آموزش های وردپرس

آموزش انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی زمانی رخ میده که کاربران سایت وردپرسی در ساب دامنه دارند اما شرایطی پیش میاد که به هر دلیلی تصمیم به انتقال وردپرس توی دامنه اصلی سایت می‌گیرند. این حالت معمولا بیشتر در سایت‌های شخصی پیش میاد که افراد دامنه اصلی رو با یک صفحه ساده HTML طراحی می‌کنند تا صرفا شبکه‌های اجتماعی و کمی توضیحات مختصر از خودشون داخل دامین اصلی بنویسند، اما در جایی که قصد دارند وردپرس رو داشته باشند روی ساب دامنه یا ساب فولدر راه اندازی می‌کنند. بعد از مدتی تصمیم می‌گیرند که دامنه اصلی رو با همین وردپرس بالا بیارن و جزییاتی که مربوط به درباره خودشون هست رو به همراه نمونه کارها و هر چیز دیگه در یک بخش به نمایش بگذارند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به نحوه انتقال وردپرس از ساب دامنه به دامنه اصلی بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید سایت وردپرسی خودتونو که روی ساب دامین هست به دامنه اصلی سایت منتقل کنید. پس اگر شما هم تصمیم دارید که همه جزییات سایت خودتون که پیش از این روی ساب دامنه بوده رو به دامنه اصلی منتقل کنید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

عملیات انتقال وردپرس از ساب دامنه به دامنه اصلی درست مشابه کارهایی که در آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل با هم مشاهده کردیم هست. با این تفاوت که در اینجا فقط با یک هاست روبه‌رو هستید. بنابراین میشه گفت کار انتقال وردپرس از یک هاست به هاست دیگر شامل موارد زیر خواهد بود.

  1. خروجی گرفتن از فایل‌های وردپرس
  2. انتقال فایل‌ها به روت هاست
  3. به‌روزرسانی و تصحیح آدرس دامنه به طوری که کلیه آدرس‌ها که روی ساب دامین بود به دامین اصلی تغییر دهید
  4. انتقال و ریدایرکت کاربران از ساب دامنه به دامنه اصلی(اختیاری)
پیش از انجام هر کاری برای انتقال وردپرس از ساب دامنه به دامنه اصلی اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس وردپرس و فایل‌های موجود در هاست خودتون بکنید تا در صورت بروز خطا و مشکل خاصی بتونید سریعا با جایگزین کردن نسخه پشتیبان مشکلات را برطرف کنید.

حالا که نسخه پشتیبان را از سایت و هاست خودتون تهیه کردید بعد از طی مراحل چهار گانه قادر هستید وردپرس خود را از ساب دامین به دامین اصلی منتقل کنید. دقت داشته باشید که کلیه این مراحل باید به دقت انجام گیرد.

گام اول: خروجی گرفتن و انتقال فایل‌های وردپرس

اولین کاری که باید انجام بدید تهیه یک فایل خروجی از فایل های موجود در file manager هاست است. پس برای تهیه خروجی از فایل‌های وردپرس لازمه ابتدا وارد هاست سی‌پنل یا دایرکت ادمین خودتون شده و یک نسخه خروجی از کلیه فایل‌های وردپرس با فرمت ZIP. تهیه کنید. بنابراین بعد از آدرس سایتتون از عبارت 2222: برای ورود به هاست دایرکت ادمین و از عبارت 2082: برای ورود به هاست سی پنل استفاده کنید. سپس در صفحه ورود به هاست فیلدهای نام کاربری و رمز عبور اطلاعاتی که هنگام خرید هاست در اختیار شما قرار گرفته را وارد کنید. سپس اگر هاست شما سی‌پنل هست مشابه تصویر زیر از بخش Files روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل در هاست سی‌پنل هدایت شوید.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

بعد از اینکه وارد صفحه مدیریت فایل ها در هاست شدید به مسیر public_html که مربوط به فایل های سایت شما میشه مراجعه کنید. توی این مسیر پوشه‌ای وجود داره که مربوط به ساب دامنه شما هست و فایل‌های وردپرس داخل این پوشه قرار دارند. اگر میدونید که فایل‌ها داخل کدوم پوشه هست مستقیما وارد پوشه مربوطه شده و سپس با انتخاب Select All کلیه فایل‌ها و پوشه‌های مربوط به وردپرس را انتخاب کنید. بعد از اینکه فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس انتخاب شدند روی آنها راست کلیک کنید و گزینه Compress را برای تهیه خروجی انتخاب کنید.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

بعد از کلیک روی گزینه Compress پنجره زیر برای شما نمایش داده میشه که در اون باید ابتدا فرمت فایل خروجی را در حالت ZIP انتخاب کنید و سپس در انتهای پنجره مسیر مورد نظر برای ذخیره فایل به همراه عنوان اون را وارد کنید.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

بنابراین فرمت فایل مورد نظر برای خروجی گرفتن را روی zip. قرار داده و سپس فایل خروجی را با نام دلخواه تعیین کنید. در نهایت روی دکمه Compress Files کلیک کرده و منتظر بمونید تا فایل خروجی بسته به میزان حجم داده‌های سایت تهیه بشه.

گام دوم: انتقال فایل‌های وردپرس به روت هاست

حالا بعد از اینکه فایل خروجی شما ایجاد شد روی فایل راست کلیک کرده و گزینه move رو انتخاب کنید. سپس مسیری که باید فایل رو انتقال بدید بهتون نشون داده میشه که با برداشتن اسم پوشه ساب دامنه میتونید اونو به public_html منتقل کنید.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

حالا روی فایل راست کلیک کرده و سپس گزینه extract کلیک کنید تا فایل‌ها از حالت فشرده استخراج شوند.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

تا اینجا ما فایل‌های وردپرس را به درستی و در مسیر public_html هاست جدید قرار دادیم و در مرحله بعد باید مسیردهی که مربوط به URL های وردپرس هست رو اصلاح کنیم.

گام سوم: به‌روزرسانی آدرس‌های دامنه در دیتابیس وردپرس

توی این مرحله باید لینک‌های سایت را تصحیح کنیم. چرا که کلیه لینک‌های وردپرس روی ساب دامنه قرار داره در صورتی که ما میخوایم همه چیز روی نام دامنه قرار بگیره.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

بنابراین وارد phpmyadmin هاست جدید شده و جدول wp-options برای دیتابیس مربوط به وردپرس را انتخاب کنید. البته این امکان وجود داره که به دلیل تغییر پیشوند جداول وردپرس که در حالت عادی روی _wp هستش این بخش با یک نام دیگه برای شما نشون داده بشه که در هر صورت بعد از پیشوند جدول عبارت options قرار خواهد داشت. بسته به نامی که انتخاب کردید به این تیبل مراجعه کرده و سپس در رکوردهای جدول که بهتون نمایش داده میشه رکوردهای siteurl و home را پیدا کنید و نام دامنه‌ی سایتتون رو داخلش جایگزین کنید.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

برای این کار کافیه روی دکمه Edit که مشابه تصویر فوق در بخش siteurl و home قرار داره کلیک کنید. سپس در صفحه ویرایش مشابه تصویر زیر آدرس دامنه را به جای آدرس ساب دامین وارد کنید. برای نمونه در این تصویر صفحه ویرایش siteurl را مشاهده میکنید که در ویرایش رکورد home نیز به همین شکل خواهد بود.

نحوه انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی

بعد از اینکه نام دامنه رو برای سایتتون تنظیم کردین باید لینک‌های داخلی وردپرس رو هم بروزرسانی کنید تا کلیه لینک‌های موجود در سایت بر اساس نام دامنه تنظیم شوند. برای این کار روی نام پایگاه داده ی سایت داخل phpmyadmin کلیک کنید، سپس سربرگ sql رو باز کنین و کد زیر رو داخلش تایپ کنید.

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, 'subdomain.domain.com', 'domain.com/');

به جای subdomain.domain.com در کد بالا نام ساب دامنه و به جای domain.com نام دامنه را در فیلد Run SQL query/queries on database قرار داده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید و منتظر بمونید تا عملیات به‌روزرسانی انجام بگیرد. بعد از این کار سایت شما با موفقیت در هاست و دامنه لود خواهد شد. حالا باید بررسی کنید و ببینید که آیا وردپرس روی دامنه اصلی به درستی بالا میاد یا خیر. اگر کلیه مراحل را به درستی طی کرده باشید وردپرس به درستی از ساب دامین به دامین اصلی منتقل شده است.

گام چهارم: ریدایرکت 301 وردپرس از ساب دامین به دامنه اصلی

انجام این کار کاملا اختیاری هست و به شرایط شما بستگی دارد. اگر در وردپرس خودتون لینک‌های زیادی دارید و همچنین در گوگل عملیات ایندکس تا حد خوبی پیش رفته حتما باید این کار را انجام بدین تا کلیه امتیاز برای دامنه جدید ثبت شود. اما اگر سایت قبلی هم به تازگی راه‌اندازی شده و اطلاعات زیادی در اون نیست نیازی به این کار نخواهید داشت. بنابراین باید امکان انتقال کامل سایت از ساب دامنه به دامنه به صورت ریدایرکت 301 در وردپرس انجام دهید.

مثل همیشه برای این کار استفاده از افزونه میتونه راحت‌ترین کار برای شما باشد. برای این کار کافیه از مقاله آموزش نحوه ریدایرکت لینک ها به یک دیگر در وردپرس استفاده کرده و کلیه صفحات سایت وردپرس خودتون را از ساب دامنه به صورت ریدایرکت 301 به دامنه منتقل کنید که هر گاه کاربری به صفحه‌ای در ساب دامنه مراجعه کرد به همان صفحه در دامنه انتقال یابد.

اما ماجرا صرفا به اینجا ختم نمیشه و باید کارهای معرفی سایت وردپرسی به گوگل را هم انجام بدین. در نهایت با انجام این کارها وردپرس به درستی از ساب دامین به دامین اصلی منتقل شده و حالا میتونید سایت خودتون را با آدرس جدید و دلخواه خودتون مدیریت کرده و توسعه دهید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید نسبت به انتقال سایت وردپرسی از ساب دامین به دامین اصلی اقدام کنید. در این مقاله ما کلیه مراحلی که برای انتقال وردپرس از ساب دامنه به دامنه اصلی بود را شرح دادیم. در آموزش‌های بعدی به نحوه تغییر آدرس دامنه در وردپرس هم خواهیم پرداخت. در صورتی که هر سوال یا مشکلی درباره این آموزش داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.1/5 - (14 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۶۲ دیدگاه ها

  1. با سلام وخسته نباشید
    من در پوشه public htmlهاستم یک پوشه با نام test ایجاد کردم و سایت را با قالبی جدید طراحی کردم تا پس از طراحی کامل صفحات و محتویات سایت با سایت اصلی جایگزین کنم.
    ایا این کار من انتقال سایت از ساب دامین به دامین اصلیه؟
    و اینکه میشه راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم؟ یعنی مثلا باید در public html همه ی فایل ها و فولدر ها رو پاک کنم و بعد فایل های داخل پوشه test رو کمپرس کنم و به public html انتقال بدم?
    با این کار جایگاه سایت در گوگل تغییر نمیکنه؟
    میشه راهنمایی کامل بفرمایید که چطور باید ریدایرکت از ادرس های قبلی بکنم
    با افزونه سئو یاست هم میشه ؟ و اینکه با گوگا وبمستر صفحاتی که پیدا نمیشه رو اونوقت ریدایرکت کنم؟

    1. سلام، این کار انتقال سایت از ساب فولدر به دامنه اصلی هست.
      1. بعد از اینکه طراحی سایت تموم شد وارد پیشخوان وردپرس بشید و به قسمت تنظیمات> عمومی برید. بعد آدرس‌های نشانی وردپرس و نشانی سایت رو که الان به شکل http://domain.com/test هست رو به http://domain.test تغییر بدین. دقت کنید که نباید کاراکتر / آخر آدرس وجود داشته باشه. بعد روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.
      2. به پوشه test که داخل هاست قرار داره مراجعه کنید، کلیه پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس رو انتخاب کنید و با استفاده از copy به public_html منتقل کنید.
      حالا کلیه صفحات رو بررسی کنید اگر مشکلی وجود نداشت میتونید پوشه test رو پاک کنید.

      اگه سایت تازه تاسیس هست خیر، چون ایندکس خاصی صورت نگرفته روی سایت. برای ریدایرکت هم میتونید از راهنمای آموزش نحوه ریدایرکت لینک ها به یک دیگر در وردپرس استفاده کنید.

  2. سلام من یکی از سایت‌هایی که طراحی کردم محدودیت فضا دارد و بیشتر از ۳۰۰ مگ در اختیار هم نیست و البته من از سایت بک آپ گرفتم!
    حالا سوال من از شما این است که می‌توانم فلدرهای مربوط به ودرپرس ساب دومین را Move کنم و به Public_html و سپس بقیه مراحل را انجام بدهم ؟یعنی در قسمت لینک کردن در SQL بنظرتون مشگلی پیش نمیاید؟

  3. سلام خسته نباشید. من به یه مشکلی برخورد کردم ممنون میشم راهنماییم کنید.
    من میخوام یه سایت اصلی رو روی ساب دامین خودم بیارم و اونجا تغییرات بدم و بعدا موازیش روی سایت اصلی کار کنم.
    دیتابیس سایت اصلی رو ایمپورت کردم روی دیتابیس خودم ولی حالا که میخوام به wp-admin ساب دامینم برم پیغام میده که دیتابیس شما بروز رسانی شده و نیازی به بروز رسانی نیست و بعد که ادامه رو میزنم میره تو سایت اصلی. در صورتی که من میخوام به داشبورد ساب دامینم وارد بشم و اونجا روش کار کنم…

    1. سلام و احترام؛
      با توجه به اینکه سایت اصلی و سایت موجود روی ساب دامین دو محتوای کاملا مجزا ب دیتابیس های جدا هستند باید برای هر کدوم دیتابیس جدایی ایجاد و اطلاعات مربوطه رو ایمپورت کنید.
      احتالا یک دیتابیس رو به دو وردپرستون معرفی کردید.

  4. سلام ممنونم از آموزش تون

    من سایتم به صورت Subdomain هست و میخوام بیارم به حالت دایرکتوری
    آیا باید همین وارد انجام بدم و یا موارد دیگری هم باید انجام بشه؟؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    سوال دیگم این هست که آیا Subdomain برای سئو مناسب تر است یا دایرکتوری؟؟؟؟

    باتشکر از شما.

    1. سلام روزبخیر؛
      ساب دامین و ساب فولدر فقط از لحاظ تکنیکی باهم متفاوت هستن باید بر اساس نیاز سایتتون انتخاب کنید.
      آدرس دهی ها داخل دیتابیستون باید اصلاح بشه.
      برای اینکه دقیق تر با تفاوت ساب دامین و ساب فولدر آشنا بشید و ببینید کدوم برای کارشما و سئو مناسب تره مقالات زیر رو مطالعه کنید:
      بخش ساخت ساب دامین برای سئو مفید است ؟ از مقاله نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل
      بخش استفاده از وردپرس در ساب دامنه یا پوشه از نظر سئو از مقاله آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین
      بخش سوالات متداول در خصوص ایجاد ساب دامنه در هاست از مقاله آموزش ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین

  5. سلام
    وقتتون بخیر
    من یه سایت وردپرسی داشتم که بصورت ساب دامین بود. بعد چند وقت یه دامنه و سرور جدا گرفتیم و میخوایم سایت وردپرسی که بصورت ساب دامین بود رو منتقل کنیم به این سرور و دامین جدید. طبق آموزش شما من پیش رفتم اما متاسفانه به نتیجه مطلوبی نرسیدم و هنوز لینک های سایت روی ساب دامین قبلی هست و وقتی روی یه پست یا هر لینکی که توی سایت هست کلیک میشه url سایت به ساب دامین دامنه قبلی منتقل میشه و از اونجا لود میکنه. میخواستم ببینم چیکار باید کنم؟
    به عنوان مثال ما یه سایت وردپرسی بنام sub.example.com داشتیم و حالا میخوام این سایت وردپرسی رو به یه سرور جدید و دامنه جدید مثلا example.com منتقل کنم. برای این انتقال چیکار باید کنم که هم آدرس لینک ها اصلاح بشه و هم مشکلی نداشته باشم. لازم به ذکر هست که اطلاعات فولدر سایت sub.example.com از سرور قبلی به فولدر public_html سرور جدید منتقل شده و همچنین دیتابیس هم از قبلی اکسپورت گرفته شده و در جدید ایمپورت شده و همچنین مراحلی که برای بروزرسانی لینک ها گفته بودید هم انجام شده. با این حال وقتی آدرس example.com زده میشه صفحه اصلی سایت وردپرسی بالا میاد و سایت تحت دامنه جدید نشون داده میشه اما وقتی روی لینک ها کلیک میشه به سایت قبلی که ساب دامین داشت میره و انگار داره از قبلی میخونه.

    امیدوارم تونسته باشم منظورم رو رسونده باشم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام دوست عزیز
      بیکی از موضوعاتی که در هنگام انتقال دامنه باید به آن دقت لازم را داشته باشید، به روزرسانی آدرس‌ های دامنه در دیتابیس وردپرس است. در همین راستا شما باید گام سوم همین مقاله را به صورت دقیق دنبال کنید تا اصلاح آدرس ها صورت گرفته و مشکل پیش آمده برطرف شود. در همین راستا نیز می توانید مقاله آموزش تغییر آدرس url های سایت وردپرسی پس از تغییر آدرس دامنه سایت را نیز مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  6. سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم اینه که سایتا وقتی فیلتر میشن از همین قابلیت ریدایرکت استفاده میکنن درسته؟

  7. سلام آقای صادقی وقت بخیر
    انتقال سایت از ساب فولدر به دامین اصلی هم طبق همین روش که گفتید است یا نه فرق میکند.
    این کد برای ساب فولدر هم همین است
    UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘subdomain.domain.com’, ‘domain.com/’);
    اگر تفاوتی دارد لطفا راهنمایی بفرمایید.
    از مقالات مفید وکاربردی شما تشکر میکنم

    1. سلام وقت بخیر جناب خرسند؛
      در هر نوع انتقال حتی نصب بسته های نصبی آسان یا اینستالرها، هرجایی که ادرس دهی ها تغییر کرده باشن باید در دیتابیس ایپدیت و ادرس جدید جایگزین ادرس قبلی بشه.

      1. تشکر از پاسخگویی شما خانم اسماعیلی
        من از مقاله بالا میتوانم برای انتقال سایت از ساب فولدر به دامین اصلی استفاده کنم؟
        تفاوتی با انتقال سایت از ساب دامین به دامین اصلی ندارد؟

  8. با سلام واحترام
    بنده سایتی دارم که بعد از گذشت چندین ماه به این نتیجه رسیدم که قالب آن نیاز های تجاری بنده را جواب گو نیست و بهمین دلیل ، یک قالب جدید خریدم . یک ساب دامین در دامین اصلی ایجاد کردم و قالب جدید را در ساب دامین نصب کردم و کلیه اطلاعات سایت را با برون ریزی در قالبی که در ساب دامین نصب کردم منتقل کردم .
    حالا تنظیمات قالبی که در ساب دامین نصب شده اتمام رسیده و می خواهم قالبی که در ساب دامین نصب شده را به سایت اصلی خودم تبدیل کنم و سایت موجود را به عنوان ساب دامین داشته باشم ( یعنی دقیقا نقش این دوتا قالب جابجا بشوند . قالب موجود برروی ساب دامین قرار بگیره و قالب جدید برروی دامنه اصلی قرار بگیره ) تا بعدا سر فرصت قالبی که قبلا برروی دامنه اصلی بود را روی کامپیوتر خودم منتقل کنم و از هاست پاک کنم. (یعنی نمی خواهم سایت موجود در اثر جابجای پاک بشه و یا در دسترس نباشه)
    مقاله آموزشی شما را خواندم ولی دوتا مشکل دارم
    1- در حال حاضر در phpmyadmin هاست جدول wp-options برای دیتابیس مربوط به وردپرس وجود خارجی نداره!!!
    2- روش اینکه سایت فعلی را چطور حفظ کنم و آن را به ساب دامین تبدیل کنم را نمی دانم
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      دو سوال مطرح می شود:
      1- آیا تمایل دارید قالب جدید با دامنه قبلی و اطلاعات قبلی در دسترس قرار گیرد؟
      2- تمایل دارید دیتای قبلی در دسترس قرار گیرد؟
      برای این منظور دو راهکار دارید:
      1- اگر دامنه مورد نظرتان برای نمایش سایت با قالب جدید به عنوان دامنه اصلی هاست تعریف شده می بایست کل اطلاعات را به پوشه public_html منتقل کنید، سپس کد اصلاح آدرس دهی را روی دیتابیس متصل به این سایت پیاده سازی کنید تا تمامی آدرس ها اصلاح شده و دامنه قبلی (آدرس ساب دامین) با دامنه اصلی جایگزین شوند.
      پس از آن دقت داشته باشید دیتای قبلی را به صورت فشرده به محل دلخواه خود منتقل نمایید. نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید این است که داده های تکراری به گوگل ارائه نکنید. ا توجه به اینکه داده ها رادرون ریزی کرده اید بهتر است محتوایی که با قالب قدیمی قرار است به ساب دامین منتقل گردد به صورت یک فایل فشرده نگهداری شود همچنین آدرس های این دیتابیس نیز باید اصلاح و به ادرس ساب دامین تغییر کند.
      توصیه می کنیم

  9. سلام . ممنون از مقاله خوبتون
    من این کار ها رو که گفتین دقیق انجام دادم
    وردپرس از ساب دامین به دامنه منتقل شد ولی الان کلا سایت به ساب دامین ریدایرکت میشه . مشکل از کجا میتونه باشه ؟

  10. سلام
    ممنون از آموزش عالی تون
    من قالب جدید رو در ساب دامین ایجاد و تغییراتش رو دادم، پست های بلاگ رو هم با استفاده از ایمپورت کردن از دامین اصلی ب ساب دامین انتقال دادم.
    حالا اگه ساب دامین رو انتقال بدم اطلاعات دامین اصلی کامل پاک میشه؟
    آخه چون تصاویر پست ها رو انتقال ندادم و لینکشون تو ساب دامین از دامین اصلی فراخوانی میشه

    1. سلام روزبخیر؛
      تمام محتویات سایت ها وردپرسی مثل تصاویر، افزونه ها ، قالب و… در مسیر wp-content/ که در دایرکتوری پابلیک هستش ذخیره میشه.
      داخل دایرکتوری uploads تصاویری که در رسانه وردپرس اپلود کردید قرار داره . حالا برای اینکه با مشکل آدرس دهی و ارور 404 مواجه نشدید دقیقا باید پس از تغییراتتون همین دایرکتوری با محتویاتش در مسیر وجود داشته باشه.

  11. سلام خسته نباشید ممنون بابت آموزش خوبتون، من از روش خودتون ساب دامین انتقال به ساب فولدر رو انجام دادم، صفحه اصلی لود میشه اما بقیه صفحات ارور 404 سایت اصلی رو میدن، مشکل از کجاست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      مراحل کامل انتقال دقیقا به همین صورت هستش منتهی تنها تفاوت در کلیه روش های انتقال بخش تصحیح ادرس ها هست.
      شما اگه تصمیم دارید وردپرس رو از ساب دامین به ساب فولدر منتقل کنید در جدول wp-option باید ادرس جدید یعنی آدرس ساب فولدر رو درج کنید.
      در phpmyadmin بخش sql هم باید یک کوئری بزنید و ادرس دهی ها رو تصحیح کنید اگه داخل این مرحله اشتباهی وجود داشته باشه با ارور 404 در صفحات مواجه میشید اما اینکه بعد اینکار برخی از صفحات تصحیح بشه و تنها چند مورد هنور با ادرس قدیمی فراخوانی بشه کاملا طبیعیه و در چنین حالاتی باید ادرس ها رو چک کنید و به صورت دستی اصلاحشون کنید.
      پیشنهاد میکنم یکبار دیگه این دو مرحله تصحیح آدرس رو انجام بدید و بعد از اون منوهای سایتتون رو بررسی کنید و اگر مشکلی در برخی ادرس ها بود اون ها رو به صورت دستی اصلاح کنید.

  12. سلام
    زمانی که اطلاعات انتقال میدم سایت بدرستی کار می کنه در ادرس جدید ولی زمانی که پوشه قدیمی که از اون سایت را جابه جا کردم پاک می کنم سایت بالا نمیاد باید چکار کرد؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      این نشون میده که اطلاعات سایتتون همچنان داره از دایرکتوری قبلی فراخوانی میشه. ادرس های سایتتون رو کامل بررسی کنید.
      مرحله سوم یعنی به‌روزرسانی آدرس‌های دامنه در دیتابیس وردپرس رو مجددا انجام بدید.

  13. با سلام با انتقال سایت به ساب فولدر چه بلایی سر سئو سایت میاد؟ منظورم بک لینک هاییه که قبلاً گرفتیم و…

  14. با سلام
    من میخواستم محتویات ساب فولدر را به ساب دامین جدید منتقل کنم.
    ممکنه راهنمایی کنید.
    در ضمن سایت ورد پرسی هستش.

    1. سلام روزبخیر؛
      تمام روش های انتقال دقیقا به همین شکلی هستش که در آموزش دیدید فقط در قسمت تصحیح آدرس ها، باید آدرس قدیمی رو ساب فولدر و ادرس جدید رو، ادرس ساب دامین در نظر بگیرید. اول از هر چیزی یک نسخه بکاپ تهیه کنید که اگر با مشکلی مواجه شدید قادر به ریستور باشید.
      1- از محتویات درون ساب فولدر بکاپ میگیریم. در واقع کل اطلاعات موجود در این پوشه رو انتخاب و روی دکمه compress کلیک میکنیم تا محتویات در قالب یک فایل زیپ فشرده باشن.
      2- از دیتابیس مربوط به این ساب فولدر هم باید یک نسخه بکاپ بگیریم که اصطلاحا به این کار اکسپورت دیتابیس میگیم می تونید از آموزش اکسپورت یا خروجی گرفتن از فایل sql. از طریق phpmyadmin در هاست‎ برای این کار کمک بگیرید.
      3- یک ساب دامین ایجاد کنید.
      4- حالا باید فایل زیپی که در مرحله اول ساختید رو به ساب دامین منتقل کنید. اون رو اکسترکت کنید.
      5- یک دیتابیس جدید برای وردپرسی که قراره روی ساب دامین باشه، بسازید.
      6- نسخه sql که در مرحله 2 ایجاد کردید رو درون دیتابیس جدید ایمپورت کنید.
      7- داخل دیتابیستون جدولی تحت عنوان wp-options وجود داره اون رو پیدا و سطرهای siteurl و home رو اطلاح کنید. در واقع باید ادرس ساب دامینتون اینجا درج بشه. (مقادیر موجود داخل فیلدها رو قبل از تغییر کپی کنید چون در مرحله 8 به عنوان آدرس قدیمی مورد نیازتون هستش.)
      8- اخرین و مهم ترین مرحله اصلاح آدرس ها هستش. از قطعه کدی که در همین آمورش برای اصلاح ادرس ها درج شده کمک بگیرید منتهی به جای آدرس قدیمی آدرس ساب فولدرتون و به جای آدرس جدید آدرس ساب دامین رو درج کنید.

  15. آموزش ها و مطالب میزبان فا همیشه کاربردی بوده و به ساده ترین روش ممکن توضیحات رو ارائه داده.
    خیلی ممنون از این سایت فوق العاده خوب

    1. سلام و احترام؛
      ممنون بابت انرژی مثبتی که منتقل می کنید.
      خوشحالیم مقاله مفید بوده.
      موفق باشید.

  16. درود بر شما
    من قصد دارم ساب دامین را به دامین اصلی منتقل کنم و اطلاعات آن را به عنوان آموزش در یک دسته‌بندی جداگانه و در یک برگه در سایت نمایش دهم. با توجه به اینکه از افزونه لرن‌پرس برای آن استفاده می‌کنم و در حال حاضر بخشی از اطلاعات دو سایت (اطلاعات ورود کاربران) به صورت مشترک از دیتابیس اصلی استفاده می‌شود چند پرسش دارم:
    1- دامنه اصلی به صورت مجزا و برای انتشار مقالات و آموزش‌های رایگان استفاده می‌شود و پیش از ساب دامنه فعالیت داشته، از نظر سئو و محتویات مشکلی برای آن پیش نمی‌آید؟
    2- آیا این کار از نظر سئو برای ساب دامنه مشکلی ایجاد نمی کند؟
    2- آیا در عملکرد سایت خللی وارد نمی شود؟
    3- آیا شما این کار را انجام می دهید؟

    با احترام
    کریمی

  17. سلام و عرض ادب
    به تازگی وقتی وارد آدرس ساب فولدر سایتم میشم mydomain.ir/shop
    به سایت اصلی سایتم یعنی mydomain.ir منتقل میشم.
    و این مشکل را نمیدانم از کجا و چگونه حل نمایم لطفا راهنمایی بفرمایید چه کاری باید انجام دهم ساب فولدر به سایت اصلی منتقل نشه.

    1. سلام روزبخیر؛
      باید کدهای ریدایرکت سایتتون رو بررسی کنید.
      آیا افزوه ای برای ریدایرکت نصب کردید؟ همچنین وضعیت فایل htaccess سایتتون رو هم چک کنید. هم چنین حتما باید در خصوص اصلاح آدرس دهی های سایت بعد انتقال اقدام بشه.

  18. با سلام و تشکر
    در صورتی که بخواهیم قالب وردپرسی را روی سایت دارای محتوا نصب کنیم، این روش می تواند مناسب باشد؟
    به عبارت دیگر: قالب جدید را روی ساب دامین نصب کنیم و بعد منتقل کنیم به دامنه اصلی.
    آیا آموزشی برای چنین کاری موجود است؟
    با تشکر از مقالات خوبتان

    1. سلام و احترام؛
      می تونید از کل سایتتون بکاپ بگیرید. نسخه آزمایشی از سایتتون رو ساب فولدر یا ساب دامن یا حتی لوکال هاست ایجاد کنید. قالب رو نصب و سپس تنظیمات مورد نظرتون رو اعمال کنید در صورتی که مشکلی در این راستا وجود نداشت و قالب با تمام افزونه هاتون سازگار بود می تونید بکاپ گرفته و به مسیر سایت اصلی منتقل کنید یا اینکه مستقیا روی سایت اصلی قالبو نصب کنید.
      قبل از تغییرات مستقیم حتما باید قالب تست بشه. آموزشی در این راستا ارائه نکردیم.

  19. سلام ممنون بابت مقاله خیلی خوبتون .
    من یک سوال متفاوت تری داشتم که هرچی گشتم متاسفانه جوابی پیدا نکردم.
    من قصد دارم یک ساب دامین ایجاد کنم ، اما می خوام کاربران سایت اصلی ام در ساب دامین هم وجود داشته داشته باشند . اصلا این کار شدنی هست؟

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. شما می توانید با استفاده از وردپرس شبکه که آموزش نحوه فعالسازی آن را نیز می توانید از طریق مقاله آموزش نصب وردپرس شبکه یا چند سایته مطالعه نمایید از یک دیتابیس برای وردپرس های خود استفاده نمایید. همچنین می توانید در صورت تمایل با یک برنامه نویس مشورت کرده و از ان طریق فرآیند مورد نظر خود را دنبال کنید.
      موفق و پیروز باشید

  20. سلام
    من در دامنه اصلی پرستاشاپ دارم چطور میتونم پرستاشاپ رو به ساب فولدر منتقل کنم و وردپرس رو در دامنه اصلی نصب کنم ؟ اکر این کار رو انجام بدم لایسنس هایی که برای دامنه در پرستاشاپ دارم نیاز به تغییر دامنه نخواهند داشت ؟

  21. با سلام
    بنده از قالب martfury برای یک سایت که ادان دامین هست استفاده می کنم. و اکنون احتیاج دارم که “دموی قالب” سایت را عوض کنم ولی متاسفانه با ایمپورت دموی جدید سایت تغییر ننمود از پشتیبان قالب سوال نمودم که روش زیر را پیشنهاد دادند:
    “توصیه ما این هست که ابتدا یک وردپرس در یک زیر پوشه در هاست خود ایجاد نمایید سپس دمو مورد نظر را درون ریزی کنید.سپس اطلاعات سایت اصلی را به دمو جدید درون ریزی کنید و در آخر با استفاده از افزونه duplicator بسته نصبی ایجاد نمایید و بسته را در آدرس اصلی سایت نصب کنید.”
    لطفا با توجه به اینکه سایت بنده خودش یک ادان دامین هست راهنماییم کنید و آیا راه حلی بهتر برای حل مشکل بنده وجود دارد.
    درضمن قصد دارم که سایتم را از ادان دامین به یک هاست جدید انتقال بدم این موضوع را هم در نظر بگیرید

    1. سلام و احترام؛
      بهترین راهکار طراحی سایت در بخش مجزایی هست سپس کل دموی طراحی و تکمیل شده رو جایگزین نمایید.
      بدین منظور مطابق با توصیه پشتیبان می توانید به کمک آموزش زیر یک وردپرس در ساب فولدر ایجاد نمایید:
      آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
      آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
      سپس دمو رو روی این وردپرس پیاده سازی کنید. در مرحله بعی به کمک آموزش زیر از محتوای سایت شامل داده های متنی برگه ها، نوشته ها، برچسب ها رو در وبسایت دوم درون ریزی کنید.
      آموزش درون ریزی و برون ریزی در وردپرس
      در نهایت به کمک آموزش زیر هم میتونید از این وردپرس یک بسته نصبی اسان ایجاد و در مسیر دلخواه پیاده سازی کنید:
      آموزش ساخت بسته نصب آسان در وردپرس

  22. سلام
    بنده سایت اصلیم به زبان فارسی است
    و میخوام از سایت اصلی کپی بگیریم
    و آن را در ساب دامین به زبان انگلیسی هم مدریت کنم

    در واقع میخوام هر دو وبسایت رو داشته باشم
    وبسایت اصلی در دامین اصلی
    وبسایت انگلیسی زبان در ساب دامین

    1. سلام و احترام؛
      می تونید از افزونه های دوزبانه کردن سایت مثل wpml کمک بگیرید و سایت ر چند زبانه کنید به این صورت دیگه نیاز به تعریف صفحات جداگانه در ساب دامین نیست.
      یا اگر تمایل دارید در ساب دامین سایت مجزایی به زبان انگلیسی بسازید باید در نظر بگیرید که از نظر گوگل این ها دو سایت مجزا از هم تلقی خواهند شد و روال به این صورته که شما باید یک وردپرس کاملا مجزا در ساب دامین ایجاد کنید و سپس محتوای دلخواه به زبان انگلیسی رو منتشر کنید. در خصوص نصب و راه اندازی وردپرس در ساب دامین دو آموزش خدمتتون ارسال میکنم بنبر کنترل پنل هاستتون با یکی از این آموزش ها اقدام بفرمایید:
      آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل
      نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین

  23. عرض ادب و احترام سوالی که برای من پیش امده این است که من یک سایت دارم mydomain.ir/NEW و می خواهم انتقال بدم روی mydomain.ir حالا باید قبل انتقال باید اطلاعات داخل mydomain.ir را پاک کنم یا نه
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا یک فول بکاپ از هاستتون تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل قادر به ریستور باشید.
      در مرحله اول تمامی داده های mydomain.ir را در پوشه به نام old قرار بدید.
      سپس دیتای mydomain.ir/new رو کامپرس کنید و این فایل کامپرس شده رو به مسیر اصلی یعنی public_html منتقل کنید. نهایتا این فایل رو اکسترکت کنید.
      حالا از طریق phpmyadmin به دیتابیس متصل به این وردپرس مراجعه کنید به دنبال جدول wp-options باشید و دو سطر siteurl و home را اصلاح و آدرس جدید را به جای آدرس ساب فولدر درج کنید. و قطعه کد اصلاح آدرس دهی که در مقاله ذکر شده رو اعمال کنید تا آدرس دهی ها اصلاح شوند. و در مرحله آخر تمامی لینک های سایت رو مورد بازبینی قرار بدید و بررسی کنید که ب درستی در دسترس قرار گرفته باشن. همچنین بررسی کنید که آدرس 404 نداشته باشید.
      UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, 'mydomain.ir/new', 'mydomain.ir/');

      در آخرین گام اگر همه مراحل به درستی انجام شده بود و وبسایت با محتوای جدید در دسترس قرار گرفت میتونید پوشه old موجود در مسیر ریشه رو حذف کنید.

      1. ممنون از اموزشتون اما مشکلی بعد از این پیش امد این ارور : ”جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده برای مدت کوتاهی در دسترس نیست. یک دقیقه دیگر مراجعه کنید” هست من هر چی دنبال فایل maintenance برای پاک کردن گشتم پیدا نشد و سایت الان در حالت تعمیر هست اگر راهنمایی بفرمایید ممنون

        1. وقت بخیر؛
          این یک فایل مخفی هستش و می بایست از بخش تنظیمات وردپرس نمایش فایل های مخفی رو در حالت فعال قرار بدید اما صرفا نیاز نیست که این فایل رو پاک کنید اگر حالت تعمیر و نگهداری در تنظیمات قالب در حالت فعال قرار داره اون رو غیرفعال کنید.

  24. سلام ببخشید لطفا افزونه ای که باهاش میشه سایت رو از حالت ساب دامنه به دامنه اصلی ریدایرکت کرد رو بهم بگید

    1. سلام و احترام؛
      میتونید از افزونه زیر کمک بگیرید:
      Simple Website Redirect

  25. سلام وقت بخیر ممنون از توضیحاتتون
    بعد از انجام این کار صفحه ورود به پیشخوان وردپرس با اررور با عرض پوزش، شما اجازهٔ دسترسی به این برگه را ندارید. مواجه شدم لطفا راهنمایی کنید

  26. سلام من یک سایتی را در آدرس demo.mysite.com ایجاد کردم و میخوام به دامنه اصلی یعنی mysite.com منتقل کنم.
    قبلا از مطالعه این پست من تغییر آدرس سایت رو در وردپرس انجام دادم و محتوای فولدر را به روت منتقل کردم اما صفحات طراحی شده برای باز نمیشد و ارور not found میداد

    مشکل از کجاست؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      پس از انتقال محتوا به مسیر دلخواه می بایست از طریق دیتابیس در خصوص اصلاح ادرس دهی ها نیز اقدام نمایید.

  27. با سلام
    من تمام مراحل اموزش شما رو رفتم، ولی پس از ورود به سایت برگه خانه و فروشگاه سایت دارای ارر ” برگه مورد نظر یافت نشد” می باشد. میخواستم راهنمایی کنید علت این خطا چی هست؟

    1. سلام و احترام؛
      پس از انتقال وبسایت از ساب دامین به دامنه اصلی می بایست بررسی نمایید که تمامی محتویات به درستی در مسیر مورد نظر قرار گرفته باشند. در گام دوم باید بررسی نمایید که آیا تمام صفحات به درستی بارگذاری می شوند یا خیر؟ در صورتی که برخی از صفحات یافت نشوند یا با ارورهایی مثل خطای 404 مواجه شوید به این معناسب که انتقال سایت از ساب دامین به دامنه اصلی به درستی وکامل صورت نگرفته است بر همین اساس مجددا مراحل انتقال را بازبینی نمایید و در آخر یکبار دیگر قطعه کد اصلاح آدرس دهی های سایت را روی دیتابیس خود اعمال کنید. در نهایت نیز با مراجعه به برگه های مذکور از صحت و سلامت و همچنین وجود این برگه ها مطمئن شوید. در ادامه پیوندهای یکتا سایت خود را تنظیم نمایید.

  28. خیلی خیلی عالی بود. هر بار که نیاز داشتم فقط به وبلاگ میزبان فا مراجعه کردم. تشکر از نویسنده عزیز 🙏😊

  29. سلام وقت بخیر، آیا امکان انتقال سایت از ساب دایرکتوری به ساب دایرکتوری در دامین دیگر وجود دارد؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بله امکان تغییر مسیر وجود دارد اما حتما باید تمام آدرس ها را مطابق با آموزش اصلاح کنید.

  30. با سلام و احترام
    واقعا لازم دونستم حداقل یک بار هم که شده ازتون تشکر کنم
    بابت محتوای آموزشی عمیقی که در سایت تهیه و ارائه میکنید
    شاید روزی نیست که بنده و بقیه دوستان در موضوعی به مشکل بر می‌خوریم و با جستجو به سایت شما مراجعه می‌کنیم و جواب می‌گیریم
    چه خدمتی از این بالاتر
    ممنون از همت، اراده، صبر و اشتراک دانشی که انجام می‌دهید

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از محبتی که به تیم تحریریه میزبان فا دارید. خرسندیم که اموزش های پایگاه دانش میزبان فا مورد پسند و کاربردی بوده است.

  31. با سلام و خیلی ممنون بابت مقالات به روز و کاملی که ارائه میدین ، خدا قوت …‌
    چند سوال ذهنم رو مشغول کرده که گاها بسیار مبتدی هستن با این وجود لطف میکنین پاسخ بدین
    ۱. با انتقال ساب دامین به دامین اصلی تمام اطلاعاتی که در دامین اصلی هست حذف میشه؟ منظورم افزونه ها ، قالب ،نظرات کاربران ، مطالب بلاگ و … (با توجه به اینکه پایگاه داده ساب و دامین اصلی متفاوتن)
    ۲. با انتقال ساب دامین به دامین اصلی ، افزونه ها و قالب و اطلاعات موجود دیگه در ساب دامین به دامین اصلی منتقل میشه؟!
    ۳. با انتقال ساب دامین به دامین اصلی، سئو ساب دامین به دامین اصلی قابل انتقاله؟ در این صورت ترافیک سایت دامین اصلی و ساب دامین به چه صورتی میشه؟ آیا سئو دامین اصلی کاملا از دست میره یا قابل انتقاله؟
    ۴. در حقیقت قصد دارم قالب و محوریت سایتم رو به طور کلی تغییر بدم که اگر رو دامنه اصلی نصب بشه باعث به هم ریختگی سایت میشه و نیاز مجدد به تولید محتوا سازگار هم هست ، با تحقیق متوجه شدم که استفاده از ساب دامین بهترین روشه تا هم محتوای ساب دامین تکمیل بشه و هم انتقال با راحتی صورت بگیره … به نظرتون این روش کارسازه ؟ یا روش های دیگه ای هم موجوده که اطلاعی ندارم ؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از توجه و محبتتون..
      1- اگر قبلا سایتی روی دامنه اصلی راه اندازی کردید حتما باید مدیریت بشه تا ناهمخوانی و پراکندگی داده پیش نیاد. اگر هدفتون تغییر قالب و ظاهر سایت بوده بهتره یه کپی از سایت اصلی در مسیری مجزا ایجاد کنید و بعد از اتمام طراحی و تغییرات، محتوا رو عینا به دامنه اصلی منتقل کنید اما در نظر داشته باشید اطلاعات روی هاست حذف نمیشه تا زمانی که خودتون اونها رو Delete کنید. زمانی که دیتابیس ها متفاوت هستن داده های جدید روی دیتابیس مربوط به همون وردپرس ذخیره میشه.
      2- بله
      3- شما دو راهکار دارید اول اینکه اگر سایتتون غیرفروشگاهیه یک نسخه کامل کپی از سایتتون رو به ساب دامین منتقل و قالب رو تغییر بدید و تغییرات مد نظرتون رو اعمال کنید و کلیه اطلاعات رو یکجا به دامنه اصلی منتقل کنید. راه دوم که کمی پیچیده تر هست اینه که قالب و سایت دلخواه رو روی ساب دامین پیاده سازی کنید، از نوشته ها و برگه ها و تمام محتوای سایت اصلی یک نسخه برون بری تهیه کنید سپس زمانی که ساب دامین رو به دامین اصلی منتقل کردید از قسمت درون ریزی محتوا رو ایمپورت کنید.

  32. سلام وقت بخیر من چجوری dns رو پیدا کنم و تا بتونم در ایرنیک ثبت کنم

    با phpmyadmin کار میکنم و لوکال هاست زمپ

    1. سلام و احترام؛
      چنانچه سایت خود را از لوکال هاست به هاست منتقل نمودید می بایست حتما dns های هاست را روی دامنه ست کنید. بدین منظور از مجموعه هاستینگ خود بخواهید دو dns مرتبط با هاست را برای شما ارسال کنند سپس به کمک آموزش زیر آنها را در پنل ایرنیک ست کنید.
      آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

  33. برای انتقال یک سایت از subfolder به یک هاست دیگه تقریبا مراحل مشابه هستش، وانحام شده و سایت هم بالا میاد
    اما وقتی می خوام وارد پنل وردپرس سایت جدید بشم مجدد ریدایرکت میشه به صفحه login همون subfolder
    مقادیر option در دیتابیس هم تغییر دادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *