آموزش های وردپرس

رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس

یکی از خطاهایی که در هر سایتی ممکنه تا با اون موجه بشید اینه که وقتی به آدرس مورد نظر در اون سایت مراجعه می‌کنید با پیغام خطای”This site ahead contains harmful programs” در یک صفحه قرمز رنگ مواجه خواهید شد که نشون از ویروسی بودن سایت و یا انتشار محتوایی که ممکنه شامل فایل مخرب در سایت باشه و روی سیستم کاربران منتشر شود دارد. که در تصویر زیر نمونه‌ای از این خطا را مشاهده می‌کنید.

رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس

خطای This site ahead contains harmful programs از سمت گوگل به شما نمایش داده میشه که به دلیل ویروسی بودن سایت و وجود کدهای مخرب از باز شدن صفحه مورد نظر برای کاربران جلوگیری به عمل میاره تا باعث ایجاد مشکل برای کاربران بازدیدکننده نشه. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا قصد دارم تا به نحوه رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس بپردازم که اگر هم اکنون این مقاله را مطالعه می‌کنید و سایت شما با این خطا مواجه شده بتونید تا مشکلتون را برطرف کنید.

رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس

اما قبل از اینکه به بررسی و رفع مشکل بپردازم باید اول ببینیم که این خطا از کجا بوجود میاد و ابتدا جایی که باعث ایجاد مشکل شده را پیدا کنیم و بعد از اینکه فهمیدیم مشکل از کجاست نسبت به رفع اون اقدام کنیم. از اونجایی که با رخ دادن این خطا معمولا چنین ویروس‌هایی قابل انتقال هستند ممکنه تا با ویروسی شدن یک سایت از سمت افزونه یا قالب وردپرس کلیه سایت‌های دیگه که از این قالب و افزونه ویروسی استفاده می کنند هم ویروسی شده و در نهایت کلی سایت و سیستم کاربران را تحت‌الشعاع قرار داده و امنیت اونها را به خطر بیندازد. بنابراین به همین دلیل هستش که گوگل بر روی امنیت تمرکز ویژه‌ای داره تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل بیاورد.

چطور بفهمیم سایت ما ویروسی شده است یا خیر؟

هم اکنون که این مقاله رو مطالعه می‌کنید شاید بخواهید تا بررسی کنید و ببینید که آیا سایت شما هم‌اکنون ویروسی هست یا خیر؟ پس برای بررسی اون می‌تونید تا با استفاده از ابزاری که در اختیار دارید اقدام کنید که در زیر به معرفی ابزاری که خود گوگل برای بررسی محتوای سایت در اختیار شما قرار داده می‌پردازم.

اسکن ویروسی بودن سایت با ابزار Transparency Report گوگل

یکی از بهترین ابزار برای این کار توسط گوگل طراحی شده که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا سایت خود را مورد بررسی قرار داده و کلیه صفحات سایت رو مورد سنجش قرار بدین تا ببینید آیا فایل مخرب و ویروسی در سایت شما وجود دارد یا خیر، برای این منظور ابتدا به آدرس https://transparencyreport.google.com/safe-browsing/search مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر در باکس جستجو آدرس سایت خود را به صورت URL کامل همراه با http:// وارد کرده و سپس روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید و یا دکمه Enter خودتون را لمس کرده و منتظر بمونید تا سایت شما مورد بررسی قرار بگیرد.

رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس

در نهایت اگر سایت شما ویروسی باشه و یا حاوی کدهای مخربی باشه نتیجه اون به شما نمایش داده خواهد شد و در غیر این صورت پیغامی با محتوای سبز رنگ مبنی بر ایمن بودن سایت و نبود کدهای مخرب در اون را مشاهده خواهید کرد.

چطوری خطای This site ahead contains harmful programs را برطرف کنیم؟

همونطور که در بالا اشاره کردم این خطا میتونه تا از قالب وردپرس و افزونه‌های وردپرس که از اون استفاده می‌کنید نشات گرفته و باعث به وجود امدم این خطا از سمت گوگل برای سایت شما باشد. حالا برای اینکه بخواهید تا این خطا را برطرف کنید اول بایستی ببینید که این خطا از کدوم یکی از فایل‌های موجود در سایت که ویروسی شده و یا حاوی کد مخرب هستش ایجاد شده است. پس در ابتدا باید فایل مورد نظر رو جستجو کنید که برای این منظور می‌توانید تا از روش های زیر استفاده کنید.

استفاده از اسکنر هاست

ابزار دیگه‌ای که برای شما وجود داره استفاده از اسکنر هاست خواهد بود. برای این منظور وارد هاست خودتون شده و سپس مشابه تصویر در بخش Advanced روی گزینه Virus Scanner کلیک کنید تا به صفحه بررسی فایل‌های موجود در سایت جهت اسکن ویروسی بودن سایت هدایت شوید.

رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس

سپس در صفحه باز شده گزینه Scan Public Web Space را انتخاب کنید تا کل فایل‌های موجود بر روی هاست شما مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرند و در نهایت روی دکمه Scan Now کلیک کنید تا نتیجه بررسی برای یافتن فایل مخرب و ویروسی به شما نمایش داده شود.

استفاده از افزونه WP Authenticity Checker

با استفاده از افزونه WP Authenticity Checker قادر خواهید بود تا کلیه فایل‌های موجود در وردپرس که در پوشه قالب و یا افزونه‌های وردپرس قرار دارند را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید و در نهایت فایل مخرب که باعث شده تا گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت ویروسی شناسایی کند پیدا کنید. برای این منطور ابتدا افزونه مورد نظر را با استفاده از آموزش نصب افزونه وردپرس نصب و فعال کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان WP Auth Checker در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی اون کلیک کنید تا به صفحه افزونه برای بررسی کدهای مخرب و ویروسی بودن یا نبودن فایل‌های قالب وردپرس و افزونه وردپرس هدایت شوید.

رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید این افزونه کلیه فایل‌های قالب و افزونه وردپرس را مورد بررسی قرار داده و در هر یک از فایل‌هایی که کدهای مخرب شناسایی شده‌اند نتیجه اون را در اینجا وارد کرده است، حالا می‌تونید تا با مراجعه به فایل مورد نظر و شماره خط کد موجود در فایل کد را بررسی کرده و ببینید که آیا واقعا این خط باعث بروز خطا است یا خیر!

غیرفعال کردن افزونه‌ها و استفاده از قالب پیشفرض

اگر با استفاده از دو راهکار بالا موفق به شناسایی فایلی که باعث شده تا گوگل سایت شما را ویروسی شناسایی کنه نشدید در این مرحله ابتدا به مسیر نمایش> پوسته‌ها مراجعه کنید و سپس یکی از قالب‌های پیشفرض وردپرس را فعال کنید، بعد از فعال سازی قالب پیشفرض وردپرس آدرس صفحه‌ای که خطای مورد نظر به شما در اون نمایش داده شده را باز کنید و با رفرش کردن صفحه بررسی کنید ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر!

در غیر این صورت مشکل از قالب نبوده و اینبار باید افزونه‌های خودتون را بررسی کنید. برای این منظور به مسیر افزونه‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید، اگر که خطای مورد نظر فکر می‌کنید بعد از نصب یا به‌روزرسانی یک افزونه‌ای که جدیدا در سایت انجام دادید به وجود اومده اونو غیرفعال کنید و مجددا سایت را بررسی کنید، اما اگر مشکل برطرف نشد این بار کلیه افزونه‌های سایت را غیرفعال کرده و سپس یکی یکی هر افزونه را فعال کرده و در هر بار آدرس صفحه‌ای که با خطای This site ahead contains harmful programs در اون مواجه شدید را رفرش کنید.

بررسی ابزارک‌های وردپرس

یکی دیگه از بخش‌هایی که میتونه تا باعث بروز خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس بشه استفاده از کدهای سایر سایت‌ها است که معمولا شامل کدهای تبلیغاتی و یا ابزار خاصی در بخش ابزارک‌های وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این منظور هم می‌تونید تا با مراجعه کردن به مسیر نمایش> ابزارک‌ها در پیشخوان وردپرس کلیه ابزارک‌هایی که در اون از کدهای جاوا اسکریپت و… که معمولا برای نمایش بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند موقتا غیرفعال کرده و سایت رو مورد بررسی قرار بدین و ببینید که آیا مشکلتون برطرف شده است یا خیر.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به رفع خطای This site ahead contains harmful programs در وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این مقاله سوال و مشکلی داشتید و یا اینکه با استفاده از راهکارهای معرفی شده موفق به رفع خطای موجود نشدید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتونم شما را راهنمایی کنم.
5/5 - (4 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵ دیدگاه ها

  1. ممنون
    میشه توضیح بدید که چطور باید به گوگل گزارش بدیم که سایت دیگه ویروسی نیست؟

  2. سلام وقتی که سایت اینگونه قرمز می شود و بالا می آید وارد پیشخوان هم نمیشه شد
    پس تمام آموزش شما بدون کاربرد می شود روش دیگری بفرمائید

  3. سلام خدمت شما
    یه سوال بسیار مهمی که دارم و مسلما سوال خیلی های دیگه هم هست اینه که
    بعضی از سایت ها قالب های بروز و افزونه ها وردپرسی رو رایگان برا دانلود قرار میدن
    خواستم بدونم قابل اطمینان هستند.
    شنیدم که کد مخرب و لینک اینها میزاره تو افزونه ها اینها چه ضرری برا سایت ها داره؟
    داشتن کد مخرب از سوی چنین سایتهایی توی قالب ها و افزونه ها برا گوگل و سئو سایت چقدر اهمیت داره؟
    و سوال اخر چطور میتونیم دقیق متوجه بشیم افزونه دانلود شده بدون کد مخرب و ویروس می باشد و چطور اونها رو پاک کنیم؟

    ممنون عزیز دل

    1. سلام وقت بخیر؛
      استفاده از قالب یا افزونه های نال شده رو به هیچ وجه توصیه نمیکنیم چرا که علاوه بر عدم دریافت بروزرسانی ها در معرض هک قرار می گیرید همچنین ممکنه کدهای مخربی در قالب یا افزونه باشه که نهایتا روی سئو سایت، امنیت و … تاثیرات منفی داره در این خصوص پیشنهاد میکنم دو راهنمای آموزشی زیر رو مطالعه کنید:
      تاثیر کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس
      نحوه تشخیص قالب و افزونه های آلوده با ابزارهای اسکن آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *