آموزش های وردپرس

با وردپرس چه وبسایت هایی میتوان راه اندازی کرد؟

وقتی که تمامی کاربران مثل من و خود شما برای اولین بار تصمیم میگیریم تا یک وبسایت راه اندازی کنیم اولین سوالی که بعد از بررسی ایده و محوریت سایت برای ما پیش می‌آید این است که آیا با وردپرس میتوان چنین وبسایتی را راه اندازی کرد؟ به معنای واقعی کلمه مطمئنا حتی شده برای یک بار هم برای شما پیش اومده تا از خودتون بپرسید که با وردپرس چه وبسایت هایی میتوان راه اندازی کرد؟ آیا وردپرس از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستش که بتونه نیاز من رو برای سایتی که قصد طراحی اون دارم برطرف کنه؟ اصلا میشه چنین سایتی رو با وردپرس راه اندازی کرد؟ خب در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، همونطور که در مقاله وردپرس چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ اشاره ای به انعطاف پذیری وردپرس داشتم همین قدرت بالا و انعطاف پذیری که وردپرس تونسته بعد از انتشار و به روزرسانی های متنوعبه دست بیاره و اونو کسب کنه این روزها میشه دیگه هر نوع سایتی را با اون راه اندازی کرده و ایده خودمون رو پیاده سازی و اجرایی کنیم. اما در همین بین هستند کاربرانی که سخت راضی میشن تا از وردپرس برای چنین کاری استفاده کنند و درواقع ریسک پذیر نیستند تا وردپرس را به عنوان CMS و سیستم مدیریت محتوای سایت خودشون انتخاب کنند. بنابراین در این مقاله قصد دارم تا به انواع وبسایت هایی که میتوان با وردپرس راه اندازی کرد بپردازم تا بتونید انتخاب راحتی داشته باشید و از این انتخاب سخت خودتونو خلاص کنید :).

با وردپرس چه وبسایت هایی میتوان راه اندازی کرد؟

همونطور که میدونید قبل از راه اندازی هر سایتی ما نیاز به خرید دامنه و خرید هاست داریم تا سایت خودمون رو راه اندازی کرده و بالا بیاریم اما اگر قصد دارید تا وردپرس را به صورت آزمایشی و تفریحی استفاده کنید میتونید تا با نصب اون در لوکال هاست اقدام به طراحی و پیاده سازی ایده مورد نظر با وردپرس کرده و ببینید که آیا اصلا سایتی که قراره با وردپرس بسازید نیازهای شما رو به طور کامل برطرف میکنه یا نه؟ پس قبل از هرکاری لازمه تا پیش نیازهای لازم در رابطه با راه اندازی و ساخت سایت با وردپرس را کسب کنیم که برای این مورد پیشنهاد می‌کنم از مقالات زیر استفاده کنید تا اقدام به نصب و راه اندازی وردپرس در هاست و یا لوکال هاست کنید:

بعد از اینکه با اطلاعات لازمی که برای راه اندازی و نصب وردپرس آشنا شدید نوبت به این میرسه تا ببینیم چه سایت هایی را میتوان با وردپرس ساخت که در زیر به صورت لیست شده به انواع موضوعات و دسته بندی هایی که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا یک سایت وردپرسی را راه اندازی کنید میپردازم.

ساخت سایت شخصی با وردپرس

1- ساخت وبسایت شخصی با وردپرس

در اولین روزهای تولد و به وجود اومدن وردپرس میشد اون رو تنها به عنوان یک پلتفرم برای ساخت وبلاگ و وب شخصی در نظر گرفت که به ما امکان میداد تا به راه اندازی و ساخت سایت شخصی بپردازیم اما کم‌کم با گسترش به روزرسانی هایی که ارائه شد در طول این 14 سال دیگه وردپرس اون وردپرس خردسال ما نیست و حالا دیگه تبدیل به یک CMS شده که به ما امکان میده هر نوع وبسایتی رو با اون راه اندازی کنیم. امکاناتی که برای تبدیل وردپرس به یک CMS لازم بودند در ابتدا در وردپرس وجود داشتند اما با به روزرسانی و کامل تر شدن اونها بود که حالا میتونید تا از وردپرس برای ساخت هر نوع سایت شخصی اقدام کنید و برای معرفی خودتون، ایده‌هاتون و نمونه کارهای شخصیتون در وبسایت شخصی که ایجاد می کنید با استفاده از وردپرس بپردازید.

ساخت وبلاگ با وردپرس

2- ساخت وبلاگ با وردپرس

برای ساختن وبلاگ هم درست مثل سایت شخصی این اتفاق رخ میده و شما میتونید تا با استفاده از وردپرس اقدام به ساخت هر نوع وبلاگی که دوست دارید بکنید. امروزه وبلاگ ها جزو جدایی ناپذیر و لاینفک فضای اینترنت رو تشکیل میدن که بسیاری از مطالب و موضوعات گوناگون رو میتونیم از وبلاگ ها به دست بیاریم و مطالعه کنیم. هرچند که امروزه با رشد شبکه های اجتماعی و کاربران موبایلی کم کم‌رنگ تر شدن چرا که کاربران با یک موبایل خیلی راحت تر هستند تا اینکه مدتها پشت سیستم بشینن و به تایپ چیزهایی که مد نظرشون هست بپردازن و در وبلاگشون منتشر کنند.

ساخت سایت شرکتی با وردپرس

3- ساخت سایت برای معرفی کسب و کار با وردپرس

معرفی کسب و کار یکی از نیازهای اصلی هستش که برای هر شرکت یا گروه تولیدی میتونه لازم باشه تا در اون بتوانند در قالب یک سایت به معرفی کسب و کار و محصولات و خدماتی که ارائه میدهند بپردازند. وردپرس میتونه به عنوان بهترین گزینه برای ساخت سایت هایی برای معرفی کسب و کار مناسب باشه تا با استفاده از اون بتونید تا به معرفی کسب و کاری که دارید بپردازید و علاوه بر اون بخشی از کارهای خرید رو در کسب و کارتون به صورت آنلاین ایجاد کنید و یا اینکه در این سایت به انتشار کاتالوگ انلاین محصولاتتون بپردازید.

4- ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

امروزه دیگه کمتر کسی هستش که بیاد و برای خرید محصولات خودش بیاد و به صورت سنتی با گذشتن از ترافیک شهری و گرمای تابستون به فروشگاهی بره و محصول مورد نظرش رو خریداری کنه به همین دلیل همین موضوعا موجب پیدایش فروشگاه های اینترنتی شدند که میتونید در منزل یا محل کارتون به راحتی به سایت فروشگاه مورد نظر مراجعه کرده و محصول خودتون را سفارش بدین و بعد از پرداخت آنلاین هزینه محصول در کوتاه ترین زمان ممکن اونو تحویل بگیرید. وردپرس هم در زمینه فروشگاهی حرفی برای گفتن داره به طوری که اولین سایت ساز بر اساس آمار منتشر شده در سال 2016 متعلق به همین سیستم مدیریت محتوا یعنی افزونه ووکامرسی برای وردپرس بوده است. افزونه های وردپرسی زیادی مثل WooCommerce، Easy Digital Downloads و WPEcommerce وجود دارند که با استفاده از اونها میتونید تا به راه اندازی سایت برای فروش محصولات فیزیکی یا دانلودی بپردازید.

ساخت سایت کاریابی یا وردپرس

5- ساخت سایت کاریابی با وردپرس

با یک جستجوی ساده در اینترنت این روزها میتونیم تا به انواع سایت های استخدام و کاریابی برسیم که در اون ادارات و سازمان ها اقدام به ارسال آگهی برای استخدام کردند و کسانی که بر اساس شرایط استخدام آگهی دهنده میتونند تا در اونجا استخدام بشوند اقدام به ارسال رزومه و درخواست برای استخدام شدن میکنند. وردپرس هم در این زمینه خیلی موفق عمل کرده و میتونید با استفاده از افزونه ها و ایجاد بستر مناسب در پوسته وردپرس یک سایت برای استخدام و کاریابی در اون ایجاد کنید تا کاربران در اون عضو شده و رزومه کاریشون رو کامل کنند و در نهایت سازمان‌ها، شرکت ها و اداراتی که قصد جذب نیرو را دارند بتونند تا از بین کاربران سایت شما اقدام به جذب نیرو کنند.

ساخت سایت سفارش پروژه با وردپرس

6- ساخت سایت سفارش پروژه با وردپرس

حتما برای شما هم پیش اومده تا بخواهید تا یک پروژه برای طراحی ساده ترین چیزهایی مثل تایپ متن، ساخت بنر و… در سایت های مرتبط اقدام به ثبت پروژه کنید. با استفاده از وردپرس هم شما قادر خواهید بود تا یک سایت برون سپاری و دریافت پروژه ایجاد کنید تا کاربران با ثبت نام در اون بتونند تا سفارش خودشون رو ثبت کنند و بعد کسانی که بر اساس توانایی و تخصص خودشون میتونند اون پروژه رو دریافت و انجام بدن اعلام آمادگی کنند.

ساخت سایت پرسش و پاسخ با وردپرس

7- ساخت سایت پرسش و پاسخ با وردپرس

سایت های پرسش و پاسخ مدت هاست که مورد توجه کاربران هستند و در هر زمینه تخصصی و غیرتخصصی هر کسی نیاز داره تا سوالات خودش رو مطرح کنه و به جواب برسه میتونه با ثبت نام در این سایت ها و مطرح کردن سوالش منتظر بمونه تا کاربرانی که قادر هستند تا به سوالش پاسخ بدهند اونو راهنمایی کنند. با استفاده از افزونه هایی که وردپرس در اختیار شما قرار میده هم میتونید یک سایت پرسش و پاسخ ایجاد کنید تا کاربران با عضویت در اون بتونند تا با مطرح کردن سوالات پاسخهاشونو دریافت کنند.

ساخت سایت انجمن خیریه با وردپرس

8- ساخت سایت انجمن های خیریه با وردپرس

همونطور که میدونید وردپرس به صورت رایگان و متن باز منتشر شده بنابراین بهترین انتخاب برای سایت های خیریه و مذهبی هست تا با استفاده از وردپرس بتونند تا اقدام به معرفی موسسه خودشون بپردازند و با استفاده از گزینه های پرداخت آنلاین وجه کمک های نقدی را دریافت کنند. حتی میتونند تا با استفاده از افزونه های فرم ساز که وردپرس در اختیار شما قرار میده اقدام به ساخت انواع فرم کنید تا از طریق اون بتونید کمک های غیرنقدی و… رو هم از طریق دیگران دریافت کنید.

ساخت سایت نمونه کار وردپرس

9- ساخت سایت نمونه کار با وردپرس

فرقی نداره که شما طراح سایت باشید یا یک هنرمند، نجار باشید یا یک مشاور در زمینه کسب و کار؛ در هر صورت شما در هر کسب و کاری که قرار دارید و هر تخصصی که دارید با استفاده از وردپرس میتونید تا اقدام به ساخت یک سایت برای معرفی نمونه کارها و پروژه هایی که انجام دادین بپردازید. برای این کار کافیه تا در سایت شخصی و یا شرکتی که طراحی کردید یک صفحه به عنوان پورتفولیو و نمونه کار در نظر بگیرید و در اون به معرفی نمونه کارها و پروژه های خودتون بپردازید. این پلتفرم به لطف داشتن افزونه های گوناگون برای اسلایدر و گالری تصاویر و ویدئو در وردپرس هم میتونید تا از رابط کاربری مناسب و خیره کننده برای نمونه کارهای خودتون استفاده کرده و بهره‌مند شوید.

ساخت سایت چندزبانه با وردپرس

10- ساخت سایت چندزبانه با وردپرس

با گستردگی که وردپرس در طول این چندسال تونسته کسب کنه تا به امروز به اکثر زبان های دنیا در دسترس هستش و میتونید با هر زبان و قومیتی که قرار دارید و یا اینکه کسب و کار شما صرفا بر روی چند زبان خاصی تمرکز داره قادر خواهید بود تا به راحتی سایت چندزبانه با وردپرس راه اندازی کنید و به هر زبانی که قصد دارید و به هر تعدادی که مد نظر شماست اقدام به معرفی کسب و کار خودتون بکنید.

ساخت سایت ویکی و پایگاه اطلاعات با وردپرس

11- ساخت سایت پایگاه اطلاعاتی با وردپرس

پایگاه های اطلاعاتی یا به اصطلاح سایت های Wiki که برای مستند کردن اطلاعات در هر زمینه تخصصی قرار دارند میتونند تا با تهیه مستندات خودشون به صورت زنجیروار و دنباله رو هم از وردپرس استفاده کنند تا در یک ساختار منظم به مستندسازی در رابطه با پروژه خودشون بپردازند. وردپرس هم این امکان را به شما خواهد داد که با استفاده از اون اقدام به ساخت سایت wiki اقدام کنید و مستندات و مطالب رو به صورت زنجیر وار به هم متصل کنید تا در یک ساختار منظم و دسته بندی مناسب برای کاربران و مخاطبان هدف شما در دسترس قرار گیرند.

ساخت سایت پادکست با وردپرس

12- ساخت سایت پادکست با وردپرس

امروزه پادکست ها هم در حال رشد پیدا کردن هستند و در سایت های مختلف میبینیم که بخشی به عنوان پادکست رو در نظر گرفتن تا با تولید پادکست های صوتی مخاطبان خاص خودشون را مورد هدف قرار داده و به انتشار محتوا در قالب پادکست های صوتی و ویدئویی بپردازند. خوشبختانه وردپرس در این زمینه هم میتونه برای شما مفید باشه تا از اون برای ساخت سایت پادکست اقدام کنید. کافیه تا از افزونه هایی که برای این کار مورد استفاده قرار میگیرند بهره ببرید.

ساخت سایت همکاری در فروش با وردپرس

13- ساخت سایت همکاری در فروش با وردپرس

امروزه دیگه کسب و کارها تمرکز کمتری روی این موضوع دارند تا با تبلیغات مستقیم در سایت ها اقدام به فروش محصولات و معرفی خدماتی که ارائه میدهند بکنند. بلکه به لطف ایده همکاری در فروش که صورت گرفته سعی میکنند تا بستری فراهم کنند تا کاربران با عضویت در بخش همکاری در فروش بتونند تا خدمات و محصولات این سایت رو به دیگران معرفی کنند و زمانی که این معرفی انجام شد و به مشتری واقعی تبدیل شد درصدی از مبلغ فروش را در قالب کمیسیون دریافت کنند. علاوه بر این مارکت ها هم بر همین اساس شکل گرفتند که میتونید بستری فراهم کنید تا دیگران بیان و با عضویت در سایت شما صفحه ای را برای فروش محصولات خودشون ایجاد کنند و با ارائه محصولات خودشون درصدی از محصولات فروشندگان رو به عنوان کمیسیون و پورسانت دریافت کنید.

ساخت سایت مدرسه با وردپرس

14- ساخت سایت مدرسه با وردپرس

امروزه با گسترش فضای فناوری اطلاعات و انجام گرفتن کارها در بستر اینترنت مدارس هم از این قافله عقب نموندن و سعی میکنند تا کارهایی که به صورت سنتی انجام میگیرن را تا حد ممکن از طریق سایتشون انجام بدهند تا در مصرف بی رویه کاغذ که باعث قطع بسیاری از درختان و فضای سبز هم میشه جلوگیری کرده باشند. امروزه بیشتر مدارس که برای خودشون اقدام به راه اندازی سایت کردند بستری فراهم کردن تا دانش آموزان، ولی دانش آموزان، معلمان و… قادر باشند تا با عضویت در سایت اقدام به ارائه فرم ها و گزارش های مختلفی مثل کارنامه به دانش آموزان کنند. ولی دانش آموزان هم میتونند تا بر همین اساس از آخرین وضعیت تحصیلی دانش آموزان خودشون با خبر باشند و روند تحصیل اونها را پیگیری کنند. بنابراین وردپرس هم در این زمینه راهکارهای خوبی را در اختیار شما قرار میده تا با استفاده از افزونه های وردپرس بتونید این بستر مناسب را برای مدارس فراهم کنید.

ساخت وبلاگدهی با وردپرس

15- ساخت سایت وبلاگدهی با وردپرس

ساخت سایت وبلاگدهی با وردپرس یکی از خوشمزه ترین و جالبترین امکاناتی است که وردپرس در اختیار شما قرار خواهد داد. در ابتدا برای استفاده از وردپرس که اون رو تبدیل به یک سرویس وبلاگدهی مشابه بلاگفا کنید تحت ابزار جداگونه ای با عنوان Wordpress MU بود که بعد از ارائه نسخه 3 وردپرس این ابزار در کنار وردپرس تلفیق شد و شما در هر زمان که احساس کنید میتونید تا سایت وردپرسی خودتون را به حالت شبکه تبدیل کنید و بعد از فعال کردن وردپرس شبکه کاربران در سایت ثبت نام کرده و وبلاگ هایی برای خودشون به صورت ساب دامنه و یا ساب فولدر دریافت کنند. نمونه های بسیار موفقی هم در زمینه وبلاگدهی با وردپرس وجود دارند که شما را از طراحی سایت با یک CMS اختصاصی بی نیاز خواهند کرد.

ساخت سایت خبری با وردپرس

16- ساخت سایت خبری با وردپرس

به دلیل انعطاف پذیری و سئوی بالایی که وردپرس دارد میتونید تا از اون برای راه اندازی انواع سایت های خبری و تفریحی اقدام کنید و با قرار گیری در صدر نتایج موتورهای جستجو خیلی سریعتر نسبت به یک سایت ساز اختصاصی رشد و پیشرفت کنید. امروزه کمتر کسی رو میبینید که در طول روز به یکی از این سایت ها برای پیگیری اخبار روز مراجعه نکنه پس اگر قصد دارید تا از وردپرس برای راه اندازی سایت خبری استفاده کنید تعلل نکنید و همین حالا با تهیه قالب خبری مناسب که در پوسته های وردپرسی به وفور پیدا میشه سایت خبری خودتون رو راه اندازی کنید و از امکاناتی که مثل چندنویسندگی، ساخت خبرنامه و… که برای هر وبسایت خبری مورد نیاز هستند و در اختیار شما قرار میده لذت ببرید.

ساخت سایت فیلم با وردپرس

17- ساخت سایت پخش آنلاین فیلم و موسیقی با وردپرس

همونطور که در بالا هم اشاره کردم یکی از موارد استفاده از وردپرس برای طراحی و راه اندازی سایت فروش محصولات فیزیکی هستش بر همین اساس با استفاده از افزونه های دیگه هم میتونید تا اقدام به راه اندازی یک سایت برای پخش انلاین فیلم و موسیقی کنید و به صورت رایگاه و تجاری نسبت به ارائه اونها اقدام کنید تا کاربران با عضویت و ثبت نام در سایت بتونند به اونها گوش داده و تماشا کنند و خیلی راحت بدون نیاز به رد و بدل کردن محتوای چندرسانه‌ای از سایت شما به صورت به روز استفاده کنند.

ساخت سایت آموزش آنلاین با وردپرس

18- ساخت سایت آموزش آنلاین با وردپرس

امروزه دیگه کمتر کسی حوصله اینو داره تا با طی کردن یک مسیر طولانی بره به آموزشگاهی که برای یادگیری حرفه خاصی اونو انتخاب کرده. بلکه میشینه تو خونه و خیلی راحت از طریق سایتی که برای آموزش آنلاین طراحی شده اقدام به یادگیری اون کلاسی که ثبت نام کرده میکنه و در نهایت اگر این کلاس آموزشی طوری بود که برای ارائه مدرک نیاز به امتحان حضوری داشته باشه یک روز رو برای این کار اختصاص بده اما این امکان هم وجود داره تا آزمون رو به صورت آنلاین برگزار کنیم تا محصلای ما بتونند تا از همین طریق در آزمون شرکت کنند. برای ساخت سایت  آموزش آنلاین هم میتونید روی وردپرس حساب ویژه ای باز کنید و با استفاده از افزونه هایی که در اختیار شما قرار میده اقدام به برگزاری انلاین کلاس های آموزشی کرده و در نهایت یک آزمون آنلاین هم برگزار کنید تا شرکت کنندگان بتونند بر اساس زمانبندی در اون شرکت کنند.

ساخت سایت فروش لایسنس با وردپرس

19- ساخت سایت فروش لایسنس، بلیط و شارژ با وردپرس

با گسترش خدمات در زمینه فروش کدهایی که برای شارژ سیم کارت های اعتباری، خرید بلیط برای سفر و با حتی لایسنس های نرم افزاری صورت میگیره میتونید تا خیلی راحت اقدام به رفع نیازهای خودتون بکنید. وردپرس در این زمینه هم موفق عمل کرده و با استفاده از افزونه ها و طراحی یک پوسته مناسب قادر خواهید بود تا نسبت به طراحی سایتی برای خرید آنلاین هر چیزی اقدام کنید. علاوه بر اون یکی از پرطرفدارترین چیزهایی که در حال حاضر وجود داره رزرو هتل و رستوران هستش که هر هتل و رسا=تورانی که دارای سایتی هستش از این قابلیت استفاده میکنه که قریب به اکثریت چنین سایت هایی هم وردپرسی هستند تا سفارش دریافت کنند و در نهایت به مشتری تحویل دهند.

ساخت سایت دانلود و آپلود با وردپرس

20- ساخت سایت آپلود و اشتراک گذاری فایل با وردپرس

یکی دیگه از مواردی که میتونید تا از وردپرس برای راه اندازی سایت استفاده کنید در زمینه اپلود و اشتراک گذاری فایل هستش تا از طریق اون بتونید تا در فضایی مناسب و امن اقدام به اشتراک گذاری فایلهاتون کرده و لینک اونها رو به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم دریافت کنید. امروزه سایت های دانلود و آپلود از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و با رشد سریعی که دارند میتونند بستر خوبی برای کسب و کار باشند تا از طریق اون اقدام به درآمدزایی کنید. وردپرس هم در زمینه ساخت دانلود و آپلود حرفی برای گفتن داره و به لطف افزونه های مختلف میتونید تا از وردپرس برای ساخت سایت آپلود و اشتراک گذاری فایل استفاده کنید.

ساخت انجمن با وردپرس

21- ساخت سایت انجمن با وردپرس

در نهایت با استفاده از افزونه bbpress نیز در وردپرس قادر خواهید بود تا اقدام به ساختن انجمن در قالب وردپرس اقدام کرده و این امکان را به کاربران سایت خود بدهید تا در کنار سایت به فعالیت و گفتگو در انجمن سایت بپردازند و با طرح و گفتگو برای سوالات خود در جهت کمک به همدیگه برای یک موضوع تخصصی یا عمومی اقدام کنند. با استفاده از این افزونه شما قادر هستید تا انجمن خودتون را فعال کرده و از قابلیت هایی نظیر تعریف بی نهایت انجمن، امکان ارسال و مطرح کردن موضوعات، امتیاز به کاربران، تعریف مدیر و ناظر و… اقدام کنید.

سخن آخر

خُب همونطور که در این مقاله دیدیم به دلیل انعطاف پذیری بالایی که وردپرس داره با استفاده از اون قادر هستید تا هر نوع وبسایتی با هر نوع ایده‌ای که دارید راه اندازی کرده و و شروع تجارت الکترونیک و پرسود خودتونو کلید بزنید. از سوی دیگه یکی از مزیت هایی که با راه اندازی و ساخت سایت با وردپرس میتونید به اون برسید اینه که با وجود منابع آموزشی غنی و بسیار زیاد در زمینه وردپرس قادر هستید تا بدون صرف هزینه بسیار زیادی که برای رفع مشکل و یا پیاده سازی قابلیت های اضافی برای سایت در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوای اخصاصی برای شما پیش خواهد اومد به راحتی و بدون نیاز به صرف هزینه بالا اونو پیاده سازی کنید و یا مشکلتون رو به راحتی با استفاده و تکیه بر همین محتواهای آموزشی برطرف کنید.

در این آموزش ما به انواع سایت هایی که میشه با استفاده از وردپرس اونها رو راه اندازی کرد اشاره کوتاهی داشتیم تا با معرفی اونها بتونیم محوریت و موضوعاتی که برای ساخت سایت بیشتر بین کاربران مرسوم هست رو بشناسیم، اگر شما هم فکر میکنید سایتی وجود داره که بشه با وردپرس راه اندازی کرد و در این لیست از قلم افتاده با ما از بخش دیدگاه ها به اشتراک بزارین تا با اضافه کردن اون به مقاله تونسته باشید تا به کاربرانی که قصد ورود به دنیای وردپرس را دارند کمک شایان و قابل توجهی کرده باشید.

در صورتی که تصمیم دارید وب سایت خود را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی نمایید، میزبان فا با ارائه سرویس های هاست مناسب وردپرس در هر ساعت از شبانه روز راه اندازی یک سایت وردپرسی را برای شما آسان تر کرده است، از هم اکنون سایت وردپرسی خود را با قالب های زیبای ارائه شده توسط میزبان فا راه اندازی کنید و به ایده های آنلاین خود تحقق ببخشید، ما میزبان مطمئن ایده های آنلاین شما هستیم.

3.4/5 - (17 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۳ دیدگاه ها

  1. باسلام
    میخوام ببینم میشه با ورد پرس یه سیستم ERP( سیستم یکپارچه سازی منابع سازمانی) برای یک سازمان ساخت ؟؟

    ممنون

    1. سلام، این مورد بستگی به این داره که سیستم شما چقدر بزرگ باشه؟
      اگر در حالت محلی هست و زیاد بزرگ نیست بله میشه و پاسخگو خواهد بود، اما در سطح کلان ممکنه باعث ایجاد مشکلاتی بشه که استفاده از سیستم اختصاصی در سطح بزرگ انتخاب بهتری خواهد بود. از طرف دیگه بسیاری از قابلیت‌های وردپرس هست که ممکنه تو این سیستم اصلا بهشون نیازی نداشته باشید، در صورتی که در دیتابیس وجود دارند و اونو اشغال کردند.

  2. سلام و خسته نباشید اساتید عزیز
    سوالی داشتم که اگه بخوام یه سایت کلی مثلا نماینده بیمه، یا سایت خبری یا چیزهای مشابه داشته باشیم و درعین حال امکانات فروش و فروشگاهی اینترنتی هم به طور کامل داشته باشیم توش(مثل داشتن بن تخفیف و ….) باید چیکار کنم و از چی استفاده کنم؟
    ووکامرس یه جورایی بنظر میاد فقط برای فروشگاه ساخته شده باشه اگه اشتباه نکنم و نمی‌تونه ظاهری مثل یه سایت رسمی داشته باشه که یه قسمت خاصش فقط امکان پرداخت و فروش اینترنتی داشته باشه
    ممنون می‌شم تجربیاتتون رو در اختیارم بذارین و راهنمایی کنید

    1. سلام علی جان، برای راه اندازی چنین سایتی که بتونی بخشی از سایت رو برای فروشگاه و بخشی رو به عنوان محتوا یا هر چیز دیگه در نظر بگیری انتخاب وردپرس و ووکامرس بهترین گزینه است.
      شما باید ابتدا اقدام به نصب وردپرس بکنید و بخش محتوایی سایت رو با استفاده از وردپرس راه‌اندازی کنی. بعد از این مرحله نصب ووکامرس رو انجام میدی و با استفاده از افزونه‌های درگاه پرداخت ووکامرس امکان پرداخت اینترنتی رو برای بخش فروشگاه فراهم می‌کنی. حالا میتونی تو بخش محتوایی سایت هم داخل نوشته‌ها محصولاتت رو نشون بدی که به این روش میشه روی فروش محصول هم تاثیر خوبی گذاشت.
      پیشنهاد می‌کنم از مقالات زیر هم برای اینکه بتونی یک سیستم مدیریت محتوایی و فروشگاهی مناسب رو در کنار هم داشته باشی استفاده کن:
      وردپرس چیست؟ و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟
      آموزش ارائه تخفیف به شرط اشتراک گذاری محصول در ووکامرس
      آموزش مدیریت محصولات در ووکامرس

    1. سلام، افزونه‌های مختلفی برای فروش بلیط در وردپرس وجود داره که به صورت پولی عرضه میشن. میتونید جستجو کنید و بسته به امکاناتی که نیاز دارید یکی از اونها را تهیه کنید. یا اینکه قالبی خریداری کنید که برای این کار با استفاده از افزونه فروش بلیط متناسب شده باشه که سایت زیباتر و شکیل‌تری هم داشته باشید.

  3. سلام و خسته نباید.
    ازونجا که وردپرس خیلی خیلی انعطاف پذیر تقریبا میشه هر وب سایتی رو باهاش ساخت.اما سوال اینجاست که آیا میشه باهاش یه وب اپلیکیشن طراحی کرد؟؟

    1. سلام، با وردپرس هر چیزی رو میتونید طراحی کنید. کافیه دانش فنی لازم برای این کار رو داشته باشید و با طراحی افزونه و کدنویسی قابلیت مدنظر رو اضافه کنید. اما اینکه با وردپرس این وب اپلیکیشن تا چه حد قادر به رفع نیاز شما باشه جای بررسی دقیق داره. چرا که با بزرگ‌تر شدن سایت، نیاز به منابع و… بیشتر میشه که اگر برنامه درستی براش چیده نشه ممکنه به مشکل بخورید.

  4. سلام ودرود
    میخواستم بپرسم میشه با وردپرس پرتال سازمانی درست کرد؟
    شرکت من ان چنان بزرگ نیست و فقط میخواستم یک پرتال سازمانی و باایجاد پرتال کاربری برای نمایندگانم داشته باشم لطفا راهنمایی کنید که چطور میتونم واز چه افزونه هایی باید استفاده کنم
    یا اگر افزونه ای برای این کار نیست چطور میتونم افزونه بسازم ؟
    یا اگر شخصی هست که این کاررا انجام بده ممنون میشم معرفی کنید

  5. سلام. خسته نباشید.
    ما یک سایت آگهی ( با موضوع کاملا تخصصی در 3 زمینه فنی) با تعداد بازدید بالا میخواهیم راه اندازی کنیم.
    کاربران باید بیان ثبت نام کنند
    یکی از بسته های پرداختی برای آگهی رو انتخاب کنند / آگهی رو درج کنند / مدیریت کنند
    و کاربران بتونند بصورت تخصصی جستجو کنند و به نتایج مد نظر دسترسی داشته باشند.
    بازدید روزانه 200 هزار نفر با یک بانک اطلاعاتی قوی خواهد بود.

    آیا وردپرس پاسخگو هست ؟

  6. عرض سلام ادب و احترام خدمت شما 🌷🌷🌷

    ببخشید من دو تا سوال دارم از حضوره شما ممنون میشم پاسخ بدین

    من میخوام یه سرویس وبلاگ دهی ارایه کنم که دامنه هاشم خریدم

    که امکاناتش در زیر اومده

    سوال یک )
    آیا میشه با word press این امکانات رو در آورد یا این که وورد پرس محدودیت داره و نمیشه
    یا این که مثلا باید اختصاصی کد نویسی بشه

    سوال دو )
    اگر با وورد پرس سایت رو نوشتم اگر سایت بعدا گرفت میشه زبان برنامه نویسی سایت رو عوض کرد و از وورد پرس به یک زبان دیگر مهاجرت کرد بدون این که اطلاعات کاربران نابود بشه یا مشکل خاصی بوجود بیاد ؟

    امکانات وبلاگ پلاس که در نظر گرفتم :

    وبلاگ پلاس در یک فضای ابری نامحدود شما را قادر می سازد تنها با یک شماره موبایل در یک حساب مرکزی

    – نمایه شخصی تان را بسازید
    – تا بی نهایت کانال یا وبلاگ داشته باشید
    – گروه یا انجمن تشکیل بدهید
    – کانال ها و وبلاگ ها را دنبال نمایید
    – متن های کوتاه یا بلند بنویسید
    – برای پارامتر های خود جدول های مختلفی بسازید
    – ویدیو یا پادکست آپلود نمایید
    – تصاویر خود را در سایز اصلی و ریسپانسیو مشاهده نمایید
    – فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمایید
    – نرم افزارهای خود را به اشتراک بگذارید
    – مکان مورد نظرتان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید
    – پست هایتان را با هشتگ های دلخواه ایجاد کنید
    – لایک دریافت کنید – از نظرات کاربران و دنبال کنندگانتان مطلع شوید
    – یک یا چندین نظر سنجی راه بیندازید
    – با کاربران یا دوستانتان گفتگوی خصوصی ایجاد کنید
    – گزارش های ترافیکی و لحظه به لحظه کانال ها و محتواهایتان را مشاهده نمایید
    – اعلان های هر کانال را جداگانه دریافت کنید
    – کانال هایتان را پس از عضوگیری بفروشید یا به یک حساب دیگر انتقال دهید
    – برای کانال هایتان دسته بندی موضوعی ایجاد کنید
    – با قرار دادن تایمر – زمان ارسال محتوا را تعیین نمایید
    – محتوای مورد نظر خود را به علاقمندی های خود اضافه کنید تا بعدا سر فرصت آنها را مطالعه نمایید
    – با ذخیره کردن محتواهایتان در قسمت پیش نویس ها میتوانید از هر جایی و در هر زمانی آنها را ویرایش نموده و سر فرصت محتوایتان را منتشر نمایید
    – در وبلاگ پلاس به راحتی میتوانید از قالب های رایگان و پولی ما – قالب جذاب و دلنشین خودتان را انتخاب و آن را در صفحه اول کانال ها یا صفحه جزییات محتوا اعمال نمایید

    ممنون میشم پاسخ بدین منتظر پاسخ تون هستم

    1. سلام روزبخیر؛
      بله با وردپرس امکان راه اندازی هر نوع سایتی هست با وردپرس شبکه قابلیت مدنظرتون قابل پیاده سازیه.
      در خصوص سوال دوم هم بله میتونید به cms اختصاصی خودتون مهاجرت کنید.

  7. سلام دوستان
    آیا با وردپرس میشود اتوماسیون اداری خوب و قوی طراحی و راه اندازی کرد؟

  8. سلام
    چندتا افزونه(پلاگین) وردپرس برای ساخت سایت بارگذاری ویدئو، مثل آپارات معرفی کنید
    فقط اگه میشه زود جواب بدید
    خیلی ممنون

  9. سلام ممنون از مقاله خوبتون بنده 2 سالی میشه که سایت محصولات دانلودی به صورت اشتراکی دارم و قالب سایت هم اماده هست آیا قالب رو کد نویسی اختصاصی انجام بدم از بابت سئو و سرعت تاثیر چشمگیری دارد یا خیر . در صورت امکان هزینه حدودی آن را هم بفرمایید . با تشکر از میزبان فا

    1. سلام وقت بخیر؛
      در قالب های تجاری یا قالب های اختصاصی مهم ترین گزینه بهینه بودن کدها هستش.
      اگر کدهای قالب بهینه باشه روی سرعت و طبیعتا روی سئوی سایت تاثیرات مثبتی داره.
      پس اولین ملاک در انتخاب قالب بهینه بودن هستش.
      میزبان فا به صورت تخصصی فقط خدمات هاست و دامنه ارائه می کنه.

  10. سلام وقت بخیر
    من برای کسب و کار میخوام سایت درست کنم با وردپرس
    میشه یه سایت واقعی درست کرد یا وردپرس فقط آزمایشی درست میشه؟

    1. سلام روزبخیر فائزه عزیز؛
      بله وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب هستش.
      وب سایت های بزرگ و حرفه ای زیادی بر پایه این سیستم راه اندازی شدن شما هر نوع سایتی رو می تونید به کمک وردپرس ایجاد کنید.
      وردپرس این قابلیت رو داره که روی سیستم خودتون راه اندازی بشه، بتونید به صورت آزمون و خطا یک سایت رو طراحی کنید و بعد اون رو اپلود کنید در بستر اینترنت. که اصطلاحا به این کار راه اندازی وردپرس روی لوکال هاست گفته میشه.
      و هم این امکان رو داره که مستقیما روی هاستتون نصب بشه و سایت در دسترس همگان قرار بگیره. 🙂

  11. سلام خسته نباشید. آیا میشه در یه سایت وردپرسی چند عملکرد مختلف انجام داد؟
    مثلا فروشگاه محصولات فیزیکی و دانلودی . فروش بلیط و رزرو . خبر و … سرچ و استریم انجام داد ؟
    ینی روی دامنه اصلی انجام بشه؟ یا باید هر بخش رو با ساب فولدر و ساب دامین جدا کرد.

    1. سلام وقت بخیر؛
      بله وب سایت های وردپرسی چند منظوره هم در سطح اینترنت دیده میشه.
      بستگی به نوع طراحی داره. در برخی موارد بخش های یک سایت به صورت ساب دامین با دیتابیس های مجزا راه اندازی میشن.
      در برخی موارد هم نیازی نیست و کل سایت یکپارچه به یک دیتابیس متصل هست.

  12. سلام و روز بخیر
    من از مشتریان سرویس های شما هستم و ابتدا از همکاری و راهنمایی همیشگی شما بسیار متشکرم، ضمنا از بخش آموزش شما خیلی استفاده میکنم
    ما برای راه اندازی سیستم همایش آنلاین نیاز به یک پلتفرم پخش آنلاین به همراه پرداخت قبل از ورود داریم، امکان راه اندازی پرداخت قبل از ورود و درخواست تیکت برامون میسر هست اما نمیدونم از چه سیستمی باید برای پخش زنده استفاده کرد، در حال حاضر سایت توسط افزونه المنتور ساخته شده، ممکنه در این خصوص چند پیشنهاد ارائه بفرمائید؟ توی سایت های خارجی شرکت های متعددی پلاگین های مختلفی رو ارائه میکنند که غالبا در ایران قابل استفاده نیست، آیا راهی برای برگزاری همایش به صورت آنلاین وجود داره؟

    متشکرم

  13. سلام
    وردپرس دست کسی که برنامه نویس نباشه خوب نیست چرا فرض کنید وردپرس هم یک روزی مثل جوملا از دور خارج بشه
    خوب اگر مثلا خواستی یک امکان جدید اضافه کنی و برنامه نویس نباشی میشه وا ویلا و کاربرانت رو از دست میدی

    1. سلام و احترام؛
      هر سیستم مدیریت محتوایی کاربران خاص خودش رو داره. اما در صورتی که تحت هر شرایطی یک cms کارایی خوبی نداشت امکان مهاجرت از اون هستش. ولی با این وجود وردپرس سال هاست که به عنوان سیستم مدیریت محتوای محبوبی مورد استفاده قرار گرفته.

  14. dه سوال داشتم می تونیم سایتی راه بندازیم که هم محصولات دیجیتالی هم فیزیکی بفروشیم و تا چه حد کاربر می تونه تحمل کنه؟؟ممنون از شما

    1. سلام روزبخیر؛
      با توجه به قابلیت های وردپرس و اپن سورس بودنش امکان شخصی سازیش تا حد بسیار بالایی فراهم هست.
      هر نوع سایتی که تمایل داشته باشید رو می تونید با این سیستم مدیریت محتوا ایجاد کنید.

  15. استاد سایت فروشگاهی شبیه دیجی کالا که کاربران عضو و تایید عضویت بشند و بتونند کالاهاشون رو بفروشن چی؟ منیشه؟
    لطفا از طریق ایمیل آگاهم کنید. ممکنه این آدرس را گم کنم. لطفا

    1. سلام روزبخیر؛
      وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اپن سورس هستش و باهاش امکان شخصی سازی و طراحی هر نوع وبسایتی که بخواهید رو دارید.

        1. هر موردی رو میتونید با افزونه یا کد پیاده سازی کنید اول باید نیازسنجی کنید که قراره چه قابلیت هایی روی سایتتون ارائه بشه بعد یا یک قالب اختصاصی براش ساخته بشه یا اینکه از قالب های تجاری موجود که امکانات مد نظرتون رو دارن استفاده کنید. 🌼

  16. سلام وقتتون بخیر
    برای سایت سیستم آموزش آنلاین وردپرس گزینه مناسبیه؟
    دانش آموز از مرحله ثبت نام ابتدایی و مصاحبه وآزمونش رو درسایت بده ؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز است که به شما امکان راه اندازی انواع مختلف وب سایت را می دهد و سیستم آموزش آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می توانید بعد از نصب وردپرس از قالب و افزونه های مناسب استفاده کرده و وب سایت ایده آل خود را راه اندازی نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  17. سلام ، وقت بخیر ، لطفا راهنمایی بفرمایید که با وردپرس میتونیم سایتی مثل “تماشا” داشته باشیم ؟ که کاربران خودشان ویدیو بگذارید و پروفایل داشته باشند؟

    1. سلام و احترام؛
      با سیستم مدیریت محتوای وردپرس هر نوع سایتی می تونید طراحی کنید.

  18. سلام خسته نباشید میتوان با وردپرس یک سایت فیلم ساخت که بتونن دانلود کنن

  19. سلام دوستان. من یه سایت وردپرسی ساختم توی لوکال هاست. حالا می خوام اسم سایتم رو تغییر بدم قبل از اینکه دامنه و هاست بگیرم. لطفا راهنماییم کنید چیکار باید بکنم

    1. سلام و احترام؛
      منظور از نام سایت عنوانی است که باری آن برگزیده اید ؟ یا نام پوشه ای که برای نصب وردپرس انتخاب کردید؟

  20. سلام
    آیا میشه از وردپرس برای راه اندازی سایتهای مقایسه قیمت مثله ترب یا اژدر کالا استفاده کرد؟ یا توجه به اینکه تعداد و حجم دیتابیس این سایت ها خیلی زیاد هست.

  21. با سلام و خسته نباشید
    آیا با ورد پرس میشه یک سایت فریلنسری راه اندازی کرد که هم فریلنسرها توانایی خود را ارئه دهند و هم کسانی که نیاز به انحام مهارت خاصی دارند به اون سایت مراجعه کنند.؟

    1. سلام و احترام؛
      بله با وردپرس هر نوع سایتی تمایل داشته باشید را می توانید اجرایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *