آموزش های وردپرس

آموزش غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین

فعالسازی گواهی ssl یکی از قابلیت هایی است که موجب ارتقاء سطح امنیتی هاست می شود. در نتیجه فعالسازی ssl در دایرکت ادمین نیز به افزایش امنیت وب سایت کمک شایانی خواهد کرد. به همین دلیل نیز وبمستران از این امکان به شکلی بهینه استفاده می کنند. اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که گاهاًً ممکن است به خاطر بروز اشکالاتی در ssl فعال یا نیاز به داشتن ssl تجاری مجبور شوید اقدام به غیرفعالسازی ssl خود نمایید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه غیر فعالسازی ssl در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. اگر از کنترل پنل سی پنل استفاده می کنید می بایست از آموزش فعالسازی SSL رایگان سی پنل و نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل در خصوص مدیریت ssl کمک بگیرید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

امکان غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین

یکی از اصلی ترین اقداماتی که باید به منظور افزایش امنیت وب سایت خود داشت، فعالسازی ssl برای وب سایت است. اما گاهی شما نیاز دارید که ssl فعال روی وب سایت خود را بنا به دلایل مختلفی غیرفعال نمایید. مثلا شاید شما تصمیم داشته باشید بعد از فعالسازی ssl رایگان اقدام به تغییر آن به یک ssl تجاری نمایید یا اینکه به طور کلی برای ssl فعال روی وب سایتتان مشکلی پیش آمده است و شما ترجیح می دهید با غیرفعالسازی و نصب دوباره آن این مشکل را رفع نمایید.

آموزش غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین

اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین را دارید و به دنبال آموزشی مناسب برای این کار هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا که در ادامه به شما خواهیم گفت که چه اقداماتی را داشته باشید تا بتوانید به سادگی و بدون هیچگونه مشکلی ssl فعال روی وب سایت خود را غیرفعال و حذف نمایید.

نحوه غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید که به تازگی دایرکت ادمین ساختار جدیدی از پنل مدیریتی خود را در اختیار عموم قرار داده است که برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ از این ساختار روی سرورهای خود استفاده کرده و برخی نیز هنوز از نسخه قبلی استفاده می کنند. به همین دلیل تصمیم داریم نحوه غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین جدید و قدیم را به شما آموزش دهیم. به منظور غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین قدیم باید مراحل زیر را یک به یک پشت سر بگذارید:

  1. در اولین گام از این فرآیند شما باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی هاست دایرکت ادمین خود شوید.
    آموزش ورود به دایرکت ادمین
  2. بعد از وارد شدن به دایرکت ادمین زمان آن می رسد که از طریق منو «Advanced Features» زیر منو «SSL Certificates» را انتخاب کنید.
    نحوه غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین
  3. در صفحه ای که به شما نشان داده می شود همانند تصویر زیر با کلیک روی بخش «here» می توانید وارد صفه تنظیمات ssl وب سایت خود شوید.
    آموزش غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین
  4. در صفحه مربوط به تنظیمات ssl شما باید تیک مربوط به گزینه «Secure SSL» را غیرفعال کرده و سپس روی دکمه «Save» کلیک کنید.
    امکان غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین

بدین ترتیب گواهی هاست شما غیر فعال می شود.

غیرفعال کردن ssl در دایرکت ادمین جدید

اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که با پنل مدیریتی جدید دایرکت ادمین کار می کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  1. در گام اول باید وارد پنل مدیریتی هاsت دایرکت ادمین خود شوید.
  2. سپس همانند تصویر زیر از منو «Account Manager» زیر منو «SSL Certificates» را انتخاب نمایید.
    چگونگی غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود باید همانند تصویر زیر روی دکمه «DISABLE SSL» کلیک نمایید.
    نحوه غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین

بدین ترتیب می توانید به راحتی SSL فعال روی وب سایت را از طریق پنل مدیریتی هاست خود غیرفعال کنید.

نکته مهم: در صورتی که تمایل داشتید مجددا گواهی ssl هاست خود را فعال نمایید می توانید از آموزش نصب ssl دایرکت ادمین کمک بگیرید.

غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین یکی از اقداماتی است که ممکن است شما بنا به دلایل مختلف به آن نیاز داشته باشید. این امر سبب می شود که در دنیای اینترنت به دنبال آموزش های مناسب برای یادگیری نحوه غیرفعال کردن ssl روی وب سایت خود باشید. خوشبختانه در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش کرده ایم نحوه غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب شما می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک اقدام به غیرفعال کردن ssl موجود فعال روی وب سایت خود نمایید.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

4/5 - (4 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام بنده از دایرکت ادمین ssl رو غیرفعال کردم حالا میخوام برم دوباره فعالش کنم این خطارو میده:Could not execute your request

    SSL is not enabled for this domain
    در ضمن خطای Nginx is functioning normally
    نمایش داده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *