آموزش های وردپرس

آموزش افزودن کاربر در وردپرس بدون نیاز به رمز و مدت محدود

افزودن کاربر در وردپرس میتونه تا برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار بگیره، اما یکی از اهدافی که ما با افزودن کاربر در وردپرس به دنبال اون هستیم اینه که برای رفع مشکلات سایتمون بیایم و از کسی دیگه برای این کار کمک بگیریم و یا اینکه نوشته‌ای را که در سایت منتشر کردیم قصد به‌روزرسانی و آپدیت اونو داریم که از یک فرد متخصص میخوایم تا این نوشته را تکمیل کرده و تخصصی‌تر روی نوشته و مقاله ما کار کنه تا ارزش اونو در موتورهای جستجو هم بالا ببره، خب شما برای این کار چه مراحلی را طی می‌کنید؟

در حالت عادی حتما بعد از اینکه وارد پیشخوان وردپرس شدید حتما به مسیر کاربران مراجعه می‌کنید و بعد از اینکه اطلاعات کاربر را وارد کردید نام کاربری و رمز براش ارسال میشه تا در سایت فعالیت کنه، اما آیا میدونستید که یک راه آسون تر هم برای کاربرانی که میخواهید تا صرفا برای چند ساعت و مدت محدود دسترسی به سایت داشته باشن میشه تا بدون نیاز به رمز و اطلاعات اضافی دیگه اکانت ایجاد کنید تا در سایت فعالیت کنند و به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشند؟ در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به افزودن کاربر در وردپرس به مدت محدود و بدون نیاز به تعیین رمز اقدام کنید. پس اگر شما هم به دنبال راهی ایمن‌تر برای افزودن کاربر در سایت وردپرسی خودتون هستید تا به صورت موقت این کار را انجام بدین تا انتهای آموزش همراه ما باشید.

آموزش افزودن کاربر در وردپرس بدون نیاز به رمز و مدت محدود

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام Temporary Login Without Password در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا به امروز تونسته تا بیش از 3.000 نصب فعال و کسب امتیاز 5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید اقدام به اضافه کردن کاربر در وردپرس بدون نیاز به رمز بکنید و فعالیت چنین کاربرانی را هم به دلخواه خودتون تعیین کنید تا به صورت خودکار بعد از گذشت این مدت زمان منقضی شوند. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کرده و پس از اینکه وارد صفحه افزونه در مخزن وردپرس شدید با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال کردن این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Temporary Login Without Password

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Temporary Logins در بخش کاربران پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه، روی این منو کلیک کنید و بعد از اینکه وارد صفحه افزونه شدید روی تب Settings کلیک کنید تا به صفحه تعیین نقش کاربری پیشفرض وردپرس هدایت شوید.

افزودن کاربر در وردپرس بدون رمز

در نهایت بعد از اینکه نقش کاربری پیشفرض خودتون را برای کاربرانی که با استفاده از این روش در وردپرس اضافه میکنید تعیین کردید روی دکمه submit کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

در مرحله بعد روی تب Temporary Logins کلیک کنید تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس هدایت شوید و سپس روی دکمه Create New کلیک کنید تا باکس افزودن کاربر در وردپرس به صورت محدود برای شما نمایش داده بشه.

افزودن کاربر بدون رمز در وردپرس

Email: در این فیلد ایمیل کاربر مورد نظر خودتون را وارد کنید.

First Name: در این فیلد نام کاربر را وارد کنید.

Last Name: در این فیلد نام خانوادگی کاربر را تعیین کنید.

Role: از این بخش نقش کاربری کاربری که قصد دارید اضافه کنید را انتخاب کنید. در حالت پیش فرض این نقش کاربری همون گزینه‌ای که در بخش تنظیمات افزونه تعیین کردید خواهد بود اما میتونید تا در این مرحله به دلخواه خودتون و بنا به دسترسی‌های لازم وارد کنید. برای اینکه بدونید هر نقش کاربری در وردپرس تا چه میزان میتونه روی سایت شما دسترسی داشته باشه مقاله نقش‌های کاربری در وردپرس را مطالعه کنید.

Expiry: از این گزینه مدت زمان مورد نظرتون را که کاربر به صورت خودکار منقضی میشه را وارد کنید. این زمان میتونه تا در حالت‌های زیر باشه که عبارتند از:

  • یک ساعت
  • سه ساعت
  • یک روز
  • سه روز
  • یک هفته
  • یک ماه
  • تاریخ سفارشی

با استفاده از تاریخ سفارشی هم میتونید تا تاریخ دلخواه خودتون برای انقضای کاربر را تعیین کنید که بعد از اینکه بر اساس تاریخ سایت به اون زمان رسیدید دسترسی کاربر به صورت خودکار به پیشخوان وردپرس غیرفعال خواهد شد.

افزودن کاربر به مدت محدود در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید در بخش Actions میتونید تا به ترتیب با کلیک روی آیکون قفل دسترسی کاربر را مسدود نمایید، با کلیک بر روی آیکون ضربدر کاربر را حذف نمایید و با کلیک بر روی آیکون پیوند آدرس ورود برای کاربر را کپی کنید. در فیلد Here’s a temporary login link هم لینک برای ورود کاربر در اختیار شما قرار داده میشه که میتونید مستقیما در اختیار کاربر قرار بدین و یا اینکه لینک برای کاربر ارسال شده و میتونه خودش دسترسی به لینک را داشته باشه.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به افزودن کاربر در وردپرس بدون نیاز به رمز ورود و عضویت به مدت محدود در وردپرس بکنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (2 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    ببینید من نیاز دارم که کاربرهای سایتم فعال باشن و کاربرهای غیرفعال از سایت حذف بشن.
    به افزونه ای نیاز دارم که کاربر پس از عضویت، مثلا بعد از 1 ماه از زمانی که ثبت نام کرده، اکانتش غیرفعال بشه و ایمیل بره براش که شما نیاز دارید تا اکانتتون رو تمدید کنید.

    خیلی سرچ کردم و افزونه های زیادی پیدا کردم اما همش برای عضویت ویژه بود. من نمیخوام از کاربر پول بگیرم بلکه فقط میخوام به صورت دوره ای مثلا ماهی یک بار یا سه ماه یک بار کاربر عضویتش رو به رایگان تمدید کنه تا کاربرهای غیرفعال الک بشن.

    چند ماهه دارم دنبال چنین افزونه ایمیگردم. میتونید کمکم کتید؟

    سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      برخی قالب ها مثل wplms این قابلیت رو دارن که برای کاربران غیرفعال ایمیل ارسال میشه متاسفانه افزون خاصی برای فرایند مورد نظرتون نمیشناسم اگر سایر دوستان افزونه ای مدنظر داشته باشن معرفی میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *