آموزش های وردپرس

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

خُب بعد از اینکه ما سایت خودمون رو طراحی و پیاده سازی کردیم و بعد از مدت‌ها فعالیت در سایت و رشد و نمو دادن اون به دلیل افزایش بازدید، افزایش ترافیک، افزایش حجم داده‌های سایت و… نیازمند یک هاست جدیدتر و قدرتمندتر میشیم تا سایتمون رو روی اون راه‌اندازی کنیم. اما پیش میاد که به دلایلی که میتونه بیشتر بخاطر نپسندیدن کنترل پنل دایرکت ادمین باشه تصمیم میگیریم که اینبار هنگام خرید هاست جدید استفاده از هاست سی پنل را بخاطر محیط مناسب‌تر و رابط کاربری بهتر در اولویت قرار بدیم و تصمیم گرفتیم تا از کنترل پنل دایرکت ادمین مهاجرت کرده و هاستی با کنترل پنل سی پنل را برای میزبانی سایتمون استفاده کنیم. اینجاست که به دلیل تفاوت در نوع کنترل پنل ها مشکل برای ما پیش میاد و این امکان وجود نداره که بک‌اپ تهیه شده از سایتمون را به راحتی توی سی پنل ریستور کنیم. بنابراین لازم است تا اون رو به نوعی که با کنترل پنل جدید سازگار هست تبدیل کنیم که این کار وقتی جوابگو هستش که ما مدیر سرور باشیم و به خود سرور دسترسی داشته باشیم، اما در صورتی که ما یک کاربر هستیم و صرفا به هاست دسترسی داریم، بنابراین راهکار دوم به کمک ما میاد و می‌تونیم از طریق انتقال دستی وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل استفاده کنیم. پس تا اینجای کار متوجه شدید که در این آموزش مشابه آموزش‌های انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست سی پنل و دایرکت ادمین در اینجا هم قصد دارم تا با یک آموزش دیگه نحوه انتقال وردپرس از دایرکت ادمین به سی پنل رو به شما آموزش بدم تا خودتون به راحتی قادر به انتقال سایت به هاست جدیدتون باشید. پس تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

آموزش نحوه تهیه فول بکاپ از تمام اطلاعات هاست سی پنل

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به سی پنل

مشابه کاری که در انتقال وردپرس از سی پنل به دایرکت ادمین داشتیم در انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به سی پنل هم برای اینکه ما سایت فعلیمون رو بتونیم از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل منتقل کنیم نیاز به طی کردن 6 مرحله داریم که در اون ابتدا از فایل‌ها و دیتابیس موجود در دایرکت ادمین یک بک آپ تهیه کنیم و سپس با تعریف دیتابیس جدید و انتقال فایل‌ها به هاست سی پنل در نهایت سایت خودمون رو بالا بیاریم. پس مراحلی که در ادامه براتون تشریح میشه برای قرار دادن وردپرس بر روی هاست سی پنل هستش، و شما باید مراحل رو حتما به ترتیب و با دقت انجام بدید تا مشکلی در انتقال سایت پیش نیاد. توجه داشته باشید نام ها و مسیر هایی که در این آموزش استفاده می کنیم صرفا برای مثال هستند تا به راحتی برای افراد آماتور و تازه‌کار قابل درک و یادگیری باشه و صرفا جنبه ی آموزشی دارند و می بایست متناسب با سیستم و فایل های خودتون این مسیر ها و نام ها را پیدا کرده و یا اینکه اونها رو تغییر دهید. در حالت کلی شما به طی کردن مراحل زیر برای انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل احتیاج خواهید داشت که عبارتند از:

  1. تهیه بک آپ و فایل پشتیبان از فایل های وردپرس در هاست دایرکت ادمین
  2. خروجی گرفتن از دیتابیس وردپرس از طریق هاست دایرکت ادمین
  3. درون ریزی فایل ها در هاست سی پنل و استخراج آنها
  4. ساخت پایگاه داده جدید در دیتابیس هاست سی پنل و درون ریزی دیتابیس
  5. درون ریزی دیتابیس در هاست سی پنل
  6. متصل کردن دیتابیس به فایل‌های وردپرس از طریق ویرایش فایل wp-config

بعد از اینکه مراحل شش‌گانه بالا رو برای انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل به ترتیب هم و با موفقیت طی کردید کافیه تا چک کنید که خطایی در انجام انتقال رخ نداده باشد. قبل از انجام عمل انتقال دقت داشته باشید که هاست سی پنل که به تازگی اون رو خریداری کردید به دامنه شما متصل شده باشد. برای دامنه‌های محلی انجام عمل متصل شدن دامنه به هاست ممکنه تا 72 ساعت طول بکشه، بنابراین تا مطمئن نشدید جز اینکه از فایل‌های وردپرس و دیتابیس وردپرس از هاست دایرکت ادمین خروجی تهیه کنید کار دیگه ای انجام ندید. حالا که دامنه به درستی و بدون مشکل به هاست متصل شد میتونید عمل انتقال رو آغاز کنید. حالا در اینجا قبل از انتقال به نحوه تهیه فایل های مورد نیاز از هاست دایرکت ادمین میپردازم.

مرحله اول: خروجی گرفتن از فایل‌های وردپرس

اولین کاری که برای انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به سی پنل باید انجام بدید تهیه یک فایل خروجی از فایل های موجود در file manager هاست است، حالا برای تهیه خروجی از فایل‌های وردپرس لازمه تا ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین بشین، بنابراین بعد از ادرس سایتتون از عبارت 2222: استفاده کنید تا صفحه ورود به دایرکت ادمین به شما نشون داده بشه و در فیلدهای نام کاربری و رمز عبور اطلاعاتی که هنگام خرید هاست در اختیار شما قرار گرفته را وارد کنید. سپس مشابه تصویر زیر در بخش  Your Account روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه فایل های موجود در هاست هدایت شوید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از اینکه وارد صفحه مورد نظر شدید به مسیر public_html که مربوط به فایل های سایت شما میشه مراجعه کنید و سپس با انتخاب کلیه فایل های مربوط به وردپرس که در این دایرکتوری قرار داره روی دکمه Add to Clipboard که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید. بعد از اینکه فایل ها انتخاب شدند از انتهای همین صفحه که با عنوان Compress clipboard files to شروع شده ابتدا نام مورد نظر برای تهیه فایل خروجی را انتخاب کنید که در اینجا من اون رو با نام mizbanfa-backup تعیین می‌کنم، سپس فرمت فایل مورد نظر برای خروجی گرفتن را روی zip. قرار داده و در نهایت روی دکمه Create کلیک کنید و منتظر بمونید تا فایل خروجی شما بسته به میزان حجم داده‌های سایت تهیه بشه.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از اینکه فایل خروجی شما ایجاد شد اونو دانلود کنید و در سیستم خودتون ذخیره کنید. اگر حجم اون زیاد هست و اینترنت شما پاسخگوی این کار نیست میتونید تا با استفاده از وی‌پی‌اس اینکار رو انجام بدین تا سریع تر قادر به انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به سی پنل باشید.

مرحله دوم: خروجی گرفتن از دیتابیس وردپرس از طریق هاست دایرکت ادمین

بعد از اینکه از فایل های خودتون نسخه خروجی تهیه کردید لازمه تا از دیتابیس وردپرس هم یک نسخه بک آپ ایجاد کنید، بنابراین به صفحه اصلی دایرکت ادمین مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر در قسمت Advanced Features روی منوی phpmyadmin کلیک کنید، با کلیک روی این گزینه در صفحه جدید ممکنه تا از شما نام کاربری و رمز عبور بخواد که نام کاربری و رمز استفاده شده در صفحه ورود به هاست دایرکت ادمین همون مشخصاتی هستند که باید برای ورود به phpmyadmin باید از اونها استفاده کنید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از کلیک روی گزینه phpmyadmin مطابق تصویر زیر به صفحه ای هدایت خواهید شد که در اون از شما میخواهد تا نام کاربری و رمز ورود بهphpmyadmin را وارد کنید، بنابراین در پنجره ای که تحت مرورگر براتون باز میشه در فیلد User Name نام کاربری هاست دایرکت ادمین و در فیلد Password هم رمز عبور هاست دایرکت ادمین خودتون را که هنگام خرید هاست در اختیار شما قرار داده شده وارد کنید تا به محیط phpmyadmin  در هاست دایرکت ادمین وارد شوید.

ورود به phpmyadmin دایرکت ادمین

حالا که وارد صفحه phpmyadmin در هاست دایرکت ادمین شدید ابتدا از سمت چپ روی نام پایگاه داده ای که قصد دارید تا از اون خروجی تهیه کنید کلیک کنید سپس از سربرگ بالا گزینه Export را انتخاب کنید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر براتون باز بشه و در این صفحه کافیه تا از قسمت Format نوع اون رو بر روی SQL انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید. بسته به میزان حجم دیتابیس منتظر بمونید تا خروجی اون تهیه بشه و اونو دانلود و در سیستم خودتون ذخیره کنید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

خب دیگه تا اینجا کار ما با هاست دایرکت ادمین تموم شده و نیازی به هاست دایرکت ادمین نداریم و باقی مراحل انجام انتقال وردپرس از دایرکت ادمین در هاست سی پنل انجاک خواهد گرفت، حالا باید اقدام به تغییر DNS های دامنه به هاست جدید دایرکت ادمین کنیم و منتظر بمونیم تا دامنه ما به هاست دایرکت ادمین به درستی متصل بشه و بعد از اینکه متصل شد ادامه عملیات انتقال وردپرس از هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین رو طی کنیم.

مرحله سوم: انتقال فایل های وردپرس به هاست سی پنل

بعد از اینکه در مرحله اول از کلیه فایل‌های موجود در هاست دایرکت ادمین خروجی تهیه کرده و اونو ذخیره کردیم حالا در این مرحله باید فایل خروجی گرفته شده که با نام mizbanfa-backup.zip میباشد و شامل تمامی فایلهای موجود و مورد نیاز وردپرس میباشد را در هاست خریداری شده آپلود کنم. بنابراین وارد هاست سی پنل شده و گزینه File Manager که در کنترل پنل هاست میباشد را انتخاب میکنم.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

به مسیر Public_html مراجعه کرده و با انتخاب دکمه Upload که مشابه تصویر زیر اون رو مشاهده می کنید اقدام به آپلود فایل خروجی در هاست خودمون در مسیری که قصد داریم تا وردپرس را راه اندازی کنیم اقدام میکنیم.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

به کلیک روی دکمه Upload به صفحه جدیدی هدایت میشوید حالا در صفحه ی باز شده، از طریق دکمه ی select file می تونید فایل مورد نظرتونو که در مرحله اول از طریق هاست دایرکت ادمین یک خروجی از اون تهیه کردید انتخاب کنید تا آپلود بشه. و منتظر بمونید تا عملیات آپلود تا انتها پیش بره و به پایان برسه.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

حالا بعد از اتمام عملیات آپلود در همان مسیر فایل mizbanfa-backup.zip رو میبینید که با موفقیت به هاست شما اضافه شده است، باید انتخابش کنید و با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه extract فایل بک آپ رو از حالت فشرده خارج کنید. بعد از اینکه فایلتون رو از حالت فشرده خارج کردید میتونید فایل فشرده را از هاست پاک کنید تا فضای بیخودی تو هاستتون اشغال نشده باشه.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

مرحله چهارم: ساخت دیتابیس جدید در هاست سی پنل و import دیتابیس

در این مرحله لازمه تا در ابتدا یک پایگاه داده جدید در سی پنل ایجاد کنیم و سپس با درون ریزی پایگاه داده‌ای که در مرحله دوم از طریق هاست دایرکت ادمین از اون خروجی گرفتیم به این دیتابیس جدید import یا درون ریزی کنیم. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در سی پنل ابتدا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست سی پنل خودتون مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه MySQL database wizard کلیک کنید تا به صفحه ساخت دیتابیس جدید در هاست سی پنل هدایت شوید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از کلیک روی دکمه مورد نظر به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد که در اون میتونید نام پایگاه داده خودتون رو انتخاب کنید، بنابراین یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب کنید و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری پایگاه داده وردپرس و رمز پایگاه داده وردپرس شده و در نهایت دیتابیس خودتون رو بسازید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از اینکه نام پایگاه داده را انتخاب کردید با کلیک روی دکمه Next Step به مرحله بعد هدایت خواهید شد که در این مرحله به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می شوید که در اون میتونید تا نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده رو انتخاب کنید و در نهایت پایگاه داده خودتونو ایجاد کنید. با استفاده از دکمه Password Generator نیز قادر خواهید بود تا یک رمز قوی که سی پنل به صورت خودکار برای شما میسازه ایجاد کنید و از اون برای رمز پایگاه داده خودتون استفاده کنید. در این مرحله دقت کافی را داشته باشید که رمز رو در جایی مطمئن کپی کنید و اونو هیچوقت فراموش نکنید چرا که در آینده و در مراحل بعد به این رمز و نام‌های انتخاب شده احتیاج پیدا خواهید کرد.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

در نهایت پس از پر کردن کلیه فیلدهای نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده مطابق بالا به صفحه دیگری مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، در این مرحله تیک گزینه ی ALL PRIVILEGES رو بزنین و روی next step کلیک کنین تا ارتباط بین یوزر و پایگاه داده برقرار بشه و سطح دسترسی های یوزر هم تصحیح بشه.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

در نهایت بعد از فعال کردن تیک کلیه گزینه‌ها و با کلیک روی Next Step در این مرحله پایگاه داده به درستی ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اون به شما نمایش داده خواهد شد.

مرحله پنجم: درون ریزی دیتابیس در هاست سی پنل

بعد از اینکه پایگاه داده رو ساختید باید وارد phpmyadmin هاستتون در سی پنل بشید و فایل خروجی پایگاه داده‎ای که از طریق هاست دایرکت ادمین در مرحله دوم ازش خروجی گرفتید رو داخل این دیتابیس جدیدی که در مرحله چهارم از طریق هاست سی پنل ساختید import یا درون ریزی کنید. بنابراین به صفحه اصلی کنترل پنل در سی پنل مراجعه کنید و از قسمت databases گزینه‌ی phpmyadmin رو مشابه اونچه که در تصویر زیر میبینید انتخاب کنید. در این قسمت ممکنه تا بر اساس تنظیمات امنیتی اعمال شده توسط میزبان سایت از شما برای ورود به phpmyadmin نام کاربری و رمز عبور بخواهد که نام کاربری و رمز در این مرحله همون مشخصاتی هستند که برای ورود به سی پنل از اونها استفاده میکنید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بنابراین پس از ورود به phpmyadmin، پایگاه داده‌ی جدید رو که در هاست سی پنل در مرحله چهارم با همدیگه ساختیم را انتخاب کنید و روی دکمه import که در بالای صفحه قرار داره مشابه چیزی که در تصویر زیر میبینید کلیک کنید. سپس در صفحه ی import روی browse کلیک کرده و فایل .sql ذخیره شده رو که در مرحله دوم از طریق هاست دایرکت ادمین از اون یک خروجی تهیه کردیم و در سیستم خودمون ذخیره کردیم رو که در این مثال با نام mizbanfa.sql در کامپیوتر خودمون ذخیره کردیم رو انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه go که در انتهای صفحه قرار داره عملیات ایمپورت اطلاعات پایگاه داده رو انجام بدین تا در نهایت در باکسی که با رنگ سبز به شما نشون داده میشه پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل درون ریزی دیتابیس در هاست سی پنل رو مشاهده کنید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

توجه داشته باشید که در این مرحله باید با تمام دقت پیش برید چرا که اگر مشابه تصویر بالا شما چندین دیتابیس داشته باشید در صورتی که به اشتباه تو دیتابیس دیگه عملیات ایمپورت و درون ریزی انجام بگیره باعث ایجاد مشکل برای شما خواهد شد. در نهایت بعد از کلیک روی دکمه Go پیغام سبز رنگ مشابه تصویر زیر به شما نشون داده شده و تیبل‌های دیتابیس وردپرس رو مشاهده میکنید که مشابه تصویر زیر در سمت چپ زیر عنوان دیتابیس جدید که اون را در هاست سی پنل ساختیم اضافه شده‌اند.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از اینکه دیتابیس با موفقیت در پایگاه داده مورد نظر اضافه شد و خطایی در هنگام درون ریزی پایگاه داده به وجود نیومد حالا نوبت به ایجاد ارتباط دیتابیس با فایل‌های وردپرس میرسه که از طریق ویرایش فایل wp-config.php صورت میگیره، پس حالا به مرحله بعد مراجعه میکنیم.

مرحله ششم: متصل کردن دیتابیس به فایل های وردپرس با ویرایش wp-config.php

تا اینجای کار ما همه ی فایل ها و داده های سایتمونو آپلود کردیم و روی هاستمون قرار دادیم ولی این کار کافی نیست و باید ارتباط بین اطلاعات سایت و پایگاه داده رو برقرار کنیم تا سایت بتونه با ایجاد ارتباط بین پایگاه داده و فایل های مورد نیاز وردپرس به درستی لود شده و به ما نشون داده بشه. برای این کار نیاز داریم تا ابتدا وارد File Manager هاست سی پنل سایتمون بشیم، بنابراین به صفحه اصلی سی پنل مراجعه کرده و سپس از قسمت Files مشابه تصویر زیر روی دکمه File Manager کلیک کنید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از اینکه به محیط مدیریت فایل‌های هاست هدایت شدید حالا باید فایل wp-config.php رو ویرایش کنیم. بدین منظور وارد مسیری که فایلهای وردپرس را در مرحله سوم این آموزش آپلود کرده و سپس از حالت فشرده اون رو خارج کردید مراجعه و در نهایت فایلی که با نام wp-config.php قرار داره را انتخاب کرده و با راست کلیک کردن روی فایل مورد نظر مشابه تصویر زیر گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

بعد از اینکه صفحه ویرایش فایل wp-config.php براتون باز شد میبایست اطلاعات دیتابیس را که در مرحله چهارم در هاست سی پنل ساختید در این فایل وارد کنید. مشابه چیزی که در تصویر میبینید عمل کنید و اطلاعات دیتابیس را بر اساس توضیحات ارائه شده وارد کنید. این اطلاعات شامل نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده هستند که ارتباط بین دیتابیس و فایل های وردپرس از طریق این فایل ایجاد میشه.

آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل

DB_NAME: نام پایگاه داده جدید رو وارد کنید.

DB_USER: نام یوزر پایگاه داده جدید رو وارد کنید.

DB_PASSWORD: رمزعبور کاربر پایگاه داده جدید رو وارد کنید و در آخر با کلیک روی دکمه Save که در بالای صفحه قرار داره فایل رو ذخیره کنید. در این مرحله اصلاح ارتباط پایگاه داده ما هم تموم شده و به انتهای عملیات انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل رسیدیم و حالا کافیه تا آدرس سایت رو باز کنیم و ببینیم که مشکلی در روند انتقال وردپرس وجود داره یا خیر؛ اگر مراحل رو به ترتیب و به درستی طی کرده باشید سایت شما بدون هیچگونه مشکلی حالا داده‌ها رو از هاست سی پنل پردازش میکنه و شما موفق شدید تا سایتتون رو با موفقیت به هاست جدید منتقل کنید.

بررسی صحت انتقال

خُب حالا که کارهای لازم رو برای انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل به صورت مرحله به مرحله و بدون هیچ مشکلی انجام دادیم فقط باید سایتمونو چک کنیم تا ببینیم عمل انتقال به درستی صورت گرفته و سایت به روال سابق لود و بارگزاری میشه یا نه، پس حالا نام دامنه ی سایت رو داخل مرورگر اینترنتتون باز کنید، در این مرحله باید تمامی محتوای سایت و قالب وردپرستون به صورت کامل بارگزاری بشه تا مطمئن بشید مراحل فوق رو کامل و صحیح انجام داده اید، اگر احیانا استایل قالب هم لود نشد بدونید که یک جای کار میلنگه که باید برای رفع اون ببینید کدوم یکی از مراحل رو اشتباه انجام دادید. همچنین مسیر ادمین سایت یعنی domain.com/wp-admin رو هم تست کنید و جهت ورود به مدیریت وردپرس هم از همان نام کاربری و رمز عبور که قبلا داشتید استفاده کنید.

نحوه تهیه فول بک آپ از هاست سی پنل

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی سایت خودتون رو که در محیط کنترل پنل دایرکت ادمین تا به امروز داشتید با موفقیت به هاست جدید و پرقدرتی که خریداری کردید و از کنترل پنل سی پنل در اون استفاده شده منتقل کرده باشید. اگر هرگونه سوال و یا مشکلی در طی انجام انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به سی پنل داشتید از بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان وردپرسی باشم.
4.2/5 - (16 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۹ دیدگاه ها

  1. سلام من یه پنل کاربری تو ایران سرور ساختم. برام یه دامنه منتقل کردن. الان باید یه هاست هم بگیرم. شما با این سایت خوبتون میشه راهنمایی کنید منو؟ من خیلی وارد نیستم چیکار کنم.

    1. سلام و وقت بخیر،
      بعد از خرید دامنه یه هاست تهیه کنید و با اتصال به اون سایت خودتون را راه‌اندازی کنید. برای راهنمایی بیشتر مقاله آموزش راه‌اندازی سایت را مطالعه کنید تا با مباحث اصلی آشنا بشید و بعد هر سوالی براتون پیش اومد از همین طریق با ما در ارتباط بگذارید.
      موفق باشید

      1. سلام
        من تمامی این مراحل رو انجام دادم. حتی سه بار از اول انجام دادم و هر بار با خطای You don’t have permission to access [directory] on this server
        مواجه میشم. ارور ۴۰۳ میده.

        1. سلام و احترام؛
          حتما می بایست مجوزهای دسترسی خود را بررسی نمایید. ابتدا برای رفع ارور You don’t have permission to access حالت دیباگ وردپرس را فعال نموده و فایل Error Log را کاملا بررسی نمایید اصولا در این فایل سرنخ هایی از علل خطاها به دست می آید. در گام دوم مجوزهای دسترسی به فایل ها و پوشه ها را چک کنید. در این خصوص دو مقاله زیر را مطالعه نمایید:
          مجوزهای دسترسی فایل و دایرکتوری در هاست
          فعال کردن حالت دیباگ وردپرس

  2. سلام
    من کارهای بالا رو انجام دادم ولی سایت منتقل نمیشه
    پیغام میده شما قبلا وردپرس نصب کرده اید باید تعدادی از جدول های کهنه را از دیتا بیس حذف کنید.
    به این ربط نداره که تو دایرکت ادمین پوشه وردپرس داخل domains هست ولی در cpanel داخل public_html
    خیلی ممنون میشم کمکم کنید
    چند روزه هاست جدید خریدم ولی نمیتونم انتقال بدم

  3. سلام، خسته نباشید
    من علاوه بر هاست دامین رو هم تغییر دادم حالا مثلا وقتی میزنم newdomain.com/wp-admin تو مرورگر برام olddomain.com/wp-admin رو باز میکنه که اونم منقضی شده؛ میخواستم کمکم کنید تا آدرس ورود به وردپرس رو هم تغییر بدم.
    باتشکر

  4. سلام با تمام تعریفایی که از شما شنیدم.
    بنده یک هاست اشتراکی cpanel از شما خریدم. ویک دامنه ir رو با ssl روی اون تعریف کردم و فایلهای وردپرس رو هم ریختم و سایت رو راه انداختم.
    حالا نیاز به انتقال سایت اصلیم از دایرکت ادمین به اینجا و سیپنل دارم.
    فقط با این تفاوت که قراره دامنه سایت هم تغییر کنه…
    ازین قضیه و سئوی سایتم بسیار میترسم واسه همین صبر کردم تا نزدیک تعطیلات عید بشه و الان می خوام این کار رو بکنم.
    آیا خطرناکه؟
    بهترین راه چیه؟
    قبل خرید از پرسنلتون پرسیدم که اگه بنده اینجا خریدمو انجام بدم کارای انتقال رو برام انجام میدن و ایشون گفتن بله. حالا می خواستم یه خواهشی بکنم که شما این کارو برام انجام بدید. ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      در زمان انتقال مادامی که نیم سرورهای هاست قبلی رو دامنه ثبت هست سایت از سرور قبلی فراخوانی میشه و به محض اینکه نیم سرورهای هاست جدید روی دامنه ست و نشر بشه، سایت از سرور جدید فراخوانی میشه و به اینصورت امکان داون شدن سایت خیلی کمه.
      در خصوص تغییر دامنه حتما باید با احتیاط اقدام که اصلاح ادرس دهی ها به درستی صورت بگیره و هیچ ادرسی موجب مایش خطای 404 نشه.
      همچنین بعد از همه تغییرات و انجم ریدایرکت 301 جهت انتقال ارزش ادرس قبلی به ادرس جدید، باید این تغییرات از طریق سرچ کنسول به گوگل اطلاع داده بشه.

  5. یه چیز دیگه این که میشه ازین سایت اولم یه بکاپ کامل بگیرم و اون رو روی سی پنل پیاده کنم ولی قبلی رو پاک نکنم.
    و بعد توی کوگل کنسول دامنه جدید رو بدم. و وقتی همه کارها انجام شد قبلی رو پاک کنم؟

  6. سلام و خسته نباشید
    بنده سایتم در حال حاظر دایرکت ادمین میخوام انتقال بدم به میزبان فا که سی پنل هستش
    سایت به مشکل نمیخوره؟ افت نمیکنه؟
    بکم توضیح میدین که چه اتفاقاتی امکان داره بعد انتقال بیفته

    1. سلام روز بخیر
      مشکل خاصی در این خصوص نیست.
      ابتدا یک فول بکاپ از سایتتون گرفته میشه و منتقل میشه به هاست جدید.
      بعد نیم سرورهای دامنه تغییر میکنن و هر زمان نیم سرورها ست و نشر شدن سایت شما از روی هاست جدید در دسترس هستش.

  7. با سلام وممنون از آموزش خوبتون
    من طبق همین آموزش جلو رفتم اما وبسایتم بعد از انتقال به هاست جدید ارور 500 میده ممنون میشم کمکم کنید
    وبسایت روی هاست دایرکت ادمین بود که از کل محتویات هاست بک آپ گرفتم و توی هاست سی پنل جدید اکسترکت کردم. دیتابیس رو هم اکسپورت کردم که 70 مگی تقریبا شد. چون بیشتر از 50 مگ نمیشد آپلود کرد zip کردمش 13 مگ شد تقریبا و ایمپورت کردم که سبز شد یعنی به درستی آپلود شده. بعدش هم فایل wp-config رو ویرایش کردم و مشخصات دیتابیس جدیدی که ساختم رو وارد کردم. نیم سرورهای جدید رو هم روی دامنه قرار دادم. اما ارور 500 میده آدرس سایتو که وارد میکنم

  8. با عرض سلام و تشکر از مطلب بسیار عالیتون.
    بنده یکسال پیش سایتم به دلیل اتمام هاست غیرفعال شد. قبل از اتمام هاست مرحله یک رو انجام دادم ولی چون نمیدونستم مرحله دو رو انجام ندادم. آیا میتونم الان سایتم رو تو سی پنل راه اندازی کنم؟
    با تشکر فراوان.

    1. سلام و احترام؛
      یعنی فقط از اطلاعات روی دایرکتوری public_html بکاپ تهیه کردید. (این محتوا صرفا شامل قالب و افزونه های نصب شده، موارد آپلود شده، تصاویر و ویدیو ها و … هستش.) سایر موارد مثل برگه ها و نوشته ها، کامنت های سایتتون، آدرس دهی ها و تمام اطلاعات صفر و یک روی دیتابیس ذخیره میشه که ازون نسخه بکاپی تهیه نکردید پس علنا بخش بسیار مهمی از بیس سایتتون رو در دسترس ندارید.

  9. سلام وقتتون بخیر تمام آموزشهای بالارو به درستی انجام دادم ولی یه نکته که هست من هاست و دامنه رو کلا تغییر دادم و اطلاعات رو از هاست و دامنه قبلی به دامنه جدید میخوام انتقال بدم.برای این روش پیشنهاد شما چیه؟؟چون اینارو انجام دادم وقتی میرم رو سایر منو ها دوباره لینک میشه رو دامنه قبلی

  10. سلام ممنون از آموزش قدم به قدمی که درج کردید
    بین آموزش های موجود، آموزش های شما کامل هستند.
    ای کاش محدودیت های خاص در هاستینگ نداشتید حتما سایتهام رو به سرورهای شما منتقل میکردم!
    من همیشه از آموزش های کامل شما استفاده میکنم.
    موفق باشید 🙂

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از لطف و محبتی که به مجموعه میزبان فا دارید.
      ممکنه چند نمونه از محدودیت های مورد نظرتون رو بفرمایید؟ جهت بررسی به بخش فنی ارجاع داده میشه. البته اکثرا موارد امنیتی هستند.

  11. سلام
    انتقال هاست تاثیر منفی تو سئو نخواهد داشت ؟
    چون من تو هاست دایرکت ادمین آپی اختصاصی دارم و مسلما بعد از انتقال آی پی عوض خواهد شد و فکر می کنم تاثیر منفی بزاره رو سئو
    ممنونم میم راجب مشکلاتی که امکان داره بعد از انتقال هاست به وجود بیاد کمی توضیح بدین

  12. هنگام آپلود sql با این پیغام مواجه می شوم
    SQL query:


    — Table structure for table `wp_actionscheduler_actions`

    DROP TABLE IF EXISTS `wp_actionscheduler_actions`
    MySQL said: Documentation

    #1046 – No database selected

  13. سلام من در دایرکت ادمین ورد پرس رو نصب کردم و دیتابیس هم ساختم و تامرحله ی اخر رفتم ولی در ورود به پنل کاربری ورد پرس به مشکل خوردم و گفتم برام هاست رو ریست کردن و حالا هر چقدر در پابلیک اچ تی ام ال فایل زیپ ورد پرس رو اپلود میکنم پنل انتخاب زبان ورد پرس در سایتم باز نمیشود اتصال دامنه هم با دایرکت ادمین بهم نخورده فقط دستورات رو انجام نمیده ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می بایست فایلی که آپلود شده را اکسترکت نموده سپس آدرس دامنه را در مرورگر وارد کنید تا مراحل نصب وردپرس آغاز گردد.

  14. باسلام و خسته نباشید ، در مرحله دوم در مورد موضوع dns که تعریف شود چیزی ذکر نکردید میشه توضیح بدید ممنون

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص ست و نشر dns های هاست مطابق با راهنمای زیر عمل کنید:
      چنانه از دامنه ملی (ir.) استفاده می کنید
      آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

      چنانچه از دامنه بین المللی استفاده می کنید می توانید به کنترل پنل خود در مجموعه هاستینگی مراجعه نمایید که دامنه را از آنجا تهیه نموده اید سپس به بخش مدیریت دامنه مراجعه نموده و dns های هاست را روی دامنه ست و نشر کنید.
      آموزش زیر نیز مخصوص کاربران میزبان فا است:
      آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *