آموزش های وردپرس

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس یکی از مباحثی است که برای هر وبسایت وردپرسی میتونه پیش بیاد و مواقعی به وجود میاد که هرکاری می‌کنید تا ایمیل‌های شما به دست گیرندگان سایت برسند ارسال نشده و عملا به هیچ شکل نمی‌تونید تا ایمیل‌های خودتون را به دست گیرندگان خود برسونید. این داستان فقط به اینجا ختم نشده و میتونه در مواردی مثل ارسال نشدن ایمیل هنگام ثبت نام در وردپرس، عدم ارسال ایمیل هنگام ارسال نظر در سایت و عدم ارسال ایمیل هنگام ارسال یک فرم تماس در وردپرس رخ بده که برای مدیریت سایت هم هیچ ایمیلی از سمت وردپرس ارسال نشود. بنابراین در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا قصد دارم تا ابتدا به این موضوع بپردازم که چرا اصلا ایمیل‌های ما در وردپرس ارسال نمیشوند؟ و سپس به معرفی راهکارهایی جایگزین بپردازم که با استفاده از اونها می‌تونید تا با خیال راحت ایمیل‌های خودتون را در وردپرس برای کاربران ارسال کنید، پس تا انتها همراه ما باشید.

چرا ایمیل‌های وردپرس ارسال نمی‌شوند؟

همونطوری که می‌دونید وردپرس برای ارسال ایمیل از تابع ()mail در زبان php استفاده می‌کنه که در صورت فعال نبودن این تابع بر روی هاست به هر دلیلی عملا هیچ ایمیلی به گیرندگان از سوی وردپرس هم ارسال نخواهد شد، بنابراین لازمه تا این تابع همیشه بر روی هاست فعال بوده و به درستی کار کنه؛ از طرف دیگه گاهی هم پیش میاد که ایمیل‌های شما به درستی ارسال می‌شوند و هیچ مشکلی هم در تابع ایمیل php هاست وجود نداره اما به دلایل گوناگونی ایمیل شما به عنوان اسپم نزد سرویس دهنده‌های ایمیل شناسایی شده و در این حالت معمولا ایمیل‌ها به پوشه هرزنامه ارسال خواهند شد.

پس می‌بینیم که در حالت کلی برای ارسال نشدن ایمیل در وردپرس دو مشکل داریم که در حالت کلی یا ایمیلی ارسال نمیشه و یا اینکه ایمیل ارسال میشه اما به دلیل اینکه ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شده هر ایمیلی که ارسال می‌کنید وارد پوشه هرزنامه هاست خواهد شد که برای رفع این مشکل تنها راهش اینه که افراد زیادی ایمیل شما را به عنوان not spam ثبت کنند تا سرویس دهنده‌های ایمیل مثل گذشته ایمیل شما را به عنوان هرزنامه و اسپم در نظر نگیرند و ایمیل‌ها به درستی وارد صندوق ورودی کاربران شود.

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

پس طبق توضیحات بالا در اولین اقدام باید شما با مدیریت هاست خودتون در ارتباط باشید و ازشون بخواهید تا مشکل ارسال نشدن ایمیل در هاست را بررسی کنند و اگر هاست شما در تابع ایمیل php دچار مشکل شده اون را برطرف کنند تا امکان ارسال ایمیل برای شما فراهم شود.

اما برای رفع مشکل عدم ارسال ایمیل وردپرس بهترین راهکار این خواهد بود تا از یک روش برای ارسال ایمیل واسطه استفاده کنید. یعنی اینکه از سایت‌هایی که با قرار دادن یک API می‌تونند تا ایمیل‌های ارسالی شما را به دست کاربران برسانند استفاده کنید. شاید حالا از خودتون بپرسید که چنین راهکاری چه مزیت‌هایی میتونه داشته باشه؟ در پاسخ به این سوال میشه به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • اطمینان از اینکه ایمیل‌های ارسالی به صندوق ورودی ارسال خواهند شد و هیچگاه به عنوان اسپم شناسایی نشده و در پوشه هرزنامه قرار نخواهند گرفت.
  • استفاده مناسب از منابع هاست به دلیل اینکه ایمیل‌های ارسالی توسط تابع ایمیل php هاست ارسال نمیشوند که در این صورت درصد اینکه سایت شما به عنوان اسپم شناسایی بشه وجود نخواهد داشت و هم اینکه اگر سایت شما پربازدید باشه و روزانه ایمیل‌های زیادی در اون ارسال شود با محدودیت در ارسال ایمیل مواجه نخواهید شد.

پس می‌بینیم که ارسال ایمیل به صورت یک واسطه برای سایت ما بهتر خواهد بود و اطمینان کاملی هم از این خواهیم داشت که ایمیل‌ها صددرصد به دست کاربران در صندوق ورودی میرسند. بنابراین برای راه‌اندازی یک سرویس واسط می‌تونید تا از راهکاری که در ادامه به اون میپردازم استفاده کنید.

  • افزونه WP Mail SMTP by WPForms که کار با آن در نظر اغلب کاربران راحت تر هست. چون مقادیر فیلدها به صورت اتوماتیک تکمیل میشه.
  • افزونه Easy WP SMTP از نظر کاربران با سیستم مدیریت محتوا سازگاری بیشتری از خود نشان داده.

در ادامه به شرح مفصل هر دو افزونه و نحوه کاربرد هر کدام می پردازیم.

WP Mail SMTP1. افزونه WP Mail SMTP by WPForms

یکی از راه کارهای سریع برای رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده از افزونه WP Mail SMTP می باشد. این افزونه تا کنون بیش از یک میلیون نصب فعال داشته و توانسته امتیاز 4.3 از 5 را در مخزن وردپرس به نام خود ثبت کند. نکته قابل توجه در خصوص این افزونه سادگی و سهولت استفاده از آن است. چرا که با انتخاب گزینه های دلخواه فیلدهای مربوط به آن گزینه به صورت اتوماتیک مقداردهی می شوند و دیگر نیازی نیست تا به دنبال تنظیمات تخصصی و شماره پورت های مربوطه باشید.

برای شروع کار ابتدا به کمک آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس به پیشخوان وردپرس خود مراجعه نمایید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از پیشخوان وردپرس روی گزینه افزونه ها کلیک کنید.
  2. روی زیر منوی افزودن کلیک کنید تا به بخش نصب افزونه ها هدایت شوید.
  3. در فیلد جستجو عبارت smtp را وارد نموده و آن را جستجو کنید. یا اینکه از طریق لینک زیر افزونه را دانلود نموده و به کمک راهنمای نصب افزونه وردپرس آن را نصب و اجرا نمایید.

به منظور رفع مشکل ارسال و دریافت ایمیل می توانید افزونه WP Mail SMTP by WPForms را از طریق مراجعه به مخزن وردپرس دانلود و روی وردپرس خود نصب نمایید.

دنلود افزونه WP Mail SMTP by WPForms

در صورت جستجوی افزونه: افزونه های متعددی را در این لیست مشاهده می کنید که کارکردی تقریبا یکسان دارند. افزونه WP Mail SMTP by WPForms را از لیست بیابید. روی دکمه “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید تا نصب افزونه آغاز گردد. پس از آن دکمه ای تحت عنوان “فعال” نمایش داده می شود. جهت فعالسازی افزونه روی آن کلیک کنید.

افزونه WP Mail SMTP by WPForms

پس از نصب و فعالسازی افزونه، منوی جدیدی تحت عنوان به پیشخوان وردپرس شما افزوده خواهد شد.

رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

تنظیمات افزونه wp mail smtp by wpforms

از پیشخوان وردپرس به منوی ایمیل و زیر منوی تنظیمات مراجعه نمایید. با صفحه ای مواجه خواهید شد که دارای دو سربرگ به شرح زیر می باشد که در ادامه به شرح مفصل هر کدام خواهیم پرداخت:

  • عمومی: در این قسمت می توانید تنظیمات عمومی مربوط به پیکربندی افزونه را اعمال نمایید.
  • آزمایش ایمیل: در این سربرگ ایمیلی به عنوان تست ارسال می نماییم تا صحت عملکرد افزونه را ارزیابی کنیم.

دقت داشته باشید پیش از شروع کار می بایست یک ایمیل در هاست خود ایجاد نمایید تا عمل ارسال و دریافت ایمیل های وردپرس برمبنای آن و به واسطه سرویس ایمیل هاستتان صورت گیرد. در صورتی که هنوز ایمیلی در هاست ایجاد ننموده اید، به کمک آمورش های زیر اقدام کنید.

ساخت ایمیل در هاست سی پنل  ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

در سربرگ عمومی، تنظیمات خود را بر اساس توضیحات زیر اعمال نمایید:

  • ایمیل ارسال کننده: آدرس مد نظرتان جهت ارسال و دریافت ایمیل را در این فیلد وارد کنید. (ایمیل ثبت شده در سرویس هاست)
  • نام ارسال کننده: نامی که قصد دارید شخص گیرنده مشاهده نماید را وارد کنید.
  • مسیر بازگشت: در صورتی که ایمیل های ارسالی با مشکل مواجه شوند یا به هر دلیلی برگشت بخورند یک گزارش از آن ها دریافت خواهید کرد. در صورت تمایل اینگزینه را در حالت فعال قرار دهید.
  • ارسال کننده ایمیل: در این قسمت روی سرویس ارسال کننده ایمیل دلخواهتان کلیک کنید. که روی حالت پیش‌فرض (هیچ‌یک) قرار دارد. در حالت ابتدایی یا همان php mail، از حالت پیش فرض سرور استفاده می گردد. اما نکته قابل توجه اینجاست که ارسال کننده تمایل دارد شخص گیرنده آدرس ایمیل درست مجموعه را مشاهده نماید نه آدرس سرور! بنابراین  گزینه پیشنهادی بعدی یعنی SMTP های دیگر را انتخاب می کنیم.

افزونه رفع مشکل ایمیل در وردپرس

نکته: سادگی یکی از موارد قابل توجهی است که باعث محبوبیت این افزونه شده. هر کدام از گزینه های ارائه شده در بخش ارسال کننده ایمیل را انتخاب نمایید، تنظیمات مربوط به آن نمایش داده می شود و برخی فیلدها نیز به صورت پیشفرض تکمیل شده اند.
 

با انتخاب حالت ارسال کننده SMTP های دیگر تنظیمات این بخش به شرح زیر خواهد بود:

  • میزبان (SMTP Host): در این بخش نام دامنه خود را وارد کنید.
  • رمزنگاری: در این قسمت سه مورد تحت عناوین  هیچ یک و SSL و TLS ارائه شده است. همواره باید به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است برخی گزینه ها با توجه به تنظیمات امنیتی سرور میزبان شما کارایی مناسبی نداشته باشند بر همین اساس توصیه می گردد در صورت عدم دریافت عملکرد مناسب از این بخش، تمام گزینه ها را یکبار تست نمایید. ما در این بخش TLS را انتخاب کردیم.
  • پورت SMTP: در این فیلد پورت SMTP را وارد نمایید. به صورت پیشفرض پورت 587 در فیلد مربوطه درج می گردد.
  • احراز هویت: به منظور درج آدرس ایمیل و معرفی آن به افزونه، دکمه احراز هویت را در حالت فعال قرار دهید. با فعال کردن بخش احراز هویت دو فیلد در پایین صفحه ظاهر می گردد.
  • نام کاربری SMTP: ایمیل مربوطه جهت ارسال و دریافت را وارد کنید. (این ایمیل باید با ایمیلی که در فیلد ایمیل ارسال کننده وارد کردید یکسان باشد.)
  • رمز عبور SMTP: رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید.

رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

حالا روی دکمه ذخیره تنظیمات در پایین صفحه کلیک کنید.

بررسی وضعیت عدم ارسال ایمیل از هاست

خب تا اینجای کار ما فقط تنظیمات اولیه و پیکربندی لازم جهت رفع مشکلات ایمیل در وردپرس را به اتمام رساندیم. برای اینکه مطمئن شویم تنظیمات به درستی اعمال شده و ایمیل ها به صورت صحیح ارسال می شوند از سربرگ آزمایش ایمیل کمک می گیریم.

عدم ارسال ایمیل از هاست

  1. به تب آزمایش ایمیل مراجعه می کنیم. تا بررسی کنیم آیا عمل ارسال ایمیل به درستی صورت می گیرد یا خیر.
  2. در فیلد “ ارسال به” آدرس ایمیل دلخواهی را جهت تست و بررسی وارد نمایید.
  3. روی دکمه ارسال ایمیل کلیک کنید.

 در صورتی که با پیغام Test plain text email was sent successfully! مواجه شدید یعنی سیستم ارسال و دریافت ایمیل عملکرد صحیحی دارد و این افزونه بدون مشکل در حال اجرا می باشد. همچنین اگر صندوق پستی خود را بررسی کنید این ایمیل آزمایشی را خواهید دید.

 در صورت مواجه با There was a problem while sending the test email یعنی در  ارسال ایمیل مشکلی وجود دارد. در اغلب موارد با بررسی ایمیل و رمز عبور آن مشکل رفع می گردد.

در صورتی ک این افزونه موجب رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس نشد، می توانید از افزونه Easy WP SMTP نیز کمک بگیرید. افزونه مذکور نسبت به WP Mail SMTP by WPForms بسیار سازگارتر می باشد.

 

 2. افزونه Easy WP SMTP

Easy WP SMTP یکی دیگر از افزونه های بسیار محبوب و کاربری به منظور رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل در بین وردپرس کاران است. این افزونه تاکنون توانسته بیش از 400،000 نصب فعال را با امتیار 4.3 از 5 در مخزن وردپرس به ثبت برساند. نکته مثبت و حائز اهمیت در خصوص این افزونه سازگاری آن با سرویس های مختلف می باشد البته تنظیمات آن نیز تخصصی تر می باشد.

برای نصب و پیکربندی افزونه با آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس وارد سیستم مدیریت محتوای خود شوید سپس:

  1. روی منوی افزونه ها کلیک کنید.
  2. به زیر منوی افزودن مراجعه کنید.
  3. عبارت smtp را در فیلد افزونه ها جستجو کنید.

افزونه Easy WP SMTP را یافته روی دکمه “هم اکنون نصب کن” کنار آن کلیک کنید. پس از نصب افزونه روی دکمه “فعالسازی” که کنار آن ظاهر می شود نیز کلیک کنید.

عدم ارسال ایمیل از هاست

پس از نصب و پیکربندی افزونه زیر منوی جدیدی تحت عنوان Easy WP SMTP به بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس شما افزوده خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا به بخش پیکربندی افزونه هدایت شوید.

عدم ارسال ایمیل از هاست

نکته: اگر با نصب افزونه در وردپرس آشنایی ندارید میتونید از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس استفاده کرده و افزونه مورد نظر را نصب و فعال کنید.

تنظیمات افزونه ارسال ایمیل با smtp

حالا همانطور که در تصویر زیر و در تنظیمات افزونه Easy WP SMTP مشاهده می‌کنید پیکربندی هر قسمت را بر اساس توضیحاتی که در زیر ارائه شده سفارشی سازی کنید.

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد می بایست ایمیلی در هاست خود ایجاد کنید تا عمل ارسال و دریافت بر پایه آن صورت گیرد. از آمورش های زیر برای این منظور کمک بگیرید.

ساخت ایمیل در هاست سی پنل  ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

مشکل ارسال نشدن ایمیل وردپرس

  • From Email Address: در این فیلد آدرس ایمیل خودتون را وارد کنید.
  • From Name: در این فیلد نام دلخواه خودتون را وارد کنید. این نام در ایمیل‌های ارسالی به کاربران در عنوان فرستنده ایمیل نمایش داده خواهد شد.
  • Reply-To Email Address Reply-To Email Address: در صورتی که تمایل دارید پاسخی از سمت کاربران خود دریافت نمایید ایمیلی را در این فیلد درج کنید. از این پس پاسخ کاربر خود را در این ایمیل مشاهده خواهید کرد.

کمی پایین تر به تنظیمات مربوط به ایمیل خود می رسیم که مطابق با توضیحات زیر باید سفارشی سازی شوند:

افزونه دریافت ایمیل در وردپرس

  • SMTP Host: در این فیلد آدرس SMTP ایمیل خود را وارد کنید. به عبارت ساده تر نام دامنه خود را وارد کنید.
    نکته: هر سرور ایمیل دارای یک آدرس SMTP هستش که اگر از جیمیل استفاده می‌کنید باید در این فیلد از آدرس smtp.gmail.com استفاده کنید.
  • Type of Encription: از این بخش گزینه  STARTTLS را انتخاب کنید. تنظیمات این بخش به پیکربندی سرور شما بستگی دارد. در صورتی که موقع تست با خظا مواجه شدید دو مورد دیگر را هم تست کنید.
  • SMTP Port: در این فیلد نیز پورت 587 برای SMTP خود را وارد کنید.
    نکته: اگر قصد داشتید از اکانت جیمیل اقدام به ارسال ایمیل کنید باید پورت موجود برای جیمیل را که عدد 465 هستش وارد کنید.
  • SMTP Authentication: این گزینه را بر روی حالت YES قرار داده و سپس آدرس و رمز ایمیل خود را وارد کنید.
  • SMTP username: در این گزینه آدرس ایمیل هاست خود را برای بررسی و استفاده از SMTP وردپرس وارد کنید.
  • SMTP Password: در این گزینه هم رمز ایمیل خود را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

حالا تنظیمات را ذخیره کرده. به سربرگ TEST EMAIL مراجعه و یک ایمیل تست ارسال کنید.

افزونه دریافت ایمیل در وردپرس
افزونه دریافت ایمیل در وردپرس

برای ارسال ایمیل تست، در فیلد To آدرس دریافت کننده ایمیل را ارسال کنید تا ایمیل از طریق SMTP وردپرس برای اون ارسال بشه و سپس در فیلد Subject عنوان ایمیل خودتون را وارد کرده و در نهایت در فیلد Message متن ایمیل خودتون را وارد کرده و روی دکمه Send Test Email کلیک کنید.

در صورت صحیح بودن تنظیمات با پیغامی مشابه تصویر بالا مواجه خواهید شد.

نکته: دقت داشته باشید در فیلد Subject  به هبچ عنوان از کلماتی چون تست یا test استفاده نکنید چرا که به این صورت اسپم شناخته خواهند شد.

حالا از این پس هر ایمیلی که در وردپرس ارسال کنید از طریق SMTP و بدون هیچ گونه مشکلی ارسال خواهد شد و خیالتون هم از بابت دریافت ایمیل آسوده خواهد بود.

رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در لوکال هاست زمپ

یکی از مشکلاتی که کاربران در هنگام طراحی سایت دارند این است که هنگام استفاده از لوکال هاست امکان ارسال ایمیل را ندارند. بنابراین استفاده از این افزونه‌ها می‌تواند مشکل عدم ارسال ایمیل در لوکال هاست را برطرف کند تا سایت خود را به صورت کامل در لوکال هاست پیاده سازی کنند و در نهایت به هاست منتقل کنند. اما در برنامه لوکال هاست XAMPP مشکلی وجود دارد که با استفاده از این افزونه هم نمیتوان ایمیل ارسال کرد.

به دلیل اینکه در برنامه لوکال هاست زمپ از توابع خود php برای ارسال ایمیل استفاده می‌شود این توابع فقط و فقط در نسخه 32 بیتی ویندوز کار می‌کنند و امکان ارسال ایمیل در لوکال هاست را خواهید داشت. اما افرادی که از نسخه 64 بیتی ویندوز استفاده می‌کنند به این روش قادر به ارسال ایمیل در لوکال هاست نخواهند بود. بنابراین بهتر است از افزونه دیگری استفاده کنید که امکان ارسال ایمیل را به شما خواهد داد. افزونه‌ای که برای کلیه نسخه‌های ویندوز در لوکال هاست امکان ارسال ایمیل را خواهد داد با نام wp mail smtp در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است که برای استفاده از این افزونه میتونید از آموزش رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در لوکال هاست زمپ استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای اینکه امکان ارسال ایمیل را داشته باشید باید از حالت ارسال ایمیل با استفاده از API گوگل اقدام کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس و عدم ارسال ایمیل وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی در حین کار باهاش براتون به وجود اومد میتونید تا از بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.2/5 - (25 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۱۲۵ دیدگاه ها

    1. سلام و روز بخیر علی آقا
      بله خوشبختانه یکی از بزرگترین مزیت‌های وردپرس اینه که افزونه‌های مختلف برای انجام کاری وجود داره که بسته به امکانات هر یک از افزونه‌ها و نیاز سایتمون می تونیم از هرکدومشون نهایت استفاده را ببریم.
      حتما در آینده به معرفی سایر افزونه‌ها در همین زمینه هم می‌پردازم.
      موفق باشید 🙂

  1. سلام
    من از عین همین آموزش شما اکانت جیمیل خودم را وصل میکنیم ولی بازم ایمل های سفارش خرید و غیره اسپم میره مشکل از چی میتونه باشه؟
    ایا افزونه دیگه ای هست بهتر از این باشه یا راهی بدون افزونه هست؟

    1. سلام و روز بخیر، به این اکانتی که وصل کردید اگر دستی خودتون از جیمیل ارسال کنید به صندوق ورودی میره؟ ممکنه اکانت جیمیل به عنوان اسپمر شناسایی شده باشه، از یک اکانت دیگه استفاده کنید.

      1. سلام با چند اکانت استفاده کردم بازم ارسال نمیکنه.
        ایمیل ها سالم هستند و ایمیلی که ارسال میشه به پوشه ایندکس میره.

    1. سلام و وقت بخیر
      این خطا به دلیل SMTP/Mail server هست که برای این منظور باید با پشتیبان هاستینگ خودتون ارتباط برقرار کنید تا مشکل را بررسی و رفع کنند.
      موفق باشید

  2. سلام خسته نباشد ایمیل های من ارسال نمیشوند و مینویسه که شما ایمیل های زیادی فرستادین توانایی اضافه مردن مخاطب را ندارد

    1. سلام
      فرم تماس 7 قبلن ایمیل ارسال میکرد بعد از اینکه افزونه کش لایت اسپید را با افزونه secur word press نصب کردم. دیگه ایمیل ارسال نمی کنه.

    1. سلام و وقت بخیر، در اتصال به SMTP خطا رخ داده، از چه سرویسی استفاده می‌کنید؟ اگر ورود دو مرحله‌ای فعال هست غیرفعال کنید. همچنین در وارد کردن اطلاعات SMTP ایمیل هم دقت کنید که درست وارد شده باشند. برای راهنمایی بهتر توضیحات بیشتری ارائه دهید که چه کارهایی انجام دادید.

      1. با تشکر از پاسخ و توجه شما
        برای تست این افزونه ، جمیل جدید ساختم و نحوه ورود هم یک مرحله ای هست. یوزر نیم و پسورد هم کاملا درست وارد میکنم.
        با توجه به اینکه دارم رو local کار میکنم فایروال رو هم خاموش و کل eset Internet security رو غیر فعال کردم ولی باز نتیجه ای نداشت.مشخصات وارده هم عبارت است از:
        smtp.gmail.com
        465
        ssl
        SMTP Authentication هم فعال هست. بیش از 10 مرتبه چک کردم.
        من از Xampp 3.2.2 و ویندوز 8.1 64 بیت استفاده میکنم.
        ولی یک نکته دیگه هم هست در قسمت تنظیمات پیشرفته این افزونه یک قسمت برای Log فایل هست وقتی اونو هم فعال هست و بعد از رخ دادن خطای اتصال، فایل log ایجاد نمیشه و وقتی میخوام فایل log ببینم پیام میده
        Warning: fopen(E:\xampp\htdocs\wordpress\wp-content\plugins\easy-wp-smtp/): failed to open stream: No such file or directory in E:\xampp\htdocs\wordpress\wp-content\plugins\easy-wp-smtp\easy-wp-smtp-admin-menu.php on line 536
        Can’t open log file

  3. ببخشید فراموش کردم بگم که برای بررسی و اطمینان از عملکرد درست نت و تنظیمات ویندوز ، اطلاعات اتصال رو در قسمت اوت وارد کردم و به راحتی وصل شد. ممکنه اشکال از فعال نبودن قابلیت ارسال ایمیل در Xampp باشه؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      با این توضیحاتی که دادید ظاهر که مشکلی نداره و باید کار بکنه، احتمالا اشکال از همین جاست. یا اینکه سطح دسترسی فایل یا پوشه‌ای از افزونه حالا به هر دلیلی تغییر پیدا کرده. این دو مورد را بررسی کنید و نتیجه را اعلام کنید.

  4. در مورد xampp میشه راهنمایی کنید تنظیمات صحیح چیه و برای دسترسی به تنظیمات smtp در xampp کجارو باید چک کنم.

    1. وقت بخیر، لطفا از تاپیک زیر استفاده کنید. چند سالی هست زمپ استفاده نمی‌کنم اطلاعی ندارم. سیستم عامل منم ویندوز نیست که نصب کنم و بعد از تست راهنمایی کامل ارائه بدم. اگر با تاپیک زیر نتیجه‌ای گرفتید دوست داشتید همینجا نتیجه را اعلام کنید که بقیه دوستان هم بتونند استفاده کنند + اینکه آموزش را هم اپدیت کنیم.
      https://stackoverflow.com/questions/15965376/how-to-configure-xampp-to-send-mail-from-localhost
      موفق باشید 🙂

  5. من علت رو پیدا کردم و اینجا ذکر میکنم تا افراد دیگه سردرگمی من رو نداشته باشن.

    علت اینکه این افزونه قادر به برقرای ارتباط نیست برمیگرده به اینکه داره مستقیما از توابع php زمپ استفاده میکنه همونطور که در پایین میبینید خود زمپ مرتبا تاکید کرده که توابع ارسال ایمیل [mail function] این لوکال هاست فقط و فقط روی ویندوز های 32 بیتی کار میکنه.

    [mail function]
    ; For Win32 only.
    ; http://php.net/smtp
    SMTP=localhost
    ; http://php.net/smtp-port
    smtp_port=25

    ; For Win32 only.
    ; http://php.net/sendmail-from
    ;sendmail_from = [email protected]

    افرادی که قصد دارن از سرویس smtp جیمیل در Xampp و ویندوز 64 بیتی استفاده کنند باید از افزونه یا پلاگین wp mail smtp بهره ببرند چون از API های گوگل استفاده میکنه.
    لطفا این نکته مهم رو هم در توضیحات قید بفرمایید.
    موفق و پیروز باشید.

    1. سلام و وقت بخیر،
      تشکر از شما بابت اشتراک گذاری، در یک آموزش جدا معرفی شد و در همین آموزش هم توضیحات داده شد تا دوستان استفاده کنند.
      موفق باشید 🙂

  6. سلام و خسته نباشید من برای ارسال ایمیل هرکاری کردم این کار هم نشد ارور زیر را میدهد ممنون میشم راهنمایی کنید یا یک روشی چیزی معرفی کنید

    SMTP NOTICE: EOF caught while checking if connectedSMTP Error: Could not connect to SMTP host.SMTP Error: Could not connect to SMTP host.

  7. با سلام ارور زیرو میده .ممنون میشم راهنمایی کنید

    SMTP NOTICE: EOF caught while checking if connectedSMTP Error: Could not connect to SMTP host.SMTP Error: Could not connect to SMTP host.

    1. سلام و وقت بخیر، دو راهکار زیر را تست کرده و نتیجه را اعلام کنید.
      1. در صورتی که در سایت خودتون از SSL استفاده می‌کنید ابتدا از فیلد Type of Encription گزینه SSL را انتخاب کنید و سپس پورت را روی 465 قرار دهید.
      2. گزینه Type of Encription را روی حالت TLS قرار داده و از پورت 587 استفاده کنید.

  8. سلام نکته ای ک یادم رفت ذکر کنم اینه که من از xamp استفاده نمیکنم ارائه دهنده هاستم پارس پکه و از direct admin استفاده میشه

    1. آموزشی که معرفی شد برای لوکال هاست و هاست قابل استفاده هست و تفاوتی در این نیست که در چه محیطی استفاده می‌کنید. تنها فرقش در اون مرحله‌ای هست که آدرس سایت خودتون را وارد می‌کنید. اگر لوکال هاست بود باید در API گوگل آدرس لوکال هاست و اگر سایت آنلاین بود آدرس دامنه خودتون را در تنظیمات API گوگل انتخاب کنید.

    2. من هم عینا این مشکل رو دارم و از هاست استفاده می کنم . چکار کردید مشکلتان بر طرف شد؟

  9. باسلام وقت بخیر. ببخشید یه مشکلی در ارسال ایمیل هام ایجاد شده. چهار تا جیمیل روی برنامه thanderbird دارم و برای تست عملکرد افزونه subscribe reloaded با سه تا از جیمیل ها در سایتم نظر میدادم و با جیمیل اصلی از وردپرس پاسخ نظرات رو ارسال میکردم. مشکل از جایی شروع شد که وقتی برای یکی از ایمیلهای نظر دهنده از وردپرس پاسخ به دیدگاه میدادم ایمیلی برام ارسال میشد که Delivery Status Notification (Failure). تقریبا چهار یا پنج بار به دیدگاه پاسخ دادم و این پیغام خطا به همین تعداد در ایمیلم ارسال شد. بعد از اون دو پاسخ به سایر دیدگاه ها دادم و مشکلی نبود ولی بعد از این پاسخ ها پیامی در ایمیل اصلیم اومد که : “شما به حداکثر محدودیت مجاز برای ارسال رایانامه رسیده‌اید. پیام‌تان ارسال نشد.” . سوالم اینه که مگه محدودیت ارسال جیمیل 500 تا در 24 ساعت نیست؟ چرا این پیام برام ارسال شده و دیگه به هیچ ایمیلی نمیتونم پیام بفرستم! این رو هم اضافه کنم که از wp mail smtp در وردپرس استفاده میکنم و سرور رو هم روی جیمیل تنظیم کردم. ممنون میشم راهنمایی کنید. باتشکر.

    1. سلام، فکر می‌کنم این مشکل بخاطر این هست که روی نظرات محدودیت اعمال شده. برای اطمینان توی یکی از نظرات دیگه هم همین کار رو چند بار تکرار کنید.

  10. انجام دادم ولی رفع نشد. وقتی با یک ایمیل دیگه در سایت نظر میدم دو تا ایمیل در میل اصلی میرسه که یکیشون اطلاع میده نظری منتظر تایید هست و دومی میگه: “شما به حداکثر محدودیت مجاز برای ارسال رایانامه رسیده‌اید. پیام‌تان ارسال نشد. نویسنده ….. آی پی …..”
    فکر کنم دلیلش همون ایمیلی باشه که در راهنمای گوگل گفته شده اگه اسپم شده باشه یا مشکلی داشته باشه و چند بار بهش میل بزنید و سرور نتونه میل رو بهش برسونه (و خطای Delivery Status Notification (Failure) پنج شش بار برام ارسال شد) ایمیل ارسال کننده هم برای مدتی خروجیش مسدود میشه.
    از خود thanderbird به هر جیمیلی پیام بدم این پیغام رو میده. میگه سهمیه تموم شده.
    An Outgoing server (SMTP) error occurred while sending mail. The server responded: 5.4.5 Daily user sending quota exceeded. e12-v6sm2658275wrt.29 – gsmtp.

  11. سلام اگه بخوایم کاری کنیم که کاربر واسه ثبت نام در سایت ورد پرسی ما ، از طرف سایت ما ایمیل تایید براشون ارسال نشه و کاربر بدون نیاز به ورود به ایمیلشون و تایید زدن ، اکانتش فعال بشه !
    من میخوام این قضیه غیر فعال بشه . یعنی حتی شده یه ایمیل فیک که هم بده در جا توی سایتم فعال بشه و بتونه وارد بشه به سایتم.
    میشه بگین چجوری میتونم این کارو بکنم؟

    1. سلام، روند ثبت نام در وردپرس به این شکل هست که روی لینک تاییدیه که به ایمیل میره اگه کلیک بشه کاربر میتونه با کلیک روی لینک علاوه بر تایید ایمیلش رمزشو هم انتخاب بکنه. حالا اگه تو سایت شما هم همینطوره و بر اساس قالب یا افزونه‌های عضویت که دارید تغییری در این روند نیست کافیه امکان انتخاب رمز موقع ثبت نام رو به کاربر بدین که برای این کار میتونید از افزونه زیر استفاده کنید.
      https://wordpress.org/plugins/theme-my-login/

      1. یعنی عضویت کاربر جدید به این شکل باشه که یه ایمیل و یه نام کاربری و یه رمز بده ، و همین !
        و دیگه نیاز نباشه بره توی ایمیلش و لینک تایید رو بزنه ؟
        اگه اینجوری باهش که من همین رویه رو میخوام .. همین افزونه کارم رو راه میندازه ؟

        1. بله همینطوره، البته بستگی به افزونه‌ها و نقش کاربری که دارید هم میتونه داشته باشه. تست کنید ببین کارتون رو راه میندازه یا نه.

          1. عالی بود. ممنون از راهنمایی شما و پشتیبانی سریع شما.
            واقعا همون چیزی بود که میخواستم و خیلی وقت بود دنبالش بودم.
            دست شما و این پشتیبانی و این سایت میزبان فا درد نکنه .

  12. جسارتا مسخرست!
    هاست های شما مشکل دارد. هاست باید به صورت پیش فرض تابع mail را پشتیبانی کند تا نیاز به این مسخره بازی ها نباشد. بیخودی افزونه زیاد می کنید در وردپرس!

    1. سلام،
      جسارتا این مشکل چیزی نیست که محدود به یک شرکت هاست یا سرور خاصی باشه. آی‌پی ارسال کننده ایمیل ممکنه به هر دلیلی به عنوان اسپم شناخته بشه یا اینکه کلا بخاطر ایجاد مشکل ایمیلی ازش ارسال نشه. اگر در سطح جهانی هم جستجو کنید، کلی آموزش مشابه همین در سایت‌های خارجی وجود داره که از این راهکار به عنوان یک راه در رو استفاده میشه و بعد از رفع مشکل از سمت سرور مجددا میشه با تابع mail ایمیل‌ها رو ارسال کرد.

  13. ما روزانه بین ٣٠ تا ایمیل ارسال میکنیم از سایتمون. مشکلی که وجود داره اینه که گاهی پیام میاد که چون ۵ تا ایمیل شما not deliver شده ٢۴ ساعت ایمیلمون غیر فعال میشه. اما نکته جالب اینه که ما به ادرسهای جدید ایمیل نمیزنیم که ناشناس باشن با ادرسهایی کار داریم که بصورت مرتب ایمیل میزنیم اما گاهی این مشکل پیش میاد
    قبلنا این مشکل یکی دو ماه یبار پیش میومد اما الانا زیاد شده. هر سه روز تکرار میشه. شما ایا بصورت کار قراردادی میتونید مشکل سایت ما رو رفع کنید؟ چطور تماس بگیرم با شما؟

  14. سلام و عرض ادب، دریافت و ارسال ایمیل از سایت ما به خوبی انجام میشه، بعد از ثبت سفارش ایمیلی که به سایت میاد کاملا خوانا هستش ولی ایمیلی که به صورت اتوماتیک به مشتری ارسال میشه ایراد داره، یعنی فاکتور مشتری و ایمیلی که به صورت دستی بعد از تکمیل شدن سفارش ارسال میشه ایراد داره، ایمیل به صورت کدهای مبهم هستش و نوشته های فارسی به شکل اشکال عجیب غریب هستند، این مشکل بعد از آپدیت افزونه به وجود اومد و بعد از گذشت دو ماه و آپدیت جدید برطرف نشد، لطفا راهنمایی بفرمایید، با تشکر

    1. سلام، برای اینکه موقتا مشکلتون برطرف بشه افزونه رو به نسخه قبلی برگردونید و تو صفحه افزونه هم گزارش رو ارسال کنید که بررسی کنن.

      1. سلام و عرض ادب، برای اینکه افزونه رو به نسخه قبل برگردونم، آیا صلاح میدونید از افزونه wp-rollback استفاده کنم؟؟ ممنون و تشکر

      1. ممنون اونم تست کردم ولی نشد متاسفانه مشکل من اینکه موقع ثبت نام ایمیل نمیره ولی موقع بازگردانی رمز عبور و سایر موارد ایمیل میره فقط موقع ثبت نام ایمیل تایید نمیره چیکار باید بکنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. ممنون از پاسخگوییتون راهی هستش که کلا ارسال ایمیل رو قطع کنم؟ میخوام موقع ثبت نام ایمیل فعال سازی ارسال نشه کلا راه هست برای این کار؟

            1. برای این کار باید متناسب با کدنویسی که روی سایت شما انجام گرفته(استفاده از افزونه یا استفاده از قابلیت پوسته) کار غیرفعال سازی رو انجام بدین. از یک کدنویس کمک بگیرید که سایتتون رو بررسی و موارد رو براتون انجام بدن.

  15. سلام ببخشید برای اتصال به smtp بنده با ارور “”عدم ارتباط با پورت 465″” رو به رو میشوم. به هاست هم اطلاع دادم گفتند که پورت ها بازه و مشکلی نیست. به نظرتون باید چکار کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      از روش دوم و پورت 578 هم تست کنید.
      فقط دقت کنید بر اساس آموزش تنظیمات رمزنگاری رو هم عوض کنید.

  16. سلام
    مدتی هست که وقتی مشتری محصول دانلودی را میخرد، لینک دانلود به ایمیل خریدار ارسال نمی شود و همچنین ایمیل آگاه سازی به من که صاحب سایت هستم. تنظیمات وکامرس دست نخورده و چیزی کم و زیاد نشده. با هاست تیکت زدم که گفتند باید از این آموزش استفاده کنم و نیاز به نصب افزونه هست.
    الان یک وب سایت دیگه هم که روی همین سرور میزبانی می شود بدون پلاگین و با همان وکامرس به صورت طبیعی لینک ها به ایمیل خریدار ارسال می شوند و مشکلی ندارد. سوال این هست که چه عاملی باعث شده که ارسال ایمیل در این وب سایت قطع شود؟ و چه کاری باید کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      در صورتی که توابع ایمیل روی سرور فعال هست با نصب یکی از دو افزونه ای که معرفی کردیم مشکل اسپم شدن ایمیل هاتون حل میشه.
      اما اگر مشکلی در توابع ایمیل باشه باید از سمت میزبانی وب موضوع پیگیری بشه.

  17. ببخشید توی افزونه edd فروشگاه فایل ایمیل رسید خرید ارسال نمیشه چکار کنم

  18. سلام و خسته نباشید وقتی این ارور را میدهد چکار باید بکنم ؟ :

    ایمیل نمی‌تواند فرستاده شود.
    دلیل ممکن: میزبان شما ممکن است تابع mail() را از کار انداخته باشد.

    رمز ورود به اکانتم را فراموش کردم و میخوام ریکاوری کنم نمیشه !!

    1. سلام وقت بخیر؛
      باید توابع مورد نیازتون رو با بخش پشتیبانی هاستتون مطرح کنید در برخی موارد توابع محدود میشن.
      در خصوص بازیابی رمز ورود به اکانت، منظورتون رمز ناحیه کاربریتون هستش؟
      اگر روی وب سایت ما اکانتی دارید و رمزش رو فرمواش کردید می تونید ایمیلتون رو برای بخش چت انلاین ارسال و درخواست بازیابی رمز بدید.
      رمز عبور براتون ارسال میشه.

      1. نه مشکل من راجب همون ورد پرس بود نه سایت شما
        من هاست ام لوکاله الان چکار کنم

        1. بله متوجه شدم. به صورت پیشفرض روی لوکال هاست امکان رد و بد کردن ایمیل ندارید . ولی می تونید از افزونه wp mail smtp by wpforms که داخل همین مقاله اموزش داده شده کمک بگیرید و داخل تنظیمات گزینه “جیمیل” رو به عنوان ارسال کننده ایمیل انتخاب کنید.
          برای بازیابی رمز وردپرس می تونید از طریق phpmyadmin هم اقدام کنید. با لینک اموزش زیر، می تونید یک رمز جدید ست کنید و وارد وردپرس بشید. 🙂
          آموزش تغییر رمزعبور و نام کاربری وردپرس از طریق دیتابیس هاست

          1. رمز رو تغییر دارم ولی توی لاگین که وارد میکنم یه ذره لود میکنه بعد اتفاقی نمیوفته نه میگه رمز اشتباهه نه وارد میشه 🙁

            1. سلام روزبخیر؛
              دقیقا ایمیل تعریف شده روی هاستتون و رمز رو وارد می کنید؟
              روی دکمه تست کلیک میکنید جه اروری میبینید؟

  19. سلام من تمام تنظیمات رو انجام دادم ولی این خطا رو داد
    مثل مشکل اقا مسعود
    روی هاستم شرکت *** چه کار باید بکنم.چندین بار چک کردم.ایمیل های دیگه هم زدم نشد.
    به کمک نیازمندم.لطفا کمک کنید.
    SMTP NOTICE: EOF caught while checking if connectedSMTP Error: Could not connect to SMTP host.SMTP connect() failed.

    1. سلام واحترام؛
      اگر از لوکال هاست استفاده می کنید در نظر بگیرید این توابع در سیستم 32 بیتی ویندوز کارایی دارن اما در نسخه 64 بیتی خیر و باید از افزونه استفاده کرد.
      اما در سرویس های میزبانی وب باید توابع ایمیل توسط شرکت میزبانتون بررسی بشه.

  20. سلام به شما
    مشکل من اینه که وقتی کاربر درخواست ارسال لینک بازیابی رمز عبور ووکامرس رو می‌ده ایمیل ارسال نمی‌شه
    در حالی که ایمیل تایید ثبت نام به سادگی از همین هاست ارسال می‌شه
    دلیلش چی می‌تونه باشه؟
    سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      پس مشکل از وب میل نمیتونه باشه. تنظیمات ارسال ایمیل در ووکامرس و فرم بازیابی رمز عبور رو هم یکبار بازبینی کنید.

      1. سلام.اقای صادقی یا خانوم اسماعیلی یا هر کسی که می تونه به من کمک کنه.ی مشکلی گیر کردم.از بس تکرار کردم مثل وسواسی ها افسردگی گرفتم.لطفا تو راهندازی به من کمک کنید.

        1. سلام روزبخیر؛
          مشکلتون رو مطرح کنید تا باهم چک کنیم.
          در صورت تمایل هم می تونید برای دریافت مشاوره با این شماره تماس بگیرید:
          02191001379

  21. سلام
    من از این افزونه ها استفاده کردم
    الان میخوام که افزونه کپچا cf7 استفاده کنم ولی در صفحه ای که فرم رو قرار دادم هیچ اثری از کپچا نیست
    تنظیمات خاصی داره ؟

    1. سلام و احترام؛
      بله اصولا دارای شورت کد هستن.
      در بخش افزونه ها، به زیر منوی افزونه های نصب شده برید.
      روبروی افزونه کپچا عبارت settings نوشته شده روش کلیک کنید تا به تنظیمات افزونه هدایت بشید و به شورت کدهاش یا اگر فرمی داره دسترسی پیدا کنید.

    1. سلام روزبخیر ؛
      همونطور که داخل مقاله هم ذکر شده این ها سرویس های واسط هستن و دو مزیت دارن:

      اطمینان از اینکه ایمیل‌های ارسالی به صندوق ورودی ارسال خواهند شد و هیچگاه به عنوان اسپم شناسایی نشده و در پوشه هرزنامه قرار نخواهند گرفت.
      استفاده مناسب از منابع هاست به دلیل اینکه ایمیل‌های ارسالی توسط تابع ایمیل php هاست ارسال نمیشوند که در این صورت درصد اینکه سایت شما به عنوان اسپم شناسایی بشه وجود نخواهد داشت و هم اینکه اگر سایت شما پربازدید باشه و روزانه ایمیل‌های زیادی در اون ارسال شود با محدودیت در ارسال ایمیل مواجه نخواهید شد.

  22. سلام وقت بخیر .
    سایت من یه مشکل داره که وقتی کسی فرمی را ارسال میکند به ایمیل من نمیره. دلیلش چی میتونه باشه؟؟
    البته رویه یک سایت دیگه امتحانش کردم جوابداد بلافاصله فرم رفت به ایمیلم.

    1. سلام و احترام؛
      در صورتی که تمام موارد ذکر شده در این مقاله رو بررسی کردید و نتیجه ای حاصل نشد موضوع رو با هاستینتون مطرح کنید و مطمئن بشید سرویس ایمیل هاستتون مشکلی نداشته باشه.

    1. سلام روزبخیرغ
      خیلی خوشحالیم که مشکلتون رفع شد و مقاله مفید بوده.
      موفق باشید.

  23. چگونه میتوان حمل و نقل یک کالا یا دسته بندی را در ووکامرس محدود به یک شهر کرد؟

  24. سلام در سایت های فروش فایل وقتی فایلی حذف مشه و فایل جدیدی به جای انها اپلود میشه سایت به مشکل برمیخوره و لینگ دانلود به ایمیل
    مشتری ارسال نمی شه و مشتری ها نمی توانند لینگ دانلود درایمیل خود مشاهده کنند لطفا راهنمایی کنید این مشکل را چگونه میتوانم رفع کنم

  25. سلام. قبلاً هر وقت کسی دیدگاهی در سایتم ارسال میکرد از طرف وردپرس یه ایمیل به آدرس جیمیلم که در پنل مدیریت سایت وارد کرده بودم ارسال میشد ولی حالا چند وقته که ایمیلی دریافت نمیکنم. بنظرتون مشکل از کجاست؟ راه حلش چیه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در بخش تنظیمات وردپرس به زیر منوی گفت و گو مراجعه کنید. در این بخش دو گزینه برای دریافت ایمیل پس از درج کامنت روی سایت ارائه شده.

  26. افزونه WP Mail SMTP Pro رو هم نصب کردم خطای زیر رو میده:
    این بدان معنی است که نامه الکترونیکی شما امکان ارسال ندارد.
    به طور معمول این خطا به یکی از دلایل زیر برمی گردد:
    – سرور وب شما اتصال را مسدود می کند.
    – میزبان شما در حال رد اتصال است.
    چه باید کرد؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما باید این موضوع را از طریق پشتیبانی هاستینگ وب سایت خود پیگیری نمایید و اطمینان حاصل کنید که امکان استفاده از این افزونه برای مدیریت ایمیل های خود را دارید.
      موفق و پیروز باشید

  27. سلام وقت بخیر. من از افزونه Easy WP SMTP استفاده می کنم. تست هم بدون مشکل انجام و ایمیل ارسال میشه. اما مثلا وقتی یک مشتری “فراموشی رمز” رو میزنه، ایمیلی براش ارسال نمیشه. با اینکه تو قست پیکربندی ووکامرس، تو قسمت تنظیمات ایمیل، تیک قسمت گزینه بازگردانی گذرواژه رو زدم.

    1. سلام و احترام؛
      بررسی کنید ارسال و دریافت ایمیل از سرویس میزبانی شما به خوبی انجام میشه؟ و اینکه برای ارسال ایمیل ها از چه پورتی استفاده میکنید.

  28. سلام ببخشید این کادر های “نکته” و “توجه” رو چطور توی متن قرارمیدید؟ افزونه ای داره؟

    1. سلام روزبخیر؛
      از افزونه خاصی برای این مورد استفاده نشده. این باکس ها از جمله قابلیت های ارائه شده قالب جنه هستند.

  29. سلام
    من تنظمات ایمیل رو انجام دادم و تست ایمیل هم انجام دادم و موفقیت آمیز بود. اما مشکلی که دارم اینه که برای جیمیل ایمیلی ارسال نمیشه اما برای بقیه انواع ایمیل، ارسال میشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      هنگام ارسال مستقیم ایمیل به سرویس دهنده جیمیل پیام ها برگشت میخوره؟ خطایی دریافت میشه؟

  30. ممنون از پاسخگویی شما
    بله ایمیل ارسالی یه جیمیل برگشت داده میشه و خطای زیر میاد:
    This message was created automatically by mail delivery software.
    550

    1. سلام روزبخیر هانیه عزیز؛
      شما با خطای 550 مواجه شدید. این خطا نشون میده احتمالا از سمت سرویس دهنده ای مثل جیمیل امکان دریافت ندارید… در چنین شرایطی ابتدا می بایست آیپی سرور رفع بلاک و سپس مدت زمانی را تا تراست شدن ایپی توسط سرویس دهنده جیمیل منتظر بمونید.

  31. سلام. آموزش عیب‌یابی ارسال ایمیل از هاست رو در سایت میزبان‌فا داریم؟
    من فرم تماس ایجاد کردم. ولی پیام‌های هاست به ایمیل من ارسال نمی‌شه. اخیراً اینطوری شده. قبلاً درست بود ولی.
    این رو چطور میشه برطرف کرد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      نه متاسفانه چنین آموزشی منتشر نکردیم اما بر اساس نوع افزونه فرم ساز می تونید یک بررسی داشته باشید و مقاله مرتبط با افزونتون رو مطالعه کنید ممکنه تنظیمات افزونه مشکلی داشته باشه همچنین وضعیت ارسال و دریافت ایمیل در هاست رو هم حتما چک کنید.

  32. سلام چند روز پیش وردپرسم رو به نسخه 5.7 بروزرسانی کردم بعد از اون موقع ارسال کامنت تو پست ها این ارور رو میده:
    Warning: escapeshellcmd() has been disabled for security reasons in /home/yoursite/public_html/wp-includes/PHPMailer/PHPMailer.php on line 1779
    کامنت ارسال میشه ولی به جای نمایش صفحه ای که کاربر توش بوده یه صفحه میاد که ارورها توش نوشته شده

    چون از هاست اشتراکی استفاده می کنم نمیشه escapeshellcmd رو فعال کنند و باید از سرور مجازی استفاده کنم که خب نیازی بهش ندارم.

  33. سلام

    در سایتی از افزونه‌ی «فرم تماس ۷» برای ارتباط با صاحبان سایت استفاده کردم. زمانی که کاربر می‌خواهد از طریق سایت به صاحبان سایت ایمیل بفرستد، بعد از زدن روی کلید ارسال با پیام زیر روبه‌رو می‌شود:

    پیام شما ارسال نشد! پیام شما به عنوان هرز‌نامه شناسایی شد.

    یعنی از طریق فرم تماس سایت نمی‌توان ایمیل ارسال کرد. می‌خواستم بدانم مشکل کجا است؟

    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر؛
      حتما بررسی بفرمایید که بخش میل هاستتون مشکلی نداشته باشه و همچنین آیپی سرور میزبان بلک نباشه.

  34. ممنون از پاسخ‌گویی شما

    من مشکلی با دریافت و ارسال ایمیل ندارم. یعنی ایمیل دامنه‌ی سایت به خوبی پیام ارسال و دریافت می‌کند.
    مشکل من با بخشی است که به وسیله‌ی افزونه‌ی فرم تماس ۷ در سایت ایجاد کردم. آن‌جا اگر پیامی به صورت ایمیل ارسال شود با پیام زیر روبه‌رو می‌شوم که:
    «پیام شما ارسال نشد! پیام شما به عنوان هرز‌نامه شناسایی شد.»

    مراحل زیر را انجام دادم اما هیچ‌کدام کمکی نکردند:
    ۱- همه‌ی افزونه‌ها به غیر از افزونه‌ی فرم تماس ۷ را غیر فعال کردم.
    ۲- قالب سایت را تغییر دادم.
    ۳- برسی تنظیمات افزونه‌ی فرم تماس ۷ برای اشکل احتمالی.
    ۴- سرویس دریافت و ارسال ایمیل هاست را برسی کردم.
    ۵- برسی کردن بخش «بلاک کننده آی پی» سی پنل (هیچ آی پی‌های بلاک نشده بود).
    ۶- تغییر آی پی دستگاه متصل به سایت.
    ۷- استفاده از سرویس اینترنتی به غیر از آن چه با آن به مشکل خوردم.

    نکته ای که شاید کمک کند موضوع روشن‌تر شود این است که وقتی سعی می‌کنم از طریق فرم تماس ۷ پیامی ارسال کنم، پس از زدن کلید ارسال، به انتهای آدرس صفحه‌ای که در آن هستم تکه‌ی پایین اضافه می‌شود.
    /#wpcf7-f61-p168-o1

  35. أقای محمدجواد یعقوبی با سلام
    می‌خواستم بدانم منظورتان این است که از فرم تماسی که در سایت ایجاد کردید نمی‌توانید ایمیل دریافت کنید؟ و آیا برای فرم تماس از افزونه‌ی «فرم تماس ۷» استفاده می‌کنید؟

  36. سلام وقت بخیر من وقتی ارسال ایمیل رو تست می کنم این ارور میاد
    در صورتی که قبلا درست کار میکرد به تازگی اینطوری شده بعد از اپدیت وردپرس مشکلش چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      این مورد رو حتما باید با میزبان وبسایتتون مطرح کنید تا وضعیت میل سرور رو بررسی کنند.

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از ابزار محبتتون. خوشحالیم که این آموزش مفید واقع شده.

  37. سلام وقت بخیر
    من از هر دو افزونه استفاده کردم,با هر دو ایمیل ارسال میشه,اما ایمیلی دریافت نمی کنم..این مشکل هم به یک باره بوجود اومده….میشه مشکل از سمت هاست باشه؟
    من هیچ گونه ایمیلی دریافت نمی کنم!

    1. سلام و احترام؛
      از بخش وب میل هاست مستقیما ایمیل های تست ارسال و از ایمیل دیگری عمل دریافت رو بررسی کنید اگر روال به درستی صورت نگرفت حتما موضوع رو با ارائه دهنده هاستینگ مطرح کنید.

  38. سلام من از افزونه edd برای فروشگاه سایتم استفاده میکنم
    ولی مدتیه رسید خرید رو ارسال نمیکه , نه برای مشتری نه خودم
    میدونید مشکل از کجاست ؟

  39. سلام وقتتون بخیر
    من سایتمو تازه راه اندازی کردم و قالب رو نصب کردم ولی بعد از یک روز وارد وردپرس نمیشه و میگه در این سایت خطایی رخ داده است لطفا صندوق مدیر سایت را بررسی کنید درحالی که هیچ ایمیلی ارسال نشده و نمیشه. تو my pho admin هم ایمیلم رو وارد کردم اما بازهم ایمیل نمیاد لطفا اگه امکان داره راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر؛
      موارد زیر را بررسی نمایید:
      به تازگی افزونه ای را نصب، حذف یا غیر فعال نموده اید؟
      قالب جدیدی نصب و راه اندازی شده است؟
      تغییر خاصی در کد نویسی ایجاد شده است؟
      از طریق سرویس FTP موردی آپلود یا بروز شده است؟
      در نهایت راهنمای زیر را برای رفع مشکل مطالعه نمایید:
      ارور سایت به مشکلات فنی دچار شده است

  40. من الان ایمیل آزمایشی رو دریافت میکنم ولی میخوام بدونم، چطور ایمیل تمپیلت بذارم و ازش استفاده کنم؟ مثلا وقتی کاربر بازیابی رمز از طریق ایمیل میزنه همچنان چیزی ارسال نمیشه الان.

  41. سلام و عرض ادب
    کد تایید به ایمیل کاربر نمیاد هنگام ثبت نام همه افزونه ها رو هم امتحان کردم ارور میدن
    هم از جیمیل استفاده کردم و هم از خود ایمیل هاست که ساخته بودم باید چکار کنم؟به هیچ روشی کد نمیاد
    احتمال داره بخاطر افزونه وردفرنس باشه؟ چون ایمیل میاد که همچنین کاربری با این مشخصات تلاش برای ورود داشته که بعید میدونم مال این هم باشه
    از هاست سی پنل استفاده میکنم

  42. سلام من از طریق پی اچ پی برای لوکال هاست xampp اوکی کردم و تست میکنم مینویسه ایمیل ارسال شد ولی توی ایمیلم میرم چیزی ارسال نشده به نظرتون مشکل از کجاست؟

    1. سلام و احترام؛
      در حالت پیش فرض شما امکان ایمیل رسانی در لوکال هاست رو ندارید مگر اینکه از طریق افزونه هایی مثل WP Mail SMTP by WPForms تنظیماتی اعمال کنید که ارسال کننده ایمیل شما مشخص باشه و به واسطه این افزونه ایمیل ارسال کنید.

  43. سلام وقت بخیر ببخشبد من موقعی که میخوام test email انجام بدم ارور “هنگام تلاش برای ارسال ایمیل آزمایشی خطای زیر رخ داده است:”
    You can use this section to send an email from your server using the above configured SMTP details to see if the email gets delivered.

    یادداشت: debug log for this test email will be automatically displayed right after you send it. Test email also ignores “Enable Domain Check” option.

    مشکل از کجا میتونه باشه؟

  44. سلام وقتتون بخیر. ببخشید مدتیه که ایمیل ثبت سفارش برای من ارسال نمیشه در صورتی که گزینه ایمیل فعال هست و کاربران سایتم هم مشکلی دارن مبنی بر این که وقتی فراموشی رمز عبور رو میزنن لینک تغییر رمز عبور براشون از طریق ایمیل ارسال نمیشه… میدونید مشکل از چی میتونه باشه و راهنمایی کنید؟ ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *