر کمکمون کنید
    سپاس

  80. سلام ، من سایت طلا دارم که قیمت ها باید به روز باشه . مثل یک سرویس رو میخوام قیمت بزارم که از ۳ بخش دستبند ، گردنبند و گوشواره تشکیل میشه و باید قیمت های جدا بزارم برای یک محصول و این ۳ قیمت هم میخوام وابسته کنم به قیمت روز طلا که به api وصل کردم ، چطوری باید انجام بدم؟

  81. سلام
    اگه بخواییم نمایش متغییرها در سایت از زیر هم به کنار هم تغییر پیدا کنه باید چه کاری انجام داد؟

  82. سلام و عرض ادب و احترام
    بنده نمیخام بصورت متغییر گارانتی بزنم
    چ.ن محصول سایت ما یه نوع گارانتی داره با قیمت مشخص ولی وقتی متغیرر تعریف شه قیمت نمیاد و باید حتما گارانتی رو انتخاب کنه
    میشه ب جز متغییر ی جوری دیگه اضافه شه که گارانتی باشه و قیمت هم باشه و مشتری مجبور به این نباشه که اول گارانتی رو انتخاب کنه و بعد قیمت بیاد
    لطفا راهنمایی کنید !!!!

  83. سلام وقت بخیر و احترام. من میخوام متغیر هایی که الان بر اساس 4ویژگی روی 800تا محصولم هست رو پاک کنم و نکته مهمش اینکه میخوام گروهی پاکشون کنم.بعدش 4تا ویژگی جدید تعریف میکنم و واسه اونا متغییر میسازم میشه راهنمایی کنید که چیکار باید کرد؟

  84. سلام
    بعد از تعریف متغیر برای یک محصول مثل کفش که این متغیر ها شامل رنگ و سایز میشن
    وقتی رنگ رو انتخاب میکنیم و بعد سراغ سایز میریم ، سایز هایی که برای ان رنگ بندی موجود نیست هم نشان داده میشه
    یعنی مثلا من برای کفش مشکی سایز 41 و 42 دارم برای کفش رنگ سفید فقط سایز 43 دارم
    میخوام وقتی کاربر رنگ سفید رو انتخاب میکنه فقط سایز 43 یا سایز هایی که برا این رنگ موجود هست بهش نشون داده بشه
    در حال حاضر همه سایز ها نشون داده میشه اما اون سایزی که برای کفش سفید موجود نیست قابل انتخاب نیست
    این یکم کاربر رو گیج میکنه
    میخام یا روی اون سایز های ناموجود ضربدر بکشه یا کلا وقتی رنگی رو انتخاب میکنیم فقط سایز موجود برای اون رنگ نشون داده بشه
    لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتونم همچین متغیری داشته باشم.
    ممنون و متشکر

    1. توو هر متغیر یه تیک داره به اسم فعال کردن، اونو غیرفعال کن، موجودی هم صفر بذار

  85. با سلام وقتتون بخیر
    من میخوام که ارسال محصولاتم در سایت بر اساس وزن محاسبه بشه اومدم تو حمل و نقل ووکامرس کلاس براش تعریف کردم مثلا 1تا3 کیلو هزینه 25.000 و داخل حمل و نقل هزینه ثابت گذاشتم 25.000تومن، که اگر وزن محصول 1تا3کیلو بود 5.000 به هزینه اصلی اضافه کن این کلاس‌هارو هم داخل حمل و نقل محصول قسمت کلاس ارسال انتخاب کردم و اوکی هم شد فقط یه ایراد داره اینکه وقتی دو تا محصول انتخاب میکنم باز هزینه پست رو به ازای یک محصول محاسبه میکنه، ×یعنی وقتی دوتا محصول 3کیلوگرمی انتخاب میکنم باز هزینه همون یکی هست یعنی 30.000× چکار باید بکنم میشه راهنماییم کنید

  86. برای محصولات دانلودی ظاهرا نمیشه. چون وقتی از روی حالت محصول ساده میزارم روی حالت محصول متغیر، کلا تیک “مجازی – دانلودی” ناپدید میشه

  87. سلام و عرض ادب
    من یه مشکلی پیدا کردم دو محصول با رنگ متفاوت تعریف کردم همه چیز درسته در قسمت مدیریت موجودی رو برای هر محصول مثلا 2 عدد گذاشتم .مشکل اینجاست در صفحه تک محصول دو بار زیر هم نوشته شده موجودی محصول دوعدد و اصلا ظاهر خوبی نداره و نیاز به اون نیست میخوام نمایش داده نشود

  88. سلام وقت بخیر
    چطور امکانش هست مشتری بتونه چند گزینه رو انتخاب کنه ؟
    مثل این

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می بایست فرم مورد نظرتان را طراحی نمایید با کمک رادیو باتن ها و چک باکس ها می توانید به ترتیب گزینه هایی تک انتخابی و چند انتخابی را به کاربر ارائه دهید.

  89. ذخیره ی ویژگی برای من خاموش شده و نمیتونم ثبت و قیمت گذاری کنم ، میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

  90. با سلام
    برای تغییر قیمت بر اساس تعداد خرید از چه روشی میتونم استفاده کنم

  91. سلام . من برای محصول متغیر، نمیخوام قیمت بزارم در صورتیکه الزامی هست . موجودی انبارم مثلا 100 تاست . اما متنی که بعد از ثبت محصول نمایش میده اینه : ” در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.”

    راهی یا کدی هست که بتونم این متنو تغییر بدم؟ توی گوگل گشتم برای محصول متغیرو پیدا نکردم.

    ممنون میشم راهنماییم کنید .

  92. سلام. وقتتون بخیر
    از قیمت ویژگی ها، هر ویژگی که انتخاب میکنیم به صورت پیش فرض تیک ” استفاده برای متغیرها” داره. برای برداشتن این تیک به صورت پیش فرض برای ویژگی ها باید چه کاری انجام بدیم؟

  93. سلام مهندس ناجی عزیز! وقتتون بخیر!
    ما یک سایت کالاهای تبلیغاتی داریم و می خواهیم یک گزینه برای هزینه چاپ اضافه کنیم مثلا کاربر سفارش 100 عدد فلش مموری را وارد کرده. اگر گزینه چاپ را هم وارد کند مبلغ 500 هزار تومان به ازای 100 فلش به قیمت کل اضافه بشه! در غیر اینصورت فقط قیمت فلش ها محاسبه بشه!

  94. سلام. فرض کنید یک گوشی با دو ویژگی حافظه(۱۲۸ و ۲۵۶) و قلم نوری (بلند و کوتاه) داریم که ۱۲۸ اصلا قلم ندارد ولی ۲۵۶ را هم با قلم و هم بدون آن میشود سفارش داد. میخواهیم وقتی گزینه حافظه ۱۲۸ رو انتخاب کردیم ویژگی بعدی که قلم نوری هست کلا خاموش شود. چه اقدامی برای این نوع از تنظیمات باید انجام بدیم. تشکر

  95. سلام
    من دقیقا همه ی تنظیمات شبیه اموزش انجام میدم ولی فقط قیمت محصول را نمایش میده یعنی اینطوری ۱۵۰۰۰تومان -۳۰۰۰۰۰تومان
    و اون باکس انتخاب کردن ویژگی نمایش نمیده مشکل از چیه

  96. سلام من همه مراحل رو رفتم ولی در سایت متغیرها رو نشون نمی ده، فقط اون متغیر پیش فرض میاد، قیمت رو محدوده قیمت داده ولی متغیرها نشون داده نمی شه
    باید چی کار کنم، ایا مشکل از قالبه؟

  97. من دقیقا همه ی تنظیمات رو انجام میدم ولی فقط قیمت محصول را نمایش میده ولی امکان انتخاب نیست

  98. باسمه تعالی
    سلام
    در فروشگاه ما اصلا کمبوی انتخاب نوع محصول دیده نمی شود (قبلا وجود داشته ولی الان دیگه نیست) تا بشه نوع محصول را از نوع متغییر انتخاب کرد. چه کار باید انجام بدهم تا این کمبو ظاهر بشه؟

  99. سلام، اگر بخواهیم در وردپرس فضاسازی مجازی محصول بکنیم آیا افزونه ای هست. یعنی یک صفحه باز شود و چندتصویر داشته باشد که ما یکی از آنها را انتخاب کنیم و سپس صفحه ای دیگر باز شود و از بین تصاویر دیگر مثلا تصویر پارکت انتخاب کنیم و در نهایت تصویر دیگری نمایش داده شود که محصول انتخابی برروی پس زمینه اعمال شده نمایش داده شود.

  100. سلام، آقا من دوتا متغیر دارم، رنگ و سایز، متغیر رنگ باعث تغییر تصویر محصول و متغیر اندازه باعث تغییر قیمت محصول می شود. چون تعداد متغیر ها برای هر محصول زیاده سعی کردم این ترفند رو بزنم و این متغیرهارو ایجاد کردم:
    سایز 1 هر رنگ
    سایز 2 هر رنگ
    سایز 3 هر رنگ
    هرسایز رنگ 1
    هرسایز رنگ 2
    هر سایز رنگ 3
    3 تای اولی رو قیمتاشون رو تغییر دادم و سه تای دومی رو عکساشون! ولی جواب نداد! میدونم عملی نیست ولی میشه یه ترفندی زد که این روش کار کنه؟ اینجوری اگه 5 تا رنگ و 5 سایز داشته باشم میتونیم بجای 25 متغیر 10 تا متغیر درست کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *