آموزش های وردپرس

آموزش رفع خطای پرونده style.css را کم دارد هنگام نصب قالب

امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که از قالب های آماده موجود برای زیباتر کردن ظاهر وب سایت خود استفاده کنند. به همین دلیل آنها بعد از مشخص کردن یک دامنه و خرید هاست و در نهایت راه اندازی یک سیستم مدیریت محتوا مناسب مثل وردپرس، اقدام به نصب یک قالب جذاب روی آن می کنند. اما نصب قالب گاهاً ممکن است با خطا همراه باشد و همین امر سبب بروز مشکل برای شما شود. یکی از خطاهای متداول وردپس، خطا پرونده style.css را کم دارد است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این است خطای پرونده style.css را کم دارد که در زمان نصب قالب ممکن است با آن مواجه شوید را بررسی کنیم. همچنین روش رفع این خطا را به صورت کامل و گام به گام نیز به شما آموزش خواهیم داد. پس اگر تمایل دارید با روش رفع این خطای مهم در زمان نصب قالب وردپرس آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

بروز و رفع خطای پرونده style.css را کم دارد هنگام نصب قالب

بروز و رفع خطای پرونده style.css را کم دارد هنگام نصب قالب

یکی از مشکلات رایجی که در هنگام نصب قالب های وردپرس ممکن است برای افراد پیش بیاید خطای «پرونده style.css را کم دارد» می باشد. این ارور هنگامی که شما تلاش می کنید تا قالب مورد نظر خود را آپلود یا نصب نمایید، به شما نشان داده می شود. خیلی از اوقات مشاهده این خطا باعث می شود که شما نگران شده و تصور کنید که قالبی که تهیه کرده اید دچار مشکل است. اما واقعیت این است که بیشتر مواقع این خطا زمانی نمایش داده می شود که شما به شکل نادرستی اقدام به آپلود و نصب قالب مورد نظر خود می نمایید.

در واقع شما می توانید با کمی دقت و دانستن یکسری نکات به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل پیش آمده را حل کرده و قالب مورد نظرتان را نصب نمایید. در ادامه به شکل دقیق تر به نحوه رفع خطای پرونده style.css را کم دارد خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید. 🙂

نحوه رفع مشکل پیدا نشدن style.css در قالب وردپرس

خطای پرونده style.css یکی از خطاهایی است که شما با بررسی چند نکته بسیار ساده می توانید از بروز آن جلوگیری نمایید. برای اینکه با این ارور در حین تلاش برای نصب قالب موردنظرتان روی وردپرس رو به رو نشوید، باید موارد زیر را یک به یک بررسی نمایید:

  • اطمینان حاصل کنید که قالب وردپرسی است.
  • فایل قالب نصبی باید فشرده باشد.
  • روی فایل فشرده قالب پسوردی قرار نگرفته باشد.
  • داخل پوشه باید فایل اصلی قالب قرار گرفته باشد.
  • فایل style.css باید در مسیر اصلی قالب باشد.

اگر در خصوص نصب قالب وردپرس سوالی دارید می توانید راهنمای گام به گام زیر را مطالعه نمایید.

آموزش نحوه نصب قالب وردپرس

1. اطمینان حاصل کنید که قالب وردپرسی است

اولین نکته ای که باید در هنگام دریافت یک قالب و تلاش برای نصب آن روی وردپرس خود در نظر بگیرد این است که قالب انتخابی وردپرسی باشد. گاهی ممکن است شما یک قالب را انتخاب کنید اما آن قالب برای وردپرس طراحی نشده باشد و در نتیجه در هنگام نصب آن با خطا رو به رو شوید. پس در اولین گام باید از اینکه قالبی مناسب برای نصب روی وردپرس را انتخاب کرده اید، اطمینان حاصل کنید.

نحوه رفع مشکل پیدا نشدن style.css در قالب وردپرس

2. فایل قالب نصبی باید فشرده باشد

موضوع دیگری که باید در هنگام تلاش برای نصب یک قالب جدید به آن توجه داشته باشید این است که فرمت فایل مورد نظرتان باید به صورت zip. باشد. خیلی از اوقات افراد در هنگام فشرده کردن فایل قالب از فرمت های دیگر استفاده می کنند و این موضوع می تواند برای آنها مشکل ساز شود. وردپرس تنها فرمت فشرده zip. را می پذیرد. پس در اولین گام به این موضوع دقت کنید که فرمت فایل قالب درست باشد.

3. روی فایل فشرده قالب پسوردی قرار نگرفته باشد

یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند در زمینه نصب قالب روی وردپرس شما را دچار مشکل کند، داشتن پسورد روی فایل فشرده قالب است. این مشکل بیشتر زمانی پیش می آید که شما تصمیم بگیرید فایلی که دانلود کرده اید را به صورت مستقیم روی وردپرس خود آپلود نمایید. از آنجایی که خیلی از اوقات وب سایت هایی که فایل قالب را برای دانلود گذاشته اند ممکن است روی فایل های دانلودی خود رمز گذاشته باشند، در صورت آپلود مستقیم این فایل با خطا پرونده style.css را کم دارد در هنگام نصب قالب مواجه می شوید. برای حل این مشکل بهتر است که یکبار فایل را از حالت فشرده خارج کرده و خودتان دوباره با فرمت zip. آن را فشرده سازی نمایید.

رفع مشکل پیدا نشدن style.css در قالب وردپرس4. داخل پوشه باید فایل های اصلی قالب قرار گرفته باشد

معمولا در فایل های دانلودی شما در کنار فایل اصلی فایل های دیگری مثل راهنما، آموزش تصویری، لایسنس و موضوعات جانبی دیگری را نیز مشاهده خواهید کرد. اگر فایل فشرده ای که روی وردپرس خود آپلود می کنید این فایل ها را نیز درون خود داشته باشد، در هنگام تلاش برای نصب قالب با خطا مواجه می شوید. برای رفع این مشکل باید در ابتدا فایل دانلودی را از حالت فشرده خارج کرده و پوشه مربوط به قالب مورد نظرتان را پیدا کنید. سپس همان پوشه را دوباره با فرمت zip. فشرده و آپلود نمایید.

5. فایل style.css باید در مسیر اصلی قالب باشد

یکی دیگر از دلایلی که برای مشکل پیدا نشدن style.css در قالب وردپرس می توان در نظر گرفت این است که فایل style.css در مسیر اصلی قالب قرار نگرفته است. این فایل باید دقیقاً در پوشه اصلی قالب باشد و در صورتی که در جایی دیگر قرار گرفته باشد، شما با خطا در هنگام نصب مواجه می شوید. برای رفع این مشکل تنها کافی است فایل style.css را پیدا کرده و به مسیر اصلی قالب برگردانید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا سعی کرده ایم با ارائه آموزشی کامل در زمینه خطای پرونده style.css را کم دارد هنگام نصب قالب و روش رفع آن در این مسیر در کنار شما همراهان عزیز باشیم. در صورتی که در این زمینه به مشکلی برخورده یا سوال و ابهامی برایتان پیش آمده است، از طریق بخش دیدگاه های این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش رایگان وردپرس

5/5 - (5 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من در موقع نصب قالب چنین خطایی دریافت کردم
    قسمت 5 منظور از در مسیر اصلی قالب باشد یعنی دقیقا کجا باشد؟ مثلا در کنار فایل راهنما و theme؟
    با تشکر

  2. سلام خسته نباشید
    در انتهای نصب قالبم با چنین خطایی مواجه میشم چرا؟
    (شیوه‌نامهٔ style.css حاوی سربرگ معتبری برای پوسته نیست)

    1. سلام روزبخیر؛
      فایل استایل رو بررسی کنید در ابتدای اون باید بخشی به شکل زیر وجود داشته باشه که اصطلاحا همون سربرگ هستش:
      /**

      Theme Name: TEST

      Theme Description: TEST

      */

  3. سلام برای من همین پیغامو میده ..مواردی که گفتید چک کردم درست بودن..!!!!

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا نشان دهنده این موضوع است که پرونده style.css در هنگام تلاش برای نصب قالب قابل دسترسی نمی باشد. به همین دلیل یکبار دیگر موارد گفته شده را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که style.css در مسیر اصلی قرار گرفته است و در پوشه ای دیگر تا مسیر دیگر نیست.
      موفق و پیروز باشید

  4. توضیحاتتون عالی بود من تازه شروع به یادگیری کردم. برا نصب پوشه مشکل داشتم و بهم خطا میداد امروز بعد از یک هفته با توضیحات خوبتون تونستم پوسته موردنظرم رو نصب و فعال کنم…سپاسگزارم.

    1. سلام و احترام؛
      بسیار عالی امیدوارم در این مسیر موفق باشید.

    1. سلام و احترام؛
      همانطور که در مقاله ذکر شد:

      یکی دیگر از دلایلی که برای مشکل پیدا نشدن style.css در قالب وردپرس می توان در نظر گرفت این است که فایل style.css در مسیر اصلی قالب قرار نگرفته است. این فایل باید دقیقاً در پوشه اصلی قالب باشد و در صورتی که در جایی دیگر قرار گرفته باشد، شما با خطا در هنگام نصب مواجه می شوید. برای رفع این مشکل تنها کافی است فایل style.css را پیدا کرده و به مسیر اصلی قالب برگردانید.

      وارد هاست شوید. در مسیر نصب وردپرس به دنبال پوشه ای به نام wp-content بگردید. داخل آن پوشه ای به نام themes حاوی تمام قالب های سایت شما وجود دارد سپس به دنبال پوشه ای همنام با قالب فعال خود بگردید. در این بخش می بایست فایل style.css قرار داشته باشد.

  5. سلام
    من بعد از نصب وردپرس روی لوکال هاست بعد از اینکه می خوام از طریق پیشخوان وردپرس وارد سایتم بشم زمانی که روی اسم سایت کلیک میکنم وارد صفحه سایت میشم می نویسه صفحه ای که دنبال آن هستید وجود ندارد. میشه راهنماییم کنید لطفا.

    1. سلام وقت بخیر؛
      صفحه لاگین نمایش داده میشه براتون؟
      مراحل نصب وردپرس رو به درستی انجام دادید؟
      چه آدرسی رو توی مرورگر وارد میکنید؟ و اینکه وردپرس رو در چه مسیری نصب کردید؟

  6. سلام من پوسته دمو از یه سایتی نصب کردم روی لوکال ولی خطای style css میده مواردی ک گفتیدم چک کردم

  7. سلام، امشب در زمینه همین پست فعلی شما، یعنی style.css را که برایم مشکلی بوجود آمده بود به سایت شما طبق معمول همیشه برای رفع مشکلاتم سری زدم و مقاله را خواندم و جالب است که در گوگل سرچی کردم و به صفحه ای دیگر از سایتی رسیدم که به جز تغییر و افزایش و جابجایی چند جمله، عینا همین محتوای شما را کپی و انتشار داده بود و از آنجا که همیشه از مطالب دست اول شما استفاده می کنم و بی انصافی دانستم که اعتراض خودم را اعلام نکنم، چرا که مشاهده کپی مقاله برایم واقعا ناراحت کننده بود و علیرغم اینکه مطمئن بودم کامنت من را انتشار نمی دهند ولی همه مواضع فعلی را به شکلی کامل اعلام نمودم و همانگونه که در سایت مذکور اعلام نمودم، اینجا هم اعلام می کنم که وای به حال اشخاصی که قرار است اینگونه سایت ها و امثال اینها، حلال مشکلات شان باشند و جالب تر که ادعای پیشتازی در عرصه وردپرس و تولید محتوا را می نمایند و وای به حال تولید محتوای کشور و سایت های انتشار دهنده فیک که محتوا و زحمات دیگران را کپی و منتشر و فکر هم می کنند هیچکس متوجه نمی شود. . مجددا خسته نباشید و دست مریزاد به شما و تمامی همکاران محترمتان می گویم. پاینده باشید
    خصوصی ب

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      سپاس از لطف و محبتتان به مجموعه میزبان فا.. باعث افتخار است که میزبان فا مرجعی برای رفع مشکلات کاربران انتخاب گردد.
      در خصوص مشکلی که اشاره فرمودید متاسفانه وبسایت شما در دسترس نبود تا بررسی گردد.

  8. سلام وقت بخیر .وقتی قالبمو میخوام نصب کنم میگن خطا گم کردن پوشه بنظرتون مشکل از چیه

  9. سلام یه سوال داشتم چرا سایت duplicator-installer برای من باز نمیشه دقیقا چه ادرسی بزنم تااون برام باز شه ممنون

    1. سلام و احترام؛
      منظورتون آدرس مربوط به فایل اجرایی بسته نصبی هستش؟
      installer.php را در انتهای مسیری که بسته نصبی خود ر در ان اکسترکت کرده اید درج کنید.

  10. سلام خسته نباشید.
    من فایلو از زیپ خارج کردم دوباره تبدیل به زیپ کردم الان میگه نوشتن پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *