آموزش های وردپرس

آموزش انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر

انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر زمانی لازم میشه که کاربران قصد تغییر دامنه سایت خودشون رو دارند. گاها پیش میاد که به دلیل انتخاب عجولانه در نام دامنه، بعدها دامنه بهتری و برای راه اندازی سایت پیدا می‌کنید و همین مساله باعث میشه تصمیم به تغییر آدرس در وردپرس بگیرید. بنابراین لازمه تا سایت فعلی که روی دامنه اولیه ساختید رو به هاست و دامنه جدید منتقل کنید. اینجاست که نیاز به انتقال وردپرس به هاست دیگر خواهید داشت. همچنین برای عملیات انتقال وردپرس از یک هاست به هاست دیگر و همچنین انتقال وردپرس به دامنه دیگر. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید سایت وردپرسی خودتون رو از یک هاست و دامنه به هاست و دامنه دیگر در وردپرس منتقل کنید. پس اگر شما هم تصمیم به تغییر هاست یا تغییر دامنه خودتون گرفتید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید تا نحوه انتقال وردپرس به هاست دیگر را با هم یاد بگیریم.

توجه : این آموزش در تاریخ 22 دی 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

اگر قصد دارید یک هاست حرفه ای، باکیفیت، پرسرعت و کاملا سازگار با وردپرس داشته باشید پیشنهاد می کنم سرویس های هاست وردپرس میزبان فا رو از دست ندید!

هاست مخصوص وردپرس

آموزش انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر

عملیات انتقال وردپرس از یک هاست به هاست دیگر مشابه انتقال وردپرس از لوکال هاست زمپ به هاست سی پنل هست. با این تفاوت که در اینجا، محیط تفاوت داره به علاوه اینکه در انتها باید نام دامنه جدید خودتون را به جای نام دامنه قدیمی قرار بدید. بنابراین میشه گفت کار انتقال وردپرس از یک هاست به هاست دیگر شامل موارد زیر خواهد بود.

  1. خروجی گرفتن از فایل‌های موجود در هاست
  2. آپلود فایل‌های خروجی گرفته شده در هاست جدید
  3. خروجی گرفتن از دیتابیس وردپرس دامنه و هاست اولیه
  4. ساخت دیتابیس در هاست و دامنه جدید
  5. درون ریزی دیتابیس خروجی گرفته شده در هاست و دامنه جدید
  6. ویرایش فایل wp-config.php وردپرس و وارد کردن اطلاعات دیتابیس جدید
  7. به‌روزرسانی و تصحیح آدرس دامنه به طوری که دامنه جدید را در دیتابیس جایگزین دامنه قبلی کنید
  8. انتقال و ریدایرکت کاربران از دامنه قبلی به دامنه جدید(اختیاری)
قبل از انتقال وردپرس از یک هاست به هاست و دامنه دیگر اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس وردپرس و فایل‌های موجود در هاست خودتون بکنید تا در صورت بروز خطا و مشکل خاصی بتونید سریعا با جایگزین کردن نسخه پشتیبان مشکلات را برطرف کنید.

حالا که نسخه پشتیبان را از سایت و هاست خودتون تهیه کردید بعد از طی مراحل هشت گانه قادر هستید وردپرس خود را از یک هاست و دامنه به هاست و دامنه دیگر منتقل کنید. دقت داشته باشید که کلیه این مراحل باید به دقت انجام بگیره. قبل از اینکه اقدام به عملیات انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر بکنید باید دامنه جدید و هاست جدید از طریق ست کردن NameServer های دامنه به درستی متصل شده باشند و برای هر آی‌پی از هر کشوری هاست به دامنه متصل شده باشد. اتصال هاست به دامنه معمولا تا 72 ساعت طول خواهد کشید، پس مطمئن بشین که هاست و دامنه جدید به درستی به هم متصل شدن و مراحل زیر رو برای انجام عملیات انتقال وردپرس ادامه دهید.


خروجی گرفتن از فایل‌های وردپرس هاست قدیم

اولین کاری که برای انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر باید انجام بدید تهیه یک فایل خروجی از فایل های موجود در file manager هاست هست. پس برای تهیه خروجی از فایل‌های وردپرس لازمه ابتدا وارد هاست سی‌پنل یا دایرکت ادمین خودتون شده و یک نسخه خروجی از کلیه فایل‌های وردپرس با فرمت ZIP. تهیه کنید. بنابراین بعد از آدرس سایتتون از عبارت 2222: برای ورود به هاست دایرکت ادمین و از عبارت 2082: برای ورود به هاست سی پنل استفاده کنید. سپس در صفحه ورود به هاست فیلدهای نام کاربری و رمز عبور اطلاعاتی که هنگام خرید هاست در اختیار شما قرار گرفته را وارد کنید. سپس اگر هاست شما سی‌پنل هست مشابه تصویر زیر از بخش Files روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل در هاست سی‌پنل هدایت شوید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از اینکه وارد صفحه مدیریت فایل ها در هاست شدید به مسیر public_html که مربوط به فایل های سایت شما میشه مراجعه کنید. سپس با انتخاب Select All کلیه فایل‌ها و پوشه‌های مربوط به وردپرس را انتخاب کنید. بعد از اینکه فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس انتخاب شدند روی آنها راست کلیک کنید و گزینه Compress را برای تهیه خروجی انتخاب کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از کلیک روی گزینه Compress پنجره زیر برای شما نمایش داده میشه که در اون باید ابتدا فرمت فایل خروجی را در حالت ZIP انتخاب کنید و سپس در انتهای پنجره مسیر مورد نظر برای ذخیره فایل به همراه عنوان اون را وارد کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بنابراین فرمت فایل مورد نظر برای خروجی گرفتن را روی zip. قرار داده و سپس فایل خروجی را با نام دلخواه تعیین کنید. در نهایت روی دکمه Compress Files کلیک کرده و منتظر بمونید تا فایل خروجی بسته به میزان حجم داده‌های سایت تهیه بشه. حالا بعد از اینکه فایل خروجی شما ایجاد شد اونو دانلود کنید و در سیستم خودتون ذخیره کنید تا در هاست جدید اونو آپلود کنید.

آپلود فایل‌های خروجی وردپرس در هاست جدید

در این مرحله باید فایل ZIP. خروجی گرفته شده رو که شامل تمامی فایلهای موجود وردپرس هست رو هاست جدید آپلود کنیم. بنابراین وارد هاست جدید شده و گزینه File Manager که در کنترل پنل هاست میباشد را انتخاب کنید. سپس به مسیر Public_html مراجعه کرده و با انتخاب دکمه Upload که مشابه تصویر زیر میبینید اقدام به آپلود فایل خروجی در هاست جدید بکنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

در صفحه ی باز شده، از طریق دکمه‌ی select file فایل خروجی دانلود شده را انتخاب کنید و منتظر بمونید تا عملیات آپلود تا انتها پیش رود.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

پس از اتمام آپلود در همان مسیر فایل ZIP. که از هاست قبلی تهیه کردید را میبینید. روی فایل راست کلیک کرده و سپس گزینه extract کلیک کنید تا فایل‌ها از حالت فشرده استخراج شوند.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

تا اینجا ما فایل‌های وردپرس را به درستی و در مسیر public_html هاست جدید قرار دادیم و حالا باید دیتابیس موجود در هسات قدیمی را هم در هاست جدید درون ریزی کنیم.


خروجی گرفتن از دیتابیس وردپرس در هاست قدیمی

برای تهیه خروجی از دیتابیس وردپرس به صفحه اصلی هاست قدیمی مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر از بخش Databases روی گزینه phpmyadmin کلیک کنید تا به صفحه مدیریت دیتابیس در phpmyadmin هدایت شوید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از کلیک روی گزینه phpmyadmin مطابق تصویر زیر به صفحه ای هدایت خواهید شد که در اون از شما میخواهد تا نام کاربری و رمز ورود به phpmyadmin را وارد کنید. بنابراین در صفحه باز شده ممکنه از شما نام کاربری و رمز عبور ورود به phpmyadmin هاست درخواست شود در این صورت باید از همان نام کاربری و رمز برای ورود به محیط دیتابیس هاست استفاده کنید.

حالا که وارد صفحه phpmyadmin در هاست قدیمی شدید ابتدا از سمت چپ روی نام پایگاه داده ای که قصد دارید تا از اون خروجی تهیه کنید کلیک کنید. سپس از سربرگ بالا گزینه Export را انتخاب کنید و مشابه تصویر زیر از قسمت Format نوع فایل خروجی را روی SQL انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید. بسته به میزان حجم دیتابیس منتظر بمونید تا خروجی از دیتابیس وردپرس تهیه شده و در نهایت فایل تهیه شده را دانلود کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از اینکه فایل دیتابیس شما هم آماده شد و اونو دانلود کردید تا اینجا کار ما با هاست قدیمی تموم شده و نیازی به هاست نداریم و باقی مراحل انجام انتقال وردپرس به هاست دیگر را باید در هاست جدید ادامه دهیم.

می توانید از یک فضای ذخیره سازی مثل یک هاست پشتیبان گیری برای ذخیره سازی فایل های خود کمک بگیرید. زمانی که وبسایت شما در بستر اینترنت قرار گرفت نیز قادر خواهید بود از این فضا برای ذخیره آخرین بکاپ های وبسایت خود استفاده نمایید.

ساخت دیتابیس در هاست جدید

در این مرحله لازمه ابتدا یک پایگاه داده جدید در هاست جدید ایجاد کنیم و سپس با درون ریزی پایگاه داده‌ای که در مرحله قبل از هاست قدیمی خروجی گرفتیم را به این دیتابیس جدید ایمپورت کنیم. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در هاست ابتدا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست خودتون مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه MySQL database wizard کلیک کنید تا به صفحه ساخت دیتابیس جدید در هاست هدایت شوید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

پس از کلیک روی دکمه مورد نظر به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب کنید و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری پایگاه داده وردپرس و رمز پایگاه داده وردپرس شده و در نهایت دیتابیس خودتون رو بسازید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

پس از اینکه روی دکمه Next Step کلیک کنید به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت مشوید که در اون میتونید تا نام کاربری پایگاه داده، رمز پایگاه داده رو انتخاب کنید و در نهایت پایگاه داده خودتونو ایجاد کنید. با استفاده از دکمه Password Generator قادر خواهید بود تا یک رمز قوی که سی پل به صورت خودکار برای سما میسازه ایجاد کنید و از اون برای رمز پایگاه داده خودتون استفاده کنید. در این مرحله دقت کافی را داشته باشید که رمز رو در جایی مطمئن کپی کنید و اونو هیچوقت فراموش نکنید چرا که در آینده و در مراحل بعد به این رمز و نام‌های انتخاب شده احتیاج پیدا خواهید کرد.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

در نهایت پس از پر کردن کلیه فیلدهای بالا به صفحه دیگری مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، در این مرحله تیک گزینه ی ALL PRIVILEGES رو بزنین و روی next step کلیک کنین تا ارتباط بین یوزر و پایگاه داده برقرار بشه و سطح دسترسی های یوزر هم تصحیح بشه.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از کلیک روی Next Step در این مرحله پایگاه داده به درستی ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اون به شما نمایش داده میشود.

درون ریزی دیتابیس وردپرس در هاست جدید

بعد از اینکه پایگاه داده رو ساختید باید وارد phpmyadmin هاست جدید شده و فایل خروجی پایگاه داده‎ای که از هاست قبلی ازش خروجی گرفتید رو داخل این دیتابیس در هاست جدید ایمپورت کنید. بنابراین به صفحه اصلی کنترل پنل هاست مراجعه کنید و از قسمت databases گزینه‌ی phpmyadmin رو مشابه تصویر زیر انتخاب کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

پس از ورود به phpmyadmin، پایگاه داده‌ی جدید رو که در مرحله قبل ساختیم را انتخاب کنید و روی دکمه import که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید. سپس در صفحه‌ی import روی browse کلیک کرده و فایل .sql ذخیره شده را که در کامپیوتر خودمون ذخیره کردیم انتخاب کنید. در نهایت با کلیک روی دکمه go که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید. منتظر بمونید تا عملیات درون ریزی دیتابیس تا انتها انجام بگیره به طوری که در باکسی با رنگ سبز نتیجه درون ریزی را با موفقیت ببینید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

در این مرحله باید با تمام دقت پیش برید چرا که اگر مشابه تصویر بالا شما چندین دیتابیس داشته باشید در صورتی که به اشتباه تو دیتابیس دیگه عملیات ایمپورت و درون ریزی انجام بگیره باعث ایجاد مشکل برای شما خواهد شد. در نهایت بعد از کلیک روی دکمه Go پیغام سبز رنگ به شما نشان داده خواهند شد.

بعد از اینکه دیتابیس با موفقیت در پایگاه داده مورد نظر اضافه شد حالا نوبت به ایجاد ارتباط دیتابیس با فایل‌های وردپرس میرسه که از طریق ویرایش فایل wp-config.php در هاست جدید صورت خواهد گرفت.


ویرایش فایل wp-config.php و وارد کردن اطلاعات دیتابیس جدید

برای این کار نیاز داریم تا ابتدا وارد File Manager هاست جدید بشیم. بنابراین به صفحه اصلی هاست مراجعه کرده و سپس از قسمت Files مشابه تصویر زیر روی دکمه File Manager کلیک کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از ورود به محیط فایل منیجر هاست حالا باید فایل wp-config.php را ویرایش کنیم. وارد مسیری که فایل‌های وردپرس را در مراحل قبل طبق این آموزش آپلود کرده و سپس از حالت فشرده خارج کردید مراجعه و در نهایت فایلی که با نام wp-config.php قرار داره را انتخاب و با راست کلیک کردن روی فایل مورد نظر مشابه تصویر زیر گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از اینکه صفحه ویرایش فایل wp-config.php براتون باز شد اطلاعات دیتابیس را که در هاست جدید ساختید در این فایل وارد کنید. مشابه چیزی که در تصویر میبینید عمل کنید و اطلاعات دیتابیس را بر اساس توضیحات ارائه شده وارد کنید. دقت کنید که، اطلاعات فعلی که در این فایل قرار داره مربوط به دیتابیس هاست قبلی هستند و باید اطلاعات دیتابیس هاست جدید را جایگزین آنها کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

DB_NAME: نام پایگاه داده جدید رو وارد کنید.

DB_USER: نام یوزر پایگاه داده جدید رو وارد کنید.

DB_PASSWORD: رمزعبور کاربر پایگاه داده جدید رو وارد کنید و در آخر با کلیک روی دکمه Save که در بالای صفحه قرار داره فایل رو ذخیره کنید. در این مرحله  اصلاح ارتباط پایگاه داده ما هم تموم شده و لازمه تا آدرس های سایت را اصلاح کنیم.

به‌روزرسانی آدرس‌های دامنه جدید در دیتابیس وردپرس

در مرحله‌ی آخر انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر باید لینک‌های سایت را تصحیح کنیم. چرا که دامنه ما تغییر کرده و قصد داریم سایت با دامنه جدید را با همان محتوا بالا بیاوریم.

بنابراین وارد phpmyadmin هاست جدید شده و جدول wp-options برای دیتابیس جدید ساخته شده را انتخاب کنید. البته این امکان وجود داره که به دلیل تغییر پیشوند جداول وردپرس که در حالت عادی روی _wp هستش این بخش با یک نام دیگه برای شما نشون داده بشه که در هر صورت بعد از پیشوند جدول عبارت options قرار خواهد داشت. بسته به نامی که انتخاب کردید به این تیبل مراجعه کرده و سپس در رکوردهای جدول که بهتون نمایش داده میشه رکوردهای siteurl و home را پیدا کنید و نام دامنه‌ی سایتتون رو داخلش جایگزین کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

برای این کار کافیه روی دکمه Edit که مشابه تصویر فوق در بخش siteurl و home قرار داره کلیک کنید. سپس در صفحه ویرایش مشابه تصویر زیر آدرس دامنه جدید را وارد کنید. برای نمونه در این تصویر صفحه ویرایش siteurl را مشاهده میکنید که در ویرایش رکورد home نیز به همین شکل خواهد بود.

آموزش انتقال وردپرس به هاست دیگر و نحوه انتقال وردپرس به دامنه دیگر

بعد از اینکه نام دامنه رو برای سایتتون تنظیم کردین باید لینک‌های داخلی وردپرس رو هم بروزرسانی کنید تا کلیه لینک‌های موجود در سایت بر اساس نام دامنه تنظیم شوند. برای این کار روی نام پایگاه داده ی سایت داخل phpmyadmin کلیک کنید، سپس سربرگ sql رو باز کنین و کد زیر رو داخلش تایپ کنید.

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, 'old-domain.com', 'new-domain.com/');

به جای old-domain.com در کد بالا نام دامنه قبلی و به جای new-domain.com نام دامنه جدید را در فیلد Run SQL query/queries on database قرار داده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید و منتظر بمونید تا عملیات به‌روزرسانی انجام بگیرد. بعد از این کار سایت شما با موفقیت در هاست و دامنه جدید لود خواهد شد. حالا باید سایت با دامنه جدید را بررسی کنید. اگر کلیه مراحل را به درستی طی کرده باشید وردپرس به درستی از یک هاست به هاست و دامنه دیگر منتقل شده است.


ریدایرکت 301 وردپرس از دامنه قدیمی به دامنه جدید

انجام این کار کاملا اختیاری هست و به شرایط شما بستگی دارد. اگر در وردپرس خودتون لینک‌های زیادی دارید و همچنین در گوگل عملیات ایندکس تا حد خوبی پیش رفته حتما باید این کار را انجام بدین تا کلیه امتیاز برای دامنه جدید ثبت شود. اما اگر سایت قبلی هم به تازگی راه‌اندازی شده و اطلاعات زیادی در اون نیست نیازی به این کار نخواهید داشت. بنابراین باید امکان انتقال کامل سایت را از دامنه قدیمی به دامنه جدید به صورت ریدایرکت 301 در وردپرس انجام دهید.

مثل همیشه برای این کار استفاده از افزونه میتونه راحت‌ترین کار برای شما باشد. برای این کار کافیه از مقاله آموزش نحوه ریدایرکت لینک ها به یک دیگر در وردپرس استفاده کرده و کلیه صفحات سایت وردپرس خودتون را از دامنه قبلی به صورت ریدایرکت 301 به دامنه جدید منتقل کنید که هر گاه کاربری به صفحه‌ای در دامنه قبلی مراجعه کرد به همان صفحه در دامنه جدید انتقال یابد.

اما ماجرا صرفا به اینجا ختم نمیشه و باید کارهای معرفی دامنه جدید به گوگل را هم انجام بدین. برای این کار هم میتونید از مقاله آموزش معرفی سایت وردپرسی به گوگل استفاده کرده و دامنه جدید را در گوگل وبمستر ثبت کنید. در نهایت با انجام این کارها وردپرس به درستی از یک هاست به هاست دیگر و از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل شده و حالا میتونید سایت خودتون را با آدرس جدید و دلخواه خودتون مدیریت کرده و توسعه دهید.

آموزش ویدیویی گرفتن فول بکاپ در سی پنل

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید نسبت به انتقال وردپرس به هاست دیگر اقدام کنید. در این مقاله ما کلیه مراحلی که برای انتقال وردپرس از یک هاست به هاست دیگه بود را به گونه‌ای یاد گرفتیم که نحوه انتقال وردپرس از دامنه‌ای به دامنه دیگر هم در اون ذکر شده بود. بنابراین در این مقاله علاوه بر یادگیری انتقال وردپرس نحوه تغییر دامنه در وردپرس را هم یاد گرفتیم. در آموزش‌های بعدی به نحوه تغییر آدرس دامنه در وردپرس هم خواهیم پرداخت. در صورتی که هر سوال یا مشکلی درباره این آموزش داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.3/5 - (78 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۰۴ دیدگاه ها

  1. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    من طبق آموزش شما دامنه و هاست سایت را تغییر دادم، همه چیز با موفقیت انجام شد ولی گاهی اوقات وقتی در داخل سایت روی یک لینک و برگه ای که کلیک می کنم آدرس سایت به آدرس قبلی تغییر میکنه، لطفا منو راهنمایی بفرمایید.
    با سپاس از شما.

    1. سلام و وقت بخیر، کوکی و کش مرورگرتون را خالی کنید و نتیجه را اعلام کنید. در ضمن دقت کنید اگر لینک‌هایی که کلیک می‌کنید داخل فهرست و منو سایت هستند در صورتی که آدرس دستی برای منو وارد کردید باید آدرس‌ها را اصلاح کنید.

    2. کدی که برای آپدیت دیتابیس در بالا قرار داده شده فقط لینک های جدول پست رو آپدیت میکنه و سایر جداول متاسفانه با دامنه قبلی میمونه برای این کار از افزونه استفاده کنید تا مشکلتون حل بشه

  2. بسیار ممنونم از پاسخ شما.
    مشکل از وارد کردن آدرس ها به صورت دستی بود که فرمودید.
    یک مشکل دیگه ای که پیش آمده اینه که از افزونه mail bank برای مدیریت ایمیل ها استفاده می کنم که اونم از کار افتاده آیا اونم باید دوباره تنظیم بشه یا مشکل از اختلالات در حال حاضر اینترنته.

  3. با سلام
    من تمام مراحل رو انجام دادم سایت هم الان بالاس ولی فقط 2فحه اصلی درست بالا میاد صفحه های داخلی و تمام لینک ها کار نمی کنن و ارور 404 میده
    و قتی داخل sql این کد رو میزارم ارور میده ارور 1146
    UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘old-domain.com’, ‘new-domain.com/’);
    لطفا راهنمایی متید با تشکر

      1. درون ریزی بدون مشکل انجام شده و پیام موفقیت داد اما نمیدونم چرا این مشکل پیش اومده لطفا راهنمایی کنید خیلی مهمه تشکر

    1. سلام
      احتمالا هنگام نصب وردپرس شما نام تیبل ها رو تغییر دادید
      بررسی کنید احتمالا باید به جای «wp_posts» باید مقداری مثل «wp1_posts» یا هر چیزی شبیه این رو وارد کنید.

      1. منم همین مشکل رو دارم . همه چی درسته. دقیقا همونجوری که شما گفتید. انجام دادم

  4. باسلام
    هاستی که من خریداری کردم و به علت پشتیبانی بسیار ضعیف میخواهم تغییرش دهم، الان دوره زمانی اش تمام شده و از دسترس من خارج شده و بک آپش را هم ندارم. پشتیبانی هم بک آپ سایتم را نمیدهد.
    حالا باید برای انتقال سایتم به یک هاست جدید چکار کنم؟
    با تشکر فراوان

  5. سلام من از میزبان فا هاست خریدم و مطابق آموزش های خوب موجود در همین سایت کار انتقال سایتم رو از لوکال انجام دادم اما با وجودی که تمامی مراحل را طی کردم و با هیچ پیغام خطایی هم مواجعه نشدم اما سایت نمایش داده نمیشه میشه کمک کنید . آدرس سایت هم softpluse.ir iبا تشکر

  6. کمک کنید هنگام
    UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘old-domain.com’, ‘new-domain.com/’);
    ارور میدهدsarashidi.ir

  7. سلام ،
    ممنون از مطالب مفیدی که قرار می دهید.
    من تمام مراحل را طبق مراحل بالا انجام دادم، اما سایت من مانند سابق بالا نمیاد و نمیتونم تغییراتی رو روی سایت خودم اعمال کنم، ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

      1. من همه مراحل انجام دادم وارد اکانتم میشم اما نمیتونم پنل مدیرتیم برم و عکس هارو نشون نمیده دیگه

        1. سلام و احترام؛
          حتما باید بررسی کنید که تمام لینک ها با دامنه جدید در دسترس باشن.
          بررسی کنید تمام آدرس ها به درستی اصلاح شدن و ادرس جدید جایگزین ادرس قبلی شده باشه.
          می تونید یکبار دیگه مرحله اصلاح ادرس رو انجام بدید.

  8. سلام
    وقتتون بخیر
    من سایتم رو برای تست از روی سرور آوردم روی لوکال
    تمام مراحل هم انجام دادم
    ایندکس میاد بالا
    اما هر لینکی رو میزنم، من رو به صفحه ی اصلی لوکال هاست میبره و علنا هیچ کدوم از لینک هارو نمیشناسه
    ممنون از مطلب مفیدتون

    1. سلام، این موضوع ممکنه بخاطر پیوند یکتا باشه یا اینکه پورتی که برای لوکال هاست در نظر گرفتید توسط برنامه دیگه اشغال شده.

  9. سلام برای من در قسمت wp_options اصلا siteurl و home نداره
    و سایت رو که باز میکنم به لینک قبلی میره چیکار باید انجام بدم

  10. سلام من موقعی که فایل دیتابیس رو میخوام ایمپورت کنم ارور میده: چیکار کنم؟
    Error
    SQL query:
    — cPanel mysql backup
    GRANT USAGE ON *.* TO ‘moshav30’@’109.169.86.208’ IDENTIFIED BY PASSWORD ‘*BF966D583449F9B88DE15D1D5BF6E61599B51B8D’

  11. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم اگه من سایت بسازم و هاست هم بخرم
    وقتی میخام به سایت مطلبی اضافه کنم باید چجوری اضافه کنم
    منظورم اینه که باید وارد چه ادرسی بشم؟
    من اموزش اضافه کردن مطالب و چنتا چیز دیگه رو در وردپرس دیدم چندقسمت ولی اون ادرسش رو نمیدونم

  12. من هاست دارم .داخل سایت یک دامین اصلی و یک ساب دامین داشتم میخواستم که اطلاعات را از ساب دامین به دامین اصلی بریزم و اصلاعات دامین اصلی رو پاک کنم .از قسمت منیجر این کارو کردم اما سایتم بالا نمیاد.

    1. سلام،
      قبلش باید اطلاعات URL وردپرس رو تغییر میدادین. میتونید از طریق phpmyadmin دو فیلد siteurl و home رو که داخل جدول wp_options قرار داره ویرایش کنید.

  13. سلام وقت بخیر
    یک پیشنهاد دارم برای دوستان میشه با افزونه Duplicator هم این کار رو انجام داد چون هم از خود وردپرس بک آپ میگیره هم از دیتا بیس

  14. من تمام این کارهارو کردم اما این خطا رو میده سایتم

    Internal Server Error
    The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

    Please contact the server administrator at *** to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

    More information about this error may be available in the server error log.

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا به دلیل بروز مشکل در سرور میزبان شما نمایش داده می شود. در این خصوص با پشتیبانی هاستینگ خود ارتباط برقرار کرده و مورد را با آنها در میان بگذارید.
      موفق و پیروز باشید

  15. سلام.
    هاست جدید گرفتم میخوام سایت را انتقال بدم.
    از زمانی که بکاپ میگیرم و به هاست جدید منتقل میکنم تا تکمیل انتقال و بعدش تغییر Name Server یه مدتی زمان می بره.
    تکلیف تغییراتی که بعد از بکاپ در هاست و سایت قبلی صورت میگیره چیه؟ مثلا عضو جدیدفروش جدید و…

    امکان معلق کردن سایت در هاست قبلی به حالت در دست تعمیر یا در حال انتقال یا چنبن چیزی نیست تا ست شدن هاست جدید کامل بشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      باید نیم سرور هاست رو روی دامنه ست کرد که 6تا 12 ساعت زمان بر هستش. زمانی که بازدید روی سایتتون پایین هستش می تونید در این خصوص اقدام کنید.
      سفارشات جدید تا زمان ست شدن روی دیتابیس موجود در هاست قبلی ثبت میشن.
      می تونید بعد از انتقال کامل، یکبار دیگه دیتابیس رو ایمپورت کنید روشی که خودتون فرمودید یعنی حالت تعمیر هم خوبه.

  16. حجم دیتابیسم بالاس (700مگ) و اجازه اپلود نمیده و نوشته تا سقف 50 مگ زیپ هم میکنم 57 مگ میشه
    چکار باید کنم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      در این خصوص شما باید با پشتیبانی هاستینگ خود ارتباط برقرار کرده و از آنها بخواهید این مورد را برای شما انجام دهند.
      موفق و پیروز باشید

  17. سلام. من همه مراحل را کامل طی کردم فقط در قسمت آخر اسم قدیمی دامین خودمو چی باید بزنم؟ اصلا چطوری باید نوشت
    ممنون

    1. سلام روزبخیر،
      دامنه فعلی در این دو بخش یعنی سطر home و siteurl نوشته شده قبل از انجام تغییرات دامنه قدیمی رو کپی کنید چون در مراحل بعدی برای اصلاح آدرس دهی ها بهش نیاز دارید.

  18. سلام.من روی هاستم ساب دامینی دارم که الان میخوام دامنه جدیدی به همون هاست اضافه کنم و اطلاعات ساب دامین و به دامنه جدید اضافه کنم.برای این کار باید همین مراحلی که گفتین و انجام بدم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله روال انتقال به همین شکله تقریبا.
      باید بکاپ رو در مسیر مقصد ریستور کنید.
      دیتابیسی ایجاد و عمل ایمپورت رو انجام بدید.
      در خصوص اصلاح ادرس دهی ها اقدام کنید.

  19. سلام و عرض ادب
    من یک سایت وردپرسی دارم که می‌خواهم کپی آن را برای دامنه دیگری انجام دهم. یعنی عین همین سایت با تنظیماتش رو با دامنه دیگری لود کنم.
    من بر اساس راهنمایی‌های شما کلیه مراحل را انجام دادم.
    اما وقتی آدرس دامنه جدید رو می‌زنم، ریدایرکت میشه به آدرس قبلی.
    این مشکل رو چجوری حل کنم.
    با سپاس فراوان

    1. با سلام دوست عزیز
      در این میان چند مورد است که باید به آن دقت لازم را داشته باشید. موضوع اول بحث محتوای تکراری است. اگر قصد دارید دامنه را به صورت کامل به یک دامنه دیگر انتقال دهید، بهتر است که ریدایرکت انجام شود. اما اگر می خواهید دو دامنه مجزا با یک محتوای یکسان را داشته باشید، باید در نظر داشته باشید که محتوای تکراری ایجاد شده و این موضوع به سئو وب سایت های شما آسیب می زند. اما اگر همچنان تمایل دارید این مورد صورت گیرد لازم است که اصلاح آدرس نیز داشته باشید تا ریدایرکت صورت نگیرد.
      موفق و پیروز باشید

  20. سلام و عرض ادب
    من دوتا سایت نقلی دارم که هر کدوم نزدیک 2 هزار پست دارن حالا یکی فیلتر شده و میخوام مطالبشو از طریق دیتا بیس بیارم رو سایت دومیم اضافه کنم طوری که مطالب سایت اول و دومم کنار هم بیافتن
    اگه میتونید کمکی به بنده حقیر بکنید ممنون میشم

    1. با سلام دوست عزیز
      بهتر است در ابتدا برای رفع فیلتر سایت اقدام کرده و سپس فرآیند انتقال دامنه را آغاز نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  21. سلام
    دیتابیس من در بخش wp-option دارای siteurl است ولی home را ندارد
    چگونه اضافه کنم home را

    1. سلام روز بخیر
      اضولا این دو سطر پشت سر هم نمایش داده میشن اما در برخی قالب ها روال متفاوته و سطر مرتبط با home در صفحات بعدی قرار داره.

  22. با سلام و خسته نباشید.
    من هاست قدیمیم معلق شده و ازش خواستم اجازه بدهد فایل SQL رو بردارم و یا بهم ایمیل کند که متاسفانه جوابی ندادن. فایل بک آپ رو خوشبختانه دارم.
    الان من در هاست جدید بجای این مرحله که SQL رو آپلود میکردین چیکار کنم؟

    1. سلام روز بخیر
      اگر فول بکاپ از هاستتون تهیه شده میتونید از ابزار backup wizard سی پنل کمک بگیرید.
      در قسمت restore این ابزار میتونید اقدام کنید.

      1. ممنونم
        اینجوری که ریستور زدم کل فایل بک آپ در هوم دایرکتوری اومد. الان باید اونو رو ببرم public_html?
        از پوشه بک آپ خارج کنم و یا با پوشه انتقال بدم؟

        1. سلام
          بله فایل های اصلی وب سایتتون باید مستقیما در دایرکتوری public_html قرار بگیرند.
          یعنی در این دایرکتوری فایل های مرتبط با وب سایت مشاهده بشه.

          1. با تشکر مجدد
            الان همه چیز درسته ولی خطای 403 رو میدهد. در ضمن قسمت phpMyAdmin و نام دیتابیس که کلیک میکنم هیچ اطلاعاتی توش نیست. آیا مشکل از اینجاست؟
            چون من فایل SQL رو نداشتم

            1. سلام روزبخیر؛
              بکاپ جداگانه ای از فایل SQL هم دارید؟
              اگر بله در بخش PhpMyAdmin بخش import می تونید فایل مربوطه را ایمپورت کنید.
              اگر فول بکاپ تهیه کرده باشید شامل دیتابیس و اطلاعات اصلی سایت هستش که با ریستور همین فول بکاپ سایتتون در دسترس قرار می گیره.

  23. سلام وقت بخیر
    ممنون از راهنمایی خوبب که در سایت قرار دادین واقعا عالی بود.

    برا من یک سوال پیش اومده من تمام مراحل انجام دادن به جز مرحله آخر ک باید دامنه قدیم با دامنه جدید در SQL آپدیت کنیم، با ارور (#1146 – Table ‘icesense_uk.wp1_posts’ doesn’t exist)(حتی WP-POSTS هم زدم اما همین مشکل داشت) مواجه شدم اما با این حال وقتی سایت تست کردم دیدم سایت با دامنه جدید باز شده و مشکلی هم نداره!
    این چطور ممکنه با اینکه مرحله آخر موفقیت امیز نبوده؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      در آخرین مرحله حتما باید آدرس جدید جایگزین آدرس قبلی بشه.
      در دیتابیس سایتتون دنبال جدول wp-options باشید ( البته با توجه به پیشوندی که هنگام نصب وردپرس تعیین کردید ممکنه پیشوند این جدول در دیتابیس شما متفاوت باشه و چیزی متفاوت از wp باشه.)
      در این مرحله دو سطر siteurl و home رو پیدا کنید. ادرستون رو جایگزین آدرس موجود کنید. (دقت کنید فقط آدرس سایت ها جایگزین بشن پروتکل رو تغییر ندید.)
      در آخرین گام هم با کد sql کل آدرس ها رو یکجا بررسی و چک می کنیم تا هیچ لینکی جا نمونه. اگه ادرس ها درست جایگزین نشن برخی لینک ها همچنان با آدرس دامنه قبلی فراخوانی میشن.

      1. با کد sql چطور میشه آدرس عکسها ,افزونه ,پستها کلا تموم تیبلهای دیتابیس رو تغیر داد , کد جامع تر sql رو بدید که بشه همه دیتابیسو اصلاح کرد ,با این کد خیلی از آدرسها اصلاح نمیشه فقط قسمت پستها اصلاح میشه

        1. سلام روزبخیر؛
          اکثریت لینک ها (تصاویر، برگه، نوشته و…) اصلاح میشه فقط باید یکبار لینک های فهرست رو چک کنید.
          هر موردی اصلاح نشد دستی تغییر بدید.
          راه کار دیگه ای متاسفانه نیست حتما باید کد زده بشه.
          UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘old-domain.com’, ‘new-domain.com/’);

          1. با سلام دوست عزیز
            در راستای انتقال هاست خود باید با هاستینگ مقصد ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را مطرح نمایید تا این کار را برای شما انجام دهند.
            موفق و پیروز باشید

    1. سلام وقت بخیر؛
      wp-option یکی از جداول مهم دیتابیس هستش. ممکنه پیشوند جداول شما متفاوت باشه. (بنابر تنظیماتی که موقع نصب وردپرس انجام دادید.)
      با توجه به نوع پیشوند جداول این تیبل رو جستجو کنید.

  24. سلام
    به قدری خوب و مفید بود که دلم نیومد تشکر نکنم.واقعا ممنون، مو به مو انجام دادم و به راحتی منتقل شد سایتم!

  25. سلام، ممنون از آموزش خوبتون
    من فقط میخواستم هاستمو تغییر بدم و دامنه همون قبلی باشه، طبق آموزش شما جلو رفتم و سایتو که روی یک هاست دیگه ادان دامین بود پوشه شو zip کردم و … تا آخر آموزش شما اومدم، الان صفحه اول سایت بالا میاد ولی تمام صفحات دیگر سایت ارور 404 میده وقتی بازشون میکنی، ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      احتمالا در یکی از مراحل اشتباهی رخ داده است. پیشنهاد می کنم در ابتدا دوباره مسیر عنوان شده را دنبال کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود می توانید یک فول بکاپ از اطلاعات خود تهیه و در هاست جدید آپلود نمایید یا اینکه از پشتیبانی هاستینگ خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.
      موفق و پیروز باشید

  26. باسلام. سایت من به دلیل ویروسی شدن از دسترس خارج شده (خطای 404 میده) همه فایلها و دیتابیس رو حذف کردم. یک وردپرس جدید و دیتابیس جدید نصب کردم ولی مشکل حل نشد. پوشه public html هم پاک شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام روزبخیر فاطمه عزیز؛
      اگر فایل الوده ای داخل هاستتون باشه با پاک کردن اطلاعات از بین نمیره چون شما دقیقا نمی دونید کدوم فایل الوده هستش.
      می تونید گزارش دقیقی از کل هاستتون بگیرید فایل های مخرب و الوده رو شناسایی کنید.
      بعد از اون اگر نیاز به اطلاعات ندارید درخواست ریست هاست رو بدید.
      اگر به اطلاعات نیازه باید از یک متخصص امنیت درخواست پاکسازی داشته باشید.

  27. سلام وقت بخیر
    من خرید هاست و دامنه وب سایت و اپلیکیشن رو دادم یه بنده خدایی برام انجام الان برای انتقال مالکیت بر به مشکل خوردم ممنون میشم راهنمایم کنید من چطور باید بفهمم انتقال انجام شده؟
    آیا اپلیکیشن سند داره؟

    1. سلام و احترام؛
      برای هاست نام درج شده روی ناحیه کاربری به عنوان مالک در نظر گرفته میشه.
      ولی روال انتقال مالکیت دامنه کاملا متفاوت هست و باید با درخواست مالک اولیه توسط پشتیبانی هاستینگ انجام بشه.

  28. بسیار عالی بود ممنونم. من همیشه از راه دیگری استفاده میکردم که فوق العاده طاقت فرسا و وقت گیر بود.
    موفق باشید

    1. سلام و احترام؛
      برای انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگه باید مراحل زیر رو طی کنید:
      1- تهیه بکاپ از اطلاعات سایت (دیتا بیس و اطلاعات کل سایت) از طریق اموزش نحوه تهیه فول بک آپ از تمام اطلاعات هاست سی پنل می تونید یک فول بکاپ تهیه کنید.
      2- آپلود فایل بکاپ در هاست جدید و اکسترکت اون
      3- ساخت دیتابیس و ایمپورت فایل مربوط به دیتابیس
      4- ادیت فایل wp-config.php که در مسیر روت وجود داره و وارد کردن نام دیتابیس، یوزر و پسورد دیتابیس که در مرحله قبلی ساختید.
      5- ست کردن نیم سرورهای هاست جدید بر روی دامنه سایت

    1. سلام روز بخیر؛
      بله شما میتونید یک فایل زیپ نصب وردپرس رو از مخزن وردپرس دانلود و روی هاست های مختلفی نصب و راه اندازی کنید.
      البته به این مورد هم دقت داشته باشید که اگر اخرین نسخه دانلود نشده حتما بعد از نصب وردپرستون رو بروزرسانی کنید.
      ولی اگر منظورتون این هست که یک وردپرس با محتوای تعریف شده رو روی هاست های مختلف پیاده سازی کنید از نظر سئو به مشکل میخورید چون محتوای تکراری محسوب میشه.

  29. سلام بسیار از دستورالعمل کاملتون سپاسگزارم. فقط من یه مشکل دارم اینکه وقتی دستور تغییر دامنه را توی تب sql وارد میکنم حتی وقتیکه پیام میده که مثلا 547 row effected ، هنگامی که جدول wp-posts را باز میکنم هنوز دامنه های قبلی روش موجوده و تغییر نکرده و من اونها رو دستی تغییر میدم . میشه راهنمایی بفرمایید مشکل از کجا میتونه باشه .؟ نام جدول هم چک کردم درسته . ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      برخی ادرس ها با وجود درج کد sql همچنان روی حالت قبلی باقی می مونن و مجبوریم یک بار لینک ها رو به صورت دستی چک کنیم که البته تعدادشون خیلی کمه و به ندرت این مورد پیش میاد. (از جمله ادرس برخی تصاویر یا نوشته ها ) به صورت کامل از دیتابیس خارج بشید وارد سایتتون بشید منوهای سایتتون رو به صورت کامل بررسی کنید اگر موردی نیاز به اصلاح داشت به صورت دستی اعمال کنید.
      یک گزارش از لینک ها بگیرید و ارورهای 404 سایتتون رو هم حتما چک کنید.

  30. سلام
    سایت من فارسی بود با انتقال به هاست جدید فونت‌ها بهم ریختن، یعنی علایم نامفهوم نشون می‌ده باید چکار کنم؟
    ممنون می‌شوم راهنمایی کنید.

  31. سلام وقت بخیر
    من تمامی مراحل جابجایی را طبق آموزش شما رفتم ولی وقتی میخوام لینکها و آدرس ها را دستی اصلاح کنم خطای “بروزرانس ناموق” می دهد، و حتی پیش نمایشی از برگه ها ندارم، علت چیست؟ چکار باید انجام دهم؟
    حتی در پایگاه داده کد زدم که لینکها اتوماتیک از قبلی به جدید تغییر کنند.

    1. با سلام دوست عزیز
      این امکان وجود دارد که شما در تعریف آدرس های جدید خود دچار اشتباه شده اید. برای بررسی مشکل بهتر است یکبار دیگر آدرس هایی که در فایل wp-config.php وارد کرده اید و همچنین آدرس هایی که در دیتابیس وارد می کنید را بررسی نمایید. این احتمال نیز وجود دارد که کدی که تعریف کرده اید دارای مشکل باشد. موارد عنوان شده را بررسی کرده و دوباره تلاش نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  32. سلام سایت من ووکامرس هستش و طبق آموزش انتقال دادم، انتقال از ساب دامنه به دامنه هستش(با این تفاسیر تغییرات در حد اصلاح دیتابیس هستش)
    صفحه هوم درست لود میشه اما محصولات رو که باز میکنی 404 میده!

    1. سلام و احترام
      طبق بررسی صفحات محصول وب سایت مربوطه بدون مشکل در دسترس هست.
      در صورتی که در بخشی ارور 404 مشاهده شد به صورت دستی آن را اصلاح کنید.

  33. سلام من همه کار ها که فرمودین رو مو به مو جلو رفتم اما فقط صفحه اصلی لود میشه باقی صفحات 404 میدهد چطوری میشود دستی درسش کرد ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      وقتی ارور 404 مشاهده می کنید یعنی اصلاح آدرس دهی ها به شکل صحیح صورت نگرفته.

  34. سلام من یک سوالی دارم ما در ساب دامین یک سایتی داریم که میخواهیم دیتابیسش با دامنه اصلی یکی باشه به خاطر حساب کاربری که میخواهیم در دامنه اصلی و ساب دامنه یکی باشه ما از فایل بسته نصبی استفاده میکنیم در فایل بسته نصبی نمیشه پیشوند جدول را تغییر داد ما اومدیم دیتابیس را یکی گذاشتیم و نصبش کردیم و بعد از نصب پیشوند جدول را به طور دستی در wp-config.php تغییر دادیم مشکلی که وجود داره بعد از تغییر دیگه سایت بالا نمیاد برای رفع مشکل چه راه حلی پیشنهاد میدین؟؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      تغییر پیشوند جداول در wp-config.php به تنهایی کافی نیست و شما باید اطمینان حاصل کنید که به ‌روزرسانی آدرس‌های دامنه جدید در دیتابیس شما نیز به درستی صورت گرفته است. نحوه به روز رسانی آدرس های دامنه در دیتابیس در این مقاله به شما آموزش داده شده است.
      موفق و پیروز باشید

  35. سلام.بسیار عالی و کاربردی. من که استفاده کردم و خیلی حال کردم.آقا عالی.دست شما درد نکنه و خسته نباشید

  36. سلام من تمام مراحل رو کامل انجام دادم فقط عکس هایی که تو سایت قدیمی بود تو سایت جدید نشون نمیده چیکار میتونم بکنم با تشکر

  37. سلام
    اول تشکر میکنم بابت آموزش هایی که میزارید که واقعا کامل هست
    من طبق آموزش شما انتقال انجام دادم و همه چیز خوب بود
    اما بعدش آدرس سایت از بخش مدیریت وردپرس تغییر دادم و سه تا w برداشتم
    و الان به پنل ادمین دسترسی ندارم.
    لطفا راهنمایی کنید که چکار باید انجام بدم؟

    1. لام وقت بخیر؛
      آدرس فعلی سایت شما در phpmyadmin در جدول wp_options در دو سطر home و siteurl وجود داره. اگر تغییراتی ایجاد کردید که امکان ورود به سایت فراهم نیست کافیه مقادیر موجود در این دو فیلد رو اصلاح و آدرس صحیح سایت رو درج کنید.

  38. سلام
    اگه یک سایت به هم ریخته داشته باشیم و توسط یه ناشی جا به جا شده باشه میشه با بک آپای قدیمیش درستش کرد؟
    الان فایلهای wordpress قبلی هست ولی چون درست جا به جا نشده ریخته به هم
    آخه مگه میشه یک وردپرس رو بدون اینکه در سایت جدید نصب کرد انتقالش داد؟

    1. با سلام دوست عزیز
      بله امکان ریستور بکاپ موجود برای شما فراهم می باشد. فقط نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وب سایت شما به تاریخ بکاپ برگردانده می شود و تغییراتی که پس از آن تاریخ اعمال کرده اید قابل مشاهده نمی باشد.
      موفق و پیروز باشید

  39. سلام من تمام مراحل رو مطابق با آموزش بالا انجام میدم و همچی هم موفقیت آمیزه اما در انتها سایت بالا نمیاد و ارور “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است” رو نشون میده. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  40. سلام وقت بخیر ، برای انتقال سایت به هاستی دیگر ، فقط نیاز به بک آپ از پوشه public html و همینطور بک آپ از پایگاه داده هست ؟ من این دو تا بک آپ رو تهیه کردم و نمیخوام دیگه هاستم رو تمدید کنم . الآن اطلاعات من حذف شه مثلا 2 سال دیگه بخوام سایت رو بالا بیارم با این دو تا بک آپ مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. سلام و احترام؛
      بله شما اگر یک فول بکاپ کامل (شامل کل اطلاعات درون هاست و دیتابیس) تهیه کنید هر زمان تمایل داشتید می تونید سایت رو مجددا راه اندازی کنید. دقت داشته باشید اگر ادان دامین، اطلاعات مجزا، چند دیتابیس و… دارید بررسی کنید که به صورت کامل بکاپ تهیه شده باشه.

  41. سلام من وقتی دارم در بخش phpmyadmin فایل هاست قدیمی رو ایمپورت میکنم ارور زیر میاد دلیلش چیه؟
    Error

    SQL query: Copy


    — Database: `***`

    CREATE DATABASE IF NOT EXISTS `*** DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci

    MySQL said: Documentation
    #1044 – Access denied for user ‘***’@’localhost’ to database ‘mmaworld_mmaworldranking’

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا زمانی نمایش داده می شود که دسترسی لازم برای یوزر مورد نظر تعریف نشده باشد. در همین راستا باید از طریق فایل wp-config.php پیش رفته و اطلاعات مورد نظر را به همان شکلی که عنوان شده است وارد نمایید تا دسترسی لازم برای شما به وجود بیاید.
      موفق و پیروز باشید

  42. سلام. من یک سایت کامل در زیرپوشه سایتم ایجاد کردم بصورت زیر:
    site.com/video
    الان میخوام این زیردامنه رو انتقال بدم به یک دامنه جدید مثل video.com الان سوالم اینه با تغییر آدرس چه اتفاقی برای سایت اصلیم میفته. چون زیردامنم حدود ۵۰۰ تا ویدیو هست با توضیحات. اگه یکدفعه همه رو انتقال بدم به یک سایت جدید برای سایت اصلیم که خودش یک سایت مجزاست اتفاقی تو گوگل نمیفته؟
    این رو هم بگم مطالب سایت ویدیو خیلی کم تو گوگل میان و به همین خاطر میخوام به یک دامنه جدید منتقل کنم شاید اتفاقات بهتری بیفته
    البته اینو توضیح بدم ویدیوها از *** هستند که من میارم روی هاست خودم و توضیحات فارسی براشون مینویسم و بعضی هاشون هم زیرنویس فارسی میذارم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید انتقال را انجام دهید و بعد از انتقال نیز ساب فولدر عنوان شده را به دامنه جدید ریدایرکت 301 کنید. اما موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید این است که حتی انتقال به یک دامنه مجزا نیز نمی تواند تضمینی برای دیده شدن ویدیوها باشد. در چنین شرایطی بهتر است که روی سئو محتوا خود وقت بذارید. در این صورت می توانید به شکل بهتری در گوگل دیده شوید. مطالعه مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت + آموزش سئو می تواند برای شما مفید واقع شود.
      موفق و پیروز باشید

  43. سلام من وقتی دارم در phpmyadmin هاست قدیمی رو ایمپورت میکنم این ارور میاد چرا؟

    Error

    SQL query: Copy


    — Database: `***`

    CREATE DATABASE IF NOT EXISTS `***` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci

    MySQL said: Documentation
    #1044 – Access denied for user ‘***’ to database ‘***’

    1. با سلام دوست عزیز
      در نظر داشته باشید که این خطا زمانی نمایش داده می شود که شما یوزر مورد نظر را برای دیتابیس خود تعریف نکرده باشید. در همین راستا باید از طریق فایل wp-config.php پیش رفته و اطلاعات مورد نظر را به همان شکلی که عنوان شده است وارد نمایید تا دسترسی لازم برای شما به وجود بیاید.
      موفق و پیروز باشید

  44. سلام.
    دوتا سوال:
    1. تمامی لینک ها رو میشه ریدایرکت کرد؟ ممکنه لینک داخلی زیاده داشته باشه.
    2. ایا نظرات و بخش Q&A هم ایندکس میشن؟(ربطی به مبحث نداره همینجوری پرسیدم)

    1. سلام روزبخیر؛
      امکان ریدایرکت هست و محدودیتی نداره منتهی از لحاظ تکنیکی ریدایرکت باید اصولی انجام بشه و تعداد زیاد ریدایرکت میتونه TTFB رو افزایش بده و کاربر قبل از لود کامل آدرس مورد نظرش، با صفحه ای سفید مواجه بشه.

  45. با سلام من تمام مراحل بالارو انجام دادم ولی منوهای سایتم مثل محصولات و اطلاعات تماس رو Error 404 میده و وارد اون پیج نمیشه
    میشه راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیرغ
      بعد از انتقال باید آدرس دهی هاتون رو کاملا اصلاح کنید.
      در صورتی که با خطا مواجه میشید این اصلاحات به درستی انجام نشده.
      با ماوس روی لینک ها عبور کنید و در گوشه پایین سمت چپ مرورگر ادرس رو بررسی کنید که آیا صحیح هستش یا به صورت قبل ادرس دهی شده؟

  46. من فقط هاستمو عوض کردم. تمامی مراحل رو مو به مو چندین بار انجام دادم و پایگاه داده و یوزر ایجاد کردم و اون فایل (کنفیگ) رو هم ویرایش کردم ولی بازم خطای 403 میدهد. لطفا کمکم کنید.

  47. سلام.من همه موارد رو انجام دادم با دقت.دو بار هم این کارو انجام دادم اما سایت روی دامنه جدید بالا نمیاد
    این همه آدرس سایت ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام رزبخیر؛
      سایت شما بررسی شد بدون مشکل در دسترس بود.
      * لینک وبسایت از کامنت قبلی حذف گردید.

  48. سلام من ادرس دامنه خودمو میخواستم انتقال بدم به ادرس جدید تمام مراحل درست انجام شده و ادرس ها درست ریداکت شدن ولی هنگامی که میخوام تو گوگل وبمستر تولز ادرس تغییر بدم این خطا رو میده 301-redirect from homepage نفهمیدم مشکل چیه میشه بگید این خطا برای چیه؟

  49. سلام
    من هاست سایتم رو تغییر دادم و دامنه همو دامنه قبلی هستش
    از وقتی اومدم تو هاست جدید، خود سایت بدون مشکل کار میکنه
    اما داشبورد مشکل داره، مثلا وقتی لاگین میکنم بعد از لاگین صفحه سفید بهم نشون میده، هر پلاگینی که فعال و غیر فعال میکنه صفحه سفید نشون میده
    کلا هر کاری که میکنم اون کارو انجام میده و سیو میکنه ولی بعدش که صفحه ریفرش میشه صفحه سفید نشونم میده
    خیلی مشکل فورسی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

  50. سلام وقت بخیر..
    من تمام اینکارارو انجام دادم، ولی با خطای Error establishing a database connection مواجه میشم؟؟دلیل چیه؟؟؟

  51. سلام. وقت بخیر. من تمام مراحل رو انجام دادم. منتها پس از انتقال وقتی رو آدرس کلیک می‌کنم صفحه نصب وردپرس برام میاد. مشکل کجاست؟

    1. با سلام دوست عزیز
      تصور من این است که شما دیتابیس هاست قبلی خود را به درستی منتقل نکرده اید. دوباره در راستای خروجی گرفتن از دیتابیس، انتقال، ویرایش فایل wp-config.php و وارد کردن اطلاعات دیتابیس و در نهایت به‌روزرسانی آدرس‌های دامنه جدید در دیتابیس وردپرس خود اقدام نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  52. سلام و خسته نباشید
    من میخوام یک سری تغییرات بدم روی سایت اما به صورت لوکال
    فایل هارو انتقال میدم و همچنین دیتابیس رو، اما وقتی سایت رو باز میکنم به صورت لوکال، انگار که مثلا یه بکاپی از قبل باشه. نوشته های جدیدمون داخلش نیست و افزونه هایی هم که الان غیر فعال هستن در لوکال فعالن. میشه بپرسم مشکل از چی میتونه باشه؟ انگار که یک ورژن قدیمی از سایت هست

    1. با سلام دوست عزیز
      لازم است اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه برنامه لوکال استفاده می کنید. گاها ناسازگاری میان نسخه وردپرس و ورژن برنامه لوکال ممکن است منجر به مشکلات این چنینی شود. در همین راستا شما می توانید مقاله آموزش انتقال وردپرس از هاست به لوکال هاست را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  53. با سلام
    من تمامی موارد رو طبق این آموزش انجام دادم ولی اصلا سایت باز نمی شه و خطای زیر رو نشون می ده
    Parse error: syntax error, unexpected ‘:’, expecting ‘{‘ in /home2/***/public_html/wp-content/plugins/woocommerce/woocommerce.php on line 56
    ممکنه راهنمایی بفرمایید؟

    1. با سلام دوست عزیز
      ارور syntax زمانی نمایش داده می شود که در ساختار مشکلی وجود داشته باشد. شما باید مسیری که در اراو فوق به شما ارائه شده است و به فایل woocommerce.php منتهی می شود را دنبال کرده و خط 56 را مورد بررسی قرار دهید. علائم به کار رفته در آن مثل :، { و… را به صورت دقیق بررسی و مورد اشتباه یا جا افتاده را جایگزین نمایید یا اینکه کد را حذف نموده و بعد از ذخیره تغییرات نتیجه را بررسی نمایید. در نظر داشته باشید که قبل از هر طریق در فایل فوق حتما یک بکاپ از آن روی سیستم خود ذخیره نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  54. ببخشید من از این روش استفاده کردم کاملا منتقل شد سایت ولی آیکون های استفاده شده در صفحه به صورت مربعی نمایش داده میشن باید چی کار کنم ؟

    1. سلام و احترام؛
      به واسطه قابلیت inspect element بررسی کنید چه فونتی روی این قسمت اعمال شده؟ سپس تایپوگرافی های سایت رو از بخش تنظیمات قالب چک بفرمایید.
      همچنین مسیر فونت ها در سایت و فرمت مورد استفاده رو بررسی بفرمایید.

  55. سلام
    وقت بخیر
    ممنون از آموزش عالی که قرار دادید
    میخواستم بدونم اگه با افزونه داپلیکیتور فایل نصبی ایجاد کنم و دامنه هم ست کنم به هاست جدید مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر تمام مراحل رو مطابق با آموزش و به درستی انجام بدید مشکلی به وجود نمیاد و اتفاقا انتقال خیلی راحت صورت میگیره.

  56. ممنون بله این آموزشو متوجه شدم
    حالا میخوام بدونم با افزونه داپلیکیتور هم میشه دیگه همونطوری که گفتم درسته؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله امکان انتقال با داپلیکتور هستش. باید از سایتتون بسته نصبی تهیه کنید.

  57. سلام با تشکر از آموزش خوب شما
    من کلیه مراحل انتقال رو به درستی انجام دادم و موفقیت آمیز بوده. فقط مشکلی که وجود داره اینه که زمانیکه دامنه رو وارد می کنم خطای:
    HTTP ERROR 500
    رو میده و زمانیکه یکبار رفرش می کنم وارد سایت میشه. دوباره اگر پنجره رو ببندم و مجدد باز کنم این مشکل وجود داره.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  58. سلام و وقت بخیر من یکبار کامنت گذاشتم اما مثل اینکه پاک شده.
    من تمام مراحل انتقل رو بدرستی انجام دادم، سایت هم الان بدرستی کار میکنه اما تنها مشکلی که دارم اینه که زمانیکه آدرس سایت رو وارد می کنم خطای 500 رو میده و انگار صفحه ای پیدا نمیشه اما به محض اینکه رفرش می کنم سایت بدرستی لود میشه. ممنون میشم اگر تجربه ای در این زمینه دارید در اختیارم بذارید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      به احتمال خیلی زیاد مشکل از حافظه PHP باشه اما با توجه به اینکه از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده میکنید ممکنه حدس و گمان هم سمت دیگری بره… اگر از وردپرس استفاده میکنید پیشنهاد میکنم راهنمای زیر رو مطالعه بفرمایید:
      آموزش نحوه رفع خطای داخلی سرور در وردپرس

  59. سلام
    ممنونم از راهنمایی شما. من مطلب رو مطالعه کردم و روش های موجود رو انجام دادم اما باز هم مشکل حل نشد. من از وردپرس استفاده می کنم.
    نمیدونم چرا این خطا رو نشون میده اما بعد از اینکه رفرش می کنیم صفحه سایت بالا میاد. بعد از انتقال این مشکل بوجود اومده.

  60. سلام
    من تمامی مراحل رو انجام دادم و سایت به درستی منتقل شد اما یه مشکل وجود داره. بعضی از لینکهای سایت هنوز به دامنه قبلی لینک میدن و بعضی از عکسها هم از دامنه و هاست قبلی لود میشن. چیکار باید کرد؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      اکثر کاربران در انتقال با همین مشکل مواجه هستند دو مبحث اینجا باید بررسی بشه:
      1- اینکه قطعه کد اصلاح آدرس دهی ها به درستی روی دیتابیس متصل به سایت اعمال شده؟ آدرس دامنه جدید و قدیم به درستی داخل این قطعه کد نوشته شده؟
      2- برخی مواقع حتی بعد از اعمال کد برخی از لینک ها بالاخص لینک های موجود در منوها ممکنه تغییر نکنن و باید به صورت دستی اصلاح بشن.
      همچنین درستی انتقال دیتا به هاست جدید رو هم چک کنید.

  61. سلام و وقت بخیر
    مراحل رو انجام دادم
    اما سایت همچنان ریدایرکت میشه
    مشکل دوم در قسمت wp-config هست. در قسمت فایل های وردپرس wp-config-sample هست اما wp-config نیست که اصلاح کنم
    میشه در مورد هر دو مورد راهنمایی کنید لطفا؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      اصلاح آدرس دهی ها رو به صورت کامل و به درستی انجام دادید؟ اگر کد رو درست اعمال کرده باشید سایتتون بدون مشکل در دسترس قرار میگیره یکبار دیگه آدرس ها رو چک کنید.
      در خصوص سوال دوم، میتونید نام فایل رو تغییر بدید یا یک کپی با نام wp-config.php ایجاد کنید. وجود این دو فایل کنار هم مشکلی ایجاد نمیکنه. در مرحله بعدی اتصال به دیتابیس رو بررسی بفرمایید.

  62. سلام وقت بخیر
    من هاستم رو تغییر دادم
    و رو هاست جدید با یه تم جدید سایتم رو کانفیگ کردم
    الان فقط می خوام پست های قبلیم رو روی این هاست و تم جدید بیارم نه همه چیز رو
    چی کار باید بکنم؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      می تونید از بخش ابزارهای وردپرس گزینه درون ریزی رو انتاخب و محتوای دلخواهتون رو ایمپورت کنید.

  63. سلام غ
    من مطابق نوشته سایت رفتم جلو
    ولی وقتی می خوام سایت رو بیارم بالا
    پیغام زیر رو میده
    Warning: require(/home3/homferir/public_html/wp-includes/load.php): failed to open stream: No such file or directory in /home3/homferir/public_html/wp-settings.php on line 19

    Fatal error: require(): Failed opening required ‘/home3/homferir/public_html/wp-includes/load.php’ (include_path=’.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php’) in /home3/homferir/public_html/wp-settings.php on line 19

    1. سلام و احترام؛
      بسیار خوشحالیم مقاله موثر واقع شده.
      امیدواریم در کسب و کار خود موفق باشید.

  64. سلام
    خدا قوت
    سپاس از آموزشهای خوبتون

    مشکلی برام پیش اومده
    تمام مراحل را انجام دادم ولی روی محصولات که کلیک می کنیم لینک قدیمی را می آورد

    تصاویر اسلایدر هم لود نمی شوند

    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

    سپاس

    1. سلام و احترام؛
      مرحله اصلاح آدرس دهی ها رو مجددا پیاده کنید چون ادرس ها همچنان از دامنه قبلی فراخوانی میشه.

  65. به روش زیر انجام دادم

    UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘parchat.ir’, ‘parchat.net/’);
    حدودا 307 عدد رکورد شناسایی کرد
    ممنون میشوم بیشتر راهنمایی بفرمایید

    1. مجددا این کد رو اعمال کردید و رکوردهای جدید شناسایی شد؟ البته برخی از لینک ها هم می بایست به صورت دستی اصلاح شوند اما در حالت کل تقریبا 99 درصد لینک ها باهمین قطعه کد تغییر میکنند
      UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, 'olddomain.com/', 'newdomain.com/');
      مطابق تصویر زیر بررسی کنید آدرس جدید درج شده باشه:

  66. سلام و خسته نباشید،همه سایت و نوشته ها و .. درست کار میکنند فقط محصولات و ووکامرس از سایت قبلی میخونه راه حل چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      قطعه کد اصلاح آدرس دهی ها رو مجددا روی دیتابیس اعمال کنید.

  67. درود و روز بخیر. بنده تمامی مراحل رو انجام دادم. همه ی قسمتهای سایت بالا میاد به جز صفحه اصلی که دوباره ریدایرکت میشه به دامین قبلی.به صورت دستی هم آدرس دهی نکرده ام

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      آدرس دهی های سایت را کامل بررسی نمایید در صورت وجود مشکل مرحله اصلاح آدرس دهی ها را مجددا یپاده سازی کنید همچنین در بخش تنظیمات عمومی آدرس صفحه اصلی سایت را چک کنید.

  68. سلام و قت بخیر
    ممنون از آموزشهای خوبتون.
    برای خروجی گرفتن از دیتاببیس، اولین مورد که information_schema هست رو نیاز نیست خروجی بگیریم؟
    یا همین رو باید خروجی بگیریم و کافیه؟ یا بعدی که نامی مشابه نام دامنه رو داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام آسمان عزیز؛
      برای خروجی گرفتن از دیتابیس بدین شکل عمل کنید:

  69. سلام مجدد
    روشی وجود داره که فول بک آپ رو روی هاست دیگه ای بیاریم بالا؟
    چون در آموزش بالا از دو بک آپ فایل و دیتابیس استفاده شده.

  70. سلام من انجام دادم ولی نمیدونم چرا سایت جدیدو که میزنم باز وارد اولی میشه ، همه ی کارها هم دقیق انجام دادم

    1. سلام و احترام؛
      مجددا مرحله اصلاح آدرس دهی ها را انجام دهید و بررسی نمایید تمامی لینک ها با آدرس جدید لود شوند.

  71. با سلام، با تشکر از مقاله خوبتون. یه سوالی داشتم که ممنون میشم راهنمایی بفرمایید، من یک سایت دارم با پسوند ir حالا می خوام اونو منتقل کنم به پسوندی با com. و دیگر نیازی با سایت قدیمی ir ندارم ولی می خواهم لینکهای آدرس صفحات قدیمی در گوگل هم از بین نرود و بتواند به آدرس جدید وصل شود. حالا برای انجام اینکار سوالات زیر را دارم:
    1- چون من فقط یک هاست دارم و فقط میتوانم آنرا به یک دامنه وصل کنم، وقتی در C Panel دامنه جدید com را به هاستم وصل کنم، قاعدتا باید دامنه ir را از هاستم در C Panel پاک کنم. حالا برای ریدایرکت کردن صفحات قدیمی به آدرس جدید باید حتما هاست ir را حفظ و نگهداری کنم یا می‌توانم بعد از پاک کردن با روشی دیگر این کار را انجام دهم که آدرسهای قدیمی در گوگل بدون لینک نباشد و لینکها از بین نرود؟
    2- بعد از انجام این کار آیا می توانم فقط دامنه ir را بدون داشتن اتصال به هاستی ریدایرکت کنم به سایت جدید com. یا حتما باید برای دامنه ir هاست قدیمی نگهداری شود و برای دامنه جدید com هم یک هاست دیگری بگیرم و بعد آن مراحل را انجام دهم؟
    با تشکر

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      اگر به صورت کامل تمایل به تغییر دامنه دارید ابتدا می بایست در خصوص اصلاح ادرس دهی ها اقدام نموده و تمامی ادرس های مرتبط با دامنه ir را به دامنه com تغییر دهید.
      سپس یک کد ریدایرکت 301 جهت انتقال ارزش و اعتبار دامنه قدیمی به دامنه جدید درج کنید.
      در نهایت از طریق سرچ کنسول این تغییرات را گزارش دهید.

  72. سلام من وقتی می خوام مرحله آخر یعنی تعویض دامنه رو انجام بدم این ارور را میده
    #1146 – Table ‘faracal1_iranprodoc.wp_posts’ doesn’t exist
    ممنون میشم کمکم کنید . خدانگهدار

  73. سلام. برای شرکتمون یه سایت فارسی داریم و یه سایت انگلیسی روی سئو سایت اصلی خیلی کار شده ولی سایت انگلیسی یه تعداد محتوای ثابت داشته ولی روش کار خاصی انجام نشده، الان ما تصمیم داریم این دو تا سایت رو یکی کنیم و یه ساب دامنه یا ساب فولدر ایجاد کنیم و دامنه انگلیسی رو ریدایرکت کنیم به ساب دامنه یا ساب فولدر جدید، میخوام بدونم این کار از نظر سئو کار درستیه؟ و اینکه بعد از ریدایرکت کردن میشه همون محتوارو گذاشت تو سایت جدید یا خیر؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      امکان ایجاد ساب دامین یا ساب فولدر وجود دارد منتهی باید این تغییر آدرس را حتما از طریق سرچ کنسول گزارش نمایید. در صورت تغییر آدرس نیاز به ریدایرکت نیست تنها باید آدرس دهی ها از طریق دیتابیس اصلاح گردد و به سرچ کنسول گزارش شود.
      همچنین می توانید وبسایت فعلی را دو زبانه کنید.

  74. سلام وقت بخیر
    برای انتقال مطالب سایت دوزبانه از یک دامنه و هاست به دامنه و هاست دیگر (نام دامنه تغییر می کند)
    مطالب به هم نمی ریزد؟ از افزونه wpml استفاده می شود.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در صورتی که تمامی محتویات را عینا منتقل نمایید و همچنین در اصلاح ادرس دهی ها اشتباهی رخ ندهد سایت بدون مشکل در دسترس قرار خواهد گرفت.

  75. سلام. من بدون تغییر دامنه، فقط میخواستم اطلاعات سایتمو از هاست قبلی به هاست جدید منتقل کنم. این مراحل رو رفتم اما برای باز شدن سایت گواهی امنیتی میاد که میگه باز کردن سایت ریسکه و ممکنه هک بشید. من همون نام و رمز دیتابیس که روی هاست قبلیم گذاشته بودم رو این هاست هم همونو گذاشتم. ممکنه به خاطر این موضوع باشه؟ و مشکل بعدیمم اینه که لینکهای داخل سایت مثل لینک “درباره ما” باز نمیشه. آدرس سایتم اینه:
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  76. سلام. وقت بخیر. من تمام این مراحلو کاملا درست انجام دادم ولی این ارور را نشون میده موقع باز شدن سایت:
    Error establishing a database connection
    علتش چیه؟ چه کار باید بکنم؟

    1. سلام و احترام آرزو عزیز؛
      دلایل گوناگونی میتونه برای ایجاد این خطا وجود داشته باشه که موارد زیر نمونه‌هایی از اون هستند:
      حذف کلی دیتابیس سایت
      تغییر در اطلاعات دیتابیس و اشتباه بودن اطلاعات در فایل wp-config.php
      ایجاد خطا هنگام تغییر پیشوند جداول وردپرس
      تغییر سطح دسترسی به فایل‌های وردپرس
      بروز خطا هنگام انتقال وردپرس به دامنه و یا هاست جدید
      وجود مشکل در سرور
      در این خصوص پیشنهاد می گردد راهنمای اموزشی زیر را مطالعه نمایید:
      آموزش رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

  77. رفتم نام دیتابیس و یوزر و پسوورد رو مثل هاست قبلی گذاشتم و سایت بالا اومد. هاستم اس اس ال هم داره اما لینکها باز نمیشه. این ارور میاد:
    Not Found
    The resource requested could not be found on this server!
    علتش چیه؟ سایتم اینه:

    ممنون میشم جواب بدید

  78. سلام
    تشکر از آموزش خوبتون و همینطور پاسخگویی تون
    من کار انتقال سایت را با روش شما انجام میدم ولی وقتی به دیتابیس جدید مراجعه میکنم بازم آدرس سایت قدیمی توی دیتابیس جدید هست مثلا در فیلد title از جدول posts که تونستم با دستور زیر آنها را هم تغییر بدم
    UPDATE iwrft_posts SET post_title = replace(post_title,’eghamatkadeh1′, ‘laybeed’);
    یا در فیلد Post_content از جدول posts که البته اون هم با دستور زیر تغییر پیدا کرد ولی یه کم سایتم را ریخت به هم
    UPDATE jwrft_posts SET post_title = replace(post_title,’eghamatkadeh1′, ‘laybeed’);
    سوالم اینه آیا این آدرسهای قدیمی تاثیری روی سایت ندارند که شما کد جابجایی شون را نگذاشتید؟

  79. سلام من از هاست دانلود استفاده میکنم و برای قسمت بروزرسانی لینک های داخلی وردپرس برام مشکل پیش میاد

  80. بسیار جامع و عالی بود ، فقط لطفا اسلش (/) را از آخر دامنه جدید وردارید. چون باعث میشود دوتا اسلش در یو ار ال ایجاد شود.

  81. سلام وقتتون بخیر
    تمامی مراحل بالارو انجام دادم برای سایت وردپرسی .ولی وقتی میخوام وارد پیشخوان بشم ارور 404 میده و سایتم فقط صفحه اول رو بالا میاره و بشدت بهم ریخته لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام؛
      مرحله اصلاح آدرس دهی ها را یکبار دیگر تکرار کنید.
      همچنین رکوردهای siteurl و home را مجددا چک کنید که با آدرس دامنه تکمیل شده باشند.

  82. سلام وقت بخیر
    من سایتمو از یک آدرس به آدرس دیگه انتقال دادم و همه این مواردو انجام دادم، صفحه اصلی سایت باز می شه اما وقتی روی منوها کلیک می کنم یا می خوام پیشخوان وردپرسو باز کنم، مجددا می ره روی آدرس قبلی و طبیعتا خطا می ده
    می شه راهنمایی کنید که مشکلم چی هست؟

    1. سلام و احترام؛
      این مورد یعنی منتقل شدن به ادرس لوکال هاست نشون میده که اصلاح ادرس دهی ها به درستی صورت نگرفته است و می بایست این مرحله مجددا صورت گیرد.

  83. سلام طبق مراحل پیش رفتم و در دیتابیس هم ادرس سایت جدید رو وارد کردم از طریق یه مرورگر بدون کش ادرس سایت جدید رو یزنم همون سایت قبلی رو میاره بالا!! مشکل کجاست

    1. سلام و احترام زهرا عزیز؛
      تا زمانی که اصلاح آدرس دهی ها به صورت کامل و درست صورت نگیرد لینک ها به صورت صحیح نمایش داده نخواهند شد.
      بخش “به‌روزرسانی آدرس‌های دامنه جدید در دیتابیس وردپرس” را بررسی نمایید و مطمئنن شوید که این مرحله به درستی صورت گرفته است.

  84. واقعا فوق العاده هستین. این همه کامنت بود ولی گفتم منم باید وظیفه خودم را انجام بدم و تشکر کنم از سایت و مطالب بسیار خوبتون.

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از محبتی که به تیم تحریریه میزبان فا دارید خرسندیم که مقالات آموزشی مورد پسند واقع شده اند.

  85. سلام با سپاس از شما
    من چون هاست جدیدم خودش محتوا و دیتابیس قدیمی داشت، موقع آپلود دیتابیس با ارور زیر مواجه شدم:
    phpMyAdmin – Error
    Incorrect format parameter
    میشه راهنمایی بفرمایید؟
    ممنون

  86. سلام. من همه مراحل رو قدم به قدم طبق آموزش خوبتون پیش رفتم، الان این ارور رو میده موقعی که سایت رو باز می کنم:
    There has been a critical error on this website
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  87. سلام. متشکر از آموزش خوبتون
    من انتقال به هاست جدید رو انجام دادم دقیقا مطابق مراحل آموزش، الان توی دسکتاپ همه چیز درسته اما توی موبایل، دکمه منوی سایت از کار افتاده و هرچی روش میزنی منو باز نمیشه!
    ممنونم میشم راهنمایی کنین چجوری باید درستش کنم

  88. بسیار متشکر و قدردانم از آموزش جامع و عالی میزبان فا .
    سلامت و ثروتمند باشید

  89. ممنون از این مقاله عالیتون
    فقط بنویسید که داخل wp-config.php هم باید ادرس سایت یا همون دامنه جدید باید ست بشه و جایگزین قبلی بشه.
    نصف جون شدم وسط انتقال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *